MisterX Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Waar ik online speel, is een soort van patch ofzo gebruikt met bepaalde regels die voor groei zorgen. Dat is niet helemaal zo in het echte spel. Volgens mij gaat het er voornamelijk om dat je gewoon zo veel mogelijk passagiers ed. vervoert. Ook dingen als bijvoorbeeld post ed. kunnen misschien wel helpen. Weet niet precies wat de regels zijn. Zelf wegen aanleggen rondom de stad waarlangs huizen kunnen komen, helpt trouwens ook. En je moet niet rondom het gebied een spoor leggen, want dan kan de stad niet verder groeien, of je moet er echt weer bruggen over heen maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 3 januari 2012 Share Geplaatst 3 januari 2012 Ben nu echt lekker bezig. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eboue Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Je steden groeien door minimaal 5 stations in een stad te hebben. Dus dat is ook een goede reden om bussen te laten rijden. In mijn meest recente game heb ik een stad van ongeveer 25.000 mensen, met ook nog wat voorsteden van een paar duizend man. Heb verschillende transportnetten: lange afstandstreinen, vliegtuigen, bussen, trams en een mooi metronetwerk. Erg gaaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Bij minder dan 5 groeien ze ook hoor. Het gaat voornamelijk of dat je veel producten ed. weet te vervoeren van de stad. Volgens mij heb ik ooit wel eens gelezen dat er maar naar max. 5 stations gekeken wordt. Meer is misschien wel beter, de kans dat er een goederenstroom is in een bepaalde maand, is groter. Maar niet noodzakelijk. Ik vind er offline eigenlijk maar weinig meer aan. Leuk dat je zo'n netwerk op zet, maar binnen no time heb je veel geld en kun je maar doorgaan met wat je maar wilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Je kan het jezelf moeilijker maken door te spelen met de instellingen. Bijvoorbeeld door de sneeuwgrens laag te leggen, aantal industrieën op zeer laag te zetten, zeeniveau te verhogen, ruigheid, gebergte aan te passen etc. Dan wordt het al een stuk lastiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Klopt ja. Maar dan nog is het mogelijk om dikke winst te maken hoor... Het aanleggen van alles is misschien wat lastiger, maar als je eenmaal de basis hebt, stroomt het geld binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Ik kijk niet naar het geld. Ik probeer gewoon ingewikkelde netwerken te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Ja, oke, maar als je toch miljoenen te besteden hebt, kun je zo alles maken wat je wilt. Zie je dat er ergens iets niet goed loopt, kun je dat simpel aanpassen enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Dat is waar. Hoe gaat het er online dan aan toe? Wat moet je daar doen en waarom heb je daar minder geld? Ik neem aan dat jij nog steeds op luukland speelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 januari 2012 Share Geplaatst 4 januari 2012 Zijn verschillende doelen afhankelijk van de game. Maak een stad (die je aan het begin uitlkiest) zo groot mogelijk binnen x tijd. Of zorg er voor dat je omzet na x jaar het hoogst van allemaal is. Of er wordt gekeken naar de bedrijfswaarde. Een strijd tegen andere dus. Als je het offline doet, heb ik het na een tijdje wel gezien. Dan heb je een redelijk groot en complex netwerk en veel geld. Dan gaat voor mij de lol eraf. Daarnaast is er ook een aparte server om een soort van lijst van doelstellingen af te werken. Dat is heel divers. De tegenstand van andere zorgen voor de uitdaging. Andere willen misschien ook wel van dezelfde bedrijven gebruiken of in dezelfde plaats bussen laten rijden enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klapoor Geplaatst 13 januari 2012 Share Geplaatst 13 januari 2012 Het lukt nu al een stuk beter :) Oefening baart kunst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 15 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2012 Zojuist even Transport Giant geprobeerd. Het ziet er weliswaar leuker uit dan Transport Tycoon of Openttd, maar gebruiksvriendelijker is het niet. Zo maar weer eens Openttd downloaden, pure nostalgie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eboue Geplaatst 16 januari 2012 Share Geplaatst 16 januari 2012 Ik heb een nieuwere versie van OpenTTD gedownload en nu kan ik niet meer het scenario van Nederland goed openen (dus met de aangepaste GRF's). Iemand hier een tip voor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 17 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 17 januari 2012 Ik heb hem dit weekend gedownload en ik ga ervan uit dat dit de laatste versie is. Ik kan Nederland wel gewoon downloaden en openen. Wel krijg ik af en toe een foutmelding, maar het spel loopt gewoon goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 17 januari 2012 Share Geplaatst 17 januari 2012 Ik heb hem dit weekend gedownload en ik ga ervan uit dat dit de laatste versie is. Ik kan Nederland wel gewoon downloaden en openen. Wel krijg ik af en toe een foutmelding, maar het spel loopt gewoon goed. Hij bedoeld dat hij Nederland niet met GRF's kan spelen. Loop zelf tegen het zelfde probleem op. Maar weet ook niet op te lossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oente Geplaatst 17 januari 2012 Share Geplaatst 17 januari 2012 Ja fijnn, als ik dit allemaal zo lees wil ik RCT 1 weer spelen. :D Vroeger helemaal suf gespeeld. Is die ergens te krijgen? ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Omotoyossi Geplaatst 17 januari 2012 Share Geplaatst 17 januari 2012 Je kunt via bol.com een verzamel uitgave kopen voor 20 euro, krijg je alleen wel versies 1, 2 en 3.. en van die laatste twee word je niet vrolijk! Wellicht op een torrent zoeken? RCT1 vind ik altijd zo vet, alleen na 12 parken krijg je van die kutparken waar je heel weinig mee kan :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eboue Geplaatst 18 januari 2012 Share Geplaatst 18 januari 2012 Ik heb hem dit weekend gedownload en ik ga ervan uit dat dit de laatste versie is. Ik kan Nederland wel gewoon downloaden en openen. Wel krijg ik af en toe een foutmelding, maar het spel loopt gewoon goed. Heb je ook Nederlandse treinen en trams erbij zitten? @ Stefanos inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 18 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 18 januari 2012 Heb je ook Nederlandse treinen en trams erbij zitten? @ Stefanos inderdaad. Oh, dat wist ik niet dat dat ook zo was;c Zo lang niet meer gespeeld, haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 januari 2012 Share Geplaatst 23 januari 2012 Vinden jullie dat NL scenario nu niet veel te makkelijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eboue Geplaatst 23 januari 2012 Share Geplaatst 23 januari 2012 Ik deed het eigenlijk ook niet voor het geld, gewoon gaaf om een strak werkend OV-net in Nederland te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 25 januari 2012 Share Geplaatst 25 januari 2012 Ja, ik heb geprobeerd om het bestaande Nederlandse netwerk zo goed mogelijk na te bouwen en vervolgens de dienstregeling over te nemen. Dat is een hele klus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 31 januari 2012 Share Geplaatst 31 januari 2012 Ik begin ook weer eens aan RCT 1 :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 29 maart 2012 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2012 Laatste tijd zit ik een beetje te prutsen met RCT3, best een geinig spel. Heeft iemand trouwens van die costum scenery packs, op internet werken veel links niet meer.;c Voel me net 14 joh.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Waust0r Geplaatst 29 maart 2012 Share Geplaatst 29 maart 2012 Heb het heel ff gespeeld vorig jaar ofzo. Maar snapte überhaupt helemaal niks van die CS. Leg eens uit Marcel?;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten