Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Rollercoaster Tycoon / Transport Tycoon

Titan

Aanbevolen berichten

Ja, je hebt een bepaald bereik. Kan je ook zien, door bij het bouwen van een stadion op 'aan' te klikken. Als er maar 1 huisje in staat, komen er weinig mensen op het station af.

Heeft een busroute dan door de stad zin? Ik had in Rotterdam het station aan de zijkant. @ busroutes door de stad maar de passagiers wouden maar niet komen:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 387
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hehe, ik kan ze nu al een goed rondje laten rijden en dan heb ik een eenbaansspoor (1 richting op) en 2 stationen en dat ze dan niet in de knoop komen. Oke, er rijd nu maar 1 trein, maar goed, ik heb door hoe het werkt. Ook busjes willen wel rijden en passagiers met de boot vervoeren lukt ook wel. Ik had net trouwens een redelijk grote map met maar drie steden, waarvan er twee ook nog eens echt dicht naast elkaar lagen. Groeide die wat, zou het zo een kunnen worden. Financiën krijg je ook wel onder controle. Gewoon ene paar goede sporen aan het begin aanleggen voor goederen en je blijft binnenlopen, heb ik het idee.

Om een of andere reden storten vliegtuigen iets te vaak neer bij mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, ik kan ze nu al een goed rondje laten rijden en dan heb ik een eenbaansspoor (1 richting op) en 2 stationen en dat ze dan niet in de knoop komen. Oke, er rijd nu maar 1 trein, maar goed, ik heb door hoe het werkt. Ook busjes willen wel rijden en passagiers met de boot vervoeren lukt ook wel. Ik had net trouwens een redelijk grote map met maar drie steden, waarvan er twee ook nog eens echt dicht naast elkaar lagen. Groeide die wat, zou het zo een kunnen worden. Financiën krijg je ook wel onder controle. Gewoon ene paar goede sporen aan het begin aanleggen voor goederen en je blijft binnenlopen, heb ik het idee.

Om een of andere reden storten vliegtuigen iets te vaak neer bij mij...

Te grote vliegtuigen op te kleine vliegvelden is neerstorten. ;)

Nee maar OpenTTD is alleen echt leuk online. Ik zou zeggen, bezoek de Luuklandservers een, vooral de Citybuilderservers zijn echt verslavend.

http://www.luukland.net

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te grote vliegtuigen op te kleine vliegvelden is neerstorten. ;)

Nee maar OpenTTD is alleen echt leuk online. Ik zou zeggen, bezoek de Luuklandservers een, vooral de Citybuilderservers zijn echt verslavend.

http://www.luukland.net

Wanneer is een vliegtuig te groot?

Voordat je online gaat, toch even het spel een beetje leren kennen, zou ik zeggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://wiki.openttd.org/Main_Page

Hier staat alles op voor elk soort OpenTTD-speler. Als je de basistechnieken onder controle heb kan je al snel online gaan, want van anderen leer je heel snel hoe je het meest efficiënt kan bouwen.

Het is wel een ander verhaal als je niet naar effectiviteit kijkt maar naar uiterlijk van je bouwkunsten natuurlijk.

Edit: over dat vliegtuig, geen flauw idee, gebruik nooit vliegtuigen maar het is vast en zeker op te zoeken in de wiki ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar begonnen aan een serieuze game dan. Eerst wat geld verdiend door goederen. Toen begonnen met stations bouwen aan de rand van steden en die met elkaar verbinden. Nog geen treinen laten rijden, maar buslijnen per stad laten rijden, waarvan één halte verbonden is aan het station. Na een tijdje één trein laten rijden. Zie nu dat er 3 steden hard groeien, dat zijn de 3 steden waar ik bussen heb rijden. De anderen, met alleen de trein, groeien nog niet zo hard. Wel leuk om te zien, bij één stad is ook goed te zien dat de stad zich om het station verder verspreidt, dus die ligt er binnenkort mooi middenin. Stadion ernaast ook. Leuk joh.

Nog nooit echt zo gedaan, dus het is wel tof hehe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eenmaal een paar treintjes en het geld stroomt volgens mij binnen...

Klopt, ben 14 jaar verder en heb bijna 4 miljoen op m'n bankrekening staan. Heb alleen maar 2 treintjes tussen Amsterdam/den haag/utrecht en Rotterdam rijden(tussen 2 stations 2 treinen). Daarnaast had ik olie bij schiedam(maassluis,monster,barendrecht en naaldwijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met citybuilder online op de Luukland servers is het dus de bedoeling in 3 uur een dorpje van ong. 200 inwoners zo groot mogelijk te maken. Dit doe je door middel van allerlei producten naar je stad te vervoeren. Hieronder staat een voorbeeld van een game van mij (m'n nickname is Mortimer).

[spoiler=Citybuilder]

wbq7t2.png

fuauxx.png

Mijn record zal rond de 25k liggen, maar als je met iemand samenwerkt kom je makkelijk tot de 40k/50k komen in 3 uur. Geld klopt hier trouwens niet hoor, maar daar hoef je je na een uurtje geen zorgen meer om te maken als je het goed doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net bij Geavanceerde Instellingen staan dat je ook stations kunt samenvoegen die niet aan elkaar liggen. Wist ik niet, is wel erg handig als je een bushalte hebt in het midden van een stad met heel veel passagiers, kun je gewoon een treinstation aan de rand bouwen, die dezelfde passagiers vervoert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Luuklandservers hebben een eigen script, je moet producten naar ze toe vervoeren om ze te laten groeien. Dit is wel afgeleid vanuit offline, klik maar eens op een stad. Daar staat dan het aantal vervoerde passagiers en post plus het maximum. Transporteer van beide zoveel mogelijk binnen de stad en tussen steden en je zal zien dat ze groeien.

Ook kun je door op de stad te klikken en vervolgens op gemeente reclamecampagnes betalen, en als je genoeg geld heb (400k euro) kan je ook de bouw van nieuwe gebouwen financieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat online gebeuren is dus meteen drie uur lang?

Ja voor citybuilder wel maar je kan ook voor andere servers gaan waar diegene die zn bedrijf het meest waard laat worden wint bijv. Ook is er een campaignmodus, met allemaal challenges van makkelijk tot moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites