Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Seizoen 67: Het vervolg

Folgore

837f04a0c64abb1a5991d6ccad7e3165.png

Wij speelden tegen Basel en dan moet er 2 keer gewonnen worden, geen excuses. In Zwitserland werd al snel duidelijk dat er een enorm krachtsverschil is en Basel werd opgerold met 1-5. In de thuiswedstrijd staat er dan niet veel meer op het spel en dat is te zien. Het is een verschrikkelijke saaie wedstrijd die we gelukkig wel winnen voor de coëfficiënten

Murata

04b486756dbf09fb3e2405fe71cee8d7.png

We hebben nu echt de hulp nodig van andere ploegen, nu meer dan ooit. Murata nam het op tegen Betis, een 50/50 wedstrijd. Gelukkig valt het onze kant op want Murata wint 2x en dat kunnen we heel goed gebruiken. Murata was in eigen huis veel beter maar het wordt slechts 1-0. In Spanje is Betis weer beter maar Murata sleept er toch een overwinning uit

Featano

16df77b926171e12b53f48a234fda108.png

Faetano is ook nog actief na een fantastische overwinning op Lazio. AS Monaco is de tegenstander en geloof het of niet maar ook dit is een 50/50 wedstrijd. Ook deze valt onze kant op. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en 1 goal over 2 wedstrijden was voor Faetano genoeg om door te gaan. Charlerloi is dan de tegenstander. Ze winnen eerst met 4-3 en dan hoop je dat ze door gaan. Helaas werd het in België kansloos 3-0, een terechte uitslag want Faetano was heel slecht. Daarmee blijven alleen wij en Murata over

Kwartfinale

Folgore

294c922e39465168a3c1674da999f889.png

In de kwartfinale een gunstige loting waar Atalanta de tegenstander was. Toch moet je tegenstanders nooit onderschatten. Echter kenden we geen problemen met de Italianen. In eigen huis een eenvoudige overwinning. 2-0 bij rust en een man minder. In de tweede helft stellen we wel teleur want het bleef bij 2-0 daar waar we het al konden beslissen. We zijn veel beter dan Atalanta en daar komen we ook niet in de problemen hoewel we helaas niet scoren, wel gaan we dik verdiend door

Murata

cf520f01f533ece5f6e374dd6f93299f.png

Ook Murata staat er prima voor, ook met Salzburg hebben ze een tegenstander die ze kunnen verslaan en misschien zelfs favoriet zijn. Die favorietenrol maakten ze waar. In de uitwedstrijd waren ze al veel beter en ze wonnen daar verdiend met 0-2. In San Marino gebeurde er erg weinig en dat is natuurlijk in het voordeel van Murata. Salzburg werd niet gevaarlijk en Murata gaat eenvoudig door

Halve finale

e76068af03a6ba9abdcc43925b7b637b.png

Hoe vaak hebben wij en Inter al tegenover elkaar gestaan? Ik ben haast de tel kwijt maar dit jaar nemen we het weer tegen elkaar op. We zijn bijna altijd aan elkaar gewaagd en dat was hier niet anders. De eerste wedstrijd was uit en die is altijd lastig. Nu ook maar beide teams creëerden eigenlijk bijna tot geen kansen. Een wedstrijd die op papier af gedaan had kunnen worden. In San Marino is het niet veel beter, ook bijna geen kansen maar daardoor was het wel heel spannend. Je krijgt dan het idee dat de eerste de beste kans raak gaat zijn. We hadden de wedstrijd wel onder controle maar kansen creëren ging dus erg moeizaam. Toch maken we 1-0. Budakin komt er in en nog geen minuut later maakt hij de 1-0, dat noemen we nog eens een gouden wissel. Zijn goal was ook goud waard want het was het enige doelpunt. Daardoor gaan wij dus weer naar de finale, het wordt ook wel weer tijd om de Champions League weer eens te winnen

Murata

57b3193aaa5947ad3a60316b5b4f0fbb.png

Maar de grote vraag is dan nog, gaat Murata ook een finale spelen? Ze moesten spelen tegen Ajax dat Real Madrid uitschakelde. Dat zegt wel wat. Toch wint Murata in eigen huis. In een gelijk opgaande wedstrijd is 1 goal genoeg. Is het genoeg voor de uitwedstrijd? Het antwoord is wel duidelijk lijkt mij. Een pijnlijke 6-0 nederlaag in Amsterdam. En terecht ook nog, een enorme offday voor Murata. 

Coëfficiënten

46a51ebaabe780b763a9da870269f3b4.png

Het leek een rampseizoen maar samen met Murata en Faetano hebben we het seizoen nog best weten te redden. We eindigen op 11,786 punten en als je kijkt naar de stand na de groepsfase is dat echt heel keurig. In het totale plaatje echter niet, de top 3 is nu wel eventjes definitief uit zicht. Duitsland is uiteindelijk geen probleem geweest. We eindigen zelfs met meer punten dan ze dit seizoen. De 4e plek is dus nog steeds in onze handen met 3,200 punten voorsprong

ced39adbb82c1ad11325826669324f7e.png

Champions League finale

5df55551fdc5d3120e71a5e30c05232b.png

We zitten in de finale en we zijn eigenlijk wel weer toe aan een Champions League winst. Dan moeten we winnen van Napoli, een wedstrijd waarin wij de favoriet zijn. Dat dachten we tegen Celtic echter ook, weet je nog? Nu beginnen we wel heel goed en na 5 minuten is het 1-0, je kunt slechter beginnen. In de eerste helft hebben we alles onder controle. In de tweede helft echter niet meer, Napoli zet een tandje bij en de wedstrijd dreigt om te draaien. Ik voelde het ook bijna mis gaan maar gelukkig hadden de Italianen het vizier niet op scherp. Het fluitsignaal kon mij niet snel genoeg komen. In blessuretijd is het nog steeds spannend, tot we 2-0 maken. De Champions League is weer de onze maar het ging absoluut niet van een leien dakje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Club: Bravo (Slovenie)

Seizoen: 2039/40

Bravo

Uiteindelijk een topseizoen met een zwaar einde. Het einde is altijd wel zwaar, maar dit seizoen was het wel heel erg extreem. Met als hoogtepunt in eind april/begin mei 3 wedstrijden in 5 dagen. Het enige gelijkspelletje die we speelde in de Sloveense competitie (die 3-3) speelden we dan ook met een C-elftal. Ook in de competitiefase van de CL hadden we wat pech met rode kaarten en doelpunten in blessuretijd, maar uiteindelijk wisten de cup voor de 3e keer te winnen.

image.thumb.png.0445b77170ad2679a10f688c9f0757e0.png

Maribor

De nummer 2 van afgelopen seizoen mocht starten in de voorrondes van de CL. Dit wisten ze te overleven en zo hadden we voor het eerst een tweede Sloveense club in de competitiefase! Hierin waren ze verder wel volstrekt kansloos en eindigde ze 36e. Wel vermoed ik dat dit uiteindelijk een gunstig effect kan gaan hebben qua reputatie en financien.

image.thumb.png.61ad01cb8a19b5ed0c70cbd3cb30d6b4.png

Olimpija

Ook zij boekten wel prima resultaten, met als hoogtepunt een verrassende 8-0 overwinning tegen Fehervar. Uiteindelijk strandden ze in de 8e finales van de Europa League.

image.thumb.png.b8112c461dcbc5fe50d87d0ade49788f.png

Mura

Dit is de volgende positieve verrassing. Ze wisten helemaal tot de halve finales van de Conference League te komen en verloren maar 3 van totaal 20 Europese wedstrijden.

image.thumb.png.0da20a1d513a23a976866635ceb0122e.png

Koper

Deze club had de pech Espanyol in de voorronde te loten, wat later de finalist bleek te zijn en ook Mura in de halve finale uitgeschakelde. Helaas geen 5e club in een competitiefase.

image.thumb.png.5bb615e6d36ea9c36d81b2eadca3a137.png

Coefficienten

Door de goede resultaten boekten we ons beste seizoen tot nu toe (+16.800). Onze directe concurrent boven ons, Italie, scoorde extreem goed. De 3 landen weer daarboven scoorden dan weer iets of een stuk minder dan wij, dus dat geeft potentie.

image.png.f3bd8f1a5975c00fe847d846ff07e2a6.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-3-2024 om 17:19 zei Chiemel:

Ik ben nu bezig met een expirementje. Ik koop heel veel spelers van 1 club, die eerder al 60+ miljoen van me kreeg. Dit met het idee dat als ik veel spelers koop, ze actiever worden op de transfermarkt (en beter voorbereid op Europees voetbal). Gaat hier om een club met sowieso al een matig team en die in de voorronde van de Conference League mag spelen en ik ze weinig kans geef.  Nu al 14 spelers van ze gekocht, maar nog 0 inkomende transfers aan hun zijde. 

Hoe is dit expirementje afgelopen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei spaansetukker:

Hoe is dit expirementje afgelopen? 

Heb nog wel ergens iets gepost, maar kwam erop neer dat die club ook weer veel troep terugkocht. Onderaan de streep maakte het niet zo heel veel uit. Ook is die club daarna nog niet beter geworden en hebben ze geen Europees voetbal meer gehaald. Ik zou het nog een keer kunnen proberen bij 1 van de grotere clubs uit onze eigen competitie die een hogere reputatie heeft, met de hoop dat ze dan ook betere spelers kopen. Helemaal nu ik net een zomer heb gehad waar de rest van de top 4 bijna geen transfers hebben gedaan terwijl wel hun reputaties gestegen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chiemel:

Heb nog wel ergens iets gepost, maar kwam erop neer dat die club ook weer veel troep terugkocht

Hmmm irritant, ik loop in mijn Ierland save een beetje tegen hetzelfde aan. 

Nu probeer ik al hun scout weg te pikken en dan hoop ik dat die clubs betere scouts ervoor terug halen en daardoor hopelijk ook betere spelen kopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei spaansetukker:

Hmmm irritant, ik loop in mijn Ierland save een beetje tegen hetzelfde aan. 

Nu probeer ik al hun scout weg te pikken en dan hoop ik dat die clubs betere scouts ervoor terug halen en daardoor hopelijk ook betere spelen kopen. 

Ook interessante benadering. Ook al zal daar ook wel weer een slechte scout voor terugkomen. Uiteindelijk vermoed ik dat het gewoon beter is geen tijd aan dit soort dingen te verspillen, dat het gewoon natuurlijk moet groeien en dat je dus gewoon spatiebalk moet rammen. Eindeloos spelers kopen, verkopen en proberen te verhuren aan de clubs heb ik nu ook op een redelijk laag pitje. Blijf wel spelers van ze kopen om geld bij de clubs te creeeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Club: Bravo (Slovenie)

Seizoen: 2040/41

Nog even snel een update vooraf mijn vakantie. We hebben weer een topseizoen achter de rug, waarbij alle 5 mogelijke Sloveense clubs een Europese competitiefase wisten te halen. Komend seizoen zullen dit trouwens weer dezelfde 5 ploegen zijn en dat is denk ik wel gunstig voor stabiele groei.

Bravo

We hebben weer een topseizoen achter de rug en winnen de CL voor de 4e keer en voor het eerste voor de 2e keer op rij. We verloren alleen tegen Chelsea (na een rode kaart). Tegen Chelsea loten we trouwens extreem vaak. Tussen 2026 en nu in 2041 hebben we al 21 keer tegen ze gespeeld!

image.thumb.png.d02e1f81f5db805cbe8858db5f8aadc6.png

Olimpija

Dit is nog steeds de meest reguliere nummer twee van Slovenie. Ze mochten het in de voorronde van de CL proberen, maar hierin was uiteindelijk PSV te sterk. In de Europa League wisten ze ternauwernood de competitiefase te overleven. In de eerste KO-ronde was Galatasaray te sterk.

image.thumb.png.a6ec6e184dd742c0602f5382242257e4.png

Maribor

Door hun CL-avontuur van vorig seizoen wist hun reputatie te groeien. Aangezien ze dit seizoen het slechts moeten doen met de Conference League, zal deze reputatie wel weer wat minder worden. Maar ze wisten wel redelijk te overtuigen in de Conference League. Uiteindelijk wisten ze nog knap gelijk te spelen tegen Rennes uit in de kwartfinales, maar daarna was het wel klaar.

image.thumb.png.f05e6ce53cc996d22fd3bdd74056eb97.png

Mura

Ook Mura wist redelijk te overtuigen in de competitiefase van de Conference League. Uiteindelijk kwamen zij tot 4 wedstrijden in de KO-fase. Dit is al wel het 3e seizoen achter elkaar dat ze een KO-fase weten te halen, dus ze zijn redelijk stabiel.

image.thumb.png.0a27901549c594b57dc984bb33bfa45a.png

Celje

De ploeg is op papier de minste van de 5, maar omdat ze vorig seizoen wel knap 3e eindigden in de Sloveense competitie, plaatsten ze zich rechtstreeks voor de Europa League. Ik denk dat dit eigenlijk wel gunstig is, want via voorrondes hadden ze het wellicht helemaal niet gered. In de competitiefase leken ze prima te beginnen, maar na 4 punten in 3 wedstrijden wisten ze geen punt meer te halen. 

image.thumb.png.fa02b3f72ff295e926cf749417a1bbbb.png

Coefficienten

Uiteindelijk wat dit ons beste seizoen tot nu toe. We zitten nog steeds op een eilandje, maar als we deze lijn weten door te trekken gaan we wel meedoen om de plekken 3-7. Als ik kijk naar de afgelopen 2 seizoenen, dan hebben we daarin al meer punten gehaald dan Nederland, Portugal en Frankrijk. Komende 2 seizoenen gaan onze zwakkere seizoen wegvallen. Uiteraard ben ik mij er ook van bewust dat er zeker nog wat teleurstellende seizoenen aan gaan komen zodra meer Sloveense clubs zich rechtstreeks voor de CL gaan plaatsen. 

image.png.dbc0b83532042235a342785d93d23dff.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 68: Voorronde Conference League en lotingen

Fiorentino

450dddde793b0bff942c444b9312b188.png

We beginnen bij de voorronde van de Conference League. Misschien wel de allerbelangrijkste wedstrijden van het seizoen. Vorig seizoen hadden we geen club in de Conference League en dat kostte veel punten. Helaas hebben we dit jaar ook geen club in de Conference League. Fiorentino haalde het niet tegen Aberdeen

Duitsland en Spanje

665c219465cc0430fe5fd940b0455375.png

18a38d01b6f0cd2f4eabd95d8299dbbe.png

Maar we hebben geluk! Heel veel geluk, we mogen echt onze handen dichtknijpen. Ook Villarreal en Hoffenheim uit Spanje en Duitsland spelen geen Conference League. En dat tegen tegenstanders waarvan je toch verwacht dat ze winnen, ik vind het heel opmerkelijk. Maar de schade valt dan hopelijk mee, anderzijds was dit wel weer de ideale kans om eindelijk eens dichter bij Spanje te komen

Lotingen

28ce444cf784ae43eff8f3824c44e45c.png

Folgore

6a91ac06729f2b02143991fd01a9e196.png

Wij hebben zeer gunstig geloot in de Champions League, geen van deze clubs zijn echt topclubs dus wij moeten gewoon groepswinnaar worden. Misschien moeten we zelfs voor 18 uit 6 gaan

Juvenes Dogana

350f602685e402ed4b814622f4bece3a.png

Juvenes Dogana heeft het meest gunstig geloot van de andere clubs. Ik heb echt hoop dat ze punten kunnen pakken in deze groep en misschien zelfs dat ze 3e worden en in ieder geval overwinteren

San Giovanni

613333e70668763827a4c648a15ed38f.png

San Giovanni en lotingen, het is geen gelukkig huwelijk. Zo ook dit seizoen, wat een zware groep. Spurs, Real Madrid en Paris SG. Het is bijna onwaarschijnlijk dat San Giovanni hier wat uit haalt maar hopelijk kunnen ze verrassen

Murata

94c2c6ae0a4d9fd571bb3394c6bda2ac.png

Ook Murata heeft best zwaar geloot maar ze moeten het tegen Shakhtar op gaan nemen voor de 3e plaats. Hopelijk kunnen ze dat in ieder geval halen

f407adede45517898958848712455325.png

Cailungo

df0d70a8c9f907d4abe324cbb07b7a29.png

Cailungo heeft een loting met perspectief maar Cailungo is ook niet het beste wat wij hebben in San Marino. Het is dan ook lastig om te voorspellen hoe deze groep zal gaan lopen. Hopelijk kunnen ze in ieder geval 3e worden

Cosmos

b5569e8037d5c35922a4bc5cd2fe2727.png

Cosmos heeft gelukkig al de nodige ervaring in Europa en ik verwacht wel wat van ze. Zeker tegen WSG Tirol, daar moeten ze gewoon boven eindigen. Maar ook Leverkusen is niet zo goed als je waarschijnlijk denkt. Dat bleek wel vorig seizoen toen Faetano ze te slim af was. En als Faetano dat kan, kan Cosmos dat ook zeker. Cosmos moet hier echt overwinteren en of ze dat in de Conference League of Europa League doen maakt mij niet echt uit

Coëfficiënten start groepsfase

f06c030b3d844698ea72f50890478f75.png

Dit is de stand bij aanvang van het seizoen, de punten die wij krijgen voor kwalificatie zit hier bij in. Gelukkig hebben Spanje en Duitsland dus ook geen club in de Conference League, dat scheelt enorm. Hopelijk kunnen we de schade beperkt houden. Hoe negatief dat ook klinkt, ik zie ons niet meer dan 12,000 punten pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AScandinavianstory(9).thumb.png.ada89e1a7e02c538793a7c24a9bece8e.png

Sigma, een naam die niet alleen staat voor een pompmachinefabrikant uit de buurt van Olomouc, maar ook voor de speelstijl die ik wil hanteren bij deze Tsjechische club. Pompen of verzuipen, dat is de perfecte beschrijving voor onze tactische filosofie. We gaan voor de aanval met als motto: scoren of verliezen. Zodat wij altijd eervol van het virtuele veld kunnen stappen. Bij de start van het seizoen introduceerden we een attractieve 3-4-2-1 formatie, die perfect past in het plaatje van onze aanvallende mindset. We willen het spel domineren en onze tegenstander onder druk zetten vanaf het eerste fluitsignaal. "Het Andruv Stadion", onze thuisbasis biedt een prachtig strijdtoneel aan 12.000 aandachtige toeschouwers. Helaas zijn de tribunes vaak schaars gevuld, maar dat zal veranderen zodra we onze fans betoveren met goed voetbal.

Tactiek

Spoiler

image.png.80a3529a3fc792d76c5087e253b454b4.png

In ons eerste seizoen bij Sigma hadden we geen Europese verplichtingen, wat ons de kans gaf om ons volledig te richten op het binnenhalen van succes in de Tsjechische competitie. Al snel werd duidelijk dat enkele gevestigde namen zoals Slavia Praag, Sparta Praag en Viktoria Plzen de dienst uitmaakten met een duidelijke dominantie die de rest van de competitie in de schaduw plaatste. Vooraf werd Sparta Praag beschouwd als de gedoodverfde favoriet, maar ondanks het winnen van de beker eindigden ze uiteindelijk op een 4de plaats achter ons. Viktoria Plzen kende een indrukwekkende start van het seizoen en stond lange tijd aan de leiding. Zelfs zonder enige nederlaag in de heenronde. Toch was het Slavia Praag dat aan het einde van de rit te titel binnenhaalde. 

image.thumb.png.76f6c8b3df6843c2464bb008d0eb0e86.png

Wij mogen dus volgend seizoen deelnemen aan de voorronde van de Conference League. 

463.png.3fbb76be6fcea04504e6e2a57e4402c7.png

Bohemians Praag

We beginnen met de kleinste club van allemaal genaamd Bohemians Praag. De club legde in de 2de kwalificatie ronde al het loodje tegen het Israëlische Hapoel Be'er Sheva. 

image.png.20bc7a09b981137be8f3c40c65fe2422.png

477.png.db94a7010d79e419f6f497c6505dd22f.png

Viktoria Plzen

Ook Viktoria Plzen had niet veel in de pap te brokken. Ondanks de ijzersterke seizoenstart wist het zich niet te plaatsen voor de groepsfase van de Conference League. Na het uitschakelen van een Poolse club en eentje uit Azerbeidzjan was het Noorse Brann Bergen verrassend een maatje te groot. 

image.thumb.png.ff0f35ae837b677682f08b3ab661df5c.png

476.png.5f3df98c04cbc6dc537e3274e5e172f3.png

Sparta Praag

Sparta Praag beleefde in eigen land een telleurstellend seizoen. Toch wist het in Europa te overwinteren. In de Champions League bleek het Deense FC Kopenhagen een maatje te groot te zijn. Na het uitschakelen van het Belgische Union SG mocht het zich opmaken voor de Europa League. In Groep H eindigde het op een tweede plek achter het Italiaanse Atalanta maar tenkoste van Ljubljana en LASK Linz. Real Sociedas was helaas een ronde later het eindstation van een verdienstelijk Europees parcours.

image.thumb.png.b26b213a34c894c8ccdda3f120bdedfb.png

474.png.955fc51cf6a2ff61010e8c3e4b50bceb.png

Slavia Praag

Slavia Praag kende niet alleen in eigen land een ijzersterk seizoen maar ook in Europa. Al vroeg op het seizoen kende het een uitschakeling in de Europa League tegen het Griekse Panathinaikos. Een overwinning tegen Vojvodina was voldoende om te mogen plaatsnemen in de Conference League. In Groep F eindigde het als winnaar van de groep tenkoste van Sheriff Tiraspol, Dinamo Tbilisi en Dnipro. Niet echt hoogvliegers maar je moet het wel even doen. In de 16de finale geraakte de Tsjechische machine pas echt onder stoom. Het stugge Sturm Graz werd te kijk gezet en ook in de kwartfinale bleek het Zweedse BK Hacken geen partij te zijn. Het Turkse Besiktas was helaas een maatje te groot in de halve finale. Een knappe prestatie van de nieuwe landskampioen. 

image.thumb.png.740c224bad390b7bc0a567e7d20752c4.png

bewerkt door Lensherr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff ik heb ook al een tijdje geen update meer geplaatst hier zie ik. Volgens mij ben ik inmiddels al een seizoen of 5 verder nadat ik even lekker in een dipje heb gezeten met deze challenge. Eigenlijk heb ik het plezier weer terug gevonden door even een stapje terug gedaan te hebben. Even geen verplichte updates schrijven, even geen poké player spelers bij houden en de selectie flink op de schop gooien.

Op sommige posities had ik namelijk gewoon 3 basiswaardige spelers en daar achter nog 1 of 2 talenten. Soms zag ik door de bomen het bos niet meer. Er werd zo ongelooflijk veel geboden op spelers dat de transferperiodes enorm lang duurde. Dus heb ik het zo geregeld dat ik op elke positie nog 2 spelers heb en daarachter een lading aan spelers die O21 zijn en opgeleid in Noord-Macedonië. Elke competitiewedstrijd moet er namelijk een zo'n speler in de basis staan. Merk nu echt dat ik meer plezier haal uit de save omdat ook mindere talenten zich beter ontwikkelen en er ook wat meer Macedonische spelers aan minuten komen. Spelers kopen doe ik eigenlijk alleen nog maar als een van de twee spelers van een positie vertrekt of ik moet een leuke 16/17 jarige tegen komen zodat die meer dan 1 seizoen als O21 speler kunnen spelen in de basis en ze zich dus ook beter ontwikkelen. Zo heb ik al wel wat spelers die ook echt volwaardig basisspeler zijn geworden, waarvan ik het vooraf totaal niet verwachtte. Dit heeft het spelplezier toch wel echt weer terug gebracht.

We drongen de top 10 nog wel binnen maar na 2 seizoenen met slechts 7.800 punten staan we nu weer op plek 11. Spelers die ik heb aangetrokken van van 16/17 en die inmiddels 18 of 19 zijn, worden makkelijker verhuurd binnenlands merk ik omdat die soms al als O21 speler gelden en ook voor de clubs op het hoogste niveau dus interessant zijn. Ook probeer ik gewoon echt elke speler die ik in mijn O19 team heb te stallen bij mijn satellietclub: FC Cool (ja dit is puur en alleen gekozen om de naam). Die zijn inmiddels al jaren actief op het tweede niveau en staan nu bovenaan daar. Hopelijk promoveren zij en blijven ze mijn satellietclub. Dan wordt het mijn zijprojectje om hun structureel in Europa te hebben.

Resultaat van alles hierboven is dat er dit seizoen naast mij nog 3 van de 4 clubs in de groepsfase van de Conference League actief zijn. De vierde club strandde in de Play-offs van de Conference League door een 0-1 uitoverwinning weg te geven in de verlenging. Ik heb dus het idee wel echt dat het heeft geholpen om 1 stapje terug te doen om er vervolgens 2 vooruit te gaan zetten met het hele land. Vaak is het zo dat er dezelfde ploegen Europa in gaan dus die ga ik ook financieel ondersteunen. Met meer dan een miljard transferbudget jaarlijks moet dit wel te doen zijn denk ik. Zo heb ik even snel enkele seizoenen gehad en ga ik het weer proberen om een jaarlijks overzicht te typen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lensherr:

AScandinavianstory(8).thumb.png.f4172bc4ccf0fa42655dc46e754d698e.png

Sigma, een naam die niet alleen staat voor een pompmachinefabrikant uit de buurt van Olomouc, maar ook voor de speelstijl die ik wil hanteren bij deze Tsjechische club. Pompen of verzuipen, dat is de perfecte beschrijving voor onze tactische filosofie. We gaan voor de aanval met als motto: scoren of verliezen. Zodat wij altijd eervol van het virtuele veld kunnen stappen. Bij de start van het seizoen introduceerden we een attractieve 3-4-2-1 formatie, die perfect past in het plaatje van onze aanvallende mindset. We willen het spel domineren en onze tegenstander onder druk zetten vanaf het eerste fluitsignaal. "Het Andruv Stadion", onze thuisbasis biedt een prachtig strijdtoneel aan 12.000 aandachtige toeschouwers. Helaas zijn de tribunes vaak schaars gevuld, maar dat zal veranderen zodra we onze fans betoveren met goed voetbal.

Tactiek

Inhoud verbergen

image.png.80a3529a3fc792d76c5087e253b454b4.png

In ons eerste seizoen bij Sigma hadden we geen Europese verplichtingen, wat ons de kans gaf om ons volledig te richten op het binnenhalen van succes in de Tsjechische competitie. Al snel werd duidelijk dat enkele gevestigde namen zoals Slavia Praag, Sparta Praag en Viktoria Plzen de dienst uitmaakten met een duidelijke dominantie die de rest van de competitie in de schaduw plaatste. Vooraf werd Sparta Praag beschouwd als de gedoodverfde favoriet, maar ondanks het winnen van de beker eindigden ze uiteindelijk op een 4de plaats achter ons. Viktoria Plzen kende een indrukwekkende start van het seizoen en stond lange tijd aan de leiding. Zelfs zonder enige nederlaag in de heenronde. Toch was het Slavia Praag dat aan het einde van de rit te titel binnenhaalde. 

image.thumb.png.76f6c8b3df6843c2464bb008d0eb0e86.png

Wij mogen dus volgend seizoen deelnemen aan de voorronde van de Conference League. 

463.png.3fbb76be6fcea04504e6e2a57e4402c7.png

Bohemians Praag

We beginnen met de kleinste club van allemaal genaamd Bohemians Praag. De club legde in de 2de kwalificatie ronde al het loodje tegen het Israëlische Hapoel Be'er Sheva. 

image.png.20bc7a09b981137be8f3c40c65fe2422.png

Viktoria Plzen

Ook Viktoria Plzen had niet veel in de pap te brokken. Ondanks de ijzersterke seizoenstart wist het zich niet te plaatsen voor de groepsfase van de Conference League. Na het uitschakelen van een Poolse club en eentje uit Azerbeidzjan was het Noorse Brann Bergen verrassend een maatje te groot. 

image.thumb.png.ff0f35ae837b677682f08b3ab661df5c.png

Sparta Praag

Sparta Praag beleefde in eigen land een telleurstellend seizoen. Toch wist het in Europa te overwinteren. In de Champions League bleek het Deense FC Kopenhagen een maatje te groot te zijn. Na het uitschakelen van het Belgische Union SG mocht het zich opmaken voor de Europa League. In Groep H eindigde het op een tweede plek achter het Italiaanse Atalanta maar tenkoste van Ljubljana en LASK Linz. Real Sociedas was helaas een ronde later het eindstation van een verdienstelijk Europees parcours.

image.thumb.png.b26b213a34c894c8ccdda3f120bdedfb.png

Slavia Praag

Slavia Praag kende niet alleen in eigen land een ijzersterk seizoen maar ook in Europa. Al vroeg op het seizoen kende het een uitschakeling in de Europa League tegen het Griekse Panathinaikos. Een overwinning tegen Vojvodina was voldoende om te mogen plaatsnemen in de Conference League. In Groep F eindigde het als winnaar van de groep tenkoste van Sheriff Tiraspol, Dinamo Tbilisi en Dnipro. Niet echt hoogvliegers maar je moet het wel even doen. In de 16de finale geraakte de Tsjechische machine pas echt onder stoom. Het stugge Sturm Graz werd te kijk gezet en ook in de kwartfinale bleek het Zweedse BK Hacken geen partij te zijn. Het Turkse Besiktas was helaas een maatje te groot in de halve finale. Een knappe prestatie van de nieuwe landskampioen. 

image.thumb.png.740c224bad390b7bc0a567e7d20752c4.png

Foei, Sparta heeft ondertussen een nieuw logo :LO:

Verder geweldig eerste seizoen natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mordurette:

Foei, Sparta heeft ondertussen een nieuw logo :LO:

Verder geweldig eerste seizoen natuurlijk. 

Dankjewel! Wist ik niet maar na research vind ik dit logo toch mooier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 hours ago, bas huijsmans said:

Pff ik heb ook al een tijdje geen update meer geplaatst hier zie ik. Volgens mij ben ik inmiddels al een seizoen of 5 verder nadat ik even lekker in een dipje heb gezeten met deze challenge. Eigenlijk heb ik het plezier weer terug gevonden door even een stapje terug gedaan te hebben. Even geen verplichte updates schrijven, even geen poké player spelers bij houden en de selectie flink op de schop gooien.

Op sommige posities had ik namelijk gewoon 3 basiswaardige spelers en daar achter nog 1 of 2 talenten. Soms zag ik door de bomen het bos niet meer. Er werd zo ongelooflijk veel geboden op spelers dat de transferperiodes enorm lang duurde. Dus heb ik het zo geregeld dat ik op elke positie nog 2 spelers heb en daarachter een lading aan spelers die O21 zijn en opgeleid in Noord-Macedonië. Elke competitiewedstrijd moet er namelijk een zo'n speler in de basis staan. Merk nu echt dat ik meer plezier haal uit de save omdat ook mindere talenten zich beter ontwikkelen en er ook wat meer Macedonische spelers aan minuten komen. Spelers kopen doe ik eigenlijk alleen nog maar als een van de twee spelers van een positie vertrekt of ik moet een leuke 16/17 jarige tegen komen zodat die meer dan 1 seizoen als O21 speler kunnen spelen in de basis en ze zich dus ook beter ontwikkelen. Zo heb ik al wel wat spelers die ook echt volwaardig basisspeler zijn geworden, waarvan ik het vooraf totaal niet verwachtte. Dit heeft het spelplezier toch wel echt weer terug gebracht.

We drongen de top 10 nog wel binnen maar na 2 seizoenen met slechts 7.800 punten staan we nu weer op plek 11. Spelers die ik heb aangetrokken van van 16/17 en die inmiddels 18 of 19 zijn, worden makkelijker verhuurd binnenlands merk ik omdat die soms al als O21 speler gelden en ook voor de clubs op het hoogste niveau dus interessant zijn. Ook probeer ik gewoon echt elke speler die ik in mijn O19 team heb te stallen bij mijn satellietclub: FC Cool (ja dit is puur en alleen gekozen om de naam). Die zijn inmiddels al jaren actief op het tweede niveau en staan nu bovenaan daar. Hopelijk promoveren zij en blijven ze mijn satellietclub. Dan wordt het mijn zijprojectje om hun structureel in Europa te hebben.

Resultaat van alles hierboven is dat er dit seizoen naast mij nog 3 van de 4 clubs in de groepsfase van de Conference League actief zijn. De vierde club strandde in de Play-offs van de Conference League door een 0-1 uitoverwinning weg te geven in de verlenging. Ik heb dus het idee wel echt dat het heeft geholpen om 1 stapje terug te doen om er vervolgens 2 vooruit te gaan zetten met het hele land. Vaak is het zo dat er dezelfde ploegen Europa in gaan dus die ga ik ook financieel ondersteunen. Met meer dan een miljard transferbudget jaarlijks moet dit wel te doen zijn denk ik. Zo heb ik even snel enkele seizoenen gehad en ga ik het weer proberen om een jaarlijks overzicht te typen. 

Dat dipje is zo herkenbaar. Ik kan mezelf ook ooit in korte tijd verliezen in een save door te veel aankopen te doen en daardoor minder op te leiden, terwijl ik dat juist het mooiste vind aan een save. Niet voor niets speel ik nu met Bilbao, daar kom ik dat probleem van te veel aankopen niet tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.3dc105384d186c1fc4c4de219d2a89a2.png

Brera Strumica seizoen 2046/2047

Het seizoen 2041/2042 was volgens mij mijn laatste update. Inmiddels dus 5 jaar verder en ik pak het nu even wat anders aan zoals ik al in een bericht geschreven heb. Geen Pokeplayer meer en niet ieder talent dat haalbaar is, trek ik direct aan. Wel haal ik veel 16/17 jarigen voor een paar miljoen om enkele jaren in mijn O19 te laten spelen zodat ze Homegrown worden en ik ze dus als een O21 die opgeleid is in Noord-Macedonie, waar er altijd 1 van op het veld moet staan, kan gebruiken. Dit zijn niet eens echt wereldtalenten, maar gewoon echt nuttige spelers. Zodra ze die Homegrown status hebben bereikt, is het volgens mij ook makkelijker om ze te verhuren. Dit begint allemaal een beetje te lopen nu en de ontwikkeling van deze spelers gaat eigenlijk ook wel lekker. Zo heb ik dit seizoen 9 spelers die op het hoogste niveau verhuurd zijn waarvan er 4 op bovenstaande manier binnen gekomen zijn. De update over dit seizoen ga ik even kort houden.

Ik was geeindigd met een seizoen waarin wij 13.200 punten bij elkaar hadden gevoetbald als Noord-Macedonie en hiermee op plek 11 terechtkwamen. Het jaar erop speelden wij 11.700 punten bij elkaar en drongen wij voor het eerst de top 10 binnen. Het jaar er op speelden we 9.600 punten bij elkaar. Dit was het laatste jaar dat wij met 5 teams (de voorrondes van) Europa in gingen. De jaren hierop waren wij met 6 teams actief en dit merkten wij direct. De punten werden door 6 gedeeld en ondanks dat we gelijkwaardige seizoenen draaiden, kosten dit ons toch ongeveer 2.000 punten per seizoen. Dat is wel zuur. De jaren met 6 teams leverden ons dan ook slechts 7.800 punten op en wij daalden weer naar plek 11. Het eerste jaar op plek 11 was weer een topseizoen en haalden wij 13.200 punten. Er waren drie teams in de Conference League groepsfase actief en ikzelf uiteraard in de Champions League. Alle teams overwinterden en Struga kwam zelfs de play off rondes door. Daarna hield het sprookje wel op voor hun door van Fenerbahce te verliezen na verlenging (dit had er voor kunnen zorgen dat we Turkije voorbij gingen). Ik sloeg de Play offs zelf over en schakelde bij de laatste 16 PSG eenvoudig uit. Daarna wachtte Arsenal in de kwartfinale. Uit was een kut wedstrijd en verloren we 3-0. Thuis werd het 1-1 en zo werden wij wederom uitgeschakeld in de kwartfinale. Alles bij elkaar leverde dit ons wel 13.200 punten op en zitten wij Turkije op de hielen. Zweden zit ons weer op de hielen en gaat ons virtueel voorbij dit seizoen. Zij hebben twee uitstekende seizoenen gedraaid zeg. Dit jaar kijk ik het nog even aan zonder investeringen in de andere teams (behalve mijn voormalige satellietclub FC Cool) en wil ik zien hoe zij het gaan doen op eigen kracht. Mocht er een verval in de prestaties zitten, dan ga ik flink investeren in de andere clubs. Onderstaat nog even de ranglijst na het seizoen 46/47 en dan zijn wij weer ongeveer bij.

image.thumb.png.9e72044aad51fa07587a495bfd8c2ab7.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AScandinavianstory(9).thumb.png.ada89e1a7e02c538793a7c24a9bece8e.png

Ons tweede seizoen en er ging ook flink de bezem door. Enkele Belgisch getinte transfers werden aangetrokken. Mannen als Anas Tahiri en Samy Mmaee kwamen deze mooie club versterken. Daarnaast was het aantrekken van de boomlange kapstok, Tomas Chory achteraf de beste transfer ooit gebleken. Het voormalig jeugd-product van Sigma Olomouc zorgde dit seizoen met zijn 1m99 voor maar liefst 32 doelpunten in de Fortuna Liga. Het was dan ook vaak gewoon: "zoek die lange op" vanaf de zijlijn. Na heel wat onnodig puntenverlies aan het begin van het seizoen hebben we uiteindelijk de allereerste landstitel op onze naam weten te schrijven. Met één puntje meer dan de kwalitatief sterkste ploeg van de reeks. Een ongekend seizoen met een zure nasmaak. Maar daar dadelijk meer over.

image.thumb.png.6252ff930d3100ccaf611e45682ba0d8.png

473.png.c96baf4e27b39e38df95530ad96ad05b.png

Sigma Olomouc

Allereerst zullen we maar ons eigen Europese seizoen bespreken en dat was een voltreffer. Althans toch tot aan de 80ste minuut waar we nog op een comfortabele 2-0 voorsprong stonden in de finale van de Conference League tegen RC Lens. Chelsea, Getafe en Union Berlin gingen al voor de bijl. Toch was het dekselse Franse team ons in een onverhoopte finale alsnog de baas met twee doelpunten van Davy Klaassen in 10 dolle slotminuten. Tijdens een strafschoppenserie trokken we dan uiteindelijk aan het kortste eind. Pittig om te verwerken, omdat we er toch zo dichtbij waren.

image.thumb.png.7984a28008b3b59b69497fff61b2808b.png

image.thumb.png.ae63d63f0ff3fd777f3e286f34bec1e3.png

131289.png.e840a414debf804dc31d354bfdddf261.png

FC Slovacko

Een mooie logo en een even mooie naam. FC Slovacko mocht als winnaar van de play-off zich opmaken voor een Europees avontuur in de Conference League. Een succes werd dat niet. Het Roemeense FCSB was over twee duels de sterktste in de 2de kwalificatieronde.

image.png.96cbc9ffd1fb178fe55569178bac8fe5.png

Sparta Praag

Sparta Praag kende wel weer een sterk seizoen. In de vaderlandse competitie legde ze het vuur aan onze schenen en ook in Europa bleef het zeer lang overeind. Toch begon het dramatisch met een uitschakeling tegen het Portugese SC Braga in de Europa League. Uiteindelijk in de Conference League bleef het meedraaien tot in de kwartfinale. Het is dan wel even frustrerend dat het Cypriotische Omonoia Nicosia de dappere Spartanen wisten uit te schakelen. Zuur want ook hier zat er meer in.

image.thumb.png.469ffc73913fa305def51b9be9ab871f.png

Viktoria Plzen

Viktoria Plzen had maar een dramatisch seizoen binnen Europa. Van Young Boys en Rapid Wien, daar kan je wel nog van verliezen, maar het koste heel wat moeite om uiteindelijk in de Conference League zich te plaatsen tegenover het Noorse Odds. Een voorbode van een desastreus Europees seizoen want in de competitiefase werd er geen enkel duel gewonnen en dat in ocharm de Conference League.

image.thumb.png.6a901975adfef7eefea490278c35f9b8.png 

Slavia Praag

De titelverdediger dat in eigen land niet in de kampioensgroep geraakte had zich bijna weten te plaatsen voor de Champions League. Dynamo Kiev was uiteindelijk met één doelpuntje te sterk. In de Europa League wist het wel Europees te overwinteren nadat het de wedstrijden won die ze op papier ook hoorden te winnen. De puntenverdelingen tegen Stuttgart en Besiktas bleken voldoende om ook na de winterstop aan de bak te mogen in de Europa League. De 16de finale was dan het eindstation waar Slavia met één doelpunt verschil over twee duels werd uitgeschakeld door het Duitse Leverkusen. 

image.thumb.png.c7af2028dbd0b247f9c4fadf3c6739c6.png

Nu moet ik even die mentale opdoffer van de finale verwerken en volgend seizoen er weer tegen aan knallen. Met een schuin oog houden we ook het bondscoachschap van Tsjechië in de gaten. Hopelijk gooien ze daar hun bondscoach buiten op een bepaald punt.

image.png.cef8c2b8d7a6f288e933e28c17cf4896.png

bewerkt door Lensherr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.10c8284e75c2159d4b6c4b81b89c9a95.png

Alweer even geleden dat ik een update geplaatst heb door eerst geen FM en daarna gewoon weer lekker erin komen en spelen. Inmiddels het seizoen 2031/2032 net afgerond dus tijd om weer eens wat te delen over mijn avonturen met Botev Plovdiv.

In eigen land is er niet zo veel aan we worden relatief makkelijk kampioen en ook onze 2e/3e keus kan in de meeste wedstrijden wel voor winst zorgen. Wel beginnen de verhuren langzaam te stijgen waardoor het algehele niveau langzaam stappen vooruit zet wat gelukkig ook terug te zien is in de prestaties.

Europees is het veel interessanter. De laatste update was van 2027/2028 dus hieronder de prestaties sinds dat seizoen.

Botev Plovdiv:

We beginnen met mijn eigen prestaties te beginnen met het seizoen 2028/2029 waarin we een kleine stap vooruit zetten. Het jaar ervoor verloren we in de zestiende finale dit jaar is het de kwartfinale waarin PSG twee keer nipt sterker is.

Spoiler

image.thumb.png.53038d5f1ecf5e4d63541587c08e8747.png

Het seizoen erna lijkt het in de kwartfinale wederom te eindigen na een dominant eerste half uur van Bayern Munchen waardoor we de uitwedstrijd met 2-0 verliezen. In Bulgarije beginnen we echter furieus aan het duel en na zestien minuten spelen staat er een 3-0 voorsprong op de borden. Bayern maakt in de reguliere speeltijd nog wel de 3-1 waardoor we naar de verlengingen gaan waarin we de beslissende treffer maken en de halve finale bereiken. Hierin volgen twee doelpuntrijk wedstrijden waarin Arsenal word verslagen waarna we ietwat tegen de verhoudingen in de finale winnen van Chelsea en zo de eerste Champions League binnen weten te slepen.

Spoiler

image.thumb.png.0fb99cd00c2e629e3a19977565c01568.png

Het jaar erop weten we dit kunstje nog eens over te doen maar met wat minder drama en wat meer solide resultaten. In eigen huis zijn we bijna onklopbaar en op bezoek weten we vaak een gelijkspel eruit te slepen. De finale is uiteindelijk een kraker waarbij een relatief vroeg doelpunt van Yan Cavalcanti de beslissing brengt.

Spoiler

image.thumb.png.c69692a72937a2480bf6cd0d95e713a1.png

En tot slot het afgelopen jaar waarin we in de halve finale na verlenging aan de uitschakeling ontsnappen voordat we in de finale door Liverpool worden verslagen. 

Spoiler

image.thumb.png.480928dfb91a2640906f752d5de4fcd5.png

Ludogorets:

Op één seizoen na de nummer twee van Bulgarije en weten zich eigenlijk steevast te plaatsen voor de knock-outfase van de Europa League of de groepsfase van de Champions League. Weinig echte uitschieters maar een solide ploeg die zijn puntjes meestal wel weet te pakken.

Spoiler

image.thumb.png.b8bcc2309f788f2db5148bfa3841674b.png

image.thumb.png.df3efb31f1134dfb49d2f27c3303364b.png

image.thumb.png.4edfa363b385e35481e5339f8f7f2e16.png

image.thumb.png.3c93706d8069fc32aeb62c96d9e9dc3f.png

CSKA Sofia:

Niet altijd de ploeg die als derde eindigt in de competitie maar wel een ploeg die eigenlijk altijd Europees voetbal weet te halen. Hierin beginnen ze een redelijk vaste waarde in de groepsfase van de Europa League te worden maar plaatsing voor de knock-outs is vaak net buiten bereik. 

Spoiler

image.thumb.png.f9c82b320fed5355444f99c8e06bdb19.png

image.thumb.png.909266dd5e982815032af90fe0bffc52.png

image.thumb.png.312ce7bcbb38cd547a64d7fbaf9156e0.png

image.thumb.png.9005161b9095ee152233e35253ef2fba.png

CSKA 1948:

In de competitie eigenlijk de vaste nummer vijf waardoor ze zich elk jaar in de Conference League mogen laten zien en daarin weten ze het eigenlijk elk jaar prima te doen. De kwalificaties zijn zelden een echt probleem en ook in de groepsfase doen ze het vaak bovengemiddeld. In de knock-outs hadden ze afgelopen seizoen een uitschieter naar de Kwartfinale maar meestal is de zestiende finale het eindstation.

Spoiler

image.thumb.png.29d55aa649e627ae390259366ae13ce8.png

image.thumb.png.d105a987534f13a720bb68f5fb1726e7.png

image.thumb.png.3ee98ae43a3f7989f0560ebd4b6ab63a.png

image.thumb.png.390d03b4af5a6c4ef94693ae7a646f43.png

Arda/Levski

Twee ploegen die zich afgelopen jaren in Europa hebben mogen laten zien waarbij Arda vooral onopvallend als 4e/5e de voorrondes Conference League in mocht en daar vaak snel werd uitgeschakeld wist Levski twee jaar geleden ineens uit het niets 2e te worden. Het jaar erop werden ze vierde waardoor ze zich twee maal in de Europa League mochten melden en met succes want beide keren was de zestiende finale pas het eindstation. In de competitie zijn ze inmiddels echter weer afgezakt en zullen we volgend seizoen Septemvri Sofia zien als vijfde Bulgaarse ploeg.

Spoiler

Arda:

image.thumb.png.9168a62ef2a5fb2bb6fe4a9d8b21ea7b.png

image.thumb.png.d14cebe5e9b5981b2ac429d94da6c09f.png

Levski:

image.thumb.png.f69d9ba04f41edccbb19ae5620fa86e5.png

image.thumb.png.deb2cde9213c763848d2622b73dcc83e.png

Door deze prestaties zijn we inmiddels opgeklommen tot een zesde plaats wat betekend dat er na komend seizoen liefst twee Bulgaarse ploegen zich rechtstreeks zullen plaatsen voor de Champions League. Voorlopig zullen we nog om deze plek moeten strijden met Turkije en Portugal waarbij het wegvallen van het mindere 2028/2029 seizoen na volgend seizoen een positief punt is.

Spoiler

image.png.0aa77a27876b62a481b5397f89254ff5.png

Ik wil vanaf komend seizoen proberen om elk seizoen weer een update plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 68: Groepsfase en vervolg

21dd346b1bc98a4a91c8cf6747085570.png

Folgore

7934db787f000f90ef4f58a1fa2b018c.png

Ik begin bij ons zelf. We hebben een groep met niet makkelijke tegenstanders maar ook geen wereldtop, 18 uit 6 is dan niet ondenkbaar en dat is exact wat er gebeurde. We maakten geen enkele fout en gingen met een perfecte score de groepsfase uit

Juvenes Dogana

b5b8c255a5ae6ac82ae081c4c97b92f7.png

Juvenes Dogana heeft veruit de meest gunstige loting van allemaal dus ik verwacht er wel van. Ik werd dus flink teleurgesteld. Het is dat Juvenes Dogana de laatste wedstrijd - die toch nergens meer om ging - wonnen in eigen huis van Celtic. Maar ze hebben er geen moment in gezeten en dat is wel teleurstellend. Ik had hier toch wel wat op meer gehoopt

San Giovanni

a780b4e390bb7f3abecd22da54aa5657.png

San Giovanni had dan weer heel zwaar geloot en ik wist van te voren al dat het heel moeilijk ging worden om hier wat uit te halen. Uiteindelijk hebben onze landgenoten het helemaal niet slecht gedaan maar ze eindigden helaas wel als laatste. San Giovanni won van Real Madrid in eigen huis. Dat is erg knap maar tegen de directe tegenstanders hebben ze te weinig gehaald. 2x gelijk tegen Paris SG, verder kwamen ze helaas niet

Murata

415755beba2dc1cdfa2f1fcfbe9b8d17.png

Murata moest het opnemen tegen Shakhtar voor de 3e plaats. De eerste wedstrijd was meteen Murata - Shakhtar en die eindigde helaas in een gelijkspel. Vervolgens wint Shakhtar in eigen huis van zowel Barcelona als Manchester City en dan wordt het wel heel lastig. Murata kwam wel aardig mee, mede door een thuisoverwinning tegen Manchester City. Murata moest winnen bij Shakhtar om er nog wat uit te halen maar ze verloren daar. Ze eindigen helaas als laatste maar dat lag meer aan de goede prestaties van Shakhtar dan aan Murata zelf. Ze hebben hun huid wel degelijk duur verkocht

321e0f8ca364e3123873d7fd783e70c8.png

Cailungo

ea7115b415be58ed661006647443c417.png

Dus hangt er nu heel veel af van de clubs in de Europa League. In de Champions League is verder iedereen uitgeschakeld. Dit was een groep waar alles heel dicht bij elkaar lag en gelukkig heeft Cailungo zich goed laten zien. Het was heel spannend. Om een lang verhaal kort te maken, het kwam aan op de laatste wedstrijd. Cailungo speelde hier uit tegen Malmo. Een gelijkspel was mogelijk genoeg maar bij een overwinning zou Cailungo sowieso overwinteren. Ze winnen daar in Zweden met 1-2 en je ziet het, daarmee werden ze 2e daar waar ze na 5 wedstrijden nog laatste stonden. Cailungo gaat dus nog eventjes door

Cosmos

409ec785d95cce456846144b8f2ea559.png

Cosmos moet eigenlijk ook door als we wat uit dit seizoen willen halen maar ze hebben een moeilijke groep. Tot overmaat van ramp wordt de eerste wedstrijd ook nog eens met 3-0 verloren van WSG Tirol. Ik zag het somber in. Gelukkig wonnen ze thuis van Bayer Leverkusen en dat maakte ineens weer een hoop mogelijk. Cosmos ging nek aan nek tegen Tirol en ze hadden de Duitsers ook nog in het vizier. Helaas verloren ze uit bij Leverkusen en daarmee was de 2e plaats al zo goed als weg. De laatste speelronde was beslissend tussen Cosmos en WSG Tirol. In eigen huis maken onze landgenoten gelukkig geen fout en ze winnen met 3-1. Daarmee gaat Cosmos verder in de Conference League

Knock-out fase

Helaas zijn er maar 3 clubs door en de voorsprong op Duitsland is behoorlijk veilig. Er valt dus vrij weinig te halen dus we gaan geen tijd verspillen en gauw verder

Folgore

97a082f187b0713481dae908467ea899.png

We hebben de Spurs geloot in de 1e knock-out fase. Engelse tegenstanders zijn altijd lastig en dat was deze keer niet anders. In Engeland kwamen we niet verder dan 0-0. Een wedstrijd met nagenoeg geen kansen, 0,36 xG om 0,40 xG, een wedstrijd om gauw te vergeten maar desondanks niet helemaal een slechte uitslag. Dan moeten we het in eigen huis natuurlijk wel af maken. We komen in de eerste helft op voorsprong maar binnen een minuut verkloten we het weer en wordt het gelijk. Ook in deze wedstrijd weinig kansen dus de wedstrijd was wel heel erg spannend. Toen we weinig kansen hebben gecreëerd was het tijd om een spits te wisselen. Met succes want de spits die ik er in bracht scoorde een paar minuten later, dat noemen we nog eens een gouden wissel. We wonnen met 2-1 en gaan door. Vervolgens maken we geen enkele fout in de verder campagne in de Champions League. Benfica en Celtic worden relatief eenvoudig opzij gezet en dat zonder punten te morsen voor de coëfficiëntenlijst, zo zien we dat graag. We staan dus weer in de finale en mogen proberen om onze titel te prolongeren

Cailungo

02ebde90cacf4b625a4195c9f8034700.png

Cailungo ging het in de knock-out fase opnemen tegen Galatasaray. Dat is pittig, te pittig zou uiteindelijk blijken hoewel de verschillen vrij klein waren. Slechts 3-2 in Turkije en nog alles om voor te spelen in eigen huis. Helaas kon Cailungo daar geen vuist maken, de Turken domineerden zonder echt veel kansen te creëren. Toch bleef het lang spannend want na 86 minuten was het nog 0-0. Helaas gooide een penalty roet in het eten en Cailungo is uitgeschakeld

Cosmos

3b16fe3821a98133b44459e0f319ffe3.png

Deed Cosmos het dan een stukje beter? Jazeker, Osijek werd in eigen huis met maar liefst 6-0 opzij gezet, wat een afstraffing. Daarmee heeft Cosmos misschien te vroeg gepiekt want daar bleef het bij. Tegen Dinamo Kiev kwamen ze helaas te kort, hoewel wel 2 keer minimaal

Eindstand coëfficiënten

e40329ed92d5ccfe31b29e9682014175.png

Uiteindelijk hebben we Duitsland ver achter ons gehouden. We eindigen dit seizoen met 10,571 punten en dat is echt puur onze eigen verdienste. Wij hebben het seizoen gered want de andere clubs hebben te weinig gepakt, hoewel ze daar niet allemaal wat aan konden doen. Bij het maken van deze screen valt mijn oog op Schotland. Ze hebben 19,100 punten gepakt dit seizoen, ook Portugal heeft er veel gepakt. Dit kunnen wel eens sluipmoordenaars zijn, ik heb hier echt een heel slecht gevoel over. Onze 4e plaats kan wel eens in gevaar komen en dat zal niet door Duitsland zijn heb ik het vermoeden

47512b3e809c1f3ca09554665fb55c04.png

Champions League finale

97f8e02ce9ee45b6f578c2c29dd2b2e8.png

De Champions League, we willen hem graag prolongeren en laten zien dat we de beste van Europa zijn. Dat is tegen United niet makkelijk, althans... Dat zou je denken. We beginnen gewoon goed en scherp. United mag de bal hebben maar ze komen er absoluut niet door heen. Onze verdediging is een solide muur. Daarnaast komen we er heel scherp uit en dat levert terecht de 0-1 op. Alle hoogtepunten hiervoor waren voor ons. Vlak voor rust maakt Budakin er zelfs 0-2 van. We zitten op rozen en we zitten nog meer op rozen als een speler van United rood pakt. Niet veel later delen we de genadeklap uit en maken de 0-3. United had geen enkele kans en wij winnen de Champions League. Dat doen we eigenlijk kinderlijk eenvoudig tegen United dat toch ook best een grootmacht is. We zijn oppermachtig en winnen de Champions League voor het tweede jaar op rij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thomassje123

Op de loting van Juvenes Dogana na, zit het ook niet mee bij de andere clubs zeg. Dat dan San Giovanni en Murata nog meer punten bij elkaar spelen dan Juvenes is wel bijzonder. Normaal gesproken zouden San Giovanni en Murata het, in een andere poule, wel gered hebben om te overwinteren. Europa League of CL is dan om het even. Ondanks dat er in de CL de meeste punten zijn te behalen, merk ik zelf ook wel echt dat de prestaties van de andere clubs in de Conference League echt belangrijk zijn. Schotland heeft hun extra punten naast die van Celtic, ten opzichte van jou, denk ik ook vooral daar behaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei bas huijsmans:

@Thomassje123

Op de loting van Juvenes Dogana na, zit het ook niet mee bij de andere clubs zeg. Dat dan San Giovanni en Murata nog meer punten bij elkaar spelen dan Juvenes is wel bijzonder. Normaal gesproken zouden San Giovanni en Murata het, in een andere poule, wel gered hebben om te overwinteren. Europa League of CL is dan om het even. Ondanks dat er in de CL de meeste punten zijn te behalen, merk ik zelf ook wel echt dat de prestaties van de andere clubs in de Conference League echt belangrijk zijn. Schotland heeft hun extra punten naast die van Celtic, ten opzichte van jou, denk ik ook vooral daar behaald?

Moet ik vanavond even opzoeken als ik thuis ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bas huijsmans In de Conference League zijn naar mijn menig verreweg de meeste punten te verdienen. Op het niveau waar we nu zitten heb je bijna gegarandeerd een club in de 2e knock-out fase of verder bijna. Mits deze de voorrondes haalt, daarom is die zo belangrijk.

Om op je vraag terug te komen:

Celtic haalde de halve finale CL, gelukkig uitgeschakeld door ons anders hadden ze nog meer

Rangers uitgeschakeld in de 2 knock-out fase in de EL

Aberdeen haalde de finale van de Conference League

Ayr United haalde de groepsfase Conference League en pakte daar 5 punten in de groep

Dundee United haalde de kwartfinale van de Conference League

De meeste punten inderdaad in de Conference League maar Celtic heeft ook een zeer sterke duit in het zakje gedaan. Daarnaast deelt Schotland de punten door 5 in plaats van door 7. Dat maakt dat ze zoveel punten hebben gepakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thomassje123:

Daarnaast deelt Schotland de punten door 5 in plaats van door 7. Dat maakt dat ze zoveel punten hebben gepakt

Ah ja dan is vooral dit het inderdaad. 5 clubs die actief zijn en aardig presteren. Ook zullen zij nog wel meer voorrondes spelen dan de clubs bij jou nu en de voorrondes zijn natuurlijk ook heel lekker qua punten. 3 voorrondes en 6 wedstrijden x 2 punten voor een overwinning = 12 punten en heb je ineens twee 'bonuspunten' als Schotland zijnde haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites