Simonsav Geplaatst 18 januari 2017 Share Geplaatst 18 januari 2017 Paterson (2016) Prachtig filmpje wederom van Jarmush. En dat terwijl het eigenlijk nergens over gaat. Een man die elke dag op hetzelfde uur opstaat, een hele dag rondrijdt met zijn bus, en s'avonds thuiskomt bij zijn lieftallige vrouw. Oh en tussendoor een beetje poëzie schrijft. En that's it. Adam Driver zet desondanks een fantastisch personage neer, eentje die observeert, die noteert, en zich vooral ook nergens echt druk om maakt. Het zou het recept kunnen zijn voor een lange, saaie zit, wel dat is het op geen enkel moment geworden. Vooral met dank dus aan Driver, maar evenzeer aan zijn vrouw, de Iraanse actrice Golshifteh Farahani. Moeilijke naam, in eigen land raakte ze vooral bekend door ondermeer About Elly (2009). Zij zet ook een geweldige rol neer, heerlijk luchtig en dromerig, de perfecte aanvulling voor Driver. Paterson is heerlijke melancholie, gespijsd met subtiele humor. En je zou zowaar poëzie gaan waarderen. 4* Passengers (2016) Vooral een gemiste kans, wat het had echt iets kunnen worden. Setting is uitstekend, het idee ook. Lag een plethora aan mogelijkheden open om hier iets knap van te maken.. gaan ze voor een fucking lovestory. JLaw is mwah, Chris Pratt is vooral zichzelf, met vaak geforceerd grappig uit de hoek proberen te komen. Hele coole shots en een gevoel dat het de betere kant uitgaat worden veel te vaak ingewisseld voor Hollywood-momentjes (zouden ze een quota gehad hebben?) en de laatste, wat zal het zijn, 20 minuten, is het echt zo voorspelbaar. Zo jammer. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 21 januari 2017 Share Geplaatst 21 januari 2017 Patriots Day (2016) Derde deel in de Peter Berg trilogie van waargebeurde verhalen, na Lone Survivor en Deepwater Horizon. Dit keer neemt ie de "Boston bombing" onder handen, de bomaanslagen van 2013 aan de finishlijn van de marathon in Boston. Te vroeg om daar nu al een film over te maken? Hey.. dit is Amerika. En daar wringt het schoentje hem toch net wat vind ik. Terwijl het zeker geen slechte film is krijg je toch meer en meer het gevoel dat de Amerikanen een soort fetish hebben voor rampen. Ongetwijfeld niet bewust, maar bij elke ramp is er weer gelegenheid om massaal het patriotisme te laten aanwakkeren en te tonen hoe groot de VS wel is, en dat ze alles kunnen overwinnen. En dat liefst met een zo groots mogelijk vertoon. Alsof de realiteit ver-Hollywoods-d wordt. Patriots Day hinkt daarenboven duidelijk op twee gedachten; aan de ene kant zit er een waardig eerbetoon aan de slachtoffers in, maar aan de andere kant forceert Berg zich te veel richting een typisch overdreven actiefilm, wat dan hier en daar momentjes oplevert die je eerder in Independence Day verwacht. Prima als dat je bedoeling is, maar hier paste het gewoon niet. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2017 [TABLE=class: list] [TR] [TD=align: right]9.[/TD] [TD=align: center][/TD] [TD=class: l0, width: 466]Patriots Day (2016) Zeker eens met Simon ja. Vind ook veels te vroeg.[/TD] [TD=class: l0, width: 12, align: left] [/TD] [TD=class: l0, width: 25, align: right]6.8 [/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]10.[/TD] [TD=align: center][/TD] [TD=class: l1, width: 466]Manchester by the Sea (2016) Casey Affleck is geweldig. Zeker wel oscar waardig , Lucas Hedges is ook erg goed als Patrick en Michelle Williams is fantastisch in aantal kleine scentjes die zij heeft. [/TD] [TD=class: l1, width: 12, align: left] [/TD] [TD=class: l1, width: 25, align: right]8.3[/TD] [/TR] [/TABLE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 21 januari 2017 Share Geplaatst 21 januari 2017 Vond je Williams bij die [tekst]huilscène[/tekst] ook niet wat irritant? Het moment raakte me wel, maar ze leek er zo'n botoxhoofd te hebben. Was wel apart. Maar verder inderdaad echt een goede film. Achteraf nog heel veel mooie momentjes opgehaald, zoals hoe die herinneringen naar boven komen en getriggerd worden door de dingen die hij op dat moment ondergaat, de montage en momentjes als met die [tekst]dronken moeder op de bank[/tekst] en die [tekst]foto's van de kids[/tekst], waarbij je als kijker serieus genomen wordt door zelf de (relatief makkelijke) invulling te geven ipv dat alles zo typisch Hollywood wordt uitgelegd met andere camerahoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 21 januari 2017 Share Geplaatst 21 januari 2017 (bewerkt) https://gyazo.com/54aa4a32b5a82263d5b3c0f1599fc646 Mijn lijst van december nog. 21 januari 2017 bewerkt door Rexcoder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 januari 2017 Share Geplaatst 24 januari 2017 Manchester By The Sea ook maar eens gecheckt, viel me na de hoge ratings en zeer positieve reviews wel lichtelijk tegen. Ben al geen Casey Affleck van, en heeft me hier toch weer niet weten te overtuigen. Vrij monotoon acteur, en lijdt een beetje aan hetzelfde probleem als z'n broer. Ook Michelle Williams niet helemaal overtuigend, al had ze dan een wat kleinere rol, maar dat geforceerde accent was wel echt zonde. MBTS is zonder meer een goed drama, maar het is imo niet wat het had kunnen zijn. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 januari 2017 Share Geplaatst 24 januari 2017 14 Oscar nominaties voor La La Land :cab: Film: Arrival, Fences, La La Land, Hacksaw Ridge, Hell or High Water, Hidden Figures, Moonlight, Lion, Manchester by the Sea Acteur: Casey Affleck (MBTS), Andrew Garfield (H.Ridge), Ryan Gosling (LLL), Denzel (Fences), Viggo Mortensen (Captain Fantastic) Actrice: Emma Stone (LLL), Ruth Negga (Loving), Natalie Portman (Jackie), Isabelle Huppert (Elle) ennnnnnnn.. Meryl Streep voor 1 of andere film :mrgy: :-D Regisseur: Chazelle (LLL), Gibson (Hacksaw Ridge), Jenkins (Moonlight), Lonergan (MBTS), Villeneuve (Arrival) Score: Jackie, La La Land, Lion, Moonlight, Passengers Foreign: Forushande, Toni Erdmann, Tanna, Land of Mine, A Man Called Ove Bijrol (M): Dev Patel (Lion), M. Shannon (Nocturnal Animals), J. Bridges (Hell or High Water), Lucas Hedges (MBTS), Mahershala Ali (Moonlight) Bijrol (V): Viola Davis (Fences), Naomi Harris (Moonlight), Nicole Kidman (Lion), Octavia Spencer (Hidden Figures), Michelle Williams (MBTS) Cinematografie: Arrival, La La Land, Lion, Moonlight, Silence Dat zijn de belangrijkste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 24 januari 2017 Share Geplaatst 24 januari 2017 Is Meryl Streep nog genomineerd ook? God. Verder wel leuk voor Verhoeven dat Elle niet helemaal genegeerd is en dat La La Land (terecht) geschiedenis schrijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 24 januari 2017 Share Geplaatst 24 januari 2017 Ik heb vanavond Brimstone bekeken en ik ben uit de bios gelopen als een trotse Nederlander. Trots op wat Martin hier heeft neergezet en hoop dat hij ook internationale erkenning gaat krijgen. Of zeg ik nu wat geks? Is toch prachtig wat Martin hier heeft neergezet. Voor mij de beste Nederlandse film die ik heb gezien maar tegelijk ook de meest verschrikkelijke. Ik ben iemand die heel veel gewend is en heel veel kan hebben maar dit was echt van een heel ander niveau. Het is niet dat ik niet tegen beelden kan waarin gesneden wordt maar het ging hier om de sfeer die neer is gezet. De film is 1 grote aanslag op je emotionele staat waardoor je bijna wilt schreeuwen tegen het doek dat het nu moet stoppen. Echt verschrikkelijk.. Mede daardoor icm de acteerprestaties van Dakota, Guy, Emilia en filmmakersskills was dit echt een topfilm. Vind inderdaad wel dat de film internationale erkenning verdiend ja. Goede film en inderdaad erg gruwelijk. Gy Pearce was echt meesterlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 januari 2017 Share Geplaatst 24 januari 2017 Moonlight (2016) gelijk ook maar even gekeken nu we toch bezig zijn met Oscarfilms. Ja, prima film eigenlijk. Is soort van opgedeeld in 3 hoofdstukken waar we een deel uit de jeugd, adolescentie en volwassenheid van het hoofdpersonage zien. Een hoofdpersonage die zich nergens echt op z'n plek voelt en ook door de hele film heen erg moeilijk te doorgronden is. Desondanks erg boeiend om volgen, al vond ik het middenstuk even wat minder, maar dat wordt goed gemaakt met een érg goed laatste halfuur. Ook cinematografisch een erg mooie film en terechte nominatie voor een beeldje. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 24 januari 2017 [quote name='Simonsav'][B]Manchester By The Sea[/B] ook maar eens gecheckt, viel me na de hoge ratings en zeer positieve reviews wel lichtelijk tegen. Ben al geen Casey Affleck van, en heeft me hier toch weer niet weten te overtuigen. Vrij monotoon acteur, en lijdt een beetje aan hetzelfde probleem als z'n broer. Ook Michelle Williams niet helemaal overtuigend, al had ze dan een wat kleinere rol, maar dat geforceerde accent was wel echt zonde. MBTS is zonder meer een goed drama, maar het is imo niet wat het had kunnen zijn. 3*[/QUOTE] Kan hier niet met je eens zijn. @vinnypassy die scenes waren erg goed ja inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 januari 2017 Share Geplaatst 24 januari 2017 Kan hier niet met je eens zijn. Ik luister.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 25 januari 2017 Ik luister.. Casey Affleck is gewoon echt heel goed in MBTS. Gewoon heel subtiel en ingetogen gespeeld. Ik zie bij hem veel meer soorten verschillende emoties dan bij zijn broer Ben. De scene bijvoorbeeld[spoiler=Manchester spoiler]Waar hij verteld wat er gebeurde en hoe zijn kinderen door de brand om het leven komen. Hij denkend dat hij gestraft gaat worden en vervolgens even later een pistool van politie agent pakt en probeert zelfmoord te plegen. Ik was daar echt gebroken tijdens die scene en ontroerd. Of de scene dat [spoiler=Sea]Hij net in het ziekenhuis aankomt wanneer zijn broer dood is. En zo roept fuck it. Maar ik vond al zijn scenes van Casey heel sterk en vooral ook die met zijn neef Patrick. Ik vind deze film zelf 4.2/5 maar absoluut niet maar 3.0/5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 25 januari 2017 Share Geplaatst 25 januari 2017 Mja. Ik zie het gewoon niet. Heb eerder het gevoel dat hij in elke film een beetje hetzelfde, humeurige personage speelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 25 januari 2017 Share Geplaatst 25 januari 2017 Eens met Kyrill, Afflecks performance raakte me echt al vanaf het begin. Heel subtiel. En dan kun je het gevoel hebben dat hij in elke film hetzelfde doet (wat ik overigens niet vind, maar dat terzijde), maar in deze film past het zo perfect bij het gevoel en de verwerking van zijn personage. Echt een prima prestatie hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Journey Geplaatst 26 januari 2017 Share Geplaatst 26 januari 2017 Sinds kort combineer ik Trakt met Kodi en kijk ik veel films en series. Heb laatst de originele Evil Deze films, Friday the 13th, Halloween en Nightmare on Elm Street films gekeken. Iemand die nog zo'n horror serie van vroeger kent? Ook probeer ik de IMDB top 250 te kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 26 januari 2017 Share Geplaatst 26 januari 2017 Hellraiser en de Chucky-films komen nu in mij op, qua iets oudere franchises. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 26 januari 2017 Share Geplaatst 26 januari 2017 REC. Wel niet van vroeger vroeger, maar de eerste is ook alweer zo'n tien jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 januari 2017 Share Geplaatst 26 januari 2017 Sinds kort combineer ik Trakt met Kodi en kijk ik veel films en series. Heb laatst de originele Evil Deze films, Friday the 13th, Halloween en Nightmare on Elm Street films gekeken. Iemand die nog zo'n horror serie van vroeger kent? Ook probeer ik de IMDB top 250 te kijken Poltergeist! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 26 januari 2017 Share Geplaatst 26 januari 2017 Ah MOET deze film zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 27 januari 2017 Share Geplaatst 27 januari 2017 Zojuist Step Up voor de 3e of 4e keer gezien :-D Jenna Dewan-Tatum blijft elke keer weer enorm lekker hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 27 januari 2017 Share Geplaatst 27 januari 2017 (bewerkt) Pavilion (2012) Pavilion was het regiedebuut van ene Tim Sutton, die zich erg heeft laten inspireren door ondermeer het werk van Gus Van Sant. Het is een film die vooral veel gelijkenissen toont met bijvoorbeeld een Paranoid Park, zij het dan zonder een noemenswaardig plot. Het is met een goeie 67 minuten een vrij korte film waarin we enkele tieners volgen die een beetje scriptloos zich met vanalles bezighouden, maar dan vooral met nietsdoen eigenlijk. Je hebt het gevoel dat alles op improvisatie is gebeurd en dat Sutton alles heeft gade geslaan zonder tussen te komen om de film enige sturing te geven. En toch, het is zo mooi gefilmd en heeft zo'n heerlijk dromerige ondertoon, dat het echt een ervaring wordt om dit kijken, ook al gebeurt er bar weinig. Pavilion is zo'n filmpje die je even weg haalt uit de drukte van het leven en je terugbrengt naar een tijd waar van verantwoordelijkheden nog geen sprake was, en waar alles draaide om het lekker rondhangen met je vrienden en je verder over niets zorgen hoefde te maken. 3.5* 27 januari 2017 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 Acteur John Hurt op 77-jarige leeftijd overleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 28 januari 2017 Acteur John Hurt op 77-jarige leeftijd overleden. Las het ja. Mooi kut :( Moonlight Erg goede film van Barry Jenkins. Ik wist dat het in 3 hoofdstukken was opgedeeld wat de individuele oscar prestaties niet ten goede komt qua cast aangezien alleen Mahershala Ali genomineerd is. In begin eerst 10 minuutjes zat ik nog niet helemaal in maar dat verandere compleet vanaf het moment dat [spoiler=spoiler vanaf moment dat] Juan en zijn straatdealer twee mensen in een auto zien ''smoken'' ''crack smoken'' Het blijkt de moeder van Little/ Chiron te staan. Vanaf dat moment greep de film mij compleet. Wat is erger? De moeder die gebruikt of degene die voor vader speelt maar er in dealt... Vanaf daaraf aan was ik in de film opgezogen. De jongste Chiron fantastische gespeeld door Alex R.Hibbert was ook terug te zien in de 3e en laatste versie gespeeld door Trevante Rhodes. Absolute case study deze film naar de menselijke ziel en zekerheden/onzekerheden als vriendschap, familie, drugs, gepest worden etc. Wel opvallend dat in mijn zaal het publiek vrijwel voor 99% volledig blank was. 8.4 The Autopsy of Jane Doe Leuk horror filmpje die erg spannend is en goed in elkaar zit. 7.6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 (bewerkt) acteur john hurt op 77-jarige leeftijd overleden. Goddamn you, 2017! 28 januari 2017 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten