Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Voice MU - Seizoen 3

Jeroen.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[B]Battles Team Fabian.[/B] Het duurde bij mij iets langer, vond het lastig bepaalde battles aan te wijzen. Daarnaast heb ik een battle met 3 artiesten ivm een groter team. Uiteindelijk ben ik tot deze opstelling gekomen: [B]Battle 1:[/B] BA8 @Jeroen. vs. BA10 @bas2204 vs. BA26 @chrisje1993 [B]Battle 2:[/B] BA13 @TeamWesil vs. BA29 @Bolderbast [B]Battle 3:[/B] BA7 @Chimpa vs. BA15 @nasje92 [B]Battle 4:[/B] BA 23 @Chimpa vs. BA 42 @ZL123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl we toch nog even wachten maak ik van de gelegenheid gebruik om @Bolderbast zowel te bedanken omdat ik dankzij Grounds for Divorce het debuutalbum van Wolf Parade heb 'herontdekt', als dat ik me wil verontschuldigen want ik had toen moeten draaien. De enige waar ik achteraf nog iets had van 'shit dat was stom van mij'.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Yves']Terwijl we toch nog even wachten maak ik van de gelegenheid gebruik om @Bolderbast zowel te bedanken omdat ik dankzij Grounds for Divorce het debuutalbum van Wolf Parade heb 'herontdekt', als dat ik me wil verontschuldigen want ik had toen moeten draaien. De enige waar ik achteraf nog iets had van 'shit dat was stom van mij'.[/QUOTE] Uitstekende smaak. Ik snap wel dat je niet hebt gedraaid, want het is toch wel 'The Voice'. Ik heb dan ook alleen maar in mijn ogen toffe tracks ingestuurd en helemaal niet gelet op zang. Nieuwe album van Wolf Parade is trouwens ook uitstekend.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] De tijd voor battles is gekomen. De coaches hebben eerder al uitleg gekregen over hoe deze zullen gaan werken maar hierbij ook even voor de deelnemers en het publiek een korte uitleg. Per keer zal er één battle worden geplaatst waarbij de betrokken coach zal moeten beslissen wie van de twee een plaats in de Liveshows verdiend. Nadat de coach zijn keuze in dit topic kenbaar heeft gemaakt krijgen de andere twee coaches de kans om de afvaller te stelen. Hiervoor staat een periode van 24 uur waarna de verliezer definitief is uitgeschakeld. Mocht een coach geen gebruik hebben gemaakt van zijn steal voor het einde van de battles dan zal hij met vier artiesten de liveshows ingaan. Daarmee is het tijd om de eerste battle bekend te maken. Namens team @Grote Ree betreden auditie 1 en 19 de ring. [youtube]fnivbKTVeQc[/youtube] [youtube]snmbYH_LLjQ[/youtube] @Fabian. @Yves @Jeroen. @nasje92
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dacht dat bij deze ronde ook de artiesten nog anoniem zouden blijven, ook omdat ik ze naar Jeroen stuurde ipv mijn coach. Blijkbaar verkeerd gelezen.

De keuze om de artiesten deze ronde niet langer anoniem te houden is omdat in de echte voice dit ook de ronde is dat de coaches voor het eerst de kandidaten leren kennen. De reden dat het naar mij ingestuurd diende te worden en niet naar de coach is met name om te zorgen dat de indeling van de battles niet vooraf bepaald zou worden aan de hand van meer informatie dan enkel de blind audition.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of daar ruimte voor is, maar misschien is het leuk om - op vrijwillige basis - als coach een oordeel te vellen op de battles van een ander team, met advies voor wie jij als coach zou kiezen. Doen ze in de echte Voice ook en is misschien leuk voor het spelelement?

Hoeft natuurlijk niet bij iedere battle, maar zo hier en daar tussendoor is misschien een leuke toevoeging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of daar ruimte voor is, maar misschien is het leuk om - op vrijwillige basis - als coach een oordeel te vellen op de battles van een ander team, met advies voor wie jij als coach zou kiezen. Doen ze in de echte Voice ook en is misschien leuk voor het spelelement?

Hoeft natuurlijk niet bij iedere battle, maar zo hier en daar tussendoor is misschien een leuke toevoeging?

Ja vind ik een strak plan, ik bijt meteen de spits af :)

Collega-coach Aanzienlijke Bambi maakt het zichzelf hier niet gemakkelijk bij zijn eerste battle. Vocaal zetten beide artiesten een sterke prestatie neer, waardoor ze op gelijke hoogte blijven. Dan eens kijken wie het meest geloofwaardig zijn song neerzet, en ook hierin vind ik beiden even overtuigend. Als ik zou moeten kiezen (en gelukkig hoef ik dat niet) zou ik puur vanuit persoonlijke voorkeur gaan qua songkeuze en -genre en vanuit die optiek Sara Gazarek meenemen naar de live shows.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstekend idee. Zou ik zeker een leuke toevoeging vinden.

En mochten de mensen die nu speciaal op dit topic hebben geklikt voor mijn verdict zich bedrogen voelen, vanavond zal ik de uitslag bekend maken. Zo'n eerste battle verdient mijn uiterste toewijding en dat gaat lastig in de trein...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, daar gaan we dan. Op naar de eerste battle! Fijn trouwens dat we direct live-opnames zien! Maakt het absoluut leuker. [B]Sara Gazarek[/B] Wederom zit ik er met het fijne piano-intro direct in hoor! Dat kiest onze organisator toch lekker uit hoor! Leuk ook om te zien dat Sara ook een wat meer uptempo-liedje moeiteloos draagt. Het lijkt ook alsof het haar enorm makkelijk afgaat, want ze wisselt heel knap meerdere malen van register. Deze jazz-zangeres is technisch van een hoog niveau en ze heeft ook gewoon een zeer prettig stemgeluid. Ik moet toch ook echt complimenten maken aan @Jeroen. voor de songkeuze. Lekker om tussen al die popmuziek toch gewoon eens een out-of-the-box jazz-liedje te horen. Ik kan het zeer zeker waarderen. Wel vraag ik me af of het grote publiek dit net zo aantrekkelijk vindt als ondergetekende. [B]Brett Young[/B] Tsjonge, ik ben zwaar onder de indruk zeg! Ik moet eerlijk bekennen dat ik op voorhand zou denken dat deze meneer misschien wel de minste kandidaat in mijn team zou zijn. Ik vond de Blind Audition an sich niet spetterend (komt vooral door het instrumentale aspect) en ik ben dus vooral voor de stem gedraaid. Maar met dit optreden heeft @nasje92 mijn vooraf lage verwachtingen ruim- maar dan ook ruimschoots overtroffen, vooral ook door een mooi klein liedje met een pakkend refrein in te zenden. In deze performance blijkt dan ook nog eens dat Brett echt ongelooflijk goed kan zingen. Hij valt ongetwijfeld in de categorie 'live net zo goed als op de plaat' en dat is niet veel muzikanten gegeven. Zijn stemgeluid ligt echt heerlijk in het gehoor. Ik zie hem ook hoge ogen gooien bij het publiek, daar dit soort singer-songwriters vaak goed in de smaak vallen, even afgaande op de huidige Top 40. [B]Het verdict[/B] Het klinkt ongetwijfeld cliché, maar ik vond deze twee giganten niets maar dan ook niets voor elkaar onderdoen. Ik heb inmiddels zwaar spijt van het feit dat ik deze twee toppers tegenover elkaar heb gezet. Op basis van de zangprestaties alléén is het voor mij onmogelijk een keuze te maken, want daarin vond ik beiden gelijkwaardig. Ook na vier keer beide nummers geluisterd te hebben, kon ik puur daarin maar geen keuze maken. Dus moest ik ook naar andere factoren gaan kijken zoals authenticiteit (zowel binnen mijn eigen team als binnen de gehele competitie), de potentiële kans op de eindoverwinning en het muzikale arrangement. En uiteindelijk heeft het onderbuikgevoel ook een rol gespeeld in mijn beslissing. Voor de verliezer hoop ik oprecht dat één van de andere coaches gaat draaien en die artiest prijkt nu ook absoluut bovenaan aan de artiesten die ik ga volgen. Maar goed, er kan er maar één de winnaar zijn en dat is... [SPOILER=de winnaar]Sara Gazarek[/SPOILER]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Daarmee is de eerste beslissing gevallen en mogen we @Jeroen. feliciteren met de eerste artiest in de liveshows. Sara Gazarek zal zich mogen gaan opmaken voor de liveshows terwijl voor Brett Young en @nasje92 het enkel te hopen is dat een van de andere coaches overtuigd zijn van zijn kwaliteiten. Dan door naar de eerste battle in team @Yves . Deze zal gaan tussen artiesten 6 en 22. [youtube]bx2BAl2booY[/youtube] [youtube]6iTHaZAq38E[/youtube] @Grote Ree @Fabian. @Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even dacht ik dat onze organisator al bij de battles het al verplicht had gesteld dat er een live-opname ingestuurd zou worden. Maar blijkbaar had ik gewoon mazzel in mijn battle en kon ik al iets beter inschatten wat voor vlees ik in de kuip had. Hier is dat een stuk lastiger te voorspellen. Great Profile is zo'n typische band waar Yves helemaal wild van is, maar waar ikzelf niet echt warm van word. Hoe dan ook is het voor mij al een verademing dat de zang relatief helder en effectloos in is geregeld, iets wat binnen dit genre niet al te vaak gebeurd. De zangstem ligt prima in het gehoor maar ik kan nou niet echt zeggen dat de vocale partij mij een goed beeld geeft van de capaciteiten van de dame in kwestie. Dan door naar Moses Sumney. Die laat wel even weer piekfijn horen wat 'ie op zangtechnisch gebied in zijn mars heeft. Daarmee past hij in mijn ogen veel beter in het concept van The Voice dan zijn sparringspartner. Desondanks merk ik dat ik zijn stijl van zingen en zijn stemgeluid wel apart en knap vind, maar dat het me nu al langzamerhand tegen begint te staan. Wel kudo's overigens voor de begeleidende muziek. Hoe dan ook, vocaal gezien zou ik het wel weten en Moses meenemen, maar ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd meer onder de indruk was van hetgeen de artiesten in mijn eigen battle lieten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik hoopte er stiekem op dat we nu al live performances zouden te horen krijgen, bij studio opnames blijft het moeilijk in te schatten wat nu de daadwerkelijke vocale kwaliteiten van de artiesten zijn. Maar goed, we strijden met de wapens die we hebben. [B]Great Profile[/B] is idd een band die me erg ligt qua sound. Ik hoor sterke gelijkenissen in dit nummer met jaren 90 indierockbands met vrouwelijke bezetting zoals The Breeders (met de geweldige Kim Deal), Throwing Muses, en vooral nog het onvolprezen Magnapop. Het obligatoire ochtendritueel voor het naar het werk vertrekken wordt er meteen een stuk vrolijker en draaglijker door. Het is niks nieuws dat de muzikale voorkeuren van inzender @Richarð. en mezelf dicht tegen mekaar aanleunen. Hij liet mij al kennis maken met een aantal artiesten waar ik ondertussen zelf regelmatig naar luister. Een schot in de roos dus wat artiest en songkeuze betreft maar in The Voice mag ik me hierdoor natuurlijk niet uitsluitend laten leiden, en dan moet ik toch ook wel toegeven dat de vocale kwaliteiten vermoedelijk eerder beperkt zijn. De melodielijnen zijn vrij eenzijdig, en bevinden zich quasi uitsluitend in de 'mid-range', wat erg eigen is aan dit soort artiesten die het meer van hun poppy rocksound moeten hebben dan van hun vocale virtuositeit. De ochtendstond heeft goud in de mond, en zo ook deze [B]Moses Sumney[/B]. In de blinds slaagde deze artiest er al in me direct te grijpen door zijn subtiele zanglijnen, zijn apart timbre en dromerige arrangementen. In tegenstelling tot Great Profile getuigt Moses wel van vocale kundigheid. Evenwel vind ik hem net wat te veel gebruik maken van zijn kopstem, en vraag ik me spontaan af hoe het hem zou vergaan in de diepere regionen. Al bij al kan hij me echter vocaal meer overtuigen, en ook het feit dat er bij Moses niet meteen associaties met andere artiesten bij me opborrelen (of het moet Thom Yorke zijn, maar het repertoire van Radiohead is zo eclectisch dat het dan nog maar een paar nummers hier en daar betreft) speelt in zijn voordeel. Spoiler is niet nodig, mijn feedback lijkt me duidelijk genoeg. [B]Moses Sumney gaat mee naar de live shows[/B].
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Daarmee is ook voor team @Yves de eerste kandidaat voor de liveshows bekend. Moses Sumney schakelt het eveneens van @Richarð. afkomstige Great profile uit wat daarmee beschikbaar is om te stelen. Dan over naar de eerste battle van team @Fabian. artiesten 13 en 29 nemen het hierin tegen elkaar op: [youtube]tKven5DKpG4[/youtube] [youtube]NDfrS-uvI0Q[/youtube] @Grote Ree @TeamWesil @Bolderbast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjongejonge, de eerste battle jongens. Ik keek ernaar uit en zoals ik verwachtte spatte er toch wel wat vuurwerk vanaf. Tijd om de balans op te maken:

OT

Sjongejonge jongens, de start van dat nummer is weer net zo engelachtig dan de auditie. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik in de eerste 30 seconden dacht dat dit een eigen nummer was, waarna ik erachter kwam dat dit natuurlijk een bekende cover is. En daarmee pak je gelijk een groot pluspunt mee, namelijk dat de artiest in staat is een bekend nummer helemaal eigen te maken. Dat is een eigenschap die niet iedereen heeft en daardoor behoorlijk waardevol. Het nummer is uitstekend gezongen en valt op geen foutje te betrappen. De drempel wordt voor de andere artiest in ieder geval behoorlijk hoog gelegd en dat maakt dit tot een nu al interessante battle.

Vaults

De popband waar ik voor draaide in de eerste ronde, schijnt ook nog anders te kunnen spelen. Dat werd ook wel direct bevestigd in dit nummer. Waar ik na de intro van OT aangenaam verrast was, is dat hier exact hetzelfde geval en schiet mij direct te binnen dat dit een hele lastige keuze gaat worden. Op het nummer zelf valt niet zoveel aan te merken. De intro is goed en muzikaal is het aangenaam om naar te luisteren. De zang kleurt binnen de lijntjes en herinnert me inderdaad goed aan de auditie. En dat maakt het alleen maar lastiger om straks een uiteindelijke keuze te moeten maken. De veelzijdigheid van deze artiest draagt daar zeker aan bij.

Het oordeel

Ik vind dit een aan elkaar gewaagde battle, waarin ik het supermoeilijk vind iemand aan te wijzen die er volledige bovenuit steekt. Ze hebben beide verschillende facetten die goed belicht worden en dat maakt dit tot een interessante mengelmoes waarin je eigenlijk appels en peren met elkaar aan het vergelijken bent. Onder de streep vind ik ze dan ook gelijkwaardig, waardoor iets de doorslag moet gaan geven. Ik geef die doorslag op gevoel en sta uiteindelijk volledig achter mijn keuze. Wie weet kan een van mijn collega-coaches verleid worden door de andere artiest.

[spoiler=Winnaar]OT

Link naar opmerking
Deel via andere websites