Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Broadchurch

De_Kromme

Aanbevolen berichten

broadchurch-cast.jpg

Broadchurch is een Britse televisieserie uitgezonden op ITV. Het is een detectiveserie/misdaaddrama, gemaakt door Chris Chibnall, met David Tennant en Olivia Colman in de hoofdrollen. Ólafur Arnalds componeerde de muziek.

Het eerste seizoen werd opgenomen in het najaar van 2012 in Clevedon en Bridport, en speelt zich af aan de kust van Dorset. In de serie wordt een elfjarige jongen dood gevonden en de politie gaat op zoek naar de moordenaar. Het seizoen werd uitgezonden in 2013 in het Verenigd Koninkrijk en haalde hoge kijkcijfers en positieve kritieken. Vanwege het succes kondigde ITV een tweede seizoen aan. De serie werd aan de Verenigde Staten verkocht voor BBC America en volgens Fox Broadcasting Network komt er een Amerikaanse remake in 2014 of 2015. In Nederland was de serie in januari 2014 op RTL4 te zien.

bron: wikipedia

Hier de Engelse wikipedia waarin alles uitgebreider staat:

Broadchurch

IMDB:

Broadchurch 8,4

Trailer:

[video=youtube;-f5DNUF2CFc]

bewerkt door De_Kromme
Link naar opmerking
Deel via andere websites

broadchurch-cast.jpg

Broadchurch is een Britse televisieserie uitgezonden op ITV. Het is een detectiveserie/misdaaddrama, gemaakt door Chris Chibnall, met David Tennant en Olivia Colman in de hoofdrollen. Ólafur Arnalds componeerde de muziek.

Het eerste seizoen werd opgenomen in het najaar van 2012 in Clevedon en Bridport, en speelt zich af aan de kust van Dorset. In de serie wordt een elfjarige jongen dood gevonden en de politie gaat op zoek naar de moordenaar. Het seizoen werd uitgezonden in 2013 in het Verenigd Koninkrijk en haalde hoge kijkcijfers en positieve kritieken. Vanwege het succes kondigde ITV een tweede seizoen aan. De serie werd aan de Verenigde Staten verkocht voor BBC America en volgens Fox Broadcasting Network komt er een Amerikaanse remake in 2014 of 2015. In Nederland was de serie in januari 2014 op RTL4 te zien.

bron: wikipedia

Hier de Engelse wikipedia waarin alles uitgebreider staat:

Broadchurch

IMDB:

Broadchurch 8,4

Trailer:

[video=youtube;-f5DNUF2CFc]

bewerkt door De_Kromme
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke serie ja, wel beetje voorspelbaar soms. En die lead detective doet me iets teveel aan Villas-Boas denken.

maar dat accent van hem :love:

over dat voorspelbaarheid ben ik het best mee eens, sommige dingen hebben gelijk invloed in dezelfde aflevering ipv een paar afleveringen verder. maar voor de rest is het top.

[spoiler=]wat denken jullie wat er gaat gebeuren? gaat Mark Latimer nog iets uitspoken, aangezien hij zich nogal vreemd gedraagt? ik heb veel vragen maar ik begin maar met deze :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel eens over de voorspelbaarheid, waardoor er teveel duidelijkheid wordt verschaft.

[spoiler=Vragen vragen vragen] Ik denk dat die predikant nog wel eens erachter zou kunnen zitten. Is me veel te veel bezig zijn naam te zuiveren door bijvoorbeeld die bijeenkomsten met zedendelinquenten te organiseren. Verder vind ik het ook opvallend dat hij steeds Joe bezoekt in de gevangenis en hem probeert te overtuigen om schuld te bekennen. Zou hij dit doen om zijn eigen straatje schoon te vegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites