Pieter Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Mooi mooi, ik ben echt benieuwd naar de top3! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Mooi dat Hallelujah op 5 staat. Bohemian Rapsody heb ik het niet zo op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Kijk, dat zijn een stel mooie nummers bij elkaar. Ik kan mezelf wel een Bo rhap adept noemen. Magisch nummer voor mij, een van de eerste nummers die ik echt goed vond, heb het ook jarenlang het beste nummer ooit gevonden. Maar ik stem er niet meer op, is onmogelijk te vergelijken met mijn huidige smaak. Hoewel ik Radiohead echt geweldig vind, ben ik niet zo gek op Street Spirit, het is absoluut niet slecht, maar je zal hem niet snel in mijn lijst terugvinden. Smells like teen spirit is geniaal natuurlijk. Legendarische uitgaansavonturen op beleefd. Maar Nirvana heeft zeker 10 betere nummers gemaakt. Dus Stemmers, check die ook eens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilhelmgras Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Hoewel ik Radiohead echt geweldig vind, ben ik niet zo gek op Street Spirit, het is absoluut niet slecht, maar je zal hem niet snel in mijn lijst terugvinden. Smells like teen spirit is geniaal natuurlijk. Legendarische uitgaansavonturen op beleefd. Maar Nirvana heeft zeker 10 betere nummers gemaakt. Dus Stemmers, check die ook eens! street spirit is best ok, maar lang niet zo goed als de bijbehorende video. hmm, nirvana heeft veel goede nummers gemaakt. maar die ga je misschien overschatten omdat je teen spirit zo vaak hebt gehoord. ik bedoel lounge act (of drain you of rape me of whatever) is erg goed, maar mist net de extra catchyness van teen spirit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Mooi dat Hallelujah op 5 staat. Bohemian Rapsody heb ik het niet zo op. Ik snap echt niet wat jullie d'r in zien. Luister hem nu voor het eerst, moet ik er wel bij zeggen, maar vind het echt helemaal niks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilhelmgras Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 ach, hallelujah (in alle versies) is een redelijk gevoelig nummer, en de stem van buckley maakt dat gevoel alleen nog sterker. maar vind ook niet dat ie zo hoog moet. als je van metal houdt kan je beter 'eternal life' van jeff buckley luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Ik snap echt niet wat jullie d'r in zien. Luister hem nu voor het eerst, moet ik er wel bij zeggen, maar vind het echt helemaal niks Buckley is wel redelijke 'wenmuziek', misschien vind je hem na een paar keer luisteren wel goed. Ik vind het wel een aardig nummer, maar staat wel iets te hoog, maar ja, de meerderheid beslist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 7 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 7 januari 2009 4 (20) Pink Floyd – Wish You Were Here (1375 ptn, 19 nominaties) De meesten van ons kennen Pink Floyd als de rare, psychedelische rockband die na verloop van tijd één van de pioniers was op het gebied van de progressieve rock. Er wordt nog altijd gesteggeld wie nou aan het begin van dit genre heeft gestaan, sommigen zeggen de Beatles (op Sgt. Pepper’s..), anderen weer Mothers of Invention, en weer anderen bands als Yes en King Crimson. Wish You Were Here komt uit de latere periode van Pink Floyd, dat met Syd Barrett het gezicht en de ziel van de groep verloor. Op Wish You Were Here (en het gelijknamige album) wordt dit verlies, meer dan 7 jaar na dato, bezongen. Het nummer is in de loop der tijd veelvuldig gecoverd, met misschien wel de meest opmerkelijke cover, die van Rodrigo y Gabriela. Het Spaanstalige gitaarduo speelde dit nummer onder andere op het grootste muziekfestival van Californië, Coachella, en tijdens de solo wordt gespeeld met een bierflesje. KvH127PFmcY 3 (5) Eagles – Hotel California (1492 ptn, 23 nominaties) Eén van de grote nummers in de geschiedenis van de (classic) rock, of van muziek in het algemeen, is Hotel California van de Eagles. De single kwam uit in 1976 en vertelt het verhaal over een reiziger die binnenstopt in een verleidelijk ogend hotel maar zich na een tijdje gevangen voelt. Dat was tevens een metafoor voor het gevoel dat de band had in die tijd, toen het zijn grootste successen kende. Of dit als de juiste interpretatie kan worden opgevat is niet helemaal zeker, want er zijn nog verschillende andere theorieën over de ware toedracht van het nummer. Zoals zovele klassieke nummers uit die periode bevat ook Hotel California een lange en indrukwekkende gitaarsolo. Het nummer is een aantal keer gecoverd, waarvan de bekendste versie misschien wel die is van de Gypsy Kings, onder andere te horen in de film The Big Lebowski in 1 van de meest hilarische scenes uit de film. ea0CDieb4yM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 M'n nummer één op vier, daar kan ik wel mee leven:) Twee echte klassiekers weer, mooi! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 niettes, het nummer was al geschreven toen chad channing nog drummer was van nirvana. (net zoals heel nevermind eigenlijk) alleen vond cobain dat channing niet goed genoeg was, dus werd hij vlak voor de opnames vervangen door grohl. When he first presented the song to his bandmates, it comprised just the main riff and the chorus vocal melody,[6][7] which bassist Krist Novoselic dismissed at the time as "ridiculous." In response, Cobain made the band play the riff for "an hour and a half."[4] In a 2001 interview, Novoselic recalled that after playing the riff repeatedly, he thought, "'Wait a minute. Why don't we just kind of slow this down a bit?' So I started playing the verse part. And Dave [started] playing a drum beat."[8] As a result, all three band members are credited as songwriters. Dan heeft Wikipedia het dus fout ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Aaai Hotel California, wat een gedrocht. Verder wel een mooie top tien al ben ik ook geen Bohemian Rapsody fan (sowieso niet echt een Queen fan). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Status Quo Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Klasse presentatie Simon, heerlijke stukjes. Ben ook niet echt fan van Nothing Else Matters, Bohemian Rhapsody, Smells Like Teen Spirit en Hotel California omdat ik ze nu al zo vaak gehoord heb dat ze wat afgezaagd beginnen te worden. Dat is dan natuurlijk persoonlijk, voordat iemand zich aangevallen zou voelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 7 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 7 januari 2009 2 (1) Led Zeppelin – Stairway To Heaven (1761 ptn, 26 nominaties) De vorige nummer één vindt zijn plekje dit jaar op twee. De pioniers van Led Zeppelin staan bekend als een van de eerste echte superbands in de geschiedenis van de popmuziek. Het nummer komt van het vierde album van de band, een album dat eigenlijk geen titel heeft. Meestal wordt het “Led Zeppelin IV†genoemd, omdat de vorige drie albums wel genummerd waren. Andere namen zijn “Four Symbolsâ€, “The Fourth Album†en “Zosoâ€. De symbolen op het album zijn door de vier bandleden zelf gekozen. Gitarist Page veranderde een symbool uit een boek voor alchemie (het Zoso-symbool), bassist Jones koos een triquetra, een Keltisch symbool dat staat voor een persoon met zelfvertrouwen en vaardigheid, alsmede voor water, een van de elementen. Drummer Bonham koos op zijn beurt voor drie ringen die elkaar in het midden van het symbool vinden, iets dat staat voor de drie-eenheid van man, vrouw en kind. Dave Grohl van de Foo Fighters heeft dit symbool getatoeëerd op zijn pols. Zanger Robert Plant tenslotte ontwierp het symbool ook zelf. De veer staat voor de Egyptische godin Ma’at, terwijl de ondoorbroken cirkel eromheen symbool staat voor het leven. Terug naar het nummer. Deze “Stairway to Heaven†is de meest genomineerde plaat van dit jaar met 26 uitverkiezingen. Het is nog steeds het meest aangevraagde en meest gedraaide FM-radionummer in Amerika, hoewel het nooit een single was. Opmerkelijk is misschien wel dat de hoofdmelodie opvallend gelijk is aan het nummer “Taurus†van de Amerikaanse band Spirit, voor wie Led Zeppelin in 1968 in het voorprogramma stond. Daarnaast bevat het volgens velen een verborgen boodschap wanneer het nummer achterstevoren afgespeeld wordt. Desalniettemin is het de genialiteit van Led Zeppelin die ze een dik verdiende tweede plaats oplevert. Het is jammer dat niet meer van hun nummers zo gewaardeerd worden door een groter publiek, want het blijft een van de beste bands ooit. KfF14Vh-0Sw 1 (6) Guns n’ Roses – November Rain (1811 ptn, 22 nominaties) En de nieuwe nummer 1 is eigenlijk helemaal niet 'nieuw' want November Rain stond ook al bovenaan het podium in 2006 en 2004. De oneven jaren brengen hun dus duidelijk geen geluk, maar dat zetten ze nu gewoon weer recht. Vorig jaar 1242 punten uit 17 nominaties, dit jaar 1811 uit 22, dat zegt eigenlijk meer dan genoeg. Eigenlijk scheelde het op een bepaald niet veel of dit nummer was er niet eens gekomen. Een aantal leden van Guns 'n Roses, wat toch meer bekend stond als een hardrock band, hadden namelijk helemaal geen zin om een ballad te gaan maken. Het nummer werd geschreven door Axl Rose en lange tijd was hij ook de enige die het zag zitten in November Rain, tot het uiteindelijk toch uitgebracht werd en -ironisch genoeg- eigenlijk is uitgegroeid tot het meest geliefde Guns 'n Roses nummer allertijden. Hadden Slash en co maar geweten dat het onze nummer 1 zou worden, dan had ie nooit hoeven twijfelen ;) Maargoed, verder is het natuurlijk bekend dat bij dit nummer misschien wel de mooiste videoclip ooit bij hoort (en tevens één van de duurste). Het vertelt het verhaal van Axl Rose en zijn toenmalige vriendin, met een huwelijk tussen twee waarvan we scenes zien in de kerk en op het huwelijksfeest, over shots van een optreden en in een bar, tot het uiteindelijke overlijden van Rose's vriendin, en de begrafenis. Over dat overlijden lopen trouwens de meest uiteenlopende theorieën: van moord tot zelfmoord of zelfs een ongeluk, maar nooit is één van die theorieën bevestigd dus het blijft een mysterie. Vooral door de prachtige cinematografie en fotografie in de videoclip mag dit terecht één van de beste videos ooit genoemd worden. 0txMAXbHXw0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Status Quo Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 *Kotst* Wat een anticlimax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Toch wel knap om 1 der grootste gedrochten uit de hedendaagse popmuziek bovenaan te krijgen. Enorm veel respect trouwes voor Simon, die dit toch al weer jaren doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 7 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 7 januari 2009 *Kotst* Wat een anticlimax. Altijd leuk om te horen, bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
#7926 Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Gatverdamme. Maar goed werk hoor, jij kan ook niets aan wansmaak doen. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Vind het toch wel een aardig nr hoor! Over smaak valt niet te twisten, toch?!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
#7926 Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Jawel, er valt zelfs heel lang over te twisten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Gelukkig wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Status Quo Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Altijd leuk om te horen, bedankt. :checkit: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 7 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 7 januari 2009 Anyway, toch even een nawoordje. We zijn dr weer enkele maandjes mee bezig geweest, en het was toch alweer erg leuk :) Dus eerst en vooral bedankt aan iedereen die heeft gestemd, dat waren dit jaar wederom heel veel mensen, zonder hen was er helemaal geen lijst. En ten tweede ook bedankt aan Gino die ook weer erg enthousiast mijn rechterhand was dit jaar en verantwoordelijk was voor heel wat boeiende stukjes over verschillende nummers de afgelopen dagen :thumb: en ook ondermeer de banner voor deze editie ontwerpte. Jammer dat we geen uitzending konden regelen dit jaar, hopelijk heeft iedereen toch nog genoten van deze presentatie. En je weet nooit hoe het volgend jaar loopt, maar hopelijk zijn we dan alweer toe aan de 6de editie van de CM/FM Music Top 50. :) Cheers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Ook van mijn kant een bedankje naar de trouwe kijkerts, we deden het niet voor jullie, maar voor de muziek. Hoe erbarmelijk die soms ook mag zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst 7 januari 2009 Share Geplaatst 7 januari 2009 Top geregeld mannen _O_ Matige lijst, maar ja, de meerderheid vind het het beste. Zouden jullie alle nummers onder elkaar kunnen zetten, zonder verhaaltjes en filmpjes, zodat je het gewoon rustig door kunt kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 7 januari 2009 Auteur Share Geplaatst 7 januari 2009 Ook van mijn kant een bedankje naar de trouwe kijkerts, we deden het niet voor jullie, maar voor de muziek. Hoe erbarmelijk die soms ook mag zijn. Sarcast ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten