Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
  • 0

Tweede team opkalefateren

Mascini

Vraag

Hallo allemaal!

Na lang zeuren bij mijn bestuur heb ik een Leverkusen II gehad. Fijn natuurlijk, maar ze zijn nog op een dermate laag niveau dat ik er eigenlijk weinig nut aan heb. Vooral ook omdat het een deeltijd team is. Mijn spelers trainen dus niet echt heel goed daar.

Is er een manier om ze het snelst wat op te kalefateren? Ik vrees nu dat ik zelf manager moet worden en dan het bestuur steeds moet vragen om professioneel te worden? Of is het een kwestie van lange adem en hopen dat een AI-manager wat divisies hoger komt? Ze zitten nu niet in de piramide lijkt het. Is dat omdat ze te laag zitten?

Of kan ik de boel beter opdoeken en spelers in U19 laten hangen tot ze homegrown zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Goh. Ik vermoed zomaar dat ze inderdaad ergens in een piramide terecht zijn gekomen. Heeft het tweede elftal regels qua leeftijd enzo? Anders kan je altijd nog sign-to-sell doen als je ruim zit in je salarisbudget. Spelers van de transferlijst plukken voor weinig en spelers met aflopende contracten gratis overnemen, vierjarig contract geven, in je tweede laten spelen en dan na twee jaar verkopen. Waarschijnlijk, zeker als je laag speelt, zijn die spelers goed genoeg om de hele competitie op een hoopje te spelen en je team naar hogere divisies te lijden. De verkoop van de spelers na twee jaar zou er 'on the side' nog een klein lucratief handeltje van kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0

Gaat sowieso wel heel lang duren voordat ze eventueel in een speelbare competitie terecht komen. Zou inderdaad wat neva aangeeft spelers halen en die in je tweede stoppen, waarschijnlijk worden die wedstrijden dan gesimuleerd en schieten ze alles en iedereen kapot. Hierdoor hopen dat ze achter de schermen blijven promoveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0

Hmmm dat is wel een goed idee. Ik zie bij Leverkusen II geen competitie staan, bij teamoverzicht. Maar ik zie wel dat de spelers die daar in zitten in hun profiel wedstrijden krijgen. Dus ze spelen wel iets van 34 potjes per jaar. Maar ik kan dus ook niet zien of ze winnen of verliezen... Het is ook zo zonde om er te veel moeite in te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
2 uur geleden zei Mascini:

Hmmm dat is wel een goed idee. Ik zie bij Leverkusen II geen competitie staan, bij teamoverzicht. Maar ik zie wel dat de spelers die daar in zitten in hun profiel wedstrijden krijgen. Dus ze spelen wel iets van 34 potjes per jaar. Maar ik kan dus ook niet zien of ze winnen of verliezen... Het is ook zo zonde om er te veel moeite in te stoppen.

Als je in ieder geval kan zien dat ze wedstrijden spelen zou ik gewoon lekker spelers in je tweede elftal stoppen zodat jouw team wel de kans krijgt om te promoveren. Als je aanvallers veel scoren betekent dit ook wel vaak dat ze winnen en dus meer kans maken op promotie. Wie niet waagt..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0

En is het ook niet mogelijk, even een longshot dit, om ze handmatig aan de training van het eerste elftal toe te voegen? Voltijdscontract laten tekenen voor het eerste (of jeugdelftal) en dan naar het tweede zetten en met het eerste mee laten trainen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
6 uur geleden zei Mordurette:

Als je in ieder geval kan zien dat ze wedstrijden spelen zou ik gewoon lekker spelers in je tweede elftal stoppen zodat jouw team wel de kans krijgt om te promoveren. Als je aanvallers veel scoren betekent dit ook wel vaak dat ze winnen en dus meer kans maken op promotie. Wie niet waagt..?

Zit wat in! 

1 uur geleden zei neva:

En is het ook niet mogelijk, even een longshot dit, om ze handmatig aan de training van het eerste elftal toe te voegen? Voltijdscontract laten tekenen voor het eerste (of jeugdelftal) en dan naar het tweede zetten en met het eerste mee laten trainen?

Het tweede is een satellietclubachtig ding. Dus ik weet niet of dat helemaal kan. Maar wel goed om te proberen ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
12 uur geleden zei Gert:

Ik heb hetzelfde met mijn Viktoria Koln savegame. Zit in seizoen 13 geloof ik en al die tijd al een nutteloze tweede elftal wat geen competitie speelt.

Dat klinkt niet heek hoopvol....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
Op 31-7-2024 om 18:48 zei neva:

Je kan je dan wel weer afvragen of het fijn is met het 1e elftal een training af te werken met een man of 50 :P .

@Mascini Wat ik ook wel eens heb gedaan is in de pre-game editor een II-elftal aanmaken, en deze handmatig in een speelbare competitie te zetten. Fortuna Dusseldorf II speelde bijvoorbeeld wel in een speelbare competitie, die haalde ik er dan uit en dan zette ik het II-elftal van mijn club erin. Als ik dan weinig spelers voor het II-elftal had bij het starten van de save, liet ik jongens 

Realistisch? Nah nee niet echt, want je haalt een team uit de competitie en zet er een andere in. Keerzijde is wel dat na seizoen 1 met promoties/degradaties de indelingen tov reallife toch niet meer kloppen. Ik geef wel altijd de voorkeur aan het feit dat alle jeugdelftallen competitie moeten spelen, en niet alleen 'achter de schermen'. Zo kan je ook per wedstrijd bekijken hoe bepaalde spelers acteren etc. etc. etc. 

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0

Tot welk niveau hebben jullie de Duitse competities ingeladen? Volgens mij kunnen de reserveteams in Duitsland maximaal tot het 3e niveau promoveren. Heb je die niet ingeladen dan gaat het lastig worden om ze wedstrijden te zien spelen. Anders is het afwachten totdat de reserveteams een keer 'uitgeloot' worden om te promoveren naar het derde niveau en zul je ze pas vanaf dan wedstrijden zien voetballen denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
2 uur geleden zei Mordurette:

@Gert Wanneer heb jij een tweede elftal aangevraagd? Als dat al vroeg in de game is kan het te maken hebben gehad met reputatie of dat jij daar geen spelers had die wel wedstrijden speelden. 

Meen al vrij in het begint. Volgens mij dat het voorgesteld werd tijdens een stafmeeting? Is alwel een tijd terug, dus weet het niet zeker meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0

Competities aanpassen etc, moet allemaal voordat ik mijn save gestart ben toch? Dus daar heb ik nu weinig meer aan... Meh, als ik dit had geweten haha. Nu maar spelers van max 16 halen, dan zijn ze in U19 voor homegrown en dan kunnen ze overal aan verhuurd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites