Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Zieke spits he. Ik moest echt andere spelers voor spotprijzen de deur uit doen om ruimte te maken voor hem. Wat een eindbaas. 

Heel ziek :< Jammer dat die zo klein is, maar dat is een persoonlijke smaak. Zou hier ook hoge ogen kunnen gooien hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-1-2024 om 19:27 zei sennid:

image.thumb.png.31391da73f838e183a5c13a6ace2f125.png

Eerste Australiër is al binnen :-D Is alleen dikke poep @MisterX

edit: Zelfs zo slecht dat hij niet eens een contract krijgt ;c

Ik moet de eerste speler via zo'n buitenlandse club nog krijgen, al heb ik nu wel samenwerkingsverbanden met clubs uit Australië, Zuid-Korea, Zweden en Italië met de optie dat zij spelers met ons kunnen laten mee trainen. Wie weet levert het me iets op. Sowieso komt er eigenlijk niets nuttigs binnen via de jeugd, dus eigenlijk verwacht ik ook niets meer.

Hoe goed is jouw jeugdcomplex op dit moment? Die van mij is nu 12 en wordt verbouwd tot iets hoger. Ik verwacht 14. Dat duurt nog een paar maanden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei MisterX:

Ik moet de eerste speler via zo'n buitenlandse club nog krijgen, al heb ik nu wel samenwerkingsverbanden met clubs uit Australië, Zuid-Korea, Zweden en Italië met de optie dat zij spelers met ons kunnen laten mee trainen. Wie weet levert het me iets op. Sowieso komt er eigenlijk niets nuttigs binnen via de jeugd, dus eigenlijk verwacht ik ook niets meer.

Hoe goed is jouw jeugdcomplex op dit moment? Die van mij is nu 12 en wordt verbouwd tot iets hoger. Ik verwacht 14. Dat duurt nog een paar maanden. 

Dat van mij is nu 14 en gaat naar 16. Wilde het eerst zelf upgraden via bestuur, mocht niet. Paar maanden later komt het bestuur zelf met de vraag of het een goed idee is om het te laten upgraden ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei sennid:

Dat van mij is nu 14 en gaat naar 16. Wilde het eerst zelf upgraden via bestuur, mocht niet. Paar maanden later komt het bestuur zelf met de vraag of het een goed idee is om het te laten upgraden 

Dit blijft zo bijzonder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 53: Het vervolg

Kwartfinale

1dc9ca43d086ba0aae279b7c6dfe4b73.png

Door in deze ronde te winnen kunnen we een flinke dreun uitdelen aan Nederland. En van Ajax mag je gerust verwachten dat we 2 keer winnen. Maar het is wel de kwartfinale van de Champions League dus je mag je tegenstanders daar nooit onderschatten. Maar ik had wel gelijk, niet dat we meteen met monsterscore wonnen maar dat hoeft ook helemaal niet. Thuis komen we zowaar 0-1 achter en dat laat zien dat je je tegenstander nooit moet onderschatten. We speelden niet al te best maar we kwamen wel steeds beter in de wedstrijd. Bij de 1-1 had je dan ook het gevoel dat we de wedstrijd gingen omdraaien. Dat gebeurde ook maar het leek slechts met 2-1 te eindigen. In de 90e minuut maakten we 3-1 en dat maakt een wereld van verschil. Maar in de Johan Cruijff Arena kwamen we eigenlijk niet in de problemen. Na 5 minuten stonden we ook al 0-1 voor en van een wederopstanding van Ajax was geen sprake. We deden er daarna ook niets meer aan eigenlijk. Ajax probeerde het wel maar creëerde niet genoeg. We hielden de 0 en wonnen 2 keer

b80d011cd20491a97db263f3beb0bb08.png

Leuk voor de Feyenoord supporters hier want ze wonnen van Sevilla. Voor ons iets minder leuk want zo pakt Nederland ook de nodige punten voor de coëfficiëntenlijst. Portugal is gelukkig wel volledig uitgeschakeld

Coëfficiënten na kwartfinale

facfd146f2fe1e1748e18f438cbf9a76.png

We zijn nu Duitsland voorbij! Daarmee gaan wij dus naar de 7e plaats.

Halve finale

964010a6efafb46119e0c1b1e77c2eaf.png

Op naar de halve finale waar Barcelona de tegenstander was. Barcelona is wel een serieuze tegenstander trouwens. In Camp Nou was het een spannende wedstrijd waarin beide teams gelijkwaardig aan elkaar waren. Uiteindelijk valt er in Spanje 1 goal en die maakten wij. We wonnen met 0-1 en hebben een mooie uitgangspositie. Thuis kwamen we na 4 minuten al 1-0 voor uit een penalty en daarmee hebben we precies wat we willen. We kunnen achterover leunen en doen waar we goed in zijn, verdedigen. Barcelona creëerde ook amper kansen. Een kwartier voor tijd maakten we 2-0 en daarmee was de wedstrijd beslist, op naar de finale

f6c2e40a1240fe63ab396aa0b84894db.png

Gelukkig voor ons ging Feyenoord wel onderuit tegen Rangers

Finale

d81a7f1a981fe561c26772794cf5b0e9.png

Het hele toernooi keken we met een schuin oog naar Inter, hopend dat ze uitgeschakeld werden. Maar ook Inter kende geen problemen op de weg naar de finale. Net zoals ons won Inter ook alles net zoals wij. De enige club waar wij van verloren was Inter en de enige club waar Inter van verloor was van ons. Het is dus een terechte finale tussen de 2 sterkste clubs op het moment. We zijn ook verschrikkelijk aan elkaar gewaagd en een 5-0 zoals 2 jaar geleden zit er zeker niet in. We deden niets voor elkaar onder en wij waren iets beter. Maar zo'n wedstrijd wordt beslist op details. Santamaria is 1 van de beste spitsen die er zijn en hij scoorde dan ook de 0-1, een kans die hij volledig voor zichzelf creëerde. Hij was ook verantwoordelijk voor de 0-2. Dat verdienden we niet maar dan moeten we zelf natuurlijk ook scoren. Dat deden we wel in de 80e minuut maar dat was te laat. Een slotoffensief had geen zin meer en daarmee verloren we deze finale

Coëfficiënten

c3ef7f12380f548f10f67f4708b2e18c.png

Op de valreep zijn we Portugal ook nog voorbij gegaan. Het verschil was miniem, nog geen 0,200 punten. Daarmee gaan we naar de 6e plaats en daarmee moeten de 2 beste jaren nog komen, kijk maar naar wat er weg gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei sennid:

Dat van mij is nu 14 en gaat naar 16. Wilde het eerst zelf upgraden via bestuur, mocht niet. Paar maanden later komt het bestuur zelf met de vraag of het een goed idee is om het te laten upgraden ;e

Ik had bijna het tegenovergestelde. Ik had het al aangevraagd, maar dan duurt het altijd een paar dagen voordat het bestuur er op terug komt.

In die paar dagen tijd kwamen ze naar mij toe met het geniale idee om het jeugdcomplex uit te brengen. Natuurlijk vond ik dat prima.

Een paar dagen daarna kwamen ze dus terug op mijn verzoek. Die weigerde ze, omdat ze vinden dat ik maar goede spelers voor het eerste moest halen i.p.v. te leunen op eigen jeugd. Hun mening was dus volledig gedraaid in een paar dagen tijd. Maar goed, ondertussen was er al gestart met de upgrade van het jeugdcomplex.

5 minuten geleden zei Thomassje123:

Op de valreep zijn we Portugal ook nog voorbij gegaan. Het verschil was miniem, nog geen 0,200 punten. Daarmee gaan we naar de 6e plaats en daarmee moeten de 2 beste jaren nog komen, kijk maar naar wat er weg gaat

Sta je na twee jaar 1e? ;c 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.7008ef112155048a3d3c1bc4f335aeaa.png

Het seizoen is voorbij. Ik ging er eigenlijk vanuit dat we dit jaar iets zakte qua punten, doordat ons beste jaar weg viel. We kwamen zelf tot de 16e finale van de CL. Dat is gewoon prima. Echter hadden we dit jaar Tre Penne in de Conference League. Ze wisten niet alleen een paar wedstrijden te winnen, maar ze wisten zelfs door te gaan naar de KO-fase. En daar kwamen ze zelfs tot de kwartfinale. Daarmee pakken we voor het eerst meer dan 10 punten in 1 seizoen!

Hierdoor stijgen we naar plek 16. Dat betekent dus dat we volgend jaar nog steeds voor 4 plekken gaan strijden, maar de kans is best aanwezig dat we volgend jaar op plek 15 of hoger komen te staan, omdat onze twee slechtste jaren wegvallen. En plek 15 betekent een extra club die Europa in mag.

Op zich vind ik het voor nu wel even prima om net niet naar 5 teams in Europa te gaan. Ik denk dat met een jaartje langer met 4 teams we - gegevens de jaren die weg gaan vallen - daarna er beter uit komen en langer de 5 plekken vast kunnen blijven houden.

image.png.fbe37a618d79caadaf5004e5e08c99ea.png

20 punten verschil lijkt een groot gat, maar aan het begin kon Pennarossa echt nog wel goed mee. Pas na een wedstrijd of 10 begon het verval pas. Het scheelde voor hun natuurlijk ook dat ze pas op het einde tegen ons moesten. De achterstand van Tre Penne  was juist al snel gemaakt, zij kwamen op het einde meer terug. Maar echt spannend werd de strijd om plek 2 niet. Oh, Pennarossa stelt trouwens wekelijk zo'n beetje mijn jeugdteam op. Ze hebben flink wat spelers gehuurd van ons...

image.png.bfe4e4d1b5a64c425a2b2a6439208a3d.png

Dit blijft wel een frustratie zeg. Ik lijk maar niet uit deze situatie te komen. Ondertussen hebben we het stadion gekocht. Geen idee of dat iets gaat veranderen aan de situatie. Een nieuw stadion willen ze niet, uitbreiden is maar met een paar honderd plekken maximaal (we komen denk ik dan nog steeds de 500 niet voorbij), maar wordt iedere keer geblokt door de gemeente.

Dit jaar was het bestuur bezig om het stadion te kopen, dus moest ik daar eerst op wachten. En dat is natuurlijk precies na het seizoen rond, dus kun je dit seizoen niet een nieuw verzoek hebben waarvan de bouw na afloop van het seizoen start...

Stiekem hoop ik dat we verplicht worden om een nieuw stadion te bouwen, nu we hem niet meer huren van de gemeente. Dit i.v.m. CL regels. Nu werd voor ons steeds het nationale stadion geregeld voor CL wedstrijden, maar stiekem hoop ik dat zoiets niet meer door gaat en dat we verplicht een eigen stadion moeten krijgen die groot genoeg is. Ik echt deze kans alleen best klein...Maar je moet toch ergens op hopen... 

PS: Er zijn 2 clubs die nu nog steeds een klein stadion hebben, maar die bezig zijn om een eigen stadion te bouwen. Dat zijn La Fiorita en Pennarossa. Dus na afloop van het volgende seizoen ben ik nog maar 1 van de 2 clubs waarbij maar 350 man kunnen komen kijken... Steeds meer clubs krijgen hun eigen stadion... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Win in kwartfinale van de CL thuis tegen Barca met 2-0, in de week tussen deze wedstrijd en de terugwedstrijd:

image.png.98e48493653fea6f351371fb7b8f15fa.png

Laco en Silva sowieso basisspelers, en Kuhn (ja die van Ajax) is de vaste vervanger van Laco. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2030/2031

Bravo

Weer een goed seizoen, er had misschien meer ingezeten. In de kwartfinale van de CL wonnen we thuis redelijk overtuigend met 2-0 van Barca. In de uitwedtrijd leken zij alles raak te schieten wat op doel ging en via penalties werden wij uitgeschakeld. Financieel blijven we stappen vooruit maken, maar we blijven ook zeker geld uitgeven aan talenten (92 spelers onder contract) en hierbij ook 30 miljoen uitgegeven aan spelers van Maribor, Olijmpija en Mura. Deze clubs hebben zich dit seizoen ook voor Europees voetbal gekwalificeerd, waarbij Olimpija de allereerste club is die het naast ons in de CL mogen proberen. Maar we weten ook dat het vanaf nu met een extra club erbij ook lastiger gaat worden. Dit seizoen wisten we 6 spelers uit te lenen binnen de competitie en 2 spelers gratis te laten transfereren.

image.thumb.png.d32f7e00897a85ee0687710cf8f09f07.png

image.thumb.png.13ecb82abb496352b13805e7982ad08c.png

image.png.fbe2fd4e3cc23c30076d19ed40cee597.png

Olimpija

De club had redelijk pech met de lotingen en wisten alleen 1x gelijk te spelen.

image.thumb.png.9909740381146b95ec841f34a0caa630.png

Maribor

In totaal 4 wedstrijden mogen spelen, waarbij er in 3 wedstrijden punten werden gehaald.

image.thumb.png.880361bb7c7a80b4be5549fa732694b0.png

Mura

De club deed het zeer verdienstelijk. Ze hadden pech met de loting tegen Newcastle, maar wisten de Engelsen nog wel op een gelijkspel te houden.

image.thumb.png.17f27d4bf287181801ea56563fd0498b.png

Coefficientenlijst

We maken weer een sprong vooruit en gaan klimmen van de 14e plek naar de 10e plek. Dat betekent dat na komend seizoen de nummer 1 zich rechtstreeks voor de competitiefase van de CL kwalificeert. Nu vraag ik mij dus of ik gewoon kampioen moet worden. Maar door geen kampioen te worden heb ik een klein risico om ontslagen te worden?

Onze directe concurrent is nu Schotland, die ook een plekje stegen nadat Oostenrijk een vrije val maakte. Het gat naar Belgie is nog wat groter, maar we gaan het komend seizoen wat meer in de gaten houden.

image.png.a90da7af8f72a19151632d798766d6c6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brera_Strumica_logo.png.8dfd3199f598bb95681cbe2c798a80f3.png.cb354623c116eff91a8b68e021deb78d.png.6c3a43a41bb48d92dbd460ec0d61ffa6.png.135f9022ae18efd8c132ef518da1f59a.png

Seizoen 2033-2034

Inmiddels zijn we 10 jaar in dienst en beginnen we nu echt wel op een punt te komen dat ik zelf echt stappen moet gaan maken of dat ik hulp van een ander team nodig ga hebben. Dit jaar verdween er nog een slecht jaar maar vanaf nu hebben we eigenlijk 5 redelijke jaren staan. Zelf is het de taak om de Knockout playoff ronde eens voorbij te komen, maar qua loting zit het hier tot nu toe niet echt mee. Voor de andere de taak om een groepsfase te behandelen. Makedonija, Struga en Skhupi gaan met mij mee Europa in.

Makedonija

Zoals altijd stroomt de nummer 4 in de tweede voorronde van de Conference League in. Hierin was de loting meteen erg ongunstig aangezien Genk geloot werd. Toch wisten ze uit met 1-0 te winnen. Thuis verloren ze dan weer 1-0 en kwam het op strafschoppen aan. Deze nam Makedonija beter en zo schakelden zij zeer verrassend Genk uit. Dan was Odds de tegenstander in de derde voorronde. Ook dit zou te doen moeten zijn zou je denken. Echter werd er thuis met 0-2 verloren en kwamen ze uit niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Een toch wel matige campagne van Makedonija.

image.thumb.png.3df2f95fd5f3498e35a24d11a69c64af.png

Struga

De nummer 3 van vorig seizoen was Struga en zij starten dus ook in de tweede voorronde van de Conference League. De tegenstander hier was Petrocub Hincesti. Nog nooit van gehoord en dus ook nog nooit van verloren. Dit deed Struga echter wel in de thuiswedstrijd. Gelukkig wisten ze het om te draaien door uit met 2-0 te winnen. IA uit IJsland was hier de tegenstander. Met een 2-0 nederlaag gingen zij naar huis. Uit werd het 2-1 en dus ging Struga door naar de playoff ronde van de Conference League. Hierin was Dnipro-1 de tegenstander. Een tegenstander die lastig is, maar toch een keer uitgeschakeld moet worden in dit toernooi. Door een 1-0 en een 0-2 nederlaag lukte dit niet en was dit het eindstation. Een rode kaart in de 21e minuut van de returnwedstrijd doet hun toch de das om. Dit soort dingen lijken toch altijd weer te gebeuren. Toch net iets te weinig punten bij elkaar gespeeld vind ik zelf, maar het is bemoedigend dat ze deze ronde halen.

image.thumb.png.f7507a9e6d965426d318bdabb6edc0f1.png

Skhupi

Dan de runner-up van vorig jaar en deelnemer in de eerste voorronde van de Europa League: Skhupi. Hierin mochten ze het opnemen tegen Spartak Trnava. Met een 1-1 in Slowakije en een 4-0 overwinning thuis gaan zij overtuigend door. Dan loten ze Sporting CP in de tweede voorronde en is het exit. Een 1-2 en een 6-1 nederlaag geeft het krachtsverschil duidelijk aan. Zij stromen af naar de derde voorronde van de Conference League. Twee tweeluiken winnen en ze staan in de groepsfase. Dan moet er eerst afgerekend worden met Saburtalo uit Georgië. Met twee keer een 1-1 als resultaat dienen er penalty's genomen te worden. Dit doen de Georgiers beter en daarmee schakelen ze Skhupi uit. Bij deze ronde is het altijd het probleem dat de competitie ook al begonnen is en dat er een dubbel programma gespeeld moet worden. Dit kunnen alle andere teams nog niet helemaal trekken helaas.

image.thumb.png.740f8384206e970ff2a593ed3538cb89.png

AP Brera Strumica

Dan door naar mijn eigen prestaties. Wederom begon ik in de tweede voorronde van de Champions League en wist ik mij te plaatsen voor de Champions League. Tegen Unversitatea Cracovia werd met 0-4 gewonnen en 0-0 gespeeld. RFS werd met 1-4 en 4-0 verslagen en in de playoff ronde werd er van Partizan met 1-4 en 2-0 gewonnen.

image.thumb.png.17d8a4709aae100583478883c0f81847.png

In de leaguefase lootten wij weer niet heel ongunstig. Genoeg perspectief om de playoff ronde weer te behalen. We begonnen echter met een extreem valse start aangezien er met 4-0 van Benfica werd verloren. Net zoals de afgelopen 2 jaar mochten we weer tegen Feyenoord spelen. Nu wisten we weer te winnen en maar liefst met 4-1. Dan AC Milan, toch een grote naam. In San Siro wisten wij te stunten door de overwinning te grijpen met 0-1. Onze eerste overwinning tegen een grootmacht denk ik zo. Hierna wachtte de stadsgenoot van AC: Inter. Thuis wisten wij hun knap op een 3-3 te houden en met 7 punten stonden wij er dus uitstekend voor. Hierna wisten wij ook met 1-0 van Besiktas te winnen en maakte we zelfs nog even kans om de play-off ronde over te slaan. Uit bij Rangers moesten dan wel 3 punten gehaald worden. Door een rode kaart in de 16e minuut was dit vrij kansloos. Wij verloren dan ook met 2-0, ondanks dat we niet weggespeeld werden. Weggespeeld werden we ook niet in onze laatste thuiswedstrijd tegen Atletico Madrid. Toch wist Atletico met een van de enige highlights van de wedstrijd de 0-1 te maken in de 87e minuut. In de laatste wedstrijd moesten we uit tegen Chelsea en waren we al zeker van een plek die recht geeft op de Playoff ronde. In toch wel de moeilijkste wedstrijd van de poule gingen we er met 3-0 af. I

image.thumb.png.fad43bd00b96f7db4012d40dfb819e0e.png

Dan de knockout-playoff ronde. Het eindstation van ons in de afgelopen twee edities. Qua loting zat het de afgelopen keren dan ook niet mee met Liverpool en Bayern Munchen. Met een 2-3 nederlaag tegen Liverpool en twee 2-1 nederlagen zijn we al wel in de buurt gekomen van een stuntje in deze ronde, maar een overwinning of een gelijkspel heeft er nog niet ingezeten. Dit jaar mochten we weer opdraven tegen AC Milan en daar hebben we al tegen weten te stunten in de leaguefase. Die overwinning was wel gestolen, maar ook AC Milan maakte geen aanspraak op een overwinning in die wedstrijd. We begonnen thuis in een wedstrijd waarin wij beiden zeer effectief waren. Met een xG van 1.40 wist ik zelf 4x te scoren. AC Milan wist mij te overtoepen door met een xG van 1.05 maar liefst 5x te scoren. Het zijn altijd van dit soort dingen waardoor het eigenlijk mis gaat. Goals in de laatste minuten, vrije trappen die er in vliegen, goals uit corners. Gewoon klote tegengoals eigenlijk. Maar met een 4-5 nederlaag was er nog perspectief. In de terugwedstrijd hetzelfde verhaal. Een te korte terugspeelbal in de 17e minuut zorgde ervoor dat AC Milan op 1-0 kwam. De twee daaropvolgende schoten vlogen er ook direct in en zo stonden wij na 22 minuten al 3-0 achter. Vlak voor rust werd het ook nog eens 4-0 en was het helemaal gedaan. Wederom een exit in de Knockout-playoff ronde. Volgend jaar weer nieuwe kansen.

image.thumb.png.bc772aea480de866b53f86b57edd865e.png

Coëfficiëntenranglijst

Er verdween een jaar van 4 punten dus wij konden weer een sprongetje maken. Dat deden wij ook waar wij van plek 23 naar plek 19 stijgen. Dit levert verder nog niets op, maar hoe dichterbij we bij plek 15 komen, hoe beter het is natuurlijk. Wel staan wij nog 10 punten achter deze plek dus hiervoor moet ik zelf dus nog wel echt beter gaan presteren en hulp krijgen van een ander team.  Ik zal dit jaar dan ook 10 miljoen doneren aan Skhupi, Makedonija, Bregalnica en Struga. De eerste omdat zij normaal gesproken wel een vaste deelnemer van Europa zijn en de andere drie omdat zij dit jaar Europees gaan spelen. Eens kijken of dit er voor kan zorgen dat ze een stapje kunnen gaan zetten.

image.thumb.png.ed2b353b3c6e02a4d1ad270e136e5d0d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 54: De voorrondes

Folgore

315408b2e2f6540864addf9a953f812c.png

Ja, je ziet het goed! Wij moeten spelen in de voorrondes van de Champions League. Dit komt namelijk doordat wij geen kampioen zijn geworden afgelopen seizoen door het geweldige play-offs systeem aan het einde van het seizoen. In de finale verloren we van Juvenes Dogana dat ons na penalty's te slim af was. Dat hadden we helemaal aan onszelf te danken overigens, in de reguliere speeltijd misten wij al 2 penalty's. Dus voorrondes it is. Heerenveen was de eerste tegenstander. Arme Heerenveen, ze hadden echt helemaal niks te vertellen en we wonnen dan ook met keiharde cijfers. 15-0 over 2 wedstrijden, dat is wel heel pijnlijk. Tegen Benfica ging het al een heel stuk moeizamer. In Portugal scoorden we pas in de 90+4e minuut. In eigen huis geen problemen en we kwalificeren ons zoals verwacht voor de groepsfase

Juvenes Dogana

Juvenes Dogana is dus kampioen geworden en stroomt direct in de groepsfase van de Champions League in

San Giovanni

San Giovanni heeft zich geplaatst voor de groepsfase van de Europa League. Ook San Giovanni hoefde geen voorrondes te spelen

Tre Fiori

801762ea0d92e1406f1904957df75f46.png

Tre Fiori was enkele seizoenen geleden nog een topclub maar het verval is groot. Het maakt mij zelfs boos, zo veel potentieel en er is niks mee gedaan. Meerdere managers hebben er een potje van gemaakt en Tre Fiori is niet meer de club die het was. Dat ze in de 2e kwalificatieronde al worden uitgeschakeld is dan ook tekenend. Toegegeven, de tegenstander kon echt beter maar het is en blijft gewoon slecht. Tre Fiori zijn we dus al direct kwijt

Tre Penne

1a7ffc702303db2adf85d2b133d3a0bf.png

Dus is het van uitermate groot belang dat Tre Penne zich wel plaatst voor de Conference League. Gelukkig lukt ze dat ook. Niet zo makkelijk als gehoopt maar ze hebben het gered en dat is het belangrijkste. 4 clubs dus in Europa dit jaar

Lotingen

Folgore

ec17e996d6d4824b5ccc27d76794530c.png

We hebben een interessante groep geloot. Geen topploegen maar wel 3 potentiële bananenschillen want dat kun je alle 3 clubs wel noemen. Toch mag je van ons verwachten dat we groepswinnaar worden en daar gaan we dan ook voor

Juvenes Dogana

a60eeb0a268bdd4b40df54fb1db69e0f.png

Bij andere San Marinese clubs in de Champions League moeten ze een beetje geluk hebben met de loting willen ze punten pakken. Juvenes heeft het niet getroffen met Dortmund en Barcelona maar je mag ook niet anders verwachten op dit niveau. Juvenes zal het dan moeten uitvechten met PSV om die derde plaats maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat Juvenes Dogana 3e gaat worden in deze groep

San Giovanni

ca8a27f9bebe508baad68a2689c50660.png

1 niveautje lager gaan we kijken naar de loting van San Giovanni en daar valt 1 club op. Victor San Marino zit in de Europa League. De club met San Marinese roots in de Pyramide van Italië. Anno 2075 zit Victor in de Serie A en als verrassing hebben ze Europees voetbal gehaald. Dat is wel een leuk affiche en weinig reistijd voor San Giovanni. De andere 2 ploegen zijn Rode Ster en Osijek. San Giovanni moet minimaal 3e worden om te overwinteren in Europa. Dat moet in deze groep toch wel lukken lijkt mij?

Tre Penne

039275dd6b81e69e91ab865614a035f9.png

In de Conference League moeten de meeste punten gepakt worden. Helaas waren we Tre Fiori al kwijt. Dat maakt dat er aardig wat druk staat op Tre Penne staat. De groep is niet gemakkelijk, er zit niet echt een kleine club tussen. Het is een groep die alle kanten op kan gaan. Hopelijk kan Tre Penne minimaal 2e worden en overwinteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.9bafc698ed1e0cdac322c2da8a4776af.png

Ik had verwacht dat het stijgen steeds langzamer zou gaan, maar afgelopen jaren pakken we juist vaker meer dan 10 plekken en zijn we nog steeds de grootste stijger. 

Oh 52e betekent dat onze League nu qua reputatie gelijk is aan de League van bijvoorbeeld IJsland of het 3e niveau in Duitsland... 

image.png.3f75749298a8fb64c90c8d24d671f2f5.png

Ook dit gaat nog steeds mooi de goede kant op :)

image.png.40e5e12efcae931dcadeb554aab2414d.png

80% van alle sponsorinkomsten in de divisie gaan naar mijn club :-D

Er komt meer dan 10x het gemiddelde binnen :D

image.png.ab7c6ad9a31b3db6c24a2f3ee1dcd061.png

De ambities worden volgens mij steeds lager. Zolang ik maar landskampioen wordt en de super coppa wint, dan vinden ze verder alles prima. CL en beker mag ik volledig verpesten en zelfs dan vinden ze het goed... Afgelopen seizoen altijd wel de groepsfase van de CL overleeft en de beker gewonnen. Ik had daarom wel wat hogere doelstellingen vanuit het bestuur als ondergrens verwacht... 

Als ik trouwens overal de lastige verwachten kies, dan gaan we naar een transferbudget van 350 miljoen :< Het wordt echt steeds gekker op dat vlak. Op dit moment hebben we net 250 miljoen op de balans staan :-D

image.png.2f34681e04d9e719a08b191c236b5522.png

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d76576f548199f059f1a625d1c6992bb.png

Met dit team hoop ik het komend seizoen te gaan doen, al zijn er nog wel een paar wijzigingen die ik door zou willen voeren:

• Parra lijkt zich niet helemaal te ontwikkelen, dus misschien moet hij maar vertrekken. Mijn staf ziet ook geen groeipotentie meer in hem.
  • Samulski heeft nog ongeveer een half jaar te gaan totdat hij een San Marinese paspoort aan kan vragen. De kans bestaat echter dat hij daarna snel voorbij gestreefd wordt door jongere talenten en daarna op een zijspoor beland. --> UPDATE: Na afloop van het huidige seizoen gaat hij zijn heil zoeken in de zandwoestijn voor 4 mln. euro. Eerlijk gezegd niet verwacht dat ik nog zo'n bedrag voor hem zou krijgen. Dus dikke prima. Volgens mij mijn eerste speler die vertrekt naar de zandwoestijn.
  • Cesar lijkt op een zijspoor te belanden nu hij een San Marinese paspoort heeft gekregen. Hij wordt voorbijgestreefd door andere talenten en is zijn basisplek al kwijt.
  • Het liefst wil ik er nog een extra defensieve middenvelder bij. Er zijn wel een aantal spelers die op die positie kunnen spelen, maar die wil ik eigenlijk op een andere positie inzetten.
  • De positie van keeper is een zwakke plek, maar eigenlijk vind ik niet echt iemand die wel wil komen en die echt beter is en meteen eerste keeper kan worden die voor een leuk bedrag en salaris wil komen. Of een talent die binnen een paar jaar eerste keeper kan worden. ook die lijken zeldzaam te zijn. Stiekem heb ik mijn hoop gevestigd op een oud-speler, maar hij wil én niet komen én kost waarschijnlijk rond de 80 mln. en vraagt dan even veel salaris als mijn huidige salarislast.

De enige niet newgen in mijn team is Borland (ex-Aston Villa speler), hier vinden jullie een screentje van hem. Alle andere spelers zijn newgens. Als jullie van een specifieke speler een screentje willen, dan moeten jullie dat maar even aangeven. Ik heb geen zin om van iedere speler een screentje te maken, maar voor een enkeling wil ik dat best doen. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 54: De groepsfase

Folgore

9a87523363326bddf8d01c7aa9846e54.png

Zo dat valt tegen zeg. Om maar met de deur in huis te vallen, we zijn uitgeschakeld in de Champions League! Dat zag ik niet aan komen maar we speelden echt een hele slechte groepsfase, echt heel slecht. We wonnen 2 keer en dat deden we tegen Bilbao, de club die groepswinnaar werd. We hebben het echt laten liggen tegen FC Porto en Lyon. De laatste wedstrijd ging nog ergens om, we speelden thuis tegen FC Porto. Winst = door, heel eenvoudig. Maar we verloren met 0-1 van Porto en daardoor ging Porto op onderling resultaat over ons heen. En dan hadden we nog geluk dat Bilbao won van Lyon, anders waren we zelfs laatste geworden!! We kwamen goed weg en gaan in ieder geval verder in de Europa League en daar kunnen we natuurlijk ook veel punten pakken

Juvenes Dogana

601f9188ff933dfc8104cf519fe3e83f.png

Als Juvenes Dogana wat wil zou het moeten gaan tussen hun en PSV en dat was ook exact wat er gebeurde. Het begon meteen goed, 1-0 winst thuis tegen PSV. Helaas speelde PSV wel gelijk tegen Barcelona en daardoor moest er minimaal gelijk gespeeld worden in Eindhoven. Dat was de laatste wedstrijd in deze groep. Juvenes Dogana verloor helaas met 1-0 en is daardoor uitgeschakeld. Vervelend maar ook geen schande in deze groep

San Giovanni

9d682a87729c5fd7390b04997c7d62eb.png

San Giovanni moest minimaal 3e worden in deze groep en dat is ze gelukt. Osijek was te zwak gebleken in deze groep. San Giovanni speelde wel gelijk tegen Osijek in Kroatië. Helaas konden ze geen tweede worden, Victor San Marino en Rode ster zijn te sterk gebleken. Gelukkig is er het vangnet dat de Conference League heet, San Giovanni gaat verder daar

Tre Penne

a6246c34c0563c7182576ce2827b5c19.png

Tot slot kijken we naar Tre Penne. Het was een groep die alle kanten op kon maar Tre Penne stelde teleur. Uit bij Lech werd er al verloren en dat zette de toon. Tre Penne was gewoon niet goed genoeg. Ze worden derde en dat is in de Conference League niet genoeg. Tre Penne is uitgeschakeld

Coëfficiënten

4eba3b611c927c36359f85374a51b322.png

Oef wat een slechte groepsfase! Wij zijn daar zelf natuurlijk ook debet aan. 6,600 punten hebben we maar bij elkaar gespeeld en 2 van de 4 clubs zijn we al kwijt. Dat is erg zonde, juist nu we grote stappen kunnen maken. We hebben namelijk de kans om die 4e plek terug te pakken. Dat kan nog steeds maar is wel lastiger geworden. Wij en San Giovanni hebben een goede knock-out fase nodig

3f1906a139a644ee9230a16cfe787d62.png

Dan kijken we nog even naar de andere landen. Wij hebben een behoorlijk handicap met maar 2 ploegen over. Nederland en Portugal bijvoorbeeld hebben er nog 4. Daarnaast staat Portugal ook nog eens virtueel 4e. 4e worden lijkt dus erg lastig te worden dus misschien moeten we ons focussen op de 5e plaats? Dan moeten we Nederland voorbij. Het gat met hun is groot dus dat lijkt wel te lukken, al helemaal als wij zelf ver komen. We gaan dus sowieso voor plek 5 en heel misschien nog plek 4. Dan moeten we hopen op snelle uitschakeling van de Portugese ploegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.a9c07dbf91e502a57ef61fb15513c2a5.png

West Ham komt even langs met een dealtje hoor... Onze transfermarkt is al een paar dagen gesloten, maar in Engeland is die blijkbaar nog open. Dit is ook nog eens een bod waarover ik kan onderhandelen. Dan wordt het toch wel verleidelijk om op zo'n voorstel in te gaan en er nog meer uit te halen :<

Ter vergelijking: Tot nu toe is het grootste bedrag wat ik ontvangen heb € 12,75 mln. dus met deze transfer zou dat record verpulverd worden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhh. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ooit heb meegemaakt en nu al 2x met mijn meest talentvolle CV deze zomer:

image.png.2998f81d10fbdf19277c84340c980a31.png

Bovendien nu in een fase dat ik veel talent heb die te oud zijn voor het jeugdelftal, maar er geen club is die ze wil huren of kopen.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nachtclub niet, maar niet op komen dagen bij training heb ik wel vaker gehad in dit soort situaties. Mijn ervaring is dat spelers uiteindelijk wel weer vaak bijtrekken. 

Ik heb het vaker dat mijn beste spelers weg willen, dienen soms ook een transferverzoek in, maar een paar maanden verder is alles weer koek en ei. 

29 minuten geleden zei Chiemel:

Bovendien nu in een fase dat ik veel talent heb die te oud zijn voor het jeugdelftal, maar er geen club is die ze wil huren of kopen.

Ik heb een paar jaar geleden schoonmaak gehouden. Gelukkig grotendeels gelukt. Nu meer in de situatie dat ik eigenlijk te hoge eisen stel voor mijzelf, waardoor zelfs de jeugd te goed lijkt te zijn voor de rest van San Marino. Dus zoveel spelers heb ik nu ook niet meer in mijn jeugd. Jeugdteams met 50 spelers ofzo werken namelijk ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MisterX:

Nachtclub niet, maar niet op komen dagen bij training heb ik wel vaker gehad in dit soort situaties. Mijn ervaring is dat spelers uiteindelijk wel weer vaak bijtrekken. 

Hij moet bijtrekken. Scoorde hierna 3 keer uit een corner bij mijn 1-7 overwinning tegen Bodo Glimt :D

Heb hem sinds de winterstop en was vervanger van een ander uitgegroeid talent die ik voor 15M verkocht heb. Hij wil niet weg en zijn verder geen gekke dingen gebeurd. Dus komt helemaal uit het niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites