Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

UFC en andere MMA bonden

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Cruz wel leuk als persoon en giga respect voor zijn comeback maar wel een immense saaie fighter!

Flikker op man met je onzin. Als je Cruz een saaie vechter vindt moet je maar lekker stoppen met MMA kijken.

Michael heeft er tenminste wel verstand van. Buttface is alleen relevant omdat die alle goede vechters duckt. Cruz jarenlang out geweest en nog Dillashaw als een amateur laten vechten.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bepaal uiteindelijk zelf wel of ik de gevechten van Cruz leuk of saai vind. En de meeste lijken op een schaakspel. Jab en fade, kick en sidemove. Gewoon een goede en berekende fighter maar dat betekent niet dat ik zijn gevechten leuk vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bepaal uiteindelijk zelf wel of ik de gevechten van Cruz leuk of saai vind. En de meeste lijken op een schaakspel. Jab en fade, kick en sidemove. Gewoon een goede en berekende fighter maar dat betekent niet dat ik zijn gevechten leuk vind.

Dat kan natuurlijk. Ik vind zijn stijl juist zo prachtig. Ik hou normaal ook van dikke K.O.'s hoor, maar Cruz zijn stijl is (voor mij) heel gaaf om te zien.

Hij is zo ongelooflijk snel en daarbij is zijn movement echt ongeëvenaard bijna. Hele onorthodoxe manier van bewegen ook. Dat vind ik heel gaaf om te zien.

Tegen TJ zat er natuurlijk ook nog een dikke laag cage rust op na 3 jaar, dus ik ben erg benieuwd nu. Buttface zal wel die hele fight gaan lopen shooten voor takedowns waarschijnlijk.

[MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; Rockhold heeft alweer gesuggereerd geblesseerd te zijn aan zijn knie voor deze fight :-D Beetje jammer, wanneer hij wint is het 'Ik win zelfs nog met een geblesseerde knie' en als hij verliest ligt het uiteraard ook aan de knie :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na die overwinning tegen Weidman begon ik toch wel een beetje fan te worden van Rockhold, niet omdat hij Weidman versloeg, maar omdat hij erg compleet is, een finisher is en iemand is die praat, maar die praatjes ook waar kan maken. Vond hem in de aanloop naar dit gevecht echter veel te arrogant en in de kooi was het niet anders. Veel te nonchalant, leek wel alsof hij dacht dat hij de overwinning al binnen had. Bisping vond ik maanden terug maar een kneusje, maar mijn respect voor die man is sindsdien enorm gegroeid en het zegt ook veel dat hij zo'n fight op short notice pakt. Keek dus eigenlijk neutraal, maar eenmaal in die kooi neigde ik toch meer naar Bisping. Mooi dit hoor, is hem van harte gegund. Denk niet dat hij die belt lang zal houden, maar desalniettemin een geweldige prestatie natuurlijk.

Verder gemixte gevoelens overgehouden aan het event. Begon met Casey vs. Mutapcic (helaas die schijnbaar geweldige fight tussen Reyes en Kim gemist dus..), was een beetje een matige partij. Wel mooi dat dan de schoonzoon van Muhammad Ali won. Vervolgens Da Silva vs. Wilson, was wel een prima fight. Strickland vs. Breese vond ik dan weer vrij matig, waarna ik maar even 2 potten over sloeg en vanaf Dariush alles gekeken heb. Dariush met een goed gevecht, goede KO. Ortega viel me tegen, maar heeft dan toch het geluk dat aan het eind van het gevecht een knietje raak is en dat Guida het daardoor niet meer geregeld krijgt. Denk namelijk dat de decision niet in zijn voordeel zou zijn.

Dan de main card. Die Green is echt een gigantische mafkees. Zag zijn fight history en dacht 'hmm, die kan het wel dus'. Geen idee wat die vent op had, maar het was niet goed in ieder geval. Die misplaatste arrogantie en zijn gekke gedrag werden mooi afgestraft door Poirier. Daarna Henderson die opeens Lombard keihard KO tikt :-D Wel een zieke KO, maar had meer verwacht van Lombard. Neem aan dat Henderson nu stopt? Die is namelijk bij elke rake tik rocked, had nu ook al geluk, dus denk dat hij beter gewoon kan kappen. Vervolgens Holloway :< Wat een fighter is dat zeg. Respect voor Lamas dat hij niet (T)KO ging, dacht op een gegeven moment wel dat hij zou gaan liggen, maar het viel mee. Cruz die Faber even een masterclass gaf in MMA, al vond ik Faber wel ernstig tegenvallen. Geen moment het gevoel gehad dat hij ging winnen, voerde ook vrij weinig uit. Main event al beschreven aan het begin van deze post, wel echt een enorme verrassing. Had niet verwacht dat het makkelijk zou worden voor Rockhold, maar had ook geen moment rekening gehouden met zo'n snelle KO van Bisping.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wakker worden en zien dat Brock Lesnar is aangekondigd voor UFC 200 en Conor vs Nate rematch voor UFC 202. Brock vs Overreem was de eerste partij die ik keek in de UFC naast die shows waarbij coaches en hun teams het tegen elkaar opnamen. Toen werd Brock al gesloopt door een wat grotere Overreem weliswaar, benieuwd tegen wie die nu gaat vechten dan.

En voor Conor snap ik niet zo goed wat er te winnen valt naast een berg geld en wat revanche. De enige manier waarop Conor hier positief uitkomt is wanneer hij Nate vrij snel KO slaat, wat zeer onwaarschijnlijk is. Als hij verliest of bijv wint op decision blijft toch iedereen roepen dat hij een zwaardere gewichtsklasse niet aan kan. Benieuwd hoe mensen hier tegenaan kijken en of Conor nu wel gaat winnen? Blijf het een baas vinden :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dominator Cruz & Michael Bisping _O_ Wat een stel bazen zeg, ongekend. Cruz echt geen spaan heel gelaten van Buttface, jammer dat er geen finish in zat. En Bisping, echt respect voor die man. Het is een ongelooflijke trashtalker, maar ik hou er eigenlijk wel van bij hem. On short notice je eerste title fight zo winnen is echt pure klasse. Rockhold was echt veel en veel te overtuigd van zichzelf en dat werd hem gelukkig betaald gezet. Ook een streep door de rekening van de UFC dit denk ik, want iets zegt me dat ze de re-match Rockhold vs. Weidman al op de agenda hadden staan ergens.

Nu nog even alle pre-lims kijken, die heb ik nog niet gezien.

Wel weer huilen trouwens dat Diaz vs. McGregor wederom op de agenda staat. Maar we moeten het er maar mee doen. En Brock Lesnar terug huhu, ben benieuwd door wie ze die laten slopen dan :r.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt zo'n onnodige boeking van de UFC om Brock Lesnar voor een gevecht terug te halen, hoop dat hij tegen Hunt moet en dan zal het weer snel gedaan zijn. Featherweight blijft ook een clusterfuck met het boeken van McGregor/Diaz II, beter gaat McGregor definitief naar 155 en hebben we in het najaar Edgar/Aldo tegen Holloway voor de echte titel. Respect voor Bisping dat hij op 17 dagen notice gewoon die titel pakt, kroon op zijn carrière. Alleen niet te hopen voor hem dat zijn eerste defense tegen Jacare is, want die trekt hem helemaal uit elkaar. Cruz zoals verwacht niets heel gelaten van Faber, zou een rematch met Mighty Mouse nog heel cool vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die post-fight press conference ook :D Bisping en Rockhold gingen lekker even door hoor. Die Bisping mag ook wel weer een beetje normaal gaan doen, al snap ik zijn emoties ook wel weer. Denk echter wel dat Rockhold terug gaat komen, als die man gewoon normaal doet is het echt een geweldige fighter natuurlijk. Hoop dat hij dan een title fight krijgt tegen Bisping, al moet die eerst zien te winnen van Jacaré natuurlijk. Jacaré is natuurlijk een erg goede fighter, maar vind het maar een beetje een sulletje en dat 'krokodillen-geklap' van hem en zijn coach helpt daar ook niet echt aan mee. Middleweight-divisie heeft in elk geval wel echt veel goede fighters, denk dat dat wel één van de beste divisies is van de UFC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die post-fight press conference ook :D Bisping en Rockhold gingen lekker even door hoor. Die Bisping mag ook wel weer een beetje normaal gaan doen, al snap ik zijn emoties ook wel weer. Denk echter wel dat Rockhold terug gaat komen, als die man gewoon normaal doet is het echt een geweldige fighter natuurlijk. Hoop dat hij dan een title fight krijgt tegen Bisping, al moet die eerst zien te winnen van Jacaré natuurlijk. Jacaré is natuurlijk een erg goede fighter, maar vind het maar een beetje een sulletje en dat 'krokodillen-geklap' van hem en zijn coach helpt daar ook niet echt aan mee. Middleweight-divisie heeft in elk geval wel echt veel goede fighters, denk dat dat wel één van de beste divisies is van de UFC.

MW is heel erg top heavy, maar zakt enorm af na de top 5. Vind LW, WW en FW in die volgorde zeker beter.

Mja om ff iets zinnigs te zeggen, ben weer op adem, wat een ziek event, een van de ziekste die ik gezien heb, misschien nog wel beter dan 189 top to bottom. Begint met dat knotsgekke gevecht tussen Polo en Kim, fight of the year kandidaat direct. Net of het een real life adaptatie van Street Fighter was. Luis Henrique daarna die ff zn beste Korean Zombie imitatie doet, wat een slachter zeg, leuk om naar te kijken. Strickland vs. Breese viel helaas wel wat tegen, veel te berekenend.

Daarna Caceres die me compleet verraste en er echt geweldig uit zag, Cole Miller is echt geen amateur en zo zag hij er wel uit de eerste twee rondes. Dan die Andrade die ff als een killer stond te swingen, ook erg interessante optie erbij. Dariush die me wederom verraste, de vorige keer in negatieve zin, nu wel in positieve zin. Ten slotte nog Ortega die ff vol m clutcht, zieke knie hoor, man heeft potentie, als die zn striking nog wat verscherpt is dat zeker iemand die top 5 mannen kan pakken hoor. Zet m maar tegen Barao de volgende pot.

Green viel wel tegen ja, liep vol tegen alle stoten van Peahead aan, blijf erbij dat die veel geluk heeft gehad met zn matchups op LW, want die zou door iemand als Taisumov of Felder vol gepakt worden, maar goed, knappe win verder hoor. En dan die Lombard, manmanman, wat een eendimensionale vechter is dat, die moet echt met pensioen gaan, want tenzij die tegen een volle grappler zonder striking vecht de volgende keer gaat die gewoon weer nokkie. heeft 1 spurt en dan de tweede ronde heeft die geen beweging meer over. Wel lekkere ko voor Hendo, hoop ook dat hij er mee stopt, geen verdere brain damage op lopen en tegen onnodige KO's oplopen.

Toen was ik wel klaar voor het echte echte echte werk. Begint met mn man Max. Holy fuck man, die gast he. Als ik zo'n gevecht kijk word ik gewoon kwaad op die McGregor, want die zorgt er met zijn eeuwige inactiviteit voor dat Max de titleshot niet krijgt die hij wel verdient. 9 fights op rij gewonnen, dat is letterlijk een van de ziekste streaks aller tijden in de UFC, zeker 5 van die gevechten waren ook tegen gerankte tegenstanders. Echt bizar, die laatste tien seconden gewoon juichen hier he. :D

Dan Cruz, maakte me de eerste ronde zorgen, omdat zn movement een beetje off leek, ging ook wel heel vlug voor de takedown waardoor ik bijna dacht dat hij het gevecht staand wilde vermijden, maar vanaf de 2e ronde begon die hem te schoolen, dropt die kontkin meteen ff, nee dat was genieten hoor.

Daarna main event, hoopte op wat vuurwerk, maar zag al dat het een snelle finish zou worden, dus dacht ah dat wordt gewoon hetzelfde als gevecht 1. Bisping loopt een paar keer tegen body kicks aan en dan finisht Rockhold hem op de grond. Leek ook te gebeuren, op een gegeven moment at die echt een harde liver kick, maar Rockhold stond de hele tijd arrogant met zn kin omhoog, had al meteen zoiets van kerel je staat er wel heel arrogant bij. Vervolgens rockt die hem en de rest heb ik de eerste keer niet gezien want ik sprong uit mn stoel en begon hier op het werk spontaan rondjes te rennen en te schreeuwen zonder geluid. :D Collega zat namelijk aan de telefoon, ff ergens heen gerend en deur dicht geknald en staan joelen. Wat genieten zeg. En dan die presser nog achteraf :D 'YOU'RE SUSPENDED'. Heerlijk man. Good riddance!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holloway verloren tweelingbroer van Ziyech?:D

Net even alles teruggekeken en vond Poirier die Green helemaal sloopte echt de prachtigste. Die getatoeëerde kerel maar uitdagen en dan helemaal die octagon door getikt worden, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pot zal snel klaar zijn ja :-D. Overigens eens met de mensen die de re-schedule van Diaz vs. McGregor II een belachelijke keuze vinden. Holloway verdiend echt een titleshot, maar Conor gaat dit jaar waarschijnlijk niet eens meer tegen de winnaar van Aldo/Edger vechten. Persoonlijk vind ik dat de UFC hem had moeten verplichten om tegen een van beide te vechten en daarna verdiend Holloway de kans.

Nu eigenlijk al, maar dat kan natuurlijk schedule technisch al niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een hoax. Rare fratsen zijn dat, bahbah

Is geen hoax hoor. Hij is echt overleden. Z'n trainingpartners meldden het al uren geleden. Was alleen geschrokken van het nieuws. Vandaar mn reactie. Zou gaan main eventen in Londen 16 juli zelfs.

Anyways, vind het echt zielig nieuws. :( 42 jaar pas. Was natuurlijk verre van een goede vechter, maar wel een echt karakter, een sympathieke kerel en iemand de MMA wel echt tot de mainstream heeft laten doorkomen. R.I.P. voor een pionier van de vechtsport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lachtertje dat gevecht met Calderwood (?)... hoop dat die verliezer direct wordt gecut!

Letourneau was een beetje huilie huilie ja. Hele vage TKO ook uiteindelijk. Letourneau was in die title fight tegen Joanna een stuk overtuigender.

Verder niet een extreem goed event. Wonderboy vs. MacDonald leek meer op schaken dan op vechten helaas. Logisch, maar daardoor niet echt vermakelijk. Cerrone wel heel overtuigend, eigenlijk zonde dat die zo kansloos van RdA verloor. En jongens, Bosse tegen O'Connell wat een spektakel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites