Brattbakk Geplaatst 24 april 2023 Auteur Share Geplaatst 24 april 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 6 januari 2025 De competitie kabbelt voort. Geen uitschieters, geen diepe dalen. We blijven dus simpelweg in de middenmoot meedraaien. Op zich presteren we niet echt slecht maar veel om spectaculair mee uit te pakken, is er op deze manier ook niet. Midtable is dus de realiteit momenteel. Tijdens november werd ik wel geconfronteerd met dramatische prestaties richting aanvallende patronen. Miscast bij uitstek is Brian Roekens die geen deuk meer in een pakje boter trapt. Zoeken en zoeken naar verbeterpunten heb ik uiteindelijk 1 ommeslag gedaan en wonder boven wonder heeft dat meteen voor resultaat gezorgd. In november als trequartista een complete ramp. Nochtans speelt hij die rol sinds zijn komst. En hij heeft altijd uitstekende prestaties geleverd. Nu plots om een duistere reden niet meer. Ik zit hem nu sinds 3 matchen in als deep lying forward en ik vind het verschil onvoorstelbaar. Die enige switch levert plots 4 doelpunten en 2 assists op in 3 wedstrijden. Echt verklaren, kan ik het niet maar uiteraard blijf ik hem voorlopig wel in de huidige setting uitspelen. Maar na de sportieve voortgang in rustig water ook eens even wat focussen op andere punten. Zo zoom ik in op de technische omkadering. Ik probeer er zoveel mogelijk unanimiteit in te brengen alsook probeer ik relaties op te bouwen met stafleden waar ik in geloof. Om mijn verdere carrière uit te bouwen, kan dat laatste echt wel belangrijk worden. Denk ik dan logischerwijs. Alle posten die ik mag invullen, zijn ook effectief ingevuld. Qua formatie heb ik mensen gezocht die ofwel een voorkeur hebben voor de standaard 4-4-2 ofwel voor de 4-3-3 formatie. Daarmee cover ik binnen mijn visie omzeggens alle posities buiten de defensieve middenvelder. Die positie kan ik evenwel vlot aanleren vanuit de centrale posities. Een “control possession” tactische stijl past me momenteel ook als gegoten en de rest van de aspecten probeer ik gewoon zo goed als mogelijk te vinden binnen dat type van mensen. Binnen mijn huidige staff ben ik uitermate tevreden met wat ik ondertussen qua omkadering heb opgebouwd. Die lijn probeer ik toekomstgericht overal aan te houden. Het kadert ergens wel nog steeds binnen het proces van bouwen. Ik kan dat FM stuk dus niet echt loslaten… Nog een getuige daarvan stel ik vast binnen de team comparison. Ondanks het journeyman gehalte van deze save heb ik als doel gesteld om zo lokaal en Belgisch mogelijk te werken. Een realistische insteek met een lokale filosofie en waar ik het in de hand heb een goed financieel beleid. Buiten dat laatste lukt met dat bij KAC Betekom echt wel goed en haal ik toch degelijke resultaten. Waar ik dan ook super trots op ben, is het feit dat onze ploeg gemiddeld de jongste leeftijd van de reeks heeft. Deze club heeft dus stappen vooruit gezet qua klassement sinds mijn komst en ik heb dat kunnen koppelen aan een verjonging van de kern en een goedkoper contractsamenstelling. That’s the way to go met het Belgische voetbal wat mij betreft en richting toekomst hoop ik dan ook dat grotere clubs dit mogelijk oppakken en mij gaan volgen. Uiteraard wil ik met KAC Betekom groeien maar bij deze club zal dat zal vooral een stap voor stap verhaal blijven gezien de beperkte middelen die de Betekom heeft. Ik heb het hier evenwel naar mijn zin en actief ben ik bijvoorbeeld niet aan het solliciteren. Het is wel, zoals aangegeven bij de opzet van deze novelle, de bedoeling dat ik als manager zelf zo ver mogelijk wil geraken en doorgroeien met mijn eigen visie. Daarbij de spelers en staf waarmee ik relaties opbouw als rode draad binnen het verhaal. Ik maak nu alvast heel duidelijk waar ik als manager voor sta en waar ik met clubs naartoe kan en wil werken. Spoiler @19CH98 @Marius @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 24 april 2023 bewerkt door Brattbakk - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 april 2023 Share Geplaatst 24 april 2023 Complimenten om zo vast te houden aan je visie, en bijgevolg slechts kleine stapjes vooruit te kunnen zetten, mede vanwege de omstandigheden. Afgelopen periode bleef je ongeslagen en ondanks dat je het huidige klassement omschrijf als mid table is het verschil met de plekken bovenin nog steeds overbrugbaar. Wie weet volgen er in de tweede seizoenshelft wel wat meer uitschieters en kan je toch nog omhoog klimmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 24 april 2023 Share Geplaatst 24 april 2023 promotie moet nog steeds lukken, maar dan zou je nog meer moeten scoren. Anders een mooie update waardoor we wat meer in je hoofd kunnen kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 april 2023 Share Geplaatst 24 april 2023 Je mag zeer tevreden zijn met hoe het gaat. Ondanks dat de ploeg zeer jong is kom je tegenwoordig niet meer in degradatiegevaar zoals bij je binnenkomst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 28 april 2023 Auteur Share Geplaatst 28 april 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 1 Maart 2025 Kort intermezzo omdat we blijkbaar de goede vorm te pakken hebben. Nadat we eind 2024 een kleine kentering ingezet kregen, kan ik meedelen dat we momenteel gaan als een trein. In februari gingen we pas een eerste keer onderuit in 12 matchen. Dat maakt natuurlijk ook dat we in het klassement eveneens aan een opmars bezig zijn. Na 22 wedstrijden staan we op een 4de plaats en voor het eerst in mijn tijd hier heb ik het gevoel dat KAC Betekom een reële kans maakt op kwalificatie voor de promotie eindronde. Hopelijk kunnen we dat effectief waarmaken want het zou een nieuwe stap in mijn carrière betekenen. De ploeg waarmee we dit aan het doen zijn, is trouwens een ongewijzigd geheel. Tijdens de winter mercato hebben we noch inkomend noch uitgaand enige actie ondernomen. Verder introduceer ik daardoor meer en meer de eigen kweek. Het zijn misschien niet de supertalenten maar Rik Verbrugghe en Nicolaas Jacobs zijn 2 van die jongens die ik omzeggens vast in de ploeg heb staan. Beiden draaien behoorlijk mee en vallen zeker niet uit de toon waardoor ik met hen stilaan aan het doorselecteren ben richting basispionnen. En dat is alvast iets waar de KAC Betekom fans trots op mogen zijn. Spoiler @19CH98 @Marius @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 28 april 2023 bewerkt door Brattbakk - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 28 april 2023 Share Geplaatst 28 april 2023 Prima resultaten die je daar neerzet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 april 2023 Share Geplaatst 28 april 2023 Mooi om zien dat de weg omhoog is ingezet. De top-twee lijkt momenteel misschien nog een brug te ver, maar de afgelopen periode doet in ieder geval veel goeds verhopen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 28 april 2023 Share Geplaatst 28 april 2023 Erg sterke periode neergezet. Ook leuk om te zien dat je jeugd inzet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 april 2023 Share Geplaatst 28 april 2023 Gaat lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 28 april 2023 Share Geplaatst 28 april 2023 Een mooie periode, doordat de ploeg in goede vorm verkeert denk ik ook dat je eerder naar boven dan naar onder kan kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 april 2023 Share Geplaatst 29 april 2023 Sterke periode momenteel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 30 april 2023 Auteur Share Geplaatst 30 april 2023 Any way the wind blows – Belgian Journeyman 5 september 2025 Een geslaagd seizoen! Eindelijk wisten we de deur tot de promotie playoffs open te beuken. Met de mogelijkheden die de club heeft, is dit volgens mij een beetje het maximaal haalbare en ik ben dus enorm tevreden met de prestatie. De maand maart was van uitstekende kwaliteit en legde de basis voor onze kwalificatie voor de play-offs. In april nam de druk duidelijk toe en dat deed het hart geen deugd. We sleepten ons met 3 op 9 richting de eindmeet maar we trokken het wel over de meet. Een ijkpunt dat vertrouwen moet geven aan onze spelers om te beseffen dat ze wel degelijk dingen kunnen bereiken. We eindigen op de 4de plaats in de eindrangschikking. In de eindronde wist KAC Betekom het evenwel niet te halen. Onze jongens werden uitgeschakeld door Wezel Sport met 0-2. Wezel is voor ons altijd een lastige tegenstander geweest. Dit resultaat kon dus. Op zich had ik geen verwachtingen aangezien slechts 1 van de 8 deelnemers een ticketje promotie verdient. We waren als één van de minderen gekwalificeerd. Maar dat het nu net deze ploeg is die het binnen hengelt, steekt dan ergens toch weer een beetje. Qua spelers zie je duidelijk dat we vooruitgang blijven boeken. In mijn “best eleven” duiken voor het eerst de jongeren op. Verbrugghe en Jacobs halen zelfs de basisploeg. Cormann, Gcaba, Mfoutou, Praet en Kawaya zijn reservespeler. Kortom, de kern is tijdens mijn periode serieus gewijzigd en de verjonging is zeer nadrukkelijk aanwezig. KAC Betekom heeft zich een beetje heruit gevonden en moet wat mij betreft niet steeds meer naar onderen kijken. Een stabiele level 5 ploeg zijn we nu zeker. Afhankelijk van de ontwikkeling die de jongeren al dan niet doormaken, kan groeien een realiteit zijn. Belangrijkste speler om de resultaten over de streep te trekken blijft wel onze spits Brian Roekens. Met 14 treffers en 4 assists blijft hij van goudwaarde voor de ploeg. Ook mijn centrale verdedigingsduo Jonas Vanharen – Maxime Lizen blinkt uit qua stabiliteit. Rond deze drietand wordt de ploeg gebouwd. Naar volgend seizoen blijf ik manager bij KAC Betekom. Hier en daar toont een enkele club een beetje interesse maar op dit ogenblik zit daar wat mij betreft niet echt iets bij waarbij ik het gevoel heb dat ik een beetje vooruitgang kan boeken in mijn carrière. Ik heb bovendien duidelijk het vertrouwen van deze clubleiding. Enige negatieve aspect zijn de financiën en mogelijkheden binnen dat kader. Ik ga zelf niet actief solliciteren bij clubs maar ik ben wel heel eerlijk over het feit dat wanneer er een club moest komen aankloppen met stabiele financiën, ik wel in gesprek wil gaan. Zo weet ik zelf ook een beetje welke waarde me momenteel toegedicht wordt. Richting nieuwe campagne blijft de kern ongewijzigd. De ervaren spelers blijven gewoon en onze jongeren gaan voor een extra jaartje ervaring. Mogelijke progressie zal dus vooral van hen moeten komen. Ondanks onze uitstekende campagne, gelooft de media nog steeds niet in onze mogelijkheden. Een 150-1 rating is een duidelijk signaal en lijkt aan te geven dat het een competitie met 3 snelheden lijkt te worden. Spoiler @19CH98 @Marius @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 30 april 2023 Share Geplaatst 30 april 2023 Een heel mooi seizoen afgerond, hopelijk kan je de goede prestaties voortzetten en volgend jaar opnieuw een gooi doen naar promotie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 Sterk seizoen afgerond, hopelijk weet je ondanks je financiële situatie je wel te versterken en kan je volgend seizoen een gooi dan naar promotie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 Prima seizoen uiteindelijk gedraaid, met de play-offs als beloning. Mooi dat je ook de club trouw blijft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 Mooi seizoen gedraaid! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 Keurig seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 2 mei 2023 Share Geplaatst 2 mei 2023 jammer dat je de promotie niet kon halen, maar toch al bij al een leuk seizoen gespeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 2 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 2 mei 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 20 December 2025 Meteen een sprong richting 15de speeldag. We bevinden ons in een ietwat zelfde situatie als vorig seizoen. Beperkte verwachtingen van media en bestuur maar in totaliteit vechten we boven onze capaciteiten. De start werd wel een afknapper. In de beker van België sneuvelden we in de 2de ronde tegen Gullegem met een dramatisch slechte prestatie en een droge 0-3 nederlaag. Meteen heb je dan als manager het idee… we gaan problemen hebben om enig niveau te halen tijdens de competitie. Daar loopt het totnogtoe gelukkig wel anders. Opnieuw bevinden we ons in de subtop met 25 punten uit 15 wedstrijden. Maar in tegenstelling tot de vorige campagne is de leider op zich nog wel binnen schot. We staan virtueel op 2 punten, mits we onze wedstrijd minder winnend afsluiten natuurlijk. KAC Betekom mag dus mikken op de play-offs en de rest is bonus. Onze kern is smal en beperkt, de minste uitvaller geeft dus problemen. Maar als dat niet gebeurt, draaien we uitstekend mee. Om de 1 of andere duistere reden geeft onze doelman dit seizoen plots thuis. Sinds mijn komst is Brent Thuys een beetje een grijs figuur binnen onze ploeg maar momenteel heeft hij de meeste clean sheets van de reeks. Als ik zijn vrouw moet geloven, vermoed ik dat het aangepaste dieet op het thuisfront zijn vruchten begint af te werken. Desalniettemin blijven de problemen hetzelfde als voorheen. De financiële toestand blijft niet evident. Hoewel ik vrijwel constant binnen het "wage budget" ben gebleven, blijven de rode cijfers maandelijks komen. Het bestuur heeft daarom begin december besloten om het loonplafond nogmaals af te romen richting € 13.716 per maand. Een kleine € 4.000 minder dan daarvoor en dat betekent dat ik plotseling weer boven de grens zit. Richting verlening van contracten of aanbieden jeugdcontracten, is dit weeral een fameuze patat dat we moeten incasseren. Het wordt dus weer rekenen en herschikken in de hoop dat we verder kunnen gaan met 90% van de aanwezige spelers. Extra mankracht zit er vermoedelijk niet in. Spoiler @19CH98 @Marius @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe @Kyrill @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 2 mei 2023 bewerkt door Brattbakk - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 2 mei 2023 Share Geplaatst 2 mei 2023 goede start en promotie zou deze keer moeten lukken. Hopelijk krijg je dan eindelijk een kapitaalsverhoging waarbinnen het gemakkelijker werken is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 2 mei 2023 Share Geplaatst 2 mei 2023 De start is erg sterk. In het loongebouw maak je logische stappen. Hopelijk weet je te promoveren en kun je een deel van de financiële zorgen achter je laten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 2 mei 2023 Share Geplaatst 2 mei 2023 Het blijft lastig doorgroeien door de financiën. Desondanks lijk je ook nu weer een stapje gemaakt te hebben en doe je mee om promotie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 3 mei 2023 Share Geplaatst 3 mei 2023 Netjes gestart; alles staat nog vrij dicht op mekaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 mei 2023 Share Geplaatst 3 mei 2023 Ondanks alle (financiële) tegenslagen blijf je toch gewoon goed presteren. Met 1 of 2 zeges meer zou de wereld er zelfs nog een stuk beter uit zien. In de tweede competitiehelft blijft dan ook gewoon alles mogelijk, zelfs de eerste plek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 mei 2023 Share Geplaatst 3 mei 2023 Blijft goed gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten