Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Iemand een idee wat een goed schema is voor een voetballer? Wil morgen weer gaan beginnen met krachttraining. Cardio regel ik zelf wel..

Veel herhaling en niet te zwaar, anders pomp je je spieren echt op en dat is niet bevorderlijk voor voetballers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit een beetje op een plateau momenteel, kom niet echt vooruit. Ben nu dus van 3x8 herhalingen (excl warmup setjes) naar 3x5 herhalingen gegaan. Kan je direct zwaarder pakken omdat het toch 9 herhalingen scheelt. Ga ik ff een maandje proberen en dan kijken of ik met 3x8 ook zwaarder kan dan voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe eigenlijk standaard 3x12, soms 3x15 als ik ongemerkt iets te licht heb gezet en het dus langer vol kan houden en soms 2x12 als ik echt leeg ben en een 3e keer niet meer gaat zeg maar, heb ik vaak met schouderoefeningen als je daarvoor al borstoefeningen heb gedaan waarbij je ook je schouders hebt meegepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die benamingen hier he, denk ik echt wtf. :cab: haha

Doe zelf alleen van die apparaten, half jaartje ofzo en moet zeggen, je ziet al heel duidelijk resultaat. Kan opeens ook veel meer eten zonder aan te komen. Zal ook wel met spiermassa te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die benamingen hier he, denk ik echt wtf. :cab: haha

Doe zelf alleen van die apparaten, half jaartje ofzo en moet zeggen, je ziet al heel duidelijk resultaat. Kan opeens ook veel meer eten zonder aan te komen. Zal ook wel met spiermassa te maken hebben.

Welke sportschool zit je in Rotterdam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zit toch in de stad zeg maar voorbij Hofplein? (Kan me herinneren dat ik het vanaf daar weleens op een gebouw heb zien staan)

Zit zelf bij Gosh voorbij Sportdorp, wel duur maar deel de kosten met mn ouders 50/50 en dan heb je ook wat, hier bij de Kuip heb je de fitnessclub maar die is echt pauper vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zit toch in de stad zeg maar voorbij Hofplein? (Kan me herinneren dat ik het vanaf daar weleens op een gebouw heb zien staan)

Zit zelf bij Gosh voorbij Sportdorp, wel duur maar deel de kosten met mn ouders 50/50 en dan heb je ook wat, hier bij de Kuip heb je de fitnessclub maar die is echt pauper vind ik.

Oké, tja, ik betaal ook wel, maar dan heb je tenminste goede faciliteiten he. En je hebt 2 David Lloyd's in Rotterdam zitten. Ééntje bij Hofplein idd en ééntje bij Blijdorp, daar ga ik meestal, maar het voordeel van David Lloyd is dat je bij elke sportschool van David Lloyd met je pasje naar binnen kan, dus ook in het buitenland, want ze zitten ook in Londen, Barcelona etc.

Gosh kende ik niet, maar ziet er schitterend uit als de website bekijk. Hoe lang fitness je al, als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, tja, ik betaal ook wel, maar dan heb je tenminste goede faciliteiten he. En je hebt 2 David Lloyd's in Rotterdam zitten. Ééntje bij Hofplein idd en ééntje bij Blijdorp, daar ga ik meestal, maar het voordeel van David Lloyd is dat je bij elke sportschool van David Lloyd met je pasje naar binnen kan, dus ook in het buitenland, want ze zitten ook in Londen, Barcelona etc.

Gosh kende ik niet, maar ziet er schitterend uit als de website bekijk. Hoe lang fitness je al, als ik vragen mag?

Ah ok dat is dan wel handig ja en nee ik vond het inderdaad wel belangrijk dat ik er eentje had waar je wel waar voor je geld krijgt. Zit er nu denk ik zo'n 6 maanden, was begonnen aangezien ik al een tijd niet meer aan sport deed en van middelbare school naar de uni ging waardoor ik dta uurtje fietsen elke dag ook verloor. Ben alles behalve dik want weeg maar 68 kg bij 1.81. (snelle stofwisseling ftw I guess :cab:) maar om wel in shape te geraken en te blijven was ik me dus met een maat gaan inschrijven daarzo en bevalt me goed. Merk al wel wat resultaten, niet dat ik al breed ben ofzo haha maar was eerst echt een krielkippie en nu merk ik al wel dat ik stuk meer kracht heb in mn armen en benen en ik vind het ook vaak fijn om na college eff te sporten als soort van uitlaatklep.

@Chiel: DIe ken ik niet maar zo te zien is die in Charlois das wel wat verder weg voor mij hehe, maar zoals ik zei ben tevreden over mn huidige sportschool en het is nog redelijk dichtbij ook 10 mins fietsen en ik ben er dat is echt ideaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites