Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Hier afgelopen maandag de hardloopschoenen nog even aangetrokken. Doel was om een stuk van 3,5km op een wat hoger tempo te gaan lopen en dan rustig 3,5km terug. Nu stond ik in de file en at ik laat. En ben ik te snel erna gaan lopen. Ben tot 2,8km gekomen en moest echt ff stoppen anders ging het eten er weer uit. Zat ook niet langer dan een half uur tussen. Dus komende weken dit wat beter gaan plannen. Leermomentje :p

Wel nog in totaal 5,6km gelopen. Dus voor de conditie wel weer nuttig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier afgelopen maandag de hardloopschoenen nog even aangetrokken. Doel was om een stuk van 3,5km op een wat hoger tempo te gaan lopen en dan rustig 3,5km terug. Nu stond ik in de file en at ik laat. En ben ik te snel erna gaan lopen. Ben tot 2,8km gekomen en moest echt ff stoppen anders ging het eten er weer uit. Zat ook niet langer dan een half uur tussen. Dus komende weken dit wat beter gaan plannen. Leermomentje :p

Wel nog in totaal 5,6km gelopen. Dus voor de conditie wel weer nuttig geweest.

hehe, absoluut een leermomentje ja :P

Ik probeer altijd 2 uurtjes na het ontbijt of lunch te gaan hardlopen, dan weet ik 100% zeker dat het eten voldoende gezakt is.

Vandaag weer eens goed weer! Zal na het werk vanmiddag even een rondje gaan hardlopen.

Normaal gesproken heb ik een rondje van 4,5km waarvan ik ongeveer de helft hardloop.

Vandaag wil ik een ander rondje gaan doen die iets langer is (tussen de 5 en 6 kilometer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk een rondje van 4,89km geworden, hier 38 minuten over gedaan, waarvan ik 30 minuten in hardlooptempo gedaan heb (7:30min/km gemiddeld).

Dit betekent dat het eerste doel behaald is: 30 minuten achtereenvolgend hardlopen :)

Nu dit een paar keer doen en dan voorzichtig gaan uitbreiden qua snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk een rondje van 4,89km geworden, hier 38 minuten over gedaan, waarvan ik 30 minuten in hardlooptempo gedaan heb (7:30min/km gemiddeld).

Dit betekent dat het eerste doel behaald is: 30 minuten achtereenvolgend hardlopen :)

Nu dit een paar keer doen en dan voorzichtig gaan uitbreiden qua snelheid.

Goed gedaan. 7:15-7:30 min/km is tegenwoordig ook mijn gemiddelde. Vroeger was rond 6:30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je je doel hebt behaald man (y). Nu weer ff je lichaam rust geven.

Hoop hier zelf eind vd week/begin volgende week weer te kunnen trainen op 2 maal 3,5km. Doel is nu om die met 4:30min/km te lopen. In ieder geval voor het eind vd maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker gelopen zondag Vincent?

Zelf gisteren gaan lopen. Heb eerst een ronde van 3.5KM rond gelopen en daarna direct een doorgelopen om er nog op 6KM uit te komen. Wilde die 3.5KM voluit lopen en is redelijk gelukt. Die 2.5KM daaropvolgend wat minder op het tempo gelet. Uiteindelijk wel binnen het half uur gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net van hier Rijswijk naar Brasserskade Delft gelopen en terug...7,77 km in 1 uur en 1 minuut. 7:52 7 : 52 min/km. Ik ben nooit snel geweest maar het ging geweldig. Tijdens lopen heen en terug 0 pauzes genomen. Alleen halverwege eventjes.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo Karel. Dat is toch heerlijk. Dat je een geweldig gevoel ervan kreeg. (y)

Zelf maandag 7km gelopen. In de avond in het donker. Uiteindelijk 34:36 over gedaan minuut over gedaan. Komende tijd denk ik een paar keer 5KM lopen om de snelheid nog wat omhoog te kunnen brengen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo Karel. Dat is toch heerlijk. Dat je een geweldig gevoel ervan kreeg. (y)

Zelf maandag 7km gelopen. In de avond in het donker. Uiteindelijk 34:36 over gedaan minuut over gedaan. Komende tijd denk ik een paar keer 5KM lopen om de snelheid nog wat omhoog te kunnen brengen :)

Thnx Gert. 34:36 over 7 kilometer en je wil nog sneller? Dat is al ziek snel haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag je zeker zijn Vincent. Heel mooie vooruitgang (y)

Ja wil uiteindelijk wel een stuk sneller gaan lopen dan dat ik nu doe. Geen idee hoeveel sneller mogelijk is. Ben nu pas 1,5 maand weer aan het lopen na jaren alleen te hebben gefietst. Dus zelf wel benieuwd of ik dit nu vol zal houden en hoe het gemiddelde is over een maand of 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Vrijdag de auto naar de garage gebracht. Was van plan om dan terug te hardlopen. Duurde het 2 uur lang. Dus uiteindelijk pas 19.00 kunnen gaan lopen. Moest wel even wat eten snel voordat ik zou gaan lopen. Dus het lopen ging uiteindelijk stuk minder lekker dan gehoopt. Eerste deel ging nog wel. Maar toen kwamen de welbekende steken in de zij. Gelukkig nog wel net nog onder de 5min per KM gelopen. En toch weer een 5,1KM gedaan.

Deze week ergens weer een keer lopen. Wil weer 5KM doen. Mooie afstand om een lekker tempo op te kunnen bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren meegedaan aan een estafette loop. Teams met 3 man. En dan ieder 2x 3.5km lopen. Eerste loop 16:17 over gedaan. Gezien mijn huidige conditie moet ik daar wel tevreden mee wezen. Tweede loop stukje minder lekker. Denk dat het in de kou wachten ook niet meehielp. 17,29 gedaan over loop 2.

Motiveert iig om door te zetten de komende maanden met lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lang wandelen is natuurlijk ook goed. Kan zelf totaal niet wandelen helaas. Mijn hele houding is daar niet geschikt voor.

Gisteren 5KM gelopen met 4:45 per kilometer gemiddeld. Ben nu 2 maanden bezig en dit is mijn PR op de 5KM. Dus dat stemt wel tevreden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is echt hard!

Ik ben al blij als ik 7:00 per kilometer gemiddeld haal xD

Zometeen eerst pianoles en daarna ook even een rondje harlopen :) Eens kijken wat voor invloed het wandelen heeft gehad.

Kwam er gisteren achter dat ik bijna 30km gewandeld heb in een kleine 3 dagen in Barcelona :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse man. Als ik lees hoe het wat weken terug met je ging dan is dit een hele stap weer :)

Dank je :)

Moet wel zeggen dat ik zaterdag (de dag erna dus) behoorlijk spierpijn had in mn benen :P

Is nu wel weer geheel voorbij. Nu wil ik vandaag ook weer hardlopen, maar het weer buiten werkt niet echt mee :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites