Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice: The MU Edition

Jeroen.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog 52 te gaan. 2 per dag, dat komt dus neer op 26 dagen dat we met de audities bezig zijn. Rond af op een maand. Is dat niet wat te lang?

En als ik er op het einde 11 of 12 heb in plaats van 10, zou dat erg zijn?

Is lang maar uiteindelijk denk ik dat 3 per dag vrij veel word als je een keer een dag mist. Maar tevens heb ik ook niet bepaald haast met dit en is het iets voor de langere termijn. Mochten jullie alledrie geen probleem hebben met 3 per dag wil ik het best doen maar het is vrij veel in mijn ogen.

En uiteindelijk zal je met 10 de tweede ronde ingaan dus zodra je de tiende heb ben je klaar met de audities en hoef je niet meer te draaien. En gezien het aantal afvallers tot nu toe is 10 per team een prima aantal denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 11:

Gedraaid

Ik hou wel van dat rauwe, toch een beetje Latijnse stemmetje. Natuurlijk, het lijkt misschien op de Beyonce's en Rihanna's, maar aan de andere kant, daar zit wel de vraag. Als het publiek dat niets vond, waren deze personen nooit zo groot geworden als dat ze nu zijn. Daarom draai ik hiervoor, dit heeft potentie. Je bent van harte welkom in mijn team, ik denk dat we hier wel iets van kunnen maken in de komende rondes!

Inzending 12:

Niet gedraaid

Tjsa, als het aan mij had gelegen hadden ze deze muziek al af mogen schaffen voordat het gemaakt werd. Niet mijn ding...

Inzending 13:

Niet gedraaid

Een gevalletje nét niet voor mij. Het ingestuurde nummer is een lied waarbij je eigenlijk de hele tijd met je hand bij de knop zit, maar er maar niet op kan en wil drukken. Ik mis net dat kleine beetje extra wat 't voor mij afmaakt. Daarom zeg ik nee.

Inzending 14:

Niet gedraaid

Je hebt wel eens van die nummers dat je bij de eerste noot al denkt, dit gaat m niet worden. Dit nummer valt in die categorie. Of ik hoor het gewoon niet goed, maar ik vind deze zangeres zo vals als een kraai zingen. Vraag me af hoe dit door de voorrondes heen heeft kunnen komen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie per dag lijkt mij beter, ja. Zolang kost het niet en dan zit er ook meer tempo in. Precies op 10 uitkomen lijkt mij vrij lastig en is mogelijk ook een groot nadeel voor inzendingen die tegen het einde komen, maar bon, zal het maar proberen dan.

Dat is inderdaad in het nadeel van de latere inzendingen. Mocht iemand niet tot 10 komen dan moeten we even kijken hoe die op te lossen maar in principe gaan we gewoon uit van maximum van 10. Denk uiteindelijk dat het niet zo een groot probleem gaat vormen en alleen maar zorgt dat er in de hele ronde streng doch rechtvaardig beoordeeld word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien gewoon alle nummers tot het einde doen en als na alle 66 nummers blijkt dat er bv nog mensen zijn met 8 of 9 kandidaten, dat zij er nog willekeurig mogen bij kiezen uit de eerdere inzendingen totdat zij tien hebben?

Ik ben tot dusverre in ieder geval nog in het spel, nipt zij het wel, want met 2 artiesten en slechts 2 gedraaide stoelen, speel ik op het randje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 11:

Een vrouwelijke inzending wat best aardig klinkt. Ik vind haar wel een fijn stemgeluid hebben. Ik denk dat het ook een bijdrage kan hebben in de variatie in mijn eigen groep. Ja dus

Inzending 12:

Ik ken deze naam al een beetje omdat ze afgelopen jaar op Lowlands stonden. Heb er toen een paar keer naar geluisterd, heb ze niet gezien op Lowlands zelf. Kan mij niet herinneren dat ik het slecht vond, maar ook niet dat ik er erg onder de indruk van was. Ze zijn me niet goed bijgebleven in ieder geval. Dit nummer vind ik een beetje irritant. Nee

Inzending 13:

Ik vind dit nummer van het begin tot het eind niet boeiend. Hier hou ik echt niet van. Waarbij ik bij Django Django twijfelde, ben ik hier zeker van een nee

Inzending 14:

Geen aangename zang, klinkt een beetje tegen het valse aan zelfs. De muziek zet er ook niks tegenover. Nee

Inzending 15:

Weer een naam die mij bekend voorkomt van Lowlands. Kan mij niet herinneren dat ik de tijd genomen heb om er naar te luisteren. Vind deze qua niveau ook wel vergelijkbaar met Django Django. Heb hierbij dan ook een beetje dezelfde twijfel. Klinkt niet heel gek, maar ook niet heel bevredigend of uitzonderlijk. Misschien wel goed voor de competitie om dit soort ertussen te hebben. Omdat we nog redelijk veel artiesten te gaan heb neem ik de gok niet. Volgende keer beter! Nee

Inzending 16:

Klinkt mij wat te zweverig met zo'n pamfluitje of wat dan ook in de muziek. Stemgeluid van de zangeres vind ik ook niet geweldig klinken. Maar weer een nee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiermee is er weer een artiest waar meerdere coaches voor gedrukt hebben. [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; mag kiezen in welk team Bea Miller terecht komt.

Voor [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; is zijn tweede inzending minder succesvol. Django Django ligt uit de competitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiermee is er weer een artiest waar meerdere coaches voor gedrukt hebben. [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; mag kiezen in welk team Bea Miller terecht komt.

Voor [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; is zijn tweede inzending minder succesvol. Django Django ligt uit de competitie.

Heb ik wat gemist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 15

Niet gedraaid

Zit Yves achter deze inzending of zijn er meer mensen met totaal geen smaak? ;c

Inzending 16

Niet gedraaid

Het nummer en zangeres is op zich niets mis mee, maar het weet me geen moment écht te overtuigen. En die pamfluit wordt op een gegeven moment gewoon irritant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 15

Niet gedraaid

Zit Yves achter deze inzending of zijn er meer mensen met totaal geen smaak? ;c

Inzending 16

Niet gedraaid

Het nummer en zangeres is op zich niets mis mee, maar het weet me geen moment écht te overtuigen. En die pamfluit wordt op een gegeven moment gewoon irritant...

Ik was de handen in onschuld en gok op [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; als dader.

Hot Chip is in mijn ogen niet de minst bekende van de bands die al de revue passeerden, maar wel een erg leuke band voor mensen met een iets verfijndere muzieksmaak. Betreffende de paNfluit moet ik je dan weer helemaal gelijk geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de band verder niet, maar op basis van dit nummer is het naar mijn mening verre van verfijnd. Koddig en dizzy eerder. Softdrugs, zeg maar.

Het vleugje ironie in mijn woordkeuze is je dan toch in deze ontgaan. Met je eigen omschrijving sla je echter de nagel op de kop.

Ik ben al benieuwd wat de heren juryleden dan van deze twee inzendingen gaan vinden, hun onverbiddelijke afwijzingen zijn iig steeds erg vermakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien moet ik even een inhaalslag maken, dus bij deze:

Inzending 13:

Gedraaid

Het begin is veelbelovend. De zang klinkt lekker in de oren; de zanger heeft een fijne stem, zonder dat deze echt bijzonder is maar tegelijkertijd past deze krachtige stem wel bijzonder goed bij het liedje. Het nummer is verfrissend ten opzichte van de andere inzendingen. Het is rechttoe, rechtaan zonder dat het saai wordt en er zit veel power in. Ik ben erg benieuwd wat deze band nog meer te bieden heeft en denk dat deze band een verfrissende uitwerking op mijn team zal hebben. Ik heet de bandleden dan ook van harte welkom in mijn team!

Inzending 14:

Niet gedraaid

Als drummer irriteer ik mij mateloos aan ritmes die niet strak zijn en dit is toch wel een schoolvoorbeeld van een drummer die nog even moet oefenen! Maar bon, we zijn bij The Voice dus dat wil ik nog wel voor lief nemen. Helaas zweeft de zang als een zeppelin en is deze soms zelfs ronduit onzuiver. Hier kunnen we dus kort over zijn: 'nee'.

Inzending 15:

Gedraaid

Normaal gesproken werk ik altijd tijdens het luisteren direct mijn commentaar uit en typ ik alles wat in mij opkomt. Echter kwam er dit keer niet zo veel in mij op en ik vraag mij af of dit een goed of een slecht teken is. Het nummer intrigeerde mij in zoverre dat ik aandachtig luisterde omdat ik het probeerde te doorgronden. Dit is dan ook de eerste inzending die ik twee keer heb moeten luisteren simpelweg omdat ik het zo lastig vond om een goed oordeel te vellen. De tweede keer heb ik vooral naar de zang geluisterd, want daar draait het hier vooral om. Van het begin zit er duidelijk een effect over de zang en later komt er zelfs nog een talkbox bij. Hierdoor is het lastig om de zang te beoordelen, maar aan de andere kant ben ik een groot fan van de talkbox, puur doordat je er zoveel toffe dingen mee kunt doen. Het nummer zelf is als een roes, maar wel één waar ongelofelijk veel groove in zit. In tegenstelling tot Chiemel ga ik de gok wel wagen en zeg ik bij deze 'ja'. Ik ben zeer benieuwd naar de overige nummers van deze artiest.

Inzending 16:

Niet gedraaid

De zang is te droog ingeregeld; het had het nummer goed gedaan wanneer er meer galm ingemixt was. De gitaarsound klinkt goed en het couplet is veelbelovend. Helaas is het refrein daarentegen één grote anticlimax. Waar je een mooi en bombastisch refrein verwacht met vuurwerk, verschijnt er in werkelijkheid een ielige panfluit met een verwaarloosbaar deuntje ten tonele. De zang is verder niet slecht maar niet bijzonder genoeg om voor te draaien. Daarbij erger ik mij altijd aan dat ene maniertje waarbij iemand met zijn keel een trilling opzet en daarmee geforceerd overkomt (is lastig te beschrijven dit, maar ik weet zelf heel goed wat ik bedoel:cab:). Alles bij elkaar is het niet voldoende om voor te draaien.

Inzending 17:

Niet gedraaid

Het begin is veelbelovend met een aparte timing van het koortje over het nummer. Op het nummer zelf is weinig aan te merken; het is 'makkelijk' maar tegelijkertijd wel catchy. Daarbij is de muziek mooi gemastered, met een goede afstemming tussen de verschillende instrumenten. Enige minpunt is de zang, want ik vind de stem een tikje aan de scherpe kant en daarom ligt deze niet zo lekker in het gehoor. Omdat ik inmiddels al drie artiesten in mijn team heb zitten, heb ik besloten om niet te draaien. De zang is dus vooral debet aan deze beslissing, maar stiekem hoop ik wel dat één van de andere coaches gaat draaien. Dit bandje verdient namelijk minimaal één gedraaide stoel in mijn ogen.

Inzending 18:

Niet gedraaid

Overgeproduceerde, veelgehoorde schoolmeisjespop; zo kun je dit nummer denk ik het beste omschrijven. En begrijp me niet verkeerd, want ik ben helemaal niet vies van een beetje pop, maar ik weet gewoon nu al dat dit als een kaartenhuis in elkaar gaat vallen in de live-shows, als deze artiest al überhaupt door de battles heen komt. Je kunt simpelweg nooit zoveel kracht in een liedje leggen met alle instrumenten en de zang als de albumsong doet vermoeden. De zang is overigens niet verkeerd, maar je hebt meer nodig (lees: mooiere zanglijnen of een eigener stemgeluid) om mij te overtuigen. Bovendien vond ik de lyrics ronduit slap en het zegt veel dat uitgerekend ik daar een opmerking over maak. Ik luister namelijk nooit aandachtig naar lyrics tenzij ze zó goed of slecht zijn dat het me op gaat vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites