Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Lekker bezig. Zonde van die regency council.

Even voor de duidelijkheid. Common Sense en Art of War staan aan en voor de rest geen enkele mod of DLC die aan staat. Correct?

Zekers. Je kan wat grafische mods aanzetten, die geven geen problemen. ;)

Mooie periode [MENTION=18505]Hixxo[/MENTION]; Een beetje de dingen gedaan die ik ook voor ogen had. De regency is een beetje jammer, maar nu hebben we iig weer een hoge legitimacy :) Succes Bart (Y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zelf ook weer eens een game op starten. Ik ga voor Tatarstan en Turning the Tide met Kazan, denk ik. Dat klinken echter niet de meest lastige achievements, en ben dus op zoek naar een leuke uitdaging die hierbij past. Ik heb het idee dat ik alle achievements m.b.t. hordes eigenlijk wel gedaan hebt. Ik ben alleen blijkbaar nooit gewesternized met een horde. Blijkbaar heb ik in mijn Golden Horde run (pre-cossacks, toen hordes nog echt slecht waren) nooit de button om te westernizen aangeklikt.

NB: Ik heb geen zin in een dergelijke exploitrun, zoals mijn Mughals one-tag run. Ik denk dat het mogelijk is om als Kazan te gaan voor 'An early reich', 'All belong to mother Russia', 'The Sun Never Sets on the Indian Empire' en 'Spain is the emperor' in dezelfde run, maar dat vraagt om zoveel exploits te gebruiken. Daar heb ik geen behoefte aan. Graag dus wel een beetje realistische voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zelf ook weer eens een game op starten. Ik ga voor Tatarstan en Turning the Tide met Kazan, denk ik. Dat klinken echter niet de meest lastige achievements, en ben dus op zoek naar een leuke uitdaging die hierbij past. Ik heb het idee dat ik alle achievements m.b.t. hordes eigenlijk wel gedaan hebt. Ik ben alleen blijkbaar nooit gewesternized met een horde. Blijkbaar heb ik in mijn Golden Horde run (pre-cossacks, toen hordes nog echt slecht waren) nooit de button om te westernizen aangeklikt.

NB: Ik heb geen zin in een dergelijke exploitrun, zoals mijn Mughals one-tag run. Ik denk dat het mogelijk is om als Kazan te gaan voor 'An early reich', 'All belong to mother Russia', 'The Sun Never Sets on the Indian Empire' en 'Spain is the emperor' in dezelfde run, maar dat vraagt om zoveel exploits te gebruiken. Daar heb ik geen behoefte aan. Graag dus wel een beetje realistische voorstellen.

Maar over wie heb je het nou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het creëeren van territory's aangeraden ?

Het is een beetje vergelijkbaar met overseas provinces en non-overseas provinces.

Terretories komen overeen met overseas provinces, states komen overeen met non-overseas provinces.

Terrotories hebben een 75% autonomy minimum, maar zijn goedkoper om te coren.

States hebben geen geen minimum autonomy, maar zijn duurder om te coren, maar je moet er state wel een bedrag betalen. Dit bedrag is afhankelijk van de afstand van de capital en de development van de state provinces.

Wat hiervoor de juiste strategie is, ben ik ook nog niet helemaal over uit. Als de autonomy ver boven de 75% zit, heb je er naar mijn idee weinig aan om het tot een state te maken. Tenzij je door estates goede bonussen uit de provinces kunt krijgen (Terrotories kunnen niet aan estates gegeven worden). Dan zou je het juist wel weer kunnen overwegen. Ik heb nog te weinig in 1.17 gespeeld om daar echt een uitspraak over te doen, over wat handig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer dat je verplicht wordt om na 5 gekoloniseerde provincies zo een soort vazzalstaat op te richten. Is er geen manier om dat tegen te gaan.

Kolonie klinkt trouwens zo oud-nederlands. Ik denk dat colonie veel natuurlijker is. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt in de New World? Ja, dat schijnt ooit niet in de game geweest te zijn, maar nu al wel al heel lang. Je hebt het dan over een colonial nation.

Kolonie schrijf je echt zo. Ziet er niet uit met een C in het Nederlands.

Ja, er is een manier om het tegen te gaan, maar ik wil het je niet aanraden: Als je je capital in de new world hebt, gebeurt dit niet. Dan heb je eigenlijk alleen Austrilia als enige optie waar het kan gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt in de New World? Ja, dat schijnt ooit niet in de game geweest te zijn, maar nu al wel al heel lang. Je hebt het dan over een colonial nation.

Kolonie schrijf je echt zo. Ziet er niet uit met een C in het Nederlands.

Ja, er is een manier om het tegen te gaan, maar ik wil het je niet aanraden: Als je je capital in de new world hebt, gebeurt dit niet. Dan heb je eigenlijk alleen Austrilia als enige optie waar het kan gebeuren.

Ik vind het geen goed mechanisme. Je kan nooit gebieden in de new world zelfstandig besturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geen goed mechanisme. Je kan nooit gebieden in de new world zelfstandig besturen.

Het idee erachter is wel historisch te verantwoorden. De gebieden in Amerika die in bezit waren van landen buiten Amerika waren eigenlijk altijd kolonies. Dus ik snap de gedachte er achter wel. Ik zou wel bepaalde changes verlangen, maar ik heb met het idee van colonial nations totaal geen moeite.

Ik denk trouwens dat het nu makkelijker is dan ooit om je capital naar de new world te verplaatsen, al heb ik het nooit getest: Zorg dat je province in de New world een state wordt en je kunt er je capital van maken. Volgens mij hebben ze nu de continentrestrictie op je capital weggehaald. Al durf ik dat niet helemaal met zekerheid te zeggen. Anders moet je nog steeds een hoop onzin uithalen om je capital van continent te laten veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat al een tijdje inderdaad. Geen idee hoe lang. Tikt langzaam omhoog en per 100 kun je staat een church power kiezen (max 2) en daarna kun je voor 100 church power ook weer een ander kiezen als je er weer 100 hebt. Je kunt redelijk vaak wisselen, dus bent wel flexibel in de bonussen die je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff bij aan het komen van een oorlog tegen Engeland, valt Spanje me aan. Mede door ally Polen daar goed uit gekomen wordt ik nu overlopen door rebellen...

EDIT: Ben je die net de baas valt Engeland je aan en vervolgens ook de Turken...

bewerkt door Reinoud
Link naar opmerking
Deel via andere websites