Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM 24 Estafette : Een ode aan de Balkan

Arezo

Aanbevolen berichten

image.png.5c2acf5318456cc8d394ee2fc854c703.png

Het was al weer een tijdje geleden dat ik nog eens aan de beurt ben geweest en voor dat ik het wist moest ik gaan opdraven in Bosnië & Herzegovina. Na het goede voorbereidende werk van mijn voorganger moest ik in de binnenlandse competitie de klus klaren. Dit ging niet zonder slag of stoot want de kern is nog niet zo heel goed en de concurrentie bleef ook goed presteren. Uiteindelijk is het toch gelukt om de promotie en het kampioenschap binnen te halen. Hierdoor spelen we komend seizoen op het hoogste niveau. In de beker lagen we er al uit maar de finale werd gewonnen door Zvijezda 09 tegen Radnik.

image.thumb.png.d573a79da37d59b7c07f3a5df1749736.png

image.thumb.png.68212b5672af763b522c6a487a6626d4.png

image.thumb.png.8a4cae4df123f48689f235abe1da157a.png

image.png.2612bcfc4920c718ef3f09a9fd5eba1e.png

Mijn opvolger krijgt een transferbudget van om en bij de 600k. Investeren zal zeker nodig zijn om te overleven op het hoogste niveau.

image.thumb.jpeg.a3a34c9c23692f04863dcf950eaab3dc.jpeg

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.cdb1f49ec6d1924ec83c06686de94b6b.png

Na Balkan Boy Boga Ben mocht ik de beurt weer op mij nemen. Zijn boodschap was dat investeren in nieuwe spelers nodig was en dat was zeker geen understatement. Het niveauverschil tussen het eerste en tweede niveau van Bosnië & Herzegovina is namelijk flink groot. Dit heeft dan ook geresulteerd in maar liefst 18 nieuwe aankopen. Vooral aan het begin was het lastig om versterkingen te halen waarvan je zeker wist dat ze op het hoogste niveau direct een statement konden maken. Het vergelijken met de huidige selectie heeft dan ook wel tot wat 'miskopen' geleid. Spelers die te veel verdienen voor wat hun niveau is.

Hieronder twee screentjes, een van de laatste opstelling waar Ben mee gespeeld heeft en een van de laatste opstelling waar ik mee gespeeld heb. Slechts 1 naam is hetzelfde: Ante Rasic. De man die vorig seizoen met 27 doelpunten erg belangrijk was staat na 11 competitiewedstrijden in het nieuwe seizoen ook alweer op 7 doelpunten. Wel werden hiervan 5 doelpunten gemaakt in de laaste competitiewedstrijd, maar je moet het toch maar doen.

image.png.d1135fe5c065ab86261f211011031501.pngimage.png.fc502e23f884b36c9550e0bd0f118811.png

Qua selectie was ik toch niet helemaal tevreden hoor. Op het hoogste niveau mag je maximaal 5 Non-EU spelers in de wedstrijdselectie opnemen, dus het was toch veel meer puzzelen dan in de voorgaande beurten van de estafette. Het voordeel is dat je geen vaste selectie hoeft in te schrijven voor de competitie dus met 6 Non-EU spelers in de gelederen trapten wij het seizoen af. Per wedstrijd moet er dus eentje op de tribune plaatsnemen. Er werd voor 300k ingekocht en voor bijna 40k verkocht. Financieel is het niet best maar toch staat er denk ik wel een selectie die voor Europees voetbal moet gaan kunnen spelen. Ondanks dit schatten de bookies ons als het 10e team van de competitie in.

image.thumb.png.38172f982d6af466d122e3aa8d15c40a.png

Dan de gespeelde wedstrijden. Met zoveel nieuwe namen was het aan het begin nog  een beetje zoeken en vooral erg wisselvallig. Er werd namelijk begonnen met 2 nederlagen in de competitie. Zrinsjki Mostar en Velez Mostar waren respectievelijk met 2-1 en 2-3 te sterk voor onze mannen. De volgende 4 wedstrijden leverde dan weer 3 overwiningen op. Een 2-5 overwinning bij Siroki Brijeg werd opgevolgd door een 4-0 in eigen huis tegen Jedinstvo. Zal alles dan helemaal op de rit zijn? Het antwoord daarop is nee want Posuje hield de punten in eigen huis: 2-0 voor de thuisploeg. Gelukkig wisten we Leotar in eigen huis wel te verslaan. Hierna was de wisselvalligheid weer duidelijk zichtbaar. Koploper Borac Banja Luka versloeg ons met 1-0 en wij werden helemaal weg gespeeld in eigen huis door Zeljeznicar Sarajevo: 0-4. Enkele aanpassingen in de tactiek zorgde hierna wel voor meer stabiliteit. De landskampioen en huidige nummer twee FK Sarajevo werd op verplaatsing op 1-1 gehouden. Hierna volgde een 2-0 overwinning op Zvijezda en een 6-1 slachtpartij voor Rudar (Pr). Dat was ook het moment dat wij op 11 competitiewedstrijden zaten en het stokje overdroegen.

image.thumb.png.6ca016bf63913384f61f39ce82bfb019.png

De competitiewedstrijden waren echter niet de enige wedstrijden die wij speelden. In Bosnië hebben wij uiteraard ook weer een bekertoernooi. In de eerste ronde mochten wij aantreden tegen Budocnost (B), actief op het tweede niveau. Met wat roulatie wisten wij hun met 0-1 te verslaan. In de tweede ronde wisten wij met 2-0 te winnen van Podgrmec, die op het derde niveau uitkomen. Een grotere uitslag was mogelijk, maar het vizier stond niet bepaald op scherp. In de derde ronde mag mijn opvolger het opnemen tegen Leotar.

image.thumb.png.99307e97aacfafbc2759b145311fde86.png

Ohja dan hebben jullie natuurlijk de competitiestand nog te goed. Als jullie hebben mee gerekend zojuist dan weten jullie dat wij na 11 wedstrijden op 16 punten staan. Dit is voldoende voor een 6e plek op het moment. Wij staan hiermee 3 punten achter de plek boven ons en dienen wij nog 4 punten goed te maken op plek 4. De eerste Europese plek (afhankelijk van de bekerwinnaar). Het verschil op plek 2 is met 7 punten ook nog te overzien.

image.thumb.png.7c9c96074fbe70701d2c3304c0efae33.png

Al met al een vrij wisselvallige periode. Er staat toch een selectie die ik graag nog iets beter had gezien. De selectie kan het niveau wel aan, maar echt hele goede spelers zijn het nog steeds niet. Jesus Hernandez en Leonardo Estiano vind ik wel twee leuke spelers waar ik potentie in zie. De selectie is op dit moment wel echt duidelijk meer waard dan de selectie van vorig seizoen. Er zal aan het einde van het seizoen denk ik wel weer wat meer mogelijk zijn. Verder wordt het vooral weer door selecteren richting de top. Er is nog een kleine ton te besteden op de transfermarkt en een salarisbudget van 13k p/m beschikbaar.

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Aaron21:

Je screens zijn (altijd) haast onleesbaar. @bas huijsmans

Dat komt doordat ik een breder beeldscherm heeft dan dat de foto's op het forum aan kunnen. Ik zou het in FM in de settings moeten aanpassen dat ik op 130% ofzo ingezoomd speel pas voordat het er hier normaal op zichtbaar is. Als ik ze aanklik kan ik ze trouwens zelf wel gewoon prima lezen, ook op mijn werk pc.

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Dat komt doordat ik een breder beeldscherm heeft dan dat de foto's op het forum aan kunnen. Ik zou het in FM in de settings moeten aanpassen dat ik op 130% ofzo ingezoomd speel pas voordat het er hier normaal op zichtbaar is. Als ik ze aanklik kan ik ze trouwens zelf wel gewoon prima lezen, ook op mijn werk pc.

Een tip zou kunnen zijn om FM even in windowed modus te zetten en het scherm te verkleinen wanneer je screenshots gaat maken. 

Mooie zesde plaats tot nog toe, nu gooien jullie mij als nieuwe deelnemer voor de leeuwen. Zag al dat de club in het rood staat en er aardig wat contracten aflopen. De plekken om Europees voetbal te halen zou dus mooi zijn. Mooie uitdaging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dansmeister:

Krijg je ze helaas ook niet altijd goed. Heb dezelfde problemen namelijk. 

Heb ik inderdaad ook. Enige wat wel werkt bij mij is om in de settings dat inzoomen aan te passen, maar dan moet die de hele skin weer herladen en dat moet ik dan vervolgens weer terug zetten. En dan kan je sommige screenshots weer niet in een keer nemen en heb je er twee nodig. Heb ik ook niet echt altijd zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.cdb1f49ec6d1924ec83c06686de94b6b.png

@Bogatyr vroeg onlangs in de Podcast app groep of er mensen waren die wilden aansluiten bij deze estafette en ik had daar wel oren naar. Vervolgens werd ik ook maar meteen voor de leeuwen gegooid want ik mocht de savegame van @bas huijsmans overnemen. Bas had prima prestaties geleverd in het eerste half jaar op het hoogste niveau in Bosnië en het was dus vervolgens aan mij om dit seizoen tot een goed einde te brengen. Genesteld op een zesde plaats in de competitie nam ik eerst even de tijd om de selectie te bekijken en of er nog iets mogelijk was op de transfermarkt. 

De club stond een kleine miljoen in het rood en hoewel er nog een klein transferpotje en wat salarisbudget was, besloot ik van extra transfers af te zien. Ik heb wel een avond uit getrokken om handmatig wat rond te kijken en heb toen wat spelers benaderd, maar de meesten wilden niet of vroegen te veel salaris. Enkele andere spelers gaven aan een overstap wel te zien zitten, maar dan moesten we eerst beter presteren in de competitie. Er zijn dus zeker mogelijkheden als we op een van de plekken kunnen eindigen die recht geven op Europees voetbal. 

Tactiek

Ik zag dat Bas dit seizoen twee formaties had gebruikt, een 4-3-3 en een 4-2-3-1, waarvan die laatste in de meeste wedstrijden gebruikt was. Ik vind het nooit een wijs idee om midden in het seizoen een speelwijze volledig overboord te gooien maar zag tevens dat er ruimte was voor verbetering. Ik denk dat ik het idee van Bas wel aardig begrepen heb en heb daar dus op voortgeborduurd. Ook fijn voor de spelers want die hoeven zich zo geen compleet nieuwe tactiek aan te wennen. Dat was ook belangrijk want er moet gewoon gepresteerd worden in het tweede deel van het seizoen. 

Schermafbeelding2024-03-14104345.png.79f5bafb2fdd5375bf8a19324e03739c.png

De wijzigingen qua rollen van achteruit naar voren:

• De Roaming Playmaker rechts centraal op het middenveld werd een Ball Winning Midfielder op defend. 
    • De RPM verlaat regelmatig zijn positie om in aanvallend opzicht zijn stempel te drukken. Ik vond dit geen goed idee naast een aanvallende Volante, die eveneens veelvuldig voorin te vinden is. 
  • De Inverted Winger op links werd een linie naar achter geschoven en mocht vervolgens als Winger op aanvallen gaan spelen.
    • De Winger staat breder en blijft langer aan de zijkant plakken, dit geeft meer ruimte aan de Volante om op te stomen, meer ruimte aan de AMC om zijn ding te doen en meer ruimte aan de AF om de half spaces aan de linkerkant op te zoeken.
  • De Attacking Midfielder werd een Advanced Playmaker op aanvallen. 
    • De AP werkt heel erg lekker in de huidige engine, zeker met een aanvallende taak. In deze tactiek sowieso omdat hij lopende spelers om zich heen heeft en dus genoeg afspeelmogelijkheden heeft. In potentie kan hij de bal kwijt aan de spits, inverted winger op rechts, winger op links en de opkomende volante. Mochten die opties niet aanspeelbaar zijn, heeft hij nu twee opties achter zich met de BWM en IWB. Daarnaast mag hij ook zelf een actie maken en op doel schieten. 

Wat ik dus eigenlijk heb gedaan is heel simpel. De voorhoede spelers hebben meer ruimte gekregen om hun ding te doen en de restverdediging is iets steviger geworden door de Ball Winning Midfielder. 

Ik voegde ook enkele instructies toe aan de tactiek:

• Higher Defensive Line
    • Een hoge pressing in een ‘top heavy’ formatie is altijd een goed idee maar met een standaard defensieve lijn staan de linies dan wat ver uit elkaar. Ik snapte de gedachtengang wel want we hebben niet de snelste verdedigers. Toch durf ik het in dit geheel aan. 
  • Distribute to Full Backs
    • Er werd gevraagd om de centrale verdedigers aan te spelen maar ik merk in mijn eigen saves dat dit nog wel eens fout kan gaan als de tegenstander hoog druk zet. Op deze manier heeft de keeper iets meer opties voordat hij de bal lang gaat schieten. Daarnaast gebruiken we geen agressieve backs dus zijn ze goed aanspeelbaar.
  • Distribute Quickly & Counter
    • Spreekt voor zich, denk ik. We zetten hoog druk, dan willen we ook gauw naar het doel van de tegenstander. Niet de bal gaan rondspelen maar gebruikmaken van de desorganisatie bij de tegenstander. Zeker met de aanvallende rollen op het (aanvallende) middenveld. 
  • Hit Early Crosses
    • Hetzelfde idee als hierboven, geen tijd verspillen maar de bal in de zestien pompen. Voetballend gezien zijn we niet het beste team, dan maar de vaart erin, pompen en hopen op doelpunten. Daarnaast hebben we best wat spelers die vroeg in de zestien komen. 
  • Run At Defence
    • Geen afspeelmogelijkheden, zet dan maar een dribbel in, in plaats van, van afstand schieten. Dribbelen gaat sowieso lekker in deze engine!

Al met al zijn we zo - in mijn beleving - wat veiliger tijdens de transitie van aanval naar verdediging en wat agressiever in de transitie van verdediging naar aanval. Ik hoopte hiermee enkele sterkere tegenstanders te kunnen verrassen en wat meer overmacht te hebben tegen de kleinere opponenten.

Selectiesamenstelling & Ontevredenheid
Misschien wel een dingetje om even naar te gaan kijken? Er zijn namelijk heel veel sterspelers, belangrijke spelers en reguliere starters in de selectie en dit leidt tot ontevredenheid bij zo’n beetje de halve selectie. Heeft natuurlijk allemaal effect op het moraal en de teamcohesie en dat kan echt de resultaten beïnvloeden. Ik heb enkele beloftes moeten doen om de selectie bij elkaar te houden en heb, waar ik kon, de selectie wat meer gerouleerd. Enfin, de situatie bij deze club is dus nog verre van ideaal, zullen we maar zeggen. 

image.png.dc894d708cb118c027047f9947ec9f44.png

Dit werkt niet...

image.png.b29e9a433bc826ced65f27d1afce6551.png

Ik krijg ze niet eens allemaal op één screenshot!

Beker

De eerste wedstrijd die ik mocht spelen was tegen Leotar in de vierde ronde van de nationale beker. Aangezien dat de eerste wedstrijd was, gaan we het maar eerst even over het bekertoernooi hebben. Ik zag namelijk dat de winnaar van de beker een Europa League ticket krijgt en in dat geval is de beker de kortste weg naar Europees voetbal. 

Leotar, op de elfde positie in de competitie, bleek nog een lastige tegenstander. Wellicht had dit te maken met de tactische wijzigingen maar het ging echt niet gemakkelijk. Desondanks waren we over de hele wedstrijd wel de betere partij en wonnen we terecht met 2-0. In de vijfde ronde moesten we het opnemen tegen Željezničar, die op dat moment derde stonden in de competitie. Ik ben niet helemaal thuis in het Bosnische voetbal maar volgens mij is dat een van de sterkere teams in het land. In de competitie was er al eens met 4-0 van ze verloren, het beloofde een pittige partij te worden. 

Ik had de neiging om me volledig aan te passen maar besloot het simpel te houden. Ik wist dat ze aanvallend tegen ons zouden gaan spelen en wilde daarom vasthouden aan onze principes. Wel ging de Volante van aanvallen naar ondersteunen en werden de Advanced Playmaker en Inverted Winger een linie naar achteren geschoven. Tevens ging de directheid van de passing een tikje omhoog, waardoor die op Balanced uitkwam. 

Na 65 minuten keken we tegen een 2-0 achterstand aan en na die 2-0 had ik bijna de spreekwoordelijke handdoek willen gooien maar toen begon het eindelijk te lopen. Een minuut later kreeg onze Winger de ruimte en maakte er 2-1 van. Onze grote held Ante Rašíć werd pas laat in de wedstrijd wakker. In de 95ste minuut maakte hij gelijk en in de extra tijd maakte hij vervolgens het enige doelpunt. Sowieso was hij op schot de laatste tijd want de teller stond dit seizoen inmiddels al op veertien doelpunten! Na deze wedstrijd werd zijn aflopende contract dan ook met onmiddellijke ingang verlengd. 

In de kwartfinale lootten we vervolgens Travnik, een van de sterkste ploegen uit de tweede divisie. Vol vertrouwen gingen we deze wedstrijd in maar al gauw stonden we met beide benen weer op de grond. Na acht minuten stonden we namelijk weer 2-0 achter, waarop ik besloot dezelfde aanpassingen als tegen Željezničar te doen. Nog in de eerste helft kwamen we weer op gelijke hoogte. De tweede helft was doodsaai en leverde amper hoogtepunten op. In de verlenging scoorden beide ploegen nog eens tweemaal, waardoor het aankwam op penalty’s. Wij raakten ze alle vijf, bij Travnik werd de druk te groot bij de laatste pingel, waardoor we door mochten naar de halve finale. 

Daar troffen we Posušje, die we eerder in de competitie al eens verslagen hadden. Toen hadden we het al lastig met deze tegenstander en dat bleek in de halve finale van de beker nog maar eens. We gingen er door een strafschop met 1-0 af. Zo dichtbij…

Competitie

Ook in de competitie ging het vrij aardig. Al is dit echt wel even wat anders dan ik gewend ben, haha! Elke wedstrijd is lastig en het kan iedere keer weer beide kanten op. Zeker met een selectie waarvan de helft ongelukkig is en we ook nog eens met een aantal blessures te maken kregen. De start was nog best aardig maar het schema was wat ongelukkig want op het moment dat we tegen de sterkste tegenstanders speelden, waren we enkele spelers kwijtgeraakt. 

Schermafbeelding2024-03-14144130.png.fb241112a6f54f126283dd6993cd8421.png

Zo werd januari een echte horror maand. We gingen er keihard af tegen koploper Borac (4-1), verloren de halve finale van de beker én kregen er bij Željezničar nog eens vier om de oren (4-2). Ondanks dat we derde hadden gestaan, vielen we zo weer terug naar de vijfde plaats. Net buiten de plekken die Europees voetbal bieden.

Met nog drie wedstrijden te gaan, stonden we drie punten achter op de nummer vier en zes punten op de nummer drie. Wilden we kans maken op Europees voetbal, moesten we dus al onze resterende wedstrijden winnen en hopen op een slippertje van Posušje. We moesten het nog opnemen tegen Sarajevo (3de), de club die de afgelopen vier jaar landskampioen werd. Vervolgens zouden Zvijezda (7de) en Rudar (10de) de laatste twee tegenstanders zijn. Het ‘voordeel’ dat we hebben, is dat Sarajevo en Posušje het voor de laatste speelronde nog tegen elkaar opnemen in de bekerfinale. Sarajevo zal die moeten winnen, anders kunnen we het sowieso vergeten. De bekerwinnaar gaat namelijk de Europa League in en als Posušje die wint, maakt het niet meer uit of we hen inhalen op de ranglijst. Dan zal de vierde plaats namelijk geen recht geven op Europees voetbal. 

In een alles of niets poging laadde ik een zeer aanvallende tactiek in en die deed wat ie moest doen! In de twintigste speelronde wonnen we de thuiswedstrijd tegen Sarajevo met maar liefst 5-0. In deze ronde kwam ook meteen het nodige slippertje van Posušje dus de Bosnische goden leken ons gunstig gezind. In speelronde 21 wonnen we met 2-1 bij Zvijezda en tegen alle verwachtingen in liet Sarajevo opnieuw punten liggen, waardoor wij, Sarajevo en Posušje op 37 punten uitkwamen. Alles zou aankomen op de laatste speelronde want op 25 februari pakte Posušje de nationale beker door Sarajevo op pingels te verslaan. 

Bij een gelijk aantal punten wordt er eerste gesorteerd op doelsaldo, waarna gekeken wordt naar het aantal gescoorde doelpunten. De instorting van Sarajevo kwam heel onverwachts maar tegenover hen waren we nu enorm in het voordeel. Posušje blijft daardoor de directe concurrent want we hadden beide een doelsaldo van +14. Wel scoorden wij vaker dan hen, 32 tegenover 22. De opdracht was simpel, de laatste wedstrijd moest gewonnen worden en het liefst met ruime cijfers. 

image.png.5891b84e8a7d56e2e1cff10020328e1d.png

De laatste competitieronde zou dan ook een enorme spanning teweeg brengen voor de neutrale Bosnische fan. De clubs die strijden om Europees voetbal nemen het allemaal op tegen clubs die strijden tegen degradatie en álles zou in die laatste wedstrijd beslist worden. Wij nemen het op tegen Rudar, Sarajevo speelt tegen Velež en Posušje gaat de strijd aan met Leotar. Ongekend...

Ik moest nog wel even slikken toen ik een bekende naam zag in de opstelling bij Rudar:

Spoiler

image.png.e534a0757879680c597669ee755c5f74.png

Hij maakte middels een penalty dan ook de 1-0 in de 28ste minuut en een minuut later keken we tegen een 2-0 achterstand aan door een doelpunt die gemakkelijk voorkomen had kunnen worden. Onze verdedigers besloten een lage voorzet door te laten schieten, waardoor Radmanović gemakkelijk kon binnentikken. Op dat moment zag ik ons hele seizoen door de vingers glippen. Ik probeerde ondertussen de andere wedstrijden te negeren maar kreeg toch meldingen dat er hier en daar al een paar keer gescoord was. Bij Posušje - Leotar stond het 1-1, evenals bij Velež - Sarajevo. In de 35ste minuut maakte Jović de aansluitingstreffer bij ons, de 1-2 bleef tot aan de rust op het scorebord staan. 

De tweede helft focuste ik me volledig op onze wedstrijd want we hadden wat goed te maken. We gingen het toch niet uit handen geven in de laatste wedstrijd? Zeker nu bleek dat de degradatiekandidaten goed mee leken te doen tegen Posušje en Sarajevo. In de 58ste minuut maakten we de 2-2 en zes minuten later zette Ante Rásić zijn naam maar weer eens op het wedstrijdformulier. In de 88ste minuut scoorde Jović zijn tweede van de wedstrijd maar in de blessuretijd moesten we nog een eigen doelpunt slikken. We wonnen uiteindelijk dus met 4-3 maar zou dit genoeg zijn? Wat was er gebeurd in die andere twee wedstrijden? 

image.png.d712975546d164ca05eb8f3e4ff67bc3.png

Met een bonzend hart klikte ik voor de laatste keer op Continue en kwam de laatste speeldag van de competitie tevoorschijn. Mijn eerste beurt in deze estafette was sowieso al een enorme rollercoaster geweest. Het leek er lang op dat we de bekerfinale zouden halen en hadden op de derde plek gestaan. In de maand januari leek alles verloren te gaan en vervolgens wordt alles op de laatste speeldag in ons voordeel beslist. Ja, je leest het goed! Sarajevo verloor van Velež en Posušje legde het maar liefst 2-6 af tegen Leotar. De Bosnische goden waren ons daadwerkelijk gunstig gezind. Wat een seizoen!

image.png.e4dfa21733499961da3ea7230a83b83f.png

Wel sneu voor Leotar, die met deze geweldige uitslag net een doelpuntje tekort komen om te overleven. Maar daar zal niemand bij ons om malen. Wij mogen ons volgend seizoen proberen te kwalificeren voor de Conference League. 

image.png.12e04edbbf6035abab37789770d7b4ae.png

Gespeelde wedstrijden

Spoiler

image.thumb.png.b85c6263bb7f8bed855a6e9dece66298.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cliffhangers zijn een dingetje in dit subforum :D  Lekker bezig, Daan. Ook apart dat zo'n relatief grote naam als Boniface in zijn nadagen neerstrijkt in Sarajevo. Waar is het fout gegaan in zijn carrière? Althans, dat vraag ik me dan af. Daar zit vast ook een indrukwekkende human interest documentaire in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat zijn nog eens veel Star Players haha :D

Blijft er goed gaan, begrijpelijk dat dan veel spelers ontevreden zijn haha. En tof van Boniface. Mooie en toffe update weer, ook gave inkijk in de taktiek/formatie en instructies!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei De Raam:

Higher Defensive Line

Dit had ik in eerste instantie ook zo staan, maar nadat ik een paar tegengoals kreeg omdat de keeper van de tegenpartij de bal in een keer over onze verdediging schoot en de spits 1 op 1 kwam, heb ik hem toch maar een tandje lager gezet haha. Jij geen last van gehad?

7 minuten geleden zei De Raam:

Run At Defence

• Geen afspeelmogelijkheden, zet dan maar een dribbel in, in plaats van, van afstand schieten. Dribbelen gaat sowieso lekker in deze engine!

Zorgt dat er voor dat er minder van afstand geschoten wordt ja? Dat is namelijk echt een van de dingen waar ik me zo vaak aan erger/ergerde met mijn tactiek. Het te snel schieten van afstand en niet door voetballen tot een 'grotere' kans. Het geprobeerd met 'Geduld opbrengen/Work ball in to the box' maar dan wordt het spel weer iets te voorspelbaar. Ga dit zeker eens testen nu.

Verder echt goede resultaten hoor. Enkele van de beste spelers die geblesseerd zijn in de wedstrijden tegen de betere ploegen is natuurlijk erg zuur. Europees voetbal is zeker welkom met de financiële situatie en zorgt ook voor meer interesse bij spelers om te komen denk ik zo maar.

Het nadeel van een volledig nieuwe basiself is en blijft natuurlijk dat je ook spelers van het jaar ervoor overhoudt die nog een selectiestatus hebben die niet meer bij hun huidige status past. Hielp het niet als ze naar je toe kwamen om de optie te kiezen die zegt: Het past beter bij je als je vanaf nu accepteert dat je Squad player bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites