Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Ik doe op benendag twee oefeningen, 3x10. Wel met gewicht. Ik denk dat je je buik gewoon met gewichten moet trainen; buikspieren zijn immers ook gewoon spieren.

In heel fitness land zijn ze er niet over uit wat nou beter voor je is.. Buikspieren trainen zoals je normaal kracht training doet? (3x8-12) of zo vaak mogelijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het, als je voor kracht of massa traint, bij 1x per week houden. Duursporten zoals wielrennen heb ik geen verstand van verder.

Maar als je dumbbells en barbells gebruikt, gebruik je je buik bij 9 vd 10 oefeningen om je lichaam stabiel te houden. Daar train je je buikspieren ook al mee. Te veel buikspier oefeningen, en te vaak deze trainen, is zinloos.

Zie ook http://rwlweightlifting.org/Articles/Overtraining_the_Rectus_Abdominis_Can_Make_You.9.pdf

Mijn sportfysio die ook genoeg andere (prof)renners begeleidt raadt het me aan op twee keer per dag te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fitnessexperts hiero, tips. Sinds ik een vriendin heb let ik steeds meer op m'n lichaam. Ben 1 meter 95 en weeg ongeveer 75 kilo. Niks mis mee, geen grammetje vet, alleen oogt het wat bezem-achtig. ;c Nu wil ik wat meer body krijgen. Iets breder worden alleen zie ik een sportschool niet zitten. Ben ik totaal niet het type voor. Heeft iemand tips hoe ik thuis, per dag, wat oefeningen kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe ze nooit. Geen squatrack dus laatst met DB's geprobeerd, maar kut oefening om uit te voeren en ik voelde een steek in mn onderrug dus direct mee gekap.t

Doe nu voor benen:

Hack squat (helemaal gesloopt na deze)

leg press

leg extension

Straight leg dead lift (hele week spierpijn in je hamstrings)

calf press

calf raise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Leg Press, doe je dan gewoon 3x15 ofzo?

Alles 3x8. Lagere reprange werkt beter voor massa (8-12) of kracht (1-8). Ga je hoger dan dat train je vooral uithoudingsvermogen van de spier (bij de meeste spieren dan; buik en kuiten kunnen wat hoger, als in 12-20 gaan. Iets andere spiervezels ofzo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bij mij merk is dat alles voornamelijk rond mijn buik blijft zitten zeg maar. Iemand enig idee met wat voor soort oefeningen ikdit goed kan aanpakken? Ik hoorde namelijk dat je je niet op de pure buikspier oefeningen (crunches etc) moet richten, maar dat je moet verder kijken. Help anyone?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bij mij merk is dat alles voornamelijk rond mijn buik blijft zitten zeg maar. Iemand enig idee met wat voor soort oefeningen ikdit goed kan aanpakken? Ik hoorde namelijk dat je je niet op de pure buikspier oefeningen (crunches etc) moet richten, maar dat je moet verder kijken. Help anyone?

Bij mannen gaat het gewoon van nature als eerste rond je buik zitten. Dit kun je vermijden door simpel weg te zorgen dat je niet meer kcal binnen krijgt dan je op een dag verbrand. Dan wordt er immers geen lichaamsvet aangezet. Buikspier oefeningen gaan het buikvet niet laten wegsmelten. Geen enkele oefening zal dat doen. Gewoon meer sporten en minder eten, en dus gaan dieeten als je het weg wilt hebben. Plaatselijk vet verbranden kan niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:mrgy:

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn met trainen en voeding enzo hoor. Gewoon leuk houden en eten wat je lekker vindt, dan blijft te motivatie er tenminste.

Ik zuip gewoon elke zaterdag, dan maar iets minder snel resultaat, en heb regelmatig een weekend waarin ik totaal niet op dingen let. Boeiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dat zelf ook dat ik nog gewoon elk weekend drink, miss zie je dan resultaat niet zo snel maar merk nu na 3 weken regelmatif trainen wel dat ik me gewoon weer fitter voel en lekkerder in mn vel zit. En dan doe ik enkel maar 5/6 krachtoefeningen en 20 mins volgas op de crosstrainer.

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION] aangezien je er wel verstand van lijkt te hebben, weet jij in hoeverre gerookte kaas beter/slechter is dan oude en/of belegen kaas?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vaak train je in de week? Je kan gewoon je krachttraining schema blijven volgen en opvolgend 20 minuten cardio'en (crosstrainer) ter afsluiting van de training. Zorg er bij deze oefening voor dat je hartfreq rond de 130 blijft hangen, onder de 130 gebeurt er niet veel, alles er boven is meer gericht op conditie en uithoudingsvermogen.

Wekelijks foto's maken om de vooruitgang in de gaten te houden kan een extra stimulans zijn en voor motivatie zorgen om dit vol te houden.

bewerkt door Jeffersonn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vaak train je in de week? Je kan gewoon je krachttraining schema blijven volgen en opvolgend 20 minuten cardio'en (crosstrainer) ter afsluiting van de training. Zorg er bij deze oefening voor dat je hartfreq rond de 130 blijft hangen, onder de 130 gebeurt er niet veel, alles er boven is meer gericht op conditie en uithoudingsvermogen.

Wekelijks foto's maken om de vooruitgang in de gaten te houden kan een extra stimulans zijn en voor motivatie zorgen om dit vol te houden.

2x per week.. wil thuis ook nog wel iets erbij doen, maar vaker dan 2x per week fitnessen kan ik gewoon niet qua school en geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen in hoe ver alcohol slecht is?

Alcohol is spierafbrekend. Veel alcohol drinken verlaagt je testosteron spiegel en verhoogt het spierafbrekende hormoon ("Cortisol") dermate dat je spiermassa afneemt in plaats van zich verder opbouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites