dimihuyghe Geplaatst 18 mei 2023 Share Geplaatst 18 mei 2023 de top 2 lijkt weg, hopelijk kun je Rigo beslissender maken, veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 mei 2023 Share Geplaatst 18 mei 2023 Oei aardig wat nederlagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 19 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 6 maart 2027 Eerst de wintermercato. Inkomend heb ik op het einde van het jaar 2 vrije spelers gecontractreerd. Doelman Jelle Van Neck en polyvalente middenvelder Noah Solheid. We verloren echter Jordan Balikwisha (Azam FC) en Louis Moke (STVV). Opnieuw wordt daardoor onze linksachter een beetje de probleempositie. Ik heb het echter bij deze ontwikkelingen gehouden en ben weer gaan bricoleren. De 2 belangrijkste wijzigingen in onze opstelling zijn het (opnieuw) verschuiven van Robbie Ringoet. Deze keer zelfs naar de linksachter. Wat mij betreft is hij een echte cultheld aan het worden. Daarnaast trek ik Dante Rigo terug naar het defensieve middenveld maar dan vooral om van daaruit te functioneren als een spelmaker. De basisopstelling na de winter is een beetje de volgende:GK Van Neck - DR Devos DC Vanbrabant DC Henry DL Ringoet – DM Rigo – MR Ngongo MC Ballegeer MC Drysdale ML Solheid – SC Haas Het heeft alvast wel effect. De nederlagen zijn sinds de winterstop weg. Uiteraard spelen we weer de nodige matchen gelijk. Maar het belangrijkste is dat het gekeerd is. In het klassement proberen we dus aan te pikken richting play-offs. We staan op de 8ste plaats maar Pepingen-Halle is binnen bereik en dat zou de eindronde betekenen. Voor de rest is het wel zo dat Jong Essevee wat mij betreft te sterk is voor de rest en met de vingers in de neusgaten kampioen gaat spelen. Als je ziet wie ze soms opstellen in hun B-ploeg weet je op zich genoeg (spelers op de sleutelposities met transferwaardes 400k en meer). Het was al een stunt dat ik er 0-0 tegen gespeeld heb. Maar bon, dat punt nemen we mee en het kan misschien de doorslag geven voor de laatste play-off plaats. Spoiler @19CH98 @Marius @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 23 mei 2023 bewerkt door Brattbakk - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 mei 2023 Share Geplaatst 19 mei 2023 Het gaat geweldig goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 mei 2023 Share Geplaatst 19 mei 2023 Je blijft kleine stappen maken richting de top van het Belgisch voetbal, ga zo door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 19 mei 2023 Share Geplaatst 19 mei 2023 Mooi om te zien hoe je durft te sleutelen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 19 mei 2023 Share Geplaatst 19 mei 2023 opnieuw veel gelijke spelen, kun je deze omzetten in overwinningen dan zit de top 3 er zeker in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 mei 2023 Share Geplaatst 19 mei 2023 Goede maand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 mei 2023 Share Geplaatst 19 mei 2023 Opnieuw een seizoen waarin je een stapje vooruit zet maar de play-offs halen zou het helemaal af maken natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 Sterk teruggevochten na een mindere periode! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 23 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 23 mei 2023 Any way the wind blows – Belgian Journeyman 7 juni 2027 KM Torhout heeft er een uitstekend seizoen van gemaakt. Na het dal waarin de club beland was richting de winterstop is het herstel volledig voltooid. De laatste 3 maanden met competitiewedstrijden werden de meest succesvolle uit mijn carrière tot nog toe. Op 10 wedstrijden verloren we er geen enkele en konden we maar liefst 8 keer zegevieren. De jonge Stephane Haas ging helemaal los en scoorde met een gemiddelde van 1 doelpunt per wedstrijd. Dit is echt zo een periode geworden dat het dubbeltje perfect viel. In het eindklassement deed deze superperiode ons doorstijgen tot de op 1 na hoogste positie. Jong Essevee gaf spijtig genoeg amper iets af en haalde het kampioenschap simpel binnen. Met 9 punten voorsprong kan je als dichtste belager enkel maar felicitaties richting Waregem sturen. Maar vervolgens blijven we natuurlijk een club actief in de Belgische competitie. Met andere woorden… om het systeem dan te snappen moet je hogere wiskunde begrijpen. We komen met onze 2de plaats terecht in de Nationale 2 promotion playoffs en loten daar reeksgenoot Pepingen-Halle. We gaan door op ons elan en winnen met 1-0. Volgende tegenstander is in de halve finale jong KVM. En ook daar passen we precisiewerk toe. Opnieuw 1-0 winst! Nu toch de nodige zenuwen omdat we in de finale zitten. Hoogstraten VV is daar onze tegenstander. Spijtig genoeg is dat klasse verschil te groot en KM Torhout gaat met een 0-2 terecht onderuit. Weg promotie… Denk ik toch… Nu moet ik plots blijkbaar spelen tegen Zébra Elites in de Nationale 1 relegation playoffs. De kleine zebra’s eindigden 4de laatste in die reeks. Over 2 wedstrijden gezien trekken we aan het kortste eind (2-0 onderuit en 1-1). Sowieso gaan we niet op. Maar Hoogstraten VV evenmin. Nu bon, in gedachten maak ik de regels voor mezelf simpel. In die eindronde toestanden gewoon alles winnen. Wat me hier niet gelukt is. Qua statistieken liggen de average ratings eigenlijk niet zo hoog. Ik ben er zelf een beetje door verrast aangezien we toch een schitterende campagne gemaakt hebben. Mijn Best XI kloppen op zich wel. Een speciale pluim gaat vooral naar mijn jongere spelers die daartussen staan. Joran Vanbrabant en Stephane Haas waren de absolute uitblinkers. Maar algemeen gezien is het vooral een teamprestatie geweest. Als trainer, zeker het type van mijn insteek, kan je daar alleen maar uitermate tevreden mee zijn. Desalniettemin is dit een uitstekend seizoen geworden. Met een 2de plaats heb ik mijn beste prestatie ooit geleverd. Maar ergens zit het op dit moment niet goed tussen mij en de club. Het duurde tot 10 mei alvorens ik een eerste aanbod kreeg om mijn contract te verlengen. Dat vond ik al niet echt respectvol conform de prestaties. Maar bon, praten doe ik uiteraard altijd omdat je nooit weet wat er uit de bus komt. Maar alvorens we aan het financiële aspect toekomen, is er eerst nog de planning en visie van beide partijen. En dat blijkt een enorm moeilijk hoofdstuk te zijn. We geraakten er niet uit. Herkansing op 6 juni. Het plaatje verandert echter niet. De club verwacht als visie extra insteken t.o.v. de huidige voorwaarden: “defensively solid football”, “make the most of set pieces” en “high-tempo pressing football”. Het enige waar ik mee kan leven is maximaal 1-jarige contracten voor 33-plussers. De andere 3 voorwaarden staan een beetje haaks op mijn eigen soort voetbal. Met alle 3 deze voorwaarden kan ik onmogelijk akkoord gaan. De club wil echter niets laten vallen qua verwachtingen en ik besluit daardoor om mijn contract niet te verlengen. Mijn goede vriend Grégoire Neels volgt mijn beslissing en verlaat eveneens de club. Op 6 juni trekken we de deur achter ons dicht. Een beetje een einde in mineur bij KM Torhout maar anderzijds heb ik hier weer wel een goede indruk gemaakt, denk ik zelf toch. Ik heb niet verzaakt aan mijn principes en heb aantoonbare resultaten geboekt. De huidige situatie op de Belgische arbeidsmarkt ziet er als volgt uit. Hier en daar toch wel een interessante club op mijn huidige niveau en uiteraard in de hogere echelons. Tot 1 juli ga ik zelf niet solliciteren en wacht ik op eventuele aanbiedingen. Vanaf dan sturen we actief CV’kes op. Spoiler @19CH98 ik ben geen superheld binnen FM maar het huidige parcours vind ik best wel dik OK @Marius ik ben hier supertevreden mee. Zo onverwacht ook. Maar die Haas begon de ballen er daar langs alle kanten in te knallen, onvoorstelbaar @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe en dat was eindelijk het geval! @Kyrill plots begon het echt te draaien @keano77 @Djurovski quasi perfect nu zelfs @Svenpunt @Tim Windt absoluut! @DemoN het was dan ook echt wel nodig blijkbaar. Mijn basis formatie heb ik behouden maar aan de rollen toch wel ferm gesleuteld @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 mei 2023 Share Geplaatst 24 mei 2023 Volgens het screen zoekt de huidige club ook een manager. Ontslag genomen of toch al een nieuwe club?. Wel zuur om het niet te redden in de play off na zo'n lekkere reeks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 24 mei 2023 Share Geplaatst 24 mei 2023 Erg sterk eindschot helaas niet beloont met promotie. Benieuwd waar je volgend seizoen terecht komt. Ik hoop een treetje hoger in de piramide. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 mei 2023 Share Geplaatst 24 mei 2023 Een erg mooie eindspurt die jammer genoeg niet beloond werd, maar die play-offs zijn natuurlijk ook erg zwaar. Hopelijk kan je na je vertrek nu weer een stapje hogerop zetten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 mei 2023 Share Geplaatst 24 mei 2023 Zelfs na deze uitleg snap ik nog weinig van hoe de play-offs werken. Hoe dan ook is het jammer dat het goede seizoen niet beloond is met een promotie. Daarnaast snap ik dat je vertrekt bij je huidige werkgever, hopelijk hebben je resultaten er toe geleid dat er clubs van een hoger niveau geïnteresseerd zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 24 mei 2023 Share Geplaatst 24 mei 2023 als Belg begrijp ik de eindrondes in de verschillende competities ook niet altijd, jammer dat promotie niet lukt. Op naar een nieuw avontuur, je maakt me alvast zeer nieuwsgierig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 24 mei 2023 Share Geplaatst 24 mei 2023 Jammer dat je de promotie misloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 25 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 25 mei 2023 Any way the wind blows – Belgian Journeyman8 juni 2027 Verrassend snel krijg ik een telefoontje vanuit de Brusselse regio. Meteen nadat ik besloten heb om mijn contract niet te verlengen, word ik uitgenodigd voor interview. En wat voor één! RWDM wil zowaar de mogelijkheden eens aftasten. De roemrijke Brusselse club is sinds de degradatie uit de Proximus League een feit is, op zoek naar een nieuwe manager. Voorzitter Thierry Dailly neemt daarvoor duidelijk zijn tijd want de positie is vacant sinds 9 mei en ondanks het feit dat Stijn Stijnen volgens de bookies frontrunner is voor de job, lijkt de voorzitter de ideale kandidaat nog niet in het vizier te hebben. De vacature is dus nog steeds niet ingevuld. Nu mijn persoontje op de markt komt, schakelt voorzitter Dailly een versnelling hoger qua opvolging en ziet hij in mij een kandidaat trainer. Ik ga uiteraard in gesprek want dit kan wel eens een unieke kans worden… Het is op zich altijd best wel zweten met die interviews. En zeker als het gaat over een opportuniteit als deze omdat een mens deze echt wil. Ondanks de degradatie naar de Nationale 1 is dit wat mij betreft een club met mogelijkheden. Meer druk wel dan ik tot nu toe in mijn carrière ondervonden heb. Maar anderzijds eindelijk ook een kans om eens voor de bovenste plaatsen en de knikkers te spelen. Als de overname dan ook nog op dit ogenblik een optie is, kan ik zelfs een ganse voorbereiding ineen boksen. De samenvatting van het interview qua sterktes en zwaktes draait volgens mij op volgende conclusies (de vraagstelling kan je perfect even overlopen): - Mijn loyaliteit, teamspirit en weinig eisen qua investeringen zullen als sterkste factoren uit de verf komen. - Als het daarentegen gaat over de prijzen/trofeeën die ik behaald heb en het financieel beleid bij mijn vorige clubs, zal het allemaal wat zwakker uitvallen. Voorzitter Thierry Dailly heeft na dit interview beloofd dat hij op korte termijn een beslissing neemt. Er zijn nog andere kandidaten maar ik ben zeker en vast nog in de running. Spoiler @19CH98 idem hier hoor. Het zegt veel dat Hoogstraten effectief een finale wint, maar evenmin promotie binnenhaalt daardoor @Marius dit is het eerste mogelijke interview. Het is meteen 1 vanuit een hogere reeks. Lijkt er dus op dat we in de spotlights aan het raken zijn @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe En die playoffs wisselen dan jaarlijks soms nog eens van setup ook @Kyrill @keano77 @Djurovski De screen is net genomen nadat ik ontslag heb genomen. Aangezien de contractbesprekingen op niets uitgedraaid zijn, heb ik meteen voor de optie “resign” gekozen. Het seizoen is per slot van rekening toch al gedaan en ik zou gewoon nog 24 dagen op de continue button mogen klikken hebben. Dan kan ik me beter in 1 keer openstellen voor een mogelijk nieuwe uitdaging @Svenpunt @Tim Windt Dit is er eentje waar ik echt op hoop... @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 25 mei 2023 Share Geplaatst 25 mei 2023 Ik ben benieuwd of je de job krijgt. Zal een mooie stap zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 25 mei 2023 Share Geplaatst 25 mei 2023 je stelt onze nieuwsgierigheid op de proef hoor, maar het zou wel een mooie opportuniteit zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 mei 2023 Share Geplaatst 25 mei 2023 Dat zou nog eens een mooie stap voorwaarts zijn! RWDM is met al z'n traditie en historie dan ook geen kleine naam. Hopelijk krijg je de baan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 25 mei 2023 Share Geplaatst 25 mei 2023 Dit lijkt mij een mooie kans om weer een stapje omhoog te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 mei 2023 Share Geplaatst 25 mei 2023 Roemruchte club hopelijk krijg je de baan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 26 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 26 mei 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 10 juni 2027 Wow dat ging snel!!! Amper 4 dagen na mijn vertrek bij KM Torhout kan ik mijn nieuwe uitdaging reeds aankondigen. Dit voelt echt als een mooie stap in mijn loopbaan. Ik zet opnieuw een stap hoger in de voetbalpiramide en binnen het Belgische voetbal is RWDM toch wel een club met naam. RWDM in de huidige versie is een doorstart van de vroegere club sinds 2015. Strikt genomen zijn ze niet gelinkt met het RWDM dat in 1975 landskampioen werd onder impuls van Johan Boskamp. Deze club is namelijk actief onder een ander stamnummer (5479), een gegeven dat in Belgische voetbal soms voor de nodige deining zorgt. Toch is alles wat er reilt en zeilt binnen de club gewoon gelinkt aan het grote Racing White Daring Molenbeek met stamnummer 47. Dat imago draagt de club ook (terecht wat mij betreft) uit en de historie van de club baseer ik dan ook op datzelfde oeroude RWDM. De club speelt in het Edmond Machtensstadion, genoemd naar de oud burgemeester en met een capaciteit van 12.434 plaatsen. Ooit stonden er klinkende namen onder contract bij deze ploeg. De eerder genoemde Johan Boskamp, Maurice Martens, Fréderic Pierre, Michel De Wolf, Geert Emmerechts, Willy Wellens, Wesley Sonck en Franky Van der Elst. Om maar te zeggen… Als ik dat allemaal overschouw, voel ik mij als een kind in een snoepwinkel. Deze club is voor mij, als toch nog steeds vrij onbekende manager die vanuit de lagere regionen komt, echt een grootse stap vooruit. De faciliteiten, aanwezige spelers, financiële back-up, technische omkadering… het zullen allemaal nieuwe ervaringen worden voor mij. Een nieuwe gewichtsklasse om in te boksen als het ware. Ik sta dan ook echt te popelen om aan de voorbereiding te starten. Ik heb voor mezelf de nodige doelstellingen uitgewerkt die ook aansluiten bij de verwachtingen van de club. Uiteraard probeer ik deze gewoon stap voor stap te introduceren: Volledige heropbouw na de degradatie maar enigszins gekoppeld aan instant results. De club verwacht een top-half finish en progressie maken zowel op als naast het terrein. Dat matcht met mijn eigen insteek. Stiekem hoop ik eigenlijk dat we mee kunnen doen voor de top 4 plaatsen waaraan de eindronde gekoppeld is De reputatie van de club moet in ere hersteld worden. Buiten het sportieve cachet gaat dat een hele opgave worden. Molenbeek staat niet direct bekend als de meest “sympathieke” gemeente van het land. Ik ga evenwel proberen om de inwoners van Molenbeek mee te krijgen in dit nieuwe verhaal en de negativiteit die rond de gemeente hangt, proberen counteren waar kan door sportieve zaken Historisch gezien heeft RWDM het meest volkse imago van de Brusselse clubs. “De supporters van RWDM bestaan deels uit de ‘anciens’ (van generaties die nog naar het oude Daring gingen) en hun kinderen. De RWDM-fans komen meer uit het noorden van Brussel (Koekelberg, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren en Molenbeek) en het Pajottenland”. De sleutel tot die geschiedenis en dat hinterland moeten we terug in handen krijgen De speelstijl van RWDM wordt geassocieerd met verbeten werkvoetbal. De mentaliteit van “we gaan erin vliegen” die ook belichaamd werd door Boskamp. Die trots en herkenbaarheid wil ik terugbrengen naar het Edmond Machtensstadion Op termijn wil ik ook de lokale Brusselse rivaliteit doen heropleven. Met de "Zwanzederby" tegen Union SG en de derby tegen Anderlecht behoren historische duels tot de mogelijkheden. Als we in dezelfde reeks raken als deze clubs kunnen we die traditie terug levend maken Focus op jeugdontwikkeling. De faciliteiten zijn hier van uitstekende kwaliteit en ik wil daar dan ook zo optimaal mogelijk gebruik van maken. Ik mag contracten van maximaal 1 jaar toekennen aan spelers van 32+ en kan dat daar dus perfect aan koppelen Sint-Jans-Molenbeek is een multiculturele gemeente. Als we alle inwoners bij dit project willen betrekken, gaat zich dat normaal ook doorzetten met spelers die zich manifesteren binnen onze (jeugd)werking. Qua afkomst is meer dan de helft van de bevolking van buitenlandse origine. Het zou dan ook fijn zijn, mochten we binnen de groep van al die nationaliteiten op termijn een jeugdinternational kunnen afvaardigen. De nationaliteiten die met meer dan 2000 inwoners zijn qua afkomst: Marokko, Roemenië, Spanje, Frankrijk, Democratische Republiek Congo en Syrië. Vooral de Marokkaanse gemeenschap is sterk vertegenwoordigd Ik ga me iets meer verdiepen richting een club DNA. Aangezien ik op balbezit speel, gaat dat met de nodige technische bagage zijn maar gezien de club waar ik nu terecht kom, moet daar zeker ook intensiteit qua speelstijl aan gekoppeld worden Ik ga aan de slag met de omkadering die er is. Enkel Grégoire Neels komt uiteraard mee richting mijn nieuwe omgeving. Voor het eerst in mijn loopbaan krijg ik de kans om een cursus te volgen. We schrijven ons allebei in en zo bereik ik opnieuw een mini mijlpaal. Spoiler @19CH98 Voorlopig stap voor stap omhoog maar deze stap is toch net iets groter dan de voorgaande @Marius Ja, dit is echt traditie, de mooiste clubs om in FM te managen. Het zijn niet van die zus en zo ploegjes maar echt clubs met kantjes, deukjes, woelige tijden,... @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe nieuwsgierigheid vrij snel opgelost @Kyrill @keano77 @Djurovski Check! @Svenpunt @Tim Windt Zooooo content dat ik hier aan de slag kan @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 26 mei 2023 bewerkt door Brattbakk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 mei 2023 Share Geplaatst 26 mei 2023 Prachtig dat je uiteindelijk ook aan de slag kunt bij RWDM! Zoals je zelf aangeeft is het een geweldige traditieclub die absoluut thuishoort op een hoger niveau. Hopelijk kan jij ze daar naartoe brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten