Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

Aangezien we er gisteren eentje vergeten waren, maken we ook voor deze een nieuw topiqueje aan.

Topic is al prima geïntroduceerd door Rens:

Op Managers United zijn er verschillende mensen leider/trainer van een voetbalteam. Ten eerste de vraag wie en van welk team? En ten tweede wil ik dit topic proberen te gebruiken om ervaringen uit te wisselen, trainingsstof te delen etc. etc. Een beetje inhoudelijk geneuzel dus.

Ik ben zelf heel fanatiek in de begeleiding van de damesafdeling van vv Bavel. Ik train de teams (DA1, DA2 en DA3) op woensdag- en vrijdagavond, en dit seizoen ben ik op zondag de leider van dames 2. Vorig seizoen kampioen geworden in de vijfde klasse, nu staan we na 15 wedstrijden op de derde plaats in de vierde klasse.

Tevens train ik vanaf vorige week ook de Meisjes C op vrijdagavond (voor de damestraining). Dit omdat de groep te groot is geworden voor één trainer (ze begonnen het seizoen met 13 speelsters, nu zijn het er 22). Verder hebben we ook nog een meisjes B-elftal (14 meiden), een meisjes E-zevental (nu 10 meiden, volgend jaar wordt dat een D-elftal met 14 meiden). En ik probeer het geheel -samen met mn pa- een beetje te coördineren, zodat Bavel écht een grote en gezonde damestak gaat krijgen en lekker door gaat groeien.

Laatste posts:

Ik wil hier vanavond wel wat over zeggen!

Iemand hier die op Futsall zit en mij kan helpen?*

Belofte maakt...

Show us what you've got :*)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aangezien we er gisteren eentje vergeten waren, maken we ook voor deze een nieuw topiqueje aan.

Topic is al prima geïntroduceerd door Rens:

Op Managers United zijn er verschillende mensen leider/trainer van een voetbalteam. Ten eerste de vraag wie en van welk team? En ten tweede wil ik dit topic proberen te gebruiken om ervaringen uit te wisselen, trainingsstof te delen etc. etc. Een beetje inhoudelijk geneuzel dus.

Ik ben zelf heel fanatiek in de begeleiding van de damesafdeling van vv Bavel. Ik train de teams (DA1, DA2 en DA3) op woensdag- en vrijdagavond, en dit seizoen ben ik op zondag de leider van dames 2. Vorig seizoen kampioen geworden in de vijfde klasse, nu staan we na 15 wedstrijden op de derde plaats in de vierde klasse.

Tevens train ik vanaf vorige week ook de Meisjes C op vrijdagavond (voor de damestraining). Dit omdat de groep te groot is geworden voor één trainer (ze begonnen het seizoen met 13 speelsters, nu zijn het er 22). Verder hebben we ook nog een meisjes B-elftal (14 meiden), een meisjes E-zevental (nu 10 meiden, volgend jaar wordt dat een D-elftal met 14 meiden). En ik probeer het geheel -samen met mn pa- een beetje te coördineren, zodat Bavel écht een grote en gezonde damestak gaat krijgen en lekker door gaat groeien.

Laatste posts:

Ik wil hier vanavond wel wat over zeggen!

Iemand hier die op Futsall zit en mij kan helpen?*

Belofte maakt...

Show us what you've got :*)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zal [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; van balen. :huhu:

Ik wou je serieus net gaan whatsappen :/ [MENTION=8869]Tomasson[/MENTION];

Ik ben wel zo vrij geweest om in dat oude topic even door te linken natuurlijk, dus als je een klein beetje digibeet bent moet je zelf nog in dit topic uit zien te komen als je de oude doorleest. :*)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.fcvolendam.nl/nieuws/item/fc-volendamtv-besuijen-ik-wil-elke-dag-beter-worden/

Die gozer is in de wedstrijden die ik van de B1heb gezien, ook gewoon bovenkant. Heel bizar om te zien.

Zaterdag eindelijk weer eens lekkere wedstrijd gewonnen met de D2. 6-4 van Utrecht. laatste goal was een perfecte uitvoering van een aanval die we donderdag hadden getraind, heerlijk moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe 'vernieuwend' zijn jullie op het veld? Ik heb hier zon boek voetbalpsychologie vam Bram Meurs, staan best logische dingen in maar om het nou te proberen...haha. Zal 2 voorbeelden geven van oefeningen.

2 jongens aan de zijkant hebben 2 kleuren pionnen in hun hand. Speler één speelt de bal naar de middenman en speler 3 (aan de andere buitenkant) houdt een kleur omhoog (groen doordraaien en geel kaatsen bijvoorbeeld) hij(de middenman) moet dan dus, als de bal onderweg is, kijken wat de speler omhoog houdt.

andere oefening:

Tijdens een positiespel (10 rondspelen is 1 punt, eerste team met 5 punten is de winnaar) wordt er willekeurig een speler uit het spel gehaald (spel gaat door) en die moet een penalty nemen. Scoort hij, krijgt zijn team er 1 punt bij.Mist hij, haalt hij zelf de bal en neemt opnieuw tot hij scoort of 3x heeft gemist. Mist hij 3x dan loopt hij een rondje om het veld.Staat dan nog bij waarom de oefening zou werken; druk van zichzelf (als ik mis dan moet mijn team nog langer zonder mij).

Zouden oefeningen zijn die ik zelf nooit zo bedenken (ben sowieso niet heel erg creatief in nieuwe oefeningen zelf bedenken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste keer in 2015 naar Volendam, gesprek mbt volgend jaar. Qua leeftijden vind ik mezelf het beste bij de C1/B2 passen maar wat ik vooral belangrijk vind is de trainer/praktijkbegeleider voor mijn TC2. Juiste op deze teams ken ik de trainers niet goed om over te oordelen of dit nou goede trainers zijn. Bij de D1 loopt een hele goede maar daar mag je je stage niet bij doen. Eerst maar eens kijken wat Volendam wilt.

In elk geval stoppen bij de D2, vind die Twingames als trainer voor mezelf helemaal niks.

Ben ook wel toe aan winterstop, vooral dat heen-weer rijden 5x per week vind ik zwaar haha. Heb ik nog geluk dat ik weinig last heb van files voor/na trainen.

Jullie al plannen mbt volgend jaar? ieuwe club, nieuw team, cursus etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf. Heel gaaf. Vanmiddag meteen even bekijken.

[YOUTUBE]aDcrGYDtlfI[/YOUTUBE]

Had het beloofd om te delen met [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; en [MENTION=726]Ragazzo[/MENTION];, maar pleur het hier meteen even neer. Echt voer voor de voetbalverslaafde. :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heerlijk, enorm fascinerend dit, puntje van de stoel als trainers dit soort dingen gaan uitleggen. Wat is zijn Duits trouwens matig zeg na drie jaar, goh.

Jammer ook dat je dit soort dingen in FM weinig kunt nabootsen, je ziet dat er eigenlijk een bepaalde positie is tussen wing en aanvallend middenveld waar spelers als Robben, Müller, Douglas Costa, maar ook Messi, Ronaldo en Neymar de ruimtes exploreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.devoetbaltrainer.nl/2015/09/roeland-ten-berge-dvs-33-kort-combinatiespel-dankzij-kleine-onderlinge-afstanden/#.VflCy1Ey86c.twitter

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=3278]jj1[/MENTION]; [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; [MENTION=18428]Raymon.[/MENTION];

bewerkt door LosMerengues
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus dat je de oefening ook veel beter begrijpt. Ik heb wel eens oefeningen klakkeloos gekopieerd en gedaan en dan snapte ik op het veld totaal niet wat die gasten nou deden, laat staan dat hun het snappen.

Nieuwe indeling bekend, gelukkig maar 1x echt ver (VVV). Daarnaast nog AZ (al eens gewonnen maar hebben behalve van ons niks meer verloren), NAC, W2(al eens gewonnen), PSV, Twente, Ajax (10-0 verloren), Utrecht (net aan gewonnen), Zwolle (11x11 verloren, twingames nooit gespeeld). Bovenkant van de poule, lekker.

Vandaag weer beginnen, was wel toe aan 2 weken niks doen(vooral het autorijden hehe). Zaterdag toernooi in Rosmalen vanaf half9 tot 4. Waardeloos vind ik zulke toernooien die de hele dag duren. Spelen wel 7 wedstrijdjes maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou je serieus net gaan whatsappen :/ [MENTION=8869]Tomasson[/MENTION];

Krijg sinds december (de uitgave van Koeman/Southampton) van de voetbaltrainer. Jij wou toch uit die uitgave iets lezen? Ga hem vanavond lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele goede oefening ja, daarmee leer je echt snel te handelen. Ga binnenkort dit topic eens door voor al die filmpjes van topcoaches. Wel nieuwsgierig naar geworden. Overigens staat het vast dat ik volgend seizoen de cursus ga doen op kosten van de club, goede zaak :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites