Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Henk Mansveld - Glory Hunter

MNie

Aanbevolen berichten

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.9e75bd88caf06d89d141e8aa8e9b658b.jpg

29. Die mannschaft

Met slechts twee aankopen acht ik de selectie sterk genoeg om komend seizoen voor de titel te gaan. De DFB-Pokal wil ik ook winnen al is het in bekertoernooien natuurlijk anders omdat één slechte wedstrijd al kan zorgen dat je eruit ligt. Door de komst van Assan Quédraogo is het middenveld enorm goed versterkt en hij is misschien wel de beste speler binnen de selectie. In de voorhoede heb ik met Victor Osimhen een goede aanvalspartner binnengehaald voor onze andere wereldspits Harry Kane. Als we de selectie bekijken moeten wij misschien zelfs concluderen dat deze in staat moet zijn om hoge ogen te gooien in de UEFA Champions League.

001Selectie.thumb.png.0753c89a89175e3def41ba0ca9d43632.png002Selectie.thumb.png.7d769bd9622b9767918d8eb25e5e1a9c.png

De tactiek

Tactisch is een 4-1-1-4 VM Breed Asymmetrisch M formatie de beste mogelijke formatie voor de ploeg. Achterin hebben wij kwalitatief goede spelers en kunnen wij goede rouleren en zij hebben natuurlijk als primaire taak ervoor te zorgen dat tegenstanders niet kunnen storen. Joshua Kimmich zal als balveroverende middenvelder vlak voor de voorhoede spelen en mag het vuile werk opknappen. Assan Quédraogo mag vanuit zijn rol als spelmaker het spel verdelen en dicteren. De voorhoede is een van de sterkste ter wereld en deze wereldtoppers mogen doen waar zij goed in zijn, aanvallen.

003Tactiek.png.298dc1dac70ecb0fc8fd94021c3df6b9.png

Reacties & tags

@delichris De manager heeft genoeg kwaliteiten om deze stap te maken en inmiddels ook wel wat prijzen gewonnen natuurlijk. Ik ben zeer tevreden over de aankopen en de gehele selectie kun je nu natuurlijk zien.

@Marius Het is natuurlijk een trein die misschien maar één keer voorbij komt en die kans kon ik niet laten liggen natuurlijk. Het zou heel mooi zijn als wij met deze club de UEFA Champions League weten te winnen en in eigen land verwacht ik stiekem ook wel snel succes.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @ElMarcos @Daz @Djurovski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.1a391a5f4249d58ef530fe9b9b31ff16.jpg

30. Extra mankracht

Met bijna het volledige transferbudget dat aan twee spelers is uitgegeven en de tactiek die bepaald is kunnen de blikken weer richting het veld, tenminste als er geen buitenkansjes zijn op de transfermarkt. Die waren er wel een de eerste speler die nog aan de selectie toegevoegd zal worden is Artem Dovbyk. De Oekraïnse aanvaller kwam bij Al-Ittihad tot 76 treffers in 93 competitieduels en liep uit zijn contract. Eerste onderhandelingen liepen stuk vanwege zijn salariseisen, maar in augustus waren deze dusdanig gezakt dat wij tot een overeenkomst zijn gekomen.

001ArtemDovbyk.thumb.png.a772eb5a94b48b66d3128a47b88f6508.png

De tweede speler die komt is het Portugese wonderkind van Vizela, Rodrigo Soares. De rechtsbuiten is een enorm talent en heeft de potentie om een van de beste ter wereld te worden. In de voorbereiding zal hij de kans krijgen zichzelf te bewijzen en zich in de basis te spelen. Het is een positie die ik graag versterkt zag worden en wij betalen slechts 4,5 miljoen voor hem.

002RodrigoSoares.thumb.png.042cd25b6fec07f6925e046cfdcc5910.png

Als laatste voegen wij de Zweedse spits Viktor Gyökeres toe aan onze selectie. De spits stond al langere tijd op de shortlist van de club en nadat hij uit zijn contract liep bij Saudi Arabië deden wij een poging om hem aan ons te binden. Ook hier waren de salariseisen te gortig en dat heeft alles te maken met het contract dat hij had bij Al Nassr (KSA) waar hij tot 78 doelpunten in 102 duels kwam. Begin september besloot hij zijn eisen bij te stellen en sloegen wij razendsnel toe.

003ViktorGykeres.thumb.png.b933062f7449523f9b171418a6d21771.png

De voorbereiding

Wij hebben besloten om voor een lange voorbereiding te gaan om de spelersgroep zo goed mogelijk te wennen aan de nieuwe tactiek. Met één nederlaag en één gelijkspel kunnen wij tevreden zijn en de spelers lijken goed om te gaan met de nieuwe speelwijze. De nederlaag tegen Manchester United zorgt wel voor kopzorgen, want dit is de enige tegenstander van een gelijkwaardig niveau en als wij hoge ogen willen gooien in Europa moet het niveau nog wel omhoog.

004Voorbereiding.thumb.png.1d8184509757e38d930014ea299085b6.png

De eerste seizoenshelft

In de eerste seizoenshelft laten wij zien dat wij de favorietenrol in Duitsland waar kunnen maken. Iedereen bij en rond de club eist dat wij kampioen worden en voor de recordkampioen moet dat ook de doelstelling zijn. Drie nederlagen in de Bundesliga en de nederlaag tegen Paris Saint-Germain in de UEFA Champions League is iets waar wij wel tevreden over kunnen zijn. Het lijkt wel alsof wij alles of niets spelen, want gelijkspelen dat gebeurd niet. Al met al kunnen wij tevreden zijn over de eerste seizoenshelft waarin wij ook alle bekerrondes goed doorkomen.

005WedstrijdenAugustusSeptemberOktober.thumb.png.f46d491aecb130e51ea81447b2de9109.png006Wedstrijdennovemberdecember.thumb.png.42ee312be55d2c422afa4ce27ac7b3c3.png

In de Bundesliga hebben wij dankzij ons goede spel al een behoorlijk gat geslagen met achtervolger en huidig kampioen RB Leipzig. Het lijkt dan ook een kwestie van tijd voordat wij de titel zullen grijpen als wij deze vorm vast weten te houden. Vaak krijgt een ploeg nog te maken met een dip gedurende het seizoen en daarvoor het is goed om een mooie voorsprong te hebben. Al vraag ik mij af of dat met de huidige spelersgroep gaat gebeuren gezien er zoveel kwaliteit in rond loopt. In de eerste seizoenshelft lukt het alle tegenstanders bij elkaar ook slechts zeven keer te scoren bij ons en dat laat zien hoe sterk de achterhoede is

007StandBundesliga.thumb.png.9c4c91290b54076293bf5e1da94b3170.png

Reacties & tags

@Marius Ik hanteer vaak één of twee formaties moet ik zeggen en met de huidige spelersgroep is het mogelijk om te rouleren dus dat is ook erg prettig. Deze variant gebruik ik eigenlijk sinds deze FM voor het eerst en ik ben er fan van. Al gebruik ik hem nog vaker met een schaduwspits erachter in plaats van de hangende spits die Harry Kane nu uitstekend in vult. Die positie heb ik er nu zeker ingepast omdat hij een wereldspeler is natuurlijk.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @ElMarcos @Daz @Djurovski @delichris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dovbyk! Die had ik ook rond lopen bij Girona en heel erg genoten van zijn bijdrage. Al zie ik hem nu niet te vaak staan tussen de doelpuntenmakers? De eerste seizoenshelft verliep in ieder geval al erg goed. De titel is een kwestie van tijd. In Europa zou de zware nederlaag tegen PSG zorgen kunnen baren, maar aan de overwinning tegen City kan je je bijvoorbeeld even goed optrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.8d073110c4addacac3e7c095de9acc10.jpg

31. Winterse transferperiode

Halverwege het seizoen staan wij er goed voor en in principe hoeven wij niets aan de selectie te doen, omdat ik daar simpelweg tevreden over ben. Maar wat doe je dan als je oude club Juventus langs komt met een bod dat op kan lopen tot 69 miljoen voor Sivert Mannsverk die in de eerste seizoenshelft slechts negen keer in actie is gekomen. Dan is de keuze snel gemaakt en laat je hem vertrekken. Dan komt er ook nog een bod van 14,25 miljoen binnen vanuit Italië op Bryan Zaragoza. De vleugelspeler is slechts eenmaal ingevallen en daarom gun ik hem de transfer naar Napoli.

001Transfersuit.png.665811fa4baa93ac6d0065b9add9c8f4.png

Met het mooie bedrag dat wij ontvangen hebben voor Sivert gaan wij de transfermarkt op, want het middenveld kan zeker versterking gebruiken. In onze zoektocht naar een nieuwe centrale middenvelder kwamen onze scouts met de Braziliaanse Betinho op de proppen. De twintigjarige spelers heeft al drie interlands achter zijn naam staan en bezit over kwaliteiten waardoor hij gelijk mee kan met het eerste elftal. Voor slechts 19,75 miljoen komt hij over van zijn club Flamengo en deze transfer is dan ook een koopje.

002Betinho.thumb.png.8d6cdc4b311078ff51dba99f00ea0731.png

De tweede aanwinst van deze winterse periode is Tarik Suljic die overkomt van Vfb Stuttgart. Hij kan als verdedigende middenvelder uit de voeten en is vooral gehaald als opvolger van Joshua Kimmich. Een transfer met het oog op de toekomst al betalen wij een flinke transfersom voor hem. Wij leggen namelijk 29,5 miljoen neer voor de speler die ook centraal op het middenveld, als aanvallende middenvelder en als rechtsbuiten gebruikt kan worden. Een veelzijdig talent die nog meer dan genoeg ruimte heeft om flink te groeien.

003TarikJuljic.thumb.png.bbd01e5ccdc24e3b26e564d78dc89287.png

Reacties & tags

@Marius Hij is vooral als invaller gehaald gezien de voorhoede al ontzettend sterk is. De concurrentie binnen de selectie is enorm en daarmee hoop ik ook de prestaties omhoog te trekken. In eigen land lijken wij inderdaad kampioen te gaan worden en dat al halverwege het seizoen. Europees is het op zich goed gegaan al zet die nederlaag tegen Paris Saint-Germain mij wel aan het denken of wij sterk genoeg zijn voor Europees succes.

@delichris Het aankoopbeleid was echt gericht op versterkingen die direct van toegevoegde waarde zouden zijn en dat is met de twee aankopen zeker gelukt. De stand in de UEFA Champions League volgt in de volgende update als de laatste twee wedstrijden gespeeld zijn.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @ElMarcos @Daz @Djurovski 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat uitgerekend je ex-club met zo'n bod kwam, is wel handig meegenomen. De inkomsten lijken alvast weer goed geherinvesteerd, al verwacht ik dat beide spelers slechts geleidelijk aan tot speelgelegenheid zullen komen gezien hun leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.510234aa3300821b7e16609a217a2dc5.jpg

32. Double or trouble

Twee goede aanwinsten in de winterstop als gevolg van de goede verkoop van een wisselspeler. Klaar voor de tweede seizoenhelft waarin wij voor de prijzen willen en moeten spelen. In de Bundesliga starten wij nog met een gelijkspel tegen Bayer 04 Leverkusen maar daarna gaat de motor op volle toeren draaien. In de competitiefase van de UEFA Champions League maken wij in de twee resterende wedstrijden 11 doelpunten en krijgen wij er geen tegen. Als wij deze vorm weten vast te houden dan beloofd het een mooie tweede seizoenshelft te worden.

001Wedstrijdenjanuari.thumb.png.f77163f3e92806e7cb6b521bf44d5cd6.png

De nederlaag in de eerste wedstrijd van de competitiefase van de UEFA Europa League tegen Paris Saint-Germain was de enige nederlaag waar wij in Europa tegenaan zouden lopen. De overige wedstrijden weten wij te winnen en wij eindigen op doelsaldo boven de enige ploeg die ons verslagen heeft. Wij plaatsen ons hierdoor voor de laatste zestien waar ik een goede bekende zal treffen.

002StandCL.thumb.png.550e70134a4ccc32cf41dea7e31d2164.png

In februari zetten wij onze ambities niet alleen kracht bij door alle wedstrijden te winnen. Wij doen het in die maand ook nog eens zonder een tegendoelpunt te krijgen. In maart staan er twee speciale wedstrijden op het programma, want wij spelen tegen mijn eerste club OGC Nice en dat doet het na mijn vertrek nog steeds enorm goed. Dat zal ook blijken in de wedstrijden al trekken wij aan het langste eind. In de Bundesliga lopen wij in die maand weer eens tegen een nederlaag aan. April is voor ons een drukke maand waarin wij maar liefst acht wedstrijden spelen. In de UEFA Champions League worden wij uitgeschakeld door Liverpool nadat wij op Anfield tegen een ruime nederlaag aanliepen. In de Bundesliga winnen wij bijna alle wedstrijden en dankzij een 5-0 winst op Fortuna Düsseldorf staan wij in de finale van de DFB-Pokal. De laatste wedstrijden van het seizoen sluiten wij ook winnend af.

003Wedstrijdenfebruarimaartaprilmei.thumb.png.db2fd46596048d9586c9f22abaa8ca4f.png

Dankzij onze goede prestaties gedurende het gehele seizoen worden wij kampioen in de Bundesliga en daardoor kunnen wij deze wegstrepen in de challenge. Het meest verrassende vind ik misschien wel dat wij slechts 7 punten voorsprong hebben op de kampioen van vorig seizoen, RB Leipzig. Het gaat met de ploegen daaronder is wel enorm en uiteindelijk mogen wij dan ook stellen dat wij overtuigend kampioen zijn geworden. Slechts 16 tegentreffers in een heel seizoen is iets om trots op te zijn. Zoals verwacht winnen dus al snel de Bundesliga.

004Eindstand.thumb.png.815a9d9dbee0285f9b88d1d34011f7df.png

DFB-Pokal

Met de winst van de Bundesliga op zak kunnen wij onze pijlen richten op de dubbel. Dat zou kunnen betekenen dat de prijzen in Duitsland al binnen één seizoen gepakt zijn en dat zou direct de vraag met zich mee brengen wat ik in de toekomst zou doen. Blijven of vertrekken? Zo ver komt het niet, want in de finale treffen wij met Bayer 04 Leverkusen een ploeg die gebrand is een prijs te pakken. Als wij kijken naar het aantal kansen dat wij gehad hebben gedurende de wedstrijd dan kunnen wij enkel concluderen dat wij onszelf tekort hebben gedaan en moeten wij de tegenstander feliciteren met de bekerwinst. Daarmee is denk ik ook direct de vraag beantwoord waar ik volgend seizoen actief zal zijn.

005FinaleDFB-Pokal.thumb.png.ad68f0335446fac1f33adea7ffb6e99f.png

Reacties & tags

@Marius Het was een niet te weigeren bod en niet alleen omdat het mijn vorige werkgever was natuurlijk. Ik denk dat je met name Betinho onderschat, want wat een speler is dat al op deze leeftijd zeg. De andere die is echt als back up gehaald en toekomstige vervanger van Joshua Kimmich.

@Djurovski Met alle respect maar met een club als Bayern München moet dat natuurlijk ook en dan hebben wij ook nog eens de selectie een kwaliteitsimpuls gegeven.

@Daz Ik ben zeer te spreken over alle spelers die wij dit seizoen gehaald hebben en ze voegen allemaal iets extra's toe aan de selectie. In de breedte is deze ploeg echt enorm sterk en hebben we alle kwaliteiten om goed te presteren. Beetje jammer eigenlijk dat het enkel bij de titel is gebleven dit seizoen.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @ElMarcos @delichris

bewerkt door MNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In stijl naar de titel! Verrassend inderdaad dat RBL het verschil nog zo klein kon houden. Het verlies in de bekerfinale is wel jammer, want qua statistieken was je wel de betere ploeg. In de CL is een uitschakeling door Liverpool altijd te kaderen. Het geeft je in ieder geval nog twee doelstellingen volgend jaar, want natuurlijk blijf je gewoon in Zuid-Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi de titel binnen gehaald. Dat je de bekerfinale niet wint is op zich wel verrassend, maar maakt de uitdaging voor volgend seizoen wel weer mooi en dan de CL. Ik had verwacht dat je minimaal de halve finale zou halen. Ook dit is een mooi doel voor volgend seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.2893186f5b8820bbeab2192fabe83bb1.jpg

33. De aanwinsten springen eruit

Als kampioen het seizoen afsluiten is natuurlijk waar je het voor doet en in de spelersstatistieken van de Bundesliga zien wij dan ook enkele spelers terug. Zo is Victor Osimhen topscorer geworden met slechts 16 doelpunten wat ik persoonlijk laag vind voor de topscorer van de Bundesliga. De talentvolle Rodrigo Soares eindigt op de tweede plaats in de lijst met hoogste gemiddelde beoordeling en doelman Giorgi Mamardashvili heeft de meeste clean sheets.

001StatistiekenBundesliga.png.d3783d43e4265e34ba1dfcf54f9cd8a4.png

De statistieken

Dat wij een sterk en goed seizoen hebben is duidelijk te zien aan het aantal spelers dat een gemiddelde beoordeling boven de 7 heeft. Met een 7,67 als gemiddelde beoordeling over 42 wedstrijden springt Rodrigo Soares boven de rest uit en wat een aankoop is hij gebleken. Met 24 assists is hij de belangrijkste voor gever van de ploeg en dan maakt hij ook nog eens 14 doelpunten. Spits Harry Kane maakt met 31 doelpunten de meeste treffers en wordt op gepaste afstand gevolgd door Victor Oshimen met 24 doelpunten. Ook de vleugelspelers en invallers weten goed het net te vinden en daar ben ik erg blij mee. Zowel Leroy Sané als verdediger Kim Min-Jae komen dit seizoen in totaal 50 wedstrijden in actie. Al met al kunnen wij stellen dat wij een sterke selectie hebben die een zeer sterk seizoen kenden. Enige waarin wij onszelf tekort doen is het winnen van meer prijzen.

002Statistieken.thumb.png.93ba914d511648c83416d667d430546a.png003Statistieken.thumb.png.5db7c99f3c8bb242138c414ea18b49d8.png

Transferbudget aankomend seizoen

Het bestuur van de club stelt 80 miljoen beschikbaar aan transferbudget voor het aankomende seizoen. Een groot punt van kritiek dit jaar was dat er te weinig Duitse spelers naar de club werden gehaald en dan ook nog het liefst bij club uit eigen land. Dit zou een punt kunnen zijn waar ik de aankomende transferperiode rekening mee zal houden, omdat de kern van de ploeg al enorm sterk is. Aan de andere kant is het doel natuurlijk duidelijk en kunnen mij de regels niet echt schelen. Succes is waar het om draait voor mij en hoe dat behaald wordt is aan mij om te bepalen.

004Transferbudgetvolgendseizoen.png.1858666d839668b5e495cb0b4f54f318.png

Beschikbare banen

Het transferbudget is natuurlijk alleen van belang als ik volgend seizoen onder contract sta bij Bayern München. Er zijn namelijk twee banen beschikbaar die zeer interessant zijn, namelijk die van Manchester City en die van Tottenham Hotspur. De vraag is of ik daar verstandig aan doe, want ik zit natuurlijk al bij een geweldige club en moet hier nog een beker winnen. Daarnaast kunnen wij met deze ploeg wellicht een gooi doen naar de UEFA Champions League. Conclusie is dan ook dat ik deze banen zal laten lopen.

005Beschikbarebanen.thumb.png.6f4725be37239fe9d8347331378415fe.png

Reacties & tags

@Marius Ik was ook echt verbaasd dat het gaat zo klein was aan het eind van de rit met RB Leipzig. Aan de andere kant waren zij de regerend kampioen dus hebben zij ook een goede ploeg. De DFB-Pokal verliezen is wel zonde maar ook een uitstekende reden om er een jaar aan vast de plakken in Beieren. Europees kun je eruit vliegen door Liverpool zeker in FM, want daar doen ze het altijd heel erg goed. Ook die prijs staat er nog om te winnen en we hebben gewoon een goede ploeg.

@Djurovski Die keuze lijk ik wel te gaan maken, want met deze ploeg doe je ieder jaar mee om de DFB-Pokal natuurlijk. Al hebben ze hem al even niet gewonnen, dus makkelijk is het misschien ook niet.

@delichris De titel winnen is goed voor de challenge en natuurlijk moet dat met Bayern München ook gewonnen worden. Die bekerfinale deed wel zeer natuurlijk en in de UEFA Champions League had ik ook verder gehoopt te komen. Volgend seizoen een nieuwe gooi doen dus.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @ElMarcos @Daz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat vooral je eigen doelstellingen belangrijker zijn dan die van de club. Je moet dan ook vooral op korte termijn denken. Benieuwd of je de kern nog op een of andere manier kan versterken. Logisch dat je blijft ook. Alles op de beker, en als het nog wat meezit kan de CL er ook wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.909c97aa243a604acdf4c219364bc009.jpg

34. Voldoen aan de wensen

Het nieuwe seizoen staat voor de deur en dat biedt de mogelijkheid om de selectie te versterken. De selectie zelf was vorig seizoen behoorlijk sterk, maar met het vertrek van onder andere twee sterkhouders zullen wij de transfermarkt moeten verkennen. Leroy Sané is een van de sterkhouders die vertrekt en hij vertrekt transfervrij naar Al Ahli (KSA). Zelf had ik hem graag gehouden maar hij liep uit zijn contract en wilden niet verlengen. Datzelfde geldt voor centrale verdediger Kim Min-Jae die naar Al Hilal (KSA) trekt. Daarnaast heb ik er zelf voor gekozen om Dayot Upamecano te laten gaan en hij trekt naar Internazionale dat maximaal 45 miljoen voor hem betaald.

001Transfersuit.png.b28623506ffbeb382fd1a755323e9713.png

Inkomende transfers

Aan de inkomende kant heb ik mij voornamelijk gericht op Duitse spelers om zo het bestuur gerust te stellen. Dit enkel omdat de kern van de ploeg al zeer sterk is en ik de zekerheid van mijn baan wilt houden. Allereerst versterken wij ons met Jan-Carlo Simić die voor 11 miljoen over komt van A.C. Milan. De centrale verdediger is nog relatief jong en zal voornamelijk als back-up de ploeg versterken.

002Jan-CarloSimi.thumb.png.8ca77b41a1ed4610d239de77e31ef638.png

De tweede aanwinst komt van competitiegenoot Hertha BSC en kost ons slechts 3,4 miljoen. Een absoluut koopje is Bence Dárdai en hoewel ik vrij weinig minuten voor hem weggelegd zie durfde ik het wel aan om hem naar de club te halen. Eventueel sluit hij aan bij het tweede elftal van de ploeg als hij helemaal niet in actie zal komen. Ook Bence is een jonge speler die nog kan groeien en hij zal de club in de toekomst nog een mooie transfersom op kunnen leveren.

003BenceDrdai.thumb.png.878ad43862974c0c412be5939e1de58d.png

De derde aanwinst zal ook niet direct voor de basis komen al is dit een speler die goed gebruikt kan worden als andere verdediger rust nodig hebben. Over wie hebben we het dan? Jonathan Tah, de Duitse centrale verdediger, die onder contract staat bij F.C. Barcelona. Wij betalen 18,25 miljoen aan de Catalanen en ik ben tevreden met zijn komst naar de ploeg. Hij voegt met zijn ervaring ook genoeg toe aan het elftal.

004JonathanTah.thumb.png.cd0c277a87345050d878b0174437170c.png

Met Alphonso Davies hebben wij misschien we de beste linksback van de wereld in onze ploeg. Hij zal dus onbetwiste basisspeler zijn en ik ben dan ook op zoek gegaan naar een speler die genoegen neemt met een plek achter hem in de rangorde. Voor die rol ben ik uitgekomen bij Alexandre Azevedo die onder contract staat bij FC Porto. Wij betalen 14,5 miljoen voor de 23 jarige Duitse linksback.

005AlexandreAzevedo.thumb.png.d799f6a0dc03caf93038ffcc7ea416f9.png

Een financieel gunstige transfer voor de club is die van Finn Jeltsch. De 23 jarige speler komt voor slechts 5,5 miljoen over van Nürnberg en zal genoegen moeten nemen met een rol als bankzitter en zelfs die plek zal niet zeker zijn. In de toekomst denk ik dat de club nog wel een goed bedrag aan hem kan verdienen en met zijn 21 jaar kan de Duitser zich nog goed ontwikkelen.

006FinnJeltsch.thumb.png.7c013cb75fc0ecd815d15952711a47f0.png

Wij hebben een waanzinnige voorhoede en toch ben ik op zoek gegaan naar een spits. Uiteraard als back-up voor Harry Kane en Victor Oshimen. Daarvoor ben ik terecht gekomen bij Nelson Weiper die vorig seizoen gedeeld topscorer werd met de spits waarmee hij nu zal moeten concurreren. Hij heeft ook nog genoeg potentie om zich te ontwikkelen en hopelijk verrast hij iedereen binnen de club. Wij betalen 23 miljoen aan competitiegenoot Schalke 04 die wij hiermee aanzienlijk verzwakken.

007NelsonWeiper.thumb.png.bec0f74104171a9e50976fe416695926.png

Met reeds zes Duitse versterkingen konden wat mij betreft de pijlen nog richting de buitenlandse spelers. De eerste daarvan die de ploeg komt versterken is de Deense Marcus Støckel die bij zijn club FC København nog geen competitieminuten mocht maken. Wij betalen toch al 20 miljoen voor de verdediger die centraal en rechts uit de voeten kan. Zijn profiel laat zien dat hij al behoorlijk ontwikkeld is voor zijn leeftijd en hij zal nog flink kunnen groeien. Een klein risico dat wij nemen en ik hoop dat deze goed uit zal pakken.

008MarcusStckel.thumb.png.17f6cfac414b40d8a53855521210cc78.png

Jajá, dat is onze volgende aankoop. De Braziliaanse verdedigende middenvelder is de laatste transfer van deze periode en in mijn ogen een van de beste aankopen tot nu toe. Hij zal de concurrentiestrijd aan moeten gaan met Joshua Kimmich die al aardig op leeftijd begint te raken en aangegeven heeft om de club in de toekomst achter zich te willen laten. Dit biedt kansen voor de jongeling die wij voor 20,5 miljoen van Palmeiras over hebben genomen. Hij krijgt wat mij betreft regelmatig de kans zich te laten zien in de ploeg.

009Jaj.thumb.png.d2ac8551fcb6d8096492f05bbf7809a3.png

Reacties & tags

@Marius En als we deze update erbij pakken dan zien we dat ik toch voldaan heb aan de eisen van het bestuur en dat is wel enigszins ten koste gegaan van de kwaliteit van de aankopen. Dat kan twee dingen betekenen, namelijk dat ik de selectie al sterk genoeg vond om voor de prijzen te gaan die ik moet winnen of dat ik hier langer wil blijven om eventueel een gooi naar de UEFA Champions League te doen. Maar dan zouden de aankopen weer niet sterk genoeg zijn.

@delichris Altijd even leuk om terug te blikken hoe ze het gedaan hebben natuurlijk.

@ElMarcos Dat is zeker geen straf en ik hoop dat wij aankomend seizoen verder kunnen komen in de UEFA Champions League.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @Djurovski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heel wat nieuwe namen, en ook gewoon heel veel Duitsers. Als je daarmee niet in de gratie komt bij het bestuur en de supporters weet ik het ook niet meer. Nu nog de resultaten laten volgen, maar dat zal automatisch wel komen met dit spelersmateriaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.f3db75033c781e754a39f1cfe381418d.jpg

35. De spelers die het moeten doen

De transferperiode zit er weer bijna op en ik ben niet meer van plan om wijzigingen door te voeren in de selectie. Kwalitatief zijn wij ongeveer gelijkwaardig aan het voorgaande seizoen. Het verschil zit hem er in dat wij nog meer spelers voor de breedte gehaald hebben en voor de toekomst, dus al met al ziet het er goed uit voor ons. Alphonso Davies en Assan Quédraogo zijn de sterspelers van het elftal en daar omheen hebben wij nog een flink aantal spelers van een hoog niveau. Het beloofd dan ook een mooi seizoen te worden voor de club uit Beieren.

001Selectie.thumb.png.4a5de2152fd14846d864b9379a78e0ef.png002Selectie.thumb.png.fad13e15f06e6a04f67c63060ab9947f.png

De tactiek

Tactisch zal het er dit seizoen anders uitzien in vergelijking met vorig jaar en dat heeft te maken met het vertrek van Leroy Sané. De rol van linker vleugelspeler is verdwenen en hiervoor in de plaats zal ik gaan spelen met een aanvallende middenvelder. In die rol zie ik Assan Quédraogo graag spelen waardoor Betinho de rol centraal op het middenveld kan oppakken. Met Alphonso Davies hebben wij een speler die de gehele linkerflank kan bespelen en met Alexandre Azevedo als back-up die dat ook kan ben ik zeer tevreden. Op deze manier hoop ik niet alleen succes in de Bundesliga af te dwingen maar ook in de DFB-Pokal.

003Tactiek.png.81bf44ec2968cdee2292ec89ba8f496c.png

Reacties & tags

@delichris Ik ben ook wel tevreden over het merendeel van de aankopen en op Jajá na zijn het allemaal wisselspelers vooral.

@Marius Ik heb mij gericht op de doelstellingen van het bestuur deze transferperiode. Alleen maar omdat ik de selectie al goed genoeg vind en voor de breedte op zoek was naar versterkingen. Ik hoop dit jaar wel voor beide prijzen te kunnen spelen. Al neem ik misschien wel een risico met de tactiek in de beker, want daar lig je na één fout er natuurlijk direct uit.

@Djurovski Zeer tevreden dus over hem bij Groningen? Denk niet dat hij al te veel speeltijd zal krijgen gezien de concurrentie.

@ElMarcos Ik ben tevreden en de selectie is rond na deze lijst aan nieuwe namen. Benieuwd hoe we het dit jaar gaan doen uiteraard!

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aparte tactiek, maar we hebben al wel vaker gezien dat een asymmetrische formatie perfect kan werken. Natuurlijk is de beker altijd een risico, maar als je elke keer je beste elf opstelt verklein je dat risico alvast een pak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites