Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

F1 Manager 22


De Raam

Aanbevolen berichten

Haha, dat heb ik ook een keer gehad. Dacht dat gaat best met inters, niet dus, Binnen paar rondes laatste met een behoorlijk gat ook.

 

Probeer nu al een aantal keren het contract van Vettel te verlengen. Bleef afketsen, nu zelfs nog maar drie maanden resterend en kan op dit moment de onderhandelingen niet eens meer starten. Gekke is dat hij nu opeens ook als een natte krant in de rondte rijd. Net Suzuka gedaan en meneertje heeft gewoon twee voorvleugels, chassis en een vloer kapot gereden :moop: 

Wil hem eigenlijk niet kwijt. Zou zo ook niet snel weten wie als vervanger aan te trekken. Ga Hulkenberg van de hand doen en daarvoor waarschijnlijk Oliver Bearman aantrekken zodra die 18 is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei The Saint:

Haha, dat heb ik ook een keer gehad. Dacht dat gaat best met inters, niet dus, Binnen paar rondes laatste met een behoorlijk gat ook.

 

Probeer nu al een aantal keren het contract van Vettel te verlengen. Bleef afketsen, nu zelfs nog maar drie maanden resterend en kan op dit moment de onderhandelingen niet eens meer starten. Gekke is dat hij nu opeens ook als een natte krant in de rondte rijd. Net Suzuka gedaan en meneertje heeft gewoon twee voorvleugels, chassis en een vloer kapot gereden :moop: 

Wil hem eigenlijk niet kwijt. Zou zo ook niet snel weten wie als vervanger aan te trekken. Ga Hulkenberg van de hand doen en daarvoor waarschijnlijk Oliver Bearman aantrekken zodra die 18 is. 

Vettel Is hier naar Alpha Tauri :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei The Saint:

Bleef afketsen, nu zelfs nog maar drie maanden resterend en kan op dit moment de onderhandelingen niet eens meer starten.

Had dit ook met Gasly. Heb toen een paar van die personeelsfaciliteiten geüpdatet zodat de aantrekkelijkheid van het team omhoog ging, toen wilde meneer wel weer praten. Wellicht heb je er wat aan :classic_wink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baal er wel echt stevig van dat ik met bepaalde keuzes aan t begin van seizoen 2 niet goed inzichtelijk had welke impact dat op de balans zou hebben. Misschien niet goed opgelet, maar volgens mij informeert de game je daar niet echt (duidelijk) over. 
 

Daardoor echt heel ATR period 1 gemist en ik kan nu al raden dat ons dat veel pijn gaat doen. Ben bang dat we t.o.v. vorig jaar geen stap gaan maken. Evenaren wordt misschien al een uitdaging. We’ll see. 
 

Mocht dat zo zijn dan gaan we zodra het kan echt maximaal inzetten op research voor volgend jaar (seizoen 3)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Michaelinho*:

Baal er wel echt stevig van dat ik met bepaalde keuzes aan t begin van seizoen 2 niet goed inzichtelijk had welke impact dat op de balans zou hebben. Misschien niet goed opgelet, maar volgens mij informeert de game je daar niet echt (duidelijk) over. 
 

Daardoor echt heel ATR period 1 gemist en ik kan nu al raden dat ons dat veel pijn gaat doen. Ben bang dat we t.o.v. vorig jaar geen stap gaan maken. Evenaren wordt misschien al een uitdaging. We’ll see. 
 

Mocht dat zo zijn dan gaan we zodra het kan echt maximaal inzetten op research voor volgend jaar (seizoen 3)!

 

Nou, precies dit dus. Ik probeer nu wat achterstand weg te poetsen, want wil wel de doelstelling halen voordat er voor mij geen seizoen 3 komt. Zodra ik het idee heb dat dit gaat lukken, gaat de aandacht vol naar volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na eventjes nadenken was ik toch al vrij snel eruit dat ik met RedBull een nieuwe carriere ga beginnen.

Als test driver heb ik Pourchaire aangetrokken zodat hij uiteindelijk Checo kan vervangen.

 

Bahrein was een lang gevecht met Leclerc maar gelukkig liet Max zijn kwaliteiten op het juiste moment zien en pakte zijn 1e overwinning van het seizoen, Checo liep net als irl een beetje achter de feiten aan.

In de Arabian grand prix leek Max lange tijd op weg naar de overwinning maar crashte waardoor er een safety car ontstond, die Checo uitstekend gebruikte om met verse banden de strijd met Leclerc en Sainz te winnen en zo de dag van RedBull redde.

In de Australian grand prix was Max eigenlijk de gehele race in gevecht met de Ferrari's maar wist toch weer op p1 te eindigen, Checo had het moeilijk deze race en werd 4e ver achter de top3.

 

 

 

 

2022-09-12.png

2022-09-13.png

2022-09-14.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes behaald met Vettel in Austin, 9e plek. Kon hem meteen daarna een contractverlenging aanbieden. Getekend voor een godsvermogen van 17M per jaar :-D
 

Q1 liet maar eens zien dat de game nog wel wat werk nodig heeft. Er zou regen komen. De eerste 5 minuten echter compleet droog. Dan verwacht je dat iedereen buiten komt om een tijd neer te zetten op een droge baan. Dit gebeurde niet. Alleen Perez en Magnussen kwamen buiten :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei The Saint:

 

Q1 liet maar eens zien dat de game nog wel wat werk nodig heeft. Er zou regen komen. De eerste 5 minuten echter compleet droog. Dan verwacht je dat iedereen buiten komt om een tijd neer te zetten op een droge baan. Dit gebeurde niet. Alleen Perez en Magnussen kwamen buiten :cab:

 

Jep, viel mij ook op. Zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo - Oscar Piastri (Reserve) | Seizoen 2 | Round 1 - 6

 

Zoals eerder al beschreven waren we aan het begin van seizoen 2 terug bij waar we in seizoen 1 begonnen. We houden het maar op een beginnersfout. Groot verschil is echter wel dat we nu weten hoe we moeten desigen en waar we op moeten focussen om snel stappen te maken (voornamelijk de vloer en daarna de voor en achtervleugel). Dat hebben we dan ook gedaan en dat wierp vanaf Australië al voorzichtig zijn vruchten af. Maar vanaf Miami en Barcelona zijn we helemaal los. Het wordt toch niet zo'n dramatisch seizoen als ik vooraf dacht :D. En nu zijn we wel gewoon meteen begonnen met researchen voor volgend seizoen. Wat wederom is er gekozen voor -30% op high speed downforce, precies datgene waar we het zwakst zijn (waren). 

 

Misschien zeg ik wat veel mensen al weten. Maar nog een tipje; wissel continu je motor, ers en gearbox voor de practices. Rij daarin gewoon je versleten onderdelen op en wissel naar de goede/frisse onderdelen tijdens de quali. Scheelt je een hoop grid penalty's en levert extra performance in de races op. 

 

Piastri rijdt hier overigens alle FP1, op die manier kunnen we hem lekker ontwikkelen! 

 

1-Bahrain-Race-Results-1-13.png


2-Saudi-Race-Results-1-13.png


3-Australia-Race-Results-1-13.png


4-Imola-Race-Results-1-13.png


5-Miami-Race-Results-1-13.png


6-Barcelona-Race-Results-1-13.png

 

@Arezo; Naast alle F1 coureurs zitten alle F2 en F3 coureurs erin en nog een aantal extra zoals bijvoorbeeld Hülkenberg. En vanaf seizoen 2 maakt de game ook regens aan in de F2 en F3. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sodeknetters @Michaelinho*, dat heb je snel gefixt. Bedankt voor de tips ook, eerst vloer, daarna vleugels. Ik doe nog steeds maar wat joh :D 

Ik ben nu bij Miami, heb al 6 hele punten verzameld, dus het begin is echt ruk. Maar we zijn vol gas aan het designen en dus ook aan het bouwen, ik hoop in de tweede helft van het seizoen lekker wat hoger mee te draaien.

 

Nog een tip: als je dan een gridstraf moet pakken, pak ze dan allemaal. Je krijgt straf voor elke sessie waarbij je buiten je pool een onderdeel gebruikt, dus ik kocht afgelopen jaar nieuwe onderdelen die ik inzette in VT1 en gelijk onderdelen gekocht welke ik gebruikte voor VT2 en ook zo voor VT3. Was het 1x achteraan beginnen, maar verder voor het hele jaar klaar.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei neva:

Oew, ga ik zo even voor zitten, thanks.

 

Beste kwalificatie dit seizoen gehaald, en waar kan je dat beter doen dan in Monaco? P5 voor Pi-Air. Vanavond de race, als de kids liggen.

 

24 minuten geleden zei Michaelinho*:

@Daniell Die video ga ik ff checken! Ik realiseer me nu trouwens dat F1 Manager de sprint races helemaal (nog) niet kent!

De beste man legt heel duidelijk uit wat het verschil is in design en research. Verklaart ook waarom @Michaelinho* zulke stappen heeft kunnen zetten. De research verbeterd namelijk niet meteen je onderdelen maar verhogen de kennis waardoor de volgende updates stukken beter zijn. Echt de moeite waard om even aandachtig te kijken.

 

Sprints worden mogelijk later nog toegevoegd met een patch en anders volgend jaar. Volgende week komt patch 1.7 waaronder de banden en benzineweergave worden aangepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is Monaco heel relaxed om te managen. Puur omdat je vooral achteruit kijkt en dan maar ziet waar je uit komt. Een perfecte Q van Gasly dus, die op P5 mocht beginnen, tussen de Mercedessen. En die pace was geen toeval in de kwalificatie, want we konden op de harde band gewoon mee. Eigenlijk was het een hele optocht. En heb ik besloten om het rustig aan te doen, we begonnen op de harde band en gingen uiteindelijk ergens in ronde 56 of iets naar soft. En het ging echt super. Op de harde band kunnen blijven volgen. Toen het veld gesetteld was heb ik de achterstand ietsjes op laten lopen (naar 2,5 seconden ofzo) toen ik zag dat ik echt makkelijk mee kon. Daarna was één snelle ronde genoeg om weer binnen een seconde te komen en daarmee wist ik Russell uit m'n eigen achtervleugel/DRS te spelen.

 

De RB's waren oppermachtig (zie ook Leclerc al op +1 ronde), maar daarachter is het toch echt Pierre Gasly.. Door langer door te rijden en mijn tempo aan te passen aan Hamilton (dus 'lichtblauwe' pace was lang voldoende om Lewis te volgen door de DRS) had ik zoveel over, dat na de pitstop van Hamilton ik het tempo kon opschroeven en continu die voorsprong tussen 22 en 23 seconden kon houden. Toen ben ik naar binnen gegaan op het moment dat er geel was in sector 3 en kwam ik uiteindelijk op (gebruikte) softs nog drie tellen vóór Hamilton terecht. Daarna was het weer verdedigen en dat wil wel in Monaco.

 

image.thumb.png.bfc81f39308c822e9ba572d3b0dd4c7c.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei neva:

Is er een site die alles een beetje bijhoudt dat je zo goed op de hoogte bent?

Er is wel een discord waar enkele devs inzitten maar ik heb zelf contact met 2 van hen op Twitter :classic_wink:

 

racinggames.gg is ook wel goed op de hoogte steeds, trouwens.

bewerkt door Daniell
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastisch is het allemaal nog niet, maar op een of andere manier zitten we er nu wel elke keer kort op, zijn we concurrenten alweer helemaal voorbij en zitten we weer op het niveau van vorig jaar; dat wil zeggen dat we met 1 auto nu wel telkens Q3 halen en in de race een dusdanig tempo op het asfalt leggen dat we goed genoeg zijn om te kunnen profiteren van de fouten van anderen.

 

image.thumb.png.e926af94299b80b8f28010110634a2ae.png

 

Eerste echte resultaat voor Albon ook. Mooi. En dan te bedenken dat we na 4 races 4 punten hadden. Hoe anders is dat nu na race nummer 9.

 

image.thumb.png.e4d9f415a3773eef0c070f71777280ae.png

 

Op positie 5 en 6 geëindigd op Silverstone. En nu op 5 en 8 gekwalificeerd op de RB Ring. Dit wordt toch nog een mooi seizoen.

 

3 en 5 geëindigd op de RBR. Lekker zeg.

 

image.thumb.png.78e9d7cedb7cb747357c727c46548cd4.png

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk. Vanaf volgend jaar dubbele punten voor de slotrace. Ik had nog tegen gestemd, maar werd een gelijkspel en de FIA drukte hem door. Op zich niet verkeerd, als ik het seizoen een beetje goed weet te eindigen.

 

Nu dit seizoen nog 100 punten achter Mercedes voor P3, maar ergens voel ik dat ik ze kan pakken. Komen nog updates aan en zij lijken een beetje stil te vallen. Zou bijzonder zijn, na die dramatische start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...