19CH98 Geplaatst 2 september 2023 Share Geplaatst 2 september 2023 De kampioensgroep bereiken moet mogelijk zijn, zeker aangezien jouw ploegen meestal naarmate het seizoen vordert beter gaan presteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 5 september 2023 Auteur Share Geplaatst 5 september 2023 Any way the wind blows – Belgian Journeyman 27 december 2029 We gaan de winterstop in met een status quo op plaats 5 in de rangschikking. De “big 4” zijn zoals verwacht aan het weglopen van de rest. Ik zal me dus vooral gaan focussen op een finish in de top 6. Dat is het doel dat de clubleiding gesteld heeft en die moet haalbaar zijn. Ik ga ervan uit dat we met 4 clubs voor die 2 plaatsen zullen strijden. Die jump moeten we absoluut proberen maken. ik vind het wel interessant om vaststellen dat in deze competitie opzet iedereen toch wel ergens voor speelt. De top 4 vermoedelijk voor het kampioenschap. De 4 ploegen daaronder voor de resterende plaatsen in de Champions Playoffs. En de onderste 6 ploegen zijn verwikkeld in een strijd om de degradatiegroep proberen te vermijden. In de Croky Cup zijn we met wat meeval doorgestoten tot de 8ste ronde (ofte kwartfinale). Tegen KV Oostende hadden onze Luikse jongens wel strafschoppen nodig maar de kwalificatie is alvast in the pocket. De kleine tactische bijsturingen hebben tot dusver geen grote verschillen gebracht maar we spelen wel iets vloeiender. Ik heb evenwel nog niet direct durven morrelen aan het tempo of mijn lijnen. Wel speel ik op verplaatsing met de balanced mentaliteit i.p.v. positive. Ik hoop op een gegeven moment het juiste recept te vinden, al heeft het natuurlijk ook met pure kwaliteit te maken. De kern van de clubs boven ons zijn algemeen gezien wel sterker. Maar tijdens de winterstop kan ik tijdens de friendlies wel eens wat proberen spelen met bepaalde scenario’s. Wel ben ik effectief bezig met de toekomst. In die optiek heeft Standard een gloednieuwe Head of Youth Development aangesteld. Emmerik De Vriese is een voormalig (bescheiden) profvoetballer die zich na een korte trainerscarrière op lager niveau voegt bij “Team Zimmermann”. Zijn 4-3-3 formatie sluit vrij goed aan bij de 4-1-4-1 tactiek die de hoofdcoach prefereert, zijn personaliteit is in orde en tactisch sluit Emmerik best wel aan bij de stijl van het huis. Ik ga ervan uit dat hij voor een upgrade qua doorstroming zorgt binnen de club. Deze aanwerving is op dat vlak alvast richting (middel)lange termijn. In principe is dit een cruciale rol die ingevuld wordt aangezien ook de SL16 equipe een belangrijke pijler binnen het jeugdverhaal is. Spoiler @19CH98 Het blijft dit seizoen iets meer status quo. De kampioensgroep bereiken is de concrete doelstelling voor nu @Marius Ik vrees een beetje dat we momenteel niet beter kunnen dan waar we nu staan en dat het effectief een kwaliteitsverschil is @KayDeManaager @DGremlin Inderdaad. Het is net iets minder dan het ooit was. Nog werk voor de boeg dus @dimihuyghe Die strijd voor al die nacompetities vind ik momenteel eigenlijk wel iets hebben. Alsof je elke match effectief voor iets aan het spelen bent @Kyrill Klopt ergens wel maar anderzijds kom ik de verwachtingen die gesteld zijn gewoon tegemoet. Standard is niet die grootheid meer die het was (in game dan, alhoewel IRL ook wel eigenlijk) @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 Je hebt een sterke serie wedstrijden achter de rug. Hopelijk levert dat aan het eind van de rit het gewenste ticket voor de kampioensgroep op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 De groene bolletjes nemen toch de overhand en dat is zeker mooi om zien. Top zes lijkt sowieso geen probleem te worden, en wie weet volgt er toch nu een sprongetje richting de nummer vier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Een degelijke reeks; al zal de nederlaag tegen Charleroi toch wel gevoelig liggen bij de supporters. In de beker ook maar net door het oog van de naald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Mooie en prima reeks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 PO1 is zeker mogelijk en ook de beker winnen kan nog, alles op schema zo te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 9 september 2023 Auteur Share Geplaatst 9 september 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 1 maart 2030 We zijn alweer een mercato gepasseerd en dat is allemaal zonder kleerscheuren gebeurd. We hebben vooral het woord stabiliteit een centrale rol gegeven. Inkomend niks, uitgaand naast Marlon Fossey enkel nog wat ballast waar mogelijk. Wat allemaal ook wel een beetje het uitgangspunt was. De loonmassa is nu heel mooi onder controle. En richting toekomst kunnen de huidige jongens de basis van Standard 2.0 gaan vormen. In de competitie hadden we een uiterst moeilijke januari maand. Aanleiding daarvoor was eigenlijk de stevige dreun die we incasseerden in onze bekercampagne. Tegen het spelbeeld in werden we uitgeschakeld in de kwartfinale van de Croky Cup tegen Lyra Lierse. Ondanks onze dominantie tijdens de match kon Standard de kansen niet benutten. En zoals dat zo vaak gaat... op een corner kregen we het deksel op de neus... 0-1 onderuit. Het maakte dat we helemaal wegzakten en ik kreeg het niet direct terug op de rails in de toppers tegen AA Gent (0-0 gelijkspel) en Anderlecht (5-0 verlies). Met alle gevolgen van dien en een mokerslag in de wedstrijd tegen Anderlecht waar na 90 minuten een fameuze afstraffing op het bord stond. Het dieptepunt van mijn beleid bij deze club. Gelukkig konden we nadien terug aanknopen met de overwinning tegen Antwerp (0-2 winst) toch wel als kleine uitschieter. Da is ergens toch ook een ploeg die subtop/top genoemd kan worden. Maar de prestatie die we in de hoofdstad op mat gelegd hebben, stemt tot nadenken. In het klassement staan we nog steeds op een 5de plaats en de schade is al bij al beperkt gebleven. De Champions Playoffs gaat Standard ook halen maar ik maak mij geen illusies, stunten zal er niet in zitten. Zelf vind ik dat het sinds mijn aantreden bij Standard vrij ok is. Niet uitmuntend maar wanneer ik overnam bij de club zat ze niet bepaald in een positieve flow. Zelf vind ik dat ik de tanker toch enigszins van koers aan het veranderen ben. De clubleiding is het daarmee eens en de B- notering geeft aan dat het bestuur mijn (nog) gunstig gezind is. De supporters zijn dat evenwel niet op elk vlak. De verwachtingen liggen zeer hoog en ik ben dus vooral blij dat het bestuur een meer realistische houding aanneemt. Vooral de ontmoetingen met de “rivalen” zijn tot op heden een beetje catastrofaal geweest. Ik besef dat zelf natuurlijk ook maar de fans maken dat nog eens extra duidelijk. Een groter probleem zie ik echter in de stijl qua voetbal. Overal waar ik geweest ben, is de controle possession stijl het etiket dat men mij heeft op gekleefd. ik vermoed dat de club dat bij mijn aanstelling ook wist en daarvan afstappen kan natuurlijk altijd wel gedeeltelijk. Maar een ommeslag richting direct voetbal zoals de fans het willen zien, daar ben ik tactisch toch iets te weinig geschoold voor om dat zonder problemen toe te passen. Ik hoop niet dat de afstand tussen bestuur en fans te groot is. Want dit is toch echt wel opvallend. Voor de rest lijken de supporters evenwel voldoende vertrouwen te hebben in mijn aanpak. Deze evaluatie hou ik toch geregeld in het oog om mijn eigen functioneren te overschouwen. Spoiler @19CH98 De kampioensgroep zie ik (behoudens een complete ineenstorting) in orde komen @Marius Het sprongetje zie ik (gezien de uitslagen tegen de favorieten) niet meer gebeuren. Heeft het vertrouwen een beetje een patat gegeven @KayDeManaager @DGremlin Tegen Charleroi klopt. Maar blijkbaar is het een beetje in elke match met een wat meer explosieve omkadering dat we niet thuis geven. Dat baart me eigenlijk het meeste zorgen @dimihuyghe Daar gaat onze bekercampagne. Het zat die match echt wel tegen. Maar ja, voor iedereen natuurlijk de kortste weg richting Europa. Het komt niet op bestelling @Kyrill Merci @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 9 september 2023 bewerkt door Brattbakk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 9 september 2023 Share Geplaatst 9 september 2023 Na een minder januari heb je gelukkig weer weten op te richten, goed gedaan! De kampioensgroep komt normaal gesproken wel goed en doordat de punten door de helft gaan zijn de verschillen tot en met plek 3 zeer klein. Hopelijk levert dat dus nog Europees voetbal op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 9 september 2023 Share Geplaatst 9 september 2023 De start van het nieuwe jaar verliep niet heel soepel, met als dieptepunt die forfaitnederlaag tegen de grote rivaal uit Brussel maar daarna heb je je toch goed herpakt. Zoals je zelf aangeeft mag er eigenlijk niet geklaagd worden als je kijkt naar de toestand waarin je de club aantrof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 september 2023 Share Geplaatst 9 september 2023 Zware nederlaag tegen een lelijk team als Anderlecht helaas, verder gaat het goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 11 september 2023 Share Geplaatst 11 september 2023 wat een dreun tegen mijn favoriete ploeg Anderlecht, jammer van de onnodige beker uitschakeling. Heb je geen inkomende transfers kunnen doen of huurspelers kunnen vinden die tijdelijk een versterking kunnen zijn voor dit Standard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 16 september 2023 Auteur Share Geplaatst 16 september 2023 Any way the wind blows – Belgian Journeyman 8 april 2030 De reguliere competitie is achter de rug. We hebben ons geplaatst voor de “champions playoffs” en kunnen in principe meestrijden voor de titel. U leest het al: in principe... Zo een vaart gaat het zeker niet lopen. Ondanks het feit dat elke ploeg een halvering van de punten krijgt, gaat de maximale inzet volgens mij toch maar een 4de plaats worden. In de topwedstrijden werden we al te vaak van de mat geveegd. En aangezien het verschil heel duidelijk was, zie ik dus niet in wat dat plots zou kunnen keren. Ook als we het algemeen bekijken, zitten we volgens de XG tabel vrij dicht bij de verwachtingen. Omdat onze defensie iets sterker presteert dan verwacht, hebben we ons op deze 5de plaats geparkeerd i.p.v. de ingeschatte 6de. Op zich is onze prestatie dit seizoen dus best in orde en we voldoen aan de vooropgestelde verwachtingen van de club. Qua job zekerheid zit ik dus op schema. Ik verlies net voor de start van de playoffs wel een vrij belangrijke speler. William Balikwisha heeft een heupblessure opgelopen en ligt er 3 tot 6 maanden uit. Hij is dus meteen ook de voorbereiding van de volgende campagne kwijt. Maar als breker op het middenveld of verdedigende linkerflank ga ik hem toch missen in deze serie van kort op elkaar volgende wedstrijden. Omdat het mijn eerste seizoen op het hoogste niveau is, geef ik ook even de volledige competitie format mee. Naast de “Championship Group” zijn er ook nog de “European Places Playoff” en de “Relegation Group”. Eigenlijk is het een vrij logische verdeling waarbij elke club nog extra matchen in een nacompetitie kan spelen waaraan een prijs of inzet verbonden is. In principe speel je tegen ploegen die zich omzeggens even sterk getoond hebben gedurende de reguliere competitie en geeft dit meer spanning. Enkel binnen de Relegation Group worden de punten niet gehalveerd. Maar daar wordt het echt wel nagelbijten aangezien 2 van de 4 ploegen rechtstreeks degraderen. Enkel de winnaar kan daar op beide oren slapen en is verzekerd van het behoud. De nummer 2 speelt nog een barragematch tegen een tweedeklasser om zo mogelijk de veilig haven nog te bereiken. De middelste groep heeft gewoon een winnaar die Europa in mag. Maar gezien de puntenhalvering daar start alles vrij kort op elkaar en maakt iedereen een realistische kans op dat ticket. De Championship Group speelt voor het kampioenschap en de Europese tickets (op 1 of 2 na). Eigenlijk moet ik zeggen dat ik deze opzet wel leuk vind. Iedereen speelt op elk moment wel voor iets. Je moet het hele concept wel uitdokteren maar eens je erin meedraait, heeft het wel wat. Spoiler @19CH98 Het ligt terug iets meer open maar top 3 lijkt me echt wel te hoog gegrepen @Marius Die 5-0 was echt een drama. Denk mijn mogelijk slechtste FM wedstrijd ooit (gezien de verhouding niet bepaald een 5-de klasser tegen Europese grootmacht is) @KayDeManaager @DGremlin @dimihuyghe Ik ben denk ik niet zo een "transfereerder" denk ik. Al bij al vind ik mijn huidige kern ok en ik werk niet echt graag met heel veel spelers. Ik room nog steeds wat verder af en indien nodig krijgt de jeugd al eens een kans(je) moest ik een probleem krijgen op een bepaalde positie. @Kyrill In deze save een lelijk team gezien mijn huidige functie bij Standard (in het echt maakt het me niet zo veel uit, dat de beste daar maar gewoon wint ) @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Redelijke periode Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Het slot van de reguliere competitie lag in de lijn van de eerdere resultaten. Zoals je zelf al aangeeft is vierde wellicht de maximaal haalbare doelstelling. Succes in de play-offs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Het doel heb je al behaald, hopelijk kan je in de play-offs gaan stunten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Benieuwd hoever je nog raakt in de PL, want nu volgen er toch enkel nog topwedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 18 september 2023 Share Geplaatst 18 september 2023 nog 10 extra topwedstrijden erbij, waar je als underdog kan fungeren. Mss kun je daarin verrassen en alsnog een Europees ticket bemachtigen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 19 september 2023 Auteur Share Geplaatst 19 september 2023 Any way the wind blows – Belgian Journeyman 6 juni 2030 De Championship Group stage werd een doorslag van de reguliere competitie, zonder stuntwerk. We kwalificeerden ons als 5de en dat zou ook onze eindrangschikking worden. 3x winst, 3x gelijk en 4x verlies. Als je als 5de staat, is dat een beetje de prestatie die te verwachten valt. Desalniettemin kan ik wel leven met dit seizoen. Redelijk wat financiële puin geruimd, de club toch iets ophoog gestuwd in de Pro League en een basis opgebouwd waarmee ik voort kan werken. Ook op tactisch gebied moet ik stappen proberen zetten (een serieuze uitdaging voor mezelf moet ik bekennen…). Ik concludeer vooral dat het kot niet te klein is maar wel wat gekuist werd. Waar we spijtig genoeg wel naast pakken, is een Europese kwalificatie. Net dit seizoen gaat de beker naar een underdog (Zulte Waregem) en daardoor krijgt de vijfde in het klassement geen ticket richting Conference League. Eigenlijk is vooral dat wat een beetje doet balen. Wel zijn er wat spelers die zich getoond en/of gemanifesteerd hebben. Achteraan zat het heel goed met doelman Maxime Delanghe (signing of the season!) en de defensieve verlengstukken die Marco Brescianini, Nathan Ngoy en Peer Koopmeiners zich getoond hebben. Vooral over Marco Brescianini ben ik enorm tevreden. Echt een zeer goed, linksvoetige centrale verdediger is dat. Hij heeft 6 doelpunten op zijn naam geschreven en aangezien hij ook op het middenveld zijn plan trekt, is het normaal dat hij achteraan mijn voetballende optie is. Hij heeft zich enorm belangrijk getoond en ik hoop dat hij dat volgend seizoen nogmaals laat zien. Verder heeft “local” Mehdi Bendaoud zich opgeworpen als basisspeler. Deze 19-jarige speler uit de eigen opleiding is centraal op het middenveld enorm gegroeid. Samen met die andere jonge gast, Jonathan Herbin, lijken beide spelers de kroonjuwelen die vanuit de jeugd doorgroeien naar het eerste. Het moge wel duidelijk zijn dat we ons vooral achteraan sterk getoond hebben. Vandaar ook dat de 2 jongeren plots meer in de picture kwamen. Zij zitten eerder in het aanvallende compartiment en aangezien niet echt iemand er daar bovenuit steekt, krijg je natuurlijk kansen. Ik ga hen beide koesteren gezien mijn filosofie om jonge spelers volop kansen te geven en het feit dat ze op posities spelen die momenteel minder sterk bezet zijn. Voor de volledigheid, mijn BEST XI ziet er als volgt uit. Dit alles brengt trouwens met zich mee dat we in de lijstjes verschijnen. Manager of the year: 2de Thomas Zimmermann (2de) Golden Glove: Maxime Delanghe (2de) Rookie of the season: Mehdi Bendaoud (3de) Team of the year: Marco Brescianini & Mehdi Bendaoud Qua reputatie neemt Standard de Liège een stapje in de goede richting. 5 clubs hebben nog een betere reputatie maar het afgelopen seizoen heeft de club opnieuw aansluiting geven. Nu wordt het zaak op die kleine extra sprong te maken. Op transfervlak verwacht ik komende zomer geen belangrijke vertrekkers. Alle spelers die ik erbij wil, hebben nog een lopend contract. Een vertrek zal dus financieel stevig gecompenseerd moeten worden. Zelf probeer ik op enkele posities wat versterking te zoeken. De 3 key positions zijn op dat vlak de linksachter, centraal op het middenveld en de aanval (bij voorkeur in combinatie met een mogelijkheid als flankaanvaller). Mijn zoektocht is daarop gefocust. Hopelijk kan ik de juiste invulling vinden. Als laatste nieuws. Onze SL16 promoveren terug naar de Challenger Pro League. Daarmee kan ik jonge spelers laten groeien op het tweede niveau. Al moet ik bekennen dat het niet evident is om alles zo gedetailleerd te volgen. En ik ben eigenlijk nogal slecht in het goed uitbesteden van die dingen… Spoiler @19CH98 Het stuntwerk is spijtig genoeg achterwege gebleven @Marius De 4de plaats heeft er uiteindelijk op geen enkel moment in gezeten @KayDeManaager @DGremlin We komen net dat tikkeltje te kort. Ik hoopte het te compenseren met de juiste tactische keuzes maar net dat is het moeilijkste in dit spel @dimihuyghe Het missen van een Europees ticket baal ik echt wel van. Net dit seizoen is het een middenmotor die de beker pakt. In de recente historie niet meer gebeurd maar mij kost het nu wel die Europese kwalificatie. @Kyrill En het is ook gewoon redelijk gebleven @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Oeii slecht einde van het seizoen helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 De resultaten van de play-offs lagen in het verlengde van het reguliere seizoen. Niet vreemd, en een 5e plek is dan een logische eindklassering. Dat je dan naast Europees voetbal grijpt is enerzijds zuur, anderzijds is er geen risico dat je volgend seizoen te veel zaken hebt om op te moeten focussen en kan je rustig verder werken aan de heropbouw van de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Gezien het feit dat je als 5e aan de play-offs bent begonnen heb je prima resultaten afgeleverd. Jammer dat het niet beloond is met een Europees ticket maar dat heeft als voordeel dat de selectie komend seizoen genoeg rust heeft tussen de duels in om een stap naar voren te zetten in eigen land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 met een meer constant seizoen had je niet moeten rekenen op Zulte Waregem om Europees voetbal te halen. Maar het is en blijft zuur als je ziet dat een laagvlieger de beker wint en Europees weinig potten zal breken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 Beetje logische uitslagen gezien het reguliere seizoen. Jammer dat je geen Europees ticket kon grijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 22 september 2023 Auteur Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) Any way the wind blows – Belgian Journeyman 6 september 2030 We beginnen de campagne met dezelfde verwachtingen als vorig seizoen. Het behalen van op plaats in de Championship Group en de kwartfinale in de Croky Cup. Ook het transferbudget en het wage budget blijven behouden zoals het was. De transferperiode is voor mijn doen vrij actief geweest. Inkomend zijn het stuk voor stuk (wat mij betreft) deftige spelers maar vermoedelijk niet het “immediate impact” geweld. Daar ben ik ook iets te veel bouwer voor vrees ik. Het is nu eenmaal mijn manier van het spel spelen, vrees ik. De spelers die meteen mee moeten kunnen draaien zijn Daniel Karlsbakk, Maxim De Cuyper en Jaouen Hadjam. Die eerste heb ik waarschijnlijk teveel betaald maar bon, uitgaand hebben we er voldoende uit gehaald om inkomend al eens wat extra te besteden en een klein risico te nemen. Het grootste verlies is vermoedelijk Christian Mawissa. Maar het geld dat ik voor hem kreeg, is voor een club als Standard niet te weigeren. Het is aan 1 van de nieuwkomers om zijn plaats in te nemen (wat volgens mij evenwaardig moet kunnen). Daarnaast is er ook nog Thomas Mukendi die af en toe aanspraak maakte op een plaats in de basis elf. Maar hij was naar het einde van het seizoen toe al geen certitude meer, zelfs niet op de bank. In dat opzicht eerder een logisch vertrek voor hem. Ondanks de bewogen transferperiode blijft de media Standard de Liège inschatten als 6de van het pak. Samenvattend starten we met alles zowat hetzelfde zoals wanneer is toekwam dus. Ondertussen is het seizoen ook bezig (overzicht volgt in volgende update). Maar een leuke sidenote nieuwtje dat ik daarover in mijn mailbox ontving, is getiteld “Oostende lead Jupiler Pro League Player Development” Daaruit blijkt dat Standard toch nog wat betekent binnen het Belgisch voetbal. Zo zijn er 17 spelers die doorgestroomd zijn vanuit de jeugdopleiding momenteel actief in de 1ste klasse. Verrassenderwijs is KV Oostende de koploper in dat lijstje maar het geeft wel aan dat er nog steeds goed gewerkt wordt in Luik. En in deze lijst willen we een vooraanstaande rol blijven spelen, bij voorkeur nog stijgen zelfs. Eveneens ontving ik ook persoonlijk goed nieuws. Ik heb de volgende cursus binnen het trainerstraject afgerond en ben nu de trotse bezitter van de “Continental A licence”. Ik tel meer en meer mee! Let the games begin! Spoiler @19CH98 Een stap vooruit zetten staat sowieso gelijk aan Europees voetbal. Daar ga ik dus voor @Marius Heropbouw volop aan de gang en op zich wel tevreden met de progressie die ik al gezien heb @KayDeManaager @DGremlin Europees halen is alvast een doelstelling voor dit nieuwe seizoen @dimihuyghe @Kyrill Het kon in het beste geval beter maar het lag gewoon in het verlengde van de reguliere competitie @keano77 @Djurovski @Svenpunt @Tim Windt @DemoN @Keeza @FlyD Wie hierin of -uit wil, mag dat altijd even doorsturen. 30 september 2023 bewerkt door Brattbakk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten