De_Kromme Geplaatst 21 januari 2014 Share Geplaatst 21 januari 2014 (bewerkt) Broadchurch is een Britse televisieserie uitgezonden op ITV. Het is een detectiveserie/misdaaddrama, gemaakt door Chris Chibnall, met David Tennant en Olivia Colman in de hoofdrollen. Ólafur Arnalds componeerde de muziek. Het eerste seizoen werd opgenomen in het najaar van 2012 in Clevedon en Bridport, en speelt zich af aan de kust van Dorset. In de serie wordt een elfjarige jongen dood gevonden en de politie gaat op zoek naar de moordenaar. Het seizoen werd uitgezonden in 2013 in het Verenigd Koninkrijk en haalde hoge kijkcijfers en positieve kritieken. Vanwege het succes kondigde ITV een tweede seizoen aan. De serie werd aan de Verenigde Staten verkocht voor BBC America en volgens Fox Broadcasting Network komt er een Amerikaanse remake in 2014 of 2015. In Nederland was de serie in januari 2014 op RTL4 te zien. bron: wikipedia Hier de Engelse wikipedia waarin alles uitgebreider staat: Broadchurch IMDB: Broadchurch 8,4 Trailer: [video=youtube;-f5DNUF2CFc] 21 januari 2014 bewerkt door De_Kromme Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De_Kromme Geplaatst 21 januari 2014 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2014 (bewerkt) Broadchurch is een Britse televisieserie uitgezonden op ITV. Het is een detectiveserie/misdaaddrama, gemaakt door Chris Chibnall, met David Tennant en Olivia Colman in de hoofdrollen. Ólafur Arnalds componeerde de muziek. Het eerste seizoen werd opgenomen in het najaar van 2012 in Clevedon en Bridport, en speelt zich af aan de kust van Dorset. In de serie wordt een elfjarige jongen dood gevonden en de politie gaat op zoek naar de moordenaar. Het seizoen werd uitgezonden in 2013 in het Verenigd Koninkrijk en haalde hoge kijkcijfers en positieve kritieken. Vanwege het succes kondigde ITV een tweede seizoen aan. De serie werd aan de Verenigde Staten verkocht voor BBC America en volgens Fox Broadcasting Network komt er een Amerikaanse remake in 2014 of 2015. In Nederland was de serie in januari 2014 op RTL4 te zien. bron: wikipedia Hier de Engelse wikipedia waarin alles uitgebreider staat: Broadchurch IMDB: Broadchurch 8,4 Trailer: [video=youtube;-f5DNUF2CFc] 21 januari 2014 bewerkt door De_Kromme Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De_Kromme Geplaatst 21 januari 2014 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2014 Ik ben er nog niet aan begonnen maar mijn moeder kijkt het en ik heb een paar stukjes gezien, beperkend tot deze stukjes lijkt het mij een erg leuke serie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 21 januari 2014 Share Geplaatst 21 januari 2014 Ik vind het ook een zeer goede serie, volg hem al vanaf het begin. Ben alleen benieuwd wie er nou helemaal op het einde van de laatste uitzending uit dat huis komt gerend... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 22 januari 2014 Share Geplaatst 22 januari 2014 Tijdje geleden al afgezien. Was wel aardig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 26 januari 2014 Share Geplaatst 26 januari 2014 Laatste twee afleveringen! Let's go.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Sinds een paar weken wordt S2 uitgezonden op RTL. Vind vooral de regie heel erg sterk in deze serie. Verder lijkt er meer vaart in S2 te zitten dan in S1; dit bevalt me wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Leuke serie ja, wel beetje voorspelbaar soms. En die lead detective doet me iets teveel aan Villas-Boas denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Leuke serie ja, wel beetje voorspelbaar soms. En die lead detective doet me iets teveel aan Villas-Boas denken. maar dat accent van hem :love: over dat voorspelbaarheid ben ik het best mee eens, sommige dingen hebben gelijk invloed in dezelfde aflevering ipv een paar afleveringen verder. maar voor de rest is het top. [spoiler=]wat denken jullie wat er gaat gebeuren? gaat Mark Latimer nog iets uitspoken, aangezien hij zich nogal vreemd gedraagt? ik heb veel vragen maar ik begin maar met deze :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Mooi accent heeft die kerel inderdaad. Betrap mezelf er af en toe op dat ik hem na probeer te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 juni 2015 Share Geplaatst 15 juni 2015 Ben het wel eens over de voorspelbaarheid, waardoor er teveel duidelijkheid wordt verschaft. [spoiler=Vragen vragen vragen] Ik denk dat die predikant nog wel eens erachter zou kunnen zitten. Is me veel te veel bezig zijn naam te zuiveren door bijvoorbeeld die bijeenkomsten met zedendelinquenten te organiseren. Verder vind ik het ook opvallend dat hij steeds Joe bezoekt in de gevangenis en hem probeert te overtuigen om schuld te bekennen. Zou hij dit doen om zijn eigen straatje schoon te vegen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten