Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Totaalvoetbal à la Schaars

Total Football

Aanbevolen berichten

Schaars(1).thumb.png.e60278524cc84bb34a97bf8f06caf8a1.png

Hoofdstuk 9: De eerste seizoenshelft

Voorbereiding
De voorbereiding vind ik persoonlijk niet zo interessant. We hebben tegen behoorlijk sterke tegenstanders gespeeld en verdienstelijk gespeeld. De voorbereiding is in mijn ogen alleen bedoeld om te wennen aan de tactiek en te wennen aan elkaar. Het gaat om samenspel, druk zetten en zorgen dat zowel verdedigend als aanvallend het elftal goed in elkaar zit.

Augustus

We zijn vliegend aan het seizoen begonnen. We halen de volle negen punten uit de eerste drie wedstrijden met elft doelpunten. Brian Brobbey is zeer goed begonnen in zijn nieuwe rol en rijgt de doelpunten aaneen. Daarnaast is ook Ramaj een betrouwbare sluitpost gebleken en bewijst hij dat hij terecht de concurrentiestrijd met Jay Gorter heeft gewonnen.

Spoiler

Augustus.thumb.jpeg.2c16c481a4a58ad5b0f927cce7c92f00.jpeg

September

In september gaan we lekker verder waar wij in augustus waren gebleven. Ja, we hebben nog niet echt "sterke" tegenstanders gehad, maar ook deze wedstrijden moet je wel winnen. Het enige smetje was het gelijkspel tegen Feyenoord. Erg zonde, want we domineerden deze wedstrijd.

Spoiler

WhatsAppImage2024-10-02at06_14.06(4).thumb.jpeg.a8049394d797e9d822b7e69bd3760d61.jpeg

Oktober

Ik ben echt tevreden met de tactiek. Het vroeg druk zetten en het aanvallen gaat echt goed, we krijgen weinig doelpunten tegen en scoren er op los. Ook Hlynsson is een zeer welkome verrassing, hij speelt als schaduwspits achter Brobbey en laat zijn kwaliteiten zien.

Spoiler

WhatsAppImage2024-10-02at06_14.06(3).thumb.jpeg.b29fc3df0336ae0bd167da14da23504d.jpeg

November

Utrecht uit is altijd een lastige wedstrijd voor ons en het leek erop dat we wederom tegen puntverlies aan gingen lopen. Gelukkig was daar in de 93e minuut Bertrand Traore die de winnende binnenschoot. Tegen de andere ploegen waren we foutloos.

Spoiler

WhatsAppImage2024-10-02at06_14.06(2).thumb.jpeg.49289b8c0119e456285c14234292f051.jpeg

December

Waar ik ontzettend van baal is dat we het tegen de "grotere" ploegen laten liggen. Tegen PSV lopen we in de dying seconds van de tweede helft tegen puntverlies aan. Maar we zijn ongeslagen halverwege het seizoen, dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Spoiler

WhatsAppImage2024-10-02at06_14.06(1).thumb.jpeg.def3bb15a824ae53d60dc1da9d248512.jpeg

Balans

Waar ik niet tevreden over ben is de voortgang van Devyne Rensch. Hij maakt teveel fouten en oogt onzeker, terwijl hij van mij alles kansen krijgt. Ik blijf vertrouwen in hem hebben, maar dat betaalt zich helaas niet uit. Daarom heb ik besluiten om Tyrell Malacia weer naar Nederland te halen. Ik kon hem voor 5,5 miljoen euro ophalen bij Manchester United. Daarnaast is er flinke interesse in Brian Brobbey, teams lijken bereid om de afkoopsom van 58 miljoen te willen neerleggen voor hem. Om alvast voor te sorteren op een vertrek, heb ik Gabriël Misehouy gehaald. Omdat de jeugd nog niet klaar is om door te schuiven bij een eventueel vertrek. Julian Rijkhoff doet het goed als vervanger, maar heeft nog niet het juiste niveau. Weghorst vind ik niet goed genoeg voor de rol als spits, dus ik zal gaan switchen tussen Rijkhof en Misehouy. 

Spoiler

WhatsAppImage2024-10-02at06_14.06(5).jpeg.447c7db9dd6b6d989603c782dfe4f20b.jpeg

"Hard work will always overcome natural talent when natural talent does not work hard."

Sir Alex Ferguson

@Marius @Djurovski @delichris @Nom de Guerre @Copywriter @Kevinreijnen Bedankt voor jullie reacties!

bewerkt door Total Football
Link naar opmerking
Deel via andere websites