Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

NFL

Mvdv

Aanbevolen berichten

Voordat ik American Football keek, keek ik honkbal. En daar kwam weer ik op doordat FoxSports/ESPN wedstrijden daarvan uitzond en ik daar toevallig een keer op stuitte. De eerste wedstrijd die ik daar zag. was de wildcard game tussen de Kansas City Royals en de Oakland A's. Voor de Royals een wedstrijd om nooit te vergeten en daardoor ben ik ook fan geworden van zowel het team als de sport, want daarna besloot ik om honkbal meer te gaan volgen. Zodoende kijk ik al sinds 2013/2014 honkbal.

Toen ooit besloten om te kijken of American Football, want dat hadden ze ook bij FoxSports/ESPN, ook iets voor mij was. Begonnen met het kijken van de Superbowl en dat beviel me wel. Dus ook toen besloten om meer American Football te kijken en volgen. En omdat ik door honkbal fan was geworden van de Kansas City Royals, besloot ik eerst te kijken of er ook een team uit Kansas City was die in de NFL speelde. En die was er in de vorm van de Kansas City Chiefs. :)

Inmiddels volg ik sinds een jaar of 2/3 geleden ook meer College Football. Daar is Texas Christian University, oftewel TCU, het team dat ik volg. Dit omdat de eerste CFB wedstrijd die ik keek van TCU was, Weet niet waarom ik hier niet voor de Kansas City connectie ben gegaan, want er waren 3 opties in de CFB; Kansas, Kansas State en Missouri.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begon rond 2009 met de NBA volgen en toen fan geworden van de Warriors vanwege Curry-Ellis wat ondanks niet al te veel succes een garantie voor vermaak was. Toen in 2010 kwam daar de MLB bij met het succes van de Giants wat veelal langskwam kwa reclames en dergelijke. Het volgende jaar echt de Giants gaan volgen en toen begon in september het NFL seizoen dus besloot het ook eens een kans te geven. Na de Warriors en Giants was de stap klein richting de 49ers die dat jaar voor het eerst in hele lange tijd weer eens succes kenden en eigenlijk direct verslaafd eraan geraakt mede daardoor. 

Sindsdien ook vrij intensief aan het volgen geraakt met elke zondag om 7 uur als de 49ers niet spelen Redzone aan en zodra de 49ers beginnen daar op overschakelen. Enkel de daar avond wedstrijden sla ik over het algemeen live over(met uitzondering van de play-offs en natuurlijk de Superbowl) maar als de 49ers spelen sowieso de volgende ochtend wedstrijd in zijn geheel kijken voor ik uitslagen enzo check. Ook de draft al jaren intensief aan het volgen al was dit jaar voor het eerst in lange tijd dat ik de 1e ronde geskipt heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Djordison:

Haha, mooi om te lezen hoe je allebei een connectie gemaakt hebben via andere sport en de stad waarin je al een favoriet team had. Zeker voor @Richarð.is dat niet slecht afgelopen de laatste jaren. 

Mag zeker niet klagen over de prestaties van de Chiefs, nee. Royals ook bijna back-to-back World Series winst. Alleen @Fabian. en @Jeroen. hun team gooide roet in het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn liefde voor de NFL is begonnen met de Super Bowl in 2008, dus eigenlijk nog tijdens mijn studie. Ik kwam het tegen na Match of the Day en bleef hangen op het verhaal over Tom Brady, de 199th overall pick, zijn eerdere Super Bowl overwinningen en dat seizoen van de New England Patriots. De wedstrijd gekeken, verliefd geworden op de sport en een fan van de Patriots ever since. Eigenlijk louter prachtige jaren tot het onvermijdelijke moment dat Tom de franchise verliet. Sinds die tijd is wel pijnlijk duidelijk hoeveel zo'n absolute elite quarterback kan verbloemen voor een team. Natuurlijk Brady de afgelopen jaren ook gevolgd in Tampa Bay, want hij was toch wel my guy wat dat betreft. Prachtig om te zien wat hij ook daar heeft weten te bereiken. Al had ik hem een mooier en waardiger afscheid gegund als dit. 

Een aantal jaren terug, of eigenlijk al heel wat jaren terug, naar de Minnesota Vikings vs Pittsburgh Steelers in Londen geweest. Prachtige ervaring. Bij mijn trip naar the states naar Seahwaks @ Cardinals geweest. In 2018, dus de Josh Rosen experience. Niet de beste pot, maar wel een prachtige ervaring en beleving. Komend jaar wil ik samen met vrouw lief weer naar Amerika en dan hoop ik stiekem op een thuiswedstrijd van de Chargers. Sowieso is LA mijn stad en daarom stiekem ook voor een team daar gekeken. Daarbij ben ik vanaf moment een echt een groot fan van Justin Herbert.

Inmiddels is de NFL op zondagavond voor mij vaste prik. Redzone of als er echt een interessant duel is, dan die aan. En altijd de Pats als ze spelen. Net als @Jeroen. kijk ik de avondwedstrijden direct de ochtend na de wedstrijd. Extra makkelijk nu met al dat thuiswerken. Daarnaast verslijt ik zo'n 5 a 10 uur aan Podcast materiaal via The Athletic Football Show. Voor mij persoonlijk wel de fijnste. Heb daar ook veel van geleerd over het proces van roster building, formaties enz. Het college football probeer ik ook te volgen, maar om daar je favoriete teams te zien in Nederland blijft wat lastiger. Volg daarin vooral USC en eigenlijk de gehele SEC (met in het speciaal Bama). Die laatste blijft toch met afstand de mooiste en sterkste conference in het hele college football. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-5-2023 om 08:09 zei ElMarcos:

Een aantal jaren terug, of eigenlijk al heel wat jaren terug, naar de Minnesota Vikings vs Pittsburgh Steelers in Londen geweest. Prachtige ervaring. Bij mijn trip naar the states naar Seahwaks @ Cardinals geweest. In 2018, dus de Josh Rosen experience. Niet de beste pot, maar wel een prachtige ervaring en beleving. Komend jaar wil ik samen met vrouw lief weer naar Amerika en dan hoop ik stiekem op een thuiswedstrijd van de Chargers. Sowieso is LA mijn stad en daarom stiekem ook voor een team daar gekeken. Daarbij ben ik vanaf moment een echt een groot fan van Justin Herbert.

Tof dat je ook naar Londen en de VS zelf bent geweest. Dat lijken mij wel twee andere werelden qua beleving. Dat staat hier ook ooit (twee jonge kinderen nu) eens op de lijst. Zo'n Europese wedstrijd is dan makkelijker om mee te beginnen. Ik wilde naar München vorig jaar, maar daar waren we niet tussen gekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-5-2023 om 08:09 zei ElMarcos:

Mijn liefde voor de NFL is begonnen met de Super Bowl in 2008, dus eigenlijk nog tijdens mijn studie. Ik kwam het tegen na Match of the Day en bleef hangen op het verhaal over Tom Brady, de 199th overall pick, zijn eerdere Super Bowl overwinningen en dat seizoen van de New England Patriots. De wedstrijd gekeken, verliefd geworden op de sport en een fan van de Patriots ever since. Eigenlijk louter prachtige jaren tot het onvermijdelijke moment dat Tom de franchise verliet. Sinds die tijd is wel pijnlijk duidelijk hoeveel zo'n absolute elite quarterback kan verbloemen voor een team. Natuurlijk Brady de afgelopen jaren ook gevolgd in Tampa Bay, want hij was toch wel my guy wat dat betreft. Prachtig om te zien wat hij ook daar heeft weten te bereiken. Al had ik hem een mooier en waardiger afscheid gegund als dit. 

Inmiddels is de NFL op zondagavond voor mij vaste prik. Redzone of als er echt een interessant duel is, dan die aan. En altijd de Pats als ze spelen. Net als @Jeroen. kijk ik de avondwedstrijden direct de ochtend na de wedstrijd. Extra makkelijk nu met al dat thuiswerken. Daarnaast verslijt ik zo'n 5 a 10 uur aan Podcast materiaal via The Athletic Football Show. Voor mij persoonlijk wel de fijnste. Heb daar ook veel van geleerd over het proces van roster building, formaties enz. Het college football probeer ik ook te volgen, maar om daar je favoriete teams te zien in Nederland blijft wat lastiger. Volg daarin vooral USC en eigenlijk de gehele SEC (met in het speciaal Bama). Die laatste blijft toch met afstand de mooiste en sterkste conference in het hele college football. 

Dan hebben we al samen in een stadion gezeten :D Prachtige ervaring inderdaad. Ben zelf 3x naar Londen geweest voor de NFL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk alleen naar de NFL omdat er vaak niks anders op tv is. Ben ook absoluut geen fan, met teams van 53 man, die 1x per week spelen en dan doen als of het zo zwaar is. Ik kan nog een hele alinea met klagen plaatsen, over debiele tijdregels bijvoorbeeld, maar laat maar :)

Ik haat New England en New Orleans.

Ik hoop dat Baltimore en Seattle winnen, puur op basis van kleur/logo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei FlyD:

Dan hebben we al samen in een stadion gezeten  Prachtige ervaring inderdaad. Ben zelf 3x naar Londen geweest voor de NFL.

Ja tof hé!

23 uur geleden zei Djordison:

Tof dat je ook naar Londen en de VS zelf bent geweest. Dat lijken mij wel twee andere werelden qua beleving.

In de VS is het nog wel net wat relaxter en tegelijkertijd ook wel fanatieker. Maar Londen komen ook wel veel Amerikaanse supporters heen en is de beleving wel redelijk vergelijkbaar. Althans, in ieder geval voor wat ik nu kan vergelijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Hoe kijken jullie? Gewoon via ESPN of hebben jullie NFL Game Pass aangeschaft? Zo ja, welk abonnement en waarom? 

@FlyD @Richarð. @Jeroen. @Djordison

Via NFL Game Pass. Heb ik nu een paar jaar en bevalt prima. Kan ik zelf bepalen welke wedstrijd ik kijk en zodoende alle wedstrijden van de Chiefs zien. Op ESPN zendde ze die niet altijd uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ElMarcos:

Hoe kijken jullie? Gewoon via ESPN of hebben jullie NFL Game Pass aangeschaft? Zo ja, welk abonnement en waarom? 

@FlyD @Richarð. @Jeroen. @Djordison

Ik heb al een jaar of 10 Gamepass. Kan elke wedstrijd kijken waar en wanneer ik wil en zeker als je 1 team echt volgt is dat met ESPN die er maar 1 per tijdslot uitzend gewoon lastig. En ik ben allergisch voor NL commentaar bij de NFL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Richarð.:

Via NFL Game Pass. Heb ik nu een paar jaar en bevalt prima. Kan ik zelf bepalen welke wedstrijd ik kijk en zodoende alle wedstrijden van de Chiefs zien. Op ESPN zendde ze die niet altijd uit.

Zojuist zei Jeroen.:

Ik heb al een jaar of 10 Gamepass. Kan elke wedstrijd kijken waar en wanneer ik wil en zeker als je 1 team echt volgt is dat met ESPN die er maar 1 per tijdslot uitzend gewoon lastig. En ik ben allergisch voor NL commentaar bij de NFL.

Daarom overweeg ik het ook. Zelf een fan van de Pats (image geeft veel weg XD) en die zie je ook relatief weinig de laatste jaren. En als bijkomend voordeel, geen Nederlands commentaar. Ik kan die twee écht niet uitstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan dat commentaar toch handmatig aanpassen bij die wedstrijd? Bij mij lukt dat bij Ziggo in ieder geval wel.

Wat vonden we van het openingsweekend? Net nog even de samenvatting van de Bills tegen de Jets terug zitten kijken. Wel sensatie hoor met Rodgers eruit en dan alsnog de winst met een punt return.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Djordison:

Je kan dat commentaar toch handmatig aanpassen bij die wedstrijd? Bij mij lukt dat bij Ziggo in ieder geval wel.

Wat vonden we van het openingsweekend? Net nog even de samenvatting van de Bills tegen de Jets terug zitten kijken. Wel sensatie hoor met Rodgers eruit en dan alsnog de winst met een punt return.

Ligt aan je tv-aanbieder. Mijn werkgever bijvoorbeeld levert geen 2 geluidssporen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het openingsweekend was wel een typische vond ik. Je merkt dat veel offenses nog niet helemaal lekker lopen, maar dat is niet heel gek. Neem bijvoorbeeld de Bills, Bengals en KC. Verder, als Rodgers echt zijn achilles gescheurd heeft, dan gaat het een heel lang seizoen worden voor de Jets na alle hoop en mogelijk einde carrière voor AR.

2 uur geleden zei Djordison:

Geen idee of dit kan bij KPN eigenlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teleurstellend openingsweekend voor deze Chiefs fan. Ontzettend matige wedstrijd van vrijwel alle receivers. Met de nadruk op Toney. Wat speelde die slecht zeg. Zeker als je die dropped pass ziet in de 4th quarter. Helemaal open, niemand in de buurt. Verlies je uiteindelijk maar met 1 punt, maar toch teleurstellend. Gelukkig vanaf de volgende wedstrijd weer de beschikking over Chris Jones, want die heeft eindelijk z'n contract verlengd.

Verder met verbazing zitten kijken naar de New York Giants op zondag. De Giants fans hebben zich donderdag helemaal kapot gelachen om Toney (voormalig Giant WR), maar die kregen even een portie karma geserveerd op de zondagavond. Wat waren de Giants slecht zeg. Deze tweet van The Athletic zegt genoeg;

En nog even een shout-out naar Bills fans voor deze post op Reddit;

6414e1b7deae2ffdeb7db45f1e568090.png

Josh Allen met 3 INT's en een fumble afgelopen nacht en Bills verloren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de eerste week van de Patriots kan ik vooral zeggen dat de defense echt wel staat als een huis. Rookies Gonzales en Keon White maakte een goede indruk. Die gaan dit team door het seizoen dragen en een kans geven in veel wedstrijden. Wat betreft de offense ben ik echt niet zo positief. De yards en TD's zagen er goed uit van Mac. Alleen had hij in plaats van 1 pick six er zo twee kunnen hebben (Sweat had een drop) en Boutte voorkwam een interceptie in de endzone van Slay. Verder is het vooral veel RPO, quick game en screens. Niet echt een recept om de AFC heel erg ver mee te komen. Wel positief verrast door de rookie guards die zichzelf redelijk staande hielden.

11 minuten geleden zei Richarð.:

Teleurstellend openingsweekend voor deze Chiefs fan. Ontzettend matige wedstrijd van vrijwel alle receivers. Met de nadruk op Toney. Wat speelde die slecht zeg. Zeker als je die dropped pass ziet in de 4th quarter. Helemaal open, niemand in de buurt. Verlies je uiteindelijk maar met 1 punt, maar toch teleurstellend. Gelukkig vanaf de volgende wedstrijd weer de beschikking over Chris Jones, want die heeft eindelijk z'n contract verlengd.

Verder met verbazing zitten kijken naar de New York Giants op zondag. De Giants fans hebben zich donderdag helemaal kapot gelachen om Toney (voormalig Giant WR), maar die kregen even een portie karma geserveerd op de zondagavond. Wat waren de Giants slecht zeg. Deze tweet van The Athletic zegt genoeg;

En nog even een shout-out naar Bills fans voor deze post op Reddit;

6414e1b7deae2ffdeb7db45f1e568090.png

Josh Allen met 3 INT's en een fumble afgelopen nacht en Bills verloren. :D

Ik denk dat een aantal fanbases hun takes graag terug zouden willen. Net als sommige spelers ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites