La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 38 minuten geleden zei Bogatyr: Overdreven bedrag voor een speler van die leeftijd. Dan mag ie er nog 60 intrappen. En dan ook nog eens ongelukkig bij Bayern en een contract voor 1 jaar. Heb nog liever Memphis in de spits helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 1 hour ago, La Pulga said: Bayern wilt 60 miljoen voor Lewan. Dus we gaan gewoon door en zoeken lekker iemand anders voorin. (mag ik hopen dan) Waarom niet Werner?, kunnen we een deal maken 3 spelers voor 100 miljoen pond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 10 minuten geleden zei Azpi: Waarom niet Werner?, kunnen we een deal maken 3 spelers voor 100 miljoen pond Sorry man, wij moeten gelijk op de blaren zitten als er miskopen gedaan worden. Bij Chelsea kan je makkelijk voor 200 miljoen aan miskopen doen (kan zo een lijst maken) en het boeit dan niemand omdat de eigenaar ergens anders mee verdiend dat niets met voetbal te maken heeft. dat vind ik tegenwoordig het oneerlijke van voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 (bewerkt) 1 hour ago, La Pulga said: Sorry man, wij moeten gelijk op de blaren zitten als er miskopen gedaan worden. Bij Chelsea kan je makkelijk voor 200 miljoen aan miskopen doen (kan zo een lijst maken) en het boeit dan niemand omdat de eigenaar ergens anders mee verdiend dat niets met voetbal te maken heeft. dat vind ik tegenwoordig het oneerlijke van voetbal. Wie heeft er leningen afgesloten voor miljarden en merchandise rechten verkocht en hun stadion hernoemd voor geld? Niet Chelsea hoor. Barcelona heeft ook zover ik weet in de laatste paar jaren vrij weinig geld verdiend aan uitgaande transfers (in dat ze een speler voor minder gekocht hebben dan verkocht hebben of dat ze iemand uit de eigen jeugd voor veel geld verkocht hebben). Het grootste deel van Chelsea's budget kwam gewoon van speler verkopen en was dus wel degelijk voetbal gerelateerd. of bedoel je dat Roman wel vaker geld heeft bijgestoken, dat klopt wel, maar overgrote deel was toch echt transfers Als ik kijk naar de Barcelona selectie zijn de beste spelers van de eigen opleiding (Nico, Gavi & Ansu Fati). Dat is niet oneerlijk, dat is slechte scouting, en dat is bij chelsea ook een probleem, met miskopen in de laatste jaren en onze beste spelers zijn ook uit de jeugd (Mount, Reece James). 26 juni 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 5 minuten geleden zei Azpi: Wie heeft er leningen afgesloten voor miljarden en merchandise rechten verkocht en hun stadion hernoemd voor geld? Niet Chelsea hoor. Barcelona heeft ook zover ik weet in de laatste paar jaren vrij weinig geld verdiend aan uitgaande transfers (in dat ze een speler voor minder gekocht hebben dan verkocht hebben of dat ze iemand uit de eigen jeugd voor veel geld verkocht hebben). Het grootste deel van Chelsea's budget kwam gewoon van speler verkopen en was dus wel degelijk voetbal gerelateerd. Dat eerste is nodig omdat er geen bloedgeld binnenstroomt. De spelers die zijn verkocht door Chelsea zijn eerst aangekocht door datzelfde bloedgeld. Verder is het voor Barcelona moeilijk om sterspelers te verkopen omdat die spelers meestal al voor hun droomclub speelt, op Neymar na uiteraard. Die koos ook voor bloedgeld en dat heeft zijn carrière niet echt goed gedaan. Verder zijn de verkopen van Barcelona meestal afdankertjes geweest die het gewoon niet hebben gered en blijven gelukkig voorlopig nog de talentvolle spelers lekker bij Barcelona voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 (bewerkt) 12 minutes ago, La Pulga said: Dat eerste is nodig omdat er geen bloedgeld binnenstroomt. De spelers die zijn verkocht door Chelsea zijn eerst aangekocht door datzelfde bloedgeld. Verder is het voor Barcelona moeilijk om sterspelers te verkopen omdat die spelers meestal al voor hun droomclub speelt, op Neymar na uiteraard. Die koos ook voor bloedgeld en dat heeft zijn carrière niet echt goed gedaan. Verder zijn de verkopen van Barcelona meestal afdankertjes geweest die het gewoon niet hebben gered en blijven gelukkig voorlopig nog de talentvolle spelers lekker bij Barcelona voetballen. Denk je dat Goldman & Sachs zo zuiver is? 26 juni 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 (bewerkt) Barcelona heeft toch gewoon vreselijk slecht beleid gevoerd? Er is geen enkele club die elk jaar een miskoop van 100 plus miljoen zich kan veroorloven, met of zonder eigenaar. 26 juni 2022 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 1 minuut geleden zei Azpi: Denk je dat Goldman & Sachs zo zuiver is? die 900 miljoen wat je van hun geleend hebt https://www.cnbc.com/2018/03/03/goldman-sachs-investment-in-a-gun-retailer-puts-it-in-an-awkward-position.html is dat dan ook bloedgeld? Wat is je definitie van bloedgeld? Mijn Engels is oprecht hier niet goed genoeg voor. Misschien is bloedgeld niet de juiste definitie hiervan, veel van de inkomsten komt uiteraard ook door de gekkenwerk qua televisiegelden. Een degradant uit de premier league krijgt even als bonus tientallen miljoenen mee om zo weer verder op te bouwen. Een Aston Villa kan al snel meer uitgeven dan een gemiddelde Spaanse topclub vanwege al deze inkomsten. Ook helpt het uiteraard mee in Engeland dat ze daar echt veel geld uitgeven aan home-grown spelers die echt totaal niet kunnen voetballen (Barkley, Drinkwater, Chilwell en natuurlijk Maguire niet vergeten) @cimbomcuDat ontken ik ook zeker niet, al was het minder relevant geweest als Barcelona ook een sjeik als eigenaar had gehad die zulke miljoenen kan veroorloven. Verder is het natuurlijk de vorige voorzitter geweest die er een puinhoop van heeft gemaakt (met name het aantrekken van Griezmann) en daarvoor moet Barcelona nog steeds op de blaren zitten. Zo'n Lukaku is ook voor boven de 100 miljoen aangekocht en wordt nu terugverhuurd aan de club waarvan die is gekocht maar daarvoor hoeft Chelsea niet op de blaren te zitten. (Ik haal Lukaku aan omdat het exact hetzelfde is als Griezmann) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 Just now, La Pulga said: Mijn Engels is oprecht hier niet goed genoeg voor. Misschien is bloedgeld niet de juiste definitie hiervan, veel van de inkomsten komt uiteraard ook door de gekkenwerk qua televisiegelden. Een degradant uit de premier league krijgt even als bonus tientallen miljoenen mee om zo weer verder op te bouwen. Een Aston Villa kan al snel meer uitgeven dan een gemiddelde Spaanse topclub vanwege al deze inkomsten. Ook helpt het uiteraard mee in Engeland dat ze daar echt veel geld uitgeven aan home-grown spelers die echt totaal niet kunnen voetballen (Barkley, Drinkwater, Chilwell en natuurlijk Maguire niet vergeten) @cimbomcuDat ontken ik ook zeker niet, al was het minder relevant geweest als Barcelona ook een sjeik als eigenaar had gehad die zulke miljoenen kan veroorloven. Verder is het natuurlijk de vorige voorzitter geweest die er een puinhoop van heeft gemaakt (met name het aantrekken van Griezmann) en daarvoor moet Barcelona nog steeds op de blaren zitten. Zo'n Lukaku is ook voor boven de 100 miljoen aangekocht en wordt nu terugverhuurd aan de club waarvan die is gekocht maar daarvoor hoeft Chelsea niet op de blaren te zitten. (Ik haal Lukaku aan omdat het exact hetzelfde is als Griezmann) Chilwell is toch geen slechte speler? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 1 minuut geleden zei Azpi: Chilwell is toch geen slechte speler? Al was Chilwell Chinees dan was die nooit profvoetballer geweest. Hij is wel inderdaad de betere van het lijstje maar die had ik eindeloos langer kunnen maken. Hopelijk snap je me punt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 1 minute ago, La Pulga said: Al was Chilwell Chinees dan was die nooit profvoetballer geweest. Hij is wel inderdaad de betere van het lijstje maar die had ik eindeloos langer kunnen maken. Hopelijk snap je me punt. Ik snap je punt over de enorme inflatie van Engelse spelers. Ik ben het alleen niet eens dat Chilwell een slechte speler is, wellicht geen 50 miljoen waard maar wel een goede linksback in mijn ogen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 6 minuten geleden zei Azpi: Ik snap je punt over de enorme inflatie van Engelse spelers. Ik ben het alleen niet eens dat Chilwell een slechte speler is, wellicht geen 50 miljoen waard maar wel een goede linksback in mijn ogen Vooruit, Chilwell is een redelijke linksachter maar vind Alonso wel altijd een stuk fijner. Verder heb je natuurlijk namen als Shaw, Alli en Stones wat overschatte spelers zijn. Dus het is niet alleen Chelsea hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 16 minutes ago, La Pulga said: Vooruit, Chilwell is een redelijke linksachter maar vind Alonso wel altijd een stuk fijner. Verder heb je natuurlijk namen als Shaw, Alli en Stones wat overschatte spelers zijn. Dus het is niet alleen Chelsea hoor. White, Maddison, Rice, Wan-Bisaka, Rashford, Saka, allemaal overrated omdat ze engels zijn Alonso kan niet verdedigen maar aanvallend is die wel gevaarlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 We zijn het zowaar een keer met elkaar eens Even print screentje hiervan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 12 uur geleden zei La Pulga: Mijn Engels is oprecht hier niet goed genoeg voor. Misschien is bloedgeld niet de juiste definitie hiervan, veel van de inkomsten komt uiteraard ook door de gekkenwerk qua televisiegelden. Een degradant uit de premier league krijgt even als bonus tientallen miljoenen mee om zo weer verder op te bouwen. Een Aston Villa kan al snel meer uitgeven dan een gemiddelde Spaanse topclub vanwege al deze inkomsten. Ook helpt het uiteraard mee in Engeland dat ze daar echt veel geld uitgeven aan home-grown spelers die echt totaal niet kunnen voetballen (Barkley, Drinkwater, Chilwell en natuurlijk Maguire niet vergeten) @cimbomcuDat ontken ik ook zeker niet, al was het minder relevant geweest als Barcelona ook een sjeik als eigenaar had gehad die zulke miljoenen kan veroorloven. Verder is het natuurlijk de vorige voorzitter geweest die er een puinhoop van heeft gemaakt (met name het aantrekken van Griezmann) en daarvoor moet Barcelona nog steeds op de blaren zitten. Zo'n Lukaku is ook voor boven de 100 miljoen aangekocht en wordt nu terugverhuurd aan de club waarvan die is gekocht maar daarvoor hoeft Chelsea niet op de blaren te zitten. (Ik haal Lukaku aan omdat het exact hetzelfde is als Griezmann) Ik vind je redelijk mild, kijk naar Coutinho en ook naar Dembele, die laatste ben jij veel te positief over. Ook gewoon meer dan 100 miljoen betaald, alleen maar geblesseerd of misdragen om nu weer waarschijnlijk gratis weg te gaan. Zelfs als die nog wil verlengen moet je het niet doen. En dat is het probleem natuurlijk, waar Chelsea met Lukaku een probleem heeft, heeft Barcelona er 3 met Dembele, Coutinho en Griezmann, vergeet ook namen als Paulinho, Braithwaite, Vidal etc niet. Dus dan vind ik het te makkelijk van je om te wijzen naar de Engelse televisierechten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 6 minuten geleden zei cimbomcu: Paulinho, Braithwaite, Vidal etc niet. Wat bedoel je hier precies mee? Paulinho en Vidal zijn nog best nuttig geweest voor Barca. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 (bewerkt) Misschien korte periodes, over het algemeen pasten ze in het wanbeleid toen. Z. Dure middelmaat. Paulinho werd voor 40 miljoen gekocht op zijn 30ste en 2 jaar later gratis weggedaan. 27 juni 2022 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 (bewerkt) 35 minuten geleden zei cimbomcu: Ik vind je redelijk mild, kijk naar Coutinho en ook naar Dembele, die laatste ben jij veel te positief over. Ook gewoon meer dan 100 miljoen betaald, alleen maar geblesseerd of misdragen om nu weer waarschijnlijk gratis weg te gaan. Zelfs als die nog wil verlengen moet je het niet doen. En dat is het probleem natuurlijk, waar Chelsea met Lukaku een probleem heeft, heeft Barcelona er 3 met Dembele, Coutinho en Griezmann, vergeet ook namen als Paulinho, Braithwaite, Vidal etc niet. Dus dan vind ik het te makkelijk van je om te wijzen naar de Engelse televisierechten. Ja ik zeg niets over Coutinho en Dembele (wat uiteraard miskopen zijn geweest) maar dat was meer verantwoord omdat zij zijn aangekocht met het geld wat voor Neymar is betaald. Braithwaite was nodig omdat de transfermarkt was gesloten en Barcelona een spits nodig had en die mocht alleen komen uit de Spaanse Liga en inderdaad Paulinho en Vidal waren erg nuttig, met name Paulinho. En ken je feiten, voor Paulinho is nog 38 miljoen ontvangen. 27 juni 2022 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 38 minuten geleden zei La Pulga: Ja ik zeg niets over Coutinho en Dembele (wat uiteraard miskopen zijn geweest) maar dat was meer verantwoord omdat zij zijn aangekocht met het geld wat voor Neymar is betaald. Braithwaite was nodig omdat de transfermarkt was gesloten en Barcelona een spits nodig had en die mocht alleen komen uit de Spaanse Liga en inderdaad Paulinho en Vidal waren erg nuttig, met name Paulinho. En ken je feiten, voor Paulinho is nog 38 miljoen ontvangen. Oh dan heb ik gemist dat die verkocht is nog ja. Al is een 30 jarige middenvelder halen voor 40 miljoen die 30 wedstrijden heeft gespeeld en weer verkocht nooit een goede optie imo. Over Coutinho, Dembele en Braithwate vind ik je nog steeds te makkelijk. Als ze waren geslaagd en gerendeerd hadden had je niemand gehoord over het bedrag. Gewoon dus verkeerd gehandeld na het verkoop van Neymar, of MOEST je die spelers halen als vervanger? Een beetje onderzoek naar Dembele had je al gewaarschuwd, bij Liverpool vonden ze het ook niet zo erg dat Coutinho weg ging. Braithwate werd geloof ik in februari/maart gekocht omdat er effe geen spits was. Een speler (Wederom iemand zonder restwaarde) halen van het niveau van Leganes voor 20 miljoen is altijd fout, dan maar 3 maand nog effe zonder spits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 1 minuut geleden zei cimbomcu: Oh dan heb ik gemist dat die verkocht is nog ja. Al is een 30 jarige middenvelder halen voor 40 miljoen die 30 wedstrijden heeft gespeeld en weer verkocht nooit een goede optie imo. Over Coutinho, Dembele en Braithwate vind ik je nog steeds te makkelijk. Als ze waren geslaagd en gerendeerd hadden had je niemand gehoord over het bedrag. Gewoon dus verkeerd gehandeld na het verkoop van Neymar, of MOEST je die spelers halen als vervanger? Een beetje onderzoek naar Dembele had je al gewaarschuwd, bij Liverpool vonden ze het ook niet zo erg dat Coutinho weg ging. Ik herinner me dit toch totaal anders. Coutinho moest enorm dwarsliggen om weg te mogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 1 minuut geleden zei PJHoutman: Ik herinner me dit toch totaal anders. Coutinho moest enorm dwarsliggen om weg te mogen. Op het moment was het misschien kut. Maar dat zorgde voor een enorm bedrag en daarna aankopen zoals Van Dijk etc. Liverpool is er stuk beter van geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 1 minuut geleden zei cimbomcu: Oh dan heb ik gemist dat die verkocht is nog ja. Al is een 30 jarige middenvelder halen voor 40 miljoen die 30 wedstrijden heeft gespeeld en weer verkocht nooit een goede optie imo. Over Coutinho, Dembele en Braithwate vind ik je nog steeds te makkelijk. Als ze waren geslaagd en gerendeerd hadden had je niemand gehoord over het bedrag. Gewoon dus verkeerd gehandeld na het verkoop van Neymar, of MOEST je die spelers halen als vervanger? Een beetje onderzoek naar Dembele had je al gewaarschuwd, bij Liverpool vonden ze het ook niet zo erg dat Coutinho weg ging. Braithwate werd geloof ik in februari/maart gekocht omdat er effe geen spits was. Een speler (Wederom iemand zonder restwaarde) halen van het niveau van Leganes voor 20 miljoen is altijd fout, dan maar 3 maand nog effe zonder spits. Zoals ik al zei, andere voorzitter toen die het allemaal niet op een rijtje had en is er geen verlies gemaakt er op. In die 30 wedstrijden is die wel belangrijk geweest en had hij een erg goede klik met Messi. Coutinho was gewoon de opvolger van Neymar maar raakte constant zwaar geblesseerd en is daardoor nooit in zijn vorm weten te komen. Die totale markt lag toen ook op zijn kop omdat Neymar zojuist 222 miljoen had opgeleverd, dan gaat Liverpool echt niet hun toenmalige sterspeler laten gaan voor een mager bedragje (ook nog eens in de winter) Dembele beetje zelfde verhaal en is nogsteeds de gevaarlijkste aanvaller bij Barcelona. Als hij zijn contract nou verlengd en volgend jaar fit blijft dan heb je echt wat aan hem. Een aanval met Fati - Torres - Dembele is gewoon topclub waardig en dan een linie er achter met Gavi - Kessie - Pedri Braithwaite was toen wel echt nodig omdat er gewoonweg geen spits rond liep. Ook inderdaad een fout van het bestuur, maar toen de enige en juiste oplossing. Heeft trouwens in de wedstrijden dat die heeft gespeeld het gewoon redelijk gedaan, natuurlijk topclub onwaardig maar voor zijn doen deed hij het prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 Ik vind Fati Torres en Dembele dus echt een Monaco aanvalslinie. Lewa schiet er minimaal 35 in. Die zou ik nooit laten liggen. Ik moet altijd lachen dat Klopp contact had met Dortmund en ze heeft verteld dat ze Coutinho niet zouden verkopen. Vervolgens hield Dortmund vast aan de prijs voor Dembele. Klopp heeft ze in feite twee keer, zelfs 3x in twee jaar genaaid. Bij elkaar kostten ze bijna 300 miljoen en geen 200. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 7 uur geleden zei PJHoutman: Ik herinner me dit toch totaal anders. Coutinho moest enorm dwarsliggen om weg te mogen. Maar Liverpool is alleen maar beter geworden, sinds zijn vertrek. Ze hebben er ziek veel geld voor gekregen, en bij Barcelona is het regelrechte flop geworden.... Dus Liverpool heeft imo weinig recht van klagen, en zullen vast heel blij zijn in hindsight met deze transfer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 juni 2022 Share Geplaatst 27 juni 2022 1 minuut geleden zei Kyrill: Maar Liverpool is alleen maar beter geworden, sinds zijn vertrek. Ze hebben er ziek veel geld voor gekregen, en bij Barcelona is het regelrechte flop geworden.... Dus Liverpool heeft imo weinig recht van klagen, en zullen vast heel blij zijn in hindsight met deze transfer Achteraf zijn ze inderdaad er erg blij mee geweest maar toen het gebeurde waren ze verre van blij. Achteraf praten is natuurlijk het makkelijkste wat er is, zet dat maar op één van onze tegeltjes Qua marktwaarde etc was dat gewoon een logische bedrag om voor Coutinho neer te leggen, vooral als je net 222 miljoen hebt ontvangen voor Neymar zonder gekke constructies. Als Ajax morgen Antony verkoopt voor 80 miljoen zullen ze spelers die zij willen aantrekken ook automatisch duurder worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten