Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja is ook D2. zie je zaterdag ;)

SC Deventer en BAS hebben wij al tegen gespeeld. SC Deventer speelde met C junioren erbij, omdat we ze uit de tweede klasse komen. Hebben een fysiek sterke spits en een laatste man die alles wegtrapt. BAS heeft aardige buitenspelers. De Graafschap heeft een gigantische snelle voorhoede(wat is nieuw.) Hebben het hele toernooi alleen maar zitten counteren.

Dus jullie komen ook met de 1ste jaars selectie? De rest allemaal met de 2e jaars man. Wij gaan er echt dik af tegen AZ, Excelsior etc. Wij komen met de E-pupillen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wij komen gewoon met de huidige O12, dus mannetje of 19 als iedereen fit is. Al speelt onze O13 tegen Sparta O13 voor algeheel kampioenschap en zullen wellicht 1/2 jongens daarbij aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe was het toernooi? Hoe vaak gaan jullie trainen/ben jij aanwezig?

Edit: Net gebeld door knvb; of ik niet TC2 jeugd (is nieuw) wil gaan volgen. Nadeel is dat dat pas januari start ipv juni. Maar ga dit toch maar doen want bij de jeugd ligt mijn toekomst en het is nieuw dus altijd goed om daar te beginnen.

3x in de week trainen. Maandag, woensdag, donderdag. Ben er uiteraard alle trainingen bij. Ga ook met de voetbalschool bemoeien. Dus denk dat ik 5x in de week bij Eagles ben. En dan nog bij de thuismatchen van Eagles zelf op zaterdagavond/zondag. Dus kan beter er een tent huren. ;c Vind het ook geen enkel probleem. Ben normaliter toch altijd met voetbal bezig.

En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dans, kan je hiervan leven of doe je dit naast een reguliere baan?

En met Yildirim, bedoel je Ugur?

Als hij ervan kan leven; ga ik ook daarheen :D Krijg zelf reiskosten vergoed +1500. Meeste hoofdtrainers hebben toch nog wel werk ernaast.

2de is idd ja.

Zelf 4x trainen, al is de woensdag een lastige dag ivm werk maar dat is niet anders. Vrijdag dit jaar vrij maar ga dan sowieso naar de club om ergens te assisteren/eerste te kijken ja.

Blijft het mooiste wat er is.

Net even anderhalfuur met die Guido gebeld over volgend jaar; ook echt zon liefhebber; hij gaat nog even vragen of hij 2uur pw kan trainen op bepaalde dagen ipv 1;5uur haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1500 bruto per maand + reiskosten? Vind ik wel echt teringveel geld voor paar keer training geven + wedstrijdje op zaterdag :D. Zeker als je daarnaast nog een normale baan heb, prima leven dan dunkt me.

150 pm, gewoon vrijwilligers vergoeding. En het is niet paar keer training geven, maar 4x trainen pw 1.5uur.

Bij amateurclub krijg je dat wel. Daarom stappen ook verschillende trainers over van Volendam naar teams in de 2/3de klasse. Even aantal jaren goed geld verdienen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow oke, in je oorspronkelijke bericht stond 1500, schrok al. 150 vind ik dan weer wat aan de lage kant, maar bij een profclub zou ik daar niet zo rouwig om zijn, kijkende naar wat je allemaal opsteekt. In de jaren dat ik verantwoordelijk was voor de hele E van onze club (coordinator + hoofdtrainer selectie) kreeg ik 50 euro per maand en geen reiskosten. Als je dan kijkt naar de lading shit je over je heen krijgt tegenover het geld :D.

Niet dat ik de indruk wil wekken dat geld in dit soort functies belangrijk is hoor, snap dat (amateur)clubs draaien op vrijwilligers. Maar soms... O o wat heb ik me geergerd aan ouders en bestuursleden :D

En inderdaad, heel veel respect. Ik zag mezelf ook als zo iemand, maar helaas werd het op een gegeven moment een soort Don Quichot verhaal. Ouders, andere trainers, allemaal focus op winnen ipv leren. En vanuit de club weinig omkijken naar de jongste jeugd (slechte faciliteiten, geen beleid). Ik ben er uiteindelijk het plezier door verloren, maar echt respect voor gasten zoals jullie.

bewerkt door Petterson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1500 per jaar ;) Jeugdopleiding is voor veel clubs nauwelijks te betalen.

Respect hoor voor gasten als Jarno, Dans en nog zoveel anderen. Opleiders. Besef nu wel dat ik dus meer verdien dan jij met het training geven :cab:

Ja ik ging van 300 pm bij me amateurclub naar dit. Agh ik ben liever 20jaar op dit niveau trainer voor 10% van het geld wat ik bij een amateurclub kan krijgen. Al wil ik wel weer hoofdtrainer worden en dat zal bij Volendam niet snel gebeuren.

Voor het geld moet je iets anders gaan zoeken maar het is het mooiste wat er is joh. Dat weet je ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow oke, in je oorspronkelijke bericht stond 1500, schrok al. 150 vind ik dan weer wat aan de lage kant, maar bij een profclub zou ik daar niet zo rouwig om zijn, kijkende naar wat je allemaal opsteekt. In de jaren dat ik verantwoordelijk was voor de hele E van onze club (coordinator + hoofdtrainer selectie) kreeg ik 50 euro per maand en geen reiskosten. Als je dan kijkt naar de lading shit je over je heen krijgt tegenover het geld :D.

Niet dat ik de indruk wil wekken dat geld in dit soort functies belangrijk is hoor, snap dat (amateur)clubs draaien op vrijwilligers. Maar soms... O o wat heb ik me geergerd aan ouders en bestuursleden :D

En inderdaad, heel veel respect. Ik zag mezelf ook als zo iemand, maar helaas werd het op een gegeven moment een soort Don Quichot verhaal. Ouders, andere trainers, allemaal focus op winnen ipv leren. En vanuit de club weinig omkijken naar de jongste jeugd (slechte faciliteiten, geen beleid). Ik ben er uiteindelijk het plezier door verloren, maar echt respect voor gasten zoals jullie.

Hier in België valt dat nog mee die focus op winnen. Het wordt dan ook serieus gepusht vanuit de voetbalbond (uitslagen worden nergens bijgehouden, er wordt geen klassement opgemaakt). Hierdoor gaan de ouders ook makkelijker mee in het verhaal van leren voetballen en is voor hen ook het belangrijkste dat ze progressie zien bij hun kind (hangt natuurlijk nog altijd af van club tot club). Ook het systeem waarin je als trainer het niveau van je ploeg zelf kiest helpt hier in het leerproces, je kiest zelf of je als niveau één, twee of drie speelt zodat je tegen ploegen van een gelijkaardig niveau uitkomt (hangt natuurlijk ook af van de goodwill van de trainers, je hebt wel ploegen die zich bewust een niveau lager inschrijven om meer te winnen maar dat komt minder en minder voor).

Natuurlijk zijn er nog altijd ouders die alleen maar hun kind willen zien winnen maar het is wel al een stuk verbeterd tov vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U11, volgend seizoen ga ik ook starten met mijn trainersdiploma C.

Ben wel benieuwd waarbij jullie de nadruk/aandacht op wordt gelegd bij deze cursus. Dus vertel :)

@Dans; ik ben er maar tot 14:00 op toernooi; moet smiddags ineens werken. Man man man.

Edit: Net weer even met Guido gebeld om keer met elkaar te zitten mbt trainingen enzo. Nodigt mij meteen uit om met toernooi mee te gaan zondag. Moet helaas werken maar mijn gevoel bij die man is echt prettig. Beetje gay is oke ;)

bewerkt door jj1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel benieuwd waarbij jullie de nadruk/aandacht op wordt gelegd bij deze cursus. Dus vertel :)

@Dans; ik ben er maar tot 14:00 op toernooi; moet smiddags ineens werken. Man man man.

Edit: Net weer even met Guido gebeld om keer met elkaar te zitten mbt trainingen enzo. Nodigt mij meteen uit om met toernooi mee te gaan zondag. Moet helaas werken maar mijn gevoel bij die man is echt prettig. Beetje gay is oke ;)

Haha geen probleem man. Maar even kijken of er ergens een moment is om even bij te praten. Heb je mijn nummer nog?

Goed om te horen dat je een goed gevoel bij hem hebt. Gaat hij bij Volendam aan de slag ja? Verrassende overstap dan. Had volgens mij aardig de touwtjes in handen bij NAC dacht ik. Hoor er goede verhalen over van Lammert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha geen probleem man. Maar even kijken of er ergens een moment is om even bij te praten. Heb je mijn nummer nog?

Goed om te horen dat je een goed gevoel bij hem hebt. Gaat hij bij Volendam aan de slag ja? Verrassende overstap dan. Had volgens mij aardig de touwtjes in handen bij NAC dacht ik. Hoor er goede verhalen over van Lammert.

Niks is zo veranderlijk als mijn werk; toch al alles geregeld :)

Klopt, hij gaf aan meer bij NAC te kunnen gaan doen maar hij woont in Diemen en heeft net een kleine dus scheelt hem veel reistijd die hij nu liever bij zijn gezin zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarno jij zit toch ook bij de D1? Als jullie tegen elkaar spelen probeer ik er bij te zijn, Volendam is niet zo heel ver natuurlijk.

WAAR WAS JE DAN MET JE GROTE MOND???

Speelden 11-12de plek tegen elkaar haah. Toevallig natuurlijk. Wedstrijd sloeg nergens op; hun al kapot van hele toernooi en wij wilden juist goed afsluiten voor de jongens die zijn weggestuurd. Moest van hem op een spits letten maar die ging er na een paar minuten ook al af. Wel prachtig toernooi zeg maar jammer dat er ook teams hun onder 13 meenamen. Wij speelden tegen almere city d1 maar missen pingel bij 0-0 en 2min voor tijd scoren hun, dus beetje pech. 1-4de plek waren allemaal onder 13(Az, emmen, almere en feyenoord).

Agh mooi seizoen en nu even lekker 2 weken niks haah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stelt eigenlijk niet veel voor maar deze is verplicht als je verdere opleidingen van de kbvb wil volgen en als je later je uefa-licenties wil halen + het behalen ervan levert je club meer subsidies op.

Draait volledig rond het opleiden van de beginnende voetballer (u6-u9). Eigenlijk leer je hier gewoon de opleidingsvisie van de voetbalbond van buiten en moet je die toepassen op het veld en verder krijg je zaken als EHBO, veilig sporten en didactiek.

Ik zal heus wel iets bijleren maar het is vooral een opstapje naar de volgende cursussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WAAR WAS JE DAN MET JE GROTE MOND???

Speelden 11-12de plek tegen elkaar haah. Toevallig natuurlijk. Wedstrijd sloeg nergens op; hun al kapot van hele toernooi en wij wilden juist goed afsluiten voor de jongens die zijn weggestuurd. Moest van hem op een spits letten maar die ging er na een paar minuten ook al af. Wel prachtig toernooi zeg maar jammer dat er ook teams hun onder 13 meenamen. Wij speelden tegen almere city d1 maar missen pingel bij 0-0 en 2min voor tijd scoren hun, dus beetje pech. 1-4de plek waren allemaal onder 13(Az, emmen, almere en feyenoord).

Agh mooi seizoen en nu even lekker 2 weken niks haah

Haha prachtig he. :D

Allereerst; prachtig toernooi. Respect voor de organisatie en de vrijwilligers, wat een ongelooflijke werk moet daarin hebben gezeten.

Poule was weer echt alles of helemaal niets. Winst op Putten, gelijke spelen tegen Unicum(aanvoerder gaat naar Ajax C2) en tegen Excelsior(ook -12, prachtige match.) en dikke verliezen tegen de latere finalisten FC Emmen en AZ, die beiden met hun -13 kwamen aanzetten.

Daarna tegen Flevoboys in de kruisfinales 1-0 winst, verlies tegen PEC Zwolle waar we onze beste match van het toernooi speelden en daarna er kansloos af tegen FC Volendam van JJ. Pijp was leeg.

Verschil is echt enorm als we met onze beste 11 aantreden, of met de 6 E-pupillen erbij. Gasten zijn echt omver geblazen op het grote veld. Zijn met Eagles al bezig voor een oplossing, want dit kan echt zo niet. Plan is om de enige trainingsvrije avond op te offeren voor een extra match in de week.

Komende weken bezig met het binden met ouders, vertrouwen van kids omhoog gooien en zaken als loopscholing, basistechniekoefeningen en voeding op de rit te krijgen. Zaterdag weer dingen meegemaakt waar ik me echt over kan verbazen. Ouders die met bakken kibbeling aankomen tussen de matchen etc. Vraag me af hoeveel onwetendheid er bij de ouders is. Daarom bezig met al die schema’s en shit te maken. Vind dat je als Eagles zulke dingen al duidelijk naar buiten hoorde te brengen. Hoe zit dat bij jullie JJ?

Heb je Feyenoord gezien? Die nummer 10. Goh. Daar moet echt elke Feyenoordsupporter straks een shirt van halen. Wat een voetballer. Ongelooflijk. Bij AZ de rechtsbuiten naar Ajax. Hadden ook echt een hele goede linksback.

En dat verhaal van Ajax vorig jaar op het toernooi. Wat een schande man. Vind dat sowieso weer bij veel BVO’s het respect ver te zoeken was. Bij ADO op het veld allemaal een grote bek tegen alles en iedereen. Excelsior wat gewoon vroegtijdig wegloopt. Kan daar echt niet bij he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eten wordt wel opgelet tussen matches door. Jongen at een loempia en is daarop aangesproken maar dat is een wat vreemde jongen. Bij zijn ouders leeft ook nog niet het idee dat hij bij een bvo zit zeg maar. Maar veel kinderen/ouders zijn wel wezen vragen wat het beste is qua eten/lunch op zon toernooi. Is voor jullie ouders natuurlijk ook nieuw, stukje bewustwoording en lijkt mij dat het volgend toernooi niet meer zal gebeuren tussen de wedstrijden door.

Nee heb zelf weinig van andere teams gezien; finale ook niet gezien.

Ja Ajax vorig jaar (tijdens openingsceremonie hebben hun dus hun warming up gedaan; ontzettend triest), bizar he. Wat bedoel je met excelsior? Vind dat echt een naar clubje. Toen wij tegen hun 012 speelden werd onze keeper bedreigd door iemand van hun met woorden als; als je de bal niet geeft als het corner is, spring ik over de boarding etc. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eten wordt wel opgelet tussen matches door. Jongen at een loempia en is daarop aangesproken maar dat is een wat vreemde jongen. Bij zijn ouders leeft ook nog niet het idee dat hij bij een bvo zit zeg maar. Maar veel kinderen/ouders zijn wel wezen vragen wat het beste is qua eten/lunch op zon toernooi. Is voor jullie ouders natuurlijk ook nieuw, stukje bewustwoording en lijkt mij dat het volgend toernooi niet meer zal gebeuren tussen de wedstrijden door.

Nee heb zelf weinig van andere teams gezien; finale ook niet gezien.

Ja Ajax vorig jaar (tijdens openingsceremonie hebben hun dus hun warming up gedaan; ontzettend triest), bizar he. Wat bedoel je met excelsior? Vind dat echt een naar clubje. Toen wij tegen hun 012 speelden werd onze keeper bedreigd door iemand van hun met woorden als; als je de bal niet geeft als het corner is, spring ik over de boarding etc. Bah.

Ja, hier ook qua ouders die onwetendheid. Heb al even gespiekt bij de PSV jeugd wat daar voor voedingschema wordt gehanteerd. En natuurlijk een goed excuus om die verzorgster van vorige week te mailen. ;)

Excelsior ging direct pleite nadat ze hun beker in ontvangst namen. Trainer ook gigantisch chagrijnig tijdens de wedstrijd. Alleen maar met resultaat bezig geweest. Wij scoorden in blessuretijd van het toernooi. Gozer ging helemaal uit zijn plaat tegen de scheidsrechter. En dan ben je BVO. Voorbeeldfunctie kennen ze niet tegenwoordig.

ADO scout op fysiek en een 'straatmentaliteit'. Is echt zo, heeft een scout die naar mijn team aan het kijken was eens gezegd tegen onze hoofdtrainer. Technisch vond hij mijn twee besten goed genoeg maar hij miste 'de straatmentaliteit'. Oké.

Hmm ja. Niks mis hoor(niet mijn manier), maar uiteindelijk moet je wel blijven corrigeren. Sowieso een schandalige opleiding, die van ADO. Heb daar echt nog nooit een positief verhaal over gehoord.

Misha heeft dat boek van winnaars van morgen van de knvb. Ben benieuwd of er nog echt wat nuttigs in staat

Nieuwe beleidsplan toch? Heb het ingelezen ja. Of is het boek wat anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister dus even met huidige O13 trainer en Guido gezeten mbt ons team volgend jaar. Meeste jongens ken ik natuurlijk wel maar Guido niet.

Daarna even met em alleen gezeten en toen zag ik al allerlei dingen waar ik blij van werd. Spelers indelen in verschillende profielen (qua gedrag en benadering), jaar/maand/week planning per thema. Ik zei al tegen hem; ik heb nu in een uur meer op papier gezien bij jou dan afgelopen 2 jaar bij barry. Best erg eigenlijk haha. Weet ook gewoon waar hij over praat en hij is vooral individualistisch ingesteld terwijl ik juist meer teamgericht/liniegericht ben. Kwamen dus al snel tot de conclusie dat ik de trainingen grotendeels zal leiden en hij kan kijken naar de individuele invulling van de oefening door die ventjes.

Nu kan het wat mij betreft niet snel genoeg volgende week maandag zijn _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn, klinkt geil amn.

JA man haha. Hij is ook 26(schept toch meer een band), net als mij en we doen het natuurlijk om één reden;trainer zij is het mooiste wat er is...was bij Barry toch meer ik moet iets doen.

Heeft ook een oudere vrouw als vriendin, net als mijn ex. In de auto gister (hij is geopereerd aan een vet bult ofzo) ook gewoon over normale dingen gepraat. Ben benieuwd of ik in mei nog zo enthousiast ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites