Spring naar bijdragen

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei delichris:

Ja en? United was al groot. City had zonder dat olie geld nog ergens in de League One gespeeld. En Chelsea was gewoon een middenmoter geweest. Het gaat nu even minder bij United, maar Chelsea en City hebben in het verleden vele malen meer geld uitgegeven dan United en toen hadden ze ook geen prijzen.

Ach, United is ook goed geworden door verschillende investeringen eind 19e en gedurende vorige eeuw. Gevalletje pot verwijt de ketel. Destijds ging het om (tien)duizenden ponden, vergelijkbaar met miljoenen van nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minute ago, delichris said:

We hadden het over uitgaven toch? 

inkomsten van transfers hebben niks met oliegeld te maken, maar met beleid, daarom kijk ik naar net spend. Maar beidde Manchester teams hebben meer geld uitgegeven netto. Inkomsten uit transfers zijn gerelateerd aan sportieve prestaties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rossi:

Ach, United is ook goed geworden door verschillende investeringen eind 19e en gedurende vorige eeuw. Gevalletje pot verwijt de ketel. Destijds ging het om (tien)duizenden ponden, vergelijkbaar met miljoenen van nu.

Nee United was een toen een beurs club. En hadden geen rijke eigenaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Azpi:

inkomsten van transfers hebben niks met oliegeld te maken, maar met beleid, daarom kijk ik naar net spend. Maar beidde Manchester teams hebben meer geld uitgegeven netto. Inkomsten uit transfers zijn gerelateerd aan sportieve prestaties. 

Ik had het over uitgaven en dan moet je niet met andere cijfers aankomen zetten. Want qua uitgaven heb ik gewoon gelijk en dat weet je donders goed.

Ik kan het plaatje wel zien. 

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei delichris:

Nee United was een toen een beurs club. En hadden geen rijke eigenaren.

Nee, ver daarvoor hebben verschillende types geïnvesteerd in United waardoor zij konden groeien. Net als andere "van oudsher" grote clubs. Nu maken andere clubs een inhaalslag en men begint te miepen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

united had een goede jeugdlichting. Maar nu is hun jeugd niet eens zo goed meer. Chelsea en City hebben de beste jeugdopleiding van Engeland

image.thumb.png.b95a821aa690cfbcad5636f461816bf3.png

chelsea - dynamo moscow 1945 meer dan 100.000 toeschouwers 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rossi:

Nee, ver daarvoor hebben verschillende types geïnvesteerd in United waardoor zij konden groeien. Net als andere "van oudsher" grote clubs. Nu maken andere clubs een inhaalslag en men begint te miepen. 

Dat was vroeger in de jaren 1900/10/20/30/40. Toen was de club op sterven na dood. Sinds de jaren 50 waren er voorzitters en de club is op een gegeven moment naar de beurs gegaan en daar is veel geld verdiend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Azpi:

united had een goede jeugdlichting. Maar nu is hun jeugd niet eens zo goed meer. Chelsea en City hebben de beste jeugdopleiding van Engeland

ALs City zo'n goede jeugdopleiding heeft waarom is dan alleen Foden doorgebroken? Bij United komt altijd wel een speler door. Chelsea nu ook sinds een aantal jaar en daarvoor ook jaren totaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minutes ago, delichris said:

ALs City zo'n goede jeugdopleiding heeft waarom is dan alleen Foden doorgebroken? Bij United komt altijd wel een speler door. Chelsea nu ook sinds een aantal jaar en daarvoor ook jaren totaal niets.

nee daar heb je gelijk in, ik heb puur gekeken naar de laatste jaren premier league u18 en youth league, fa youth cup etc.  En Sancho dan?  Foden is wel een heerlijke speler. Brahim Diaz is trouwens ook soort van City jeugdproduct

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Azpi:

nee daar heb je gelijk in, ik heb puur gekeken naar de laatste jaren premier league u18 en youth league, fa youth cup etc.  En Sancho dan?  Foden is wel een heerlijke speler. Brahim Diaz is trouwens ook soort van City jeugdproduct

Sancho is niet doorgebroken bij City.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat Newcastle in verkeerde handen komt, heb ik weer een team om wat tegen te hebben. Arsenal was jarenlang het team waarvan ik hoopte dat ze geen kampioen werden, maar dat is geen enkele uitdaging meer.

Momenteel zijn Newcastle, Leeds en vooral Arsenal de drie teams die ik niet leuk vind, Newcastle zal gaan stijgen naar de eerste plaats als het allemaal door gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Satyr:

Blij dat Newcastle in verkeerde handen komt, heb ik weer een team om wat tegen te hebben. Arsenal was jarenlang het team waarvan ik hoopte dat ze geen kampioen werden, maar dat is geen enkele uitdaging meer.

Momenteel zijn Newcastle, Leeds en vooral Arsenal de drie teams die ik niet leuk vind, Newcastle zal gaan stijgen naar de eerste plaats als het allemaal door gaat.

Hoezo Leeds?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minutes ago, Abe said:

Ja daar kwam ik laatst achter, maar ik ben denk ik het Engels voetbal te laat gaan volgen om het goed te begrijpen, dus ik begrijp nog steeds niet zo goed waar het door komt ;c 

komt door Don Revie's team. zij speelde erg vies haha (ik vind dat juist leuk :classic_tongue:)

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites