Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Klinkt inderdaad vrij extreem! Maar goed, als je jezelf er goed bij voelt :) Kan zelf niet wachten tot ik weer mag sporten. Nog 1,5 week op krukken en dan terug voor controle, hopen dat alles genezen is zodat ik weer mijn knie/been mag gaan belasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is niks mis mee, iemand die vrij veel vet heeft valt natuurlijk sneller af en als hij al 4 maanden lang zijn gewicht niet heeft teruggewonnen is een jojo-effect bijna uitgesloten. Ik ben al 3 weken aan het cutten, hele voedingsschema omgegooid (geen supplementen en k-hdraten meer) en doe nu elke dag iets meer dan 1 uur cardio en 0,5 uur tot 1 uur krachttraining. Ben qua kilo's maar 2 kg afgevallen, maar mijn middelomtrek is met 10 cm afgenomen, netjes dus. Doe wel heel erg mijn best om geen spiermassa te verliezen, daar heb ik simpelweg veel te veel moeite voor gedaan, no way dat ik dat kwijt ga raken.

Hoe gaat het trouwens met je Chiel? Je had me een zeeeer lange tijd geleden een pm gestuurd, daarna heb ik je bijna niet gesproken geloof ik, hoeveel kilo's ben je aangekomen ondertussen en hoe zit het met je kracht???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe nice er post hier weer iemand :)

Mijn kilo's gaat opzich niet hard meer omhoog, maar ben wel een stuk droger geworden. Aders op m'n biceps zijn te zien als ik ze aanspan en op mn onderarmen enzo. Gewicht staat nu op 86 kilo, maar ga woensdag op vakantie dus dan zal het wel iets minder zijn daarna.. heel misschien dat ik daar nog wel even naar een sportschool ga, echt iets verslavends vind ik het hehe.

Hoe gaat 't met jouw kracht? Vooral op squat en deadlift ben ik een stuk sterker geworden, weet niet wat m'n max is maar dat test ik ook nooit, ben er niet echt in geïnteresseerd.

Hoe gaat 't verder bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zwaar aan het cutten sinds een klein maandje. Daarvoor paar maanden gebulkt als een idioot, maar ik heb besloten om maar te cutten. Ik heb een vrije brede bouw van mijzelf en als ik ook nog supplementen gebruik gaat mijn vetpercentage ook omhoog, omdat mijn lengte vrije klein is (1.78) ga ik lijken op zo'n gast uit Polen en dat wil ik niet, dus heb maar besloten om te cutten. Super gezond eten en supplementen cutten, verder krachttraining verminderd, nu 4 oefeningen ipv 6 oefeningen per spiergriep en daarnaast meer dan 1 uur cardio per dag. Tot nu toe 3 kilo's afgevallen en 10 cm verloren van mijn middel, prima dus. Wil graag 70 kg bereiken en body fat rond de 10 procent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm 70 kilo is toch niet zoveel als je 1.78 bent? En van supplementen gaat je vp toch niet omhoog? Heb ik zelf tenminste geen last van.

En waarom verminder je 't aantal oefeningen? Oja als je langer dan 3 kwartier cardio doet begin je spiermassa te verbranden, dus houd dat op ongeveer een half uur tot 3 kwartier.

Succes met je cut iig, ik ben niet zo sterk gestegen in VP dus hoef niet te cutten.. m'n blokjes zijn nog steeds zichtbaar terwijl ik toch een behoorlijke gain in spiermassa heb behaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is geloof ik een golfelleboog. Of een tennis elleboog, 1 van de 2. Wat je er tegen kunt doen weet ik niet precies, zou als het niet overgaat naar de fysiotherapeut gaan.

En rustig trainen, veel herhalingen voor de doorbloeding dat is altijd goed.

@ BJK welke supplementen gebruik je dan? Weightgainer ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is geloof ik een golfelleboog. Of een tennis elleboog, 1 van de 2. Wat je er tegen kunt doen weet ik niet precies, zou als het niet overgaat naar de fysiotherapeut gaan.

En rustig trainen, veel herhalingen voor de doorbloeding dat is altijd goed.

@ BJK welke supplementen gebruik je dan? Weightgainer ofzo?

Creatine+Whey+Gainers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand hier ook al is last van gehad?Ik heb namelek pijn in men bovenarm ongeveer in het midden tusssen men pols en men elleboog en ik weet niet waar het van komt

Dat is je onderarm :cab:

Hoeveel reps doen jullie je oefeningen? 3x8? 3x10? 3x15? Waarmee haal je dus het maxmale resultaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die weightgainers zou ik wel mee stoppen, van creatine houd je ook een beetje vocht vast tenzij je heel veel water drinkt dus dat kun je opzich er in houden.

Ik doe m'n oefeningen op verschillende herhalingen. Maar vaak 8-12 keer, maximale spieropbouw. Al is soms 3 x 5 of 5 x 5 ook wel leuk qua training, behoorlijk intensief is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het is geloof ik ook geen vet verbranden, maar meer je spieren trainen op die plek. Weet ook niet precies hoe het nou in elkaar steekt. Nouja, dan gooi ik sowieso bij de cardio er een schepje bovenop, moet toch nog fit worden voor het komende seizoen.

Best wel stom eigenlijk: twee weken zwaar fitnessen (2x per week dan) en dan naar Lowlands. Dan doe je bijna alles weer teniet, want het seizoen begint na LL:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cardio is ook voor mietjes. Wat ik ongelooflijk haat zijn van die jongens die naar de sportschool komen en als meisjes alleen maar cardio doen en benen trainen. Als je wil afvallen en in vorm komen moet je ten eerste krachttraining doen. Wat de meeste mensen (fout) doen is minder eten en meer cardio doen. Dit zorgt er ten eerste voor dat ze een eiwittentekort krijgen die voor spierafbraak zorgt, ten tweede nemen ze veel te weinig kalorieen in, ten derde wordt hun kaloriebehoefte alleen maar vergroot door cardio te doen, deze 3 factoren zorgen ervoor dat hun stofwisseling vertraagd wordt en na een paar weken gaan je lichaam zuiniger werken om de kalorieentekort op te vangen en verbrand je geen vet meer. Als je op de lange termijn en gezond wil afvallen dien je:

1 Krachttraining te doen.

2 Genoeg eiwitten in te nemen.

3 Genoeg kalorieen in te nemen, boven het aantal dat je nodig hebt om je stofwisseling normaal te laten werken en onder je totale verbruik.

Dieten die beweren dat je kilo's verliest binnen een paar dagen zijn bullshit. Dat soort dieten werken maar 2 a 3 weken en na 3 weken ligt je stofwisseling lam en krijg je de kilo's weer terug. Als je meer dan 0.5 kg per week kwijtraakt kan je er al vanuit gaan dat het grotendeels spieren zijn en weinig lichaamsvet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites