Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Heracles Almelo

Hyllus

Aanbevolen berichten

Ik vind Rutten wel goede trainer hoor, maar is financieel gewoon niet haalbaar na Schalke PSV en Vitesse. Smit en Hoogma zullen vast wel een verrassende naam uit de hoge hoed toveren. Had ook niet verwacht dat een paar seizoenen terug Verbeek terug zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lot Heracles in handen van Almelose politiek

ALMELO - De raad van Almelo is verdeeld over winkels in het nieuw te bouwen stadion. De PvdA heeft de sleutel in handen.

De vraag

De gemeenteraad van Almelo praat dinsdagavond over een lijvig document: de detailhandelsstructuurvisie. Centraal staat echter de vraag: krijgt Heracles Almelo toestemming om behalve sportgerelateerde ook andere winkels te vestigen rond het nieuw te bouwen stadion.

Het antwoord

Het antwoord ligt bij de raad. Het is zo goed als zeker dat er veertien raadsleden voor de ruimere regels ten gunste van Heracles zijn. Onder hen onder meer coalitiepartij VVD en oppositiepartij Leefbaar Almelo. Dertien raadsleden zijn tegen. Onder meer GroenLinks en het CDA willen de ruimere regels niet. Zoals het er nu uitziet gaat de PvdA-fractie met zes zetels de strijd beslissen. Fractievoorzitter Luc Schuur wil daarover vanavond met zijn fractie in gesprek. „Veel vragen zijn beantwoord, nu moeten we het duiden.”

Binnenstad

De politici vrezen dat het steunen van Heracles ertoe leidt dat de provincie haar steun aan het opknappen van de Almelose binnenstad intrekt. D66 en de VVD kwamen daarom maandag met een amendement waarin staat dat een besluit ten gunste van Heracles geen nadelige gevolgen mag hebben voor de binnenstad.

Provincie

Gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel ontkent dat de provincie een koppeling maakt tussen het collegevoorstel over het stadionplan en de provinciale bijdrage voor de binnenstad. „Die koppeling is er gewoon niet”, zegt de provinciebestuurder. Het in Almelo gevreesde scenario dat instemming met het nieuwe stadion onvermijdelijk leidt tot het provinciaal besluit om de investering van 8,9 miljoen in het centrum te schrappen, is ‘niet aan de orde’ zegt Boerman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heracles kan nieuw stadion bouwen

Niets staat de bouw van een nieuw stadion voor Heracles Almelo meer in de weg.

De gemeenteraad in Almelo gaat naar alle waarschijnlijkheid de laatste obstakels weggenomen.

Een meerderheid van de raad lijkt in te gaan stemmen met verruiming van de restricties die werden opgelegd aan de winkels die in en rondom het stadion komen. Hierdoor wordt financiering van het project mogelijk.

De nieuwe accommodatie moet naast het huidige stadion worden gebouwd en een capaciteit krijgen van 15.000.

_O_ [MENTION=6801]Hyllus[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heracles Almelo

@HeraclesTweet: Het amendement van D66, VVD en PVDA ter verruiming Vh bestemmingsplan is aangenomen. Nu volgt overleg met Wyckerveste over haalbaarheid.

Pfff eindelijk. Nu wel zorgen dat we de komende jaren in de eredivisie blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heracles Almelo

Zal wel toch? :)

Moet nog wel flink wat versterking komen. Schamp, Navratil en Gouryie zijn enige 3 aanvallers. Duarte gaat zeer waarschijnlijk weg. Ik kan je vertellen dat het verdomde lastig gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pastoor dus in beeld als nieuwe trainer. Lijkt me niet haalbaar al zou ik het wel toejuichen. Als nieuwe trainer voor de beloften zou ik dan Andre Paus nemen.

Van mij hadden jullie hem mogen hebben. Heb het idee dat een groot deel van Nederland hem als goede trainer ziet, in en rond Nijmegen ligt dat totaal anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net bij training geweest. De manier waarmee De Jonge met de groep, de pers en de supporters omgaat staat me wel aan. Ben benieuwd hoe het verder gaat met aantrekken spelers en dergelijke. Misschien 2 jongens van jong heerenveen ofzo. je weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites