Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Hip-Hop

Richarð.

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Rensationeel.:

Track van het jaar dit. Zeker Benny checken als je hem nog niet kent. Plugs I met, Tana Talk 3 en Butcher on Steroids

giphy.gif

Ik weiger in die Griseldavibe mee te gaan...

Een van de vele veel betere tracks is deze o.a.:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rensationeel.:

Ook niks over die verse van Black Thought?

Jouw plaatje is ook lekker

Black Thought de meest een dimensionele rapper die er is zo'n beetje. Wordt ineens de GOAT genoemd, de eentonigheid van zijn bars is gewoon te groot. Ik vind dat hij veel en veel te veel gehyped wordt. Ik check het niet eens meer, Benny kan heel dope spitten. En ook Ka en Conway kan ik hebben... Maar aangezien meer dan 60% van de producties drumless is, dig ik het niet zo. Het haalt de essentie van HipHop eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-6-2019 om 21:01 zei MrMHB:

Black Thought de meest een dimensionele rapper die er is zo'n beetje. Wordt ineens de GOAT genoemd, de eentonigheid van zijn bars is gewoon te groot. Ik vind dat hij veel en veel te veel gehyped wordt. Ik check het niet eens meer, Benny kan heel dope spitten. En ook Ka en Conway kan ik hebben... Maar aangezien meer dan 60% van de producties drumless is, dig ik het niet zo. Het haalt de essentie van HipHop eruit.

Compleet mee oneens. Allereerst is het Roots werk echt extreem veelzijdig. Do You Want More?!!!??! is ATCQ-achtig, jazzy en geïmproviseerd, Game Theory is donker, duister, energiek, Rising Down is weer veel meer gritty, boom bap achtig, waar How I Got Over wat meer optimistisch en soulful is. In al deze diverse sounds gaat Black Thought vloeiend mee, van jamsessies tot aan Fela Kuti gesamplede nummers, tot aan harde ruwe drumbeats, flow past overal bij. Daarnaast vind ik zijn bars ook niet eentonig, veelal heeft het een politieke achtergrond, maar ook complexe braggadocio is Black Thought zeker niet vies van, zijn verse op Rapid Eye Movement is echt belachelijk goed, dat terwijl Pharoahe daarvoor ook al een hele goede anderhalve verse heeft.

Misschien dat er rappers zijn met een betere skillset, maar die hebben zeker niet de hoeveelheid aan consistent materiaal uitgebracht dat in de buurt komt van Black Thought. Een goede rapper zijn is een ding, maar als je materiaal vaak kut is, zoals bij Canibus, dan kan je daar gewoon niet in mee. Kool Keith ook zo iemand, beide echt topniveau rappers, maar echt maar 1 of 2 goede albums, in het geval van Kool Keith dan ook wel een fenomenaal album met Dr. Octagonecologyst, maar ook een hele hoop troep uitgebracht met rare beats, nummers die qua structuur raar in elkaar zitten en een hele hoop filler.

En als je ook nog die recente solo EPs van Black Thought erbij pakt, echt heerlijk om naar te luisteren.

Anyways mijn gedachten over Hip-Hop dit jaar:

Freddie Gibbs & Madlib - Bandana

Niet zo goed als Piñata, maar extreem sterk. Beats zijn misschien wat sterker en Gibbs gaat ook wederom mee in die veelzijdigheid, maar vind dat Madlib soms iets teveel zijn vintage stempel wil drukken, waardoor ik Gibbs op momenten gewoon niet goed versta (Half Manne, Half Cocaine). Giannis is mn jam en krijg ik totaal geen genoeg van.

Denzel Curry - ZUU

Kostte me wat moeite om erin te komen, maar holy shit wat lekker. Denzel denk ik mijn favoriete rapper van het moment. Hele lading energie, fantastische flow en heeft in tegenstelling tot veel van zijn generatiegenoten ook echt iets te zeggen. December nog maar eens een keer live zien in Tilburg.

Little Simz - Grey Area

Werd heel erg geprezen, maar vond het niet zo spannend. Ze is live wel goed, maar denk dat het meer iets is voor Lauryn Hill fans en heb nooit echt iets met Lauryn gehad.

Billy Woods - Hiding Places

Wordt heel erg geprezen, maar snap daar geen hol van. Irritante beats en vind Billy Woods veel te abstract.

Quelle Chris - Guns

Quelle Chris is wel geinig, maar kan me niet 45-60 min achter elkaar geboeid houden. Prima rapper om kort naar te luisteren, maar vind dat hij snel erg eentonig wordt.

Kevin Abstract - Arizona Baby

Vond ik niet echt chill om naar te luisteren. Vind Brockhampton sowieso wel behoorlijk overschat, hebben zeker aantal leuke nummers, maar veel van wat ze uitbrengen is echt gericht op een bepaalde demografische groep waar ik niet bij hoor.

Czarface & Ghostface

Czarface Meets Ghostface

Viel tegen, was een aardige plaat, maar Ghostface is echt niet meer op niveau. Vond Inspectah en Esoteric ook erg tegenvallen trouwens, hoop rare lines.

YBN Cordae - The Lost Boy

Moet ik nog een tweede keer luisteren, maar vond ik ook wat tegenvallen. RNP is echt een fenomenaal nummer, maar de rest is een beetje saai, beetje J. Cole-erig, als in erg conscious met een lichte sound eronder, maar weinig momenten waar je echt door uitgedaagd wordt.

Voor de rest nog niet echt iets Hip-Hop geluisterd dit jaar, wel extreem veel aan het luisteren naar Daytona van Pusha T. Wat een plaat is dat man, niet normaal. Ook slim om maar een paar nummers erop te zetten, straight killer no filler. Was live ook erg sterk.

J.I.D vind ik trouwens ook erg vet, goede lading aan skills, maar op album nog niet helemaal top. O en JPEGMAFIA natuurlijk, die zag ik op Woohah, wat een performance was dat zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei The Kerfts:

Compleet mee oneens. Allereerst is het Roots werk echt extreem veelzijdig. Do You Want More?!!!??! is ATCQ-achtig, jazzy en geïmproviseerd, Game Theory is donker, duister, energiek, Rising Down is weer veel meer gritty, boom bap achtig, waar How I Got Over wat meer optimistisch en soulful is. In al deze diverse sounds gaat Black Thought vloeiend mee, van jamsessies tot aan Fela Kuti gesamplede nummers, tot aan harde ruwe drumbeats, flow past overal bij. Daarnaast vind ik zijn bars ook niet eentonig, veelal heeft het een politieke achtergrond, maar ook complexe braggadocio is Black Thought zeker niet vies van, zijn verse op Rapid Eye Movement is echt belachelijk goed, dat terwijl Pharoahe daarvoor ook al een hele goede anderhalve verse heeft.

Misschien dat er rappers zijn met een betere skillset, maar die hebben zeker niet de hoeveelheid aan consistent materiaal uitgebracht dat in de buurt komt van Black Thought. Een goede rapper zijn is een ding, maar als je materiaal vaak kut is, zoals bij Canibus, dan kan je daar gewoon niet in mee. Kool Keith ook zo iemand, beide echt topniveau rappers, maar echt maar 1 of 2 goede albums, in het geval van Kool Keith dan ook wel een fenomenaal album met Dr. Octagonecologyst, maar ook een hele hoop troep uitgebracht met rare beats, nummers die qua structuur raar in elkaar zitten en een hele hoop filler.

En als je ook nog die recente solo EPs van Black Thought erbij pakt, echt heerlijk om naar te luisteren.

Heel simpel, Black Thought rapt zelf altijd uiteindelijk alleen maar over vrouwen en shit. Het wordt een beetje vervelend, de man kan zich niet aan zijn verhaal houden. Eendimensionaal als in altijd maar weer op hetzelfde terugvallen... Helemaal niet correct verwoord, maar mensen die hem de GOAT noemen vind ik schromelijk overdrijven. Maakt hem overigens geen slechte rapper! Anyway, die Black Thought discussie is al te uitgekauwd om me nog druk om te maken. Waarom typ ik dit dan? Omdat het nacht is en ik me verveel, bier op had en nu niet meer kan slapen...

Verder zal ik maar niet op Keith en Bus ingaan (of toch wel :mrgy:), daar vind ik dat je de mist in gaat.  Maar bij die 2 ben ik wel bias as a mofo. Bus is gewoon niet voor iedereen weg gelegd zal ik maar zeggen, Keith durft te experimenteren en als je zegt 1 of 2 goede albums... Tja, als je ook Keith zijn nieuwe album hoort. Het klopt gewoon. Rare beats, trap beat ertussen en aparte raps die lekker in Keith zijn typische offbeat flow worden gerapt. Ik smul ervan. Keith kan bij mij niet veel fout doen... Grappig dat je die 2 erbij pakt. Ik denk dat ze allebei behoorlijk wat legendarische verses hebben en de 2 meest quotable rappers zijn die er zijn... Fanboi hier, en ik koop elk album van Bus en Keith blind. Zelfs dat Controller of Trap album van Keith heb ik. Trap-beats kan ik normaliter niet hebben, met als uitzondering wanneer Keith er zijn alles vernietigende bars of mafkezerij op loslaat...

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei MrMHB:

Heel simpel, Black Thought rapt zelf altijd uiteindelijk alleen maar over vrouwen en shit. Het wordt een beetje vervelend, de man kan zich niet aan zijn verhaal houden. Eendimensionaal als in altijd maar weer op hetzelfde terugvallen... Helemaal niet correct verwoord, maar mensen die hem de GOAT noemen vind ik schromelijk overdrijven. Maakt hem overigens geen slechte rapper! Anyway, die Black Thought discussie is al te uitgekauwd om me nog druk om te maken. Waarom typ ik dit dan? Omdat het nacht is en ik me verveel, bier op had en nu niet meer kan slapen...

Verder zal ik maar niet op Keith en Bus ingaan (of toch wel :mrgy:), daar vind ik dat je de mist in gaat.  Maar bij die 2 ben ik wel bias as a mofo. Bus is gewoon niet voor iedereen weg gelegd zal ik maar zeggen, Keith durft te experimenteren en als je zegt 1 of 2 goede albums... Tja, als je ook Keith zijn nieuwe album hoort. Het klopt gewoon. Rare beats, trap beat ertussen en aparte raps die lekker in Keith zijn typische offbeat flow worden gerapt. Ik smul ervan. Keith kan bij mij niet veel fout doen... Grappig dat je die 2 erbij pakt. Ik denk dat ze allebei behoorlijk wat legendarische verses hebben en de 2 meest quotable rappers zijn die er zijn... Fanboi hier, en ik koop elk album van Bus en Keith blind. Zelfs dat Controller of Trap album van Keith heb ik. Trap-beats kan ik normaliter niet hebben, met als uitzondering wanneer Keith er zijn alles vernietigende bars of mafkezerij op loslaat...

Heb die nieuwe Keith niet geluisterd, maar Moosebumps wel. Vond ik echt zo'n plaat die je een enkele keer luistert en dan meer niet. Niet het geniale niveau van Dr. Octagonecologyst, maar misschien stel ik wel teveel eisen om alles daarmee te vergelijken.

En Canibus ja ik ben enorm fan van Canibus, maar buiten Rip the Jacker zit er geen enkel ander topalbum in zijn discografie, komt vooral door de waardeloze productie en songwriting overigens hoor, ligt niet aan de technische skills van Canibus zelf.  Maar bijvoorbeeld C! True Hollywood Stories, die is echt zo slecht dat het gewoon grappig wordt, net iets beter dan de gemiddelde Drake plaat, maar scheelt niet veel. Rapt die zelfs over de Macarena heen. Dat kan echt niet. :D Mic Club en 2000 BC zijn trouwens ook nog wel goed, maar geen klassiekers als je het mij vraagt. Mind Control is dan weer om te huilen zo slecht en echt tekenend voor Canibus zn carriere. Als je kijkt naar iemand als Jay-Z, in mijn ogen absoluut geen hele bijzonder goede rapper, maar heeft zeker een betere discografie dan Canibus (dan laat ik de laatste jaren even achterwege), terwijl die veel minder puur raptalent heeft, maar wel beter is in beatkeuzes en productie en dergelijke. Vind als je puur naar bars kijkt dan moet je een andere maatstaf erop na houden, maar ik probeer vaak echt naar materiaal te kijken, wie heeft er meerdere fenomenale albums uitgebracht? Zijn er overigens maar weinig hoor. Vind Outkast dan bijvoorbeeld al een van de koplopers en die hebben er ook maar 3 in mijn ogen (de eerste 3, niet zo'n fan van Stankonia) waar het dan wel 3 echt fenomenale albums zijn.

Maar goed. iedereen zijn eigen mening natuurlijk, dat houdt het ook leuk. :D Ben wel benieuwd wat je tot nu toe het vetste album vindt dat je dit jaar gehoord hebt? Heb niet echt meer plugs binnen de ondergrondse Hip-Hop en de gasten die dan wel bij me terecht komen zoals een Billy Woods, dat Armand Hammer gebeuren, Milo en weet ik het allemaal is me echt veel te alternatief.

22 uur geleden zei Sophomore:

Denzel Curry checkte ik eigenlijk nooit voor dat vorige album Ta13oo, maar zowel die plaat als die van dit jaar wauw.

Worden wel verwend de laatste weken trouwens met Pro Era, Dreamville, KRIT, Chance the Rapper, Nas en Gibbs. 

Alles daarvoor is ook goed hoor, al is TA13OO veruit zijn beste, jammer van nummers als Cash Maniac, Mad I Got it en Super Saiyan Superman, anders had dat een hele hoge 9 geweest voor mij. Percz, Vengeance en Black Balloons zijn echt nummers die ik over 10 jaar nog steeds luister denk ik. Denzel trouwens echt weinig mindere dingen op zijn naam staan. Die EP met Zeltron 6 Billion is niet zo bijzonder, op die track die ik noem na dan. Imperial is erg goed. Nostalgic heb ik volgens mij wel ooit geluisterd, maar is echt lang geleden. 32 Zel nooit gehad.

Weet nog dat ik hier stoer zat te posten dat ik tracks van hem luisterde in 2013, omdat hij toen zo'n rare naam had. Denzel Aquarius'Killa Curry. Kwam die in Raider Klan en Metro Zu nummers, luisterde die shit toen veel. Leuk om te zien wat een ontwikkeling hij doorgemaakt heeft.

Die Chance en Nas schijnen echt waardeloos te zijn trouwens, durf daar mijn tijd niet aan te verspillen. Van die Dreamville plaat heb ik het een en ander bij J.I.D live gehoord, maar die is op een zo veel hoger niveau dan alle andere rappers daar op het label, Wells Fargo deed die doen en die klonk live echt vet, maar op plaat vond ik het weer erg meh dan.

Die KRIT schijnt ook kut te zijn trouwens. Hele negatieve reacties, wat die normaal nooit heeft.

Damn dikke post weer, vind het wel leuk weer om met mensen over Hip-Hop te praten, kan maar met 1 maat van me, de rest volgt het niet of boeit het niet.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-7-2019 om 00:48 zei The Kerfts:

1. Heb die nieuwe Keith niet geluisterd, maar Moosebumps wel. Vond ik echt zo'n plaat die je een enkele keer luistert en dan meer niet. Niet het geniale niveau van Dr. Octagonecologyst, maar misschien stel ik wel teveel eisen om alles daarmee te vergelijken.

2. En Canibus ja ik ben enorm fan van Canibus, maar buiten Rip the Jacker zit er geen enkel ander topalbum in zijn discografie, komt vooral door de waardeloze productie en songwriting overigens hoor, ligt niet aan de technische skills van Canibus zelf.  Maar bijvoorbeeld C! True Hollywood Stories, die is echt zo slecht dat het gewoon grappig wordt, net iets beter dan de gemiddelde Drake plaat, maar scheelt niet veel. Rapt die zelfs over de Macarena heen. Dat kan echt niet. :D Mic Club en 2000 BC zijn trouwens ook nog wel goed, maar geen klassiekers als je het mij vraagt. Mind Control is dan weer om te huilen zo slecht en echt tekenend voor Canibus zn carriere. Als je kijkt naar iemand als Jay-Z, in mijn ogen absoluut geen hele bijzonder goede rapper, maar heeft zeker een betere discografie dan Canibus (dan laat ik de laatste jaren even achterwege), terwijl die veel minder puur raptalent heeft, maar wel beter is in beatkeuzes en productie en dergelijke. Vind als je puur naar bars kijkt dan moet je een andere maatstaf erop na houden, maar ik probeer vaak echt naar materiaal te kijken, wie heeft er meerdere fenomenale albums uitgebracht? Zijn er overigens maar weinig hoor. Vind Outkast dan bijvoorbeeld al een van de koplopers en die hebben er ook maar 3 in mijn ogen (de eerste 3, niet zo'n fan van Stankonia) waar het dan wel 3 echt fenomenale albums zijn.

3. Maar goed. iedereen zijn eigen mening natuurlijk, dat houdt het ook leuk. :D Ben wel benieuwd wat je tot nu toe het vetste album vindt dat je dit jaar gehoord hebt? Heb niet echt meer plugs binnen de ondergrondse Hip-Hop en de gasten die dan wel bij me terecht komen zoals een Billy Woods, dat Armand Hammer gebeuren, Milo en weet ik het allemaal is me echt veel te alternatief.

1.  Keith is een beetje een acquired taste, die moosebumps stonden wel een paar bangers op. En  het niveau van Dr.Octagon heeft hij 2 maal sowieso overtroffen, zijnde het al lang geleden. Met Matthew en Dr.Dooom...

2. Canibus heeft best een sterke discografie, je weet dat C! True Hollywood Stories ook een parodie-album is, evenals HipHop for $ale. Ik vind de Full Spectrum Domination trilogie van vorig jaar een heel behoorlijk niveau hebben. Zo ook: Lyrical Law, C of Tranquility en zoals je terecht noemde MiClub en 2000 BC. Verder is For Whom the Beat Tolls een absolute Canibus musthave. Zijn Undergods album met Keith Murray is meer dan voldoende, en het Horsemen project is ook redelijk tot goed. Verder heb jij het over songwriting... Ik kan hier wel 50-80 ijzersterk geschreven Canibusnummers neerpompen. Canibus is ook een acquired taste tho... door zijn stem en de productie en zijn soms wat eenzijdige teksten. Voor mij is hij echter de lyrical GOAT. Maar dat is een ieder an sich...had al een foto gepost in laatste plaat gekocht met een tekening van Kool Keith. Nog even hier het portret van Canibus met de letters Poet Laureate geschetst door een Amsterdamse homie:POETLAUREATE.thumb.jpeg.4b504b922e5fc4a5061d4b4c7c6fc011.jpeg

Acts die dope albums uit hebben gebracht, ooit gehoord van GangStarr (retorische vraag). Eerste 5 albums gewoon knalharde bangers en The Ownerz is ook zo slecht nog niet! PE komt sowieso ook op 3. Eric B & Rakim hebben 4 zeer goede albums geleverd kwalitatief gezien. Misschien is het allemaal te oud voor je. En dan heb je nog wat minder bekende acts als Rascalz die meerdere zeer dope albums hebben gedropt in een iets recenter verleden. Kan wel uren doorgaan... Maar ja, misschien als je er een keer zin in hebt. Zoek me op op FB... (veel verandering in mijn persoon sinds vroeger...heel gelukkig...geen rare gaypraat meer en ook zeker geen achterdochtig of paranoia gezwets meer), maar dat laat ik aan jou over. Je kunt me ook even een privéberichtje sturen en dan link ik je wel het een en ander.

3. Voor de rest, wat ik de betere underground vind...tellen re-releases van oude projecten ook mee? Ik zou zeggen van niet, en dan wordt het ook te obscuur. Maar als je lekkere luchtige boombap met toch wat inhoud wilt check dan Good for Nuthin' + The Summer EP van The Good People. Ook een aanbeveler is Truth - The Fight for Survival. Verder heb je nog Bronx Slang met een gast die als Big Pun klinkt en een behoorlijk aantal wat andere kleinere en iets minder kleine projecten. Ik zal binnenkort mijn HDD eens nakijken en je een lijstje geven anders.

Nog even van alle drie de albums even een trackje pompen, te beginnen met The Good People (geëdit omdat de originele vid weg is):

En van Truth, een toepasselijke...je bent op de hoogte van Griselda en dat soort dingen? Die drumless beats? Ik denk dat jij dat wel zult kunnen waarderen, maar ik ben te puristisch en snobbish om het te kunnen pruimen. Maar wie kunnen dat wel, tja dat zijn minder in het verleden blijven hangende heads en de jongere generatie. Of mensen met een lagere standaard. Alhoewel, aan smaak valt simpelweg niet te toornen! Enjoy (ook geëdit omdat de originele video verdwenen is, dus een andere minder toepasselijke track):

The second coming of Pun:

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Wesley:

Peert ouwe strijder, still rocking that Poppa Large banner dropping real shit.. Doet me goed om te lezen dat je blijkbaar zoveel beter in je vel zit kerel. (y) (y) 

HipHop to the bone and til the grave!

Nog even een track dedicated aan u...een ekte Golden Era gem die bij de niet ekte heads waarschijnlijk nooit op de radar verschijnt!

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ish krijgt een hoop haat van veel puristen en zogenaamde ekte heads. Ik vind hem dope en J.Cole (waar de grootste kritiek op is, met name omdat hij meedoet) komt correct en spit gewoon lekker op deze track. Normaal geen fan van hem, maar dit past! En sowieso zijn die mensen enkele guestfeatures van GangStarr vergeten?? Zoals Melachi en Big Shug...het zal allemaal wel, veel mensen slaan door in hun purisme. Zoals je weet deed ik dat tijdenlang ook, maar ik ben softer aan t worden wat dat betreft. Ik zal t niet snel opzetten, maar vind de track gewoon ok!

bewerkt door MrMHB
Link was dood
Link naar opmerking
Deel via andere websites