Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

Gall: "Soms is lelijk spelen geen schande"

Go Ahead Eagles wil dit seizoen bij de eerste vijf eindigen in de Jupiler League en daarnaast ook meestrijden om de titel. Voorlopig heeft trainer Joop Gall het echter moeilijk en staat hij met zijn ploeg elfde.

Gall rekende voor aanvang van het seizoen op een andere start als hoofdtrainer in Deventer. "Absoluut. Ik ben nieuw en een groot aantal spelers is nieuw bij de club. Natuurlijk is dat wennen, want ik ben een heel andere trainer dan mijn voorganger. Deze stand op de ranglijst had ik echter niet verwacht, gezien de spelers die ik tot mijn beschikking heb", zegt Gall in gesprek met Voetbal International.

"Aan de andere kant heb ik mede door blessures niet veel wisselmogelijkheden", vervolgt de trainer zijn verhaal. "Het heeft me wel verbaasd dat we met alle ervaring die we in de spelersgroep hebben, de wedstrijden waarin we voor stonden niet dood konden maken. Soms moet je meedogenloos zijn, dan is lelijk spelen geen schande. Maar we blijven te vaak zoeken naar de voetballende oplossing."

Gall denkt de slechte fase nu achter de rug te hebben. "Ik denk dat wij vanaf nu alleen maar beter en completer worden. Deze selectie is kwalitatief best heel goed en daar zijn de spelers zich ook van bewust. Maar juist in de Jupiler League wordt er veel meer van je gevraagd dan alleen voetballend vermogen. Duelkracht en strijdlustig en gepassioneerd spelen zijn minstens zo belangrijk. Daar hebben we problemen mee gehad, maar ik ga ervan uit dat dat nu tot het verleden behoort."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach hij maakt toch wel veel foute keuzes.

Een middenveld met Ouweland-Janota-Kromkamp kan niet, dat werd telkens overlopen. Je moet altijd met Joey Suk spelen. Ook maar blijven vasthouden met Janssen op lb, terwijl je wel degelijk zag dat Janssen op LB gewoon niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jansen op LB niet kan? Wie wou je daar dan neerzetten? Jansen moet je gewoon daar laten staan. Verder zou ik het zelf het liefst zo zien:

Vd Vlag

Karami - Bus - Heerkens - Janssen

Vd Ouweland - Suk - Kromkamp

Antonia - Kolder - Janota.

Janota op de linksbuiten omdat ik vind dat het voetballend (als het eruit komt) gewoon de beste speler van de selectie is. Afgaand op de wedstrijd tegen cambuur Suk op de 10 aangezien hij een goede wedstrijd speelde met veel dreiging. Heeft niet per se het voetballende vermogen maar werkt als een paart en heeft altijd 110% inzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jansen heeft de omtrek van een vrachtwagen.. Karami op LB kan ook wel. Het middenveld wat jij wilt zit echt te weinig creativiteit in. Janota moet je daar neerzetten of Wellenberg, die echt geweldig was tegen SCC. Het is inderdaad wel zo dat je een goede linksbuiten mist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:< Waar haal je die foto vandaan dan_O_

Jansen heeft de omtrek van een vrachtwagen.. Karami op LB kan ook wel. Het middenveld wat jij wilt zit echt te weinig creativiteit in. Janota moet je daar neerzetten of Wellenberg, die echt geweldig was tegen SCC. Het is inderdaad wel zo dat je een goede linksbuiten mist.

Ik heb ook de omtrek van een vliegtuig maar sta ook altijd basis bij de A1. Geen argument dus...:5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites