Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Thierryvane:

Mané

Sané/Musiala - Müller - Gnabry/Coman

Kimmich - Goretzka

Davies - Upamecano - De Ligt - Mazraoui/Laimer

Neuer

Heb je op de bank nog o.a. L. Hernández, Stanisic, Gravenberch, Sabitzer. Leuk elftal.

Is Laimer al gehaald ja? Die transfer heb ik helemaal gemist. Ze hebben Pavard daar toch ook nog lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minutes ago, Thierryvane said:

De Ligt's voorkeur gaat uit naar Bayern. Niet naar Chelsea.

Omdat Tuchel nog niet met hem heeft gesproken misschien? En dat is ook niet wat ik zei, ik zei dat Bayern het bod niet kan evenaren, wat betekent dat de Ligt kan willen wat hij wil maar Juventus hem waarschijnlijk aan Chelsea verkoopt. In de Bundesliga ga je niet veel beter worden als verdediger. Als je TT bent kun je wijzen naar Rüdiger die onder hem is uitgegroeid tot een van de beste verdedigers ter wereld. Bayern is natuurlijk een mooie club dus snap wel dat hij ook graag naar Bayern zou willen. Maar ik heb ook gelezen dat hij juist de Premier League verkiest boven de Bundesliga, dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet geloven.

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Azpi:

Omdat Tuchel nog niet met hem heeft gesproken misschien? En dat is ook niet wat ik zei, ik zei dat Bayern het bod niet kan evenaren, wat betekent dat de Ligt kan willen wat hij wil maar Juventus hem waarschijnlijk aan Chelsea verkoopt. In de Bundesliga ga je niet veel beter worden als verdediger. Als je TT bent kun je wijzen naar Rüdiger die onder hem is uitgegroeid tot een van de beste verdedigers ter wereld. Bayern is natuurlijk een mooie club dus snap wel dat hij ook graag naar Bayern zou willen. Maar ik heb ook gelezen dat hij juist de Premier League verkiest boven de Bundesliga, dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet geloven.

In de Bundesliga word je geen betere verdediger? Bijzondere stelling. In de Serie A blijkbaar ook niet, want De Ligt is nauwelijks beter geworden als in zijn Ajax tijd. Ik denk dat De Ligt met zijn kwaliteiten echt perfect past bij Bayern. Is ook een verstandige jongen en dat verklaart zijn voorkeur denk ik ook. 

Tuchel heeft dan van Rüdiger misschien een goede verdediger gemaakt. Maar bij Dortmund heeft hij er daadwerkelijk geen één beter gemaakt. En daar zaten toch ook best een aantal talentvolle gasten bij. 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minutes ago, Michaelinho* said:

In de Bundesliga word je geen betere verdediger? Bijzondere stelling. In de Serie A blijkbaar ook niet, want De Ligt is nauwelijks beter geworden als in zijn Ajax tijd. Ik denk dat De Ligt met zijn kwaliteiten echt perfect past bij Bayern. Is ook een verstandige jongen en dat verklaart zijn voorkeur denk ik ook. 

Tuchel heeft dan van Rüdiger misschien een goede verdediger gemaakt. Maar bij Dortmund heeft hij er daadwerkelijk geen één beter gemaakt. En daar zaten toch ook best een aantal talentvolle gasten bij. 

Bij Bayern heb je geen echte tegenstand. Beetje van Dortmund misschien. Premier League is vele malen sterkere competitie. En over Dortmund over wie heb je het dan? Sokratis, Hummels & Subotic? 

De enige reden om naar Bayern te gaan is omdat je dan zeker bent van een landstitel want Europees gezien zijn ze niet beter dan Chelsea. Ik kan me namelijk herinneren dat Bayern uitgeschakeld werd door Villareal.

Maar maakt niet uit wat de Ligt wilt. Bayern kan niet het bedrag betalen wat Juventus vraagt 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Azpi:

Bij Bayern heb je geen echte tegenstand. Beetje van Dortmund misschien. Premier League is vele malen sterkere competitie. En over Dortmund over wie heb je het dan? Sokratis, Hummels & Subotic? 

Bovendien kreeg Bayern 37 goals tegen in 34 wedstrijden en Chelsea maar 33 in 38 in een sterkere competitie. En het leek er op het begin van het seizoen op dat we nog onder de 20 goals gingen tegen krijgen hoe goed we verdedigend waren. De enige reden om naar Bayern te gaan is omdat je dan zeker bent van een landstitel of denk je dat Bayern beter is dan Chelsea Europees gezien? Want ik kan me namelijk herinneren dat Bayern uitgeschakeld werd door Villareal

Ik kan me bij Chelsea ook een 1-7 oorwassing (over 2 wedstrijden) tegen Bayern herinneren in 2020, dus je laatste opmerking is niet echt relevant. 

Qua speelstijl acht ik Bayern ook een betere keuze voor De Ligt dan Chelsea, ongeacht de sterkte van de competitie. 

bewerkt door ROEMM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minutes ago, ROEMM said:

Ik kan me bij Chelsea ook een 1-7 oorwassing (over 2 wedstrijden) tegen Bayern herinneren in 2020, dus je laatste opmerking is niet echt relevant. 

Qua speelstijl acht ik Bayern ook een betere keuze voor De Ligt dan Chelsea, ongeacht de sterkte van de competitie. 

ja in 2020 toen Bayern de CL won (zonder publiek)

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Azpi:

het is niet hetzelfde als de CL winnen in een vol stadion zoals in 2012 in München tegen Bayern München 

en hoe is de CL zege van Chelsea in 2012 tegen Bayern relevant voor de keuze van De Ligt in 2022 voor 1 van deze teams?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minutes ago, Aaron21 said:

en hoe is de CL zege van Chelsea in 2012 tegen Bayern relevant voor de keuze van De Ligt in 2022 voor 1 van deze teams?

niet 

maar De Ligt heeft geen keuze, want Juventus gaat niet dat bod accepteren als het lager is dan dat van Chelsea

ik hoop dat die naar Bayern gaat, in mijn ogen is hij erg overrated

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Azpi:

niet 

maar De Ligt heeft geen keuze, want Juventus gaat niet dat bod accepteren als het lager is dan dat van Chelsea

ik hoop dat die naar Bayern gaat, in mijn ogen is hij erg overrated

Kwalitatief discussiëren zo. ‘Bayern kan hem niet betalen, dus hij gaat naar Chelsea. Maar ik hoop dat hij niet komt’. 

Je club voorkeur is duidelijk. Is ook helemaal niet erg. Maar de argumentatie laat wat te wensen over. Wat de heren hierboven al zeggen De Ligt heeft er toch zelf ook echt wel een stem in. Waarom Bayern hem niet zou kunnen betalen vraag ik me af. Altijd al een zeer kapitaalkrachtige club geweest. Alleen hebben ze een aantal jaren boven op de pot met geld gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minutes ago, Michaelinho* said:

Kwalitatief discussiëren zo. ‘Bayern kan hem niet betalen, dus hij gaat naar Chelsea. Maar ik hoop dat hij niet komt’. 

Je club voorkeur is duidelijk. Is ook helemaal niet erg. Maar de argumentatie laat wat te wensen over. Wat de heren hierboven al zeggen De Ligt heeft er toch zelf ook echt wel een stem in. Waarom Bayern hem niet zou kunnen betalen vraag ik me af. Altijd al een zeer kapitaalkrachtige club geweest. Alleen hebben ze een aantal jaren boven op de pot met geld gezeten.

blijkbaar hebben ze nu toch hun bod verhoogd, maar dat is wat er gezegd werd eerder, dat Bayern niet het bedrag van Chelsea wilde evenaren

We zullen de prijs nog wel even opdrijven voor Bayern

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het heeft er steeds meer schijn van dat Matthijs de Ligt vanaf komend seizoen de clubkleuren van Bayern München verdedigt. Daar Sport Bild dinsdag al melding maakte van een persoonlijk akkoord tussen de 22-jarige mandekker en der Rekordmeister, onthult BILD nu dat Hasan Salihamidzic in het geheim naar Turijn is gevlogen om de eventuele transfer met Juventus te bespreken. Naar verluidt geldt De Ligt als nummer één doelwit om de Beierse verdediging te versterken.

"Nu wordt het heet in het pokeren om Abwehr-Ass Matthijs de Ligt", schrijft BILD donderdag. Bayern is in hevige strijd verwikkeld met Chelsea om de handtekening van de 38-voudig Oranje-international. Hoewel de Engelsen ruimer zitten in de financiële middelen om zijn transfersom op te hoesten, lijkt De Ligt zelf voorkeur te geven aan een overstap naar Bayern. De voormalig Ajacied is al sinds zijn jeugdjaren fan van de Duitse recordkampioen en is onder de indruk van de plannen die door trainer Julian Nagelsmann en Salihamidzic zijn voorgehouden. Ook zou de aanwezigheid van Ryan Gravenberch als Noussair Mazraoui Bayern een streepje voor geven.

Algemeen directeur Oliver Kahn wilde de naam van De Ligt woensdag in een interview nog niet noemen Kicker, maar hintte wel op nieuwe defensieve impulsen. "We zijn tevreden over de kwaliteit van onze centrumverdedigers", begon de oud-doelman, "maar we kunnen zeker nog stappen maken op het gebied van leiderschap, verbale kwaliteiten en aanwezigheid." Bayern zag Niklas Süle deze zomer transfervrij naar Borussia Dortmund vertrekken en houdt centraal achterin daarom alleen nog Dayot Upamecano, Tanguy Nianzou en Chris Richards als concrete opties over. Ook Benjamin Pavard en Josip Stanisic zouden op die positie uit de voeten kunnen.

Het was al langere tijd bekend dat Chelsea bovengemiddelde interesse heeft in De Ligt, maar BILD voegde zondag aan het rijtje concrete clubs ook de naam van Bayern toe. De Duitse sportkrant meldde dat Juventus minimaal tachtig miljoen euro wil zien voor zijn oogappel, een bedrag dat Sky Deutschland kan bevestigen. Bayern zou echter moeite hebben met het ophoesten van bedragen boven de zestig miljoen euro zonder dat het zelf eerst weet te verkopen. In dat kader is Chelsea in het voordeel.

De Ligt, die bij zijn huidige club Juventus nog tot medio 2024 vastligt, speelde sinds zijn komst 117 wedstrijden voor de Oude Dame. Bij Juventus werd de stopper aanvankelijk een centrale rol toegedicht in de toekomst van de club, gezien het feit dat Giorgio Chiellini deze zomer naar Amerika vertrok en ook Leonardo Bonucci al flink op leeftijd is. De Italiaanse grootmacht heeft zich echter neergelegd bij de vertrekwens van De Ligt.

Toch voor het Nederlands voetbal een heerlijke transfer dit! Ajax zal hier ook wel even van genieten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites