Hansje Geplaatst 22 oktober 2015 Share Geplaatst 22 oktober 2015 Handig die afkortingen. Snap er geen hol van man. Cultuurbarbaar :huhu: Back to the Future. ------------------------------- [YouTube]sGbxmsDFVnE[/YouTube] :< :< :< Nog twee maanden, ugggghhhhhh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 22 oktober 2015 Share Geplaatst 22 oktober 2015 Oops ;c Naja moet je maar net weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 oktober 2015 Share Geplaatst 22 oktober 2015 Oops ;c Naja moet je maar net weten. Gisteren van onder je steen verder helemaal geen BTTF nieuwtjes meegekregen ofzo? ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 22 oktober 2015 Share Geplaatst 22 oktober 2015 ja klinkt idd wat chinees als je niet door hebt over wat het gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 23 oktober 2015 Share Geplaatst 23 oktober 2015 Gisteren van onder je steen verder helemaal geen BTTF nieuwtjes meegekregen ofzo? ;-) Dat wel, maar ik heb helemaal nooit doorgehad dat het de afkorting ervan was joh. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 23 oktober 2015 Share Geplaatst 23 oktober 2015 Gisteren The Age of Adaline gezien. Prachtige film en Blake Lively :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 23 oktober 2015 Share Geplaatst 23 oktober 2015 Fijn dat 'ie is bevallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 oktober 2015 Share Geplaatst 24 oktober 2015 Filmfest Gent zit er ook alweer op voor dit jaar, laatste 3 films gisteren: Zvizdan (The High Sun) een Joegoslavische film opgedeeld in 3 segmenten waarin telkens een soort kortverhaal wordt verteld tussen een jongen en meisje van verschillende etnische achtergronden die (al dan niet) bij elkaar kunnen/willen zijn. Het nadeel is dat elk segmentje werd gespeeld door dezelfde acteurs en het daardoor wat aan kracht moest inboeten, maar ik vond de hele film er zo mooi uitzien en zo geduldig opgebouwd dat ik er verder niet heel kritisch over kan zijn. Zeker het laatste verhaaltje werd schitterend in beeld gebracht. 3.5* The Lobster was de film waar we vooraf misschien het meeste naar uit keken, maar het werd uiteindelijk de minste van de drie. Heel veel zinnigs weet ik er niet eens over te zeggen, als je het plot vooraf leest dan denk je: dit wordt heel absurd. En ja, inderdaad, dat werd het ook helemaal :P Eerste helft was bij momenten ontzettend grappig, 2de deel was een pak minder en sleept het zich een beetje naar een (nogal onbevredigend) einde. Ik hoorde vorige week een interview met Colin Farrell waarin hij dit een ontroerende film noemde, maar dat heb ik dan niet helemaal begrepen ofzo. 3* Louder Than Bombs was dan weer de nieuwste van Joachim Trier, de Deense regisseur die nog maar 2 films op z'n CV had maar met zowel Reprise en (vooral) Oslo, 31. August best wel indruk had gemaakt. En ook nu levert ie weer een sterke film af, dit keer met een grotendeels Amerikaanse cast. Een heel zorgvuldig opgebouwd drama over hoe een gezin moet zien om te gaan met de dood van de moeder. Een verhaal wat heel rustig wordt verteld vanuit alle standpunten en op geen enkel moment de melodramatische kant opgaat. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 oktober 2015 Share Geplaatst 25 oktober 2015 Afgelopen nacht American Psycho gekeken. Omdat ik erg moe was viel ik halverwege in slaap, waardoor de film nog raarder was dan ie al was (nadat ik weer wakker werd). Wil hem nog wel ff een keer zien om te kijken of ik iets belangrijks gemist heb, wist bijvoorbeeld niet helemaal hoe ik het einde moest begrijpen, Hij deed mij in ieder geval erg aan The Shining denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 25 oktober 2015 Share Geplaatst 25 oktober 2015 Afgelopen nacht American Psycho gekeken. Omdat ik erg moe was viel ik halverwege in slaap, waardoor de film nog raarder was dan ie al was (nadat ik weer wakker werd). Wil hem nog wel ff een keer zien om te kijken of ik iets belangrijks gemist heb, wist bijvoorbeeld niet helemaal hoe ik het einde moest begrijpen, Hij deed mij in ieder geval erg aan The Shining denken. Deze is zo lekker he :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 oktober 2015 Share Geplaatst 25 oktober 2015 Zeker, hoe iets simpels gebruikt wordt ok de film te versterken. Die Bale gaat het ook wel goed doen in de beste acteurverkiezing denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 25 oktober 2015 Share Geplaatst 25 oktober 2015 Laatst As Above, So Below gezien. Aardige horrorfilm, die op een gegeven moment een hele interessante opbouw neerzet, wat je doet hopen op een nog interessantere doorloop van de film. Dit valt helaas tegen, waardoor de film uiteindelijk uitmondt in de clichés die compleet onnodig zijn en waarvan je hoopte dat ze uitbleven. Had in mijn hoofd een ziek einde die ik de film gegeven had als ik het plot had mogen schrijven, wat anders was dan de matige laatste 30 minuten die deze film te bieden had. Geef het alsnog wel een 6je voor het aardige concept en toch interessante ideologie die door de film heen gebonden is. Daarna wilden we ff lachen om een cultfilm. Dodgeball opgezet, heb ik al 10x gezien. Blijft geniaal, wat zou het leven saai als je niet soms kan genieten van pulp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 (bewerkt) Sleepers tegenvallende film. Sentimenteel doen om sentimenteel te kunnen doen, zodanig veel narratieve begeleiding dat het er over gaat en vooral een tweede deel waar de film als een pudding in elkaar zat, na het eerste deel dat na een moeilijk begin interessant was. Ook een vrij prominente rol in de film voor het geloof en rechtvaardigheid. Wellicht worden Christenen meer aangesproken door de film dan ik, en dit is ook duidelijk te zien in de film. Ik als experimentele progressieve open-minded jonge Belg zal minder aangesproken worden door zo een film dan de diepgelovige conservatieve Amerikaanse christen dat wellicht films als The Green Mile, Schindler's List en The Boy with the Striped Pyjama's als favoriete films hebben staan - waar niets mis mee is uiteraard. Ook tergend lang voor maar een 'simpel' verhaaltje. Fast and the Furious was wel eens leuk, The Bank Job was anders dan ik verwachtte door dat het een Britse film was (misschien wel beste Statham film?), en ook Limitless is zo een typische goede 'slechte film'. Vermakelijk. Hier en daar wel zijn mankementen, maarja. 26 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 The Future - als ik zeg dat dit een fucking supervage film was dan ben ik eigenlijk nog mild.. ik bedoel, een pratende kat zegt wel genoeg zeker? 1.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Wellicht worden Christenen meer aangesproken door de film dan ik, en dit is ook duidelijk te zien in de film. Ik als experimentele progressieve open-minded jonge Belg zal minder aangesproken worden door zo een film dan de diepgelovige conservatieve Amerikaanse christen dat wellicht films als The Green Mile, Schindler's List en The Boy with the Striped Pyjama's als favoriete films hebben staan - waar niets mis mee is uiteraard. Dit klinkt minder open-mindend dan je zelf zegt. Verder horen de drie films die je noemt tot mijn (liberale, progressieve, open-mindend, niet-meer-zo-jonge Nederlander) favorieten. Vermoed dan ook dat factoren meespelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Dit klinkt minder open-mindend dan je zelf zegt. Verder horen de drie films die je noemt tot mijn (liberale, progressieve, open-mindend, niet-meer-zo-jonge Nederlander) favorieten. Vermoed dan ook dat factoren meespelen. ja The Green Mile is toch een film voor diepgelovigen? En de andere twee zijn gewoon goed opgebouwde sentimentele films waar het gewone publiek ook sneller voor zal vallen. Je mag ook niet te veel hokjesdenken, maar het is wel een feit dat gelovigen zich meer in zo een film zullen vinden dan in een Spring Breakers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Je doet daar imo nogal wat aannames, ik betwijfel of écht diepgelovigen veel van TGM zullen moeten hebben, al zit daar wellicht nog een verschil tussen katholieken en protestanten. Dat het grote publiek meer zal hebben met films die meer op het sentiment spelen, is natuurlijk duidelijk. Maar ik zie niet welke rol geloof daarin speelt. Het is voor mij ook geen feit dat gelovigen meer daarin zullen vinden dan in Spring Breakers, in elk geval niet meer dan het ongelovige publiek. En er zullen ongetwijfeld gelovigen zijn die jouw voorkeur voor Spring Breakers delen. Daarnaast neem je met Spring Breakers natuurlijk een specifiek nihilistisch/hedonistisch voorbeeld. Als je het werk van Malick zou nemen bijvoorbeeld, staat dat wellicht weer dichter bij de belevingswereld van gelovigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Gisteren In Bruges gezien, net als Trainspotting ook compleet anders dan ik verwacht had. Had een wat grauwere trage film verwacht, maar ook deze zat vol met bizarre situaties en hele droge geestige humor. Climax van de film was gewoon schaterlachen. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Je doet daar imo nogal wat aannames, ik betwijfel of écht diepgelovigen veel van TGM zullen moeten hebben, al zit daar wellicht nog een verschil tussen katholieken en protestanten. Dat het grote publiek meer zal hebben met films die meer op het sentiment spelen, is natuurlijk duidelijk. Maar ik zie niet welke rol geloof daarin speelt. Het is voor mij ook geen feit dat gelovigen meer daarin zullen vinden dan in Spring Breakers, in elk geval niet meer dan het ongelovige publiek. En er zullen ongetwijfeld gelovigen zijn die jouw voorkeur voor Spring Breakers delen. Daarnaast neem je met Spring Breakers natuurlijk een specifiek nihilistisch/hedonistisch voorbeeld. Als je het werk van Malick zou nemen bijvoorbeeld, staat dat wellicht weer dichter bij de belevingswereld van gelovigen. In welke zin dan. Malick is nog niet aan mij besteedt. The Tree of Life was eigenlijk een bust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 ja The Green Mile is toch een film voor diepgelovigen? en Grey's Anatomy fans :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Door de hype van de nieuwe Star Wars besloten om deze week per avond een Episode te kijken. Nog nooit gezien, dus ben benieuwd waarom de franchise zo wordt gehyped ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 In welke zin dan. Malick is nog niet aan mij besteedt. The Tree of Life was eigenlijk een bust. Gaat meer over levensvragen en heeft veel oog voor het mooie, ook in gruwelijke en vernietigenden situaties (zoals bijvoorbeeld in The Thin Red Line). Dat is met niet al te veel fantasie te interpreteren als de altijd aanwezige god, al betwijfel ik of Malick het zo bedoeld heeft. Verder denk ik dat The Shawshank Redemption (let alleen al op de titel) veel (Amerikaanse) gelovigen meer aanspreekt dan The Green Mile, al was het alleen maar omdat [tekst]het goede/rechtvaardige daar uiteindelijk 'overwint'[/tekst]. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 ja The Green Mile is toch een film voor diepgelovigen? Zou je kunnen uitleggen waarom? Ik heb geen idee waarom dat zo zou zijn namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 oktober 2015 Share Geplaatst 26 oktober 2015 Ik zou het echt ook niet weten. Een van mn favo's, ben totaaaal niet gelovig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 oktober 2015 Share Geplaatst 27 oktober 2015 Waarschijnlijk vanwege het spirituele/bovennatuurlijke dat sterk in de film aanwezig is. Denk persoonlijk dat veel diepgelovigen dit juist een verkeerde weergave van God vinden, maar dat terzijde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten