Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM23] Any way the wind blows - Belgian Journeyman

Brattbakk

Aanbevolen berichten

20220701 Any way the wind blows.jpg

Any way the wind blows – Belgian Journeyman

15 juli 2027
20270610 RWDM logo.jpgOnze eerste maand zit er ondertussen op. Ik nam op zich over op een goed moment. De aanwezige kern had reeds een overeenkomst voor het komende seizoen. Ik kon mij dus baseren op de statistieken van de vorige campagne en verder heb ik zelf tijdens de eerste trainingssessies een zo goed mogelijk beeld proberen vormen van het beschikbare materiaal.

Met de nodige trots en enorm fier op het logo dat op de borst prijkt, sta ik de pers dan ook te woord bij aanvang van de voorbereiding:

“We hebben ondanks de degradatie een vrij rustige transferperiode. Veel heeft te maken met het feit dat het qua ‘ongelukkige’ spelers zeer goed meevalt. De meer ervaren spelers Christiaan Ravych, Livio Milts en Simon Bammens zijn bezorgd wegens de degradatie en willen daardoor hun contract niet meer verlengen maar ze liggen wel tot volgende zomer vast. Ik heb na een gesprek met elk van hen besloten om hen mee in ons nieuwe verhaal te nemen. Al zit de kans er natuurlijk in dat ze op het einde van het seizoen de club gratis verlaten. Die keuze kunnen ze uiteraard deels zelf maken. Daarnaast zijn ook Nassim Kecha en Grace Kasereka ietwat ongelukkiger daar ze zichzelf op een hoger niveau zien meedraaien. Het is evenwel niet zo uitgesproken dat ik ze moet laten vertrekken en ook zij zullen na overleg mee starten met de voorbereiding."

Toch begrijp ik dat de degradatie financiële aanpassingen met zich meebrengt. Ik ga dus niet wachten tot de balans in het rood gaat. De grootverdieners laat ik bij elk bod vertrekken. Zo mogen Baruti Liamba, El Ouamari, El Abbassi, Bimai, Claessens, Olisema, Kam en Ondao uitkijken naar een andere ploeg op een al dan niet vaste basis. Ze verdwijnen sowieso uit de A-kern. Het doet in geval de loonlast alvast enorm zakken. Ook al was dit geen absolute must, het geeft een meer stabiel gevoel richting de groep waarmee we hier tijdens de voorbereiding aan het werk gaan.”

Op inkomend transfergebied heb ik wel nog enkele spelers vastgelegd. Door de wijzigingen in de kern zit ik verdedigend vrij krap en daarom heb ik op beide flanken iemand binnen gehengeld. Op de rechtsachter heb ik Yentl Vangenechten via een vrije transfer overgenomen van RC Hades. Gezien zijn verleden was hij volgens mij actief onder zijn niveau en dit is dus een degelijke en betaalbare speler die zich opnieuw kan lanceren.
Aan de linkerzijde kon ik de ervaren Alexander Corryn vastleggen. Ondanks zijn 34-jarige leeftijd kan hij absoluut meedraaien op dit niveau. Bovendien kan hij ook ingezet worden als mentor voor de jongere garde. Hij tekent voor 1 seizoen met automatische optie na 10 competitiewedstrijden. Tot slot hebben we op doel Brent Gabriel vastgelegd. Hij zat eveneens zonder club en fungeerde voorheen vooral als back-up op het 2de niveau. Hier krijgt hij dus de kans op zich als een vaste waarde te manifesteren. Verder nog 2 jongere spelers die we binnenhalen met Axl Ernst, een 21-jarige winger die overkomt van Racing Mechelen, en Tom Haley die we oppikken bij KV Turnhout.

Op die manier is de selectie voor het komend seizoen rond.
Goalkeepers

1. Brent Gabriel

12. Storm Vloemans

24. Camille Wey

De 1ste doelman is Brent Gabriel. Als back-up kan Storm Vloemans acteren. Al sluit ik niet uit dat bij een degelijke ontwikkeling Camille Wey wel eens kans kan krijgen. In elk geval een vrij vaste rangorde op deze positie

Fullbacks

3. Alexander Corryn

7. Yentl Van Genechten

8. Daan Vekemans *

Niet al te sterk bezette positie en het is dus duidelijk wie speelt. Op rechts wordt dat Van Genechten, op links Corryn. De backups moeten we in geval wegtrekken uit het centrum. Op rechts is dat niet echt een groot probleem met Ravych en Paeshuyse. Op links wordt het vermoedelijk wat meer improviseren maar daar zal het eveneens Paeshuyse worden. Hij lijkt een beetje onze stoplap in de defensie gezien zijn polyvalentie
* Vekemans wordt een extra optie maar zal de overgang pas maken op 1 januari (wegens administratieve problemen)

Central Defenders

2. Simon Bammens

4. Joël Lefevre

5. Rune Paeshuyse

6. Christiaan Ravych

Centraal is Simon Bammens de certitude. De andere 3 komen in aanmerking voor de 2de centrale positie. Lefevre heeft het voordeel van linksbenig te zijn maar de anderen hebben meer ervaring. Paeshuyse speelt sowieso geregeld op de flank dus normaal komt iedereen uitgebreid aan bod

Defensive Midfielders

10. Bjarne De Meyer

19. Nassim Kecha

27. Dominic Chanda

Nassim Kecha lijkt de zekerheid hier. De Meyer en Chanda zijn stand-ins

Centrale Middenvelders

13. Noa Engelen

15. Naïm Gillekens

16. Tom Haley

20. Kiir Lokiru

23. Mohamed Ghimouz

28. Alain Mbangou

De nodige keuze waarbij Lokiru zeker aan het seizoen zal starten wegens zijn meer atletische vermogen qua stijl. Naast hem heb ik meerdere opties die mogelijk wisselen naargelang het type tegenstander dat we moeten bekampen. Haley en Ghimouz kunnen eventueel ook op andere posities ingezet worden (respectievelijk flank en spits)

Wingers

9. Yassine Ayyouch

14. Axl Ernst

17. Grace Kasereka

21. Livio Milts

Ernst heb ik gehaald voor de basis. In principe krijgt hij op rechts zijn kans. Op de linkerflank start normaal de meest ervaren speler op de flankpositie. Livio Milts kan zeker van grote waarde zijn binnen dit geheel

Strikers

22. Joachim Benoit

25. Pierrick Fort

Op zich vrij dun bezet, al kan ook Ghimouz desgevallend depanneren. Voor Jonathan Benoit lijkt een basisplaats een zekerheid. De jonge Pierrick Fort is eerder een toekomstgerichte speler

Spoiler

@19CH98 Het "micro managen" is begonnen :classic_ninja: @Marius Het is alvast de sterkste kern die ik totnogtoe ter beschikking heb gehad. Compleet andere insteek dan bij mijn voorgaande clubs @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe Thanks! @Kyrill @keano77 @Djurovski Gevoelig punt in België maar ik vind het soms ook iets te ver gezocht dat een doorstart de "originele" club niet meer is . Buiten het stamnummer en wat daaraan gekoppeld is qua prijzen, is de rest dikwijls gewoon hetzelfde. Beetje hypocriet ook dat men dan tegenwoordig de stamnummers terug kan kopen van de voetbalbond als je de bijhorende schulden aflost @Svenpunt @Tim Windt Vanaf nu begint het verhaal voor mezelf precies echt te rollen @DemoN Absoluut @Keeza @FlyD

Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent natuurlijk al enkele jaren bezig, maar toch zie ik nog een paar leuke bekende namen in de kern. Gezien de status van de club zullen de verwachtingen na de degradatie natuurlijk meteen behoorlijk hoog zijn, getuige enkele spelers die liever op een hoger niveau zouden willen acteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Any way the wind blows – Belgian Journeyman20271102%20RWDM%20league%20table.jpg

2 november 2027
We zijn als de pijl van een kruisboog van start gegaan. Wat een eerste 2 maanden hebben we al achter de rug! Op deze manier gaat het helemaal goedkomen met de rehabilitatie van RWDM.

In de Croky Cup geraakten we tot de 5de ronde. We schakelden logischerwijs Sottegem en Rupel Boom uit. Daarna volgde de echte waardemeter met 2de-klasser FCV Dender. Dat werd geen succes en de 1-0 nederlaag op het veld van de Oost-Vlamingen is onze enige verliespartij die we gekend hebben. Al bij al een degelijke campagne in het bekertornooi.

20271001%20RWDM%20results%20september%20banner.jpgMaar met deze intro is het duidelijk dat we momenteel een quasi perfect parcours aan het afleggen zijn. Na 10 wedstrijden pronken we fier op de eerste stek in het klassement van de Nationale 1. Winst konden we boeken in 7 wedstrijden, 3 keer speelden we gelijk. Verliezen? Doet RWDM voorlopig niet aan mee.

20271001%20RWDM%20results%20oktober%20banner.jpgIk kan dus moeilijk meer tevreden zijn dan het loopt. De “youngster” ploegen van de eerste afdeling blijven wat mij betreft de stevigste tegenstanders om een resultaat tegen te halen. Deels omdat ik niet kan inschatten welke ploeg ze wekelijks de wei in sturen. Wel een absolute tophit? Voorin bij ons eigenste RWDM loopt er een stuntspeler rond. De jonge Jonathan Benoit is een huzarenstukje aan het neerzetten. Hij heeft al 17 goals gemaakt in 10 wedstrijden. Een onvoorstelbaar gemiddelde. Op zich is dit zijn lanceerseizoen want het is niet zo dat hij voordien al in de basis stond of zo. Ik speel hem sinds de voorbereiding uit als een advanced forward en die rol kan blijkbaar niet beter passen. Hij is een gesel voor de tegenstanders en lijkt overal tussen te glippen en/of op de juiste plaats te staan als het op afwerken aankomt.

Ik ben vooral ook blij dat elke speler past in het nieuwe systeem en dat de nieuwkomers zich al mee manifesteren. In de kern werd puin geruimd en een nieuw (ook wel lokaler) elan gezocht. Het ziet er naar uit dat we dat gevonden hebben en de juiste keuzes gemaakt hebben. Al is het seizoen nog lang natuurlijk. Het vel en de beer… weet u wel…

20270930%20RWDM%20Benoit%204%20goals%20in%20a%20Nat1%20match.jpg

Spoiler

@19CH98 

@Marius Typisch spelers. ze zijn zelf gedegradeerd maar persoonlijk vinden ze wel aan het niveau te voldoen :classic_biggrin: 

@KayDeManaager 

@DGremlin De bekendsten zitten in de achterhoede. Maar het zijn op het hogere niveau wel meer waterdragers geweest (of in het echt) dan dat het de draaischijven zijn/waren bij hun clubs

@dimihuyghe Kan idd wel krap zijn maar ik werk liever met een vrij smalle kern. Geeft iets minder fricties vind ik zelf en in geval van nood krijgt de jeugd op die manier ook steeds kansen. 

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski Ja, ze hebben een ongetwijfeld goede post-opleiding gehad in de Oostkantons (ik vind het zelf ook 1 van de coolste clubs in België gezien hun buitenbeentje zijn)

@Svenpunt 

@Tim Windt Het lijkt erop dat het mogelijk moet zijn

@DemoN 

@Keeza 

@FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 december 2027

Veel prentjes deze update...

20271220%20RWDM%20league%2017%20fixtures.jpg

20271220%20RWDM%20league%20table.jpgHet blijft gaan als een trein. Ook de maanden november en december komen we ongeslagen door. Halfweg de campagne staat RWDM dan ook op kop met een kleine voorsprong op de jongerenploegen van Charleroi en Waregem. De doelpunten kwamen grotendeels van man in vorm Benoit en de jonge Fort, die bij zijn korte invalbeurten in slaagde om 2 keer te scoren. Met zijn doelpunt tegen de Zébra Elites werd hij trouwens de jongste doelpuntenmaker in de geschiedenis van RWDM op een leeftijd van 17 jaar en 18 dagen.

Maar het is dus vooral Jonathan Benoît die de show blijft stelen en onvoorstelbare cijfers blijft voorleggen. Hij heeft er nog maar eens 8 competitietreffers bij gedaan. Statistisch gezien speelt hij in een andere categorie dan de rest van de reeks. Als we de vergelijking maken met de andere spitsen in deze reeks zit alles wat doelgericht is ver boven het gemiddelde. In het samenspel haalt hij eerder de standaard cijfers van zijn collega’s maar dat verdwijnt natuurlijk in het niets met al de rest van zijn prestaties. Een korte oplijsting van zijn prestaties...

20271220%20RWDM%20Jonathan%20Benoit%20attacking%20performance.jpg 20271220%20RWDM%20Jonathan%20Benoit%20scoring%20comparison.jpg 20271220%20RWDM%20Jonathan%20Benoit%20shooting%20comparison.jpg 

20271220%20RWDM%20Jonathan%20Benoit%20attacking%20output%20comparison.jpg 20271220%20RWDM%20Jonathan%20Benoit%20goal%20output%20comparison.jpg

Als volledig elftal zitten we ook overal boven de gemiddelde cijfers. Uitschieters zitten ook hier in de aanvallende patronen van de ploeg.

20271220%20RWDM%20general%20performance%20analysis.jpg 20271220%20RWDM%20attacking%20performance%20analysis.jpg 20271220%20RWDM%20defending%20performance%20analysis.jpg

Als RWDM op deze manier kan blijven doorstomen, komt een eerste prijs als manager serieus in zicht voor mezelf. Nu komt de winterstop eraan en ga ik proberen deze door te komen zonder grote blessures en een kalme transferperiode. All looking good dus! 

Spoiler

@19CH98  Het ziet er goed uit om meteen terug te promoveren

@Marius  

@KayDeManaager 

@DGremlin Het is hier in Molenbeek alvast vredevoller dan bij het echte RWDM momenteel :cab:

@dimihuyghe Dender speelt een reeks hoger maar het zat er echt wel in. Bleek alvast een goed voorteken te zijn

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski 

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN 

@Keeza 

@FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 maart 2028
20270610 RWDM logo.jpg

Qua transferbeweging werd het een rustige winter mercato. Waar kon, heb ik nog een enkele speler laten vertrekken om de loonlast nog wat naar beneden te krijgen. Inkomend heeft Daan Vekemans een contract ondertekend voor 1,5 seizoen. Hij zat ondertussen een half seizoen zonder club nadat zijn contract bij Lierse Kempenzonen niet verlengd werd. Wat mij betreft is hij een degelijke speler die vooral polyvalent inzetbaar is op alle flankposities. Gezien de krappe mogelijkheden om de back posities zal hij daar ongetwijfeld frequent ingezet worden.

20280226%20RWDM%20promotion%20confirmation.jpg

20280304%20RWDM%20league%2029%20fixtures.jpg

20280304%20RWDM%20league%2029%20table.jpgOp sportief gebied starten we ondertussen aan de maand maart en… de promotie is reeds een feit! Met nog 5 speeldagen te gaan zijn we namelijk voor de volle 100% zeker van een plaats in de top 3 en bijgevolg mag RWDM volgend seizoen opnieuw aantreden in de Challenger Pro League. We noteerden tegen Patro Eisden en de youngsters van Standard een uitschuiver maar de overige wedstrijden wonnen we omzeggens allemaal. Jonathan Benoit blijft aan de lopende band scoren. Toch komen onze doelpunten momenteel wel van meer spelers en we zijn vanuit meerdere posities op het veld gevaarlijk. Het is leuk om zien dat er meer namen in de lijstjes van de reeks opduiken. Enige negatieve noot is de zware blessure die Alexander Corryn opgelopen heeft. Gezien zijn leeftijd hoop ik niet dat het stilaan een fin de carrière wordt voor hem.

Persoonlijk heb ik ondertussen opnieuw een trainerscursus afgewerkt. De kwalificatie die ik nu bezit is de National A licentie. Ook mijn goede vriend Grégoire Neels heeft datzelfde niveau bereikt.

Omdat de promotie zo goed als helemaal een feit is, probeer ik stilaan een DNA in de club te slijpen. Na al die jaren is het duidelijk dat ik eerder een trainerstype ben dat gaat voor een "control possession style". Qua formaties kom ik daarbij uit op dubbel bezette flanken en werk ik richting een 4-4-2, 4-1-4-1 en 4-3-3. De spelers die we vormen of halen, moeten dus binnen dat concept passen. Qua attributen is het moeilijk om heel rechtlijnig te zijn maar ik probeer wel de focus te leggen op een 8-tal stuks die in een bepaalde mate aanwezig moeten zijn. First touch, passing, anticipation, bravery, decisions, teamwork, acceleration en agility zal ik steeds in de weegschaal leggen alvorens in over ga tot het integreren van een nieuwe speler of een jeugdproduct. Het zijn volgens mij ook de attributen die het meest aansluiten bij mijn voetbalstijl en daarom dat ik ze omvat als mijn management DNA. Het is evenwel niet zo dat ik enkel focus op die attributen maar een speler moet wel matchen binnen die range.

Bij de club waar ik mijn loopbaan gestart ben, is het ondertussen trouwens grote crisis. Bij KAC Betekom werd trainer Kerckhofs na 2 volledige kalenderjaren in dienst zijnde ontslagen. Degradatie naar de 1ste provinciale is een acute dreigin en het bestuur besloot deze drastische maatregel te nemen. Hopelijk met eenzelfde effect als mijn instap teweeg bracht. De aanwezige kern is trouwens zo door elkaar gesmeten dat binnen de A selectie nog maar 1 speler actief is die tijdens mijn periode in de ploeg stond.

Spoiler

@19CH98  Mooiste seizoen totnogtoe!

@Marius   Mijn eerste promotie ooit is binnen. Enorm trots :classic_cool:  

@KayDeManaager 

@DGremlin

@dimihuyghe Hopelijk nu compleet afwerken in die laatste 5 wedstrijden

@Kyrill 

@keano77 

@Djurovski T.o.v. KAS Eupen zijn we echt maar een niemendalletje. Desalniettemin heel tevreden hiermee :classic_happy:

@Svenpunt 

@Tim Windt 

@DemoN 

@Keeza 

@FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites