Spring naar bijdragen

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

ik dacht altijd dat dat een Belgische was, maar blijkbaar verwar ik ze steeds met Brigitta Callens. Die laatste is dan nog eens enorm lelijk... Net zoals al die misses van de laatste jaren, die blijkbaar steeds met depressies kampen en niet om kunnen gaan met media-aandacht, en bovendien allemaal keihard falen.

De enige miss belgie voor mij is trouwens laura goossens, geen enkele Belgische komt puur qua uiterlijk nog enigzins in de buurt van haar. En dat voor iemand die overwegend op blonde meisjes valt.

Die Bardot ziet er trouwens niet mis uit.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht altijd dat dat een Belgische was, maar blijkbaar verwar ik ze steeds met Brigitta Callens. Die laatste is dan nog eens enorm lelijk... Net zoals al die misses van de laatste jaren, die blijkbaar steeds met depressies kampen en niet om kunnen gaan met media-aandacht, en bovendien allemaal keihard falen.

De enige miss belgie voor mij is trouwens laura goossens, geen enkele Belgische komt puur qua uiterlijk nog enigzins in de buurt van haar. En dat voor iemand die overwegend op blonde meisjes valt.

Die Bardot ziet er trouwens niet mis uit.

Verkeerd topic???

Zatlap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja was een beetje laat. ben iets minder actief op het forum, en kijk ook even iets minder films. Heb het wat drukker nu.. Zal wel proberen naar cinema te gaan voor Everest volgende week, en misschien doe ik ook 2001: a space odyssey in filmhuis van kortrijk (classics restored), maar ik twijfel nog. Vind het wat kort op mijn eerste kijkbeurt, is ook erg lange zit maar is aan andere kant een van mijn weinige kansen om die voor het doek te zien.

The martian zal ik wellicht ook wel zien. Zag dat salon indien de film bekritiseerde omdat het te realistisch zou zijn, dat het te weinig de artistieke toer op gaat, maar dat is voor mij juist een pluspunt. Mars is geen tocht naar het onbekende, Mars is een planeet waarvan de gehele oppervlakte gekend is. Het is onze buurplaneet, om dan weer zo een halve mislukte dinges erin te stoppen zoals in het laatste halfuur van Interstellar... Neen, dan ben ik blijer met zoiets. En ik ben er zeker van dat men op dat vlak het ook best uniek kan maken met onverwachte wendingen. Er valt genoeg te doen met dat onderwerp. De ruimte is een intrigrerend onderwerp. De eerste 2,5 uur van Interstellar, 2001: a space odyssey zijn voorbeelden van films die dat zeker kunnen. Gravity en Moon moet ik nog zien

Moet trouwens concluderen dat ik absoluut geen fan ben van Nolan... . Want hoewel ik in eerste instantie Interstellar een goede film vond, sijpelt de ontgoocheling later enorm door, en nu zakt die film als een valk in mijn lijst van waardering. Heb hetzelfde gehad met the hunger games toen ik nog geen arthouse films keek.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist Accepted gezien. Geen hoogstaande film, maar daar kijk ik ook geen films voor. Kijkt prima weg en heb me goed vermaakt. En Blake Lively :love: Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten. Knap, ziet er lief uit en een hele fijne stem. Kende haar al wel, maar kon me zo gauw geen film van haar voor de geest halen. Echt een prachtvrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Me and Earl and the Dying Girl gezien net. Denk dat het Simon was die zei dat het er richting het einde wat te dik op lag? Ben het daar wel mee eens namelijk, maar dat is wel een van de weinige minpunten wat mij betreft. Verder heerlijk indie filmpje, past precies in mijn straatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Me and Earl and the Dying Girl gezien net. Denk dat het Simon was die zei dat het er richting het einde wat te dik op lag? Ben het daar wel mee eens namelijk, maar dat is wel een van de weinige minpunten wat mij betreft. Verder heerlijk indie filmpje, past precies in mijn straatje.

Ik vond dat einde toch wel erg sterk. Ik kreeg er zelfs natte ogen van ;c maar idd heel tof filmpje, heerlijke humor ook. Vooral Earl en die pa waren heerlijk droog :D

Bedankt voor de tip, zo meteen eens downloaden (y)

(Y) ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eergisteren gezien. Siemke enorm bedankt voor de film. Had echt alles. Ekte Dansfilmpje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wildlike (Frank Hall Green, 2015) 10qmjqq.png

mn1c9l.png

Mackenzie is een meisje van veertien uit Seattle, die door haar moeder naar haar oom in Alaska wordt gestuurd vanwege problemen thuis. Een oom die op het eerste zicht wel vriendelijk lijkt, maar wat snel verandert. Daarop besluit Mackenzie om weg te lopen en op haar eentje terug naar Seattle te komen, wat niet meteen heel erg evident blijkt. Ze ontmoet een oudere man die een paar dagen komt backpacken in Alaska, en ze hecht zich aan hem. Ook al heeft hij zijn eigen problemen en wil hij haar liever kwijt dan rijk.

Wildlike is zo'n typisch under the radar filmpje dat waarschijnlijk door erg weinig mensen gezien zal worden. Het is een filmpje waarin dingen die niet gezegd worden, belangrijker zijn dan wat wel gezegd (moet) worden. Relaties, in welke zin of vorm dan ook, waarin stilte een grote rol speelt hebben sowieso een zekere intrige wat mij betreft. Stilte is hier ook bijna een soort derde hoofdrolspeler, en daar ligt voor mij net de reden waarom ik deze film zo goed vond denk ik. Of toch één van de redenen. De evolutie tussen beide protagonisten is zeer mooi om volgen, hoe het van een schijnbaar random ontmoeting naar iets gaat waar beide voldoening uit lijken te halen. En jij als kijker ook.

Niet iedereen zal het geduld kunnen opbrengen voor een filmpje als deze, diegene die dat wel kunnen zullen worden beloond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn de films die ik gezien heb met een grove rangschikking van goed naar minder goed.

[spoiler=films]

001 NwQey.jpgG6Jyya0.pngBirdman: Or (The Unexpected Virtue Of Ignorance)Alejandro González Iñárritu sYMVwfu.jpg

002 9uxaO.jpgG6Jyya0.pngEx MachinaAlex Garland sYMVwfu.jpg

003 9uxaO.jpgU22U88h.pngVictoriaSebastian Schipper sYMVwfu.jpg

004 9uxaO.jpg2nv7LaC.pngTuristRuben Östlund sYMVwfu.jpg

005 9uxaO.jpgG6Jyya0.pngInside OutPete Docter sYMVwfu.jpg

006 9uxaO.jpgG6Jyya0.pngKurt Cobain: Montage of HeckBrett Morgen sYMVwfu.jpg

007 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngLost RiverRyan Gosling sYMVwfu.jpg

008 2Xi7W.jpgjp34vfy.pngJaujaLisandro Alonso sYMVwfu.jpg

009 2Xi7W.jpgYQjkxsn.jpgPlemya (The Tribe)Miroslav Slaboshpitsky sYMVwfu.jpg

010 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngMe and Earl and the Dying GirlAlfonso Gomez-Rejon sYMVwfu.jpg

011 2Xi7W.jpgRwprZZ9.pngLa Isla MínimaAlberto Rodríguez sYMVwfu.jpg

012 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngInherent VicePaul Thomas Anderson sYMVwfu.jpg

013 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngA Most Violent YearJ.C. Chandor sYMVwfu.jpg

014 2Xi7W.jpgXJZo1K0.pngWar BookTom Harper sYMVwfu.jpg

015 2Xi7W.jpgCxDyBmI.pngMad Max: Fury RoadGeorge Miller sYMVwfu.jpg

016 2Xi7W.jpghQaLaVd.pngOmoide no Mânî (When Marnie Was There)Hiromasa Yonebayashi sYMVwfu.jpg

017 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngWildJean-Marc Vallée sYMVwfu.jpg

018 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngStraight Outta ComptonF. Gary Gray sYMVwfu.jpg

019 2Xi7W.jpgX421Mnj.pngTussen 10 en 12Peter Hoogendoorn sYMVwfu.jpg

020 2Xi7W.jpgD2qr1Cf.pngLoin des hommesDavid Oelhoffen sYMVwfu.jpg

021 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngEntourageDoug Ellin sYMVwfu.jpg

022 2Xi7W.jpgA9H9Acy.pngThe Dark HorseJames Napier Robertson sYMVwfu.jpg

023 2Xi7W.jpgX421Mnj.pngErbarme dich - Matthäus Passion StoriesRamón Gieling sYMVwfu.jpg

024 2Xi7W.jpgX421Mnj.pngSergio Herman, Fucking PerfectWillemiek Kluijfhout sYMVwfu.jpg

025 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngMission: Impossible - Rogue NationChristopher McQuarrie sYMVwfu.jpg

026 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngDopeRick Famuyiwa sYMVwfu.jpg

027 2Xi7W.jpgXJZo1K0.pngX+YMorgan Matthews sYMVwfu.jpg

028 2Xi7W.jpgD2qr1Cf.pngTimbuktuAbderrahmane Sissako sYMVwfu.jpg

029 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngCitizenfourLaura Poitras sYMVwfu.jpg

030 2Xi7W.jpgS00Fh8x.pngMita Tova (The Farewell Party)Sharon Maymon sYMVwfu.jpg

031 2Xi7W.jpgXJZo1K0.pngThe Imitation GameMorten Tyldum sYMVwfu.jpg

032 2Xi7W.jpgG6Jyya0.pngLife ItselfSteve James sYMVwfu.jpg

033 2Xi7W.jpgXJZo1K0.pngKingsman: the Secret ServiceMatthew Vaugh sYMVwfu.jpg

034 2Xi7W.jpgX421Mnj.pngBloed, Zweet & TranenDiederick Koopal sYMVwfu.jpg

035 vQuuD.jpgWEqlxxr.pngMelodyBernard Bellefroid sYMVwfu.jpg

036 vQuuD.jpgD2qr1Cf.pngBande de Filles (Girlhood)Céline Sciamma sYMVwfu.jpg

037 vQuuD.jpgXJZo1K0.pngThe Theory of EverythingJames Marsh sYMVwfu.jpg

038 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngFast & Furious 7James Wan sYMVwfu.jpg

039 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngAmerican SniperClint Eastwood sYMVwfu.jpg

040 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngPaper TownsJack Schreier sYMVwfu.jpg

041 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngAvengers: Age of UltronJoss Whedon sYMVwfu.jpg

042 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngThe Man From U.N.C.L.E.Guy Ritchie sYMVwfu.jpg

043 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngSouthpawAntoine Fuqua sYMVwfu.jpg

044 vQuuD.jpgU22U88h.pngPhoenixChristian Petzold sYMVwfu.jpg

045 vQuuD.jpgWuot1cA.pngFrankLenny Abrahamson sYMVwfu.jpg

046 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngPitch Perfect 2Elizabeth Banks sYMVwfu.jpg

047 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngSpyPau Feig sYMVwfu.jpg

048 vQuuD.jpgG6Jyya0.pngCometSam Esmail sYMVwfu.jpg

049 vQuuD.jpgRwprZZ9.pngMagical GirlCarlos Vermut sYMVwfu.jpg

050 vQuuD.jpgU22U88h.pngEvery Thing Will Be FineWim Wenders sYMVwfu.jpg

051 vQuuD.jpg2FfS4V5.pngA Girl Walks Home Alone At NightAna Lily Amirpour sYMVwfu.jpg

052 vQuuD.jpgAwy241r.pngTu dors NicoleStéphane Lafleur sYMVwfu.jpg

053 zyuzF.jpgD2qr1Cf.pngRéalitéQuentin Dupieux sYMVwfu.jpg

054 zyuzF.jpgG6Jyya0.pngFocusGlenn Ficarra & John Requa sYMVwfu.jpg

055 zyuzF.jpgG6Jyya0.pngTrainwreckJudd Apatow sYMVwfu.jpg

056 WocYI.jpghQaLaVd.pngKawaki (The World of Kanako)Tetsuya Nakashima sYMVwfu.jpg

057 WocYI.jpgG6Jyya0.pngIrrational ManWoody Allen sYMVwfu.jpg

058 WocYI.jpgHSbdFfK.pngAmour FouJessica Hausner sYMVwfu.jpg

059 WocYI.jpgG6Jyya0.pngTed 2Seth MacFarlane sYMVwfu.jpg

060 iWc8NZ1.pngD8DvxPH.pngFormales GewissenYves Netzhammer http://i.imgur.com/sYMVwfu.jpg[/img]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4* - Birdman, Sicario, Victoria, Mustang, Ex Machina

3.5* - Lost River, Wildlike, Melbourne, Relatos Salvajes, La Isla Minima, When Marnie Was There, Me and Earl and the Dying Girl, Citizenfour, A Most Violent Year, A Girl Walks Home Alone At Night, Nessuno Si Salva da Solo, X+Y, The Little Death, Flapping in the Middle of Nowhere, Bridgend, El Boton de Nacar, The Ever After, A Wolf at the Door, MI6, Schneider vs Bax, Youth, Son of a Gun, It Follows,

andere: Comet, Southpaw, Hide and Seek, Phoenix, Straight Outta Compton, Kajaki

"goede" slechte films: Project Almanac, Area 51, Focus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inside Out, de nieuwste van Pixar, hoort zeker bij het betere werk wat de studio ondertussen al heeft uitgebracht. Laatste tijd was het een beetje mager wat ze uitbrachten maar dit is een mooie comeback. Vond het een erg origineel idee. Alleen heeft de film wat mij betreft een beetje hetzelfde probleem als WALL-E. Een heerlijk eerste halfuur, met daarna een locatieverandering die niet echt in het voordeel werkt. Eerlijk gezegd kon die hele [tekst]trip van Joy en Sadness[/tekst] me niet zoveel boeien, en die [tekst]ingebeelde olifant of whatever[/tekst] vond ik gruwelijk irritant en ergerde me ik wel aan. De emoticons zelf waren het fijnste om volgen, met voorop Fear waar ik het hardst heb om moeten lachen. Het einde was dan wel weer mooi. ;sm;

3.5*

edit: dat stukje na de credits met die katten was wel geniaal :mrgy: lach helemaal stuk daarmee

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inside Out, de nieuwste van Pixar, hoort zeker bij het betere werk wat de studio ondertussen al heeft uitgebracht. Laatste tijd was het een beetje mager wat ze uitbrachten maar dit is een mooie comeback. Vond het een erg origineel idee. Alleen heeft de film wat mij betreft een beetje hetzelfde probleem als WALL-E. Een heerlijk eerste halfuur, met daarna een locatieverandering die niet echt in het voordeel werkt. Eerlijk gezegd kon die hele [tekst]trip van Joy en Sadness[/tekst] me niet zoveel boeien, en die [tekst]ingebeelde olifant of whatever[/tekst] vond ik gruwelijk irritant en ergerde me ik wel aan. De emoticons zelf waren het fijnste om volgen, met voorop Fear waar ik het hardst heb om moeten lachen. Het einde was dan wel weer mooi. ;sm;

3.5*

edit: dat stukje na de credits met die katten was wel geniaal :mrgy: lach helemaal stuk daarmee

Ja, zelfde hier. Dat is waarom Inside Out niet op 1 staat, maar eerder op plek 6-7 van Pixar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje jongens. Er was een film(3/4 jaar oud) waarin een man naar een buurt/dorp werd gestuurd en daar de mensen moest overhalen om te verhuizen/te verkopen zodat daar een grote complex kwam. Na een tijdje begon hij de mensen daar veel beter te begrijpen en kwam voor hun rechten op. Iemand een idee welke film dat was?

Gevonden :D Promised Land

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites