Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Op 3-2-2024 om 12:23 zei MisterX:
  • Tre Penne speelt zelfs CL, maar moet een paar rondes overleven. Ik verwacht dat ze meteen verliezen tegen Fenerbahce. Maar dan stromen ze voorronde EL in, en daarna voorronde Conference League. Ze hoeven maar 1x een voorronde te winnen en ze eindigen in de conference League (die ze afgelopen jaren ook haalde en vaak zelfs wisten te overleven). Ik verwacht dus eigenlijk wel dat ze een groepsfase gaan halen.

Tegen Fenerbahce werd het helaas twee keer 0-1. Dat viel op zich nog wel mee, ik had erger verwacht. Maar daarmee eindigde hun CL--avondtuur.

In de EL ging het vervolgens mis tegen St. Mirren. Na 2-3 uit, werd het 2-2 in eigen huis. En dus was dat ook einde EL.

In de Conference League ging het gelukkig wel goed. Uit werd al met 2-5 gewonnen tegen Banik Ostrava. Thuis werd nog eens gewonnen. En daarmee hebben we een club in de conference League om wat punten te pakken. 

• Pennarossa speelt voorronde EL, maar stroomt pas in de laatste voorronde in. Zelfs als ze die voorronde verliezen stromen in de Conference League in. Gegarandeerd een plekje in een groepsfase dus.

De ene wedstrijd werd een wedstrijd tegen Rapid Wien. En om eerlijk te zijn schat ik Rapid hoger in dat Pennarossa. Pennarossa verbaasde me echter in eigen huis. Het werd 6-2. Daarmee werd het devies om uit niet dik ten onder te gaan. Uiteindelijk werd dit 1-2. En daarmee is Pennarossa het eerste team dat de EL haalt!

• Fiorentino stroomt in de 2e voorronde EL in. Als ze 2 van de 3 voorrondes winnen, dan spelen ze ook in de Conference League. Ik hoop dat dat lukt. Hun prestaties zijn heel erg afhankelijk van de clubs die ze loten. Ze beginnen in ieder geval tegen Slovan Bratislava. Ik vermoed dat het nogal een coinflip gaat worden of ze door gaan of niet, waarbij de tegenstander misschien wel een net iets grotere kans heeft.

Slovan was twee keer net te sterk, waardoor FIorentino uit de EL lag. Maar ze hadden nog een kans in de Conference League. Daarin loting ze Bravo @Chiemel. Thuis wisten ze een goede uitgangspositie te claimen door met 3-1 te winnen. Helaas was het niet genoeg, want uit verloren ze met 1-5. En daarmee stopt het voor Fiorentino in de voorrondes.

• La Fiorita stroomt in de 2e voorronde van de Conference League in, maar speelt niet vaak in Europa en als ze in Europa spelen, dan bakken ze er vaak niet veel van. Ze hebben Tirana geloot en volgens de bookmakers zullen ze zelfs hun thuiswedstrijd verliezen.

La Fiorita verloor thuis met 0-2. Toen had ik alle hoop al opgegeven. Uit werd het niet meer gescoord, waarde ze in ieder geval nog punten hebben gepakt voor de San Marinese ranking...

Kortom: In iedere Europese competitie hebben we 1 team (we waren zelf al geplaatst voor de CL). Ik ben vooral benieuwd of de andere teams ook punten weten te pakken in de groepsfase. Op dit moment staat de score voor het einde van het seizoen op 50,425 punten en hebben we een voorsprong van meer dan 9 punten op de Turken. Plek 9 kunnen we op deze manier wel even vast houden, zeker met 3 ploegen in de groepsfase zijn er zeker mogelijkheden. 

Omhoog kijken ga ik dit jaar nog  niet doen. Daarvoor is het gat te groot. Afhankelijk van het hoe het loopt, bestaan er volgend jaar wel mogelijkheden... Bij België gaan de beste jaren weg en bij ons de slechtste. Dan kan het in de komende jaren zomaar opeens hard gaan. Al moeten we dan zeker 3 teams in de groepsfases hebben die ook punten voor ons gaan pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Thomassje123:

@MisterX nice, je zit nu in de fase dat je bijna gegarandeerd elk jaar 3 clubs hebt in Europa. Nu gaat het allemaal wat sneller met de andere clubs als het goed is. Hun reputatie zal nu gestaag groeien

Tre Penne heeft ondertussen 1,5 ster, dus langzaamaan gaat het de goede kant op.

En als we onze huidige positie vast weten te houden, dan hebben we inderdaad 3 clubs in Europa. De nummer 2 moet dan 1 van de 3 voorrondes winnen en de nummer 3 bereikt nu sowieso een groepsfase.

Hebben bij jou ook andere clubs uit San Marino al Europese prijzen gepakt? Hoe lang duurde het voordat het zover was? 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Tre Penne heeft ondertussen 1,5 ster, dus langzaamaan gaat het de goede kant op.

En als we onze huidige positie vast weten te houden, dan hebben we inderdaad 3 clubs in Europa. De nummer 2 moet dan 1 van de 3 voorrondes winnen en de nummer 3 bereikt nu sowieso een groepsfase.

Hebben bij jou ook andere clubs uit San Marino al Europese prijzen gepakt? Hoe lang duurde het voordat het zover was? 

Ben niet thuis. Moet ik vanavond even uitzoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei MisterX:

Vanaf hier is een beetje het moment dat het echt begon te lopen bij mij. Daar werd ik 15e op de coëfficiëntenlijst

2a1bac8182fe5cdb3bb7ba7dd14a1456.png

f7865f61854fe4f2ed74fce5596dc2f1.png

2 finales in de Conference League. Tre Fiori in het seizoen 2066/2067 en San Giovanni in het seizoen 2067/2068.

Beide de finale verloren helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan pas?! Ik had eigenlijk wel op een eerder moment gehoopt. Een paar jaar geleden kwam Tre Penne hier al tot de conference league kwartfinale. Dit jaar doen ze het in de groepsfase ook wel weer prima met 10 punten uit de eerste 4 wedstrijden. Dus die gaan wel door naar de KO fase.

Pennarossa in de EL is een heel ander verhaal. Die bakken er dit jaar echt helemaal niets van. Afgelopen jaren stonden ze vaak hoog in de nationale competitie, maar het is bijna winterstop en ze staan 12e... Echt een compleet off-seizoen. Zelfs tegen een IJslands team laten ze het volledig afweten in de EL. Laat staan als ze tegen Sporting, Juventus, ... in de EL moeten... Dat wordt gewoon een nul-punter in de EL verwacht ik... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Jullie spelen toch ook met compleet andere databases en in andere FM's haha?

Dat klopt, maar de carrière van een ander kan natuurlijk wel als een soort van guideline gelden. Uiteindelijk maken de database en versie van FM niet zoveel uit. Je begint nog steeds in en slechtste land van Europa en je wilt het uiteindelijk naar de top krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei MisterX:

Uiteindelijk maken de database en versie van FM niet zoveel uit.

Dat maakt echt wel uit. Als het prijzengeld in een database totaal anders is dan in de andere dan maakt dat echt wel uit. Daarnaast speelt Thomas in een FM waarbij de groepsfases van Europa nog heel anders zijn dan in FM 24. Ook echt wel een dingetje omdat er meer Europese wedstrijden gespeeld worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f2566fbbf86013da0ed0f02ca377b51d.png

Restant seizoen 2035/2036

Na een uitstekende kwalificatiecyclus gingen wij de groepsfases in met 2 teams uit Noord-Macedonië in de groepsfase. Gostivari mocht het laten zien in de groepsfase van de Conference League en wij uiteraard in de groepsfase van de Champions League. Ik was vooral benieuwd wat Gostivari kon presteren in de Conference League. Mijn eigen doelstelling was om de knockout playoffs eindelijk eens te overleven.

Gostivari

De groepsfase in de Conference League bestaat uit 6 potjes. Het minste aantal van de 3 competities. Gostivari mocht het opnemen tegen Wisla Plock (H), Fenebahce (A), Lugano (H), Budocnost Podgorica (A), AaB (H) en Molde (A). Geen idee wat ik on verwachten met een dubbel programma met de competitie. Vorig seizoen ging Struga de boot in door zich niet weer te kwalificeren voor Europa omdat ze het dubbele programma niet echt aan konden. De start van Gostivari was ook matig met een 1-2 nederlaag in eigen huis tegen Wisla Plock. Toch wel een tegenstander waar een resultaat tegen welkom was. Deze teleursteling speelden ze in Istanbul van zich af door Fener op 1-1 te houden. Thuis werd er vervolgens knap gewonnen van Lugano en zo was de tussenstand best aardig naar 3 wedstrijden. De wedstrijd tegen Budocnost Podgorica was vervolgens een belangrijke aangezien hierna Aalborg en Molde de tegenstanders nog waren. De kans op een goed resultaat was tegen Budocnost denk ik dan het grootste. Toen er na 90 minuten spelen 0-0 op het bord stond in Montenegro was ik dan ook redelijk teleurgesteld en had ik er een hard hoofd in dat overwintering ging lukken. Gostivari verbaasde mij vervolgens volledig. Zij wisten namelijk met 1-0 en met 0-1 te winnen in eigen huis en in Noorwegen. Hiermee werden zij heel knap 11e en gingen zij dus in de koker voor de Knockout playoffs van de Conference League.

image.thumb.png.36a06f1c1c37ed34ac0ecc72e6ef3308.png

AP Brera Strumica

Dan mijn groepsfase. Met een relatief makkelijke loting had ik er wel vertrouwen in. Het zou mogelijk moeten zijn om bij de eerste 16 te zitten en dat ik daardoor een geplaatste status zou hebben bij de loting voor de knockout playoffs. Bij de eerste 8 leek niet echt haalbaar met wedstrijden tegen PSG, Real Madrid en RB Leipzig. Verder konden er zeker resultaten behaald worden tegen Club Brugge, Nordsjaelland, Ajax, Koln en Galatasaray. Sommige van deze tegenstanders zijn wel 50/50, maar om te laten zien dat wij echt stappen hebben gemaakt dan moeten wij hier van kunnen winnen. Anders hebben wij ook niets te zoeken in de verdere fases van de CL. De eerste 5 wedstrijden gingen dan ook volgens verwachting. Er werd thuis met 2-0 gewonnen van Club Brugge, bij Nordsjaelland werd er met 1-4 gewonnen. PSG bleek met 2-3 te sterk in Macedonië. Wij stonden met rust al 3-0 achter, maar de comeback in de tweede helft werd tot halt geroepen door een rode kaart van ons in de 72e minuut. Real Madrid was vervolgens met 4-1 te sterk in Spanje. Wij lieten zien dat we een serieuze tegenstander waren door ook met 2-1 van Ajax te winnen. Hierna volgde twee clashes tegen Duitse tegenstanders. Een top competitie dus elke ploeg die via daar in de CL terecht komt, is gewoon een uitdaging. Dat dacht ik ten minste, want wij wonnen met maar liefst 0-5 in Koln en rolden ook RB Leipzig met 3-0 op. Voordat we de laatste wedstrijd in gingen wisten we al dat we zeker waren van een plek bij de eerste 16 en dat er zelfs nog een grote kans was om bij de eerste 8 uit te komen. Dan moest er wel van Galatasaray gewonnen worden. Dat zou toch moeten lukken na de goede resultaten hiervoor? Nee, dat lukte duidelijk niet. We verloren maar liefst met 4-0! van de Turken en hiermee eindigden wij op plek 9 en moesten we dus de playoffs spelen. Afhankelijk van de tegenstander of dit gunstig is of niet. Met twee overwinningen in die ronde pak je natuurlijk weer meer punten dan door het overslaan van deze ronde.

image.thumb.png.5020264b2f84fcf29e519383f6e51f8e.png

Knockout fases: Gostivari

Alsof het lot zo moest zijn, kwam voor Gostivari een bekende tegenstander uit de loting naar voren. De enige nederlaag die geleden werd in de groepsfase was tegen Wisla Plock en dit was ook de tegenstander in de knockout ronde. Toch wist Gostivari dit keer uit 'gewoon' te winnen. Na 90 minuten spelen stond er 1-2 op het scorebord. In de thuiswedstrijd was dit ook het geval. Dat was helaas een probleem want het was dus een overwinning voor Wisla Plock en hierdoor moest er verlengd worden. Toen in de 92e minuut direct de 1-3 viel leek het over en uit voor Gostivari. Echter toonde de ploeg veerkracht en dit resulteerde in een 2-3 in minuut 102. In de 120e minuut stond dit nog steeds op het scorebord en moesten er dus penalty's genomen worden om te bepalen wie er door ging. De eerste vier penaltys van beide ploegen werden binnen geschoten. Bij de vijfde penalty werd het verschil dan toch gemaakt. Stefan Lalic mist namens Gostivari en Wisla Plock scoort wel en zo gaan zij door. Na een fantastisch Europees avontuur is het voor Gostivari toch echt klaar nu.

image.thumb.png.5edb036ae68e1f5876271ba418eb335b.png

AP Brera Strumica

Dan mijn knockout fase. Alsof het zo moest zijn, kwam ik ook een oude bekende tegen. Ook voor mij was het een team die mij al had verslagen in de groepsfase. Gelukkig hoefde ik niet tegen PSG of Real Madrid, maar was voor ons Galatasaray de tegenstander. Ondanks de 4-0 moet dit toch kunnen. In de eerste wedstrijd had ik het vooral lastig nadat Galatasaray naar een 4-2-4 formatie switchte. Toen ik zag dat ze nu zo wouden gaan beginnen moest ik mij toch eens een keer aanpassen. De Inverted wingback op linksback werd een Inverted Fullback om toch makkelijker te kunnen opbouwen en om in de counter niet te snel 1 op 1 te komen te spelen met mijn CV's tegen de spitsen van Gala. Dit werkte behoorlijk. Uit speelden we dominant en wisten wij met 0-1 te winnen. Thuis hetzelfde verhaal. Weer een 4-2-4 en weer een Inverted Fullback. Zo wisten wij ook deze wedstrijd te winnen. Ditmaal met maar liefst 3-1. Dan wacht weer een oude bekende: Real Madrid. In de groepsfase gingen we er redelijk kansloos met 4-1 af, maar ja nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dat bleek dan ook. Thuis beginnen we echt fantastisch. We komen maar liefst met 3-0 voor! Dat Real Madrid in de tweede helft uit een ander vaatje tapt is duidelijk als Camavinga in de 47e minuut direct wat terug doet. Toch houden wij moedig stand. Wat dan uitermate teleurstellend is, is dat Real Madrid met hun eerste grote kans van de wedstrijd toe slaat. In minuut 94 scoren zij de 3-2 en zo is onze marge van 3 verkleind naar 1. Dan uit in Bernabeu. Daar spelen wij echt een typische wedstrijd tegen een topploeg. Een vrije trap vliegt er in, zij krijgen een penalty en een bal wordt te kort terug gespeeld. Zo staan wij nu met 3-0 achter na 50 minuten gespeeld te hebben. Zelf hebben wij hier ook weinig tegen over te brengen hoor. In de 76e minuut wordt het nog 4-0 uit een corner en de ambitites die wij nog hadden zijn helemaal weg. In de 92e minuut doet good old Eljif Elmas nog wat terug en redt de eer voor ons. Helaas worden wij door Real Madrid uitgeschakeld.

image.thumb.png.9017313b5059d48a457dfdbc486ddc91.png

Coëfficientenranglijst

Maar ondanks de twee toch wel zure uitschakelingen draaien wij als land natuurlijk een fantastisch seizoen. Twee ploegen die na de winterstop nog actief zijn in Europa en groepsfases met genoeg resultaten. Het was ook nodig aangezien er ook een redelijk seizoen verdween. Aan het begin van het seizoen zei ik nog zo: We hebben een tweede club in de groepsfase nodig en ik moet de Knock Out Play Off ronde eens overleven. Beide is gelukt. Daarnast zei ik ook dat wij nog geen echte uitschieters hebben gehad in Europa en ook dat gebeurd ineens. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel even zo'n mooi seizoen nodig had hoor. Als je niet het idee hebt dat je heel veel progressie boekt, dan raak je een beetje in een sleur. Maar goed, dit seizoen hebben wij maar liefst 12.625 punten bij elkaar gespeeld en zo maken wij echt wel weer een sprong. We begonnen op plek 20 en wij schieten nu naar plek 16. Net niet genoeg voor de zo gewilde plek 15. Wat vooral een voordeel is, is dat wij nu enkele jaren vooral naar boven kunnen gaan kijken. In de komende jaren moeten wij namelijk ongeveer 5 punten gaan goed maken op onze concurrenten. Mocht dit lukken dan komen wij zelfs in de buurt van de top 10. Zo dicht staan de ploegen boven mij bij elkaar. Plek 9 staat virtueel op 39.300 punten en plek 15 op 38.100. Zelf kom ik op 34.250 uit. Het voordeel dat ik heb, is dat wij nog steeds maar met 4 teams Europees spelen en zo worden onze behaalde punten dus ook maar door 4 gedeeld. Maar ja om echt punten binnen te halen heb ik weer een tweede team nodig. Gostivari werd gelukkig weer tweede dus ik ben benieuwd wat die dit jaar weer kunnen gaan doen. Opvallend is het trouwens dat Struga gewoon gedegradeerd is dit seizoen. Het kan snel gaan in Noord-Macedonië.

image.thumb.png.f39bd51356808b3fb7143a50f56a68b3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2033/2034

Bravo

We gaan het niet mooier maken dan het is, we hebben de CL voor het eerst gewonnen! We weten bijna nooit van City te winnen, maar daar lopen nu toch wel een paar oude rotten voorin. We wisten zelfs bijna alle CL-wedstrijden te winnen en dat is bij deze challenge natuurlijk extra fijn.

image.thumb.png.27cd68030e81ede991d9da40ccc145e7.png

Ook al is de Sloveense competitie niet heel spannend, is het nog wel leuk om te benoemen dat we voor het eerst kampioen zijn geworden zonder puntverlies. Ook zie ik voor het eerst bewust dat het prijzengeld in de competitie ook omhoog is gegaan. Waar we eerder rond de 250K kregen bij een kampioenschap, is dat nu 900k geworden.

image.png.c617248dd5395c15df4245f526773439.png

image.png.75d83f136af83f75613d1a86039b39f9.png

Radomlje

De 5e club van Slovenie deed het zoals verwacht; niet ver komen. De top 2-4 zijn een stuk interessanter.

image.thumb.png.7c59c8f1257e0a367fd90de06de00e18.png

Mura

De club wist vorig seizoen nog de halve finale van de Conference League te halen. Dit seizoen deden ze het weer verdienstelijk door de 8e finale te halen, tegen Feyenoord.

image.thumb.png.521f700beb102ff5789ba49dd1f0ef0b.png

Maribor

De club begon redelijk goed in de Conference League, maar na 6 punten behaald te hebben bleven de punten uit.

image.thumb.png.63478d410d2982f6223e86411262318f.png

Olimpija

De absolute nummer uit de competitie. De enige Sloveense club in de Europa League. Ook zij deden het verdienstelijk.

image.thumb.png.fdc85af53b6594f95c5683ef94c62cf2.png

Coefficientenlijst

Sneller dan verwacht streven we Nederland voorbij en gaan we naar de 7e plek. Dit zorgt ervoor dat een Sloveense club volgend seizoen zich rechtstreeks voor de competitiefase van de EL plaatst. Ik weet niet of anderen nog verrassingen zien in de Europese prijzen. Hier niet (naast onze winst), alle prijzen werden in de afgelopen 10 seizoen gewonnen door clubs uit de top 6 landen van Europa.

image.thumb.png.9e1db70ed212d38ae0d48e0d85a7e40a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 56: De groepsfase

666e35c55f00170b11ce91db2b16a57b.png

Folgore

24d98bb8d36e22659cdade040620142a.png

Wij hebben geen enkele fout gemaakt in de groepsfase, alles werd gewonnen. Tegen Kopenhagen en Standard Luik verwacht je ook niet anders maar ook van de Spurs wordt 2 keer gewonnen. Zo pakken wij de maximale score

San Giovanni

d2121102c77ff478ebf1dc57a1b0b39a.png

San Giovanni pakt natuurlijk niet de volle mep hier, ze wonnen 1 wedstrijd en daar zijn we al blij mee. Het begon al met een 5-0 nederlaag in en tegen Celtic en dan weet je al dat het een kansloos verhaal wordt. In de laatste wedstrijd speelden ze thuis tegen Celtic. De wedstrijd ging nergens meer over en San Giovanni won hem wel. Dat levert toch nog op de valreep wat punten op voor San Marino

Juvenes Dogana

a9d4efced2e53803a31f419cfa3d2871.png

Juvenes Dogana had met Basel misschien wel een haalbare tegenstander. De eerste wedstrijd was ook meteen thuis tegen Basel, de wedstrijd eindigde in 0-0. Basel won ook nog eens thuis tegen Chelsea. Maar toch kon Juvenes Dogana nog door, alleen even winnen in Zwitserland. Simpel toch? Helaas bleef het daar ook bij 0-0 en Juvenes Dogana is dus uitgeschakeld

Tre Fiori

76e3b91c2a726ba0acb48fd8a68fce8a.png

Van Tre Fiori had ik erg weinig verwachtingen in deze groep en terecht. Toch werd er wel 1 keer gewonnen. Dat gebeurde thuis in de laatste wedstrijd tegen Galatasaray. Je raadt het al, die wedstrijd ging toch nergens meer om. Toch wel weer mooi meegenomen voor San Marino

Zo eindigen de overige 3 clubs als laatste. Verrassend? Nee niet echt, gelukkig wel wat puntjes gepakt en wij hebben onze plicht gedaan door alles te winnen. Meer zat er ook niet in denk ik

46ea4a300eed4d34bfbdc90b0041deb0.png

Murata

7ea0c6d463b9f73b6033319db18b03f8.png

In de Europa League vallen er al wat meer punten te verdienen en met geen club in de Conference League wordt de Europa League ook erg belangrijk. Murata begon al meteen goed met een 3-0 overwinning thuis tegen Bodo/Glimt. Dan wordt er uit bij Dinamo Kiev ook met 0-3 gewonnen. Is Murata zo sterk dan? Jazeker, want ook Valladolid wordt 2 keer op zij gezet en zo hebben ze 12 punten uit 4 wedstrijden. Daarna laat Murata het lopen van van zowel Bodo/Glimt en Dinamo Kiev wordt verloren maar Murata wordt wel simpel groepswinnaar. Toch kan ik niet leven met die laatste 2 nederlagen. Elke punt in Europa telt!

Virtus

ba05415c952bd3ea09bd233f65f78adf.png

Virtus is dat andere team in de Europa League. Ook Virtus begon goed. Wat heet, in Frankrijk wordt Lyon met 0-1 opzij gezet. Dat had ik echt niet verwacht. Virtus domineert de groepsfase want alles wordt gewonnen tot aan de laatste wedstrijd. In San Marino eindigde het duel tussen Virtus en Lyon in 1-1. Ook Virtus wordt groepswinnaar

Coëfficiënten

4a59697b56dde2a8c5d6bf1d0f6d47f1.png

9.500 punten hebben we bij elkaar gespeeld in de groepsfase. Dat lijkt weinig maar met 7 clubs in Europa waarvan er 1 al is uitgeschakeld en er 4 in de Champions League spelen is dat echt keurig. De vorige keer haalden we maar 7,500 punten ofzo. Dit komt vooral doordat we de punten moeten delen door 7. Door de geweldige prestaties van Murata en Virtus eindigen we de groepsfase goed. Ook hebben we nog steeds een aardige voorsprong op de landen onder ons. Die hebben nog wel wat clubs over dus we zijn nog niet helemaal in the clear maar het lijkt er op dat we de 4e plaats gaan vasthouden. Dat zou betekenen dat we 3 seizoenen achter elkaar 4e staan op de coëfficiëntenlijst. Dat is beter dan de vorige keer want toen hielden we het maar 2 seizoenen vol, progressie

Lotingen

Folgore - Atalanta

*Murata heeft een bye

*Virtus heeft een bye

Wij gaan spelen tegen Atalanta, dat is 1 van de gunstigere tegenstanders. Het zou eenvoudiger moeten zijn dan tegen Barcelona maar in de knock-out fase van de Champions League weet je het maar nooit

9f910dd5d51427ab2cba770d5707ad83.png

Frankrijk is de grootste uitdager en met 5 clubs nog actief moeten we zeker achterom kijken. Ook naar Portugal trouwens, die hebben er ook nog 4 in zitten. Duitsland moet het met slechts 2 doen en die spelen beiden in de Champions League. Red Bull Leipzig en Hoffenheim kwamen de voorronde van de Conference League niet eens door, zo slecht is Duitsland in deze save. Ik maak me vooralsnog dan ook nog een zorgen om hen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Chiemel:

Hebben jullie ook een beetje in beeld waarom sommige clubs een stuk actiever zijn op de transfermarkt dan anderen? Los van hoeveelheid geld.

Is dat bepaalde clubvisie of misschien aantal spelers in selectie?

Pas na 30 seizoenen ofzo begonnen andere clubs bij mij naar het buitenland te kijken (Italië niet meegerekend) ;c 

Ik denk dat het met reputatie te maken heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste halen hier wel een speler of 10-20 per jaar. Wel veelal transfervrij. Verwacht geen mega grote bedragen, terwijl alle clubs wel tussen de 15-40 mln. op de bank hebben staan en vaak ook tientallen miljoenen transferbudget hebben.

Ik heb trouwens wel weer een nieuwtje:

image.png.42b5a62bb53b1b8cc4bb537d6dd1e932.png

Tweede op rij :D

Toch geen mega goed jaar qua coëfficienten. Voor mij geen voorrondes meer om punten te pakken, vanaf dit jaar 5 clubs in Europa en naast Tre Penne (al jaren de nummer 2 in de competitie) bakt niemand er wat van. 

image.thumb.png.ea784de20262f12e610d43603854ea9f.png

Ondanks dat was het 6 jaar geleden slechter, waardoor we toch weer wat puntjes erbij krijgen. We eindigen op net geen 60 punten. Het gat omlaag is de komende jaren wel groot genoeg om ons daar nog geen zorgen over te maken, maar over een paar jaar kan het zomaar spannend worden als wij met 5 teams weer wat minder punten gaan pakken. Ondanks dat kijk ik toch ook stiekem wat omhoog. De Belgen kunnen zomaar als een baksteen omlaag zakken.

Mijn eigen prestaties niet meer verbeterd worden. We staan zelfs als 6e bij grote clubs in de wereld. De komende jaren wordt het daarom denk ik een strijd met de Belgen en Turken om plek 8-10, totdat andere clubs uit San Marino ook langzaam aan gaan aanhaken en meer punten gaan pakken. 

image.png.da73e677b1b912092c48756505d99b82.png

We hebben dus een echte farmers league op dit moment:

image.png.79204da0b0ac1aaed8b8cb5bb9a5e72a.png

Klein verschilletje hoor ;e

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stijging van de reputatie van de competitie lijkt een beetje af te zwakken. Jarenlang steeds 10 plekken ofzo gestegen. Vorig jaar maar 5, dit jaar zelfs maar 3. Ik vermoed dat we pas echt gaan stijgen als andere clubs ook in Europa gaan presteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 56: Het vervolg

Folgore

22eb6e460f7aed7b63c1227ab1f5f9d9.png

Atalanta, dat moeten we relatief makkelijk zien te winnen ben je geneigd te denken. Maar in de knock-out fase van de Champions League is niks zeker en we hadden het ook moeilijk tegen Atalanta mede ook doordat wij ons niveau niet haalden. Tegen Atalanta hadden we het moeilijk en Atalanta was misschien wel iets beter. Onze aanvallers zijn helemaal niet in stelling gebracht. Ook in eigen huis ging het erg moeizaam, er waren heel weinig hoogtepunten. Zowel voor ons als voor Atalanta. Samen zijn we goed voor 1 hele xG en dat is wel erg weinig. Toch gaan wij er met de overwinning vandoor door een goal in de 85e minuut. Maar het was niet goed, verre van

Murata

fc8c002c6ecb3462a99ff7fd252805bc.png

Murata kreeg in de 1e knock-out ronde een bye en vervolgens speelde Murata tegen Basel. Juvenes Dogana speelde daar 2 keer gelijk tegen en Murata is beter dan Juvenes. Ik had dus goede hoop dat Murata ging winnen. Het was ook allemaal erg dichtbij elkaar maar het valt - zoals wel vaker - net niet onze kant op. Wederom net niet, om gek van te worden. Beide teams waren gelijkwaardig en er was een verlenging nodig voor de beslissing. Helaas scoorde Basel in die verlenging en zo is Murata dus uitgeschakeld

Virtus

09eec07e930ca57dc38e38e7ff1016d5.png

Virtus speelde tegen Galatasaray ik wist eigenlijk al meteen dat dat een kansloze zaak zou zijn, Galatasaray is namelijk echt heel goed. Het waren geen vervelende wedstrijden om naar te kijken. Misschien wel voor iedereen die San Marino een warm hart toe draagt maar voor de neutrale toeschouwer was het smullen tot tweemaal toe. Heel veel goals maar Virtus verliest wel 2 keer. Over 2 wedstrijden werd het 7-11

c2bde046a9357ce5eb8ded6868c432fd.png

Ik zei nog dat we achterom moesten kijken naar Frankrijk maar Frankrijk is alweer 4 van de 5 clubs kwijt, alleen RC Lens is nog over. Dat scheelt al enorm. Ook Portugal is de helft al kwijt. Het lijkt er dus op dat we de 4e plaats eenvoudig vast gaan houden

f0666ea94bdda4515e7588c91962097c.png

RC Lens verliest ook nog eens van Olympiakos en vrij kansloos ook nog. Heel Frankrijk is zo dus uitgeschakeld en ze gaan ons niet meer voorbij. Het enige land waar we dan naar moeten kijken is Portugal

Coëfficiënten

b31be14e679e2424ad3fdd4a2eed7015.png

Hier zie je het, we gaan niet in de problemen komen. Frankrijk is al uitgeschakeld en Portugal en Duitsland lopen ver achter

Kwartfinale

ed820e841ac6ba2b7cc5183588c0235b.png

De UEFA zal het wel leuk vinden om ons en Real Madrid tegen elkaar te zien spelen. Je zou gaan denken aan warme balletjes want we komen elkaar weer tegen. Eerst thuis daarna uit. We hebben in de knock-out fase erg veel moeite met het creëren van kansen want ook hier was het slaapverwekkend. Real Madrid bleef gemakkelijk overeind. Toch gaan wij er met de overwinning vandoor want in de 80e minuut maken we 1-0. Dat is wel wat karig voor de uitwedstrijd. Ook in Spanje zijn we aanvallend onmachtig. Real komt ook nog eens 1-0 voor in de tweede helft. We creëren echt nagenoeg niks en we kunnen alleen verdedigen. Dat doen we wel goed dus Real Madrid scoorde ook niet meer. Strafschoppen moesten de beslissing brengen

e16b95b5afe9ac1c33f278721eacceca.png

Het valt niet onze kant op, Real Madrid wint de penaltyreeks en zo gaan zij door en zijn wij uitgeschakeld

67f04c6d76d1c0f5270b04eeddc9be33.png

Het is heel makkelijk om dan te zeggen dat penalty's kut zijn en dat we ze altijd verliezen. Vanaf het begin houd ik dit al bij. We hebben 19 keer een strafschoppenreeks moeten doen en 9 keer hebben we die gewonnen. Al met al valt die ratio wel mee. Het blijft een loterij en helaas is die ons nu niet gunstig gezind maar de volgende keer misschien weer wel

bb789c80ceadf3614522cd6644f58dd6.png

Portugal is beide ploegen kwijt en Bayern gaat verder naar de halve finale. We lopen inmiddels al zo ver voor dat het niet belangrijk is

Coëfficiënten

d2dc546e2bd36de5fdfb27c00d9e7d24.png

En hier de eindstand. Geen enkel probleem dit jaar en met 10,786 hebben we een prima jaar gehad. Onthoudt wel dat we 4 clubs in de Champions League hebben die gewoon niet veel punten pakken. 10,786 punten is dus prima

Nieuw stadion

a318ecf54e573e946016817e2ccca289.png

Tot slot nog een nieuwtje. Nou ja dit is toch wel groot nieuws. Ons huidige stadion zit op zijn max met 30.000 plaatsen. Het werd tijd voor een nieuw stadion en het bestuur gaat eindelijk overstag. Dit hebben we nodig om door te groeien als club, we raken al een tijdje een plafond. Dat is ook Europees te zien want de laatste Champions League winst is al eventjes geleden. Ondanks onze flinke tv gelden zijn de financiën wel iets wat we in de gaten moeten houden. Ik heb dit seizoen ook al 2 spelers moeten verkopen vanwege de FFP. Net zoals de vorige krijg dit stadion ook mijn naam. In plaats van de van Munster arena wordt het het van Munster Park

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zijn het tot nu toe vooral de clubs uit de zandbak die voor mijn spelers komen. Vaak voor lage bedragen. Zit ook nog maar in 2033, dus dat is opzich niet zo gek. Die gekke spanjaard vroeg in de game was daar wel een uitzondering op, nu gaan spelers vaak max weg voor een miljoen of 2 en dan 50% doorverkoop. Maar tot nu toe heeft dat ook nog geen geld opgeleverd helaas: kan ze niet afkopen en er zijn er al 2 die gewoon uit hun contract liepen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Thomassje123:

Ja echt irritant, weet ook niet waardoor het komt

Mijn huidige stadion kan tot 13.000 uitgebreid worden. Dus ik verwacht dat ik fictief meer dan 13.000 supporters moet hebben, zodat de 13.000 standaard uitverkocht zou kunnen worden en dat mijn bestuur dan pas een nieuw stadion wil. Tot die tijd vinden ze het huidige stadion wel prima.

En mijn bestuur wil wel het stadion zelf wel uitbreiden, maar de autoriteiten blokkeren dat vervolgens continu. Geen idee waarom. Ik hoop dat ze een nieuw stadion niet gaan blokkeren als het bestuur dat over heel wat jaar wel goed gaat vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites