Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Open eindes, verassingen etc is niks mis mee, maar met de manier waarop de makers sommige karakters neerzetten wel. Als er dan ook nog favoriete karakters sterven en ze je zo fokken met een preview wordt het al gauw een mindere finale.

Zo'n gejank dat favoriete karakters dood gaan. Is vanaf seizoen 1 al het geval (als je de boeken niet gelezen hebt) en daar staat de show ook om bekend. Dus als je daar niet tegen kunt, dan moet je stoppen met kijken (over het algemeen, niet op jou gericht). Al die reacties op internet ook; 'ik stop met het kijken van de show' 'fuck HBO' :r Zo kansloos, en dan hypocriet volgend seizoen gewoon weer kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee favoriete personages doden kunnen me gestolen worden. Maar wat PJHoutman al zei allemaal toevalligheden, alleen maar schok effecten, allemaal domme beslissingen en geen politiek/vooruitplannen meer maken dit voor mij echt een belabberd seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n gejank dat favoriete karakters dood gaan. Is vanaf seizoen 1 al het geval (als je de boeken niet gelezen hebt) en daar staat de show ook om bekend. Dus als je daar niet tegen kunt, dan moet je stoppen met kijken (over het algemeen, niet op jou gericht). Al die reacties op internet ook; 'ik stop met het kijken van de show' 'fuck HBO' :r Zo kansloos, en dan hypocriet volgend seizoen gewoon weer kijken.

Nah, maar is wel iets wat daar aan bijdraagt. Maar ik doel vooral op de dingen die sommige karakters doen terwijl dat niet bij hen past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[tekst]Dat is kansloos ja, heb ik altijd al gezegd. Maar er is wel wat vervelends aan de gang, mede waardoor de show minder wordt. Lees dit bijvoorbeeld eens: http://www.reddit.com/r/asoiaf/comments/39xbe6/spoilers_all_the_reason_bad_things_happen_on_got/. Unsullied snap ik nog wel aangezien dat totaal niet hun vechtstijl is, maar hoe Ramsay bijvoorbeeld nog steeds geen schrammetje heeft is onmogelijk. Hoe fucking Brienne TOEVALLUGG Stannis vindt is ook stom. Alles wordt gedaan voor het shock effect. De conclusie van Sansa dit seizoen is dat ze dus wéér het slachtoffer was en alleen maar verkracht werd voor het effect, want enige consequentie heeft het niet gehad.[/tekst]

bewerkt door Stefan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[tekst]Dat is kansloos ja, heb ik altijd al gezegd. Maar er is wel wat vervelends aan de gang, mede waardoor de show minder wordt. Lees dit bijvoorbeeld eens: http://www.reddit.com/r/asoiaf/comments/39xbe6/spoilers_all_the_reason_bad_things_happen_on_got/. Unsullied snap ik nog wel aangezien dat totaal niet hun vechtstijl is, maar hoe Ramsay bijvoorbeeld nog steeds geen schrammetje heeft is onmogelijk. Hoe fucking Brienne TOEVALLUGG Stannis vindt is ook stom. Alles wordt gedaan voor het shock effect. De conclusie van Sansa dit seizoen is dat ze dus wéér het slachtoffer was en alleen maar verkracht werd voor het effect, want enige consequentie heeft het niet gehad.[/tekst]

Eens, en dat gaat dan nog alleen over de gevechten. Er is veel meer wat niet klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee favoriete personages doden kunnen me gestolen worden. Maar wat PJHoutman al zei allemaal toevalligheden, alleen maar schok effecten, allemaal domme beslissingen en geen politiek/vooruitplannen meer maken dit voor mij echt een belabberd seizoen.

Deels heeft dat natuurlijk te maken met de dood van Tywin. Probleem is voornamelijk dat de serie nu samenhangt van toevalligheden en dat (op LF en Doran Martell na) niemand meer het politieke schaakspel lijkt te spelen. Dat is zonde, want het wegvallen van Tywin biedt juist een kans om het kaartenhuis van de Lannisters in elkaar te laten flikkeren: juist omdat Cersei een personage is dat niet goed nadenkt over wat ze doet en wat het resultaat hiervan is. Doordat alle personages opeens niet meer nadenken (ipv enkel Cersei), wordt dat een stuk minder belangrijk en heeft dat hele verhaal met de High Sparrow ook geen enkele emotionele impact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja geen politiek e.d. meer?

Hebben we geen bv Cersei gezien die haar machtspositie probeert te behouden?

Littlefinger die het noorden in zijn macht probeert te krijgen?

Varys die zijn steun aan Dany geeft om haar op de Iron Throne te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja geen politiek e.d. meer?

Hebben we geen bv Cersei gezien die haar machtspositie probeert te behouden?

Littlefinger die het noorden in zijn macht probeert te krijgen?

Varys die zijn steun aan Dany geeft om haar op de Iron Throne te krijgen?

Dat Varys Dany beschermde en steunde was natuurlijk al langer duidelijk en heeft in dit seizoen amper aandacht gekregen. Cersei's beslissingen in King's Landing zijn natuurlijk wel onderdeel van het politieke spel, maar in dit seizoen zou juist centraal moeten staan dat ze faalt in het spelen van het spel. De enige reden dat House Lannister aan de winnende hand is/was, was dankzij Tywin (en in mindere mate Tyrion). Dat krijgt nu te weinig aandacht, doordat te veel dingen gebaseerd zijn op toevalligheden en omdat te veel personages onverstandige/ondoordachte keuzes maken.

bewerkt door bril_idioot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens viel de grote comback van Kevan ook tegen zeg :mrg: 5 seconde screen tijd?

[spoiler=volgend seizoen/boek spoilers]

Volgend seizoen zal wel duidelijk worden dat de macht heeft en alles aan het fixen is, wat in de boeken gebeurt toch? Varys of misschien LF zal hem ook wel neerschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Brienne]Snap niet waar het volgens sommigen vandaan komt dat Brienne Stannis 'toevallig' tegenkomt? Zij zit daar bij Winterfell al een tijdje met Pod op de uitkijk en op het moment dat ze het leger van Stannis zien passeren besluit ze volgens mij al dat ze hem wil gaan wacken, want die aangestoken kaars van Sansa mist ze daardoor net. Kans lijkt me dan ook vrij groot dat ze uiteindelijk Stannis tegen het lijf loopt. Mooi juist dat Brienne wraak kon nemen voor Renly door Stannis te doden, er van uitgaande dat hij dood is ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=GoT]Ik denk eigenlijk dat Stannis niet dood is, waarom zouden ze het anders niet in beeld brengen? Ze doen bij Game of Thrones nou niet echt moeilijk met dat soort dingen normaal gesproken, zie ook de scène tussen Arya en Meryn Trant in dezelfde ep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=GoT]Ik denk eigenlijk dat Stannis niet dood is, waarom zouden ze het anders niet in beeld brengen? Ze doen bij Game of Thrones nou niet echt moeilijk met dat soort dingen normaal gesproken, zie ook de scène tussen Arya en Meryn Trant in dezelfde ep.

[spoiler= ]Ik denk het wel, Stannis was een van de belangrijkste personen. Nu kan er dus lekker een jaar gespeculeerd worden of hij wel of niet dood is. Iets waar de makers volgens mij dol op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Brienne]Snap niet waar het volgens sommigen vandaan komt dat Brienne Stannis 'toevallig' tegenkomt? Zij zit daar bij Winterfell al een tijdje met Pod op de uitkijk en op het moment dat ze het leger van Stannis zien passeren besluit ze volgens mij al dat ze hem wil gaan wacken, want die aangestoken kaars van Sansa mist ze daardoor net. Kans lijkt me dan ook vrij groot dat ze uiteindelijk Stannis tegen het lijf loopt. Mooi juist dat Brienne wraak kon nemen voor Renly door Stannis te doden, er van uitgaande dat hij dood is ;c

Mooi zegt 'ie. Wat een vreselijke zeikende, negatieve kille kut is dat zeg. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie toch wel gewoon weer erg uit naar seizoen 6 al hoor:

[spoiler=boekspoilers]- Theon redemption

- Arya die verder gaat met d'r training?

- Iron Island's plot

- Euron :<

- Oldtown/Citadel

- Jon die weer tot leven wordt gewekt (ik ga daar gewoon van uit)

- Tyrion/Varys

- Littlefinger

- eventueel Cleganebowl (;c)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even serieus

[spoiler=Laatste episode S5]

Die sprong van Theon en Sansa is gewoon zelfmoord. Sneeuw of niet dat was minstens 20-40 meter hoog. Daar breek je minimaal je beide benen van

Wie zegt dat ze er zonder kleerscheuren gaan uitkomen? We hebben ze gewoon zien springen, meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lord Varys: Hello old friend. I thought we're so happy together until you abandon me.

Tyrion Lannister: I suppose there's no point ask how you find me.

Lord Varys: The bird see in the west, the bird see in the east. If one knows how to listen. They tell me that you already found favor with the mother of dragons.

Tyrion Lannister: Well. She did not execute me. So that's a promising start. Now the heroes are off to find her. And I'm stuck here. Trying to precate a city in a brink of civil war. I will need advice from how to command.

Lord Varys: Information is the key. You need to learn your enemy's strength and strategies. You need to learn which of your friends are not your friends.

Tyrion Lannister: If only I knew someone with a vast network of spies.

Lord Varys: If only. A grand old city. Choking of violence, corruption and deceit... Who could possibly have any experience of managing such a massive ungainly beast?

Tyrion Lannister: I did miss you.

Lord Varys: Oh I know.

Vond dit wel gelijk zo'n lekker dialoogje he. Voor mij toch vaak wel de hoogtepunten van een aflevering. (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites