De Raam Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Mooi hoe je dit allemaal zo samenvat Bas! Wel wisselende resultaten voor de FMOC managers. Mooi ook om die communicatie tussen managers te lezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 20 december 2023 Auteur Share Geplaatst 20 december 2023 Na een bijdrage van @Glenn08 moet ik er nu gewoon weer zelf aan geloven en een update typen. Ik wacht nog steeds totdat @chrisje1993 of @Whitewolf345 of @Jortdelgrosso hun perspectief van de save willen vertellen. Inmiddels zijn we met zijn allen aanbeland in december 2024 en zijn de competities dus al weer een tijdje onderweg. Helden van vorig seizoen kunnen dit jaar ineens afgeserveerd en verbannelingen kunnen ineens helden worden. Of zal hier alles gewoon lekker bij hetzelfde blijven? Portugal We starten in Portugal, erg aangenaam in deze tijd van het jaar, waar ik al aankondigde dat @chrisje1993 de hele competitie misschien wel kapot ging spelen. Tot nu toe komt mijn voorspelling nog redelijk uit. Ongeslagen aan kop met 10 overwinningen en 3 gelijke spelen. Een puntje meer dan Benfica heeft. Mats vinden we met zijn geliefde Boavista terug op plek 4. Het is winst of het is verlies voor hem tot nu toe. Niet gelijkspelen in 13 wedstrijden is best knap eigenlijk. Wel heeft hij al een kleine achterstand opgelopen op de Champions League plekken, maar heeft hij qua verliespunten wel een gaatje op plek 6. Op die plek staat Jean Paul met Vitória de Guimarães. Met een vierde plek in het vorige seizoen zal dit misschien als een teleurstelling voelen. Toch is er nog van alles mogelijk en speel het dubbele programma hem misschien een beetje op? Hier is in ieder geval nog van alles om voor te spelen. De strijd om het kampioenschap en de Europese plekken zullen denk ik tot het einde spannend blijven. Spanje Ietsjes verder land inwaarts dan Portugal komen we in Spanje terecht. De drukste competitie qua FMOC managers. 5 man strijdt hier namelijk om de titel: Knapste manager van Spanje. Dit laten wij echter aan de fans in Spanje zelf over. Wij gaan het over de belangrijke zaken hebben: Voetbal. Waar Barcelona vorig seizoen op de laatste speeldag nog CL voetbal haalde, nadat ze @Whitewolf345 de laan uit hadden gestuurd, doen ze het dit jaar behoorlijk met een eerste plek. @Jortdelgrosso volgt op 1 puntje. Dit gaat een tweemansrace richting de titel worden. 14 punten is namelijk het verschil tussen de nummer 2 en nummer 3. Hier vinden wij, toch wel verassend, Celta de Vigo terug. Mark heeft het uitstekend voor elkaar in Vigo en gaat als nummer drie deze update in. Qua verliespunten zitten Athletic, Sociedad en Villarrel hem echter op de hielen. Bij Real Sociedad stond ik twee speelrondes geleden nog derde, maar nederlagen in de Derby tegen Athletic (sorry fans) en Barcelona (sorry Jort) hebben er voor gezorgd dat ik gedaald ben naar de 5e plek. Over dalingen gesproken, Guney is met Sevilla erg ver afgezakt de afgelopen speeldagen. Enkele nederlagen hebben er voor gezorgd dat hij inmiddels 7e staat. Toch heb ik er alle vertrouwen in dat hij alles weer volledig op de rit gaat krijgen. Voor @Whitewolf345 bij Atletico is dit ook noodzakelijk. Atlético, vorig jaar nog de nummer 2, is namelijk terug te vinden op plek 9. Echter staat alles nog erg dicht bij elkaar en is het seizoen nog lang. Nu de verhuizing afgerond is, zal hij ook altijd weer aanwezig zijn en zal het niet lang duren voordat Atlético op een andere plek staat. Of dit hoger of lager is zullen wij zien in de toekomst Duitsland Waar ook opmerkelijke wisselingen op de ranglijst plaats vinden is in Duitsland. Vorig seizoen werd onze eigen @Arezoontslagen bij Leipzig en eindigden de Oost-Duitsers onder leiding van Sven ook op een 14e plek. Dit seizoen vinden wij Leipzig terug op plek 2. Een ware sprong op de ranglijst. Wel staat hij 10 punten achter Der Rekordmeister van @Glenn08. Of moet ik zeggen: Achter de assistent van Glenn? Door werkverplichtingen kon hij er niet volledig bij zijn deze twee speeldagen namelijk. Toch heeft hij zijn zaakjes goed op orde en kan hij vast een offerte aanvragen voor een platte wagen aan het einde van het jaar. Gijs heeft de overstap van Manchester United naar Bayer Leverkusen gemaakt en hij doet het behoorlijk met een 3e plek. Opmerkelijk is wel het doelsaldo van +1 voor een team op de derde plek. Over een carriere van uitersten gesproken. Vorig seizoen wist Peter het kampioenschap te behalen met Borussia Dortmund, dit jaar staat Dortmund op de 14e plek en is hij na de laatste wedstrijd maandag ontslagen. Welke uitdaging hij nu aangaat, is nog onbekend. Servië Ten slotte hebben we nog Servië, waar Dirk inmiddels in zijn eentje is overgebleven. Hij staat gewoon weer keurig op de eerste plek met concurrent Rode Ster op de tweede plek. Ik moet de puntenaantallen even schuldig blijven aangezien ik zelf niet in de save kan op werk om de foto's/screenshots te maken. De uitdaging voor Dirk ligt natuurlijk vooral Europees. Hij speelt in de Champions League, dus de miljoenen zijn binnen gestroomd. Nu taak om spelers te vinden die naar Servië willen komen om Europees stappen te maken. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Toch nog een extra pluimpje op mijn hoed steken, ik heb die assistent aangesteld En hij moet zoveel mogelijk in mijn opstelling spelen. Waar ik in seizoen 1 de online save wel als een 'verplichting' aanvoelde, is dat gevoel nu dit seizoen weg. Niet omdat ik nu opeens eerste sta, maar wel omdat dit meer als 'mijn' team aanvoelt. Dus iedereen die wil, overweeg het zeker eens om mee te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 20 december 2023 Auteur Share Geplaatst 20 december 2023 Ohja en iedereen moet ook even helpen om @Arezo te overtuigen dat die nog even lekker door speelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jortdelgrosso Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Op 15-12-2023 om 09:34 zei bas huijsmans: Het allerleukste aan het spelen van een online save is natuurlijk dat je het niet in je eentje doet. Ik denk dat iedereen die mee doet (@chrisje1993, @Glenn08, @Jortdelgrosso, @Whitewolf345, @Arezo) of mee gedaan heeft (@Lensherr, @Bogatyr) dat kan beamen. Het nadeel is natuurlijk wel dat het net iets anders speelt dan een offline save. Je bent namelijk niet alleen. Als er een transfer net voor je neus wordt weggekaapt dan kan je een andere manager soms wel schieten, maar als je net een transfer voor de neus van iemand anders weg kan kapen, dan heb je de tijd van je leven. Soms ben je zelf nog even ergens mee bezig, maar lees je in de app dat je sneller op doorgaan moet klikken. Dan denk je ook: Stel je even niet aan en laat me. Als je zelf op iemand zit te wachten, dan denk je vervolgens weer: Kan dit niet wat sneller? Wat ben je nu in hemelsnaam nog aan het doen? Ten slotte heb je natuurlijk nog het onderlinge geouwehoer en leedvermaak. Als een topploeg een minder seizoen heeft, dan worden hier onderling natuurlijk ook grapjes over gemaakt. Voor de manager zelf kan zo'n seizoen natuurlijk erg klote zijn. Om de save eens van een ander perspectief te bekijken dan het mijne, heb ik Glenn bereid gevonden om zijn seizoen te bespreken. Voor hem een minder seizoen, maar voor de rest toch een keer leuk om niet ieder jaar Bayern als kampioen te zien . Seizoensoverzicht Bayern München van @Glenn08 Het seizoen 23/24 was er voor mijn Bayern eentje om snel te vergeten. De druk van het online gebeuren werd de manager teveel, en zo werd de hele selectie eigenlijk een miscast. Nu eigenlijk, niet de hele selectie, maar eerder het gebrek aan rotatie mogelijkheiden. De selectie was te smal, en in aanvallend opzicht kwam dat vooral ten uiting nadat Harry Kane uitviel voor 7 maanden. In de CL bleken we een maatje of 7 te klein voor het sterrenensemble van @Jortdelgrosso. In de competitie liepen ik, en mijn assistent (die het vaak overnam) , een heel seizoen achter de feiten aan. Maar toch hadden we 'gewoon' kampioen kunnen worden als we de laatste 4 wedstrijden van het seizoen wonnen. In de beker werd de finale gehaald, maar die finale verloren we vakkundig van Mainz, dus trekken we maar snel een streep onder het schandelijke seizoen van Bayern. We zijn op dit moment 'de schaam van Duitsland'. Na lang twijfelen, werd er besloten om verder te gaan met Bayern. We zijn uit op wraak, en hier hebben we best wat centjes voor over. Voorlopig werd er maar liefst 391 miljoen gespendeerd, en dan zijn we nog maar op 17 augustus. Oude bekende Thiago, komt transfervrij over van Liverpool. Hij krijgt op het middenveld gezelschap van nieuwkomers, Nico (Porto), Janelt (Brentford), en Sforza (Newell's Old Boys). In de verdediging zijn Duitsers Rüdiger, Thiaw, en Morgalla de nieuwkomers. Op de flank komt Bakayoko over van PSV, ook Bonsu Baah komt onze flank versterken, al werd er afgesproken dat hij eerst nog een seizoentje bij het prachtige Racing Genk speelt. Echeverri gaat de concurrentie aan met Musiala, en El Khannous voor een plekje als nummer 10. En in de spits is Evan Ferguson ons nieuwe speerpunt. Aan de uitgaande kant bewoog er ook wat. Sevilla, en Real Madrid profiteerden van nalatigheden bij contractverlengingen, en gingen aan de haal met talenten Wanner, Scholl, en Hennig. Real Madrid ging ook aan de haal met de Nederlandse topverdediger De Ligt, al vond ik hem te licht uitvallen voor mijn sterrenelftal. De Madrilenen zien duidelijk meer in hem, want ze telden maar liefst 90 miljoen neer. Doelmannen Peretz, en Nübel vertrokken ook, de eerst genoemde trekt naar Arsenal, de andere trekt naar Bayer Leverkusen. Tot afgrijzen van de manager van Leverkusen koos Tillman voor Gladbach, en niet voor hun. De manager van Sporting zocht een speler om te huren, en kwam uit onze Janitzek. En dan was het tijd voor de grootste klapper, tot grote verbazing werd een eerste bod van 136 miljoen op Kimmich afgeslagen, maar de Saudies van Al-Ahli gaven niet af, en weten de ervaren Duitser uiteindelijk binnen te halen voor maar liefst 164 miljoen. Na al deze transfers gaan we ons niet meer kunnen verschuilen achter een te kleine selectie, vooral niet omdat er nog spelers onderweg zijn naar Bayern. Deze vernieuwde selectie is alvast goed aan het seizoen begonnen met een simpele 5-0 overwinning in de beker tegen de amateurs van Worms. In de competitie werd er ook goed gestart met een overwinning tegen Bayer Leverkusen. Intermezzo Tijdens het seizoen werd er al vaker gesproken tussen Jort Del Grosso (JDG), en Bayern manager Glenn Vanhove (GV). Ook de manager van Manchester United, Gijs (G) mengde zich af en toe in de debatten. JDG: Hey Glenn, ik wil De Ligt kopen. GV: Ik denk dat ze in de Gamma (Doe het zelf winkelketen) wel genoeg lampen hebben. En volgens mij zeg je het als, het licht. JDG: Wat bazel je nu man, ik wil de speler De Ligt van je kopen. GV: Ik ben toch manager van Bayern, niet van Juventus? JDG: Ja, nee oetlul. Geen wonder dat je geen kampioen wordt met Bayern, die gozer zit bij jou te rotten op de bank. GV: Oh echt? Ja man slechte assistent heb ik, die man zegt me ook niets. JDG: Ja flikker maar op jongen, ik zoek wel een ander. GV: Nee joh niet doen, 150 miljoen, en je krijgt em. Is namelijk een groot talent. JDG: Ja jongen, houdoe, je wist nog eens niet dat je hem had. 90 miljoen kan je krijgen. GV: Is goed, doen we. Gaan we nu wat vriendschapsbanden onderhouden? JDG: Ja top is goed jongen, we spreken na het seizoen. ... GV: Ik ga ermee stoppen jongens, zo online is niets voor mij. FMOC GROEP: Jammer man, maar we begrijpen het. JDG: Wat flik je me nu man? Je ging me De ligt verkopen. GV: Ohja klopt, weet je, ik doe het seizoen uit, en verkoop hem nog wel. Doe je een bod? JDG: Top is goed jongen, komt het bod. FMOC GROEP: Hey wat is dit, flikker eens allebei een eind op. We hebben regels hoor! Geen transfers buiten selectie periodes. GV: Jort, we hebben een probleem, het is tegen de regels. JDG: Ja, die regels gelden niet voor mij joh, of ik verwijder die hele game van hun als ze niet oppassen. GV: Komt goed dan, veel plezier met De Ligt. Hopelijk zorgt die voor een lichtpuntje in de duistere kleedkamer. JDG: Ja houdoe hoor, gekke Belg, blij dat we van je af zijn. G: Mag ik dan met Bayern gaan spelen? JDG, en FMOC GROEP: Ja top hoor, ga je Man United dan achterlaten? G: Zo eenzaam in Manchester is ook maar alleen jongens, kan niet wachten om Bayern terug naar de top te brengen. ... GV: Ja jongens, ik ga Bayern toch missen hoor. JDG en FMOC GROEP: Ja, blijf dan toch gewoon? GV: Ik weet niet hoor, zo'n Bayern rebuild zie ik wel zitten. JDG en FMOC GROEP: Gewoon blijven dan, komt goed volgend jaar. GV: Oke ik blijf, als ze me niet ontslaan. En anders wil ik Leverkusen. JDG, en FMOC GROEP: Ja is al goed joh, gekke Belg, stop nu een met kletsen. GV: Oke, ik kijk al uit naar volgend seizoen! G: Hoe, en ik dan? Ik ging naar Bayern? G: Hallo? G: Iemand? G: Doe mij maar Leverkusen. JDG: Is goed. ... GV: Hey vriend, ik blijf gewoon om je wat van je overbodige spelers af te helpen, eens dat gebeurd is neem ik ontslag joh. JDG: Haha bedankt man, laten we beginnen met Rudiger? GV: Ja top, kan ik nog wat lullen dat het is om wat meer Duitsers te hebben. JDG: Hoeveel wil je betalen? Ben al gewoon blij dat hij van m'n loonlijst gaat. GV: 5 miljoen? JDG: Ja flikker eens een eind op, 25 miljoen, heb ik er toch nog wat extra aan, en je hebt het geld toch niet meer nodig. GV: Top jongen, bedankt voor deze 'top'speler hoor. G: Wat is dit? Ga je nu met Bayern spelen, of gewoon Jort wat plezieren? GV: Nee man, ik speel echt met Bayern. G: Ja zal best, hopelijk wordt je snel ontslagen. GV: Zal ik ook nog Courtois, Carvajal, en Kroos van je kopen? JDG; Neenee, zit wel goed zo, speel nu maar gewoon. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 18 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Zo te zien regeert @JDG met een ijzeren vuist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 23 december 2023 Share Geplaatst 23 december 2023 Ik wil een tag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 3 januari Auteur Share Geplaatst 3 januari (bewerkt) Met de feestdagen hebben we even een wat ander speelschema gehad. Zo speelden wij niet op Kerstavond en Eerste Kerstdag maar hebben wij de game lekker op woensdag en donderdag aangeslingerd. Ook op oudjaarsdag hebben wij niet gespeeld en die avond halen we vanavond heerlijk in. Nieuwjaarsdag is er wel gespeeld. Ideaal om brak een beetje door te klikken en samen te lijden in de Discord. Duitsland Laten we eens beginnen in Duitsland waar @Glenn08, Sven en Gijs actief zijn. Waar vorig jaar Dortmund nog verrassend kampioen werd, kan de titel het Bayern Munchen van @Glenn08 bijna niet meer ontgaan. Een voorsprong van 18 punten met nog 8 wedstrijden te spelen lijkt haast niet meer goed te maken voor Sven bij Leipzig. Toch presteert hij beter dan Leipzig vorig jaar deed (Ahum @Arezo ahum) en gaat hij het voor elkaar krijgen om weer Europees voetbal richting Leipzig te halen. De strijd om de vierde plek en dus het laatste Champions League ticket is spannender. Gijs heeft met Bayer Leverkusen een voorsprong van 4 punten op Dortmund en Augsburg hoopt ook nog op een stuntje met 7 punten achterstand. Waar de titelstrijd al beslist lijkt te zijn, is het om de Europese plaatsen dus nog spannend voor de FMOC managers. Bij Gladbach zit ook Dominic nog als manager, maar deze schittert vaak in afwezigheid. Hoe lang hij er nog kan blijven zitten is de grote vraag. Spanje Dan door naar het volgende land en dat is Spanje. Een competitie met maar liefst 5 FMOC managers en waar het tussen 3 managers erg spannend is op dit moment. @Jortdelgrosso begint een alleenheerser te worden. Na de titel vorig jaar staat hij nu op pole position om deze te prolongeren. Barcelona staat op 8 punten achterstand. Het verschil daaronder is dan weer groter. Op 11 verliespunten vinden wij Real Sociedad terug. Onder leiding van de knapste FMOC manager (@bas huijsmans) hebben zij een goede vorm te pakken. Zij lijken dit seizoen 'the best of the rest' te worden en zich te gaan plaatsen voor de Champions League. Het verschil is namelijk 8 verliespunten op plek 5. Op 3 verliespunten van mijzelf staat Mark met Celta de Vigo. Vorig jaar wist hij knap op de 7e plek te eindigen en zich te plaatsen voor de voorrondes van de Conference League, maar hier werd hij helaas uitgeschakeld. Hierdoor lijkt hij zich wel flink te ontwikkelen qua stand. Met 5 verliespunten minder dan Atletico staan zij er goed voor om ook de Champions League te behalen. @Whitewolf345 lijkt het weer aardig op de rit te hebben bij de Madrilenen. Toch moet hij de druk flink op blijven voeren op mij en Mark. Zo uit mijn hoofd moeten hij en ik nog tegen elkaar, waar ik de eerste wedstrijd met 4-2 wist te winnen. Iets lager op de ranglijst vinden wij Sevilla terug waar Guney de baas is. Helaas kon hij afgelopen woensdag en donderdag er zelf niet bij zijn en dat merk je nu toch op de ranglijst. Wel hulde dat hij hij er geen bezwaar tegen had als wij wel gewoon speelden op deze twee extra avonden. Toch staat hij maar 3 puntjes achter een Europese plek en in de bekerfinale, waar dus nog van alles mogelijk is voor hem. Portugal We blijven op het schiereiland van Europa en reizen door naar Portugal. Peter heeft hier de leiding over Benfica sinds kort overgenomen die we op de 6e plek terug vinden. Met 6 puntjes meer vinden wij Jean-Paul terug met Vitória de Guimarães op een Europese plek. Maar hier is het echt ongekend spannend zeg. Braga heeft namelijk het zelfde aantal punten en Porto heeft er slecht eentje meer. Met nog 7 wedstrijden te gaan kan Jean-Paul zelfs nog 2e worden want het verschil tussen de nummer 5 en nummer 2 is slechts 4 punten. Op plek 2 staat @Flameneer met Boavista. Echt een keurige prestatie voor de relatief kleine club tussen de kanonnen die Portugal toch wel heeft met Benfica, Porto en Sporting CP. Een van deze kanonnen lijkt naar het kampioenschap te cruisen. @chrisje1993 heeft de boel namelijk aardig op de rit bij Sporting en staat 8 punten voor op @Flameneer met ook nog eens een wedstrijd te goed. Wel heeft @Flameneer hem zojuist de eerste nederlaag van de competitie bezorgd. Het is eens kijken of Peter de aansluiting met de top 5 weet te vinden en dat, hopelijk voor de FMOC managers, Porto of Braga hier tussenuit valt, zodat er weer lekker veel managers Europa in kunnen. Servië Als we het hebben over naar het kampioenschap cruisen dan is Servië een makkelijke volgende stop. Dirk is alleenheerser in Servië met Partizan en gaat zeer waarschijnlijk weer kampioen worden. Helaas voor hem wordt het geen ongeslagen seizoen met 1 nederlaag tot nu toe, maar dat deert hem waarschijnlijk nog niet echt. In Europa moet het voor hem natuurlijk gebeuren. Bij TSC Backa Topola hebben wij Tijmen nog als manager zitten. Die doen het beter als vorig seizoen, maar dit is vooral de verdienste van de assistent van Tijmen. Eens kijken of die er vaker bij kan gaan zijn. Wij spelen vanavond dus weer verder en hierin zullen we richting het einde van de competitie gaan en zullen de Europese en nationale prijzen dus weer verdeeld worden. Uit mijn hoofd zijn er nog managers actief in de Conference League, Europa League en de Champions League. Wie weet wat er hier mogelijk is. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 16 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. 3 januari bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 3 januari Share Geplaatst 3 januari @bas huijsmans ik denk dat je peter bedoeld die de leiding bij benfica heeft overgenomen. Ik ga nog volledig voor de strijd voor cl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 3 januari Share Geplaatst 3 januari Ik ga het hier ook zetten, als ik de titel niet pak dit seizoen stop ik met FM. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Op 3-1-2024 om 12:45 zei Glenn08: Ik ga het hier ook zetten, als ik de titel niet pak dit seizoen stop ik met FM. Komaan Leipzig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 5 januari Auteur Share Geplaatst 5 januari Nu het seizoen ten einde aan het loopt hebben we het nog niet over de Europese campagnes van de ploegen gehad. Waar je in de nationale competities al tegen elkaar speelt, is deze kans in Europa her ook nog. Zo kan je jezelf niet alleen meten met FMOC spelers in je eigen land, maar ook met de andere FMOC managers. Het afgelopen seizoen werd Dirk kampioen in Servië en kwam hij, tot zijn eigen verbazing, direct in de leaguefase terecht. In Duitsland hadden wij 3 FMOC managers in de Champions League omdat Peter kampioen met Dortmund werd, @Glenn08 tweede met Bayern Munchen en Dominic derde met BMG. Sven nam de boel over van Paul bij Leipzig, maar kon geen Europees voetbal meer halen dus die had een jaartje rust. Vanuit Portugal stroomden Sporting, Vitoria en Boavista in de voorrondes in. @chrisje1993 in de voorrondes van de CL, Jean-Paul in de voorrondes van de Europa League en Boavista (@Flameneer) in de voorrondes van de Conference League. In Spanje gingen @Whitewolf345 (Atletico), @Jortdelgrosso (Real) en Guney de CL in. Ikzelf ging de Europa League groepsfase in en Mark moest zich via de voorrondes zien te plaatsen voor de Conference League. Conference League We beginnen het laagst en gaan steeds een trede hoger. In de Conference League zien wij uiteindelijk @Flameneer met Boavista terug en Jean-Paul met Vitoria de Guimarães. Voor de rest zijn grote namen die aan dit toernooi deelnemen Lens, Freiburg, Galatasaray, Brentford, Utrecht en Bologna. Verder zijn het vooral de teams uit de Oostbloklanden die je gewend bent van de Conference League of subtoppers van de andere mindere competities. Jean Paul zet eigenlijk een prima campagne neer en eindigt op 11 punten uit 6 wedstrijden. Hiermee komt hij 1 puntje te kort voor een top 8 klassering en gaat dus de Playoff ronde in. @Flameneer zien we niet terug in de ronde. Zijn Boavista wint namelijk alle wedstrijden en gaat met een doelsaldo van +18 aan kop in de groepsfase van de Conference League. Lens, Freiburg, Galatasaray, AEK, Austria Klagenfurt, Brentford en POAK gaan hem hier al in vergezellen. De nummers 9 tot en met 24 mogen het onderling gaan uitvechten wie er bij komen. Opvallende afwezige in deze groepsfase is Mark met Celta de Vigo. Hij strandde namelijk in de voorrondes. Europa League Dan een trede hoger in Europa: de Europa League. De competitie waar ook enkele reguliere teams van de Champions League mee doen en vaak top favoriet zijn, maar ook enkele kleine ploegen uit kleinere competities. Voor elke voetballiefhebber zit hier wel wat tussen. Met Napoli, Benfica, Monaco, Celtic en ook Sociedad heb je al enkele favorieten die ook regelmatig in de CL te bewonderen zijn. Daarnaast doen er nog ploegen mee als Everton, Fiorentina, Fenerbahce, Marseille en West Ham. Spektakel gegarandeerd denk ik maar. Op het moment van starten zit Peter nog bij Dortmund en nog niet bij Benfica waardoor ik de enige FMOC manager in deze competitie ben. Ik eindigde op een 7e plek met 16 punten waardoor ik de tussenronde over mag slaan en later dus pas instroom. Champions League Het miljoenen en misschien wel miljardenbal. Veel FMOC managers vinden wij hier terug. @Jortdelgrosso met Real Madrid, @Glenn08 met Bayern Munchen, @chrisje1993 met Sporting Lissabon, Dominic met BMG, Peter met Dortmund, @Whitewolf345 met Atletico Madrid, Dirk met Partizan en Guney met Sevilla. Dat zijn toch al 8 van de 36 deelnemers. In de groepsfase hoefden wij er maar van eentje afscheid te nemen. Guney redde het niet met Sevilla en eindigden op de 26e plek. In de tussenronde zien wij er 5 terug. Atletico wordt 19e, Partizan wordt 18e en Dortmund 17e en zijn dus ongeplaatst. Gladbach en Sporting zijn geplaatst in deze ronde. Dat betekent verder nog dat Bayern (5e) en Real (1e) een ronde vrij zijn. Knock-out fase Conference League In de tussenronde wordt Vitória de Guimarães aan Astana gekoppeld voor een plekje bij de laatste 16. Wat ook duidelijk is dat Vitória en Boavista aan dezelfde kant van het schema zitten en elkaar in de halve finale tegen kunnen gaan komen. Hiervoor moeten ze nog wel 3 en 2 rondes door komen. De tussenronde is een makkie voor Jean Paul en stuurt Astana met 9-2 naar huis. Bij de laatste 16 komt hij Freiburg tegen. Boavista komt Silkeborg tegen. In een erg spectaculair tweeluik wint Vitoria over twee wedstrijden met 7-6 van Freiburg waar ze in de eerste wedstrijd met 5-1 verloren en dit dus met een 6-1 overwinning goed hebben gemaakt. Boavista wint over 2 wedstrijden met 4-2 van Silkeborg en mag het tegen Lens op gaan nemen in de kwartfinale. Voor Vitoria de Guimaraes wacht Legia Warschau in deze ronde. Mochten zij beiden winnen, dan treffen zij elkaar in de halve finale. Het zal niet als een verrassing komen als ik zeg dat dit gebeurt. Boavista wint met 6-2 over twee wedstrijden en Vitoria met 3-1 en het is dus een Portugees onderonsje in de halve finale. In de andere halve finale gaan Galatasaray en AEK Athene bepalen wie er in de finale mag gaan uitkomen. In beide wedstrijden weet Boavista te winnen en zij boeken dus de finaleplek. Hierin gaan ze uit komen tegen AEK Athene. Europa League Hierin was ik zelf nog de enige FMOC manager dus aan mij om de eer hier hoog te houden. Ik zloeg de Knock Out playoffronde over en stroomde bij de laatste 16 in. Hier stond mij een Spaanse tegenstander te wachten. Het verrassend goede Almeria was mijn tegenstander. Uit ging ik er met 1-0 af en moest dus thuis een stuk sterker aan de aftrap verschijnen. Dit gebeurde ook. We veegden Almeria met 6-0 op en gingen dus door. Vanaf de kwartfinale wordt het deelnemers veld wel echt een stuk sterker. Met Monaco, Celtic, Fiorentina, Fenerbahce, Marseille, Everton en Benfica zijn er eigenlijk geen kleine clubjes meer over en denk ik op recht dat iedereen aan elkaar gewaagd is en er geen uitgesproken favoriet is. Ik lootte AS Monaco. Een overwinning in de thuiswedstrijd en een gelijkspel in de uitwedstrijd zorgde ervoor dat ik de Monegasken versloeg. Door naar Italië waar Fiorentina op mij stond te wachten. In de heenwedstrijd wist ik 2-0 voor te komen, maar na de aansluitingstreffer werd het toch even spannend. Toen ik in de laatste 10 minuten de 3-1 maakte voelde dit wel als een bevrijding. Dat ik hierna ook nog de 4-1 in de 92e minuut wist te maken was het eigenlijk al wel bijna beslist. Fiorentina dacht hier anders over en nam een 2-0 voorsprong in de terugwedstrijd. Eventjes was het weer spannend, maar toen ik de 2-1 maakte was het eigenlijk wel beslist en ga ik door naar de finale. Hierin tref ik Everton. In de groepsfase verloor ik hier al 4-0 van, maar we gaan zien wie er op dit moment beter voorstaat. Champions League Dan de Champions League. Peter was inmiddels al ontslagen bij Dortmund, die in de tussenronde aan BMG werd gekoppeld. Dominic wist hun te verslaan met 5-1 en ging dus naar de laatste 16. Hier kwamen ze onder anderen aan de kant bij het schema van Bayern Munchen en Partizan. Partizan moest in de tussenronde tegen de mooiste club van de wereld. Partizan wist Feyenoord echter wel te verslaan met 9-4 en loot in de tussenronde tegen Barcelona. Bayern treft Inter. Dan hebben we aan de andere kant van het schema Sporting dat met 6-3 van Kopenhagen wint in de tussenronde en Real Madrid. Atletico vliegt er in de tussenronde uit na penalty's tegen Nice. Real Madrid terft Wolves bij de laatste 16. Dit blijkt een eitje te zijn en winnen met 8-1 en zij zijn door naar de kwartfinale. Sporting komt te kort tegen Manchester City en verliest met 4-1. Ook voor Gladbach houdt het hier op omdat Milan met 7-4 wint. Bayern verslaat Inter wel en gaat ook naar de kwartfinale. Partizan moet zijn meerdere erkennen in Barcelona en strandt dus ook bij de laatste 16. De enige twee FMOC managers die nog over zijn, zijn @Jortdelgrosso met Real Madrid en @Glenn08 met Bayern Munchen. Real Madrid is over twee wedstrijden te sterk voor Liverpool en verslaat hun met 3-1. In de halve finale treffen zijn City. Glenn wint met Bayern met 3-2 van Barcelona en treft Milan in de halve finale. Een FMOC finale is dus nog mogelijk. Bayern Munchen haalt deze finale door met 3-1 te winnen van AC Milan en gaat denk ik zijn debuut in een Europese finale maken in de FMOC game. Meervoudig CL winnaar Jort moet zijn meerdere erkennen in City. Waar hij volledig gefmed wordt doordat City met 3 schoten 2x weet te scoren. De finale is dus Bayern Munchen tegen Manchester City. Aankomende zondag zullen wij waarschijnlijk het seizoen kunnen afronden en weten wij ook wie de Europese competities gaan winnen. In elke finale is een FMOC manager actief. Daarnaast zullen wij ook weten wie er waar eindigt in de competitie en wie we dus waar gaan terug zien volgend jaar. Een ding dat zeker is dat @Bogatyr weer mee gaat doen. Hij zal als enige in Italië aan de slag gaan bij Internazionale. Ook verwelkomen wij Gerben, gast in de MU Podcast over spelsituaties, als nieuwe deelnemer. Hij gaat onze Portugese delegatie uitbreiden door de leiding over te nemen bij Braga. Welkom mannen. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 16 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Toch blij dat mijn legacy van Real Madrid gewonnen heeft. Ik Had er zo op gehamerd voor mijn vertrek. Maar ik vrees dat Glen te sterk gaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jortdelgrosso Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari (bewerkt) Een berichtje van de manager van Real Madrid. Hallo allemaal, hierbij een kleine analyse van de manager van Real Madrid. In het eerste seizoen start je met een team met een een fantastisch middenveld. Ook de vleugel aanvallers zijn van enorm hoog niveau. Dit was voor mij de reden om met dit team te willen starten. Het grootste probleem van Real Madrid zijn de duur betaalde vedettes en de matige spits. Ik heb geprobeerd om in seizoen 1 zoveel mogelijk oude en dure spelers te verkopen om iig een spits en een CV te kunnen halen. De belangrijkste aankopen voor seizoen 1 waren: Vlahovic en Schuurs(jaja stond basis). Rooney en Kayode zijn gehaald als talenten achter de gevestigde orde. Want ik kreeg carjaval niet verkocht helaas. Dus die stond in het eerste seizoen nog basis. Ook lukte het niet om afscheid te nemen van Toni Kroos. Die helaas een gigantisch salaris opstrijkt elke maand. Seizoen 1 Het eerste seizoen is succesvol verlopen, het Barcelona van @Whitewolf345 presteerde ondermaats en was geen concurrent dit jaar. Uiteindelijk kampioen geworden met 8 punten voorsprong op Atletico waar @Whitewolf345 nu de manager is. Hierover later meer. Daarnaast werd de copa del Rey gewonnen. En na een mooie reeks in de CL werd na een bloedstollende finale de beker gepakt. De Cup met de grote oren behoorde dit seizoen bij Real Madrid. Seizoen 2 Seizoen 2 begon een stukje moeizamer. De grootste concurrent Barcelona bleef maar winnen. En RM speelde 2x gelijk in de eerste 6 wedstrijden. We moesten dus in de achtervolging. Er is een mooie reeks neergezet. Lang was het verschil 1 tot 3 punten in het voordeel van Barcelona. Een onderling duel, 3-0 voor RM en een opvolgende nederlaag van Barcelona deden de rollen omdraaien. RM pakte de koppositie en gaf deze niet meer weg. Een record werd gebroken en we eindigden op 103 punten. 13 punten meer dan nummer 2 Barcelona. @Whitewolf345 begon weer dramatisch met zijn nieuwe club Atletico. En stond op het punt om ontslagen te worden. Echter wist hij het nog om te keren en zo keurig 3e te eindigen. Atletico zien we dus terug in de CL. Net als @bas huijsmans die 4e werd met zijn Soziedad! Belangrijkste aankopen voor dit seizoen waren: de Ligt, Frimpong, Simmons en Verbruggen, van alle oude garde is afscheid genomen. Hierdoor is er veel salaris budget en transfer geld vrijgekomen. CL is in de halve finale verloren van City, in mijn ogen onterecht maar daar koop je helemaal niks voor. Dit seizoen een nieuwe kans. In de winter kwam Paris voor Vinicius Junior, een bod van 190 mil + 25% van de volgende transfer werd door de manager geaccepteerd. Pino is zijn vervanger geworden. Seizoen 3 Seizoen 3 gaat nu van start er is 250 mil beschikbaar om de selectie te versterken. We gaan verder met verjongen en talentvolle spelers halen. Gratis zijn Davies en Alexander-Arnold binnen gekomen. Hierdoor is er ook weer ruimte om extra spelers te verkopen. Dit wordt een interessante transferwindow. 8 januari bewerkt door Jortdelgrosso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 9 januari Auteur Share Geplaatst 9 januari We houden het schema van een seizoen per maand eigenlijk best mooi aan. Zondag 7 januari sloten wij namelijk het tweede seizoen in deze editie van de FMOC game af. Volgens mij begonnen wij namelijk op 12 november dus we zijn zelfs nog ietsjes sneller dan een seizoen per maand. Ik denk zelfs dat de komende seizoenen steeds sneller gaan verlopen. Transferperiodes zullen namelijk steeds sneller gaan als mensen hun team meer naar hun hand gezet hebben, uitzonderingen nagelaten. @Jortdelgrosso heeft al een kleintje verteld hoe het in Spanje afloopt. Ook in de andere competities en Europees is nog het een en ander gebeurd. Servië We beginnen in de competitie met de minste FMOC managers: Servië. Hier werd Dirk weer gemakkelijk kampioen met slechts 1 nederlaag en een puntenaantal van 92 punten. Hij gaat dus weer de Champions League in. Ik zou zo niet zo snel weten in welke voorronde hij moet instromen of dat hij direct weer in de groepsfase mag instromen. Tijmen wordt derde met TSC en gaat instromen in de Europa League. Duitsland Dan door naar onze eigen Oosterburen: Duitsland. Hier werd @Glenn08 kampioen. Niet heel verrassend natuurlijk met Bayern, maar je moet het altijd nog maar doen zoals vorig seizoen te zien was. Toen werd Dortmund namelijk kampioen. Hoe Glenn dit seizoen beleefd heeft, gaat hij vertellen in een door hem geschreven update. Volgend seizoen gaan we Leipzig en Bayer Leverkusen ook terug zien in de CL. Sven en Gijs eindigden namelijk respectievelijk op plek 2 en 3. Op plek 5 vinden we Peter terug met Dortmund. Hij werd ontslagen nadat hij enkele keren niet online was geweest en wou overstappen naar Benfica. Hij had het verzoek om toch weer bij Dortmund terug te kunnen keren en dit hebben wij hem gegund. Hij heeft nog een 5e plek kunnen behalen en gaat dus de Europa League in volgend seizoen. Dominic, of meer zijn assistent, eindigt 11e met BMG en gaat dus geen Europees voetbal spelen. Portugal Dan door naar misschien wel een van de spannendste competities met FMOC managers. Plek 3 tot en met 6 eindigen namelijk maar op 3 punten van elkaar. De kampioensstrijd was niet zo spannend. @chrisje1993 draait een uitstekend seizoen en verliest slechts 2 keer. Een meer dan terechte kampioen in mijn ogen. Op de tweede plek vinden wij dan de eerste verrassing terug. Boavista weet de overige Portugese topteams te verrassen en eindigt met een voorsprong van 7 punten op de nummer 3 op de tweede plek. Door de Europese prestaties van Portugal levert dit een directe plaatsing voor de leaguefase op. We zien @Flameneer dus met Boavista terug in de Champions League. Dan waar het echt spannend was. De strijd om plek 3, 4, 5 en 6. Plek 6 levert geen Europees voetbal op en de overige 3 wel. Met 2 teams die op 71 punten eindigen gaat het onderlinge resultaat doorslag geven. Helaas voor Jean Paul is Braga hierin de betere. Toch eindigt Vitória de Guimarães boven grootmachten Porto en Benfica en gaat dus Europa League voetbal spelen. Spanje Dan het laatste land dat we bespreken. Jort gaf al een kleine spoiler weg door te melden dat hij kampioen geworden is, dat @Whitewolf345 Champions League voetbal haalt door 3e te eindigen en dat ik daarachter de laatste CL plek op eis met Sociedad. Echter zijn wij met 5 FMOC managers in Spanje. Op plek 5 zien wij Guney en Mark nog niet terug. Athletic de Bilbao draait een goed seizoen en wordt 5e. Plek 6 en 7 gaat tussen beide FMOC managers en ook hier geeft het onderlinge resultaat de doorslag. Sevilla is over twee wedstrijden gezien de betere en dit zorgt ervoor dat Guney dus 6e wordt en de Europa League in gaat. Celta de Vigo wordt 7e en gaat voorrondes voor de Conference League spelen. Wederom een goede prestatie van Mark, maar hij zal toch enigszins teleurgesteld zijn omdat hij een lange tijd mee deed voor de Champions League plekken. Maar ook in Spanje gaan we alle FMOC managers terug zien in Europa volgend seizoen. Hier moeten wij er samen voor zorgen dat we een extra CL plek gaan verkrijgen. Alle Europese finales zijn inmiddels ook gespeeld. In elke finale was een FMOC manager actief, maar de resultaten hiervan houd ik nog even voor me. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 16 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Ik. Zal vanavond ook even een stukje proberen te schrijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 januari Auteur Share Geplaatst 11 januari Het slot van de competities hebben we besproken, maar dit is nog niet alles. We hebben namelijk ook nog 3 Europese finales waarvan de uitslag nog niet bekend is, ten minste bij de meesten van jullie niet dan. In alle Europese finales geeft een FMOC manager acte de presence. Ook bespreekt @Glenn08 zijn seizoen met Bayern Munchen en hoe hij de Champions League finale heeft bereikt. Conference League We beginnen twee Europese treetjes lager in de Conference League finale. In deze finale neemt @Flameneer het op tegen AEK uit Athene. De route van Boavista in de knockout fase ging langs Silkeborg, Lens en Vitoria de Guimaraes. Ook AEK moet afrekenen met een binnenlands onderonsje met Panathinaikos in de knockout fase, maar ook met Austria Klagenfurt en met Galatasaray. De finale werd in het Stadion Wroclaw gespeeld. De thuishaven van Slask Wroclaw en is gebouwd voor het EK van 2012 dat werd gehouden in Polen en Oekraïne. Opmerkelijk is dat de eerste doelpuntenmaker in dit stadion Johan Voskamp is. Gewoon even dat jullie het ook weten. Dan door naar de finale waarin Boavista denk ik toch de favoriet was, maar ja in een finale kan van alles gebeuren, begin je 11 tegen 11, speel je op gras en is de bal rond. Ieder moment kan je een wedstrijd winnen, maar ook ieder moment kan je een wedstrijd verliezen. Boavista was de betere partij in deze wedstrijd. Dit komt onder andere terug in een hoger percentage balbezit en ook met meer schoten en een hogere xG. In de 39e minuut scoort dan ook een andere bekende van de Nederlandse velden de 1-0. Robert Bozenik is de doelpuntenmaker voor Boavista. Ook in de tweede helft blijft Boavista de betere ploeg en blijft de 1-0 staan. @Flameneer bekroont een heel goed seizoen met de Conference League winst! Europa League Dan een treetje hoger in Europa en de Europa League finale. Helaas was ik zelf te laat aanwezig op de speelavond in verband met bier drinken in de kroeg dus kon ik hem niet zelf spelen. Alles was wel netjes ingesteld zodat er met de juiste opstelling gespeeld werd en met de juiste tactiek. In de finale trof ik Everton, de nummer 1 uit de groepsfase en waar ik in de groepsfase met 4-0 van verloor. Een uiterst effectief Everton trof ik toen. In de Road to the Final wist Everton af te rekenen met Lech Poznan, Benfica en Fenerbahce. Zelf stuurde ik Almeria, Monaco en Fiorentina weer richting huis. Dan de wedstrijd waar het uiteindelijk om draait. De finale in San Mames. Wat zou het schitterend zijn als ik in het stadion van onze aartsrivaal de finale zou kunnen winnen en deze Europese prijs binnen zou kunnen halen. In een eerste helft waar niet veel gebeurde wist Everton met hun tweede schot van de wedstrijd toch te scoren. We wisten hoe efficient ze waren en toch trappen we er weer in. Zelf zetten wij er ook niet heel veel tegenover hoor. Aan het eind van de eerste helft krijgen wij toch wat kansjes maar weten we niet te scoren. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Wij de bal met een paar kleine kansjes en Everton dat hier niet veel tegenover zet, maar ja zij hebben de voorsprong en hoeven dus ook niet. In de 75e minuut komt er echter verandering in de stand als Oyarzábal de gelijkmaker maakt. Echt doordrukken lukt niet en dus gaan we verlengen. In de verlenging gebeurt er weer weinig, maar wie een goaltje maakt gaat waarschijnlijk winnen en de doelpuntenmaker zal zich tot matchwinner kronen. Deze matchwinner komt er ook. Everton laat maar weer eens zien hoe dodelijk effectief ze zijn. Dominic Calvert Lewin beslist de wedstrijd namelijk met een dubbelslag in de verlenging. In minuut 97 en minuut 105 weet hij te scoren en zorgt hij ervoor dat de Europa League naar Liverpool mee gaat. Met 6 schoten, waarvan er 4 op goal zijn en een xG van 0,70 maar liefst drie keer weten te scoren. Dodelijk effectief dat Everton, maar ja wij zetten er zelf ook net te weinig tegenover om echt aanspraak te maken op de winst. Twee verloren Europa League finales op rij. Wij hebben geen kans op revanche en om te testen of het spreekwoord driemaal scheepsrecht klopt, want we spelen in de CL volgend seizoen. Champions League Dan door naar het grootste toernooi van het Europese clubvoetbal: De Champions League. Toch kan er bij dit toernooi ook het een en ander mis gaan. De finale is namelijk twee keer gespeeld, maar wel twee keer met dezelfde winnaar, dus dat is wel heerlijk. Er waren na de eerste wedstrijd namelijk wat problemen bij de host waardoor de game crashte en dit opnieuw gespeeld moest worden. Qua opbouw gaan we deze wedstrijd vanuit het perspectief van @Glenn08 bekijken aangezien hij in deze finale staat. Hij zal eerst zijn seizoen bespreken om vervolgens de CL finale te behalen. Zoals jullie al gelezen kunnen hebben heeft hij de Bundesliga namelijk gewonnen. Hij ging dit jaar voor de Treble en dat is dus nog steeds haalbaar. Eerst een korte terugblik op een rumoerige zomer en de titelstrijd. Daarna worden de beker en Champions League run besproken. Het woord is aan @Glenn08 met zijn: Here comes treble story! Seizoen 23/24, was een absoluut rampjaar voor Bayern Munchen. Geen kampioen, geen bekerwinnaar, en snel eruit in de Champions League. Erna sloop er heel veel twijfel binnen de club, vooral bij de manager. Should I stay, or should I go now, werd meermaals afgespeeld op een dag. Uiteindelijk heb ik besloten om in de save te blijven, en mij aan te passen aan het online gebeuren. Uiteindelijk werd er zwaar ingezet op het verbeteren van de selectie, er werd heel veel geld uitgegeven, maar we ontvingen ook veel geld. De zomertransfers waren al besproken, maar ook in de winter deden we er nog eentje. Bij Barcelona werd jonkie Yamal nog opgepikt voor €73 miljoen! Dan de competitie, vorig jaar geen kampioen, dus dit jaar moest het wel gebeuren. We zijn het aan onze stand verplicht, we moeten dit jaar kampioen worden. En dit gebeurde met een overmacht. Samen met mijn assistent, hebben we er een voorbeeld seizoen van gemaakt. Er werd hier en daar wel eens verloren, maar we waren oppermachtig deze competitie. Ook ons doelsaldo van 74 is er eentje waar we zeker mee thuis mogen komen. We hebben laten zien dat we er nog steeds zijn, en dat we niet aan het afzwakken zijn. Het screentje is te zien in de vorige post. In de beker haalden we vorig jaar de finale, maar verloren deze schaamteloos tegen Mainz. Ook daar moest verandering in komen. Ook dit seizoen haalden we de bekerfinale. En weer komen we een 'matige' club tegen in de finale. Deze keer zelfs een club uit de 2de Bundesliga. Een rotatie team moest het voor ons doen in de finale. Het was een uur lang zwoegen, maar eens de ban gebroken was ging het vlot. 3-0 winst, en hop naar de CL finale! En tot slot, was er dit jaar de CL finale. Vorig jaar gingen we er snel uit tegen Real Madrid. Maar dit jaar was ons jaar! We begonnen met Inter vlot uit te schakelen. Tegen Barcelona verliep het moeizamer, en was een goal in minuut 91 de goal van de verlossing. Hierna was het AC Milan dat tussen ons en de finale stond. In de heenwedstrijd wonnen we met 3-0, en stonden we al met 1 been in de finale. De terugwedstrijd verloren we uiteindelijk, maar de finale was een feit! Er zijn 2 CL finales gespeeld, eentje met mij als coach, en eentje zonder mij als coach door een probleem bij onze host. Ik kan enkel mijn finale bespreken, maar hier is geen uitslag screen van. In deze finale mistten we Harry Kane, en Mazraoui. Onze middenvelder Nico speelde met een blessure. In een gelijkopgaande partij kwamen we op achterstand na een goal van Bernardo Silva. Ik begon al lichtjes te panikeren, vooral ook toen Alphonso Davies met een lichte blessure begon te kampen. Gelukkig kon Evan Ferguson nog voor de rust gelijkmaken! Tijdens de rust besloten we de nog steeds revaliderende Nico te vervangen. De licht geblesseerde Davies mocht nog even blijven staan. Amper 2 minuten na de rust moest Davies dan toch vervangen worden. We namen de partij wel in handen, en op het uur was het opnieuw de jonge Evan Ferguson die kon scoren. 2-1 voor ons! Hierna gebeurde er niet meer veel, in de blessuretijd drong City nog aan, maar het mocht niet baten voor hun. We winnen de cup met de grote oren! Bedankt voor deze bijdrage Glenn en gefeliciteerd met je Treble! De CL finale die de FMOC boeken ingaat is er echter eentje met een andere uitslag. Deze werd gesimuleerd en het resultaat is eigenlijk nog beter voor Glenn. In een eenzijdige wedstrijd werd er namelijk maar liefst met 4-0 gewonnen door Die Rekordmeister. Sane en Gnabry wisten een keer te scoren en Goretzka zorgde met een dubbelslag voor de eindstand. Nadat @Jortdelgrosso vorig seizoen de CL wist te winnen, gaat er dit jaar dus weer een FMOC manager met de winst er vandoor. Inmiddels zitten we midden in de transferperiode bij aanvang van het derde seizoen. Teams worden steeds meer naar de hand van de manager gezet. De eerste newgen wonderkids maken transfers en over het algemeen worden de FMOC teams sterker en sterker. Met @Bogatyr die het roer overneemt bij Inter gaan wij volgend jaar ook die competitie volgen. In Portugal komt er ook een manager bij waar Gerben het roer overneemt bij Braga. Wij hebben wel afscheid genomen van Dominic bij BMG en Tijmen bij TSC Backa Topola aangezien zij aangaven er de komende tijd niet vaak genoeg bij kunnen zijn en dit natuurlijk ten koste gaat van de teams die dan niet actief zullen zijn en contracten zullen verlopen en dat is natuurlijk zonde. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met 16 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 @ReneLeBlanc *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 24 januari Auteur Share Geplaatst 24 januari Na twee speelavonden waarin wij vooral in de transferperiode bezig waren en twee speelavonden waarin wij volle bak hebben gespeeld, zijn wij alweer een half seizoen verder in de save. Er is natuurlijk weer genoeg om te bespreken in de competities. In de regels hebben wij een kleine aanpassing gedaan om de save voor iedereen leuk te houden. Peter werd bijvoorbeeld in het tweede seizoen ontslagen, nadat hij een aantal speelavonden gemist had en de prestaties niet goed genoeg waren volgens het bestuur van Borussia Dortmund. Hij had de vraag of hij niet mocht terug keren bij Dortmund om verder aan zijn project te werken. Omdat wij af en toe best redelijke mensen zijn, hebben wij de regel in het leven geroepen dat een ontslagen manager altijd voor 1 herkansing mag gaan. Door de manier waarom wij werken met de vakanties etc. mis je soms een bestuur gesprek en daardoor kan je dan zo ineens ontslagen worden. Ook kan je zomaar een half seizoen missen als je er twee avonden achter elkaar niet kan zijn dus wij vonden dit wel een schappelijke regel om in het leven te roepen. Zo hebben in dit seizoen al meerdere managers gebruik gemaakt van deze regel en is het voor iedereen leuker om je project door te kunnen zetten. Italië We beginnen in een nieuw land. @Bogatyr heeft weer besloten om mee te doen en gaat zijn uitdaging in Italië zoeken. Aangezien hij niet elke avond aanwezig kan zijn, kiest hij voor een competitie waar het niet zo druk is. Zo blijft het toch iets makkelijker om te presteren omdat de AI vaak toch net iets minder is dan een FMOC manager. Zijn keuze is gevallen op Internazionale. De start van zijn carriere is ook zeer behoorlijk te noemen. Met 14 overwinningen in zijn eerste 18 wedstrijden is hij terug te vinden op de tweede plek achter aartsrivaal AC Milan. Hij is dus vol op in de titelstrijd gewikkeld. Duitsland Waar het ook spannend is, is Duitsland. Zoals gezegd is Peter terug gekeerd bij Dortmund en hij gaat weer ouderwets lekker. Met 41 punten uit 16 wedstrijden is hij de trotse lijstaanvoerder. Hij heeft 1 puntje meer weten te verzamelen dan @Glenn08 bij Bayern Munchen. De titelstrijd lijkt dus te gaan tussen de kampioen van seizoen 1 en de kampioen van seizoen 2. Hier vlak achter vinden wij Sven terug met RB Leipzig. Hij zit er vlak achter en kan dus zeker nog mee gaan doen in de titelstrijd. De taak aan hem is om de druk er op te houden en te profiteren van misstapjes en toe slaan in de onderlinge clashes. Voor Gijs en zijn Bayer Leverkusen moeten we iets verder terug op de ranglijst. Hij staat namelijk op de 8e plek. Toch is er nog niet veel aan de hand aangezien het gat tussen nummer 4 Hoffenheim en hem 'maar' 6 punten is. Nog genoeg tijd om dit goed te maken. Voorheen zat Dominic nog bij BMG maar nadat hij enkele keren niet aanwezig kon zijn heeft hij aan gegeven dat dit vaker voor zou gaan komen en heeft hij aangegeven voorlopig niet meer mee te doen. Portugal Door naar Portugal. Vorig seizoen ging Sporting CP vrij gemakkelijk richting de titel. Dat gaat dit seizoen toch beduidend moeizamer. Met al 5 gelijke spelen in 15 wedstrijden moet @chrisje1993 even pas op de plaats maken in de titelstrijd. Met een punten aantal van 32 staat hij op de 3e plek. Hij heeft 6 punten achterstand op FC Porto. Hiertussen vinden wij heel verrassend Boavista terug met 36 punten en dus 2 punten minder dan FC Porto. Nou ja, verrassend is dit vooral qua club. Qua manager weten wij in de FMOC save allemaal waartoe @Flameneer in staat is en al helemaal als je dat koppelt aan zijn favoriete spits: Roberto Piccoli. Op plek 8 vinden wij Vitoria de Guimarães terug. Jean-Paul heeft een iets moeizamer seizoen dan vorig jaar. Toch staat alles erg dicht op elkaar. In Portugal zie je het vaak dat de top ploegen veel van hun wedstrijden winnen en de punten alleen tegen elkaar verspelen. Hieronder ontstaat er daarom een erg grote middenmoot. In deze middenmoot staat VDG op plek 8 maar 2 puntjes achter plek 5. De kans op het behalen van Europees voetbal is dus nog steeds erg groot. Spanje Dan hebben wij nog het land met de meeste FMOC managers: Spanje. Real Madrid gaat hier ongeslagen aan kop. @Jortdelgrosso is toch wel vrij ongenaakbaar lijkt het. Op 4 punten achterstand sta ik zelf met Real Sociedad. Ik heb niet echt het idee dat ik deze 4 punten nog ga goed maken. In de eerste onderlinge wedstrijd wist Real Madrid mij ook met 5-1 te verslaan. Opmerkelijk aan deze wedstrijd was dat hij maar liefst 3 strafschoppen mocht nemen, waarvan er 2 invlogen. Ook moest de VAR nog ingrijpen om een 4de strafschop te annuleren, want dit bleek geen overtreding te zijn. Dit heb ik zelf nog nooit mee gemaakt, maar ja liever tegen Real Madrid waar je toch al kansloos bent, dan tegen een andere ploeg. Het gat naar beneden is dan weer redelijk groot met 7 punten voorsprong voor mij op Barcelona. @Whitewolf345 vind wij terug op de 4e plek. Zijn Atletico heeft dan weer een gaatje van 4 punten op plek 5. Mochten wij Europees deze vorm vast weten te houden, dan kan plek 5 nog maar zo een CL ticket gaan opleveren volgend seizoen. Het verschil tussen Athletic Club, op plek 5, en Sevilla, op plek 6, is dan ook weer 7 punten. Tot nu toe is het nog niet extreem spannend qua puntenaantallen. Guney heeft de boel weer aardig op de rit gekregen bij Sevilla. Hij heeft namelijk zijn 'herkansing' bij Sevilla al in moeten zetten. Doordat hij twee speelavonden miste, waren de resultaten vrij teleurstellend en werd hij ontslagen. Hij is direct weer terug gezet en dit schokeffect heeft wel geholpen waardoor hij weer op een Europese plek staat. Wie er ook ontslagen is tijdens dit seizoen is Mark bij Celta de Vigo. Nadat hij twee keurige seizoenen afleverde, lijkt er nu wat zand in de motor te zitten. Ook hij werd namelijk ontslagen dit seizoen, maar wilde voor een herkansing gaan bij Celta de Vigo. Met een 11e plek lijkt het ook een matig seizoen te zijn, maar waar de spanning bovenin redelijk ontbreekt, is het in de subtop retespannen. Celta de Vigo kan namelijk op plek 7 terecht komen als zij hun inhaalwedstrijd tegen Girona weten te winnen. Daarmee hebben wij weer een rondje langs de velden gemaakt. Inmiddels zitten wij alweer in de wintertransferperiode en gaan wij waarschijnlijk weer een iets slomere speelavond in. Toch hebben wij er alweer 2.5 seizoenen opzitten in deze save. Over het algemeen doen wij dus ongeveer een maand in real life over een seizoen. Waarschijnlijk zullen deze seizoenen steeds sneller gaan omdat mensen het steeds makkelijker gaan vinden om hun selectie compleet te krijgen in de transferperiode en dit dus ook sneller zal gaan. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met op dit moment 14 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. Zoals je hebt kunnen lezen zijn wij vrij coulant mochten de prestaties tegen vallen en je wordt ontslagen. Dan kan je gewoon een herkansing krijgen bij je vorige club. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 @ReneLeBlanc *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari 650 miljoen uitgeven, en plek 2. Wonder dat ik nog niet ontslagen ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 2 februari Auteur Share Geplaatst 2 februari Met een transferperiode die gaande is, gaat de spelsnelheid toch altijd weer flink omlaag. Waar we soms in een week een half seizoen verder komen, is dit bij een transferperiode soms maar een maandje. Toch kan er altijd veel gebeuren in een maand en daarom maken we toch maar weer een rondje langs de velden. Spanje Laten we beginnen in Spanje waar er een vrij brede middenmoot is ontstaan. Door wedstrijden in de beker en om de Supercopa loopt het schema in deze tijd soms een beetje scheef. Als we naar Celta de Vigo kijken, dan zie je dat dit de boel aardig vertekend. Met 8 punten achterstand op Tenerife, dat zeer waarschijnlijk een Europese plek is, lijkt dit al een groot verschil. Celta heeft echter een wedstrijd minder en kan dus nog op 5 punten achterstand komen. Er moet dan wel resultaat geboekt gaan worden door Mark. Voor Guney bij Sevilla geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. Met nog een inhaalwedstrijd te spelen zouden zij, met gunstige resultaten, op plek 5 terecht kunnen komen. Voor beide managers geldt het dat ze met een goede serie zomaar weer mee kunnen doen om plek 5, wat door onze Europese prestaties nog wel eens een CL ticket kan opleveren. @Whitewolf345 staat met zijn Atletico wel op een Champions League plek. Met maar liefst een voorsprong van 7 punten zal hij deze plek toch ook wel kunnen houden. Zijn achterstand op plek 3 is dan ook weer enorm met 9 punten verschil tussen Atletico en Barcelona. Weer 7 punten hoger komen we mijzelf tegen op de ranglijst. Barcelona heeft nog een wedstrijd te goed en kan dit verschil dus nog terug brengen tot 4 punten. Als koploper zien wij, wederom, @Jortdelgrosso weer terug. Het lijkt spannend met slechts 1 puntje verschil tussen hem en mij, maar met 2 wedstrijden minder en met pas 2 gelijke spelen dit seizoen durf ik wel te zeggen dat dit verschil gewoon 7 punten is. Er moet daar nog wel heel veel mis gaan voordat het weer spannend wordt. Waar het tussen plek 5 en plek 12 dicht bij elkaar staat en het spannend is, is dat in de top 4 eigenlijk niet het geval. Het wordt vooral spannend wie er met de Europese plekken vandoor gaan dit seizoen. Duitsland Dan het land met de op een na meeste FMOC managers: Duitsland. @Glenn08 heeft er in de transferwindows mooi wat geld tegen aan gegooid en dit begint hij inmiddels te werken. Waar hij de vorige keer een puntje achterstand had op Peter zijn Dortmund heeft hij nu een puntje meer dan de aartsrivaal. Bayern speelt in de 5 gespeelde wedstrijden namelijk 1x gelijk en Dortmund deelt twee keer de punten. Het blijft echter ongekend spannend om plek 1. Waar we in Spanje al flinke gaten zagen in de top 4, is dit in Duitsland ook het geval. Leipzig staat namelijk op de derde plek met 8 punten achterstand op Dortmund en heeft een voorsprong van 6 punten op plek 4. Toch is het hier iets spannender aangezien plek 4 en plek 5 hetzelfde aantal punten hebben en hier dus wel degelijk om het laatste CL ticket gestreden wordt. Iets lager op de ranglijst vinden wij Bayer Leverkusen pas terug. Gijs draait en iets minder seizoen, maar ook hij heeft nog alles om voor te spelen. Hij staat met 33 punten namelijk maar 5 punten achter plek 4. Als hij een goede tweede seizoenshelft weet te spelen dan kan hij zeker nog mee doen om de CL plekken. Portugal Dan doen we in FMOC managers weer een stapje terug en komen wij in Portugal uit. De grootste verrassing hier is toch wel de koploper in de competitie. Waar Porto, Sporting en Benfica een minder seizoen doormaken is Boavista de ploeg die hiervan profiteert. Alhoewel profiteren wil ik het nog niet eens noemen, want met slechts 4 gelijke spelen en 1 nederlaag presteert @Flameneer natuurlijk echt uitstekend. @chrisje1993, vorig seizoen kampioen met Sporting CP, weet wel waar de winst te behalen is. 7 gelijke spelen in 21 wedstrijden is toch te veel in een kampioensrace. Toch kan er nog veel gebeuren met slechts 6 punten achterstand en nog 13 wedstrijden te spelen. Ietsjes lager op de ranglijst staat Jean-Paul met Vitória de Guimarães. Afhankelijk van de bekerwinnaar staat hij qua verliespunten al op een Europese plek. Een achterstand van 8 punten op plek 4 lijkt net iets te veel. Estrela staat met een wedstrijd meer ook 8 punten voor, maar mocht dit naar 5 punten verkleint worden, dan is hier nog wel druk op uit te voeren. Dat zal dan toch een verschil worden tussen Conference League en Europa League voetbal. Het is op meerdere vlakken dus nog spannend in Portugal. Italië Dan hebben wij @Bogatyr nog die helemaal eenzaam in Italië zit. Met Internazionale zit hij aartsrivaal AC Milan op de hielen. Na 23 wedstrijden is het verschil tussen beide Milanese clubs slechts 1 puntje. In de komende 15 wedstrijden zal elke misstap fataal kunnen zijn. Qua verrassing zit het in Italië denk ik vooral in het feit dat Fiorentina in degradatiegevaar verkeert. Genoa kan op 1 puntje komen van La Viola. Aankomend weekend zullen wij de eerste kampioenen misschien al wel kunnen kronen. Daarnaast gaan we ook de knockout fase van de Europese competities in. Veel FMOC managers hebben de groepsfases overleefd. Hopelijk komen er ook veel de knockout-playoffs door en gaan wij enkele mooie clashes krijgen in Europa tussen FMOC managers. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met op dit moment 14 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. Zoals je hebt kunnen lezen zijn wij vrij coulant mochten de prestaties tegen vallen en je wordt ontslagen. Dan kan je gewoon een herkansing krijgen bij je vorige club. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 @ReneLeBlanc *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 5 februari Auteur Share Geplaatst 5 februari Uiteraard zijn wij niet alleen nationaal actief in deze save. Wij komen elkaar ook tegen in de Europese competities. Nu wij al weer richting het einde van het seizoen gaan even een overzichtje met de resultaten van de groepsfase. Conference League In de Conference League zien wij van de FMOC managers alleen Mark terug met Celta de Vigo. Samen met Porto, Wolves en Nice behoort hij toch wel tot de favorieten voor de eindzege. In de groepsfase maken deze ploegen hun reputatie ook wel waar. Porto, Celta, Dnipro, Nice, AEK, Molde, Wolves en Young Boys eindigen bij de eerste 8 en slaan de knockout play offs over. Luzern, Rosenborg, Maribor, Universatatea Craiova, Shamrock Rovers, Dunajska Streda, Wolfsburg en Maccabi Haifa nemen een geplaatste status in, in deze play offs. De loting gaat uitmaken tegen wie zij gaan spelen uit het volgende rijtje: Panathinaikos, Napredak Krusevac, Besiktas, Elfsborg, Mura, Vilaznia, Nordsjaelland en LASK. Opvallend vind ik het dat Dinamo Zagred het bijvoorbeeld niet gered heeft. Fortuna Sittard, toch wel verrassend actief in Europees verband red het ook niet. Europa League Een Europees treetje hoger komen wij al weer grotere namen tegen. Ook vinden wij hier 3 FMOC managers terug. Peter (Dortmund), Guney (Sevilla), Dirk (Partizan) en Jean-Paul (Vitória de Guimarães) mogen gaan laten zien wat zij waard zijn. Andere favorieten voor de eindzege zijn Arsenal, Aston Villa, Napoli en Lille. Dortmund, Sevilla en Partizan presteren uitstekend en eindigen bij de eerste 8. In de Knock out play off ronde gaan wij Vitória de Guimarães wel terug zien aangeizen zij 1 puntje te kort komen voor een plek bij de eerste 8. Het meest opvallende is misschien wel dat Feyenoord niet overwintert en op plaats 28 eindigt. In de knock out play off gaat Vítoria de Guimarães spelen tegen Lech Poznan dat 18e eindigde. Geen ongunstige loting aangezien ook Athletic Club, Brage en Rennes opties waren. Champions League Dan de Champions League met veel FMOC managers. Bijna alle FMOC managers overwinteren ook. Alleen Gijs (Bayer Leverkusen) wist de eerste 24 niet te behalen. Sven (Leipzig), @Whitewolf345 (Atletico Madrid), @Glenn08 (Bayern), @chrisje1993 (Sporting) en @Bogatyr (Inter) wisten wel te overwinteren. Zij wisten de eerste 8 niet te halen en moeten daarom in de knock out play offs gaan uitmaken wie er in de 16e finale terecht gaan komen. @Flameneer (Boavista), @Jortdelgrosso (Real Madrid) en ikzelf eindigen wel bij de eerste 8 en slaan de knock out play offs dus over. In deze play offs ontlopen alle FMOC managers elkaar. Inter loot tegen Everton, Atletico Madrid tegen Monaco, Bayern loot Ajax. Sporting moet gaan afrekenen met Marseille en voor RB Leipzig mag het opnemen tegen Sturm Graz. Bijna alle FMOC managers hebben de groepsfase dus weten te overleven en in de lotingen komt nog niemand elkaar tegen in de knock out fase. We gaan ons op maken voor een mooie knock out fase denk ik zo. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met op dit moment 14 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. Zoals je hebt kunnen lezen zijn wij vrij coulant mochten de prestaties tegen vallen en je wordt ontslagen. Dan kan je gewoon een herkansing krijgen bij je vorige club. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 @ReneLeBlanc *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 9 februari Auteur Share Geplaatst 9 februari We komen steeds dichterbij de ontknoping van dit seizoen. Er zijn zeker verrassingen in Europa geweest, maar daar komen we later op terug. Nationaal gaan namelijk de eerste prijzen verdeeld worden. In de ene competitie is de race om het kampioenschap enorm spannend en elders is het juist weer afwachten wie er Europees voetbal mogen gaan spelen. Duitsland Laten we dan maar beginnen bij misschien wel de spannendste kampioensrace. In Duitsland gaat het tussen Dortmund en Bayern. Peter en @Glenn08 gaan nek aan nek en het is voor Glenn hopen op een misstap van Dortmund om het kampioenschap binnen te halen. Het voordeel voor Glenn is dat zij het in speelronde 32 tegen elkaar op gaan nemen. Een do or die wedstijd voor Der Rekordmeister. Peter zal genoegen nemen met een gelijkspelletje. Is voor 650 miljoen aan aankopen dan toch niet voldoende? De strijd om Champions League voetbal is ook nog erg spannend in Duitsland. Wolfsburg, Leipzig en Hoffenheim strijden om de laatste twee tickets. Sven moet dus nog even aan de bak met de Oost-Duitsers om wederom in de CL actief te mogen zijn volgend seizoen. Gijs heeft de laatste speelavonden goede zaken gedaan met Bayer Leverkusen door plek 7 in te nemen. FC Köln hijgt hem nog wel in de nek voor dit laatste Europese ticket. Spanje Waar de titelrace minder spannend is, is het in Spanje. Het land waar de zon altijd schijnt, lijkt het land te worden waar Real Madrid altijd kampioen wordt. @Jortdelgrosso ligt op koers voor de derde titel in 3 jaar tijd. Hij heeft nog 1 overwinning nodig om er voor te zorgen dat ik hem niet meer in kan halen. De strijd om plek 2 is ook nog spannend, maar deze vind ik zelf totaal niet interessant. Zo heb ik in de laatste wedstrijd bijv. Mark van mij laten winnen. Zijn Celta de Vigo kan alle punten gebruiken in de, wellicht hopeloze, strijd voor een Europees ticket dus hij mocht van mij winnen. Ook hier is de strijd om een CL ticket nog in volle gang. @Whitewolf345 staat nu op deze CL plek, maar Guney zal willen profiteren van elke gemaakte misstap. Villarreal zal daarachter de druk er ook op houden. Op dit moment staat Spanje namelijk nog op de tweede plek van de coefficientenranglijst over dit seizoen en zo kan plek 5 eventueel ook een CL ticket opleveren. Guney heeft via de Europa League ook nog een escape naar een extra ticket, maar daarmee loop ik al op de zaken vooruit. Ik denk dat plek 7 ook nog Europees voetbal oplevert aangezien Guney de beker heeft gewonnen, maar nog niet officieel zeker is van Europees voetbal via de ranglijst. Dan moet Mark dus nog 9 punten goed gaan maken op Athletic. Het is nog haalbaar, maar het zal extreem lastig gaan worden. Portugal Over spanning voor het laatste Europese ticket gesproken. In Portugal is Jean-Paul in een zenuwslopende strijd verwikkeld voor een Europees ticket. Met nog 2 wedstrijden te spelen staat hij 1 punt achter plek 5 van Estrela da Amadora en staat hij op onderling resultaat onder Braga. Hij moet 1 plekje winnen om Europa in te mogen. Wellicht schuiven er nog Europese tickets door, maar daar zou ik nooit vanuit gaan. Zo is @Flameneer namelijk een keer Europees voetbal mis gelopen door mijn toe doen. Sorry, not sorry. Over Mats (Flameneer) gesproken. Hij staat nog steeds aan kop met Boavista, vlak voor Sporting CP. Waar het gat 11 wedstrijden geleden 6 punten was, is dat geslonken naar slechts 2 puntjes. Twee keer winnen en hij is kampioen. Mocht hij niet alles weten te winnen, dan zal @chrisje1993 toe willen slaan. Met slechts 1 nederlaag dit seizoen lijkt hij bijna niet te verslaan. Gaan de 9 gelijke spelen hem dan opbreken dit seizoen? Italië Dan door naar Italië. Hier zit @Bogatyr nog steeds in zijn eentje. Zijn Inter heeft echter aan aartsrivaal AC Milan een geduchte concurrent. 3 punten is wat hun scheidt op de ranglijst. Dit lijkt ook een strijd te worden die tot het einde door zal gaan. Het zou een goed eerste seizoen zijn voor onze Ben. De aankomende speeldagen zullen waarschijnlijk de nationale en de internationale competities weer afgerond worden. Zo ronden wij ook dit seizoen weer af in een maand en liggen we nog prachtig op schema om een seizoen per maand te spelen. Teams worden steeds meer naar de hand van de manager gezet en de resultaten van de FMOC managers worden ook steeds beter. Met de huidige standen zullen volgend seizoen namelijk 10 FMOC in de CL gaan tegen komen. In sommige landen zitten er helaas nog wat topteams tussen die het feestje verpesten. Wij spelen elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minstens 22.30. Heb je vragen over hoe wij dit aanpakken met op dit moment 14 managers of heb je interesse om mee te doen? Laat het weten. Mocht je er af en toe op een speelavond niet bij kunnen zijn dan is dat helemaal geen probleem. Zoals je hebt kunnen lezen zijn wij vrij coulant mochten de prestaties tegen vallen en je wordt ontslagen. Dan kan je gewoon een herkansing krijgen bij je vorige club. @ElMarcos @Oerlie @De Raam @19CH98 @Jortdelgrosso @Lensherr @Whitewolf345 @Glenn08 @Arezo @chrisje1993 @Aaron21 @ReneLeBlanc *Mocht je ook een tag willen of wil je liever geen tag meer ontvangen laat het even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Volgend seizoen gaan we 1 miljard uitgeven jongens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Lijkt mij heerlijk zulke bedragen uit te kunnen geven🤣 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Helaas wat vaak gelijk gespeeld dit seizoen. Het feit dat we maar 1x verslagen zijn tot nu toe doet me dan wel deugd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten