Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[FM24] Henk Mansveld - Glory Hunter

MNie

Aanbevolen berichten

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.cc24d50780aef9ad72914b27024cfd9e.jpg

36. Herbstmeister

Wat doe je als je selectie volledig rond is en er toch nog een bod op een van je spelers wordt gedaan in het slot van de transfermarkt. Normaliter zou ik het bod afwijzen omdat er te weinig tijd is om op zoek te gaan naar een vervanger. Wat doe je dan als het een bod is van een club waar je een directe lijn mee hebt? In dit geval was het OGC Nice, de club waar ik successen beleefd heb, dat een bod uitbracht op Artem Dovbyk. De voorhoede hebben wij versterkt en er zijn dus genoeg opties. Daardoor is de keuze snel gemaakt, want hierdoor kan ik in de winterse transferperiode wellicht een leuke speler oppikken en ik help mijn oude club hiermee. Voor 17,5 miljoen mag hij dan ook de overstap naar Frankrijk maken.

001Transfersuit.png.1676d80199bc6905813a7cfc29592b6a.png

De voorbereiding

Met een nieuwe tactiek en behoorlijk wat nieuwe spelers is het altijd de vraag hoe het er aan toe zal gaan in het nieuwe seizoen. Daarvoor dient natuurlijk de voorbereiding en ik kan niet ontevreden zijn over hoe het gegaan is al ben ik zeker ook niet extreem tevreden. Verliezen hebben wij niet gedaan maar tegen LAFC, Manchester United en Ajax werd ook niet gewonnen. Eigenlijk weten we aan het eind van de voorbereiding nog niet goed hoe wij ervoor staan.

002Oefenwedstrijden.thumb.png.4ac1c3e313839ca09e1c9d08a05c3317.png

De eerste seizoenshelft

De lijn van de voorbereiding trekken wij de gehele eerste seizoenshelft door, want tijdens de eerste seizoenshelft wordt er geen enkele wedstrijd verloren. De start met een prijs was natuurlijk meer dan prima nadat wij de DFL-Supercup hebben gewonnen tegen Bayer 04 Leverkussen. In de Bundesliga boeken wij enkele goede overwinningen, waaronder de 7-0 overwinning tegen Vfb Stuttgart en de 5-0 overwinning op Borussia Dortmund. In de DFB-Pokal winnen wij alle wedstrijden vrij simpel en Europees boeken wij ook goede resultaten, waaronder een mooie 4-0 overwinning op Internazionale.

003Wedstrijdenaugustusseptemberoktober.thumb.png.9e759a27e33c68a97b16dafcf2b499eb.png004Wedstrijdennovemberdecember.thumb.png.de268dd1e5035b1e011562182deafd8e.png

In de Bundesliga staan wij dan ook bovenaan met geen enkele nederlaag. Het is dan ook verrassend te noemen dat Freiburg en Eintracht Frankfurt slechts op twee punten van ons staan. Wij zijn de herbstmeister maar zullen in de tweede seizoenshelft nog volle bak moeten gaan om het verschil groter te maken en de Bundesliga opnieuw te winnen. De grootste uitdaging ligt hem uiteraard in het winnen van de DFB-Pokal.

005StandBundesliga.thumb.png.c3bf37b72ec605a7285b1fb6a9daef07.png

Reacties & tags

@delichris Er staat een sterke selectie en de tactiek is volgens mij het beste met deze spelersgroep. Zoals gezegd kan Alphonso Davies makkelijk de hele linkerkant bespelen en als aanvallende middenvelder komt Assan Quédraogo het beste tot zijn recht voor mijn gevoel.

@Marius Eigenlijk word ik persoonlijk steeds meer van zo'n tactiek omdat ik merk dat je er goede resultaten mee kan halen. Ik vind dat wij de grote kanshebber op de beker zijn gezien onze selectie. Al laat de stand in de Bundesliga halverwege zien dat de krachtsverhoudingen redelijk dicht bij elkaar liggen en dan ook nog eens met ploegen waarvan ik het wellicht niet verwacht had.

@Djurovski Ik ben fan van mijn tactische keuzes haha

@ElMarcos Vooralsnog lijkt de tactiek goed te werken en ik laat een aantal spelers in hun kracht spelen. Het leverde een zeer goede eerste seizoenshelft op.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ongeslagen eerste seizoenshelft laat zien hoe sterk je ploeg is. In de Bundesliga is de kloof nog beperkt inderdaad, maar dichtste achtervolgers Freibug en Frankfurt zijn in principe geen titelkandidaat. Daar lijk je me dus geen zorgen over te hoeven maken. Normaliter zullen zij wel een keertje moeten afhaken tijdens de tweede competitiehelft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.f848b8b604702cf1695f0c4850aec11e.jpg

37. Een drukke winterperiode

De uitstekende eerste seizoenshelft zorgt ervoor dat wij eigenlijk niets aan de selectie hoeven te veranderen en toch bleek het een drukke winterperiode voor ons. Zo kwamen er enkele boden binnen waar goed over nagedacht moest worden. Drie spelers uit de belofteploegen mochten hun heil tijdelijk ergens anders zoeken. Dat mochten ook Paul Wanner (Real Sociedad) en Tarik Suljic (Manchester United) die beide wel bij het eerst elftal aangesloten waren. Twee spelers die niet in aanmerking kwamen voor veel minuten mochten ook vertrekken zo ging Josip Stanišić voor 25 miljoen naar AL Wehda (KSA) en trok Daouda Guindo voor 12,5 miljoen naar Al-Jazira. Een week voor het sluiten van de transferdeadline kwam er nog een bod van 74 miljoen binnen voor Viktor Gyökeres en dit bod vond ik te goed om af te wijzen aangezien hij transfervrij naar de club is gekomen en zo trok hij naar F.C. Barcelona.

001Transfersuit.png.5630bc8f436bfe1ac90a255d7862b15a.png

Inkomende transfers

Met een goed gevulde portemonnee kon ik dan ook op zoek naar versterkingen voor de ploeg. Een aandachtpunt voor mij is de verdediging die hoewel wij een sterke eerste seizoenshelft hebben gespeeld vers bloed kan gebruiken. Wij activeren de transferclausule van 91 miljoen in het contract van Nico Schlotterbeck en met zijn komst worden wij niet alleen sterker maar verzwakken wij ook concurrent Borussia Dortmund aanzienlijk. Een zeer goede aankoop voor ons waarmee wij ook voldoen aan de verwachtingen van het bestuur.

002NicoSchlotterbeck.thumb.png.a3be3dc9ddba5ff8a51dc64261913992.png

Dan hielden wij nog een vrij behoorlijk budget over en met dat budget ben ik nog verder op zoek gegaan naar nieuwe opties voor de verdediging. Jurriën Timber was voor slechts 45 miljoen op te halen bij Arsenal waar hij niet tevreden is. Met een geaccepteerd bod en salarisonderhandeling die voorspoedig verliepen was de verwachting dat de deal snel rond zou zijn. Niets bleek minder waar, want op deadlineday waren wij te laat met het papierwerk en daardoor zagen wij de transfer in rook op gaan.

003Misluktetransfer.thumb.png.224496ff46d7bb243a7866053f9d1460.png

Reacties & tags

In-game zit ik momenteel al drie seizoenen verder dus vandaar dat ik snel nog een update eruit gooi en ik verwacht er vandaag wellicht nog wel een te kunnen doen om in te lopen op de game. Vind je het te snel gaan? Dikke pech dan! Heb je mooi iets om bij te lezen.

@Marius Ik verwacht ook niet dat dat de ploegen zijn die het ons echt moeilijk gaan maken al staan zij natuurlijk niet voor niets op plek 2 en plek 3. We zullen zien hoe het eraan toe gaat in de tweede seizoenshelft.

@delichris Een oude club helpen is natuurlijk top als het je eigen selectie niet in de weg zit. Overigens doet OGC Nice het sinds mijn vertrek nog steeds heel goed! De eerste seizoenshelft maakt duidelijk wat onze ambities zijn dit seizoen.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @Djurovski @ElMarcos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even 74 miljoen euro winst maken zeg! Dan kan inderdaad wel even 91 miljoen voor een speler neerleggen ook. Persoonlijk vind ik dat aan de hoge kant voor een 29-jarige maar een concurrent zo verzwakken is natuurlijk wel een extra argument om dat ook te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.de64574008e8e532567bb684ffb05aab.jpg

38. De Duitse voetbalmachine

In januari is het zaak om een goed vervolg te geven aan de eerste seizoenshelft. In de Bundesliga lijken wij onverslaanbaar, want wij winnen in januari alle wedstrijden en zijn niet te stoppen. Dat is overigens niet alleen in de competitie zo, want door de winst in de kraker van de kwartfinale van de DFB-Pokal tegen RB Leipzig weten wij de halve finale te halen. In de UEFA Champions League weten wij onze laatste twee wedstrijden met ruime cijfers te winnen en zo winnen wij álle wedstrijden in januari.

001Wedstrijdenjanuari.thumb.png.e5945cce8aaa0747545e78284aec1f56.png

In de UEFA Champions League weten wij ons dankzij deze twee ruime overwinningen naar de vierde plaats te voetballen waardoor wij rechtstreeks naar de laatste zestien gaan en de tussenronde ontwijken. Europees verliezen wij tot op heden nog geen wedstrijd en dat laat zien dat de ambities in Beieren groot zijn.

002StandCL.thumb.png.91c1d73d9b51e994e5c5a4c5b93401ff.png

In de resterende maanden weten wij de goede resultaten door te trekken en dat resulteert in mooie overwinningen op bijvoorbeeld RB Leipzig (5-0) en FC Köln (8-0). In de DBP-Pokal spelen wij in de halve finale onze tegenstander Bayer 04 Leverkusen in hun eigen huis zoek waardoor wij in de finale staan. Hiermee ben ik dichtbij de volgende prijs in Duitsland en de enige die hier nog ontbreekt. In Europa wil ik ook een gooi doen naar het winnen van de UEFA Champions League en gezien onze vorm zou dat tot de mogelijkheden moeten behoren. Helaas voor ons speelt Paris Saint-Germain ons in Parijs helemaal zoek en druipen wij met een 4-1 nederlaag af. Wij kunnen dat in de return niet herstellen en daarmee is onze Europese droom aan duigen geschoten.

003Wedstrijdenfebruarimaartaprilmei.thumb.png.d9ac52a2fddc411be593dae587bb3466.png

In eigen land lukt het ons om ongeslagen kampioen te worden en dat is een prestatie waar wij trots op mogen en moeten zijn. 7 wedstrijden werden er gelijk gespeeld en de overige 27 wedstrijden werden gewonnen. Het verschil van 13 punten met Eintracht Frankfurt vind ik dan eigenlijk nog aan de lage kant en dat zegt misschien wel meer over hij zij gepresteerd hebben ook. Het is feest in Beieren, want als je ongeslagen kampioen wordt moet je dat goed vieren.

004Eindstand.thumb.png.043f75be8df88520407adf11792a06ef.png

DFB-Pokal

Dan resteert ons enkel nog de finale van de DFB-Pokal dit seizoen en dat is exact de prijs die ik nog aan mijn palmares toe moet voegen in Duitsland. Vorig seizoen haalden wij ook nog de finale maar toen was Bayer 04 Leverkusen tegen alle verwachtingen in te sterk voor ons. Dit jaar wordt het een gevecht tussen de kampioen en de runner-up van de Bundesliga, want wij spelen in de finale tegen Eintracht Frankfurt. In deze finale verdienen wij het eigenlijk niet om te winnen en doen wij hetzelfde als vorig jaar bij ons gebeurden. Tegen de verhoudingen in weten wij te winnen en mogen wij de beker omhoog houden en daarmee kan ik alle prijzen in Duitsland aan de prijzenkast toevoegen.

005FinaleDFB-Pokal.thumb.png.f84d02069d768a53d37c48b2dc8ed7e3.png

Reacties & tags

@delichris Het was wel enigszins vuurwerk he in de transferperiode. Dat Realtje deed wel een beetje pijn hoor al kunnen we aan het eind van de rit de conclusie trekken dat het niets uit maakt!

@ElMarcos Het was zeker een drukke periode maar wij hadden een hele brede selectie dus daar kon nog wel wat verkocht worden. Die transfer van Jurriën Timber had een goede geweest natuurlijk alleen waren wij net te laat. Zonde maar zeker geen ramp gezien het eindresultaat.

@Marius Dat bod kon ik niet laten liggen natuurlijk omdat hij transfervrij naar ons was gekomen. Tegelijk kon ik dat geld heel goed gebruiken om de concurrent te verzwakken. Natuurlijk is het een absurd hoog bedrag maar het mooie aan deze challenge is dat je soms naar de korte termijn kan kijken. Buiten het feit dat het een hele goede verdediger is natuurlijk!

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @Djurovski 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldige tweede competitiehelft ook! Het gat blijft inderdaad relatief beperkt, maar dat is een mooie verdienste voor Frankfurt dan maar. Dat ze een sterke ploeg hadden dit jaar bewijzen ze daarna ook in de bekerfinale, maar mooi dat je die prijs dan toch ook pakt. Daar was je immers voor gebleven! En aangezien je ook al RBL en Leverkusen had uitgeschakeld had je voor de finale ook al je strepen verdiend. In de CL is het jammer dat je na een meer dan prima parcours wordt uitgeschakeld, maar als je tegen PSG komt, kan dat natuurlijk gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.2222c733de681b834e4d9472d8fd230b.jpg

39. Een moeilijke keuze

Een ongeslagen seizoen in eigen land waardoor wij niet alleen de Bundesliga winnen maar ook de DFB-Pokal. Zo'n sterk seizoen kan alleen als de spelers optimaal presteren en dat is terug te zien in de spelersstatistieken van de Bundesliga. Victor Oshimen wordt met afstand topscorer met 31 doelpunten en de gehele top drie van spelers met de hoogste gemiddelde beoordeling wordt gevormd door spelers van onze club. Met een 7,92 heeft Alphonso Davies de hoogste beoordeling en dat laat voor mij zien dat mijn tactiek goed werkte. Dat bewijst ook de hoge gemiddelde beoordeling van Assan Quédraogo die dit jaar in een andere rol spelden. Victor Oshimen wordt negen keer uitgeroepen tot man van de wedstrijd en eindigt daardoor bovenaan die lijst. Giorgi Mamardashvili heeft met 17 keer de nul houden de meeste clean sheets van de Bundesliga.

001StatistiekenBundesliga.png.bc4632df5efea7fdc3474f97e4c01b74.png

De statistieken

Veertien van onze spelers hebben een gemiddelde beoordeling die hoger dan een 7 is. Met een gemiddelde beoordeling van 7,98 over het gehele seizoen is Alphonso Davies de man die in vorm is geweest. In de nieuwe tactiek mocht hij de gehele linkerkant bestrijken en dat heeft hij maximaal gedaan, want met 28 assists is hij ook de belangrijkste aangever van de ploeg. Victor Oshimen maakt met 43 doelpunten de meeste goals van de ploeg en Harry Kane valt met 14 doelpunten over het gehele seizoen wat tegen. Betinho heeft met 50 wedstrijden de meeste duels gespeeld voor de ploeg.

002Statistieken.thumb.png.c5d593ceae2112aa9b57d781447423ef.png003Statistieken.thumb.png.2c09b3390026934284258f4372366dea.png

Transferbudget aankomend seizoen

De goede resultaten zorgen ervoor dat het bestuur een ruim transferbudget beschikbaar stelt van 126 miljoen. Met dit budget zouden één of twee gerichten aankopen ervoor kunnen zorgen dat wij volgend seizoen mee zouden kunnen doen om de UEFA Champions League.

004Transferbudgetvolgendseizoen.png.843f70bea185889ef2928fe4cb86094e.png

Vaarwel Beieren

Met zowel de Bundesliga als de DFB-Pokal op zak zijn de prijzen die in Duitsland gewonnen moesten worden ook daadwerkelijk gewonnen worden. Het idee toen ik voor Bayern München koos was dat ik er snel alle prijzen zou kunnen winnen waardoor ik in andere landen iets meer tijd zou hebben. Die keuze heeft dus goed uitgepakt maar met de kwaliteit van de selectie zou ik wellicht een gooi kunnen doen naar de UEFA Champions League. Uiteindelijk kies ik ervoor mijn ontslag aan te bieden bij Bayern München.

005Bevestigingontslag.thumb.png.3d29733863c285888f4accc1f869b16b.png

Het bestuur doet geen poging om mij binnenboord te houden en dat bevestigt voor mij dat ik de juiste keuze maak. Ik neem hier wel een enorm risico want op het moment dat ik mijn ontslag aanbiedt is er geen enkele interessante ploeg beschikbaar om manager van te worden. Misschien was het verstandig om te blijven en te proberen om de cup met de grote oren te winnen maar ik hoop met het indienen van mijn ontslag dat een manager van een andere grote club de overstap naar Duitsland maakt waardoor ik een nieuwe club vind. Het zal moeten blijken hoe verstandig deze keuze is geweest en of het het risico waard was.

006OntslagMansveld.thumb.png.107037f28973c4e1b87963f2939ccb78.png

Reacties & tags

@Marius Het is uiteindelijk een waanzinnig sterk seizen geweest in eigen land waarin wij overal ongeslagen bleven en de treble wisten te winnen. Europees was het natuurlijk zuur om eruit te vliegen al deden wij dat wel tegen een ploeg die zeer sterk is. Zuur blijft het wel!

@delichris We winnen in eigen land zelfs de treble. Die UEFA Champions League uitschakeling was erg vervelend zeker gezien de vorm het gehele seizoen. Voor mijn gevoel was dit een van de jaren waarin ik die prijs had kunnen winnen. De keuze wat ik ga doen is nu in ieder geval bekend.

@Djurovski Nationaal stond er geen maat op ons en Europees had ik dat ook graag zo gezien, maar helaas was Paris Saint-Germain te sterk voor ons.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze beslissing had ik wel verwacht. En eerlijk gezegd, zou ik hetzelfde gedaan hebben. Je hebt nationaal alle prijzen gewonnen en als je zou gebleven zijn zou je een bepaald risico genomen hebben. Als je in een nieuwe competitie terecht kom heb je immers kans om voor meerdere prijzen te spelen die je nog wil afvinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.36f95bad2734a4b748d8a1deda6adb15.jpg

40. Trainerswissel

Mijn ontslag indienen bij Bayern München was een risico omdat er geen enkele beschikbare baan was die interessant voor mij was. Ik had mijn hoop gevestigd op dat een andere manager van een mooie club in Duitsland aan de slag zou gaan en dat is exact wat er gebeurde. Diego Simeone werd de nieuwe trainer van Bayern München en zo kwam de baan bij Atlético Madrid vrij. Al vrij snel werd ik uitgenodigd voor een gesprek en aangezien Spanje nog op de lijst staat ging ik dat gesprek graag aan.

001UitnodigingAtlticodeMadrid.thumb.png.82caee330bbeec1817fd655006077a61.png

Kort daarna volgt er een voorstel van uit Atlético Madrid dat mij graag wilt hebben en zelf wil ik ook graag naar Madrid. De club geldt ieder jaar als gevaarlijke outsider voor de titel en het zal een uitdaging worden om Real Madrid en F.C. Barcelona in te halen. Er wordt ook aangegeven dat er een transferbudget van 47,5 miljoen beschikbaar zal zijn en persoonlijk vind ik dat wat aan de lage kant.

002VoorstelAtlticodeMadrid.thumb.png.0bfe31108d022737a170a7466566d16a.png

Ik besluit het aanbod te accepteren en mijn handtekening te zetten onder het driejarige contract. De selectie van de ploeg kan wel vers bloed gebruiken en met het huidige budget zal ik creatief om moeten gaan. Eerder heb ik laten zien dat ik dat kan en met deze club wil ik dan ook weer inzetten op een selectie die kans maakt op de prijzen. Het is voor ons een voordeel dat Carlo Ancelotti besloten heeft te stoppen als manager van Real Madrid waarmee hij de laatste jaren indruk maakte. Een baan die voor mij te laat kwam aangezien ik hier al getekend had.

003AanstellingAtlticodeMadrid.thumb.png.c89a7decfcad3efee8aef9ea3049a041.png

Uitgaande transfers

Tijdens de transferperiode was er één speler binnen de selectie die mocht vertrekken om zo iets meer ruimte te creëren in het transferbudget. De keuze daarvoor viel op Olivier Boscagli die voor 7 miljoen anar Strasbourg Alsace trekt. Hij zou niet aanspraak maken op een basisplaats en zijn vervanger die ik aangetrokken heb vind ik persoonlijk beter.

004Uitgaandetransfer.png.27d051f681a2acf0d8cec3b49718bef7.png

Inkomende transfers

Met een niet al te groot budget op zoek naar spelers die direct toegevoegde waarde zijn is misschien niet wat je verwacht tijdens deze challenge, maar dankzij de vlotte winst in Frankrijk en Duitsland denk ik iets meer tijd te hebben voor de uitdagingen in de andere landen. Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe spelers kwam ik uit bij Fenerbahçe waar linksbuiten Muhammet Can Pak furore maakte. Wij betalen 23 miljoen voor de Turk die enorme kwaliteiten heeft voor zijn 18 jaar en daarnaast nog de potentie heeft om tot absolute wereldster uit te groeien.

005MuhammetCanPak.thumb.png.6e992cb1cfc4ae1f3dae468b819512b8.png

Voor de tweede aankoop richtte ik mij tot de positie van spits en in Nenad Nikolić vonden wij een pareltje in Servië. Het afgelopen seizoen maakte hij 28 doelpunten in 37 wedstrijden voor zijn club Crvena zvezda. Wij betalen slechts 7,25 miljoen voor de aanvaller die in mijn ogen direct van toegevoegde waarde kan zijn voor deze ploeg. Mocht hij dat niet zijn dan zien wij aan zijn transferwaarde dat het alsnog een goede aankoop is.

006NenadNikoli.thumb.png.b81ecfbf5a1daaffa5645f514b77a14d.png

Met de verkoop van Olivier Boscagli is er ruimte voor een nieuwe centrale verdediger en als je dan een profiel als dat van Brian Ustrup tegenkomt dan is de keuze simpel. Wij trekken de portemonnee, want wij betalen 20 miljoen aan zijn club FC København. Voor een 18 jarige speler is zijn fysiek al heel goed en ook verdedigend heeft hij enorme kwaliteiten. Als we dan ook nog denken dat hij genoeg stappen kan maken is deze transfer zeer de moeite waard.

007BrianUstrup.thumb.png.9e8ff0e1a136cee16a9d4261daadabaa.png

Als laatste was ik op zoek naar een centrale middenvelder en daarvoor ben ik uitgekomen in Portugal waar wij de transferclausule in het contract van Yannick Carrere lichtte. De 4,9 miljoen die wij overmaakten naar de Portugese is absoluut een koopje voor de kwalitatief goede middenvelder. Ik zie in hem een bepalende speler voor de toekomst en ook bij hem denk ik dat hij er direct al kan staan.

008YannickCarrere.thumb.png.2274ae9c77ea6f83752813e9167b4b17.png

Reacties & tags

@Marius Dat is exact de reden waarom ik ben vertrokken en ik verwacht dat je met bijvoorbeeld een Engelse club die de Premier League kan winnen ook altijd kanshebber bent in de UEFA Champions League. Die kans komt nog wel en ik kan altijd nog de overstap maken naar een club die tot de kanshebbers daarvoor behoort. Ergens had ik wel het gevoel dat het met nieuwe spelers het komende seizoen wel had kunnen lukken maar dat vond ik de moeite dus niet waard.

@delichris De toelichting kun je in het antwoord hierboven terug vinden, dus wellicht dat het dan iets logischer is voor je. Ik heb in ieder geval weer een mooie club gevonden. Al baalde ik wel toen ik later de baan van Real Madrid vrij zag komen!

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Djurovski @Jónstærke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich wel goed bekeken om te verwachten dat een interessant plekje vrij zou komen door je eigen ontslag. Atlético is dan een mooie volgende bestemming. Om de challenge te voltooien had Real misschien zelfs nog interessanter geweest, om dat zij ook elk jaar kanshebber zijn voor de CL, maar zoals je zelf aangeeft liggen er wellicht later ook nog kansen in de PL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.318bcbca70490bfe4e45067ed2ceb36e.jpg

41. Jeugd en ervaring

De selectie is rond en persoonlijk vind ik dat wij een mooie mix hebben tussen jeugd en ervaring in het eerste elftal. We hebben een groot aantal jonge talenten aangetrokken die al sterk genoeg zijn om mee te spelen in de basis. Daarbij hoop ik dat de ervaren spelers de jongelingen omhoog gaan trekken. Om mee te doen om de prijzen zal ik in de toekomst de verdediging moeten versterken wat volgens mij het zwakke punt is van de ploeg terwijl deze club bekend staan om het verdedigen.

001Selectie.thumb.png.59366dc6000bc02ebe285e6aa022b731.png002Selectie.thumb.png.9a429de4fc5ca2da5c7277e2e9736822.png

De tactiek

Tactisch kies ik ervoor om in asymmetrisch systeem te gaan spelen. Niet alleen omdat dit systeem bij mijn vorige club goed werkte maar omdat ik een sterke rechtsbuiten mis en met Nahuel Molina een speler in de ploeg heb waarvan ik denk dat hij de hele rechterkant kan bestrijken. Daarnaast wil ik de nieuwe spelers de kans geven en ik verwacht dat zij in deze tactiek het beste tot hun recht zullen komen.

003Tactiek.png.a0fa3e86700c2210bbaa234f6c14d8c0.png

Reacties & tags

@delichris Real Madrid is een van mijn favoriete clubs dus ik ben het niet met je eens. Voor de challenge is het natuurlijk wel een mooie club. De aanwinsten zijn zeer goed te noemen vind ik zeker gezien hun leeftijd en kwaliteiten dat zij wat toevoegen aan de ploeg.

@Marius Ik dacht als je een grote club verlaat gaat er een grote trainer heen en dat werkte goed. Alleen als ik had geweten dat Carlo Ancelotti zou stoppen bij Real Madrid had ik waarschijnlijk gewacht. Nu eens kijken hoe we het hier kunnen doen met deze ploeg.

@KayDeManaager @keano77 @Boyzone @Vlonkie @Genkie_06 @Daz @ElMarcos @Djurovski @Jónstærke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie selectie die er staat toch wel! Benieuwd of Vermeeren en Ramazani een rol van betekenis kunnen gaan spelen. Tactisch niet vreemd dat je vasthoudt aan een soort van systeem waar je goede ervaringen mee hebt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

000-Banner-HenkMansveld-GloryHunter.jpg.a8192f1c5d9ea743494a9d3204fe912e.jpg

42. Verdwenen seizoenshelft

Heel bijzonder en vervelend maar alle screenshots van de eerste seizoenshelft zijn verdwenen uit het mapje waardoor het niet mogelijk zal zijn om de stand te delen. De wedstrijden zelf kunnen wij natuurlijk terughalen en daarom beginnen wij gewoon met de voorbereiding. Een nieuwe club, nieuwe spelers en voor hun een nieuwe tactiek. In de voorbereiding doen wij het dan naar behoren al is de flinke nederlaag tegen Paris Saint-Germain wel een pijnlijke. In bijna alle wedstrijden krijgen wij een tegendoelpunt te verwerken en dat bewijst dat de verdediging de zwakke plek van deze ploeg is.

image.thumb.png.a0f5e7fd417529272793ab812793c882.png

In de eerste seizoenshelft hebben wij met een uitwedstrijd in Camp Nou tegen F.C. Barcelona een zware opening die ook direct verloren gaat. In de vierde wedstrijd verliezen wij dan ook nog een van Athletic Bilbao maar daarna gaat de motor draaien van de ploeg en zetten wij een zeer sterke reeks neer in eigen land en in Europa. Pas in december lopen wij weer tegen een nederlaag aan, helaas voor de fans is dat wel tegen Real Madrid. In de Copa del Rey boeken wij een ruime zege en zo mogen wij tevreden zijn over de eerste seizoenshelft waar ik dus geen screenshot heb van de stand.

image.thumb.png.8d491e7261175b96ea33e21a65c8cfd7.png

Omdat er geen stand beschikbaar is en het een rustige winterse transferperiode werd waarin er slechts één transfer werd afgerond door ons neem ik die direct mee in deze update. Zoals eerder aangegeven is de verdediging het zwakke punt van deze ploeg en tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe speler verscheen Jan Kern op de radar. De 19 jarige Oostenrijker komt voor 15,5 miljoen over van Rapid Wien en beschikt over behoorlijke kwaliteiten en kan nog goed groeien in de toekomst.

002JanKern.thumb.png.6cfbd16f5fc01ef0a219946d323efc04.png

Reacties & tags

@delichris De verdediging mag nog wel een stuk sterker vind ik hoor maar verder ben ik tevreden over hoe het eruit ziet. Memphis Depay is ondertussen gestopt (in 2028) en wilt als (ver)huurmanager in de voetbalwereld actief blijven.

@Marius De selectie is wat mij betreft ook mooi maar ik moet niet de illusie hebben dat wij dit jaar mee zullen doen om de titel. Daarvoor vind ik de ploeg nog niet sterk genoeg. Voor Arthur Vermeeren heb ik wel een basisplaats in gedachten maar ik verwacht dat Largie Ramazani genoegen moet nemen met een bijrol en dat heeft alles te maken met Muhammet Can Pak.

bewerkt door MNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat loopt toch weer meteen vlot bij de nieuwe club. De traditionele top-twee lijkt voorlopig nog te sterk, maar verder is het eerder een uitzondering dat je punten laat liggen. Ik neem dus aan dat je toch behoorlijk dicht tegen de top van het klassement zal aanleunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites