vinnypassy Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 The Shield S05 _O_ Laat in het The Shield-topic maar ff een reactie achter over het einde, ben wel benieuwd wat je daarvan vindt. Heerlijke serie, die ik dolgraag ook eens zou herzien. Maar te weinig tijd... :( Als ik jouw films zo zie (Paths of Glory, It's A Wonderful Life, Dial M for Murder etc), moet ik terugdenken aan de tijd dat ik die heerlijke films allemaal nog moest kijken en aan het kijken was. Lekker hoor, goeie ouwe tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 Ik ben recent begonnen aan een herkijk samen met mijn vriendin. Maar die is na vier afleveringen nog niet heel erg enthousiast :wall: Binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe dus... kent er nog iemand leuke dames? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 The Shield S05 _O_ Laat in het The Shield-topic maar ff een reactie achter over het einde, ben wel benieuwd wat je daarvan vindt. Heerlijke serie, die ik dolgraag ook eens zou herzien. Maar te weinig tijd... :( Als ik jouw films zo zie (Paths of Glory, It's A Wonderful Life, Dial M for Murder etc), moet ik terugdenken aan de tijd dat ik die heerlijke films allemaal nog moest kijken en aan het kijken was. Lekker hoor, goeie ouwe tijd. The Shield is idd geweldig! En heb nog veel oudjes te gaan, Casablanca staat bv ook nog op mijn lijstje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 Oh, die kun je gewoon skippen hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 mei 2017 Auteur Share Geplaatst 30 mei 2017 Oh, die kun je gewoon skippen hoor Je kan jou skippen. Casablanca is geweldig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 Argo (2012) - 7/10 Heel goed gemaakte film, maar redelijk formularisch en toch wel een tikkeltje te 'America fok ja!' naar mijn goesting. Ook leek Ben Affleck met zijn acteerwerk niet erg veel zin te hebben, maar gelukkig heeft ie zichzelf niet veel dialoog gegeven. Ik bleef echter wel geboeid kijken omdat ik benieuwd was naar het einde en de goede cast (buiten Baffleck dan). Hannibal (2001) - 6/10 Silence of the Lambs nog niet gezien (Shame!) maar deze toch even meegepikt. Was niet altijd even subtiel en redelijk in de face, wat de spanning niet ten goede komt. Julianne Moore is ok, maar verder niet zo bijzonder. Hopkins dan weer wel, hij lijkt wel gemaakt voor deze rol, wat een psycho Leuke wegkijker, maar niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 mei 2017 Share Geplaatst 31 mei 2017 Mei Films 92. Kong: Skull Island (Jordan Vogt-Roberts, 2017) :: 4.0 93. Ellie Parker (Scott Coffey, 2005) :: 6.0 94. The Invitation (Karyn Kusama, 2015) :: 7.3 95. Nothing Personal (Urszula Antoniak, 2009) :: 6.8 96. Wristcutters: A Love Story (Goran Dukic, 2006) :: 6.1 97. Edge of Tomorrow (Doug Liman, 2014) :: 7.2 98. The Journey Is the Destination (Bronwen Hughes, 2016) :: 6.2 99. Supporting Characters (Daniel Schechter, 2012) :: 6.3 100. Embers (Claire Carré, 2015) :: 5.3 101. Thief (Michael Mann, 1981) :: 7.0 102. John Wick: Chapter 2 (Chad Stahelski, 2017) :: 7.0 103. Berlin Syndrome (Cate Shortland, 2017) :: 7.3 Series 104. Mad Men - Seizoen 1 (Matthew Weiner, 2007): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.3 105. Mad Men - Seizoen 2 (Matthew Weiner, 2008): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.3 106. Mad Men - Seizoen 3 (Matthew Weiner, 2009): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.3 107. Mad Men - Seizoen 4 (Matthew Weiner, 2010): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 12 films (maandgemiddelde: 18.2) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 12. Totaal 44 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 3305 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: Mad Men - Seizoen 1, Mad Men, Mad Men (8.3, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Kong: Skull Island (4.0). Media-verdeling 1. 15. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 31 mei 2017 Share Geplaatst 31 mei 2017 Mooie weer helpt niet echt mee. Mei Films 52. Bienvenue à Marly-Gomont (Julien Rambaldi, 2016) :: 5.4 53. The Zookeeper's Wife (Niki Caro, 2017) :: 6.9 54. Guardians of the Galaxy Vol. 2 (James Gunn, 2017) :: 7.4 55. The Great Wall (Yimou Zhang, 2016) :: 6.8 56. Get Out (Jordan Peele, 2017) :: 7.7 57. Beauty and the Beast (Bill Condon, 2017) :: 5.7 58. The Ides of March (George Clooney, 2011) :: 6.9 Series 59. Modern Family - Seizoen 5 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2013): Aflevering 20 t/m 24 :: 7.5 60. Modern Family - Seizoen 6 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2014): Aflevering 1 t/m 13 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 7 films (maandgemiddelde: 10.2) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 7. Totaal 18 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1188 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Get Out (7.7, 15de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Bienvenue à Marly-Gomont (5.4). Media-verdeling 2. 4. 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 mei 2017 Share Geplaatst 31 mei 2017 Mensen al naar de nieuwe Pirates geweest? Ik ga morgen en ben wel benieuwd naar de eerste reacties ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 juni 2017 Share Geplaatst 1 juni 2017 Vakantie enzo. Mei Films 52. Get Out (Jordan Peele, 2017) :: 7.5 53. Before Sunset (Richard Linklater, 2004) :: 9.0 Series 54. 13 Reasons Why - Seizoen 1 (Brian Yorkey, 2017): Aflevering 3 (nog niet af gezien) 55. Bron/Broen - Seizoen 2 (Hans Rosenfeldt, 2013): Aflevering 3 (nog niet af gezien) 56. House of Cards - Seizoen 5 (Beau Willimon, 2017): Aflevering 1 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 2 films (maandgemiddelde: 9.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 2. Totaal 3 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 355 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: Before Sunset (9.0, 3de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Get Out (7.5). Media-verdeling 1. 1. 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 2 juni 2017 Share Geplaatst 2 juni 2017 Hounds of Love (2016) - toevallig weer een Australisch kidnap-filmpje, mooi aansluitend op Berlin Syndrome die ik enkele dagen geleden zag; deze is iets meer straightforward dan laatsgenoemde, weer eerder psychologische terreur voorop stond zoekt deze iets meer de grenzen van het fysieke geweld op; qua sfeer is het echter even beklemmend, en zit de spanning er naar het einde toe wel goed in Kleine 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 2 juni 2017 Share Geplaatst 2 juni 2017 Mei Films 20. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (J.J. Abrams, 2015) :: 5.0 21. Moneyball (Bennett Miller, 2011) :: 6.5 22. Iron Man (Jon Favreau, 2008) :: 6.5 23. The Incredible Hulk (Louis Leterrier, 2008) :: 3.0 24. Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010) :: 6.0 25. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 4.0 26. Captain America: The First Avenger (Joe Johnston, 2011) :: 4.0 27. The Avengers (Joss Whedon, 2012) :: 5.0 28. Iron Man 3 (Shane Black, 2013) :: 6.5 29. Thor: The Dark World (Alan Taylor, 2013) :: 5.0 30. Insurgent (Robert Schwentke, 2015) :: 4.0 31. Captain America: The Winter Soldier (Anthony Russo, Joe Russo, 2014) :: 5.0 Series 32. Shingeki no kyojin - Seizoen 2 (Tetsuro Araki, 2017): Aflevering 1 t/m 9 (nog niet af gezien) 33. Silicon Valley - Seizoen 4 (John Altschuler, Mike Judge, Dave Krinsky, 2017): Aflevering 3 t/m 5 (nog niet af gezien) 34. Twin Peaks - Seizoen 3 (Mark Frost, David Lynch, 2017): Aflevering 1 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 12 films (maandgemiddelde: 3.8) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 12. Totaal 13 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1874 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Moneyball, Iron Man, Iron Man 3 (6.5, 14de dit jaar). Slechtst beoordeeld: The Incredible Hulk (3.0). Media-verdeling 2. 10. 2. 1. Tripje door het Marvel Cinematic Universe aan het maken. Niet echt mijn soort films, maar ik moet toch een beetje bij blijven ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 3 juni 2017 Share Geplaatst 3 juni 2017 Aan je beoordelingen te zien was ik er al lang mee gekapt :cab: Schijnt trouwens dat Wonder Women overal best goeie reviews krijgt nu. Misschien toch weer eentje die de moeite waard kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 3 juni 2017 Share Geplaatst 3 juni 2017 Aan je beoordelingen te zien was ik er al lang mee gekapt :cab: Schijnt trouwens dat Wonder Women overal best goeie reviews krijgt nu. Misschien toch weer eentje die de moeite waard kan zijn. Twee uur naar Gal Gadot staren is al de moeite waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 Mei Films 27. Lucy (Luc Besson, 2014) :: 6.3 28. Rush Hour 2 (Brett Ratner, 2001) :: 6.8 29. Notorious (George Tillman Jr., 2009) :: 7.1 30. Fargo (Coen Brothers, 1996) :: 7.7 31. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) :: 7.4 Series 1. Prison Break: Sequel : Aflevering 5 t/m 9 :: 7.9 2. Sons of Anarchy - Seizoen 1 : Aflevering 1 t/m 13 :: 8.3 3. Sons of Anarchy - Seizoen 2 : Aflevering 1 t/m 13 :: 8.7 4. Sons of Anarchy - Seizoen 3 : Aflevering 1 t/m 5 :: 8.2 Statistieken Totaal 5 films (maandgemiddelde: 6,2) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 5. Totaal 36 afleveringen van series gekeken. Best beoordeelde film: Fargo (7,7). Slechtst beoordeelde film: Lucy (6.3). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 Pff Lucy vond ik zo'n drama film zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 Get Out (2017) - vreemd, maar wel lekker :D soms grappig, soms spannend, maar vooral erg creepy ook 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 (bewerkt) Ik vond Get Out fantastisch, stond net op het punt om te vragen wat de Belgische kenners ervan vonden. @Simonsav (maar dat antwoord heb ik nu) en @Hansje Heb me er goed mee vermaakt, en ga hem sowieso aanschaffen op DVD. Edit en een vraag aan alle mensen die hem gezien hebben: Wat vonden jullie van Hell or High Water? Ik vond hem zeer vermakelijk, en natuurlijk zat "The Dude" erin! Altijd de moeite waard om het te checken dan natuurlijk. 6 juni 2017 bewerkt door MrMHB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 7 juni 2017 Share Geplaatst 7 juni 2017 Pff Lucy vond ik zo'n drama film zeg. Als je op wiw sorteert op beoordeling, zie je ergens onderaan de beste MU-filmmeet ooit gekwantificeerd. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 7 juni 2017 Share Geplaatst 7 juni 2017 Oh wauw, dat is wel heel erg laag. ;c dan is de mijne nog vrij hoog met een 4.6 geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 7 juni 2017 Share Geplaatst 7 juni 2017 Als je op wiw sorteert op beoordeling, zie je ergens onderaan de beste MU-filmmeet ooit gekwantificeerd. ;c :mrgy: Ik kijk nooit meer hetzelfde naar mijn USB-stickjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 8 juni 2017 Share Geplaatst 8 juni 2017 Miami Vice (2006) - je kunt veel zeggen over Michael Mann, maar niet dat het hem ontbreekt aan stijl; de camera zit er alleen soms wel erg dicht op, tot het punt dat het in een aantal scenes lichtjes storend wordt; other than that, lekker filmpje met een heerlijk Miami-by-night en vlotte soundtrack ruime 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 juni 2017 Share Geplaatst 13 juni 2017 The Neon Demon (2016) Gisteren bijna exact een jaar na datum, en eerder toevallig, bij een vriend van me even de kans gehad om de bluray in te gooien en voor een herkijk te gaan. Ook maar even meteen mijn korte review van vorig jaar erbij gehaald om te zien wat ik toen te zeggen had; The Neon Demon was inderdaad fantastisch van de eerste tot de laatste minuut. Esthetisch gezien is er op dit moment gewoon geen enkele regisseur die ook maar in de buurt komt van Refn. Zijn stijl is gewoon even uniek als briljant, en ongeëvenaard. Drive was een geweldig eerste statement, Only God Forgives was de bevestiging en dit.. tsja, wat komt na bevestiging? Wat Hans zegt, klopt verder ook wel. Het mist een beetje de diepgang en ook de mysterie van zijn eerdere films. Dat is vooral een observatie, en geen verwijt. Want Refn neemt hier een oppervlakkig onderwerp als de wereld van de mode en maakt er een waanzinnige studie van die dieper ingaat op de obsessie met schoonheid. Het positieve, in de persoon van Elle Fanning, en het negatieve, met de bijna voltallige verdere cast die (soms letterlijk) als een roofdier om haar heen zwerft. Elle Fanning die hier trouwens perfect gecast is. Hoef ik verder nog iets te zeggen over de soundtrack, nee toch? Erg veel is er niet veranderd. *spoilers* Blijft een film die je eerder moet beleven, dan proberen uit te leggen. Misschien ook omdat er niet zo heel veel uit te leggen valt. Zijn vorige werken, met name Drive en Only God Forgives, hebben zoveel lagen dat het onmogelijk is meteen bij de eerste kijkbeurt doorheen de overdonderende visuele schoonheid te prikken en je echt toe te leggen op de inhoud. Vandaar dat die films bij mij tijd nodig hebben gehad, tijd om te groeien, om me te laten beseffen hoe diep die inhoud wel gaat, en om me misschien pas na de 4de of 5de keer het volledige pakket ten volste laten appreciëren. Zo'n film is The Neon Demon dus niet. En toch! Onder de veelal oppervlakkige basis gaan toch hier en daar wat dingetjes schuil. Refn houdt er hier duidelijk van om een beetje te spelen met de verwachtingen. Elle Fanning die als een hulpeloos meisje de grote, boze modellenwereld inkomt, met een zogezegde fotograaf als vriendje. Of haar eerste testshoot krijgt met een op het eerste zicht nogal creepy figuur; blijken dat uiteindelijk gewoon good guys te zijn. Daarentegen staat dan de in het begin lieve en beschermende Jena Malone, die ook ons een soort houvast biedt als iemand die Elle gaat beschermen, maar net dan blijkt zij met een serieuze innerlijke demoon, pun intended, te kampen. Een mooie discussie is ook wel of Elle nu eigenlijk zo hulpeloos was. Bij mijn eerste kijkbeurt zou ik met een volmondige "ja" hebben geantwoord, na deze herkijk neig ik daar nog steeds naar. Haar scenes in de eerste helft van de film zijn té onschuldig om me anders te laten denken; alhoewel. Er zijn hier en daar momentjes, hele kleine momentjes, waar je even een blik ziet, of een beweging, en denkt iets op te vangen van wat misschien méér dan onschuldig is. Een halve seconde waar je denkt de naïviteit te zien verdwijnen. Maar dat verdwijnt even snel als het gekomen is, zo snel dat je denkt dat je je het misschien hebt ingebeeld. Maar toch blijft Refn je aan het denken zetten, kijk maar naar één van de laatste scènes van Elle waar ze zegt: "You know what my mother called me? Dangerous" Goed, wat je ook moge denken van het eerste deel, en het personage van Elle, veel duidelijk dan de transformatie halverwege de film wordt het natuurlijk niet. Blijft een waanzinnig goeie scene, mede door die overgang van kleuren van het rustige blauwe naar het bloedrode, door de sound erbij, en door de evolutie van Elle, die in deze scene zwaar neigt naar narcisme. Ook een aantal referenties waar je nu iets beter gaat op letten zijn wel leuk om even terug te halen. Elle die terug naar haar hotel gaat en daar een enorme kat(achtige) in haar kamer ziet. En Elle die later naar het huis van Jena gaat, waar het eveneens vol staat/hangt met katachtigen. Of Jena die het in het begin van de film heeft over het feit dat lipstick voor vrouwen altijd genoemd wordt naar "sex or food". En ohja, nadat Elle op het einde vervolgens Jena op sexueel gebied afwijst, wordt ze dan maar opgegeten. Wie of wat is nu trouwens eigenlijk "The Neon Demon"? Staat het voor het hele wereldje, waar je door opgeslokt wordt? Een wereldje die van de buitenkant schittert als neon, maar wanneer je erin zit, zijn klauwen in je zet en je niet meer loslaat, als een demon? Slaat de titel op Elle Fanning? Of op Jena Malone? Misschien heeft de film dan toch wel meer lagen en meer inhoud dan je denkt. Qua rating blijf ik hetzelfde cijfer plakken. The Neon Demon is voor mij niet beter of slechter geworden na deze herkijk. Blijft wel een absolute topfilm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 juni 2017 Share Geplaatst 14 juni 2017 Heel goed Siem (y) Mijn conclusie na de herkijk was inderdaad ook dat ze niet zo onschuldig was, als eerst leek. Krijg hierdoor weer in om een Refn op te zetten. (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 15 juni 2017 Share Geplaatst 15 juni 2017 Seed of Chucky (2013) - 6.5/10 Had deze eens opgenomen en wilde mijn tv-opnames eens dringend opkuisen, maar echt veel zin in deze prent had ik niet. En het eerste uur werden mijn (slechte) verwachtingen volledig ingelost. Overacting, rommelig plot, personages waar je nooit om zal geven, heel erg harde B-film look,... Maar verrassend genoeg moet de pret dan nog maar beginnen. Nadien neemt de film zich al heel wat minder serieus, en het einde is mooi verpakt zoals alleen maar horrorfilms van deze soort het ook kunnen. Leuke nods naar het origineel ook (Brad en Fiona Dourif, after credits scene). Vermakelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten