delichris Geplaatst 15 juli 2023 Share Geplaatst 15 juli 2023 Toch een goed Europees seizoen gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 16 juli 2023 Share Geplaatst 16 juli 2023 Je doet het geweldig! Je mag me zeker taggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SantiagoMunez Geplaatst 16 juli 2023 Share Geplaatst 16 juli 2023 Indrukwekkend seizoen waarin je absoluut pech hebt met de loting. Blijf mij maar taggen hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 16 juli 2023 Share Geplaatst 16 juli 2023 Europees was het weer een goed seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 17 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 17 juli 2023 Seizoen 15 Murata Faetano Fiorentino Zware lotingen, 0 punten. Hoef verder niet veel te zeggen. Next! Folgore Bij ons is het juist het exact tegenovergestelde. Makkelijke lotingen en zeer eenvoudig naar de groepsfase van de Champions League. Ook nog eens met een 100% score San Marino vs Tsjechië vs Zweden Slavia Praag en Sparta Praag We gaan nek aan net met Tsjechië maar het is een oneerlijke strijd, namelijk 1 tegen 2. Sparta en Slavia Praag hebben beide ook een hele goede groepsfase gespeeld. Tsjechië is daardoor enorm uitgelopen en zullen we niet meer inhalen dit seizoen Zweden Pas na een aantal groepswedstrijden viel het mij op dat Zweden een heel slecht jaar had. Niet zo zeer dit seizoen maar bij aanvang van de groepsfases stonden we schijnbaar voor ze. Voor Zweden dreigt dan ook een vrije val. Desondanks haalde Hammarby wel de groepsfase van de Champions League om vervolgens bij ons in de groep te komen. Hoewel dit wel een spoiler is voor onze eigen prestaties. Hammarby werd laatste en wij wonnen 2x van ze. Ook Djurgarden werd laatste en is uitgeschakeld. Dan blijft alleen Malmo FF over die helaas wel 2e werden in hun groep. Desondanks blijven we Zweden wel voor Folgore Na 2 zware lotingen in de vorige seizoenen waren we wel eens een keer toe aan een betere loting en die kregen we! We zaten overigens ook voor het eerst in pot 2. Hammarby is een must win en Dinamo Kiev hebben we vaker verslagen. Van de Zweden werd dus 2x gewonnen en dat was belangrijk voor de onderlinge confrontatie met Zweden. Thuis tegen Dinamo Kiev speelden we teleurstellend gelijk maar dat werd goed gemaakt in Oekraïne. Na het gelijke spel tegen Inter waren we al sowieso door en is het Europese seizoen eigenlijk al geslaagd. Voor de mensen die het nog niet wisten, de groepsfase overleven in de Champions League levert een club maar liefst 5 coëfficiënten punten op. Dat delen we door 4 en dat is dus 1,250 bonuspunt. Dat alleen al is het het altijd waard om vol voor overwintering in de Champions League te gaan San Marino vs Kroatië vs Zweden Kroatië Dan kijken we weer verder naar boven en dan valt 1 ding op. We zijn Kroatië voorbij, iets waar ik met de groepsfase geen rekening mee hield. Dit viel mij pas op na de groepsfase. Dat laat zien hoe waardevol die bonuspunten zijn. Dan gaan we kijken naar teams die Kroatië heeft. Iedereen was uitgeschakeld. Kroatië is OUT! Zweden Zweden heeft ook nog 1 ijzer in het vuur en dat is Malmo dat de knock-out fase van de Europa League haalde. Ze troffen daar Rode Ster. Een ogenschijnlijke haalbare loting maar niets bleek minder waar. 5-1 in Servië en het is afgelopen. Malmo won nog wel thuis voor nog wat restpuntjes. Desondanks is Zweden OUT! Folgore Wij troffen Barcelona in de knock-out fase. Dat kon beter maar misschien ook slechter. Had ik dat even fout. In eigen huis werden we helemaal weggespeeld en uit elkaar gereten. Vaak verlies je door een onzinpenalty of iets dergelijks maar hier kon ik echt niks van zeggen. De goals van Barcelona waren gewoon pareltjes. Daar is weinig tegen te doen. Gelukkig was de druk er al wel een beetje af, als we dit structureel halen komen we vanzelf richting de 15e plaats Coëfficiënten Zoals je ziet maken Zweden en Kroatië een flinke vrije val. Het gevolg is dat wij 2 plaatsen zullen stijgen naar de 20e plaats. Daarnaast verliezen we een heel slecht jaar dus de kans is zeer groot dat we nog meer gaan stijgen na volgend seizoen. In eerste instantie waren we ook nog bezig met Tsjechië bezig maar zoals je ziet waren ze niet te pakken dit jaar @delichris Zeker, loting had wel wat beter gekund. Dan haal je misschien zelfs de kwartfinale @DemoN Thnx, zal ik doen @SantiagoMunez Groepswinnaar worden was een enorme verrassing inderdaad, met een gunstige loting kun je zomaar de kwartfinale van de Champions League halen @ElMarcos Dat was het zeker, deze opzich ook wel @Dondirk @Satioz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 juli 2023 Share Geplaatst 17 juli 2023 Je blijft in Europa mooie stappen zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 17 juli 2023 Share Geplaatst 17 juli 2023 Blijft echt indrukwekkend. Hoe goed is je team nu echt? Welke plek zouden de bookmakers je toedichten in de Belgische of Nederlandse competitie? Puur op spelersmaterieel dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 juli 2023 Share Geplaatst 17 juli 2023 Wederom een zeer mooie Europese campagne inderdaad! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 19 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 19 juli 2023 Seizoen 16 Seizoen 16 zit er op en het was nationaal een lastig seizoen. Niet qua tegenstanders want we werden eenvoudig kampioen maar wel de people management en vermoeidheid speelden een grote rol. Spelers waren vermoeid en speelden dus niet alles en werden ontevreden omdat ze niet speelden maar ze speelden niet omdat ze vermoeid waren. Volg je het nog? Uiteindelijk is het wel gelukt en is iedereen tevreden gehouden. Maar genoeg daar over, hoe ging het Europese seizoen? Faetano Juvenes Dogana San Giovanni Zware lotingen en zoals verwacht 0 punten. Ik hoopte nog op een puntje ofzo van San Giovanni tegen Lviv maar helaas Folgore Je mag van ons verwachten dat we de groepsfase van de Champions League halen. Dat gebeurde dan ook en ook nog eens met een perfecte score. Het ging zeer eenvoudig. Young Boys was 1 van de pittigere lotingen maar ook zij werden makkelijk opzij gezet. In Zwitserland zelfs met 0-4 San Marino vs Roemenië vs Noorwegen vs Denemarken Dan gaan we kijken naar de coëfficiëntenlijst en hoe ver we misschien kunnen komen. Nou, virtueel staan we boven Roemenië, Noorwegen en Denemarken en dat betekent dus dat we 3 plekken kunnen stijgen als we goed presteren. Maar de concurrentie is flink. Roemenië heeft 2 clubs in Europa net zoals Denemarken. Noorwegen heeft er 1 dus dat is dan wel weer een gelijke strijd Roemenië Steaua begon goed met een overwinning op Young Boys en ik vreesde al het ergste maar uiteindelijk viel het mee. In hun Europa League groepsfase werden ze toch laatste. Wel zuur voor ze maar ze hadden een zware groep, voor ons natuurlijk wel goed Cluj werd derde in de Conference League en dat betekende voor hun ook uitschakeling. Ze pakten nog wel wat punten mee. Winst tegen Zurich en 2x gelijk tegen Dundalk. De Ierse club gaat wel verrassend door. Door de uitschakeling van Cluj is Roemenië OUT Noorwegen Noorwegen heeft maar 1 club in Europa maar dat is wel meteen een sterke. Molde liet dat ook zien in de groepsfase van de Conference League waar ze zeer eenvoudig groepswinnaar werden. We moeten dus nog steeds met een schuin oog naar Noorwegen kijken Denemarken FC Kopenhagen heeft zich gekwalificeerd voor de groepsfase van de Champions League. Dat betekent bonuspunten voor ze maar doorgaans ook weinig punten in de groepsfase zelf. Helaas voor ons zaten ze bij Sporting CP in de groep en over 2 wedstrijden wonnen ze daar van. In eigen huis werd zelfs met 3-0 gewonnen. Daardoor wordt Kopenhagen 3e en gaan ze verder in de Europa League. We zijn dus nog niet van Denemarken af Nordsjaelland zat bij Molde in de groep en gaat samen met ze door. Dat is voor ons natuurlijk heel ongunstig. Daarmee heeft Denemarken ook nog 2 clubs in de knock-out fase. We zijn dus zeker nog niet van de Denen af Folgore We hebben een geweldige groepsfase gespeeld en veel punten gepakt. Het begon wel niet zoals gehoopt. De nederlaag tegen Chelsea was logisch maar het gelijke spel tegen PSV was wel erg teleurstellend. Gelukkig winnen we de tweeluik van Porto 2 keer. Beide werden ook nog eens terecht gewonnen en dat laat wel zien dat we een hoog niveau aan kunnen tikken. We wonnen zelfs in het Philips Stadion zeer overtuigend. Maar het toetje was echt om van te smullen. Chelsea werd gedeclasseerd met maar liefst 5-0!! En daar was ook niets op af te dingen. Hieronder de wedstrijd tegen Chelsea Spoiler San Marino vs Denemarken vs Noorwegen Maar we zijn nog niet klaar. We staan nog steeds virtueel voor op Denemarken en Noorwegen maar het is nog zeker niet gespeeld. Eens kijken welke loting wij hadden en hoe we het hebben gedaan Folgore AS Roma was de tegenstander. En mijn eerste reactie was; die zijn te pakken! We hebben voor het derde achtereenvolgende seizoen de groepsfase van de Champions League overleefd maar door komen in de knock-out fase? Dat is nog een brug te ver. De thuiswedstrijd verloren we ongelukkig. Op het einde gaan we er voor maar helaas viel juist de goal aan de andere kant. In Rome kwamen we nog 0-1 voor maar helaas is het niet gelukt. Uitgeschakeld maar toch wel weer mooi dat we zo ver zijn gekomen Denemarken Had ik al gezegd dat we nog niet van Denemarken en Noorwegen af waren? Kopenhagen won met maar liefst 4-0 van AS Monaco, dat verwacht je nou ook weer niet. Gelukkig vonden ze wel hun Waterloo in Hoffenheim maar ook dat was vrij close Nordsjaelland kwam er wat minder van af maar ze hadden dan ook een loting tegen Villarreal. Gelukkig voor ons en ze zijn er uit. Gelukkig was het voor de Denen niet genoeg om ons voorbij te gaan, die geef ik alvast cadeau. Dus wat zeggen we dan? Denemarken is OUT! Noorwegen Maar dan kijken we naar Molde FK en ik was wel verrast moet ik toegeven. Ze hadden wel erg gunstige lotingen kun je wel zeggen maar je moet het wel even doen. Ze haalden de halve finale en legden het pas na penalty's af tegen Udinese. Maar Molde heeft hier veel punten meer gepakt. Veel meer dan ons en het gevolg is dan ook dat we Noorwegen niet achter ons hebben kunnen houden. Ze blijven voor ons Coëfficiëntenlijst Dat maakt dit de stand aan het einde van het seizoen. Roemenië en Denemarken gaan we voorbij. Noorwegen is ons helaas voor gebleven. We gaan 2 plaatsen stijgen naar de 18e plek. Verwacht overigens niet te veel van aankomend seizoen. We verliezen namelijk ons jaar met 7.250 punten, dat was het jaar dat we de halve finale van de Europa League haalden. Dat is een flinke hap. Laten we het zien als een tussenjaar. Het jaar daar op wordt wel weer interessant want dan verliezen we een slecht jaar en kunnen we weer flink inlopen @delichris Zeker @DemoN Pfoe moeilijk te zeggen maar we hebben voor het derde achtereenvolgende seizoen de groepsfase van de CL overleefd. Dus ik denk een maatje onder het niveau van Ajax in 2018 @ElMarcos Dat was het zeker @Satioz @Dondirk @SantiagoMunez @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 juli 2023 Share Geplaatst 19 juli 2023 Zonde om weer in deze ronde eruit te vliegen. Je bent wel lekker bezig om te stijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 juli 2023 Share Geplaatst 19 juli 2023 Wederom een mooie Europese campagne, maar die 1e knock-out ronde blijft een lastige kaap om te slechten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 juli 2023 Share Geplaatst 19 juli 2023 Goed bezig in Europa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 24 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 24 juli 2023 Seizoen 17 San Giovanni Faetano Tre Penne Wat gunstigere lotingen dit seizoen voor de andere clubs. Niet voor Tre Penne maar wel voor de rest. San Giovanni en Faetano hebben er zelfs een gelijkspel uit gehaald hoewel dat niet genoeg was om door te gaan maar het is natuurlijk iets. Progressie is progressie zullen we maar zeggen Folgore Helaas geen perfecte score voor ons maar we hebben ons wel eenvoudig geplaatst voor de groepsfase. In de laatste wedstrijd in Zweden maakte AIK nog in de 78e minuut 1-0 maar we kwamen verder niet in de problemen San Marino vs Denemarken vs Noorwegen Denemarken Denemarken en Noorwegen zijn onze concurrenten dit jaar. Denemarken zit achter ons en Noorwegen kunnen we misschien voorbij. Helaas voor ons heeft Denemarken 4 clubs in Europa. Dit waren FC Kopenhagen, FC Midtjylland, Lyngby en Brondby. Tegen 4 clubs is het natuurlijk moeilijk om tegen op te boksen en dat lukte dan ook niet. Kopenhagen en Midtjylland overwinteren ook nog in Europa. Daar kunnen wij in ons eentje niet tegenop. Noorwegen Noorwegen daarentegen heeft nog maar 1 club in Europa en dat is Molde. Ik was blij om te zien dat ze een moeilijke poule hadden in de Europa League. Ze werden dan ook laatste en Noorwegen is daarmee uitgeschakeld Folgore Helaas kun je niet altijd 6 gooien. We hadden een zware poule met Inter en Bayern Munchen bij ons er in en Shakhtar is natuurlijk ook niet makkelijk. Toch hebben we onszelf wel aardig laten zien maar het was niet genoeg om tweede te worden. Net niet want we waren er heel dichtbij. Helaas heeft een gelijkspel tegen Sakhtar ons genekt. In de een-na-laatste wedstrijd uit bij Bayern staan we lang met een man meer maar we konden er niet van profiteren. Thuis tegen Inter kunnen we winnen maar in de laatste minuut misten we een 100% kans en het bleef ook daar 0-0. Goede resultaten als je ze los van elkaar ziet maar helaas dus niet genoeg voor die 2e plaats. Wel overwinteren we in de Europa League San Marino vs Noorwegen Naar Denemarken hoef ik niet meer te kijken, die hebben al te veel punten gepakt. Die gaan ons voorbij. Noorwegen is er uit maar we hebben nog wel wat in te halen. Dat moest beginnen tegen Rapid Wien, een tegenstander waarvan we moeten winnen. Thuis werd het slechts 1-0 maar in Oostenrijk kwamen we niet in de problemen. Villarreal is dan wel een serieuze tegenstander, dat hoef ik denk ik niet uit te leggen. Thuis werd het 0-0. De Spanjaarden lieten niks zien maar wij waren ook niet bij machten om te scoren. Het bleef dus bij 0-0. In Spanje komen we binnen een kwartier op 0-2 doordat we zeer effectief zijn met de kansen. Hoewel Villarreal nog terug kwam konden ze niet naast ons komen. De Spanjaarden nemen steeds meer risico en daar profiteren we van in de slotfase. De score viel daardoor wel wat hoger uit dan de wedstrijd doet vermoeden. Dan zit je zomaar in de kwartfinale waar AC Milan de tegenstander was. Thuis spelen we niet goed en we komen vroeg achter. Daar konden we niet meer van terug komen. In de uitwedstrijd hebben we ook weinig te vertellen maar we geven ook nagenoeg niks weg. Onze eerste kans was wel raak en dus was het 0-1. We halen de penalty's maar die werden helaas verloren en we zijn uitgeschakeld. Wel weer een mooie run en de nodige punten gepakt Coëfficiëntenlijst De mooie run is te zien want we hebben 7,250 punten gepakt en dat is in dit stadium van de save prima. Denemarken voor blijven was echt kansloos zoals je ziet maar Noorwegen hebben we bijgehaald. Daarmee blijven we op plek 18. Als je kijkt naar wat wij kwijt raken dan is de stap naar plek 15 misschien mogelijk. Misschien.... Of dat lukt dat zien we aankomend seizoen Alle clubs profclub Zoals verwacht heeft de grote tv deal er voor gezorgd dat alle clubs na dit seizoen allemaal prof zijn. Er gaat dus een nieuwe fase in in deze building a nation TV deal Voorafgaand van de save had ik hier echt geen idee van maar vanaf dit seizoen is er een gigantische tv deal. Het veranderd deze save behoorlijk. Toen ik dit voor het eerst zag was ik niet blij want het maakt de save al een stuk makkelijk dan het eigenlijk zou moeten. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om met de flow mee te gaan en het te accepteren en hopelijk kunnen jullie dit ook. Maar het is natuurlijk wel een belangrijke kanttekening. Na dit seizoen zullen alle andere clubs dus prof zijn en ook dit geld ontvangen. Spoiler: ze doen er overigens helemaal niks mee, kijk maar naar de screen hieronder die 7 seizoenen later is gemaakt Spoiler €353 miljoen op de bank en in totaal slechts €1,4 miljoen uitgegeven. Ze geven het gewoon niet uit. Ook een tip voor mensen die een building a nation doen. Geef niet zomaar geld aan andere clubs, het heeft geen enkele zin! Waar andere clubs wel baat bij hebben? Spelers verhuren aan ze en reputatie verbeteren @Djurovski We worden steeds groter! @ElMarcos Inderdaad, gelukkig nu wel maar dat mag dan ook wel met zo'n tegenstander @delichris We stijgen zeker en de felbegeerde 15e plek komt steeds dichterbij @Satioz @DemoN @Dondirk @SantiagoMunez Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 juli 2023 Share Geplaatst 24 juli 2023 Een mooi Europees avontuur hoor en je klimt mooi in de stand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 juli 2023 Share Geplaatst 24 juli 2023 Europees weer een mooi avontuur! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 26 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 26 juli 2023 (bewerkt) Seizoen 18 Juvenes Dogana San Giovanni Tre Penne Alle andere clubs in San Marino zijn dus nu professioneel mede door de grote tv deal. Het gaat nog even duren voor we de effecten daarvan echt gaan zien maar andere clubs worden wel degelijk steeds beter. Ze hebben alleen nog wat gunstige lotingen nodig. San Giovanni is de enige die wat puntjes pakten, ze wonnen zelfs van Farul Constanta uit Roemenië. De 4-1 uitwedstrijd zorgde wel voor uitschakeling maar het is mooi meegenomen. De rest had helaas een ongunstige loting hoewel Juvenes Dogana wel heel kansloos verloor. Folgore Onze voorrondes begonnen erg moeizaam zonder dat er echt een reden voor was. Tegen TNS verloren we in eigen huis en het kon het zelfs 0-2 worden. Gelukkig bleef het bij die 0-1 maar er moet wel gewoon gewonnen worden natuurlijk. Alle punten die we kunnen pakken zijn meegenomen. Tegen Karabagh kwamen we snel 1-0 voor maar was het ook snel 1-1. Het ging moeizaam ondanks de 2-1 voorsprong. In de 70e minuut maakten we daar gelukkig de 3-1 en dat scheelt een hoop. Maar eigenlijk kwamen we in de uitwedstrijd ook niet in de problemen. Dinamo Kiev verwachtte ik wel wat moeite mee maar dat ging dan weer verrassend makkelijk. De spelers kwamen denk ik wat meer in een flow waardoor ze steeds scherper werden. We kwalificeerden ons voor de Champions League maar dat mag je ook best eisen van ons. San Marino vs Oostenrijk vs Oekraïne vs Zwitserland Oostenrijk ST Polten - St Polten werd laatste in hun CL groepsfase en is uitgeschakeldAustria Wien - Austria Wien werd laatste hun EL groepsfase en is uitgeschakeldRapid Wien - Rapid Wien werd 2e in hun EL groepsfase en speelt in de 1e knock-out fase tegen HoffenheimSalzburg - Salzburg werd groepswinnaar in hun ECL groep en heeft een bye in de 1e knock-out fase Oekraïne Shakhtar - Shakhtar werd 2e in hun EL groepsfase en speelt tegen ons in de 1e knock-out faseDinamo Kiev - Dinamo Kiev werd 1e in hun EL groepsfase en heeft een bye voor de 1e knock-out faseZarya Luhansk - Zarya Luhansk werd laatste in hun EL groepsfase en is uitgeschakeld Zwiterland Lausanne - Lausanne werd laatste in hun EL groepsfase en is uitgeschakeldYoung Boys - Young Boys werd 3e in hun EL groepsfase en speelt tegen Alanyaspor in de 1e knock-out fase van de ECLLugano - Lugano werd 2e in hun ECL groepsfase en speelt tegen Celtic in de 1e knock-out fase van de ECLBasel - Basel werd 3e in hun ECL groepsfase en is uitgeschakeld Folgore Over de loting mocht ik niet klagen maar zoals je ziet is het niet gelukt om de groepsfase te overleven. En ik zeg je eerlijk, dat vond ik wel teleurstellend. Maar we hadden er ook geen recht op. uit verloren van Porto en Valencia en in eigen huis tegen beide teams niet verder komen dan 1-1. Gelukkig was daar nog wel Atrominos in de groepsfase die daar eigenlijk niks te zoeken hebben. Daardoor werden we wel eenvoudig 3e en gaan we in ieder geval overwinteren. Coëfficiënten na groepsfase Ik had goede hoop de landen boven ons in te halen maar zij hebben zoveel clubs actief in Europa dat het een oneerlijke strijd is. Het heeft er dan ook weg van dat we niet gaan stijgen dit seizoen. Toch is er wel 1 lichtpuntje: Denemarken is uitgeschakeld dus met een goede run in de knock-out fase kunnen we ze voorbij 1e knock-out fase Europa League We speelden tegen Shakhtar in de knock-out fase van de Europa League. Dat is ook meteen een directe concurrent dus we kunnen een grote slag slaan. Dat is ook wat we deden want we wonnen 2x van ze. Daarmee lopen we hiermee alleen al een hele punt in op Oekraïne Hier zijn de andere uitslagen en helaas is er nog steeds veel te veel groen. Elk land heeft er nog minimaal 1 club in zitten. Alleen Denemarken is uitgeschakeld. 2e knock-out fase Europa League In de 2e knock-out ronde speelden we tegen Wolfsburg. Een op het oog lastige loting maar als je de teams naast elkaar legt zijn wij misschien ietsje beter. Er is dus geen enkele reden om aan onszelf te twijfelen. Het was een interessante tweeluik. Thuis kwamen we aanvankelijk 0-1 achter maar we knokten ons goed terug. We pakten zelfs een voorsprong in de tweede helft maar in de slotfase kwamen de Duitsers toch dichterbij. Beide teams waren in evenwicht en dat was in Duitsland ook het geval. Wederom kwamen we op voorsprong maar wederom kwam Wolfsburg weer op gelijke hoogte. Naarmate de wedstrijd vorderde werden we wel steeds beter en we creëerden de nodige kansen die gemist werden. Uiteindelijk maken we wel de verlossende 1-2 en de tegenstander is geknakt. In de slotfase maken we 1-3 om aan alle twijfel een einde te maken Het enige wat we nu kunnen doen is hopen dat de concurrentie snel wordt uitgeschakeld maar helaas is dat niet het geval. Young Boys, Salzburg en Dinamo Kiev zitten er allemaal nog in. De enige die uitgeschakeld is dat is Rapid Wien dat speelde tegen Dinamo Kiev. Lotingen kwartfinale De lotingen voor de kwartfinale zijn inmiddels ook binnen. Wij spelen tegen Dinamo Kiev en Dinamo Kiev dus tegen ons. Dit was de meest gunstige loting die er was voor ons. Maar het brengt ook druk met zich mee. Wij MOETEN Dinamo Kiev uitschakelen, het liefst met 2x winst. Salzburg en Young Boys hebben een pittige loting beiden dus hopelijk gaan ze er beide uit Coëfficiëntenlijst voorafgaand aan kwartfinale Het wordt nog wel heel moeilijk om Oostenrijk en Oekraïne voorbij te gaan, we lopen ruim 2 punten achter. Als zij worden uitgeschakeld en wij winnen de Europa League kan het misschien nog. Maar 1 ding is wel zeker: Denemarken zijn we voorbij! Dat houdt dus in dat we al sowieso 17 gaan worden. Nu rest ons niets anders dan vol voor de Europa League winst te gaan en ik heb het gevoel dat dit nu haalbaar is ook! @ElMarcos @delichris Zeker een mooi avontuur. Misschien wordt die van dit jaar 1 treetje lager nog beter @Dondirk @DemoN @MNie @Satioz @SantiagoMunez @keano77 @Djurovski 26 juli 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 juli 2023 Share Geplaatst 27 juli 2023 Je lijkt het dit jaar nog een stukje beter te doen inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 juli 2023 Share Geplaatst 27 juli 2023 Europees doe jij het heel goed hoor. Het valt me wel op dat de andere ploegen uit San Marino het niet goed blijven doen in Europa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 30 juli 2023 (bewerkt) Seizoen 18: Het vervolg Kwartfinale 2 zeer belangrijke wedstrijd hier in de kwartfinale. Dinamo Kiev was de tegenstander en zij komen uit een land waar wij mee concurreren op de coëfficiëntenlijst. Er MOET dus gewonnen worden om enigszins kans te maken op de 15e plek op de belangrijkste lijst van deze save. De eerste wedstrijd is uit en we beginnen meteen goed. We waren echt veel beter dan de Oekraïners maar het lukte nog niet echt om dat in de score uit te drukken. Pas in de 74e minuut maakten we via een penalty de 0-1 maar deze was wel dik verdiend. In de slotfase maken we er zelfs 0-2 van wat ons een nog betere uitgangspositie geeft. In San Marino kwam Dinamo Kiev wel wat beter voor de dag en ze zaten beter in de wedstrijd. Toch had ik deze wedstrijd nooit het idee dat we in de problemen zouden komen. Het lukte ons niet om te scoren tegen ze en dus ook niet om te winnen. Dat had ik wel graag gehad want het kan echt her verschil maken tussen wel of geen 15e plek. Wel schakelen we ze uit en gaan we door naar de halve finale. Vanuit de andere velden kwam er ook goed nieuws. Young Boys en Salzburg zijn ook uitgeschakeld. Zo zijn wij nog de enige ploeg in Europa. Is de 15e plaats nog haalbaar? Misschien wel, misschien niet. Het is moeilijk te zeggen. Als we alles winnen inclusief de finale kan het misschien. Daar moeten we voor gaan Halve finale De klus die we dus moesten klaren was 2x winnen van Lyon. De eerste wedstrijd was uit. Het was een zeer spannende wedstrijd die alle kanten op kon. Niet zo zeer qua doelpunten want het stond heel lang 0-0. Lyon had wat kansen en ook nog een afgekeurde goal. In de 89e minuut maken wij een goal en daarmee slepen we een overwinning voor de poorten van de hel weg. Thuis moeten we die dan verdedigen. We beginnen erg sterk en na 12 minuten kwamen we 1-0 voor. We konden de finale al ruiken. In de 21e minuut is er een groot moment. We scoren uit een vrije trap maar de VAR moet er aan te pas komen. Wat beslist de VAR? GOAL!! 2-0 na 21 minuten en we staan met anderhalf been in de finale. Lyon liet zich niet zomaar kennen en ze probeerden het echt wel. Voor de rust konden ze niet scoren. Lyon wil er dan natuurlijk nog alles aan doen maar in de 49e minuut komen wij zelfs 3-0 voor. Het is klaar, schluss. De finale is binnen. Lyon was verslagen en in de slotfase maakten we er zelfs 4-0 van. We gaan overtuigend door naar de finale. Finale In de finale van de Europa League gaan wij spelen tegen Atletico Madrid. Het is duidelijk dat de Spanjaarden de favoriet zullen zijn maar als we net zo spelen als tegen Lyon dan is er echt wel wat mogelijk. Lukt het ons om de eerste Europese prijs te pakken? @delichris Dat zal helaas de komende jaren nog blijven @ElMarcos Inderdaad, met een Europese finale als beloning @Dondirk @Satioz @keano77 @DemoN @SantiagoMunez @Djurovski 6 augustus 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Wow dit is al een prijs op zich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 31 juli 2023 Share Geplaatst 31 juli 2023 De finale van EL is écht een ongekende prestatie zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 31 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 31 juli 2023 (bewerkt) Finale Het was vooraf wel duidelijk wie de favoriet was en Atletico Madrid liet dat ook zien. In de eerste helft hadden we helemaal niks te vertellen en waren we ook bijzonder slordig in de passing. Het leek wel alsof wij nerveus waren. We hadden het dan ook vooral aan de keeper te danken dat het bij rust nog 0-0 was. In de tweede helft spelen wij een heel stuk beter en we draaien de wedstrijd een beetje om. De beste kansen waren voor ons hoewel er maar weinig 100% kansen te noteren waren. Atletico Madrid bleef wel de bovenliggende partij. Onze keeper speelde een prima wedstrijd en was niet te passeren. Het zorgde er voor dat het bij 0-0 bleef na zowel 90 als 120 minuten. Een zenuwslopende strafschoppenreeks moest dus uitsluitsel geven Strafschoppen Dit was een hele grote kans om voor het eerst een grote Europese prijs te winnen maar helaas mocht het net niet zo zijn. De strafschoppenreeks werd verloren nadat Illuminato de beslissende strafschop miste. Helaas valt het niet onze kant op @ElMarcos @delichris Inderdaad maar helaas hebben we hem niet kunnen pakken @Satioz @Dondirk @keano77 @SantiagoMunez @DemoN @Djurovski @MNie 31 juli 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 31 juli 2023 Share Geplaatst 31 juli 2023 Zonde, al was het natuurlijk te verwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 augustus 2023 Share Geplaatst 1 augustus 2023 Zonde zeg. Ik had het je zo gegund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 2 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 2 augustus 2023 (bewerkt) Coëfficiëntenlijst einde seizoen 18 De nederlaag in de finale is erg jammer maar toch is er heel goed nieuws te vertellen. Er zijn grote veranderingen gaande op de coëfficiëntenlijst. Het is ons namelijk gelukt om de felbegeerde 15e plaats te pakken! Daar gaan we in eerste instantie nog niks van merken maar wel na dit seizoen. De 15e plek zorgt er namelijk voor dat de nummer 2 van San Marino naar de kwalificatie van de Champions League gaat. Natuurlijk zal die club de Champions League niet halen maar de route naar überhaupt Europees voetbal is dan korter en de kans is een stuk groter dat de nummer 2 zich plaatst voor de Conference League. Daarnaast gaat de nummer 3 ook nog eens de voorronde van de Europa League in waardoor de kans dat die club naar de Conference League gaat ook een stukkie groter is. De toekomst ziet er in ieder geval weer wat rooskleuriger uit @delichris Bedankt, hopelijk nieuwe kansen in de toekomst @DemoN Atletico was wel een stuk beter ja, het was dankzij de keeper dat we nog een kans maakten via de strafschoppen @keano77 @SantiagoMunez @Satioz @Djurovski @Dondirk 6 augustus 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten