Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

[IDS] The San Marino project

Thomassje123

Recommended Posts

Seizoen 29: Het vervolg

Groepsfase

Folgore

85080ff6652797a9f11588637f304c4e.png

6a22777b5b6f01ea5ce50498e6f54110.png

We kenden met Benfica een potentiële uitglijder maar niets bleek minder waar. We zijn de groep uit gegaan met een perfecte score. En ja, dat betekende ook 2x winst tegen Real Madrid. Thuis waren we zelfs met 4-0 te sterk. Maar door de overwinning in de laatste wedstrijd hebben we Real de Europa League in geduwd. Het is Slavia Praag dat verrassend 2e werd

Juvenes Dogana

d39b12cfc789ef62d79be248c067baaa.png

Toen ik de loting zag had ik goede hoop op de nodige punten van Juvenes Dogana. Maar ik kwam bedrogen uit en ik ben best wel teleurgesteld in Juvenes Dogana. Ze wonnen maar 1x, thuis tegen Glentoran daar waar ik op wat meer had gehoopt

Coëfficiënten na groepsfase

e174046f98a2a157f28440b715dd078a.png

We hadden echt wel meer punten van Juvenes Dogana kunnen gebruiken. 6,000 punten na de groepsfase is eigenlijk niet voldoende voor de plaatsen waar we om willen strijden. En dan ook nog eens te bedenken dat wij alle groepswedstrijden hebben gewonnen. Het belooft dit jaar wederom een spannende strijd te worden waar wij de 12e plaats graag vast willen houden. Misschien kunnen we stiekem nog verder omhoog kijken maar het vasthouden van de 12e plaats staat op nummer 1. Daarvoor zullen wij waarschijnlijk wel ver moeten komen in de Champions League. En hopen op vroege uitschakeling van de concurrenten natuurlijk

Knock-out fase

4c312550d66fb29f5dd27a37a612de62.png

We hebben gunstig geloot. Red Bull Leipzig lijkt een zware tegenstander maar dat valt eigenlijk wel reuze mee. Dat lieten we ook zien want we wonnen 2x. We waren ook 2 keer de betere van ze. In Duitsland wonnen we 0-1 en in eigen huis hadden de Duitsers al helemaal niets te vertellen. In de rust stond het namelijk al 3-0

0b3629486c241c9f171dfebbba7a9fb1.png

Wij deden wat we moesten doen maar veel concurrenten deden dat ook. Veel clubs werden groepswinnaar in hun groep en hadden dus allemaal een bye. Van de overige 4 clubs gingen er ook nog eens 3 door. Nee, we zullen het niet cadeau krijgen

aa4d51d64a825f0320843976ab352195.png

Zei ik al dat we het niet cadeau kregen? Ried wint van Sassuolo en Lugano wint van Dinamo Kiev. 2 uitslagen die je niet verwacht en ons ook niet goed uit komen natuurlijk.

Coëfficiënten na knock-out fase

33459b80defb44205477de240b788f84.png

Hoe staan we er nu voor? Nog steeds goed eigenlijk. Ondanks de goede uitslagen van de concurrenten staan we nog steeds voor alle andere clubs. Dat betekent virtueel de 10e plaats. Dat zou wat zijn zeg!

Kwartfinale

bbae97f87b71c03848ebfc7af1ff9ba4.png

Ik was blij met de loting. Fiorentina was de minste van alle clubs die in de kwartfinale zaten. Tja, dat had ik even flink mis. Het begon al in de thuiswedstrijd. Fiorentina was veel beter maar we staan daar na 1 minuut al 0-1 achter. Ik wist even niet wat er gebeurde en we werden van het kastje naar de muur gespeeld. We hadden heel veel moeite om in de wedstrijd te komen. Pas in de 72e minuut kwamen we op 1-1 toen we wat aanvallender gingen spelen. We winnen de wedstrijd ook heel gelukkig, een strafschop in de 89e minuut. Verdienden we de overwinning? Naar mijn mening niet. Dat moet in Italië beter en ook daar wist ik niet wat ik zag. We werden weer overklast door de Italianen die op papier echt minder zijn dan ons hoor, heus. Maar in de rust stonden we 2-0 achter. In de tweede helft speelden we al wat beter maar nog steeds niet goed genoeg. Maar we komen wel terug naar 2-1 om het over 2 wedstrijden weer gelijk te maken. Echter 1 minuut later is het 3-1. Ik was furieus, het was echt onacceptabel. We vlogen er dan ook uit en het is 1 grove schande. Dit mag tegen een club als Fiorentina NOOIT gebeuren!

cb77f5445934cec6666309a5b8634849.png

Dus moeten we bibberen en beven als we naar de andere uitslagen kijken. Een verlichtende zucht is dan het gevolg. Oostenrijk en Oekraïne zijn beide uitgeschakeld. Ook Basel won niet van Leicester. Helaas ging Lugano wel door maar Zwitserland staat nog redelijk ver achter ons. Wel moeten we hopen dat Lugano niet verder komt dan de halve finale

a5c1f95efd11aef6fbe8170ce510d357.png

Gelukkig is de nederlaag tegen Fiorentina ons niet duur komen te staan want Leicester bewees ons weer een dienst door ook Lugano te verslaan. Leicester won ook twee keer

Coëfficiënten

7270671628e27ce5ae8a1b735e975e4b.png

Het is gelukt om de 10e plaats te pakken! We gingen eerst voor het vasthouden van de 12e plaats maar het werd meer. Oekraïne en Oostenrijk zijn wij allebei voorbij gegaan. Voor aankomend seizoen wacht ons de lastige klus om die 10e plek voor nog een jaar vast te houden. Naar boven kijken lijkt nog overbodig

eb0c61b0c8a184a0b9df757cf601b0f5.png

@Kyrill @delichris @ElMarcos Ik ben wel een beetje teleurgesteld in Juvenes Dogana dit seizoen. Ik had op iets meer gerekend. Gelukkig hebben de landen om ons heen ook geen goed jaar gehad waardoor we nu 10e staan

@Satioz @Dondirk  @MarcFM1 @SantiagoMunez @Djurovski @keano77  @Boyzone @DemoN 

• Like 3

Seizoen 30

Virtus

401b31649aa25f8b11158057af056db1.png

Virtus ging als nummer 5 naar de voorronde van de Conference League waar ze het Hongaarse Puskas Akademia troffen. Het was hoopgevend want in Hongarije wisten ze 1-1 gelijk te spelen. Helaas konden ze het in eigen huis niet afmaken en dat is wel teleurstellend na de goede uitslag in Hongarije. Ze waren er in ieder geval wel dichtbij

Faetano

d4f3b35367f332c2623439c3e34e5386.png

Voor Faetano was het een stuk minder spannend. In 2 opzichten trouwens. De stroomden in de play-off van de Europa League in na hun 3e plek in de competitie. Ze waren dus al sowieso verzekerd van Europees voetbal. Spannend was het niet, RC Genk was logischerwijs een paar maten te groot. Faetano gaat naar de Conference League

Tre Fiori

b7fb56bba7c1799265e161209828c7d0.png

Tre Fiori is als nummer 2 nog niet verzekerd van Europees voetbal en ze moeten dus even aan de bak. Tre Fiori is een sterke ploeg trouwens met 2 sterke spelers op huurbasis van mij. Tre Fiori doet precies wat de andere San Marinese clubs moeten doen. In de Champions League kwalificatie speelden ze tegen Anderlecht en zo goed is Anderlecht helemaal niet. 2 seizoenen geleden won Tre Fiori al een keer in de voorrondes van Anderlecht. Helaas gingen ze in België met 2-0 onderuit. In eigen huis begonnen ze veelbelovend met een 1-0 voorsprong na een kwartier spelen. De stand na 90 minuten was 3-1 en er werd verlengd. In de verlening gaf Tre Fiori een penalty weg en zo de wedstrijd uit handen. Gelukkig maakten ze dat tegen St. Gallen ruimschoots goed door 2x te winnen. Ik zei toch dat Tre Fiori een sterke ploeg was. Op dit moment wist ik al zeker dat Tre Fiori Europees ging spelen. In het Phillips stadion speelden ze zelfs 1-1 gelijk. Vervolgens staan ze in eigen huis na 25 minuten 0-2 achter en kwamen ze net te kort. Maar Tre Fiori in de Conference League vind ik ook niet erg, daar kunnen ze misschien wel ver komen

San Giovanni

4f244c42840ecb518a9e32271671e142.png

Dan missen we nog 1 ploeg en die heb ik expres voor het laatst bewaard. San Giovanni stroomt in de 3e kwalificatieronde van de Conference League in en is daar vermoedelijke een ongeplaatst team. Ze troffen Trabzonspor. Tre Fiori won daar 2 seizoenen geleden overigens van in de knock-out ronde maar San Giovanni is nog niet zo ver als Tre Fiori. Ze speelden in Turkije 2-2 gelijk maar we hebben al eerder gezien dat dat nog niks zegt. San Giovanni kwam aanvankelijk nog 0-1 achter maar trokken het wel recht. De wedstrijd ging naar strafschoppen en die won San Giovanni. Zo schakelt San Giovanni het geplaatste Trabzonspor uit. dat betekent dat je als geplaatst team naar de laatste voorronde gaat. Ze speelden tegen Hapoel Beer Sheva en dat is een tegenstander die te verslaan is. Dat deden ze dan ook in Israël. Ook hier kwam San Giovanni in eigen huis op een 0-1 achterstand. Meteen na rust werd die gelijk getrokken. Een spannende tweede helft is het gevolg maar het blijft 1-1. San Giovanni gaat dus ook naar de groepsfase van de Conference League. Zo hebben we dit seizoen niet 1, niet 2, niet 3 maar zelfs 4 clubs in Europa!

Juvenes Dogana

We missen nog 1 team hier boven en dat is Juvenes Dogana. Juvenes Dogana heeft het niet gered in de play-off van de competitie. Erg jammer want ik had hun liever gehad in plaats van Virtus. Juvenes zal een jaartje moeten overslaan. Net zoals Tre Penne trouwens

Folgore

Door de 10e plek op de coëfficiëntenlijst spelen wij geen voorrondes en stromen we direct in de groepsfase in. Ergens wel jammer want het zijn toch bijna altijd gratis punten in de voorrondes

Lotingen

Folgore

6a09dd2df9a52dd83166c3dd068df8db.png

Ik begin met de loting van ons zelf. Weer zitten we bij Real Madrid in de groep maar we hebben ze vaker verslagen dus echt bang ben ik er niet voor. De andere 2 ploegen zijn Marseille en Rangers. Dat kon een stuk slechter. We gaan dan ook weer voor groepswinst, minder accepteren we niet

San Giovanni

47b340007380b662eea3de451621bc4c.png

San Giovanni is de verrassing dit seizoen. Ik had er niet op gerekend dat ze via de Conference League voorrondes de groepsfase zouden halen, dit is heel erg zeldzaam. Sterker nog, dit is nu voor het eerst. Ze zitten in de groep bij Slovan Bratislava, Breidablik en Aston Villa. Aston Villa is natuurlijk de Engelse ploeg die de Conference League wel eens zou kunnen winnen. Maar tegen Slovan Bratislava en Breidablik kan San Giovanni toch wel wat punten halen?

Faetano

a3cb2bb7d182a6da6f03ccaaee5c2153.png

Iemand zin in een spelletje raad het logo? Faetano mag voornamelijk naar het Oostblok want ze zitten in de groep bij Rode Ster en Zarya Lugansk. Shamrock Rovers maakt de groep af. Toch ook weer een groep waar misschien wat punten te pakken zijn

Tre Fiori

fc7921be6d755ba03dad27d88f298c7c.png

Van alle andere clubs die wij in Europa hebben is Tre Fiori met afstand de beste ploeg. Ze zitten in de groep bij FC Zurich, Antwerp en Red Bull Salzburg. En ja, dit is echt een Conference League groep. Tre Fiori heeft dus wel heel ongelukkig geloot want voor Conference League begrippen is dit echt een loeizware poule. Dit had bijvoorbeeld gerust een Europa League groep kunnen zijn. Hopelijk kan Tre Fiori een beetje boven zichzelf uit stijgen en door gaan naar de volgende ronde

@Kyrill Nu nog daar blijven

@delichris heel lekker, nu de moeilijke taak om daar op te blijven

@ElMarcos Zo hoog zijn we nog niet geweest maar we zullen als land meer stappen moeten maken om nog hoger te komen

@DemoN 💪

@Satioz @Dondirk  @MarcFM1 @SantiagoMunez @Djurovski @keano77  @Boyzone 

Edited by Thomassje123
  • Like 6

Seizoen 30: De groepsfase

Folgore

ff721c9cd17b2dc77d1fd80bead6fe96.png

Ik begin met onze eigen groep. In deze groep maken wij waarschijnlijk samen met Real Madrid uit wie groepswinnaar ging worden. Zo geschiedde het ook. De eerste wedstrijd was in eigen huis tegen Real Madrid en we wonnen deze nipt met 1-0. Een wedstrijd die gelijk op ging en waar een gelijke spel misschien meer op zijn plaats was. Het was een goed begin. Real Madrid speelde gelijk uit bij Marseille en ik waande me al groepswinnaar. Maar wij speelden in diezelfde speelronde ook gelijk uit bij Rangers. Erg zonde. De laatste wedstrijd in Madrid ging dus ergens om maar een gelijkspel daar was al voldoende. We spelen daar niet gelijk, we winnen zelfs. Wederom met 0-1 in een wederom gelijk opgaande wedstrijd. Goed om te zien dat het onze kant op valt in zo'n geval. Het gelijke spel tegen Rangers zorgt er echter wel voor dat we niet met een perfecte score de groepsfase verlaten

Faetano

845615f913098fbca77719835276cc00.png

Faetano is zeker niet het sterkste team dat San Marino te bieden heeft. Alles wat zij dus pakken is meegenomen. Faetano begon goed met een gelijke spel thuis tegen Rode Ster. Helaas kon Faetano geen grote potten breken. Ze wonnen wel thuis van Shamrock Rovers maar in Ierland waren zij weer te sterk. En als je wat wilt in deze groep moet je daar 2x van winnen. Faetano pakt 4 punten in de groep en daarmee 0,600 punten voor San Marino. Dat kunnen we zien als een bonus

San Giovanni

5255ca4e6a467b8d9ac74ec459efe8a0.png

Van San Giovanni verwacht ik dan wel wat meer en al helemaal gezien de groep. Dat werd meteen kracht bij gezet want in de eerste wedstrijd werd er in eigen huis gewonnen van Slovan Bratislava. Dat is een goede start en dan moet Breidablik uit IJsland toch ook te doen zijn? In IJsland speelden ze 1-1 gelijk en dat is ook prima. Vervolgens wordt er 2 keer verloren van Aston Villa wat natuurlijk geen ramp is maar daarna stort het helemaal in elkaar. De thuiswedstrijd tegen Breidablik wordt cruciaal. Ze verloren die wedstrijd met 1-3 en dat is uitermate teleurstellend. Daarmee was San Giovanni ook uitgeschakeld. In de laatste wedstrijd pakken ze nog wel een gelijkspel in Slowakije en San Giovanni pakte 5 punten. Voor San Marino hebben ze 0,800 punten gepakt

Tre Fiori

f3ebb34b7839a678f1d18f674699cc23.png

Alle hoop op Tre Fiori dat met afstand de 2e beste club van San Marino is. Ik verwachtte er dan ook veel van maar zoals eerder gezegd hebben ze gewoon zwaar geloot. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat dit een Europa League groep was. Tre Fiori begon voortvarend aan de groep. De eerste 2 wedstrijden werden namelijk gewonnen van FC Zurich (uit) en Antwerp (thuis). Dan moeten ze twee keer tegen Red Bull Salzburg en daar gaat het mis. Tre Fiori verliest 2x en daarmee is de weg naar beneden in gezet. Nog steeds is er niks aan de hand maar ze verloren uit bij Antwerp. Toch kan het nog steeds maar Tre Fiori moet dan winnen in eigen huis van Zurich. Dat lukte ze niet, ze verloren die wedstrijd met 1-3. Zeer teleurstellend. Maar Antwerp won ook bij Salzburg dus door waren ze ook niet gegaan. 6 punten is wel wat weinig, ik had toch op meer gehoopt

31cc80efe30dfc3948eb38915a0e8f38.png

Dat maakt dit de stand tot dusver. We hebben al 7,900 punten bij elkaar gespeeld en zonder de andere clubs was dat niet gelukt. Toch had ik gehoopt op iets meer. Vooral dat alle 3 clubs zijn uitgeschakeld is erg jammer. Vanaf nu zullen we het weer zelf moeten doen

ca37811c1734375f641e14ccc5f1c01b.png

Dan gaan we kijken naar de lotingen. Het is duidelijk dat we weer ons best moeten doen om die 10e plek te behouden. Als we naar onder kijken hoeven we ons alleen zorgen te maken over Servië. Dat zal het belangrijkste zijn, Servië voor blijven. Stiekem kijken we ook naar boven naar Schotland om misschien zelfs 9e te worden. Wij spelen daar een zeer belangrijke rol in. Wij spelen zelf tegen Celtic en kunnen onze Schotse concurrent dus uitschakelen. Rangers heeft een zware loting met Real Betis dus misschien is het wel degelijk mogelijk. We moeten wel ver zien te komen in de Champions League daarvoor

@ElMarcos Dat is inderdaad een enorme luxe en helpt ook enorm mee

@Kyrill Dat is heel fijn en ook nodig als wij verder willen

@delichris In deze fase komen we Real veel tegen inderdaad en elke keer zijn we ze te slim af dus ik vind het niet erg om ze te loten :D 

• Like 3

Seizoen 30: Het vervolg

Knock-out ronde

155c01d92efdbef2979c87dcf1f345a0.png

We hebben goed geloot. In 2 opzichten. Een zwakkere tegenstander en een Schotse concurrent. Celtic uitschakelen is dus van groot belang. Je begrijpt dan ook wel dat de teleurstelling erg groot was toen we in Schotland 1-1 gelijk speelden. Het was ook volkomen onnodig want we waren zeer dominant. We vergeten alleen de 0-2 te maken. Misschien creëerden we daar ook niet genoeg voor maar we hadden moeten winnen. In eigen huis maken we geen fout. We komen snel op voorsprong en verder niet in de problemen. We winnen eenvoudig met 3-0

60b1b87679d6e6ab6a5423f6afe9cbd7.png

Servie is het belangrijkste om in de gaten te houden en het is dan ook goed om te zien dat Dortmund Partizan heeft uitgeschakeld. Ook Rangers vloog er uit tegen Real Betis dus misschien is er een kleine kans dat we de 9e plek pakken. Rode Ster uit Servië kan ons nog wel zand in de ogen strooien

90dc7bee03ef1df4328190647713ddd4.png

Grapje, Rode ster verloor van Bilbao en is ook uitgeschakeld. Alleen Sparta Praag uit Tsjechië kan ons nog dwars zitten maar het verschil tussen ons en Tsjechië is nog wel vrij groot. Ik verwacht niet dat Tsjechië ons nog problemen gaat geven

Kwartfinale

1078ec9ad8edbe260422332da5035fe6.png

In de kwartfinale speelden we tegen Manchester United en het werd een tweeluik om je vingers bij af te likken. We zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. De eerste wedstrijd was op Old Trafford. Het was vooral erg spannend en in de 81e minuut kwamen we via een penalty op 0-1. We leken de wedstrijd te gaan winnen maar in blessuretijd kwam United toch nog langszij. Toch is het een goed resultaat en kunnen we het in eigen huis afmaken. In San Marino was het echt 1 grote reclame voor het voetbal, het niveau was erg hoog. Er waren ook veel kansen over en weer zoals je kunt zien in de spoiler hieronder. Vanuit een indirecte vrije trap komen we 1-0 voor maar United gaf zich niet zomaar gewonnen. Sterker nog, United kwam niet alleen langszij maar ze maakten in de 79e minuut ook de 1-2. We moesten alles op alles zetten om er een verlenging uit te halen. Dat lukte, De Luca maakte in de 89e minuut 2-2. Ook in de verlenging gebeurde er het nodige. United kwam op voorsprong en een deceptie was voelbaar in het stadion. Maar we geven niet op en komen terug tot 3-3. Dat was erg knap want we liepen al op ons tandvlees. Na 210 minuten was er nog steeds geen beslissing gevallen ondanks dat er 8 goals zijn gescoord. Strafschoppen gingen de beslissing brengen. Deze wonnen we en we gaan dus naar de halve finale van de Champions League

Spoiler

3040e00c3cb4a70c06b5eb07aa9675e1.png

De statistieken na de wedstrijd

63c2b8f7b129b3f5b562660a26c446a4.png

Vanuit Tsjechië kwam ook goed nieuws. Sparta Praag is uitgeschakeld. We gaan dus sowieso 10e blijven en misschien zelfs 9e

Halve finale

062e8cd3afdb9af51405388f3c5522c4.png

In de halve finale stond ons Inter te wachten. Inter is de nummer 3 op de club coëfficiënten dus het zal zeker niet makkelijk worden. In eigen huis beginnen we erg sterk en we drukken Inter meteen terug. Een snelle goal in de 6e minuut was het gevolg. Het maakte het voetballen een stuk makkelijker. Nog in de eerste helft maken we ook 2-0. In de tweede helft waren er weinig hoogtepunten en Inter was aanvallend onmachtig. Ons lukte het ook steeds minder om kansen te creëren. De wedstrijd bloedde dus behoorlijk dood en het bleef ook bij die 2-0. In de uitwedstrijd moest blijken of dat voldoende was. Inter speelde zoals verwacht in eigen huis een heel stuk beter. Maar ook wij zaten goed in de wedstrijd en beide teams creëerden kansen. De vraag is dan wie er voor komt, dat kan wel eens heel belangrijk worden. Helaas was het Inter dat op een 1-0 voorsprong kwam en dat veranderde de wedstrijd. 1 goal is ineens voldoende om er een verlenging uit te slepen. Zo ver lieten we het niet komen want vanuit een corner maken we 6 minuten later de 1-1 en het lijkt er op dat dat genoeg was. In blessuretijd kwam Inter nog wel op 2-1 en dat is wel een beetje irritant voor de coëfficiënten punten maar in diezelfde blessuretijd maakten we dus ook nog 2-2. We gaan door naar de finale

Coëfficiënten einde seizoen

26190924ee60ebeeaf99630a01674e7b.png

Oh wat waren we er dichtbij en oh wat doet dat gelijke spel bij Celtic nu pijn. Winnen we daar hadden we de 9e plek gepakt. Helaas kwamen we net te kort ondanks onze goede run in de Champions League Wel hebben we de 10e plek stevig in handen gehouden. We eindigen met 10,500 punten mede door de andere San Marinese teams. Dat was zonder hun nooit gelukt natuurlijk. Hopelijk hebben we aankomend seizoen weer meer clubs uit San Marino in Europa. Dat moet ook willen we naar boven pushen. Wel raken we een heel goed jaar kwijt dus wellicht is het verstandig om eerste maar even naar onder te kijken

Finale

c5592a1f8a12a024eaab8c49842d5cfe.png

In de finale van de Champions League gaan we spelen tegen Atletico Madrid. Helaas is het niet gelukt om 9e te worden op de coëfficiëntenlijst. Wel krijgen we de kans om voor het eerst in de clubgeschiedenis de Champions League te pakken. Gaat dat ons lukken?

@ElMarcos Ik hoop het ook maar dit seizoen was al een mooi opstapje naar meer

@delichris Inderdaad erg jammer, had op iets meer gehoopt

@Kyrill Inderdaad, had wel op 1 club gehoopt die ging overwinteren. Gelukkig konden wij compenseren

@Satioz @Dondirk  @MarcFM1 @SantiagoMunez @Djurovski @keano77  @Boyzone @DemoN

Edited by Thomassje123
  • Like 7

ead91007d51723b18584a101add02bc4.png

Seizoen 30: De Champions League finale

29b652f906fa1b0c3a4b4eb422d8310e.png

We mogen  voor de tweede keer in de clubgeschiedenis opdraven voor de Champions League finale. In die finale was Atletico Madrid de tegenstander nadat ze verrassend Real Madrid uitschakelden in de halve finale. De eerste finale verloren we van PSG overigens. Nu mogen we op herkansing en ik denk dat we zelfs favoriet zijn. Het was een echte finale met weinig hoogtepunten en kansen. Wel was het duidelijk wie het overwicht had. Atletico had meer de bal maar onze aanvallen waren gevaarlijker. We verdienden de 0-1 maar het lukte niet om die te maken binnen de 90 minuten. We moesten dus de verlenging gaan spelen. In de verlenging werden we eigenlijk steeds beter en Atletico kwam er nog maar weinig aan te pas. In de 112e minuut maken we dik verdiend de 0-1 en daarmee was de wedstrijd al wel klaar. Atletico was al geknakt. Daardoor mogen we voor het eerst in de geschiedenis de Champions League trofee omhoog houden!

@ElMarcos @delichris @DemoN Inderdaad en nu eindelijk gewonnen :)

@Satioz @Dondirk  @MarcFM1 @SantiagoMunez @Djurovski @keano77  @Boyzone @Kyrill

• Like 6

Seizoen 31

Cailungo

0e8fa2d8576472bf1602a6966f3fb8e9.png

Cailungo is een club die ik liever niet in Europa heb, zo goed zijn ze namelijk niet. Ze hebben wel gunstig geloot in de 2e kwalificatieronde waar Una Strassen uit Luxemburg eenvoudig verslagen werd. In de 3e kwalificatieronde zijn ze geen geplaatst team en ze spelen tegen Portimonense uit Portugal. Die waren helaas te sterk

San Giovanni

0def87e75f5f6c1a0cb89a058dd9d3fc.png

Ook San Giovanni trof het niet echt in de 3e kwalificatieronde. Ze speelden tegen Anderlecht. In België werd het nog wel 1-1 en er gloort hoop. Maar in de thuiswedstrijd gaat het volledig mis en er wordt kansloos verloren met 0-3. Dus we gaan sowieso niet 4 ploegen in Europa hebben dit seizoen

Juvenes Dogana

542f8a695b3331b8769a5e480402829e.png

Juvenes Dogana won de beker, deze hebben we ze eigenlijk een beetje gegeven omdat ze vroegtijdig waren uitgeschakeld in de play-offs in eigen land. Ze stroomden dus in de play-off ronde in van de Europa League en gingen dus al gegarandeerd Europees voetbal spelen. Sporting CP was te sterk maar dat is geen schande. De Conference League past misschien ook wat beter bij ze in dit stadium van de save

Tre Fiori

2db4673fe870156c1309cb92b5983886.png

Tre Fiori werd 2e in eigen land en mag het proberen via de Champions League kwalificatie route. In de Champions League voorronde komen de San Marinese clubs doorgaans ploegen tegen die veel te sterk zijn. Dat was dit jaar met Young Boys ook het geval, het was kansloos. Brondby lijkt dan al een meer haalbare tegenstander maar ook daarvan wonnen ze niet en gingen ze twee keer onderuit. In de laatste kwalificatieronde van de Conference League moet het dan gebeuren en tegen het Hongaarse Honved verwacht ik dan een overwinning. Ik kwam van een koude kermis thuis. Ze verloren en daarmee gaat Tre Fiori niet Europa in. We moeten het dit jaar met slechts 2 clubs doen. Wij en Juvenes Dogana.

Folgore

We hebben vorig jaar de Champions League gewonnen en zullen dus direct in de groepsfase instromen. Dat doen we ook nog eens als een team in pot 1

Groepsfase

Juvenes Dogana

6bf621d50c36e3555bdd5b781fc17070.png

Juvenes Dogana zat in de groep bij Molde, Cukaricki en Dinamo Batumi. Dat is een loting die veel slechter kon. Juvenes begon niet goed en verloor als eerste in eigen huis van Molde. De Noren werden uiteindelijk groepswinnaar dus een schande is dat nou ook weer niet. De wedstrijden tegen Cukaricki en Dinamo Batumi zijn wel belangrijk. Tegen Dinamo Batumi en ook thuis tegen Cukaricki doet Juvenes wat het moet doen en ze winnen. Uit tegen Cukaricki verliezen ze wel maar ze maken in eigen huis tegen Dinamo Batumi geen fout. Andere uitslagen zijn ook gunstig dus Juvenes Dogana was al door na 5 wedstrijden. Als kers op de taart werd er in Noorwegen ook nog gewonnen. Juvenes wint 4 keer en pakt 1,200 punten voor San Marino + ook nog eens 0,200 bonus. Kijk, zo hebben we wat aan de andere clubs

Folgore

9c91a0b9e29ab349639d3af7d51d37ce.png

Uiteraard moeten we ook naar ons zelf kijken. We zaten voor het 3e jaar op rij bij Real Madrid in de groep. De eerste wedstrijd was ook deze keer thuis tegen de Koninklijke. We wonnen niet. Het bleef bij 0-0. In Frankrijk spelen we vervolgens 1-1 gelijk tegen Marseille en dat is wel een beetje slordig. Al helemaal omdat Real Madrid geen fout maakte tegen Marseille en Sion. In de laatste wedstrijd gaat het dan nog ergens om. We moesten winnen in Spanje. We speelden niet slecht maar het lukte niet om te winnen, het bleef bij 0-0. Zo zijn we geen groepswinnaar geworden

c4a49dee02aaa3a396e9a03333402a56.png

Er wacht ons weer de zware taak om de 10e plek op de coëfficiëntenlijst te behouden. Hoe moeilijk wordt dat dit jaar? We hebben veel gehad aan Juvenes Dogana die veel punten voor ons hebben gepakt. Mede daardoor hebben we Denemarken in ieder geval vrij ruim achter ons kunnen houden. We moeten nu vooral kijken naar Tsjechië, ze staan echt heel vlak achter ons. Naar boven kijkend moeten we Schotland weer in de gaten houden. Misschien kunnen we hen voorbij. Het wordt in ieder geval van groot belang dat wij weer ver komen in de Champions League

Lotingen

Folgore

883b3f69a1fb4a51afa944a54373edfb.png

We zijn geen groepswinnaar geworden en we krijgen dan bij de loting een geplaatst team. 1 van die teams was Atalanta. Doe die dan maar dacht ik al wel. En voilà, we kregen Atalanta. We mogen over de loting niet klagen. Moeten we nog wel even winnen van ze natuurlijk

Juvenes Dogana

ed1c918e45c63d9a24a6e78e02f15f84.png

Ook Juvenes Dogana heeft zeker niet ongunstig geloot in de knock-out ronde. Malmo is toch wel te doen voor Juvenes Dogana. Hopelijk kan onze landgenoot nog een keer verrassen en de tweede knock-out ronde halen

c808b486b84cfcadd9fb2294d8efe742.png

Dan hier de andere lotingen. Servië is ver weg maar ik heb ze er toch maar even bij gedaan, datzelfde geldt voor Denemarken. Tsjechië en Schotland, dat is waar het voornamelijk om gaat. Viktoria Plzen gaat spelen tegen Astana en dat is niet gunstig, ik verwacht dat Viktoria Plzen wel door gaat. Celtic gaat het wel moeilijk krijgen tegen Fenerbahce. Hopelijk kunnen de Turken ons helpen (hoe vervelend het ook is om dat uitgerekend vandaag te moeten zeggen).

@ElMarcos @Rinus @delichris @Kyrill Bedankt heren. Het had nogal wat voeten in de aarde maar het is uiteindelijk geluk. Het hek is nu hopelijk van de dam

• Like 6