Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Hier valt het tijdstip wel mee. 21:15 geloof ik. Eerst proberen naar de wedstrijd Union Española vs Santiago Wanderers te gaan wat om 19:00 begint, dan als de neten het stadion uit om de finale ergens te kunnen zien.

Aimar op het oude nest dus. Blijft mijn favoriete Valencianista en had ook nu nog mogen terug komen. Het is dat ik hier in Chili geld aan het uitgeven ben alsof het oneindig is en ik een beetje moet dimmen, anders zou ik nog een shirtje halen ook.

Ben overigens wel benieuwd wat er in de transferperiode gaat gebeuren, want Boca wil een paar toppers uit Europa halen, Lucas Orban van Valenz bijvoorbeeld, Riquelme staat open voor een terugkeer naar Boca, nadat hij Argentinos heeft laten promoveren. Maar ook River en Racing hebben grote plannen. Dit terwijl de toppers uit Chili waarschijnlijk ook zullen vertrekken; Pato Rubio, Lorenzetti, Pepe Rojas van alleen Universidad. Hopen dat ze het team een beetje kunnen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

[MENTION=1513]niels1992[/MENTION]; nog de finale gezien gisteren? Het was eigenlijk de eerste finale, maar dan andersom. Al had Atletico Nacional toch nog best wel wat kansen in het begin, maar verder was het River dat de klok sloeg. Het was eigenlijk een wonder dat het niet sneller was afgelopen, maar goed, de nieuwe winnaar van de Sudamericana dus.

Gisteren net voor de wedstrijd River - Atletico Nacional begon om 21:15, nog naar Union Española - Santiago Wanderers geweest. Gaat in deze wedstrijd om kwalificatie voor de Libertadores. Union was slecht en Wanderers was echt goed. Denk dat die het Ajax en PSV in de Eredivisie heel moeilijk kunnen maken. De wedstrijd eindigde in 2-4, waardoor het voor Wanderers thuis nog een formaliteit is. Dan wacht de finale, want dit was de halve finale, maar ga er wel van uit dat zij naar de Libertadores gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=4486]Montass[/MENTION] Ja man, ookal moest ik om half 10 de volgende dag op school zijn haha. Heerlijke wedstrijd, maar die Colombianen vielen me flink tegen. Als het de eerste helft 5-0 had gestaan had er ook niks vreemds geweest. De goals van River vond ik wel heel slecht verdedigd van Nacional...2x dezelfde situatie waarbij niemand bij de paal staat, maarja :D Prachtige prestatie. Denk dat de titel er zondag niet meer in zit (volledig eigen schuld natuurlijk) maar we ll see!

[MENTION=8460]Johannes.[/MENTION]. Prachtig filmpje he? Nog steeds 'trots' er op dat ik daar een keer een wedstrijd hem mogen zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Racing kampioen na een 1-0 winst op Godoy Cruz. Mooie sfeer en emotie in die afgeladen, ouwe bak. Heb wel spijt dat ik ben opgebleven. Zat de wedstrijden te kijken via die website, maar het was nou niet echt denderend. Met name Quilmes-River (0-1, wel een lekkere goal btw)...Wat een zaadpartij en dan wordt het nog gestaakt ofzo. Wat waren die idioten van Quilmes aan het doen?? Hun eigen tribune in de fik steken?

Maar goed. dan weten we dat ook weer. Nu maar hopen dat ik morgen (dalijk) om 08:00 niet nog meer spijt heb dat ik ben opgebleven haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook wel een verschil tussen cultuur en rijkdom tussen Zuid-Amerika en Europa in het algemeen (vooral met Nederland). Voetbal daar is de enige uitlaatklep of ontsnapping aan de malaise.

Ja geweldig toch, man wat kan ik uren luisterren naar verhalen van gasten vna ons vak die daar hebben gestudeerd/stage hebben gelopen en gewoon bij ziek veel wedstrijden zijn geweest daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Milito was wel echt de koning op het veld ja. Assists, doelpunten. Was voorin heel belangrijk, maar het werk van Bou mag ook niet onderschat worden. Ik heb weinig wedstrijden gekeken, maar die scheen ook echt belangrijk geweest te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; Hier een stukje over Diego Milito op Marca.

[spoiler=Interview]Racing werd kampioen in de Argentijnse competitie. Een naam die er bovenuit stak, was die van Milito. Hij floreerde in de verovering en bracht het voetbal naar een haast romantieke status.

Iemand zei ooit dat de voetballers onsterfelijk worden als ze stoppen met voetballen. Dat is niet het geval bij Diego Milito. Bij hem was het altijd duidelijk: hij wilde altijd op een bepaald punt in zijn carriere terugkomen bij zijn geliefde Racing, om alles te geven en kampioen te worden, zoals hij dat deed in 2001.

Vraag: Hoe lang duurde het voor je de beslissing nam om terug te komen naar het Argentijns voetbal?

Antwoord: Niet lang. Dat kwam met de tijd. Het koste mij meer op familie gebied, omdat we het heel goed hadden in Milaan. Daarom ben ik mijn vrouw en kinderen dankbaar dat ze samen met mij dit nieuwe avontuur aangaan. Vandaag geniet ik met hun van deze momenten en in het speciaal met mijn zoon Leandro, 7 jaar, die fanaat is van Racing, net als ik.

Ik heb altijd gezegd dat ik graag met pensioen zou gaan in het shirt van Racing, vanaf het moment dat ik vertrok. Ik wilde terugkomen in een fysiek goede staat, om het beste te geven. Veel mensen dachten dat ik geen goede beslissing genomen had, maar die hebben het fout [lacht].

Vraag: De fans willen een standbeeld van je maken.

Antwoord: Het is een fantastische geste. Ik ben de fans van Racing heel veel dankbaar, voor de eeuwige steun en liefde. Ik ben geboren bij deze club en heb altijd de steun van hun gevoeld. Ik ben degene die bij hun in het krijt staat.

Vraag: Wat was het sleutelmoment in het succes van Racing?

Antwoord: Er was geen enkel moment dat makkelijk was. We zijn deze ploeg begonnen met 14 nieuwe spelers en dat heeft de ploeg uit elkaar getrokken. Maar we hebben altijd karakter getoond, daarom kunnen we nu van dit moment genieten. Het was ook een rijpproces, want we zijn een groep met veel honger. We hebben met zijn allen met de vuist op tafel geslagen, van fans tot directieniveau. We hebben ook altijd het vertrouwen gehad dat we dit konden bereiken.

Vraag: Je hebt veel grote trainers uit Europa gehad, zoals Mourinho. Maar hier was het Diego Cocca, een trainer met weinig ervaring. Hoeveel bijdrage heeft hij in deze titel van Racing?

Antwoord: Diego heeft duidelijke ideeën. Ze worden toegepast op de karakteristieke spelers die hij heeft. We wisten dit allemaal te begrijpen voor iedere wedstrijd. Daarnaast zijn we begonnen te spelen op een manier waarin wij de bal hebben en altijd een aanvallende ploeg zijn. Hierin is de trainer een groot aandeel geweest.

Vraag: Denk je dat het positief is dat er een verandering gaande is met de trainers in het Argentijns voetbal?

Antwoord: Ja heel erg. Het werpt zijn vruchten af. Je ziet betere wedstrijden, want de trainers hebben een voorkeur om aanvallend te spelen, met een idee erachter, maar zonder verwaarlozing van de formaties. Dat is heel goed voor onze voetbal. Hopelijk blijft het Argentijnse voetbal groeien.

Vraag: Zijn er vergelijkingen met de groep van Mostaza in 2001 en deze van Cocca?

Antwoord: Ik hou niet van de vergelijking maken. Maar met deze groep en die van 2001 hadden we een ongelofelijke honger. En dat gebeurt op dezelfde manier. Ook toen hadden we veel nieuwe spelers en ook al zat Mostaza er toen al een half jaar, het was een nieuwe groep.

Mourinho

Mourinho is een zeer belangrijke trainer in mijn carriere, zeer speciaal want hij nam mij mee naar het Calcio. Hij gaf mij absolute vertrouwen vanaf het eerste moment. Hij is één van de belangrijkste trainers die ik heb gehad. Hij is één van de meest voorbereide trainers die ik ken en heeft de kracht om een groep samen te smeden.

Cholo Simeone

Ik hou ervan dat er ploegen zijn zoals het Atletico van Cholo. Hij is een fanaat van Racing, dat weet ik, dus ik weet ook zeker dat hij van de titel genoten heeft. Er zijn ook veel vergelijkingen tussen Atleti en Racing. Het zijn grote ploegen, met moeilijke periodes, jaren zonder titels, maar als ze gewonnen zijn, met veel opoffering.

Toto Berizzo

De bondscoach van Argentinië bereidt veel voor. De speler en de trainer hebben een passie voor de sport en we zijn zeer competitief. We hebben zijn trots dat we trainers hebben die Argentinië representeert zoals Simeone, Berizzo, Bielsa, Pochettino en meer.

Chili-bondscoach Jorge Sampaoli heeft gisteren aangegeven dat de ultieme opvolger voor het Chileense elftal niemand minder is dan Manuel Pellegrini. Hoewel 'el Ingeniero' altijd heeft aangegeven dat het een droom zou zijn om 'La Roja' te leiden, gaf hij ook aan dat dat in de toekomst pas zal plaatsvinden.

Wie kent hem nog: Ze Roberto. Hij is inmiddels al 40 jaar, maar gaat komend seizoen bij Palmeiras aan de slag als linksback voor één seizoen. Wel moet erbij vermeldt worden dat hij in 2014 als beste linksback verkozen werd, boven Michel Bastos en Fabio Santos.

Sao Paulo wil graag weer titels winnen en gaat ver om Hernanes terug te halen naar Braziliaans grondgebied. Met Kaká die waarschijnlijk vertrekt naar Orlando VS, hebben de 'Tricolores' hun gewenste vervanger dan binnen.

Angel di Maria is verkozen als beste Argentijnse voetballer over het jaar 2014 boven Lionel Messi en Javier Mascherano. Deze prijs wordt bepaald door de journalisten van Argentinië en gaan over de landsgrenzen. Binnen de landsgrenzen werd Lucas Pratto als beste Argentijn verkozen, die ironisch genoeg nu in Brazilië speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Universidad de Católica heeft een nieuwe trainer. Het is de van Huachipato overgekomen Mario Salas. Hij kreeg het voor elkaar om Huachipato naar de play-offs van de Libertadores te begeleiden, daar waar ze kansloos waren tegen Palestino, maar desalniettemin een prestatie van formaat. Nu mag hij het bij de 3e club van Chili laten zien, dat dit jaar op een teleurstellende 14e positie eindigde.

Oud-trainer van Católica Julio César Falcioni gaat juist bij Quilmes AC, de laagvlieger van de Argentijnse Primera División.

Bij Universidad de Chile is een buitenlander vertrokken bij de club, wat inhoudt dat ze een nieuwe buitenlander kunnen aantrekken. Coach Martín Lasarte gaf ook toe dat ze bezig zijn om een hele goede buitenlandse speler aan te trekken. Reserve keeper Luis Marín is overigens ook vertrokken naar de MLS. Als vervanger wordt Gabriel Castellon genoemd, de keeper van Santiago Wanderers. Hij heeft zich ondanks enkele wedstrijden opgewerkt van derde keeper naar tweede keeper en zal in eerste instantie tweede keeper zijn achter Johnny Herrera, maar heeft zijn leeftijd mee (21 jaar).

Tevens is Charles Aránguiz heel goed bezig in Brazilië en is zijn waarde exponentieel aan het stijgen gezien zijn prestaties bij Internacional. De club wil hem ook absoluut niet laten gaan, maar op de manier waarop 'El principe de Calama' speelt, zullen er meer clubs op hem gaan letten.

Deze vond ik wel interessant om te lezen.

Palestina profiteert van Palestino

De president van Palestina Mahmud Abbas feliciteerde en sprak de club Palestino toe (Primera División van Chili). De Chileense club is in een strijd verwikkeld met Santiago Wanderers voor het plaatsen van de Zuid-Amerikaanse Champions League (Copa Libertadores).

"Ik wil dat jullie weten dat wij ons identificeren met de club Palestino als een tweede nationale ploeg voor het Palestijnse volk" schreef Abbas op zijn website. "Jullie dragen onze kleuren en geven ons een stem op momenten waarin dat heel moeilijk is" voegde de president toe. Abbas feliciteerde de club ook met de eerste van de twee wedstrijden, die in een 3-1 overwinning eindigde, waardoor ze grote kans maken om naar de Libertadores te gaan, maar ook met de classificatie voor de Copa Sudamericana. "Met oprecht geluk heb ik het nieuws ontvangen dat jullie voor de eerste keer in vele decennia geclassificeerd zijn voor een continentaal toernooi".

"Dit geluk die jullie ons hebben gegeven aan het einde van een bewogen jaar, waarin wij rouwen voor de gevallen slachtoffers in Gaza en Jerusalem. Berichten zoals die van jullie laat zien dat er altijd licht is aan het einde van een tunnel. Jullie laten zien dat wij zijn wie wij zijn, één volk, of dat nou in Jerusalem, Beit Jala of Santiago is", aldus Abbas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoppa... Het nieuwe seizoen is alweer begonnen, wat +/- drie weken eerder is dan normaal, maar dat heeft te maken met de aanstaande Copa America in Chili, waardoor bepaalde stadions gebruikt moeten worden en anders de competitie compleet stil ligt.

Op het moment is Cobresal - UCH bezig en moet zeggen dat UCH met veel rust speelt, waarin goals nog even ontbreken, maar het is nog maar de eerste 20 minuten. Qua spel lijken ze ietsje beter geworden, dus ben benieuwd wat dat betekent voor de rest van het seizoen.

Verder wordt Maxi Rodriguez genoemd bij Universidad de Chile, wat een toptransfer qua naam zou zijn. Ben benieuwd of hij het zelf ook nog kan opbrengen op zijn leeftijd.

Diego Forlan wordt genoemd als degene die terug keert op het oude nest: Peñarol te Uruguay.

Tyfus :-D... deze had er wel in gemogen :cab:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het nieuwe seizoen heeft de competitie in Argentinië een nieuwe opzet. Nu vond ik de afgelopen competities al vrij verwarrend qua degradatieregels maar nu gaan ze over op iets compleets nieuws. Alle competities gaan op de schop en de zomer/winter competitie verdwijnt.

The 2015 season will be played with 30 teams. Each team will play all other teams once and one additional round against their local derby rival, completing a total of 30 rounds. At the end of the season, the team in first place is first division champion. At the end of the season in December 2015, two teams will be relegated to the Primera B Nacional.[1]

From February to December 2015, the league will be contested between thirty teams. Two teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

In the first half of 2016, the league will be contested between thirty teams. Three teams will be relegated to and one team will be promoted from Primera B Nacional.

From August 2016 to June 2017, the league will be contested between twenty-eight teams. Four teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

From August 2017 to June 2018, the league will be contested between twenty-six teams. Four teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

From August 2018 to June 2019, the league will be contested between twenty-four teams. Four teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

Ik vind het maar vreemd en vooral oneerlijk dat je maar 1x tegen elkaar speelt. Zeker de kleine teams die het moeten hebben van de thuiswedstrijden..Dalijk heb je River, Boca en Racing uit ofzo..Nu is degraderen met 30 teams opzich al een wonderbaarlijke 'prestatie', maar toch. Raar systeem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de reden dat het Torneo Transicion heet (overgangsjaar). Daarna willen ze geloof ik qua data/schema meegaan op Europa had ik ergens gelezen, maar daar kan ik naast zitten. Hoe dan ook, het gaat knap lastig worden voor de ploegen die al problemen hadden in de achterhoede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas helaas, ik las vandaag dat "El Bostero" Riquelme met het voetballen gestopt is. Hij wil niet bij Argentinos Juniors blijven omdat die gepromoveerd zijn en er in de Primera Division voor hem maar één club is (Boca). Gaat ook niet naar de VS of andere lucratieve oorden.

Laatste woorden waren: "Ik wil de fans van River bedanken voor de respect die ze hebben getoond naar mij toe. Ik weet niet of het met liefde is, maar wel altijd met respect". "Ik stop met voetbal, maar we hebben Pablo Aimar nog. Ik hoop dat de fans van Boca hem respecteren zoals de fans van River mij respecteerden."

861992_heroa.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mooi hoor, zou overigens ook gewoon dom zijn om te gaan haten op Riquelme of Aimar daar in Argentinië, je moet gewoon dankbaar zijn dat je die mannen nog aan het werk kan zien op het veld. Jammer dat ie stopt, zat er wel aan te komen maargoed. Nog een echte spielmacher zoals je ze vandaag bijna niet meer ziet.

Wel irritant dat je je ava hebt verandert Crisje :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites