Thomassje123 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 3 uur geleden zei MisterX: Kwestie van geld in die clubs pompen? Of hoe deed jij dat? Ik merk trouwens wel dat ik na het eerste jaar volledig stil lijk te staan in de ontwikkeling. Ik zit nu in het derde seizoen en ik denk dat dit team ongeveer even goed is als het eerste seizoen. Wel eindelijk prof, maar salarisbudget is zo klein dat ik geen eens iedereen een contract kan geven en dus geen eens ruimte heb om spelers aan te trekken. Wel nog steeds een tranferbudget van miljoenen, maar die mag ik niet inruilen voor salarisbudget van het bestuur. Dus Ik kom salarisbudget te kort, maar mag nog wel iets van 17 mln. ofzo uitgeven aan transfers... Kun je doen. Zelf wachtte ik gewoon rustig af tot de tv geld beter werd. Deze ging ineens heel rap omhoog en iedereen was zo ineens prof) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 2 minuten geleden zei Thomassje123: Kun je doen. Zelf wachtte ik gewoon rustig af tot de tv geld beter werd. Deze ging ineens heel rap omhoog en iedereen was zo ineens prof) Ik heb een game gesimuleerd en toen waren er rond 2040 nog steeds maar een paar profclubs. Maar ja, dan was natuurlijk wel zonder team dat het niveau omhoog pushte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 (bewerkt) Land: Slovenie Club: Bravo Seizoen: 2024/2025 Nationaal: Weer kampioen en de beker, nu een stuk makkelijker. We hebben wat aankopen kunnen doen en wat goede spelers weten te lenen. We zijn nog wel afhankelijk van geleende spelers. Goede spelers halen is nog lastig met salarisplafond. Europa: In de competitiefase van de EL vielen de resultaten wat tegen, ook al wisten we wel gelijk te spelen tegen Inter. We hadden in de wedstrijden zeker ook wat pech, zo kregen we 4 goals tegen uit directe vrije trappen. Domzale: competitiefase Conference League Mura: 3e voorronde Conference League Olimpija: 3e voorronde Conference League Op de coefficientenlijst hebben we onze hoogste scoren een beetje kunnen verbeteren. Wel valt op dat landen om ons heen best hoog hebben gescoord, zoals meer dan 10 punten voor Roemenie en Bulgarije. Het kan allemaal wel redelijk dynamisch worden dus. 13 december 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Zelf eindelijk een database die klopt kunnen vinden voor Noord-Macedonië die klopt. Zelf speel ik het eerste seizoen nog geen Europees voetbal met AP Brera. Wij beginnen dit avontuur met onderstaande coëfficienten stand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 2 uur geleden zei bas huijsmans: Zelf eindelijk een database die klopt kunnen vinden voor Noord-Macedonië die klopt. Zelf speel ik het eerste seizoen nog geen Europees voetbal met AP Brera. Wij beginnen dit avontuur met onderstaande coëfficienten stand. Klopt die DB nou? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 7 minuten geleden zei Arezo: Klopt die DB nou? Die ik heb gevonden wel ja. In ieder geval de buitenlanders regel (volgens mij) en het aantal wedstrijden dat je speelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Seizoen 48: De voorrondes Folgore Voor het eerst in jaren moesten we een kwalificatieronde gaan spelen. Dat betekent voor de spelers korter vakantie en eerder aan de bak. Ineens zitten we in de Europa League na het bizarre einde van afgelopen seizoen. In de loting willen de andere clubs ons absoluut vermijden. Het Turkse Fenerbahce was de 'gelukkige'. De Turken hadden ook niks te vertellen. In eigen huis staat het in de rust al 3-0. Uit komen we ook niet in de problemen. Een goal in de 9e minuut al bracht alle spanning weg en er werd eenvoudig gewonnen. Natuurlijk gaan we de groepsfase in Tre Penne Tre Penne profiteerde van onze uitglijder en werd kampioen afgelopen seizoen. Daarmee pikken zij onze plaats in in de groepsfase van de Champions League. Het is voor het eerst dat een andere San Marinese club de groepsfase haalt Virtus Virtus werd tweede en speelt in de voorronde van de Champions League. Zij hebben daar niks te zoeken maar met Celtic hadden ze wel de meest gunstige loting. Dat Virtus hier niks te zoeken heeft bleek ook wel, ze verloren meteen met 5-1 in Schotland. Gelukkig winnen ze thuis wel voor 0,200 punt. Met de kleine verschillen kan dat zomaar het verschil maken aan het einde van dit seizoen. Virtus is wel uitgeschakeld en gaat spelen in de Europa League Domagnano Domagnano versloeg ons in de kwartfinale en kwalificeerde zich daardoor voor de voorronde van de Conference League. Domagnano werd 12e en wil ik eigenlijk helemaal niet in Europa hebben, de nederlaag tegen ze was extra zuur. Maar Domagnano heeft mijn ongelijk bewezen. Ze troffen als eerste het Hongaarse Ujpest, dat kon zeker makkelijker in dit stadium van de voorronde. Het was spannend maar ze hebben het gered. Ook van Dinamo Tbilisi wonnen ze. Dan lijkt het einde oefening tegen het geplaatste team Bodo/Glimt maar onze landgenoten verbazen vriend en vijand en winnen van de Noren. Daarmee gaat Domagnano naar de groepsfase van de Conference League, dat had ik echt niet verwacht! Tre Fiori Van wie ik dat wel verwacht is Tre Fiori. Zij moeten gewoon naar de groepsfase als de nummer 38 op de club coëfficiëntenlijst. Er was wel een uitglijder bij IK Start maar uiteindelijk halen ze het vrij gemakkelijk. Shelbourne was geen probleem en in eigen huis won Tre Fiori met 5-1. Die 5-1 kwam wel laat op gang maar een rode kaart voor Start maakte dat Tre Fiori makkelijk weg kon lopen En daarmee hebben we in deze cruciale fase van de save alle 5 clubs in Europa! Lotingen Folgore Het is wel duidelijk dat dit geen Champions League groep is. Wij zijn veruit het beste team maar ook het Engelse Spurs zit er in. Wij zijn wel the big 2. De groep had relatief gezien wellicht wat makkelijker gekund maar we moeten natuurlijk zonder problemen overwinteren Tre Penne Tre Penne zit voor het eerst in een Champions League groep en de loting kon eigenlijk niet beter! Real Madrid is natuurlijk een paar klassen te groot maar tegen Sporting CP en FC Kopenhagen kan Tre Penne wel wat hoor. Ik zie ze best kans maken 3e te worden in deze groep, dat zou wat zijn zeg Virtus Van Virtus verwacht ik weer heel weinig. Ze zijn niet echt een club die ik graag in de Europa League zie, dan liever in de Conference League. Alles wat Virtus pakt is bonus, hopelijk kunnen ze ergens nog verrassen Domagnano Ook van Domagnano weinig verwachtingen. Dat ze de groepsfase hebben gehaald is al erg mooi, alles is dus bonus wat zij pakken. Misschien tegen Olimpija Ljubljana uit Slovenië. Wellicht dat ze daar wat punten tegen kunnen pakken. Partizan en Fenerbahce schat ik toch wel veel hoger in Tre Fiori Van Tre Fiori verwacht ik wel veel. De groepsfase van de Conference League moet eigenlijk een appeltje eitje voor ze zijn tegenwoordig. Zarya Lugansk is de sterkste van de andere 3. Lincoln Red Imps uit Gibraltar heeft zich ook geplaatst voor de groepsfase. Daar moet Tre Fiori zeker 2 keer van winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 (bewerkt) Tweede jaar zit er op. Al veel minder punten, want niet voor een tweede jaar op rij gestunt door de CL te halen. In het volgende jaar gaan we met 4 clubs Europa in, dus ik verwacht eigenlijk dat we volgend seizoen weer minder punten als dit jaar gaan halen. We staan nu wel 32e (nieuwe jaar, we komen van 40), dus dat betekent dat er volgend jaar weer 4 tickets te verdienen zijn, waarbij 1 van de clubs een voorronde in de Conference league over mag gaan slaan. Ik vraag me alleen af of dat een voordeel gaat zijn. Dan zullen we vast nog meer afhankelijk worden van mijn prestaties... 14 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Iemand nog tips om ervoor te zorgen dat je spelers uit gaat lenen aan divisie genoten? Als ik nu een speler aanbied die ik graag wil stallen bij een divisie genoot om het niveau omhoog te duwen, dan krijg ik alleen maar aanbiedingen uit het moederland van de speler. En niet van de clubs uit San Marino. Ik wil zo'n speler dan niet uitlenen aan een club van het 5e niveau van Brazilië ofzo, ik wil ze alleen uitlenen aan clubs in San Marino. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 4 minuten geleden zei MisterX: Iemand nog tips om ervoor te zorgen dat je spelers uit gaat lenen aan divisie genoten? Als ik nu een speler aanbied die ik graag wil stallen bij een divisie genoot om het niveau omhoog te duwen, dan krijg ik alleen maar aanbiedingen uit het moederland van de speler. En niet van de clubs uit San Marino. Ik wil zo'n speler dan niet uitlenen aan een club van het 5e niveau van Brazilië ofzo, ik wil ze alleen uitlenen aan clubs in San Marino. Talentenlijst -> Land -> San Marino Aanbieden -> Huurvoorstel -> Aanbieden bij -> Ale clubs uit land en dan San Marino selecteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 (bewerkt) In FM24 is dat wel een beetje aangepast, nu gaan dit soort voorstellen niet via aanbieden, maar via de transferroom. Verder werkt het grofweg nog steeds hetzelfde. Ik heb bij de standaard instellingen al staan dat ze automatisch alleen bij clubs uit San Marino worden aangeboden, maar vervolgens krijg ik toch nog steeds alleen maar andere boden van clubs uit Verweggistan... Op de talentenlijst staan ze dan ook als 'San Marino-only'... Er is dus heel veel interesse. Ik krijg gerust 5 boden op de meeste spelers. Alleen wel vanuit het buitenland, terwijl ik ze alleen in San Marino aanbied... Het zou mooi zijn als ik een binnenlandse satellietclub kan krijgen, maar tot nu toe wil het bestuur niets op dat gebied. Moederclubs trouwens wel, maar dan kunnen ze weer niets vinden. 15 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 57 minuten geleden zei MisterX: Iemand nog tips om ervoor te zorgen dat je spelers uit gaat lenen aan divisie genoten? Als ik nu een speler aanbied die ik graag wil stallen bij een divisie genoot om het niveau omhoog te duwen, dan krijg ik alleen maar aanbiedingen uit het moederland van de speler. En niet van de clubs uit San Marino. Ik wil zo'n speler dan niet uitlenen aan een club van het 5e niveau van Brazilië ofzo, ik wil ze alleen uitlenen aan clubs in San Marino. Satellietclub wellicht? In veel landen is het niet mogelijk om een satellietclub in dezelfde competitie te hebben, maar weet niet hoe dit zit in San Marino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 50 minuten geleden zei Chiemel: Satellietclub wellicht? In veel landen is het niet mogelijk om een satellietclub in dezelfde competitie te hebben, maar weet niet hoe dit zit in San Marino Dat stond dus in mijn laatste alinea van de vorige post. Maar tot nu toe wil het bestuur er helaas nog niet aan. Ieder verzoek voor een satellietclub wordt geweigerd. Ik vermoed dat binnen San Marino de verschillen in reputatie ook nog niet groot genoeg zijn, waardoor het niet kan. Alle clubs in San Marino hebben op dit moment een regionale of lokale reputatie. Nog geen eens landelijk. Dan heb je dus een land ter grootte van San Marino, en dan is je club nog geen eens landelijk bekend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 In 2 jaar tijd van plek 9 naar plek 4 gegaan, dit is de keerzijde. 8,071 punten maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 3 uur geleden zei Thomassje123: In 2 jaar tijd van plek 9 naar plek 4 gegaan, dit is de keerzijde. 8,071 punten maar Dat zijn minder punten dan in mijn eerste Europese seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 1 minuut geleden zei MisterX: Dat zijn minder punten dan in mijn eerste Europese seizoen Dat bedoel ik haha. Maar ik moet mijn punten door 7 delen en jij door 4. Dat is nogal een verschil Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 36 minuten geleden zei Thomassje123: Dat bedoel ik haha. Maar ik moet mijn punten door 7 delen en jij door 4. Dat is nogal een verschil In dat eerste seizoen nog door 3, ondertussen zijn het er wel 4 Dit jaar hebben we misschien wel een primeur: Over het algemeen pakte de rest van de ploegen niet echt kansen, maar Tre Fiori kan zomaar eens stunten met het behalen van de Conference League dit seizoen. Ze moeten nog 1 wedstrijd in eigen huis tegen H. Beer Sheva. Uit werd er niet gescoord. Thuis liggen er dus best nog kansen... Geen idee hoeveel, want dit waren de stats van de eerste wedstrijd: Maar ja, 2x 0-0 en penalties winnen kan zomaar genoeg zijn. In de vorige ronde was het beeld hetzelfde en werd het 1-1 en 0-0 en gingen ze door op penalties... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 (bewerkt) Pro tip voor iedereen die deze challenge gaat doen @neva @MisterX https://manutd.nl/scouten-via-teamverslagen/ *Lees eerst even dit artikel over hoe je kunt scouten via een teamrapport. Stap 1: Vraag een teamrapport aan van de teams in jouw competitie. Zet de beste spelers in op je shortlist (zie spoiler hieronder) Spoiler Nu heb je een overzicht hoe goed de andere clubs zijn en welke spelers de beste spelers zijn bij deze club. Deze spelers op je shortlist is cruciaal. Niet omdat je ze zelf wilt hebben, je wilt immers de andere teams sterker maken in plaats van zwakker. Als je de speler op de shortlist hebt krijg je een notificatie als een andere club een bod op de speler doet. Als een speler de andere club ontgroeit, is dit onvermijdelijk. Stap 2: Krijg de notificatie en kom in actie. Doe hetzelfde bod op die speler. Als je in de transferperiode zit en de speler heeft nog lang genoeg contract kun je er voor kiezen om de speler terug te verhuren. Dit kun je zelfs doen tot het einde van het volgende seizoen. Hiermee kun je de speler 2 jaar extra bij de andere club laten. Bij Ibrahim Al-Mawualed heb ik dit gedaan. Deze speler is veel te goed voor Tre Fiori en Dortmund deed dan ook een bod. Dit bod heb ik geëvenaard en de terugverhuur clausule heb ik er in gedaan. Hierdoor blijft deze speler nog 2 jaar extra bij Tre Fiori terwijl die anders naar Dortmund was gegaan. Ibrahim Al Mawualed Deze speler is natuurlijk veel te goed voor Tre Fiori Spoiler Bod gedaan en terugverhuur clausule toegevoegd Speler kiest voor mij En is 2 seizoenen op huurbasis bij Tre Fiori *Werkt dus niet altijd 16 december 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Bedankt voor de tip. Op dit moment heb ik ook al een rits aan jeugdspelers die ik graag binnen San Marino wil stallen, zodat ze daar ook gebruik van kunnen maken. Geen enkele club heeft er echter interesse in. Clubs buiten San Marino willen ze wel hebben. Ik heb. Twee mogelijke oorzaken bedacht: Clubs zijn semi prof met amateurcontracten. Een enkeling heeft echter wel een huurspeler, dus dat lijkt me niets echt de reden. De spelers zijn te goed voor de clubs in San Marino en willen dus zelf niet naar die clubs. De meeste hebben 2 sterren, maar ik ben bang dat de meeste van de andere clubs nog geen 2 sterren krijgen als ik ze scout. Zijn dit legitieme redenen? Of ligt het toch aan iets anders? Als ik de spelers aanbied via transfer room - alleen San Marino, dan reageert niemand. Hetzelfde geldt voor de verhuurlijst voor alleen San Marino. Als ik ze gewoon op ter verhuur aanklik, dan komen er wel veel boden van clubs buiten San Marino (veelal uit het moederland). Ik zou de spelers best kunnen verhuren, maar niet binnen San Marino. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 50 minuten geleden zei MisterX: Bedankt voor de tip. Op dit moment heb ik ook al een rits aan jeugdspelers die ik graag binnen San Marino wil stallen, zodat ze daar ook gebruik van kunnen maken. Geen enkele club heeft er echter interesse in. Clubs buiten San Marino willen ze wel hebben. Ik heb. Twee mogelijke oorzaken bedacht: Clubs zijn semi prof met amateurcontracten. Een enkeling heeft echter wel een huurspeler, dus dat lijkt me niets echt de reden. De spelers zijn te goed voor de clubs in San Marino en willen dus zelf niet naar die clubs. De meeste hebben 2 sterren, maar ik ben bang dat de meeste van de andere clubs nog geen 2 sterren krijgen als ik ze scout. Zijn dit legitieme redenen? Of ligt het toch aan iets anders? Als ik de spelers aanbied via transfer room - alleen San Marino, dan reageert niemand. Hetzelfde geldt voor de verhuurlijst voor alleen San Marino. Als ik ze gewoon op ter verhuur aanklik, dan komen er wel veel boden van clubs buiten San Marino (veelal uit het moederland). Ik zou de spelers best kunnen verhuren, maar niet binnen San Marino. Duurde mij ook zo'n 15 seizoenen hoor voor dat dat pas op gang kwam Denk dat ze nog te goed zijn voor de andere clubs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Werkt je pro tip ook in het geval van amateurcontracten? 9 uur geleden zei Thomassje123: Duurde mij ook zo'n 15 seizoenen hoor voor dat dat pas op gang kwam Denk dat ze nog te goed zijn voor de andere clubs Dat zou betekenen dat ik nog 10 jaar ofzo moet wachten Ik heb nu al iets van 40 spelers die ik gerust zou willen verhuren. Mijn jeugdteams hebben al wel eens wat oefenwedstrijden tegen eerste elftallen gedaan. En mijn jeudgteams winnen meestal die wedstrijden, soms ook gewoon met gemak. Dus waarschijnlijk komt het dan wel neer op 'te goed' ja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 1 uur geleden zei MisterX: Werkt je pro tip ook in het geval van amateurcontracten? Dat zou betekenen dat ik nog 10 jaar ofzo moet wachten Ik heb nu al iets van 40 spelers die ik gerust zou willen verhuren. Mijn jeugdteams hebben al wel eens wat oefenwedstrijden tegen eerste elftallen gedaan. En mijn jeudgteams winnen meestal die wedstrijden, soms ook gewoon met gemak. Dus waarschijnlijk komt het dan wel neer op 'te goed' ja... Lijkt me niet want die kunnen te pas en te onpas vertrekken als ze dat willen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 (bewerkt) Ik krijg opeens boden van clubs op San Marino op mijn spelers: Van buiten San Marino zijn automatisch geweigerd. Blijkbaar heb ik toch nog 21 voorstellen. Waarschijnlijk niet op 21 verschillende spelers, maar toch. Het eerste begin is er! Edit: Bleek toch iets anders te zitten: Veelal zijn boden van clubs buiten San marino geweigerd, maar binnen San marino geaccepteerd. Er zijn echter een paar spelers waarbij dat niet automatisch is gedaan. Maar het lijkt er op dat de eerste paar spelers verhuurd gaan worden! 17 december 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Jemig de pemig. Voor het eerst CL competitiefase gehaald en hoe. Uit tegen Qarabag verloor ik onterecht met 2-0. Thuis kwam ik na een kansenregen redelijk snel op 2-0, maar zij scoorden 2-1 uit hun eerste kans. Ik kwam redelijk snel weer op 3-1, maar zij scoorden 3-2 uit een penalty. In de blessuretijd scoorde ik 4-2 en dwong daarmee verlenging af. We bleven maar kansen creeeren (35 stuks), maar we hadden de penalties nodig. Die begonnen we door 2x mis te schieten, maar uiteindelijk..... Nu stroomt het geld binnen willen waarschijnlijk meer spelers komen, terwijl we er alles al aan gedaan hebben om tijdens de kwalificatierondes een zo'n sterk mogelijk team te bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Seizoen 48: De groepsfase Folgore Zoals verwacht groepswinnaar een eenvoudig door. Maar groepswinnaar worden was zo eenvoudig nog niet. In de tweede wedstrijd speelden we al 1-1 gelijk thuis tegen Olympiakos. We waren veel beter maar hun eerste schot in de slotfase was raak. De laatste wedstrijd ging zowaar nog ergens om. We mochten niet verliezen in Griekenland. Dat deden we niet maar we wonnen ook niet. Het bleef daar 0-0. Wel teleurstellend maar wel door Tre Penne Yes! Het is Tre Penne gelukt om derde te worden in hun Champions League groep. Een geweldige prestatie. Dat begon al met 2 gelijke spelen tegen Sporting CP en FC Kopenhagen. In speelronde 5 werd er uit bij Kopenhagen gewonnen en op onderling resultaat was de 4e plaats al zeker. Tre Penne had zelfs kans om door te gaan naar de knock-out fase van de Champions League. De laatste wedstrijd was namelijk Tre Penne - Sporting CP. Tre Penne speelde niet slecht en het werd 1-1. Helaas net niet goed genoeg om te overwinteren in de Champions League maar ze gaan dus wel verder in de Europa League Virtus Alles wat Virtus pakte was bonus en uiteindelijk hebben ze 2 keer gelijk gespeeld. Dat levert 0,400 punten op voor San Marino en dat is dus mooi meegenomen. Ze begonnen goed aan de groep en uit bij FC Midjylland speelden ze 1-1 gelijk. Dat andere gelijke spel haalden ze in het Phillips Stadion bij PSV, daar werd het 2-2. Helaas werden alle thuiswedstrijden wel verloren. Virtus had wel een kansje om nog 3e te worden. Thuis moest gewonnen worden van FC Midjylland. Helaas eindigde die wedstrijd in een 3-4 nederlaag Domagnano Ook bij Domagnano weinig verwachtingen en ook zij pakken 2 gelijke spelen. Dat is 0,400 punt voor San Marino en samen met Virtus dus goed voor 0,800 punt. Dat is toch mooi meegenomen voor 2 ploegen die eigenlijk niks te zoeken hebben in de continentale competities. Domagnano speelde gelijk tegen Olimpija (thuis) en Partizan (uit) Tre Fiori Tre Fiori moet deze groep eenvoudig door komen en dat deden ze dan ook. Gelijk tegen Cukaricki in Servië kan gebeuren en tegen Zarya en Lincoln Red Imps werden 2 keer verslagen. In de laatste wedstrijd werd in eigen huis verloren van Cukaricki. Slordig maar aangezien ze groepswinnaar zijn geworden en veel punten hebben gepakt is het ze vergeven Coëfficiëntenlijst Met 5 clubs is 9,600 punten misschien een slechte oogst maar relatief gezien is het prima. Jammer dat wij niet in de Champions League speelden. Wij waren wel door gegaan voor een extra bonuspunt. Maar goed, uiteindelijk zijn 3 van de 5 clubs door en dat is prima. We hebben een aardige voorsprong op de rest. Duitsland is het dichtste bij. Maar Frankrijk kent met nu al 13,500 punten een zeer goed jaar, misschien dat we daar ook nog voor moeten oppassen. Er is in ieder geval nog alles om voor te spelen en we hebben echt wel de mogelijk om de 4e plaats dit jaar vast te houden Lotingen Tre Penne - Arsenal *Folgore heeft een bye *Tre Fiori heeft een bye Tre Penne werd 3e in de Champions League en treft een nummer 2 uit de Europa League. Dit kon bijvoorbeeld Molde, Aberdeen of Shamrock Rovers zijn. Maar nee, natuurlijk moet het Arsenal zijn dat 2e werd in hun groep. De slechtst mogelijk loting en ik zie dit somber in. Wij en Tre Fiori zitten nog in de wachtkamer. Omdat wij beide groepswinnaar werden is voor ons de volgende tegenstander nog niet bekend Ik heb Portugal er bij staan. Ze lopen veel achter maar hebben nog wel 4 clubs actief dus misschien moeten we daar toch met een schuin oog naar kijken. Frankrijk heeft zelfs nog 5 clubs actief en ook die moeten we zeker in de gaten houden. Duitsland is de grootste achtervolger, het verschil is niet super groot. Gelukkig voor ons hebben ze nog maar 3 clubs in Europa waarvan 2 in de Champions League. Laten we hopen dat die clubs snel uitgeschakeld worden dan zou dat wel goed kunnen komen. We moeten zeker niet denken dat we er al zijn. We zullen zelf ook de nodige punten moeten pakken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten