Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Laatste stukje vond ik juist wel vet :). Supertoffe ep weer, waar alle verhaallijnen mooi in beeld komen.

Een dingetje snapte ik echter niet: [spoiler=Stannis] Terwijl Stannis' troepen worden verslagen in ep 9 staat hij in zen eentje te vechten tegen wat bewakers. Vervolgens zit Stannis in deze ep weer veilig op Dragonstone. Beetje makkelijk :cab:

Zit trouwens te twijfelen. Ben ook begonnen met de boeken te lezen en zit nu halverwege boek 1. Echter wil na vandaag liever zsm beginnen aan boek 3 :p. Voor degene die de boeken gelezen hebben, kan dat zomaar? Of mis ik dan teveel dingen in niet in de serie zaten?

'

Je gaat wel een hoop missen in boek twee hoor. Vooral de relaties tussen de hoofdpersonages in boek twee worden niet zo goed uitgelicht op het scherm als in het boek (maar dat kan ook haast niet op 10 uur tijd ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit trouwens te twijfelen. Ben ook begonnen met de boeken te lezen en zit nu halverwege boek 1. Echter wil na vandaag liever zsm beginnen aan boek 3 :p. Voor degene die de boeken gelezen hebben, kan dat zomaar? Of mis ik dan teveel dingen in niet in de serie zaten?

'

In de boeken zitten vrij veel personages die in de serie niet aanwezig zijn. Bovendien gaan veel dingen in seizoen 2 anders dan in boek 2. Voor je eigen duidelijkheid zou ik dus toch beide boeken eerst lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg dat uit meerdere hoeken te horen ja. Dan maar als een gek anderhalf boek verslinden :P.

Iemand die mij nog de gebeurtenissen met Stannis kan verhelderen?

[spoiler=Stannis]Hij werd op een gegeven moment meegesleurd door zijn eigen manschappen, dacht ik. Zo interpreteerde ik het in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb expres gewacht tot het seizoen afgelopen was zodat ik het allemaal achter elkaar kon zien en het was het waard. Geweldig seizoen weer. Het blijft zo jammer dat er maar 10 afleveringen per seizoen zijn. Met zo veel verschillende verhaallijnen was het denk ik beter geweest om een paar afleveringen meer te hebben in een seizoen. Maar weer een geweldig seizoen. Hoop dat de komende 6/7 seizoenen ook zo goed zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt he:mrgy: Die gozer is echt fucking bruut hoor.

Ik heb trouwens gegoogled naar wat characters uit Game of Thrones.

NIET DOEN!!

Inderdaad. Zeker door die auto-aanvulling?

Ik maak mezelf maar wijs dat daar veel naar gezocht is, en dat het niet perse waar hoeft te zijn :moop: Verpest anders een hoop nieuwsgierigheid :evil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet via de auto-aanvulling. Ik zat te zoeken naar de family trees in Game of Thrones omdat ik soms niets meer snap van die families. Toen zag ik dat er opeens allemaal eind jaren achter bepaalde namen stonden. Ik ging zelf een klein beetje dood van binnen toen ik doorhad dat ze dus dood gaan in de serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel een pluspunt vind van de laatste ep is dat de verhaallijnen met Dany en Jon meteen weer een stuk boeiender zijn. Hoop ook dat Dany snel richting Westeros koerst, ben benieuwd naar de draken in actie en Jorah zou een goeie hand of the king wezen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=theorie jon - dany]

Ik denk dat Dany en Jon uiteindelijk overblijven (gezien de titel a song of ice and fire). Ik ben qua boeken nog maar bij deel 2, dus weet totaal niet wat er hierna gaat gebeuren :cab:..en zoek ook niet op internet ivm spoileralert.

Het heeft iets vreemds dat Ned, nadrukkelijk de meest eervolle man uit deel 1, een bastaard heeft en die ook nog eens in huis neemt. Dat gaat er bij mij niet in. Iemand een theorie zonder al teveel leesplezier te verpesten? :+)

Link naar opmerking
Deel via andere websites