Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Eurovision Manager #1

Socrates

Aanbevolen berichten

Hier nog mijn commentaren + ranking. Ook de 0-scores staan op volgorde.

1. Lithuania: Zanger begint aardig, maar wanneer het tempo in het nummer omhoog gaat vind ik zowel zijn zang als het algehele nummer van minder niveau worden. Jammer, want zingen kan hij wel. Had meer ingezeten voor de Lee Towers.

2. Malta: Er is voldoende moeite ingestoken met alle instrumenten op het podium, maar oh oh wat is dit een matig optreden. Geen van de artiesten vind ik een hoogwaardige stem hebben.

3. Greece: Niet zo veel mis mee eigenlijk. Kan dit soort inzendingen altijd wel waarderen die een beetje Oosterse invloeden hebben. Gaat wel punten krijgen.

4. Ukraine: Ook dit is echt niet zo slecht. Echter doet mij dit gewoon erg weinig. De emotie wordt in ieder geval niet overgebracht zoals het misschien de bedoeling was.

5. Estonia: Kan dit nummer nog herinneren van vorig jaar. Niet creatief, inhoudsloos en veel te gezapig. Daarnaast vind ik die zanger ook een enorm enge gladjakker. Snel door.

6. Israel: In alle eerlijkheid nog wel prima. Vliegt éénmaal wat uit de bocht, maar verder wel met passie gezongen. Kan altijd beter, maar in dit deelnemersveld kan deze act best punten pakken.

7. France: Vind het Frans een mooie taal, maar stoor mij hier een beetje aan de performance van de zangeres. Beweegt en doet gewoon een beetje ongemakkelijk. Hierdoor is het niet fijn om naar te kijken en dus ook niet om naar te luisteren.

8. Albania: Eerste band die een beetje rockmuziek wilt spelen. Al met al zijn hier wel verbeterpunten te benoemen, maar kan hier wel naar luisteren. Gaat hier wel punten krijgen.

9. Armenia: Nogmaals een nummer die ik nog wel kan herinneren, en dat ondanks een act uit 2016. Meer dan prima nummer en dito zangeres. Kan hier wel eens naar het podium gaan in mijn puntenverdeling.

10. Denmark: Kinderlijk nummer. Alles staat mij hier eigenlijk tegen.

11. Spain: Eigenlijk een beetje hetzelfde als de voorganger. Begin mij hier zorgen te maken dat er landen punten gaan krijgen die het eigenlijk niet verdienen.

12. Hungary: In het begin is dit wat onwennig voor mij, maar eigenlijk vind ik het niet eens slecht gedaan. Is het mijn smaak? Zeer zeker niet. Toch zijn er gewoon veel landen die het minder doen in deze editie.

13. Slovenia: Dit is grappig. Kwam toevallig dit duo afgelopen week tegen op Spotify in een lijst met ‘aanraders’. Toen begon ik te zoeken waar ik hun van kende en kwam op deze Eurovision deelname. Vorig jaar met een paar vrienden flink onder invloed hiernaar zitten kijken en wel moeten lachen om de ongemakkelijkheid tussen de twee artiesten. Vind het ook wel weer iets hebben eigenlijk.

14. Sweden: Een nummer dat kans maakte om te winnen in 2017, maar dat gelukkig niet deed. Destijds was er namelijk een zeer terechte winnaar. Niet dat ik deze Zweedse inzending slecht vind. Wel iets te poppy, maar komt hier wel in de top-10.

15. Ireland: Een Eurovision Classic zou ik zeggen. Lekker fout, maar eigenlijk wel lekker. Van veel mensen een quilty pleasure denk ik.

16. Norway: ----------------------

17. Croatia: Absoluut knap wat hij met zijn stem kan. Vind het zelf wel een beetje teveel van het goede, waardoor het allemaal niet vlekkeloos is.

Punten vanuit Oslo:

12 Greece

10 Albania

8 Israel

7 Armenia

6 Slovenia

5 Ireland

4 Hungary

3 Sweden

2 Croatia

1 Lithuania

0 Ukraine

0 France

0 Malta
0 Denmark

0 Spain

0 Estonia

Al met al denk ik dat mijn inzending nog wel bij de eerste 5 kan eindigen ook als ik de concurrentie zo ziet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door drukte is het einde een beetje langs mij heen gegaan. Ik ben op z'n zachts gezegd verbaasd dat ik met Denemarken heb gewonnen. Ben er zelf geen fan van en vond een handvol anderen juist wel best oké. Desondanks leuk om de MU geschiedenisboeken in te gaan als eerste MU Eurovision manager winnaar :mrgy: 

bewerkt door Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-6-2020 om 22:11 zei Zeus:

Totaal niet eens mbt Oekraïne. Kan je smaak niet zijn, maar technisch was het echt heel goed en sowieso foutloos. Israël kan je met een beetje muzikaal gehoor toch wel vaststellen dat tussen minuut twee en drie - eerder lag de moeilijkheidsgraad niet heel hoog - de zanger flink de mist in gaat. Twee keer toch echt vals. Dan is het wmb toch echt onvoldoende.

Was helemaal vergeten hierop te reageren. Eens met het feit dat het technisch absoluut niet het makkelijkste nummer is. Foutloos daarentegen was het ook zeker niet. Ze zit er zeker een keer of drie - vier onder en knijpt bij de hoge tonen soms ook waardoor ze net niet op de toon zit (iets wat bijvoorbeeld Marco Borsato ook doet bij hoge noten). Toegegeven, ik heb het nog een keer beluisterd en het was vocaal wel degelijk een stuk beter dan ik eerst voor ogen had. Denk dat ik op het 2e couplet destijds ben afgeknapt, want die vond ik qua stemgeluid en intonatie echt niet goed klinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites