Marius Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari In eigen land terug mooi aangeknoopt met een serie van drie overwinningen. Zo blijf je in ieder geval druk zetten op Brugge. In de CL weer een knap punt. Zoals je zelf aangeeft kan het nog alle kanten uit met de komende tegenstanders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Hier zou ik IRL voor tekenen! Voor Gent een heel degelijk seizoen met een leuke selectie. Ik voorspel dat je na de winterstop echt gaat vlammen en in elk geval in België weer de nodige prijzen pakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Nationaal kan je niet beter doen dan 3 keer winnen. In de CL is het logisch dat je baalt. Maar het is en blijft de CL en die wedstrijden kunnen alle kanten op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 11 januari Auteur Share Geplaatst 11 januari Op vrijdag is er niet zoveel tijd dus probeer ik jullie nog vlug voor het slapen gaan te verwennen met een update van mijn swingend KAA Gent. De maand November stond voor de kiezen met een achtervolging op leider Club Brugge en een must win in de Champions League. Winnen in de competitie dat deden we alvast. Cercle Brugge bleek een maatje te klein voor onze swingende manier van voetballen. Schilder Mike en onze Noorse patser Heggebö scoorden de doelpunten in de 3-0 overwinning. De verplaatsing naar Union SG viel dan weer wat tegen. Een eigen doelpunt van Sykes zorgde er voor dat we niet met lege handen naar huis vertrokken. De derde wedstrijd keerden we terug naar Brussel. ik stelde al voor aan de spelers om daar voor zo een twee weken een hotel te boeken maar ze vonden mij precies niet zo leuk. Geen probleem. Gelukkig vond Anderlecht ons ook eens niet leuk. Van Zutphen had iets teveel gezopen en scoorde in het verkeerde doel. Dat is precies wel de gewoonte daar in Brussel. Gift Orban die had er ook nog eens zin in met twee leuke doelpuntjes. 3-1 voor ons en voor de laatste wedstrijd ontvangen we wederom een Brussels clubje. RWDM bood iets meer weerwerk maar Stamenic verlengde een vrije trap aan de tweede paal in doel. Zuinige zege maar elke overwinning is leuk meegenomen. De maand December waar Sinterklaas en de kerstman een hoofdrol spelen en volgens mij speelden we ze allebei. De topper tegen Standard werd verloren. De daaropvolgende wedstrijd tegen Zulte Waregem morsten we met de punten en net voor de nieuwjaarsviering speelden we gelijk tegen OH Leuven. De Limburgse ploegen die lagen ons dan wel. Lommel SK dat meer van stadion ruilt dan sommige mensen hun onderbroek omwisselen en het vriendelijkste clubje uit België KRC Genk werden probleemloos ingeblikt. Club Brugge blijft met een wedstrijd minder aan de leiding. Wij morsten de voorbije maand iets teveel met de punten. De kloof met de rest is wel bijzonder groot. We gaan de winterstop ook kijken hoe we onze mooie selectie nog kunnen versterken en of we onze Brugse vrienden nog wat kunnen irriteren. Wedstrijden op het scherpst van de snee. Zo voelde deze intensieve potjes wel. Gelukkig waren we nu wel op de afspraak. Nice moesten we winnen en dat deden we ook ruim. Een steengoede partij waardoor we met vertrouwen naar San Siro konden verhuizen. AC Milan had nog nachtmerries van vorig seizoen en hield de boel aardig gesloten. Lekker Italiaans en daar geraakten we helemaal niet doorheen. 0-0 was dan ook een pijnlijk zicht voor iedereen. In de maand December wisten we het machtige PSG te verslaan. Ook meteen hun eerste puntenverlies van deze campagne. Chelsea, Juventus en Man City... Ze gingen allemaal al voor de bijl tegen FC Mbappé. Met deze overwinning springen we weer vanuit het vagevuur naar de heldere blauwe hemel. We zien soms ook waar het schoentje wringt en daar gaan we deze winterstop proberen aan te werken met gerichte versterkingen en tactische aanpassingen. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD Ja het zijn zure tijden voor zo een mooie club als OHL IRL. Ik hoop van harte dat ze 2024 klinkend van start zullen gaan. Deze man is momenteel de baas bij Leuven. Als hij ooit tussen alle cv's verzeild geraakt zou ik zeker niet twijfelen. Bedankt iedereen om te reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Gaat erg goed, winnen van PSG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Gent mooi verder uitgebouwd. De successen liegen er niet om. Ook altijd fijn om een novelle met een Belgische club te zien. Moet wel in alle eerlijkheid zeggen dat de transfer van Trésor een beetje pijn aan mijn ogen doet als echte Genkie. 😛 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari In eigen land hier en daar met de punten gemorst maar de prestaties in de CL maken dan natuurlijk meer dan goed. Wat heerlijk om zo maar even PSG te verslaan! Je hebt echt al een mooi aantal punten verzameld als je kijkt naar welke tegenstanders je allemaal al gehad hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari nog niet verloren in de CL is sterk en zeker als je de tegenstand 1 voor 1 bekijkt. In de competitie wat punten verloren, maar dat doet Club Brugge ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 7 op 9 tegen Milan, PSG & Nice is bijzonder knap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 33 minuten geleden zei Aaron21: 7 op 9 tegen Milan, PSG & Nice is bijzonder knap! Ik zou dat zelfs echt nice noemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Gaat erg lekker in de CL zeg. Ook in de competitie doe je het weer meer dan prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari 3 uur geleden zei Glenn08: Ik zou dat zelfs echt nice noemen. Genkse humor x Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 12 januari Auteur Share Geplaatst 12 januari Ondanks drukke Vrijdag doen we toch een update. Dit omdat ik deze novelle leuk vind om te posten en omdat dit een ontzettend leuke game is. Helaas heb ik wel even moeten nadenken hoe ik vandaag moest beginnen. Er zijn heel wat leuke transfers te vertellen maar we zullen toch maar eerst zoals vanouds onze resultaten delen. In de competitie stonden er twee wedstrijden op het programma met wisselend succes. Tegen deze met alle respect mindere goden verliep het behoorlijk moeizaam. Gift Orban loodste ons nog voorbij KV Mechelen maar op dat vreselijke kunstgras in Staaien liepen we weer tegen puntenverlies aan. De stand spreekt voor zich... Club Brugge neemt een voorsprong met drie punten. In de Champions League hadden we deze maand nog twee belangrijke wedstrijden voor de boeg. Het vertrouwen groeide na de overwinning op PSG maar die positieve trend konden we niet volledig voortzetten. Uit bij Marseille waren er veel doelpunten aan beide zijden. Onze nieuwste aanwinst waarover later meer wist ook meteen in zijn debuut een doelpuntje mee te pikken. Een gelijkspel hier was niet slecht. Het is wel zo dat het nu onmogelijk was om ons automatisch te kwalficeren voor de 16de finales. Waardoor we juist niet heel wat kleppers kunnen ontlopen. De laatste wedstrijd tegen Galatasaray was overbodige luxe. Een beetje de sfeer opsnuiven daar, meer had dit potje niet om handen. Door dit gelijkspelletje eindigen we met 2 overwinningen en 6 gelijke spelen. Dit laat duidelijk zien dat we voor de groten een harde noot om te kraken zijn. Voor de kleintjes zijn we precies Belgische chocolade. Heel wat transfergeweld tijdens winterse periode. Ik was niet overtuigd ondanks een Europees parcours zonder nederlaag. Vanuit dat gevoel werd er deze winterstop ook gehandeld. De jongens die naar mijn gevoel te weinig brachten mochten beschikken. Macias vertrok voor 5 miljoen naar Al-Gharafa. Rollheiser verhuisde zonder al te veel speelminuten naar RB Salzburg. Voor Marcel Lotka mochten we ongeveer 13 miljoen ontvangen. Best wel veel voor een reserve doelman dus dat is al helemaal top. Aster Vranckx, ja als je niet goed traint dan heb je hier niets te zoeken. Hopelijk brengt Turkije voor hem soelaas. Thomas Henry voor een 32-jarige bankzitter is 10 miljoen een meer dan mooi bedrag. Verder vertrekt Jensen-Abbew terug naar Denemarken. Hij bracht nu ook niet wat we hadden gehoopt. KAA Gent strooit met geld op de transfermarkt. Normaal strooien ze met zout in de winter. Wij strooiden met geld. Het geld was er en de resultaten die waren er wat minder. Voor mij was het dan duidelijk dat er vers bloed moest binnen komen. Liefst kwaliteit dat onmiddelijk een meerwaarde zou zijn. In dat geval kosten die meestal geld. Dario Essugo - Sporting CP - 33.5 miljoen Een Segundo Volante die zijn rol in zijn naam heeft staan. Beter kan het toch niet? Het bedrag dat we neertelde deed me wel een beetje zweten. Essugo is een toptalent die meteen in de basis komt te staan. Een fysiek sterke rakker gekoppeld met goede voetjes. Ik weet niet of we ooit nog beter zullen vinden op 20-jarige leeftijd. Eindelijk weer uitstekende voeten op het middenveld. Spoiler Simon Mignolet - Club Brugge - 700.000 Kunnen we even een minuut stilte houden voor onze concurrenten uit Brugge? Beeld je eens in dat je 4 jaar geleden uitgeroepen werd tot het Bayern van België en 4 jaar later al 2 jaar geen titel meer weet te winnen en zelfs geen Europees voetbal. Dat je daarnaast twee titularissen verliest aan één en dezelfde club waar je je titels aan verliest. Dit moet toch aardig pijn doen. Big Si komt nog een half jaartje over om tweede doelman te worden bij onze club. Er zijn naar het schijnt forumleden die wel eens 25 miljoen voor een tweede doelman durven betalen. Die vaardigheden beschik ik nog niet. De grimas van de meeste Bruggelingen momenteel. Spoiler Samu Omorodion - Real Valladolid - 9.5 miljoen De speler waar ik het meeste naar uitkijk. Samugol is zijn bijnaam en hij zal het verschil moeten maken tussen winst en die verdomde gelijke spelen. Scoren deed hij nog niet veel in La Liga. Toch ben ik er van overtuigd dat als hij in een dominante ploeg komt te spelen voor de nodige doelpunten zal zorgen. Razendsnel, behoorlijk groot en ijzersterk. Een uniek profiel dus. Spoiler Paul Onuachu - Southampton - 3.1 miljoen Deze grote Nigeriaanse vriend kost ons niet alleen 3 miljoen. Er komen ook nog verbouwingskosten bovenop. Met zijn 2m01 is deze voormalige topschutter van KRC Genk te groot voor de wandelgangen in de Ghelamco Arena. Lange Paul zal er voor moeten zorgen dat de gesloten wedstrijden worden opengebroken. Een droom voor iedere dominante ploeg. Een nachtmerrie voor iedere verdediger. Den Paul, zo groot dat de rest niet op de foto passen. Spoiler Warren Zaïre-Emery - PSG - huur De laatste inkomende transfer die voor extra stootkracht moet zorgen op het middenveld. We hebben met Essugo al een zeer goede middenvelder binnengehaald maar deze Franse beloftevolle spelmaker kan er ook wat van. PSG zocht naar een oplossing en wij reikte onze handen uit. Voor een club als ons is deze normaliter onbetaalbaar maar laten we nu maar een half jaartje genieten van deze potentiële wereldtopper. Als we nu niet twee bankjes vooruit gaan in kwaliteit... dan weet ik het ook niet meer. Elke Buffalo kan een half jaar genieten van deze Zaïre-Emery Spoiler @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Ik denk dat één transfer nog pijnlijker zal zijn voor de Genkse oogjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Heerlijke transfer periode Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Gaat erg goed, mooie transfer periode. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Veel transfergeweld voor een wintermercato inderdaad! Wat overbodig materiaal weten te lozen, maar ook vooral voor een extra kwaliteitsinjectie gezorgd. Daarbij worden wel de nodige duiten uitgegeven, maar daar krijg je ook wat voor terug natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Dit seizoen gaat redelijk: in de competitie blijf je bij en weer een overwintering in de UEFA Champions League. Helaas wel een tussenronde. Het zal een heel karwei worden om de prestaties van voorgaand jaar te evenaren. Maar met enkele leuke gerealiseerde transfers weet je natuurlijk nooit wat er mogelijk is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Pffffff, ik volg niet meer!!! Jij wel nog @Glenn08 ? Spoiler Nee mopje natuurlijk... Zieke transferperiode achter de rug. Als je als Belgische club zonder problemen 33.5m op tafel kan leggen voor een inkomende transfer, gaat het goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari 20 minuten geleden zei JoonsterkeBE: Pffffff, ik volg niet meer!!! Jij wel nog @Glenn08 ? Toon verborgen inhoud Nee mopje natuurlijk... Zieke transferperiode achter de rug. Als je als Belgische club zonder problemen 33.5m op tafel kan leggen voor een inkomende transfer, gaat het goed! Ik zit in een whatsappgroepje met @Lensherr ik wist al van deze hel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Lensherr, the god! Lekkere spelertjes hoor. Haal je volgende transferperiode even een knapperd voor mij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 13 januari Auteur Share Geplaatst 13 januari Met een serieuze kwaliteitsinjectie gingen we deze maand met heel wat vertrouwen van start. Nog gevuld met twee Europese wedstrijden begonnen we tegen leider Club Brugge. Na een vroege achterstand verlengde Bruggeling Sadilek de bal in eigen doel. We kopen niet alleen hun beste spelers weg, nu beginnen ze ook al doelpunten te maken voor ons in dienst van blauw-zwart. Dat eigen doelpunt bleek duidelijk een mokerslag te zijn. Onze concurrentie bakte er werkelijk niets meer van en Gift Orban demonstreerde. Drie doelpunten het was als het ware een geschenk. Tegen Antwerp was Orban opnieuw messcherp. Na vier minuten tekende de Nigeriaan voor het eerste doelpunt. Onze eigen Kanté legde de overwinning helemaal vast. Het bezoekje aan Charleroi dat verliep wel wat minder. We kwamen wel vroeg op voorsprong maar bakte nadien er helemaal niets van. Een wedstrijd zo zuur en grauw als de stad waarin we speelden. Het positivisme kreeg weer een nieuw leven na de wedstrijd tegen KV Kortrijk. Sissokho steekt duidelijk in bloedvorm en scoorde al drie wedstrijden op rij in de Jupiler Pro League. Ook centrale verdediger Marcao tekende voor twee doelpunten. Afsluiten deden we tegenover Cercle Brugge. Orban, Stamenic en jawel Vanzeir die loopt hier ook nog rond maakten het Belgisch jantje compleet. We doen haasje over met Club Brugge. Wel onder voorbehoud want we hebben een wedstrijd meer gespeeld. Onze recente wedstrijd tegen de Bruggelingen hebben ons toch doen leren dat we ons niet al te veel zorgen moeten maken. Het kwaliteitsverschil is aanwezig en dit Club Brugge kan dit niveau nooit volhouden. Deze spelersgroep is gewoon te sterk voor de competitie. Zonder nederlaag keerden we terug uit onze zeer korte Europese winterslaap. We hadden al tegen heel wat grote ploegen mogen aantreden. Onze selectie was dus al aardig getest geweest. Tegen de groten konden we stunten, tegen de minderen durfden we wel eens geschenkjes weg te geven. Vanuit dit oogpunt hadden we ons tijdens de winterstop op heel wat posities versterkt. Scorend en voetballend vermogen kwam er bij. Dat was ook hoognodig want met het Portugese FC Porto werden we gekoppeld aan zo een tegenstander waar we al eens vaker problemen mee kende. Tweevoudig winnaar FC Porto is de Europese tegenstander. Het was zeker niet de sterkste tegenstander die we konden treffen maar het is een top team met spelers als Bilal El-Khannous die we nog kennen van KRC Genk, Galeno en Thiago de voormalige bonkige spits van Club Brugge. Dus heel wat bekende gezichten die we ontmoeten. We begonnen aarzelend aan dit duel. De portugezen kwamen al snel op een 2-0 voorsprong. Ons goed voetbal was in het beginkwartier duidelijk in Gent gebleven. Mike trésor schilderde uit het niets een vrije trap de haak in. Dat deed ons behoorlijk goed. Samu Omorodion deed uiteindelijk waarom ik hem ben gaan halen uit de degradatiezone in Spanje. Eindelijk scoren. Met een 2-2 eindstand konden we een goed resultaat mee naar huis nemen. In de terugwedstrijd speelden we op een hoger niveau. Gestuwd door het publiek bracht Orban, de man in vorm ons op voorsprong. Helaas had Porto met Taremi, een Iraanse sluipschutter in huis. Verlengingen dus, iets dat we met het grote aantal wedstrijden wel konden missen. Het zag er absoluut niet goed uit. Conditioneel kregen we het zwaar te verduren tijdens die extra dertig minuten. Ik besloot om tijdens de pauze onze frisse Bassinga in te brengen. Jeugdige benen gekoppeld met Afrikaanse spiermassa. FC Porto drukte ons weg maar het fysieke vermogen van onze invaller was door de vermoeidheid niet meer bij te benen voor de vermoeide Portugese defensie. We gaan door naar de 16de finales. Voor het 3de jaar op rij een sterk Europees parcours en daar wacht ons de koninklijke Real Madrid. Ook Yehor Nazaryna vertrekt alsnog uit Gent. Yehor Nazaryna vertrekt alsnog bij KAA Gent nadat hij volledig uit de gratie was gevallen binnen de selectie. De Oekraïnse middenvelder ruilt de Belgische landskampioen in voor Stoke City voor 10 miljoen. Met het vertrek van Nazaryna verliezen we spijtig genoeg ook vrouwelijk schoon uit onze tribunes. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Bedankt om te reageren. De resultaten zijn weer een stuk beter en er staat een mooie affiche te wachten met Real Madrid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Februari was een topmaand. Benieuwd wat je kan tegen Real Madrid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari 4 uur geleden zei Aaron21: Lensherr, the god! Lekkere spelertjes hoor. Haal je volgende transferperiode even een knapperd voor mij? @Lensherrlaat weten dat zijn deur persoonlijk openstaat voor je Topspelers gehaald, maar dan verliezen van Charleroi. Buiten met zo ne trainer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari 31 minuten geleden zei Glenn08: @Lensherrlaat weten dat zijn deur persoonlijk openstaat voor je Topspelers gehaald, maar dan verliezen van Charleroi. Buiten met zo ne trainer. @Glenn08 How how, Charleroi is een big club in wording!! Al eens gezien naar hun stadionplannen IRL? Spannende tweestrijd daar bovenaan, al verwacht ik wel dat je ze pakt in de play-offs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten