Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Misschien komt het door de leeftijd dat ik ze zag, maar Last of the Mohicans en In the Name of the Father gaan mij wel bijblijven hoor.

Name of the Father inderdaad zeker ja, goede film hoor.

Nog steeds niet gezien, terwijl ik wel 789702739 andere films over The Troubles heb gezien. Nou kijk ik de laatste paar maanden sowieso nauwelijks films, misschien één gezien in 2017. Gisteravond wilde ik 'em eindelijk gaan kijken, kon me TV het bestand niet afspelen vanaf mijn draagbare harde schijf :@ Staat ook niet op Netflix (weer eens een account aangemaakt voor die gratis eerste maand), dus maar even een ander formaat 'aanschaffen'.

In plaats daarvan naar een docu gekeken; Les Bleus une Autre Histoire de France. Viel toch erg tegen, laatste kwartier nauwelijks nog naar gekeken. Had er extreem hoge verwachtingen van door alle lovende recensies en verhalen (oa hier).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fair Game (2010) - een undercover CIA agente (Naomi Watts) en haar man, een ex-ambassadeur (Sean Penn), zijn gelukkig getrouwd en proberen de combinatie tussen hun gezin en job zo goed als mogelijk te onderhouden; wanneer Penn echter na een buitenlandse missie kritiek aflevert op de huidige administratie, wordt de geheime identiteit van zijn vrouw als wraak op straat gegooid; Fair Game is een aardig politiek drama die het echter toch niet helemaal waarmaakt, daarvoor is de aanloop te lang en de payoff te matig. 3*

Overigens, regisseur Doug Liman is best wel onderschat eigenlijk. De man is geen absolute topper, maar als je even nagaat wat hij op zijn CV heeft staan.. van in het begin van zijn carriere met heerlijk pulpy filmpjes als Swingers en (het imo flink onderschatte) Go, daarna The Bourne Identity en een prima tussendoortje met Mr. en Mrs. Smith en meer recenter ook nog Edge of Tomorrow. Prima regisseur eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinking Buddies (2013) - soort van heel erg light versie van Lost in Translation, met bij momenten alleen wel nogal erg veel gepraat en iets te weinig rust; wel genoten van een zeer relaxte Olivia Wilde, serieus wifey-materiaal toch hoor. 3*

My Name is Emily (2015) - teleurstellende Ierse coming-of-age film die de (redelijke) verwachtingen nooit hebben kunnen inlossen; weinig chemie tussen de hoofdpersonages levert ook gewoon weinig boeiende dialogen op; 2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Swedish actor Michael Nyqvist, who starred in the original “The Girl With the Dragon Tattoo” films alongside Noomi Rapace, died on Tuesday following a battle with lung cancer, his representative confirmed. He was 56.

“On behalf of Michael Nyqvist’s representatives and family, it is with deep sadness that I can confirm that our beloved Michael, one of Sweden’s most respected and accomplished actors, has passed away quietly surrounded by family after a year long battle with lung cancer,” said his rep in a statement. “Michael’s joy and passion were infectious to those who knew and loved him. His charm and charisma were undeniable, and his love for the arts was felt by all who had the pleasure of working with him.”

Though best known for his role in the Swedish “The Girl With the Dragon Tattoo” trilogy, Nyqvist also broke into American film. He played the villain alongside Tom Cruise in “Mission: Impossible — Ghost Protocol »

Damn. Had ook geen flauw idee dat de beste man ziek was. :X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juni

Films

107. internet.pngHounds of Love (Ben Young, 2016) :: 6.9

108. internet.pngOne & Done (Maura Mandt, Josh Swade, 2016) :: 6.7

109. icon_on_demand.pngEl Color Del Camaleon (Andres Lubbert, 2017) :: 7.0

110. internet.pngGet Out (Jordan Peele, 2017) :: 7.2

111. internet.pngMiami Vice (Michael Mann, 2006) :: 6.7

112. internet.pngToo Late (Dennis Hauck, 2015) :: 6.8

113. bluray.pngThe Neon Demon (Nicolas Winding Refn, 2016) eye.gif :: 8.5

114. icon_on_demand.pngZero Days (Alex Gibney, 2016) :: 6.5

115. internet.pngFuocoammare (Gianfranco Rosi, 2016) :: 6.5

116. dvd.pngElizabethtown (Cameron Crowe, 2005) :: 6.0

117. internet.pngFair Game (Doug Liman, 2010) :: 6.3

118. internet.pngDrinking Buddies (Joe Swanberg, 2013) :: 6.5

119. icon_on_demand.pngMy Name Is Emily (Simon Fitzmaurice, 2015) :: 5.1

120. internet.pngThe Babadook (Jennifer Kent, 2014) :: 6.0

121. internet.pngAll the Real Girls (David Gordon Green, 2003) :: 5.7

Series

122. icon_on_demand.pngIt's Showtime! - Seizoen 1 (Bart De Pauw, 2017): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

123. internet.pngMad Men - Seizoen 4 (Matthew Weiner, 2010): Aflevering 6 t/m 13 :: 8.3

124. internet.pngMad Men - Seizoen 5 (Matthew Weiner, 2012): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.0

125. internet.pngMad Men - Seizoen 6 (Matthew Weiner, 2013): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.1

126. internet.pngMad Men - Seizoen 7 (Matthew Weiner, 2014): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 15 films (maandgemiddelde: 17.7) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 15.

Totaal 36 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3348 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: The Neon Demon (8.5, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: My Name Is Emily (5.1).

Media-verdeling

bluray.png 1.

dvd.png 1.

internet.png 14.

icon_on_demand.png 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juni

Films

80. internet.pngCasablanca (Michael Curtiz, 1942) :: 7.5

81. internet.pngJohn Wick: Chapter 2 (Chad Stahelski, 2017) :: 7.0

82. internet.pngYôjinbô (Akira Kurosawa, 1961) :: 8.0

83. internet.pngHidden Figures (Theodore Melfi, 2016) :: 7.3

84. internet.pngNebraska (Alexander Payne, 2013) :: 7.5

85. internet.pngLos olvidados (Luis Buñuel, 1950) :: 7.4

86. internet.pngThe Killing (Stanley Kubrick, 1956) :: 8.0

87. internet.pngLife (Daniel Espinosa, 2017) :: 6.8

88. internet.pngDawn of the Dead (George A. Romero, 1978) :: 7.2

Series

89. internet.pngArrested Development - Seizoen 1 (Mitchell Hurwitz, 2003): Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)

90. internet.pngFamily Guy - Seizoen 15 (Seth MacFarlane, 2016): Aflevering 19 t/m 20 :: 7.0

91. internet.pngHouse of Cards - Seizoen 5 (Beau Willimon, 2017): Aflevering 1 t/m 13 :: 7.5

92. internet.pngThe IT Crowd - Seizoen 1 (Graham Linehan, 2006): Aflevering 2 t/m 6 :: 8.3

93. internet.pngThe IT Crowd - Seizoen 2 (Graham Linehan, 2007): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.3

94. internet.pngThe IT Crowd - Seizoen 3 (Graham Linehan, 2008): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.0

95. internet.pngThe IT Crowd - Seizoen 4 (Graham Linehan, 2010): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.0

96. internet.pngThe IT Crowd - Seizoen 5 (Graham Linehan, 2013): Aflevering 1 :: 7.8

97. internet.pngThe Shield - Seizoen 7 (Shawn Ryan, 2008): Aflevering 2 t/m 13 :: 9.0

98. internet.pngStar Trek - Seizoen 2 (Gene Roddenberry, 1967): Aflevering 20 t/m 26 :: 8.0

99. internet.pngStar Trek - Seizoen 3 (Gene Roddenberry, 1968): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 9 films (maandgemiddelde: 10.2) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totaal 72 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3654 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: The Shield - Seizoen 7 (9.0, 2de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Life (6.8).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren naar Dispicable Me 3 geweest, de eerste van de franchise die ik heb gezien en de eerste keer dat ik een film heb zitten bekijken met een 3D-bril (muv attracties in pretparken). De film was verrassend aardig, maar meer ook niet. Ik vond 3D wel mooi, maar moet ook nog wel even wennen. Ik zag dingen niet altijd scherp en had het idee (maar dat is vast onzin) dat ik op rij 5 te dichtbij zat om het goed te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag met vriendin en kleine naar Verschrikkelijke Ikke 3 geweest . Voor de eerste keer de D Box stoelen geprobeerd in Kerkrade . Moet zeggen dat dat wel een leuke ervaring is . Helemaal achteraan in het midden . 3D en dan bewegende stoelen . Nadeel van de film is dat Minions een stuk kleinere rol hebben dan in de 1e 2 delen . Maar de film was zeker niet slecht . Benieuwd of Cars 3 ook de moeite gaat worden want daar wou de kleine man ook naar toe .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag was ik de hele dag vrij en had ik zin om weer eens filmpjes te kijken; het werden er twee.

Grave (***)½

Oké. Na Killer Joe krijgt kluiven opnieuw een hele nieuwe dimensie, maar verder was dit toch niet zo schokkend allemaal? Vooruit, het is bovengemiddeld gore, maar het kon veel erger. Prima promotiebeleid dus. De film zelf vond ik niet zozeer super goed, maar had absoluut goede momenten (favoriet; de kruiptocht naar het feest aan het begin, die was beestachtig goed in beeld gebracht) en stak goed in elkaar. Het deed mijn filmhart weer wat sneller kloppen, maar wat ik er precies mee moet... Dat weet ik nog niet, maar ik vond het wel boeiend en interessant.

Song to Song (***)

Hm, oké. Ik was hier niet van onder de indruk, maar de losstaande elementen geven de film nog net een krappe voldoende (omdat ik houd van de rust, beelden en filosofische inslag). Maar alleen al losstaand werken deze drie essentiële onderdelen van Malicks formule al minder goed dan voorheen, maar gezamenlijk past het eigenlijk niet. Deze inslag werkt wel goed bij beelden van de natuur en niet bij een stadse setting en inhoudelijk wel heel erg magere personages. Deze ga ik denk ik snel vergeten, jammer. Snel weer een oude Malick opzetten dus. ;sm;

Juni

Films

54. bios.pngBaywatch (Seth Gordon, 2017) :: 4.0

55. bluray.pngLa La Land (Damien Chazelle, 2016) eye.gif :: 8.0

56. bios.pngThe Wall (Doug Liman, 2017) :: 6.0

57. bios.pngAll Eyez On Me (Benny Boom, 2017) :: 5.8

58. bluray.pngBlade Runner (Ridley Scott, 1982) eye.gif :: 8.8

59. internet.pngGrave (Julia Ducournau, 2016) :: 7.0

60. internet.pngSong to Song (Terrence Malick, 2017) :: 6.3

Series

61. icon_on_demand.png13 Reasons Why - Seizoen 1 (Brian Yorkey, 2017): Aflevering 4 t/m 13 :: 7.8

62. icon_on_demand.pngHouse of Cards - Seizoen 5 (Beau Willimon, 2017): Aflevering 2 t/m 9 (nog niet af gezien)

63. icon_on_demand.pngRectify - Seizoen 1 (Ray McKinnon, 2013): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 7 films (maandgemiddelde: 8.7) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totaal 22 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2065 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Blade Runner (8.8, 5de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Baywatch (4.0).

Media-verdeling

bios.png 3.

bluray.png 2.

internet.png 2.

icon_on_demand.png 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo'n best film maandje voor mij :r

Juni

Films

32. Guardians of the Galaxy (James Gunn, 2014) :: 7.2

33. Rush Hour 3 (Brett Ratner, 2007) :: 6.0

Series

1. Sons of Anarchy - Seizoen 3 : Aflevering 6 t/m 13 :: 8.6

2. 13 Reasons Why - Seizoen 1 : Aflevering 1 t/m 13 :: 8.2

Statistieken

Totaal 2 films (maandgemiddelde: 5,5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 2.

Totaal 21 afleveringen van series gekeken.

Best beoordeelde film: Guardians of the Galaxy (7,2).

Slechtst beoordeelde film: Rush Hour 3 (6.0).

bewerkt door ROEMM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juni

Films

32. internet.pngGuardians of the Galaxy (James Gunn, 2014) :: 4.0

33. icon_on_demand.pngAvengers: Age of Ultron (Joss Whedon, 2015) :: 4.0

Series

34. dvd.pngGreen Wing - Seizoen 1 (Victoria Pile, 2004) eye.gif: Aflevering 1 t/m 9 :: 8.0

35. dvd.pngGreen Wing - Seizoen 2 (Victoria Pile, 2006) eye.gif: Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

36. dvd.pngSherlock - Seizoen 4 (Mark Gatiss, Steven Moffat, 2017): Aflevering 1 t/m 3 :: 9.5

37. internet.pngShingeki no kyojin - Seizoen 2 (Tetsuro Araki, 2017): Aflevering 10 t/m 12 :: 7.5

38. icon_on_demand.pngSilicon Valley - Seizoen 4 (John Altschuler, Mike Judge, Dave Krinsky, 2017): Aflevering 6 t/m 8 (nog niet af gezien)

39. icon_on_demand.pngTwin Peaks - Seizoen 3 (Mark Frost, David Lynch, 2017): Aflevering 2 t/m 4 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 2 films (maandgemiddelde: 3.5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 2.

Totaal 25 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1584 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Sherlock - Seizoen 4 (9.5, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Guardians of the Galaxy, Avengers: Age of Ultron (4.0).

Media-verdeling

dvd.png 3.

internet.png 2.

icon_on_demand.png 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akmareul Boatda viel me enorm tegen helaas. Baby Driver echt een heerlijk filmpje met een geweldige Kevin Spacey vooral :D Rest van de cast ook en de heerlijke osundtrack en vlotte actie hielp ook.

Juni

Films

60. internet.png

John Wick: Chapter 2 (Chad Stahelski, 2017) :: 5.5

61. internet.png

T2 Trainspotting (Danny Boyle, 2017) :: 7.1

62. tv.png

LA 92 (Daniel Lindsay, T.J. Martin, 2017) :: 7.0

63. internet.png

Life (Daniel Espinosa, 2017) :: 7.4

64. bios.png

All Eyez On Me (Benny Boom, 2017) :: 6.9

65. internet.png

Akmareul boatda (Kim Jee-woon, 2010) :: 6.5

66. internet.png

Glengarry Glen Ross (James Foley, 1992) :: 6.9

67. internet.png

Paterson (Jim Jarmusch, 2016) :: 7.2

68. bios.png

Baby Driver (Edgar Wright, 2017) :: 8.0

Series

69. icon_on_demand.png

Modern Family - Seizoen 6 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2014): Aflevering 14 t/m 24 :: 7.5

70. icon_on_demand.png

Modern Family - Seizoen 7 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2015): Aflevering 1 t/m 12 (nog niet af gezien)

71. icon_on_demand.png

New Girl - Seizoen 1 (Elizabeth Meriwether, 2011): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 9 films (maandgemiddelde: 10.0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totaal 24 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1599 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Baby Driver (8.0, 9de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: John Wick: Chapter 2 (5.5).

Media-verdeling bios.png

2. internet.png

6. icon_on_demand.png

3. tv.png

1.

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom viel I Saw The Devil tegen dan? Vond dat juist een van de betere thrillers van de afgelopen jaren.

Baby Driver was inderdaad tof! Jon Hamm en Jamie Foxx, heerlijke rollen hoor. (y) Tempo ook erg goed, prima geschoten en (voor mij) een perfecte balans tussen oprecht goed, origineel, cult (deed me zelfs heel soms aan True Romance denken) en heel licht pulpy. Meer dan prima voor zo tussendoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die link met True Romance zie ik niet meteen, maar verder idd wel gewoon prima filmpje, lekker vlot tempo en perfect uitgekozen muziek. Hard gelachen ook met Jon Hamm, als je net midden in Mad Men zit en hem dan in zo een rol ziet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom viel I Saw The Devil tegen dan? Vond dat juist een van de betere thrillers van de afgelopen jaren.

.

Nou dat was puur het feit dat het hoofdpersonage die vent eindeloos in leven liet. Dat ging me zo enorm tegen staan. Ik snap het idee erachter wel, maar voor mijn gevoel had het in dat huis bij die kannibalen wel mogen eindigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wonder Woman (2017) - 6.5/10

Ik had er hoge verwachtingen van en die zijn helaas maar deels ingelost. Gal Gadot en Chris Pine stelen de show, ik kan bijvoorbeeld geen andere Wonder Woman zien dan de Israëlische beauty. Ook de vechtscènes zitten geweldig ineen, wanneer ze de slow motion origineel gebruiken welteverstaan. Ook de score vond ik voor een Hollywoodblockbuster van zeer hoog niveau. Helaas was de bad guy toch net niet zo goed uitgewerkt, het sprong te veel van de hak op de tak. Dat is zeker mijn grootste gripe, het is eraan te zien dat de screenwriter zijn eerste screenplay voor een feature film schrijft en dat Hack Snyder mee het verhaal heeft geschreven. Mocht dat laatste niet het geval zijn geweest, had je hier goud in handen. Dus toch wel jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites