Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-series #3

Vegas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het verschil in kwaliteit tussen The Sopranos en The Wire zit hem voor mij voornamelijk in het aantal memorabele scènes. Bij The Sopranos is dit er misschien één per aflevering (als nog veel), terwijl dit bij The Wire er vaak twee of drie zijn. Elke scène voelt daar gewoon aan als een minikunstwerkje met zijn eigen kleine beetje maatschappijkritiek.

Niet mee eens. The Wire vond ik zeker niet twee of drie memorable scenes per aflevering. Eerder 2-3 memorable scenes per 3-4 afleveringen. The Sopranos staat voor mij op 1 in mijn serie top 5/10/50/100 maar The Wire staat op iets van 3/4 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet ook weer eens aan The OC gaan beginnen. Heb seizoen 4 nooit gezien namelijk. Kan alleen die downloads van de retaildvds of andere goede kwaliteit mkv's ofzo niet vinden.

Of het topkwaliteit is weet ik niet, maar seizoen 4 is bij de piratenboer gewoon te downloaden. Zal wel HDTV zijn, verschil is bijna niet te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet mee eens. The Wire vond ik zeker niet twee of drie memorable scenes per aflevering. Eerder 2-3 memorable scenes per 3-4 afleveringen. The Sopranos staat voor mij op 1 in mijn serie top 5/10/50/100 maar The Wire staat op iets van 3/4 .

Weet je wat het denk ik is? Ik series in eerste instantie voor mijn plezier. The Wire is echter de enige serie waarbij ik echt vaak met open mond op een soort metaniveau naar een scène heb zitten kijken. De fuck-scène tussen McNulty en Bunk in aflevering 2 bijvoorbeeld. Het is zo ontzettend duidelijk dat de schrijvers ons daar een trucje flikken. Als zo'n scène dan slecht is uitgevoerd (op welk niveau dan ook) dan is het een gimmick en zou ik zo'n scène juist als iets negatiefs zien. Bij The Wire is dat echter briljant uitgevoerd, waardoor het niet alleen een ontzettend vette scène is, maar ik het ook ontzettend knap vind dat ze zoiets kunnen laten werken. Daarbij zitten gewoon zoveel scènes echt vol met symboliek en maatschappijkritiek en dergelijke dat ze op zoveel verschillende niveaus memorabel kunnen zijn. Op meer niveaus dan bij The Sopranos. Althans voor mij. Al is dit sowieso een beetje appels met peren vergelijken omdat de kracht van The Sopranos op een totaal ander punt ligt dan The Wire.

Link naar opmerking
Deel via andere websites