Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Making a Murderer

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

Gisteren mee begonnen en grijp werkelijk elke moment aan om een aflevering te zien. Zo boeiend is het dus. Inmiddels bij aflevering zes en het wordt met de aflevering interessanter. Heb ook al een aantal wtf-momentjes gehad en ben er vrij zeker van dat er nog een aantal zullen volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze serie ook in een weekje uitgekeken. Fascinerend. Ik ben iemand die enorm kan genieten van goede of winnende argumenten in een discussie, dus de momenten in de rechtbank vond ik erg boeiend om te zien. De laatste aflevering vond ik wel een goede cooling down, want die deed me ff niet meer zoveel, maar daarvoor is het wel erg boeiend. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zoveel wtf-momenten had als vaak wordt aangegeven, maar tsjongejonge... Het is allemaal wel verbazingwekkend.

[spoiler=rest met mogelijke spoilers]De docu kiest natuurlijk een overduidelijke kant in dit verhaal, maar anderzijds kan ik me de tegenstanders van Avery ook erg goed voorstellen: alle schijn is tegen hem en probeer je daar - vooral ook met de invloed van de media en zo'n verhaal van het (in de ogen van het publiiek) onpartijdige OM over hoe de moord plaats heeft gevonden - maar eens overheen te zetten zonder eenduidig bewijs, maar met enkel speculatie en getuigenissen van mensen die eerlijke beroepen uitvoeren, zoals de agenten dus.

Ik bekeek de serie ook vooral vanuit dat standpunt, omdat ik het liefst neutraal kijk, maar zelfs dan is het verloop onvoorstelbaar. Vooral van alles bij elkaar opgeteld. Fascinerend, echt fascinerend. Meest pijnlijke vond ik trouwens de momenten met Brendan. Dat je zo'n eenvoudige jongen een moord in de mond legt en hij na de bekentenis nog vraagt of hij naar huis mag: ongelooflijk. Hoe hij erbij zat, geen idee wat te doen, zonder begeleiding... Onvoorstelbaar. En dan die advocaat van hem met zijn toupetje en die vieze lach, net als die vunzige Kratz... Hoe meer ik er nu achteraf over nadenk, hoe ongelooflijker het is dat dit een waargebeurd verhaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal met je eens [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION];

[spoiler=spoiler]Ademloos uitgekeken deze documentaire. Na elke aflevering met een frustrerend gevoel naar bed. En op het eind zo boos om de uiteindelijke uitkomst. Zoveel fouten gemaakt, zoveel incompetente mensen die het voor het zeggen hadden. Een bevooroordeelde jury. Tuurlijk is het van één kan van het verhaal bekeken, maar ik geloof echt in de onschuld van Steven en Brendan, vooral Brendan inderdaad. Al had-ie het ook deels aan zichzelf te danken met zijn verwarrende verklaringen.

Zegt ook wel genoeg dat Steven het nu na alle mislukte pogingen alsnog niet opgeeft en zelf probeert. Niet dat het hem ooit gaat lukken, hier moet alsnog een team op van de beste advocaten van de VS en opnieuw voor de rechter komen wil dit ooit gerechtvaardigd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo dat ik 100% overtuigd ben van zijn onschuld, hoor. Het gaat me er vooral om dat het verloop van de rechtszaak en de mensen aan de kant van het OM gewoon zeer discutabele en schimmige vertoningen hebben laten zien. Dat het interview met Brendan tergend was om naar te kijken. Dat sommige mensen typisch handelden als leugenaars: maar net zoals een van de mensen in de serie aangaf het niet te zijn, ben ik ook geen psycholoog. Zulke handelingen betekenen nog niet dat iemand wel of niet schuldig is. Het zou best kunnen zijn dat Steven het wel heeft gedaan, maar dat de politie het bewijs heeft neergelegd dat nodig was om tot veroordeling over te gaan. In beide gevallen blijft het weerzinwekkend. Steven is natuurlijk ook geen lieverdje en het slot van de rechter, waarin hij aangeeft dat het bij Steven van kwaad tot erger ging... Tsjah, ik denk dat we nog lang niet alles van hem te weten zijn gekomen, zoals nu - hoewel dat ook logisch is bij een high profile serie als deze - er steeds meer naar buiten komt over hoe hij was. Maar natuurlijk zet ik daar ook wel weer direct mijn vraagtekens bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net aflevering acht gezien.

[spoiler=]Werkelijk ongelooflijk dat Avery wordt veroordeeld :cab: Als neutrale kijker is het toch duidelijk dat hij er is ingeluisd door de mensen van Manitowoc. Eerst ligt er geen sleutel/kogel en nadat Lenk/Colborn zijn geweest opeens wel :-D Ja, hallo, beetje nadenken aub. Ook is er totaal geen DNA gevonden van die vrouw in de garage/trailer en er zijn ook totaal geen spatjes bloed gevonden, wat onverklaarbaar is als haar keel is doorgesneden.

Stelletje corrupte agenten. Walgelijk gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION];

Wat jij zegt over Brendan, had ik precies ook. Toen hij die vraag stelde, dacht ik echt van; Die jongen snapt er geen klote van wat er met hem gebeurd.

Overigens is de zaak heropend dankzij deze documentaire en heeft 1 van de beste Amerikaanse advocaten op het gebied van dwaling in het recht aangegeven hem te helpen. Het lijkt me dat ze het doen voor de publiciteit, maar Avery krijgt nu tenminste hulp van het beste soort.

Al moet ik zeggen dat ik geen idee heb aan wiens kant ik sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=-]Zou wat zijn als de zaak wordt heropend. Natuurlijk is het logisch want het is niet bepaald gelopen zoals het moest. Elk bewijs (die in de documentaire voorkwam althans) werd goed tegengesproken door de advocaten van Avery. Vond het beide zeer goede advocaten (wat ook natuurlijk wel mag voor de prijs) van Avery, maar bleek niet genoeg te zijn. Het is natuurlijk ook interessant hoe de tegenpartij het gaat doen nu. De hoofdadvocaat is van de zaak gehaald en is zeer omstreden nu.

Verder: blijft een zaak van de staat. Als ze besluiten het te heropenen, gaat er zeker wat gebeuren. Meer in de vorm dat Brendan vrijkomt, maar misschien heeft Avery ook geluk. Kan alle kanten opgaan betreft de schuld van Avery, dus het zal blijven twisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16229]Juca[/MENTION];

[spoiler=.]Paar jaar geleden was de heropening afgewezen inderdaad en leek deze zaak als een nachtkaars uit te gaan. Zoals gezegd heeft deze docu aardig wat los gemaakt en helpt Avery en Brendan om te hopen op dat ze ooit weer vrij mogen. Daarnaast las ik ook dat er in de jury bij Avery mensen zaten die er eigenlijk ook niet mochten zitten, als er goede backgroundcheck was gedaan.

Uiteraard is het erg sneu voor die Brendan, dat moment dat ie gaat gokken wat er met het hoofd was gebeurd, man man. Die man is echt te dom om te poepen gewoon en het is dan ook logisch dat ze voor hem hebben gekozen, daarnaast ook erg sneu.

Maar zoals Vinny zegt, we bekijken het nu aan de kant van Avery.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt een tweede seizoen. Klik.

"Netflix has confirmed the episodes will follow developments in the investigations of both defendants’ legal teams as they try to quash the convictions.

The first series was filmed over the course of ten years, covering 30 years worth of material, while the majority of the new episodes will focus mainly on the last year."

Link naar opmerking
Deel via andere websites